ChristianMatch

Forum

Té tolerant?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 253 254 255 256 257 258 259 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 14:43

HANNAH810 schreef:
sola, bedoel je misschien dat de Heere Jezus op 12-jarige leeftijd tegen maria zei;
"wist gij niet dat Ik moest zijn in de dingen van Mijn Vader?"

Nee, Hannah, helaas niet, maar ik vind het wel een goed stukje, dat hier past in deze topic, vindt je niet?

Je leest zo gauw over de dingen heen, tenminste ik dan..........

Het is eigenlijk een stukje tekst, waar de Heer zegt tegen Zijn discipelen iets in de trant van: "door jullie zal ik nog van de goede weg afraken"........zoiets.......

Bedankt Hannah........... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 14:47

SOLAFIDE630 schreef:
Het is eigenlijk een stukje tekst, waar de Heer zegt tegen Zijn discipelen iets in de trant van: "door jullie zal ik nog van de goede weg afraken"........zoiets.......

Bij deze heb je onbewust een bijbelspeurtocht georganiseerd... al moet ik zeggen dat het me geheel niet bekend in de oren klinkt.. weet je nog uit welke vertaling je het las?
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:05

IMRE695 schreef:
Een interessante stelling. Ik heb het anders geleerd.

Het middengedeelte van dit gebed gaat over wat wij nodig hebben en hoe we dit mogen vragen aan God de Vader:

1) Geef ons heden ons dagelijks brood (de Vaderzorg voor onze materiële behoeften)

2) Vergeefs ons onze schulden, gelijk wij vergeven onze schuldenaren
(vergeving van zonden, omdat we kunnen dwalen en terug kunnen vallen in de zonde)

3) En leidts ons niet in verzoeking (let wel: we kunnen nog altijd verzocht worden), maar verlos ons van de Boze (die ons maar al te graag van Hem wil afhouden).

Ook in zonden en verzoeking hebben we Gods hulp dagelijks nodig. Om bewaard en gespaard te blijven voor het afdwalen van Zijn kudde.
Ik weet: de Goede Herder zoekt ons op en als we (opnieuw) luisteren naar Zijn stem, dan hoeven we niet langer te dwalen. Maar dat kunnen we niet uit onszelf. Een dagelijks besef van hoe we nog altijd tekort kunnen schieten, is daarbij nodig. Het lijkt me vreemd dat Christus ons dit gebed heeft geleerd, dat op sommige punten alleen geldigheid zou hebben tot aan Zijn kruisiging. Alsof de zonde daarna ophield te bestaan.

Ik ben het helemaal met je eens Imre...Ik zou ook niet het Onze Vader overboord willen gooien en ik heb ook totaal geen moeite om het Onze Vader te bidden, gezien mijn eigen zwakheid in het leven en mijn falen.........

Ik heb vaak nog nodig om de Heer om vergeving te vragen...daar heb ik gewoon behoefte aan en het is ook voor mij goed om er aan herinnerd te worden ook mijn schuldenaren te vergeven........ Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:16

APPELTJE084 schreef:
Ik ben gelovig! En bepaal toch echt zelf wanneer ik naar de kerk ga en niemand anders!

En als je niet gaat, is dat jou verantwoordelijkheid, niet de mijne of van anderen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:16

DENNISS669 schreef:
Het is een erg optimistische en zonnige gedachte die je hier ontvouwt.
Alsof je na je bekering nooit meer kunt terug vallen in de zonde en dus geen vergeving meer nodig hebt. Of anders: alsof je bij je bekering al een finale kwijting hebt ontvangen. En ook: je vrije wil verloren hebt; eigenlijk op aarde weer van de Boom van het Leven hebt mogen eten.

Misschien dat het volgende nog beter kan verduidelijken wat ik bedoel, en het is inderdaad wel een zonnige gedachte, of zoals ik het zelf zie: goed nieuws Knipoog smiley : Na je bekering blijft iedereen nog altijd zondigen, in de zin van verkeerde dingen doen of zelfs maar denken. Echter, God beoordeeld ons niet langer op onze daden, maar op ons geloof in het volbrachte werk van Jezus. Je verliest dus ook niet je vrije wil, je kunt van je geloof afstappen en niet langer belijden dat Jezus voor al je tekortkomingen betaald heeft. Voor wie Zijn offer verwerpt is er geen redding meer. Maar voor wie blijft in het geloof, namelijk dat Jezus offer overwinning over de macht van de zonde heeft behaald, voor hem rekent God de overtredingen niet toe en gedenkt ze niet meer. Je vrije wil zit hem in je geloof, niet in je daden. Het goede volbrengen kunnen wij niet, ook al willen we dat wel.

Een interessante stelling. Ik heb het anders geleerd.

Ook in zonden en verzoeking hebben we Gods hulp dagelijks nodig. Om bewaard en gespaard te blijven voor het afdwalen van Zijn kudde.
Ik weet: de Goede Herder zoekt ons op en als we (opnieuw) luisteren naar Zijn stem, dan hoeven we niet langer te dwalen. Maar dat kunnen we niet uit onszelf. Een dagelijks besef van hoe we nog altijd tekort kunnen schieten, is daarbij nodig. Het lijkt me vreemd dat Christus ons dit gebed heeft geleerd, dat op sommige punten alleen geldigheid zou hebben tot aan Zijn kruisiging. Alsof de zonde daarna ophield te bestaan.

Nee, de zonden hebben daarna niet opgehouden te bestaan inderdaad, maar de consequentie van de zonde, afscheiding van God, is wel opgelost. Het geloof in Jezus offer houd in dat ik geloof dat Jezus voor al mijn tekortkomingen de straf heeft gedragen, en dus dat die zonden mij niet meer in de weg staan naar God toe. Mijn zonden zijn Jezus aangerekend,Hij droeg mijn straf en ik ontving Zijn rechtvaardigheid. Op basis van geloof. Niet mijn daden. Als ik dus beoordeeld word door God, dan op basis van mijn geloof, en op basis daarvan ben ik altijd rechtvaardig voor Hem. Als ik door geloof dan rechtvaardig ben voor God, dan speelt de zonde geen rol meer in mijn relatie tot God. Alleen wanneer ik mijn geloof vaarwel zeg verandert mijn relatie tot God, niet wanneer ik tekort schiet op basis van mijn werken.

Jezus heeft altijd gezegd, dat je ALLEEN DOOR GELOOF behouden kunt worden. Er zijn echter nog mensen met een zwak geweten, die het nodig blijven hebben om wel vergeving te vragen......Jij hebt dat kennelijk niet nodig en dus een sterk geloof.....Ab Klein Haneveld heeft op www.bijbels-panorama.nl hier een bijbelstudie over; hij zegt hetzelfde als jij. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:26

DENNISS669 schreef:
Bij deze heb je onbewust een bijbelspeurtocht georganiseerd... al moet ik zeggen dat het me geheel niet bekend in de oren klinkt.. weet je nog uit welke vertaling je het las?

Het klonk mij ook niet bekend in de oren...daarom juist...

Ik lees meestal de volgende vertalingen: NBV, Staten vertaling en NBG 51. Ik denk, dat het de NBV was.....want daar ben ik nog niet zo mee bekend. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 3 maart 2010, 15:29
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:26

Bedankt voor het compliment! Lachende smiley Kun je me misschien de exacte link laten weten? Alvast bedankt!

Laatst aangepast door
DENNISS669
op woensdag 3 maart 2010, 15:51
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:31

LIESBETH326 schreef:
De laatste tijd ben ik m'n hoofd nogal bezig met het thema tolerantie. (.....)

Tenslotte, het afkeuren van iemands gedrag of mening betekent voor mij niet dat ik diegene als persoon afkeur. Hoewel dit nogal eens door elkaar wordt gehaald, staat dat voor mij los van elkaar.

Leuk dat je dit aankaart, Liesbeth.

De vraag is of je als christen en zeker in de hulpverleningssituatie waarin jij zit, je eigen overtuiging verloochent als je je opvattingen die je ergens over hebt, niet noemt. Ik heb al eerder gesteld dat er wel eens een kloof is tussen waarheid en wijsheid. Ik zou zelf een pragmatisch uitgangspunt nemen. Werkt het, heeft het effect? Het heeft geen zin te zaaien op beton en je kunt een paard niet leren bidden. De cultuur is nu eenmaal niet in Nederland dat mensen openstaan voor een christelijke boodschap. De generatie voor ons heeft wat dat betreft veel verknoeid, de weerstand is enorm. Je schiet echt niet tekort als je boodschap vertellen geen zin heeft. En bovendien draai het eens om. Ik heb ook een hekel aan de boodschap van onwillige islamitische ouders die mij van de zegeningen van de islamcultuur willen overtuigen. Dat zou dus andersom ook wel eens kunnen gelden. Bedenk dat het christendom voor veel Nederlanders even ver afstaat als de islam voor de meesten van ons.
Ik vind niet dat je je opvattingen verloochent door er over te zwijgen. Er was vroeger een kreet van ik schaam me voor het Evangelie niet, dat is bij jou daarmee niet het geval. Communicatie is niet wat je zegt maar hoe het bij de ander overkomt. Je bent niet bezig met de eer van God als je het voor Hem met een foute boodschap verknoeit.

Thomas

Dat is precies het tegendeel van wat ik heb geprobeerd om aan te kaarten. Het gaat mij er juist om of wij als christenen nog wel staan voor de bijbelse waarheid!

Kennen we die? Als je alleen al naar de discussie erover op CM kijkt...en wanneer zou je daar dan volledig voor staan?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 3 maart 2010, 15:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:41

Staat er niet bij het Onze Vader in de bijbel, dat dat het eneige volmaakte gebed is?

Als ik bid, gebruik ik mijn eigenwoorden, in de volgorde zoals het Onze Vader is.
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:52

MARISKA601 schreef:
Staat er niet bij het Onze Vader in de bijbel, dat dat het eneige volmaakte gebed is?

Als ik bid, gebruik ik mijn eigenwoorden, in de volgorde zoals het Onze Vader is.

Geen idee, geef me maar aan waar in de bijbel dat staat graag!
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:21

RENSKE067 schreef:
Ik ga slapen ik ben moe
Here dek mij lekker toe
met Uw liefde warm en zacht
en bewaar mij deze nacht

Alles leg ik voor U neer
ook mijn stoute dingen Heer
doe mijn zonden weg bij mij
Here Jezus, maak mij vrij

Zorg voor kinderen in nood
geef de arme mensen brood
laat de zieken als het mag
beter worden op een dag

Zorgt U voor ons hele huis
als we buiten zijn of thuis
ja ik bid voor iedereen
sla Uw armen om ons heen

Laat mij weer gezond en fris
opstaan als het morgen is
geef dat ik weer spelen mag
dank U wel voor deze dag

Amen

whou renske wordt er even koud van
ga ik printen en mn kleinkindere leren.
bedankt Rens voor het delen van dit mooie kindergebed die wij als volwassenen ook kunnen en mogen uitspreken THANKS
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:30

Moeilijk onderwerp. Ik ben zelf van nature geneigd om wat (veel?) toleranter te zijn als get gaat om andere interpretaties van God's woord.

Waarom? Omdat God de ultieme wijsheid bezit en het recht en de kennis heeft om de schapen van de bokken de scheiden. Ikzelf heb die kennis niet en pretendeer niet om God's woord beter te kunnen interpreteren dan anderen.

Dus houd ik me zoveel mogelijk aan de raad van Jezus: Oordeelt niet opdat je niet geoordeeld wordt.

Dat betekent niet dat ik niet mag aangeven dat ik het met dingen niet eens ben. Maar ook hier zal ik eerder geneigd zijn om de liefde van God te benadrukken dan de verboden en verboden die Hij ons oplegt. Ik denk dat deze vanzelf een gevolg zijn, als iemand Hem leert kennen.

Een goed voorbeeld: Homosexualiteit vind ik een zonde. Maar ik heb makkelijk praten als hetrosexueel zonder sexuele gevoelens voor mannen. In discussies met homosexuelen heb ik dus absoluut niet de behoefte om hen te wijzen op het (volgens mij) bijbelse verbod op hun levenswijze. Ik heb behoefte om hen te wijze op de liefde van Hem, wetend dat als Hij in hun hart komt, God er ook voor zal zorgen dat hun levens in Zijn eer zijn.

Vincent
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:35

THOMAS968 schreef:
Ik heb wel TV en vind geen TV hebben om de wereld buiten de deur te houden wel erg krampachtig, star en onnodig. Maar er is zelfs tussen de reclame door vaak wel erg weinig te zien, moet ik zeggen. Verder mag niemand meer dan drie of vier regels uitspreken want dat zou de kijker niet aankunnen. Verboden een beargumenteerd betoog op te bouwen, lijkt het. Een reclamevrij net met inhoud lijkt me wel wat. En als de vraag komt wie dat moet betalen dat wil ik er toch op wijzen dat ik met elke aankoop bij Albert Heijn wel ongewild mooi aan die reclameverkopende omroepen zit bij te dragen. En ik kan daarin nauwelijks kiezen zonder het heel ingewikkeld te maken met mijn aankopen.

En om op Chat zijn vraag in te gaan: ik mis de VPRO-zondagavond met van Kooten en de Bie en daarna de wetenschapsrubriek Noorderlicht wel eigenlijk.

Thomas

Ik kijk selectief,de kinderen niet en ik heb daar geen problemen mee(ik ga me er niet voor verontschuldigen of uitleg geven)
Ik kan het journaal niet missen,volg wel eens het een en ander,kijk een documentaire en dan houdt het op. Waar ik wel van houd is een goed stuk flauwe engelse humor zoals Absolutely fabulous of Britain's best,heerlijk!

Van Kooten en de Bie heb ik op dvd maar dat is toch anders dan de oude zondagavond..........vroeger mochten we geen VPRO kijken vanwege het taalgebruik,hoe heette die man ook alweer.........Bareld????Dat ging mijn ouders net te ver Knipoog smiley
Is Nostalgienet misschien iets voor jou Thomas? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:42

voor u gevonden
Jezus is op de hoofdlijn,je mag Hem bellen en vertellen wat je wilt...

Als je verdriet heb ,bel Joh.14
Als mensen je terleurstellen , bel Psalm 27
Als je vruchtbaar wilt zijn ,bel Joh 15
Als je hebt gezondigd, bel Psalm 51
Als jeje zorgen maakt, bel mat.6 19-34
Als jein gevaar bent, bel psalm 23
Als God ver weg lijkt , bel psalm 139
Als je geloof wakker geschud moet worden ,bel Hebr 11
Als je eenzaam en bang bent, bel psalm 23
Als je bitter en kritisch bent ,bel 1 cor 13
Voor het geheim tot geluk, bel COl 3:12-17
Om het christendom te begrijpen , bel cor 5:15-19
Als je je down en terneergeslagen voelt, bel Rom 8 :1-30
Als je vrede en rust wilt, bel Math11: 25-30
Als de wereld groter lijkt dan God , bel Psalm 90
Als je zekerheid in Christus wilt , bel Rom 8:1-30
Als je op reis gaat ,bel Psalm 121
Als je gebeden lauw worden of egoistisch, bel Psalm 67
Voor grote vinding rijk, bel Jess 55
Als je moed nodig hebt voor een taak, bel Jozua1
Hoe je met je naaste moet omgaan , belRom 12
Als je aan investeringen en winst denkt ,bel marcus 10
Als je depresief bent, bel Psalm 27
Als je portomonee leeg is ,bel psalm 37
Als je het vertrouwen in mensen verliest , bel 1 cor 13
Als mensen onvriendelijk zijn , belJOH 15
Als je ontmoedigt bent over je werk, bel psalm 126

Alternatieve nummers
Om te gaan met angst bel psalm 37:7
Voor veiligheid ,bel Psalm 121:3
Voor zekerheid ,bel Marcus 8 :35
Voor nog meer zekerheid ,Bel psalm 145:18

Alle lijnen zijn 24 uur per dag open
Voed je geloof
Dan zal de twijfel verdwijnen

Laatst aangepast door
CLOWNTJE718
op woensdag 3 maart 2010, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:47

ANITA324 schreef:
Dan heb je het niet begrepen naar wat er staat.

Ik denk dat dit een groot verschil is tussen hoe mensen het geloof in Hem beleven.

In Jezus zijn we vrij, onder Zijn vleugels mogen we ons geborgen weten.
Hierdoor is de wet voor ons Christenen minder belangrijk dan de wet voor de joden. (in het joodse geloof voor Hem, was verlossing alleen mogelijk door rechtvaardigheid in de Wet. Wij worden verlost door het offer van Jezus)

Een deel van de wetten en regels in de bijbel worden door christenen niet langer ge-eerbiedigd. Enkele voorbeelden zijn de offerwetten uit Leviticus en de spijswetten uit het oude testament.

Er zijn kerkstromingen die hierin verder gaan dan anderen. Sommige kerkstromingen focusen zich heel erg op de tien geboden (samengevat: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf) en hebben minder aandacht voor andere geboden, zoals de regels die Paulus beschrijft.

Zonder hierover een oordeel te hebben, vind ik dat al deze kerkstromingen onderdeel zijn van Zijn kerk.

Verder hebben sommige kerkstromingen hebben nog regeltjes bij de bijbelse bedacht, die uit onze calvinistische (17e-eeuwse) cultuur komen. soms licht gebaseerd op een interpretatie van de Bijbel die tegenwoordig niet meer gemaakt zou worden.

Tenslotte zijn er gemeenten die uit new-age achtige stromingen of andere religies redenen meenemen om bijbelse regels niet te hoeven handhaven en/of andere regels invoeren.

Deze laatste twee gevallen zijn voor mij gevallen van hoe een kerk zijn doel kan missen. Religie kan een even grote vijand zijn als ontkerkelijking.

Vincent

Laatst aangepast door
VINCENT394
op woensdag 3 maart 2010, 16:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:50

APPELTJE084 schreef:
Bidden geneest HIV? Kanker dan? Andere ziektes? Gevaarlijke uitspraken! Dit geloof je zelf toch niet? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Wat bij mensen onmogelijk is is mogelijk bij GOD!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:58

nou, das dus duidelijk.... thanks Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
APPELTJE084

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:59

MARY052 schreef:
Wat bij mensen onmogelijk is is mogelijk bij GOD!!!
Veel kan, dit niet hoor...
Geloof je zelf niet toch?
Duh..
(heb dit berichtje moeten aanpassen)
Nu gaan mijn nekharen overeind staan!
WTF?
Wat lees ik nu?
Ze bestaan...
Mensen die zeggen dat God alles kan doen..
Zelfs ziektes genezen.
Zeg...
Ga jij wel eens naar een dokter??
Ik hoop het..
Een psalm lezen en bidden, dat werkt niet hoor...
Zelfs mijn verkoudheid, daar was niets aan te doen...

Laatst aangepast door
APPELTJE084
op woensdag 3 maart 2010, 17:02
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 17:00

APPELTJE084 schreef:
Alleen diegene zonder verstand stemt op Wilders.. Knipoog smiley

alleen diegene die oogkleppen draagt, horende doof en ziende blind is, kan dat zeggen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
KERRY828

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 17:02

En dat is iets wat alleen mannen kunnen, zijn alle vrouwen jaloers op

http://www.youtube.com/watch?v=GuMZ73mT5zM

De bovenstaande link duurt 10 minuten, maar is echt de moeite van het kijken waard......

Cross, ik heb van genoten, moeite waard.

AND SO VERY TRUE!!

Laatst aangepast door
KERRY828
op woensdag 3 maart 2010, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 17:02

APPELTJE084 schreef:
Wie wat lelijks over de Jostiband zegt heeft zelf een X of Y chromosoom teveel of te weinig..

en wie wat lelijks over Wilders zegt naar alle waarschijnlijkheid ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 17:22

eeeh.. wat heeft wilders met de jostiband te maken?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 17:35

MARISKA601 schreef:
eeeh.. wat heeft wilders met de jostiband te maken?

euh.. nou.. eh... tja.. wat zal ik zeggen.. gewoon dat hij.. jeweetwel dus.. als je begrijpt wat ik bedoel Verlegen lachende smiley ow ja, wacht.. ik weet het weer... eigenlijk niks, maar hij wil de jostiband ook niet naar het eurovisiesongfestival sturen, dus dat is het ook niet... Gefrustreerde smiley

Ik denk dat ik off topic ging Maris... sorry Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KERRY828

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 17:43

Ha Ha die Pieter, nu geen woorden Smiley met dichtgeplakte mond schitterend!! Lachende smiley

Laatst aangepast door
KERRY828
op woensdag 3 maart 2010, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 17:48

VINCENT394 schreef:
Ik denk dat dit een groot verschil is tussen hoe mensen het geloof in Hem beleven.

In Jezus zijn we vrij, onder Zijn vleugels mogen we ons geborgen weten.
Hierdoor is de wet voor ons Christenen minder belangrijk dan de wet voor de joden. (in het joodse geloof voor Hem, was verlossing alleen mogelijk door rechtvaardigheid in de Wet. Wij worden verlost door het offer van Jezus)

Een deel van de wetten en regels in de bijbel worden door christenen niet langer ge-eerbiedigd. Enkele voorbeelden zijn de offerwetten uit Leviticus en de spijswetten uit het oude testament.

Er zijn kerkstromingen die hierin verder gaan dan anderen. Sommige kerkstromingen focusen zich heel erg op de tien geboden (samengevat: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf) en hebben minder aandacht voor andere geboden, zoals de regels die Paulus beschrijft.

Zonder hierover een oordeel te hebben, vind ik dat al deze kerkstromingen onderdeel zijn van Zijn kerk.

Verder hebben sommige kerkstromingen hebben nog regeltjes bij de bijbelse bedacht, die uit onze calvinistische (17e-eeuwse) cultuur komen. soms licht gebaseerd op een interpretatie van de Bijbel die tegenwoordig niet meer gemaakt zou worden.

Tenslotte zijn er gemeenten die uit new-age achtige stromingen of andere religies redenen meenemen om bijbelse regels niet te hoeven handhaven en/of andere regels invoeren.

Deze laatste twee gevallen zijn voor mij gevallen van hoe een kerk zijn doel kan missen. Religie kan een even grote vijand zijn als ontkerkelijking.

Vincent

Er zijn verschillende Vijvers naar wat een ander graag inzwemt of bij weg blijft. Al die Vijvers die Jezus Christus kennen van hart zijn allemaal Zijn kinderen tot 1 groot gezin.

Alleen voeg niks toe aan de Bijbel of haal dingen erbij weg.
Zo is dat niet bedoelt laat de Waarheid van het Woord niet om je hand zetten van zo past bij mij beter in die straatje dat ik sta en dat andere moffel ik onder een vloerkleed niemand heeft het gezien.
Terwijl God degelijk alles ziet van ieders leven.
Daar hebben we allemaal stuk voor stuk onze verantwoordelijkheid af te leggen bij onze hemelse Vader.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:11

Nou...gelukkig, dat de discipelen c.q. de apostelen er toch anders over dachten, want dan was het evangelie nooooiiiit verder gekomen en dan hadden wij nu nog niet van Jezus gehoord....want er waren heel wat autoriteiten, die de verkondiging van het evangelie door de apostelen verboden....en wat deden de apostelen.....voldeden ze aan dit verzoek....? Nee, en nog eens nee....... ze zeiden....wij moeten Gode meer gehoorzamen dan mensen....en ze ging DOOR MET DE VERKONDIGING op gevaar van hun eigen leven.......

Paulus is gestenigd, gemarteld.....in de gevangenis gezet en hij is uiteindelijk ook, zoals beweerd wordt, onderste te boven gekruisigd.....Ja...dat is heftig...zeer heftig.....en deden de apostelen dat soms omdat ze niet goed bij hun hoofd waren of zo?........ Ik dacht het niet.....En profeten uit de O.T., die zijn ook vermoord.....door mensen

Ik persoonlijk lees in de bijbel, dat je inderdaad Gode meer moet gehoorzamen dan mensen. God zegt niet voor niets in de bijbel: Wees niet bevreesd voor diegenen, die alleen het lichaam kunnen doden, maar weest bevreesd voor God die na de dood in de hel kan werpen.

Als we |Jezus verloochenen en Zijn woorden, dan zal Hij ook ons verloochenen. Dat lees ik in de biijbel.

WE MOETEN ONZE EERSTE LIEFDE NIET VERZAKEN........

En Thomas:

Vindt jij het therapeutisch verantwoord door maar mensen naar de mond te praten en niet de waarheid te zeggen...... Ik vind juist het tegendeel.....

Iemand de waarheid onthouden is eerder fnuikend....wat heb je eraan als mens....Ik persoonlijk vond het juist HELEND om de waarheid te horen en niet dat therapeutische geklets zonder kracht.......Kan een mens mij behouden......kunnen woorden van mensen genezen? Ik dacht het niet....wat kunnen krchteloze woorden van mensen nu uitrichten? Niets...helemaal niets....dat heeft geen eeuwigheidswaarde.

Ik vind eerder, dat dat krachteloze gezwets van al die therapeuten in hun menselijke pogingen, maar die niet bekrachtigd kunnen worden door God en DE WAARHEID in en van Zijn woord, ZIEKMAKEND!

De waarheid alleen maakt iemand vrij en weer gezond......"in gelul kun je nu eenmaal niet wonen", zo zei een Amsterdamse wethouder Schaeffer en hij had gelijk....excusez le mot.....

IK WAS DAAR IN IEDER GEVAL NIET MEE GEHOLPEN TOEN IK IN THERAPIE WAS.

Mij hielp alleen de Waarheid en datgene WAT GOD ZEI IN ZIJN WOORD, want alleen daar kun je op bouwen als mens en nergens anders op. Dat alleen doet ertoe en niet datgene, wat wij als mensen ervan maken.

Kan ik mij er later voor God op beroepen, wat mijn therapeut met al zijn goedbedoelde, maar verheelde waarheid uit de bijbel, mij op de mouw heeft gespeld. Ik denk het niet. Alleen de waarheid zet zoden aan de diijk. Dat heeft mij genezen en niet al die goedbedoelde, maar krachteloze en inhoudsloze opmerkingen van mensen, een evangelie op mensenmaat iemand aan te praten, dat niet meer strookt met datgene, wat in de bijbel staat, waar God aan hecht en voor gestorven is. En mensen die ziek zijn, zijn heel gevoelig juist voor echtheid, voor de waarheid en wijzen gedraai rond de waarheid juist af. Zij voelen dat feilloos aan. Mensen willen voor vol worden aangezien en als zodanig worden behandeld.......dat alleen werkt helend

Wat heb ik eraan als iemand een mooi verhaal zit te vertellen en mij naar de mond zit te praten, terwijl God heel andere dingen belangrijk vindt.

Waarom zit ik dan de bijbel te bestuderen...als het er toch niet op aan komt en je maar naar eigen believen over de bijbel kunt praten....? Dat vind ik persoonlijk SMAKELOOS...DAN BEN JE NIET MEER HET ZOUTEND ZOUT........het Licht van de wereld....DAN BEN JE ALLEEN MAAR NOG GOED OM TE WORDEN WEGGEGOOID, want je hebt dan niets aan zulke krachteloze woorden, die niet door God bekrachtigd kunnen worden.

Jezus zei, wie zich voor mij en mijn woorden schaamt, ik zal later mij ook voor hem/haar schamen.....

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 3 maart 2010, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:28

Ik heb em als kleine poster en ik vind em heel erg mooi ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:30

PIETER649 schreef:
euh.. nou.. eh... tja.. wat zal ik zeggen.. gewoon dat hij.. jeweetwel dus.. als je begrijpt wat ik bedoel Verlegen lachende smiley ow ja, wacht.. ik weet het weer... eigenlijk niks, maar hij wil de jostiband ook niet naar het eurovisiesongfestival sturen, dus dat is het ook niet... Gefrustreerde smiley

Ik denk dat ik off topic ging Maris... sorry Knipoog smiley

ik ging met met vraag offtopic... sorry Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:32

aanvulling.. telefoon is nooit in gesprek, en je staat nooit in de wacht.
dat is het hele mooie eraan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:34

en ja ik heb gestemd , gestemd op... niet degenen waarbij ik een warhoofd lijk.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 253 254 255 256 257 258 259 ... 6194 Volgende
Pagina 256 van 6194