Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:27
|
|
|
wat heeft dit met het stappen te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:33
|
|
|
abba = vader
jij = in mijn visie geen gepaste naam voor God onze HEERE Jezus Christus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:34
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | vrijheid van menings uiting:
appeltje: wie een hond wil slaan,kan altijd een stok vinden.
gezien je reactie heb je veel weg van agnes kant. |
Wat beweer je nu feitelijk Roeltje en kun je dat onderbouwen? Ik zie je nergens op de bijdrage van Appeltje ingaan.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 2 maart 2010, 20:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:39
|
|
|
Mijn vraag is: Een christen, dus een gelovige in de plaatsvervangende dood van onze Here Jezus, zou die moeten bidden:... en vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven...? Het gaat namelijk verder, en niemand die dat ooit bid bij mijn weten: Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven.
-------------------------------------------------------------------------------------
rood: of bedoel je: Dat God ons onze schulden zal vergeven zoals wij die vergeven van onze naaste?
als dat zo is, dan lopen hier heel veel schuldenaren op de site.[/quote]
Ik bedoel hier niet zoveel, ik citeer letterlijk Mattheus6,12: En vergeef ons onze schulden, zoals ook wij vergeven onze schuldenaren.
En met je slotopmerking heb je helemaal gelijk! Hier lopen heel heel veel schuldenaren als men dit bijbelvers, gesproken door de Here Jezus op christenen betrekt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:41
|
|
|
als je nie oppast gaan die zogenoemde mensen hoeren en tollenaars of alle die een zonde begaan in onze ogen nog voor ons de hemelpoort in en staan wij er als farizieers buiten te kijken ,,,,,,,,,,,,,,,,
en bovendien het zijn ook mensen die God geschapen heb, en ook een ziel hebben en zalig kunnen worden en tenslotte dan ook voor altijd bij hem mogen wonen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:43
|
|
|
Dinsdag 2 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
WOORDEN, DIE GEEST ZIJN.
De woorden die IK tot je spreek zijn Geest en Leven, evenals de woorden, die IK vroeger tot Mijn dicipelen sprak.
Dit is je beloning, omdat je geen geestelijk contact zoekt door middel van een medium, zij, die dat doen, kunnen nooit de heerlijkheid en het wonder verstaan van gemeenschap in de geest, zoals jullie dat kennen.
Leven, vreugde, vrede en genezing zijn in volle mate je deel, je zult dit ervaren als je verder gaat.
Aanvankelijk kun je nauwelijks geloven dat IK je de krachten schenk.
IK zond Mijn dicipelen twee aan twee uit en gaf hun macht over onreine geesten en om alle ziekten te genezen.
Het moet voor Petrus inderdaad wonderbaar zijn geweest, toen hij plotseling bemerkte, dat de kracht van de Heer de zijne was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:50
|
|
|
Ik denk dat in de relatie tot God ieder mens vergeving van zonden nodig heeft. Na berouwvolle belijdenis en het eventueel delen met een pastor of een vertrouwd iemand. *Wat bedoel je met in relatie tot God? Gaat die belijdenis naar de pastoor of vertrouwd iemand of richting God? Eerst richting God, al dan niet samen met de pastor. Later kun je er nog met een vertrouwd iemand over praten. Het gaat hierbij niet alleen om vergeving (dat is wel de hoofdzaak), maar ook om verwerking. En daar heb je andere mensen bij nodig, denk ik.
Als God ons liefheeft en vergeeft (niet doet naar onze zonden), dan dienen wij m.i. ook mensen die jou en mij oprecht om vergeving vragen, dit te schenken. Vaak moet er dan ook wel iets uitgepraat worden. Maar het vergeven maakt deel uit van het verzoenen. Van het weer helen van pijn, boosheid of verdriet. **Vergeving ontvangen is toch niet hetzelfde als sorry zeggen? De vergevende zegt niet,"ach geeft niet", hij vergeeft omdat hij zelf weet hoeveel hem vergeven is. Vergeven is inderdaad meer dan sorry zeggen en daarna zand erover. We leven allemaal uit genade.
Mijn wedervraag is: kunnen wij uit onszelf vergeven (zoals God ons wel kan vergeven) of kunnen/mogen wij pas vergeven, als er om vergeving is gevraagd door de ander? ***God vergeeft ons niet vanuit zichzelf, hij heeft de straf voor de zonde door iemand anders laten betalen, dat is dus wel wat anders dan, "ach, volgende keer beter". God is een blijft wel rechtvaardig, zonde blijft zonde en verdient straf. En waarom zou ik iemand vergeving onthouden, en m.a.w. wrok koesteren als ik zelf weet hoeveel mij vergeven is?
Dat is mijn vraag ook niet. God is een vergevend God, als wij oprecht berouw hebben van onze zonden.
Mijn vraag is: iemand heeft jou pijn gedaan en onrecht en jij wilt hem of haar van harte vergeven. Echter, hij of zij vindt dat hij/zij jou geen pijn heeft gedaan en zal zeker niet om vergeving willen vragen. Integendeel: hij of zij draait de rollen om en zegt dat jij hem of haar pijn heeft gedaan. In plaats van slachtoffer wordt jij de schuldige. Kun je dan toch nog iemand vergeven? Ook als die andere jouw vergeving helemaal niet zoekt en vindt dat jij eigenlijk om vergeving moet vragen bij hem of haar?
Mijn stelling is dan ook: je kunt alleen iemand vergeven, als iemand om vergeving vraagt. Zoals God jou kan pas kan en wil vergeven, als je oprecht om Zijn vergeving vraagt.
Of anders gesteld: als iemand jou niet vraagt om vergeving, hoe kun je hem of haar dan vergeving schenken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:51
|
|
|
ANITA324 schreef: | Wat: Maranathadag! (Waaaaauw! ) Waar: Luctor et Emergo, Mheneweg Noord 1, Oldebroek (Voor iedereen prima te doen dus!) Wanneer: Zaterdag 6 maart, 2010 vanaf 10.00 uur tot +- 16.00 (Betekent dus vrij houden die dag! )
Norbert Lieth en Dato Steenhuis zullen spreken over het thema Word wakker - er is toekomst. De familie Eisses (werkzaam voor Middernachtsroep in Uruguay) zal een presentatie geven van het werk op het zendingsveld. Muzikale solozang van Govert Roos Hilly Blok. De algehele leiding is in handen van Teun van Ommen. De muzikale begeleiding op het orgel wordt gedaan door Berend de Wit.
Ps. Natuurlijk is entree gratis, er wordt wel gecollecteerd. En voor de boekenwurmen onder ons, is er een grote boekentafel aanwezig met diverse literatuur |
Nog 4 nachtjes slapen en dan is het Maranthadag. Leerzaam en opbouwend. Kom jij/u ook? Van harte welkom allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:54
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | wat heeft dit met het stappen te maken? |
wat dacht je van.. een stapje dichter bij het voorjaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:11
|
|
|
Mijn stelling is dan ook: je kunt alleen iemand vergeven, als iemand om vergeving vraagt. Zoals God jou kan pas kan en wil vergeven, als je oprecht om Zijn vergeving vraagt. Volgens mij heeft God iedereen al vergeven, de vraag is alleen of je dat geschenk ook aanneemt of ontkent dat je überhaupt schuld voor God hebt. 2. Korinthe 5,19: want God was het die in Christus de wereld met zichzelf verzoende, en aan hen hun misdaden niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd.
Of anders gesteld: als iemand jou niet vraagt om vergeving, hoe kun je hem of haar dan vergeving schenken? [/quote] Op dezelfde manier waarop God mij alles vergeven heeft, vanaf het moment van mn bekering, alle schuld, ook toekomstige zonden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:13
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | -------------------------------------------------------------------------------------
Als ik dit zo lees, bedoel je er dan mee dat je bekeerd bent? |
ja roel, als je t zo duidelijk vraagt.... (op een openbaar forum, dat door de hele wereld mee te lezen is) ja, ik geloof dat Gods genade ook voor mij gegeven is, en ik hoop dat jij dat ook geloven mag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:19
|
|
|
1 Maart 2010 Gisteren was dat begin de ochtend heel spannend had dag ervoor de spullentjes uitgestalt en gaf een mooi geheel. Het was afwachten hoeveel mensen er zouden komen en of ze aantal producten kopen, enz. Bij de 1e klant was spannend en door mijn spanning had ik een reken foutje gemaakt de klant was er nog wel en had via rekenmachine herberekend en toen ging het goed. Tja eerlijk zijn dat je fout berekend had en durven toegeven dat je te kort hadt. Was ik warm en rood opgelopen wat dat betreft mijn gezicht was echt een boei. Gelukkig nam de klant dit niet kwalijk had ook verteld dat dit mijn 1e openhuis was dus dat begreep de klant dan wel. Als we zelf maar durven toegeven als we zelf die fout hebben gemaakt. Je leert van je fouten en ben je bedachtzamer om niet weer die fout te maken. Verder die dag verliep gesmeerd en vond ik mijn 1e openhuis goed geslaagd vind ik zelf.
Vrijdag 5 Maart heb ik wel weer zin in om openhuis te houden. Mocht je tijd en zin hebben dan ben je bijdeze welkom voor de openhuis. Genoeg mooie dingen te koop en lekkere GRATIS proeverij van wijn Kinor, Toastje Pruimen jam, Dadel met honing, Perzik met bramen jam alles zonder conserveermiddelen en kleurstoffen, tot Biologies Thee. Leuke handdoeken tot mooie sieraden te koop.
Zie het adres hier boven staande. Van 10.00 tot 20.00 uur heb ik openhuis
Dit in alles doe ik op vrijwillige bassis krijg hierin geen geld voor. Het geld gaat naar de mensen in Israël zodat hun ook financieel zich kunnen redden en werk blijven houden.
Met vriendelijke groet,
Anita '
Wie Israël zegent zal gezegend worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:27
|
|
|
Of anders gesteld: als iemand jou niet vraagt om vergeving, hoe kun je hem of haar dan vergeving schenken? [/quote]
Op dezelfde manier waarop God mij alles vergeven heeft, vanaf het moment van mn bekering, alle schuld, ook toekomstige zonden.[/quote]
Even voor mijn eigen beeldvorming: vanaf het moment dat je bekeerd bent, een nieuw leven bent begonnen en dus vergeven bent, hoef je God niet meer om vergeving te vragen, ook niet als je later alsnog in de verleiding bent gekomen om te zondigen of gezondigd hebt? Het is dus all-inclusive, voor de rest van je leven en afdwalen kan daarna niet meer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:32
|
|
|
Ik denk wel dat je mensen kunt vergeven, ook al vragen ze daar niet om. Zolang het jou bezig houdt, ben je er niet vrij van, door in Jezus naam te vergeven (gevraagd of ongevraagd) leg je het neer bij Jezus. Hij zal jou dan ook de rust en ruimte schenken om door te gaan met je leven.
Ik werd vanaf de kleuterschool elke dag gepest om mijn stotteren, nu jaren later weet ik dat vergeving de enige manier is om van die last af te komen. Ik moest inzien dat ik al die mensen die me hebben gepest, me niet hebben begrepen, me te kort hebben gedaan, dat ik al die mensen moest vergeven, in Jezus naam. Hebben ze me daar om gevraagd, NEE, maar het was voor mij nodig, om de last die dat gaf, te verbreken. Voor mij waren al die jaren, die ik met me mee droeg, een bittere wortel geworden, daar ben ik nu van bevrijd......
Dus ja, vergeven zonder dat mensen er om vragen, is nodig, want het bevrijdt je van verkeerde banden met je verleden (in mijn geval dan).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja roel, als je t zo duidelijk vraagt.... (op een openbaar forum, dat door de hele wereld mee te lezen is) ja, ik geloof dat Gods genade ook voor mij gegeven is, en ik hoop dat jij dat ook geloven mag! |
Fantastisch !!!!!! voor mij ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:40
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik denk dat in de relatie tot God ieder mens vergeving van zonden nodig heeft. Na berouwvolle belijdenis en het eventueel delen met een pastor of een vertrouwd iemand. *Wat bedoel je met in relatie tot God? Gaat die belijdenis naar de pastoor of vertrouwd iemand of richting God? Eerst richting God, al dan niet samen met de pastor. Later kun je er nog met een vertrouwd iemand over praten. Het gaat hierbij niet alleen om vergeving (dat is wel de hoofdzaak), maar ook om verwerking. En daar heb je andere mensen bij nodig, denk ik.
Als God ons liefheeft en vergeeft (niet doet naar onze zonden), dan dienen wij m.i. ook mensen die jou en mij oprecht om vergeving vragen, dit te schenken. Vaak moet er dan ook wel iets uitgepraat worden. Maar het vergeven maakt deel uit van het verzoenen. Van het weer helen van pijn, boosheid of verdriet. **Vergeving ontvangen is toch niet hetzelfde als sorry zeggen? De vergevende zegt niet,"ach geeft niet", hij vergeeft omdat hij zelf weet hoeveel hem vergeven is. Vergeven is inderdaad meer dan sorry zeggen en daarna zand erover. We leven allemaal uit genade.
Mijn wedervraag is: kunnen wij uit onszelf vergeven (zoals God ons wel kan vergeven) of kunnen/mogen wij pas vergeven, als er om vergeving is gevraagd door de ander? ***God vergeeft ons niet vanuit zichzelf, hij heeft de straf voor de zonde door iemand anders laten betalen, dat is dus wel wat anders dan, "ach, volgende keer beter". God is een blijft wel rechtvaardig, zonde blijft zonde en verdient straf. En waarom zou ik iemand vergeving onthouden, en m.a.w. wrok koesteren als ik zelf weet hoeveel mij vergeven is?
Dat is mijn vraag ook niet. God is een vergevend God, als wij oprecht berouw hebben van onze zonden.
Mijn vraag is: iemand heeft jou pijn gedaan en onrecht en jij wilt hem of haar van harte vergeven. Echter, hij of zij vindt dat hij/zij jou geen pijn heeft gedaan en zal zeker niet om vergeving willen vragen. Integendeel: hij of zij draait de rollen om en zegt dat jij hem of haar pijn heeft gedaan. In plaats van slachtoffer wordt jij de schuldige. Kun je dan toch nog iemand vergeven? Ook als die andere jouw vergeving helemaal niet zoekt en vindt dat jij eigenlijk om vergeving moet vragen bij hem of haar?
Mijn stelling is dan ook: je kunt alleen iemand vergeven, als iemand om vergeving vraagt. Zoals God jou kan pas kan en wil vergeven, als je oprecht om Zijn vergeving vraagt.
Of anders gesteld: als iemand jou niet vraagt om vergeving, hoe kun je hem of haar dan vergeving schenken? |
IMRE695 schreef: | Of anders gesteld: als iemand jou niet vraagt om vergeving, hoe kun je hem of haar dan vergeving schenken? |
God heeft ons het EERST liefgehad en dus al vergeving geschonken toen wij nog VIJANDEN van Hem waren en dus langggggggg voordat wij pas vergeving aan Hem vroegen, toen we tot geloof in Hem kwamen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:50
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk wel dat je mensen kunt vergeven, ook al vragen ze daar niet om. Zolang het jou bezig houdt, ben je er niet vrij van, door in Jezus naam te vergeven (gevraagd of ongevraagd) leg je het neer bij Jezus. Hij zal jou dan ook de rust en ruimte schenken om door te gaan met je leven.
Ik werd vanaf de kleuterschool elke dag gepest om mijn stotteren, nu jaren later weet ik dat vergeving de enige manier is om van die last af te komen. Ik moest inzien dat ik al die mensen die me hebben gepest, me niet hebben begrepen, me te kort hebben gedaan, dat ik al die mensen moest vergeven, in Jezus naam. Hebben ze me daar om gevraagd, NEE, maar het was voor mij nodig, om de last die dat gaf, te verbreken. Voor mij waren al die jaren, die ik met me mee droeg, een bittere wortel geworden, daar ben ik nu van bevrijd......
Dus ja, vergeven zonder dat mensen er om vragen, is nodig, want het bevrijdt je van verkeerde banden met je verleden (in mijn geval dan). |
Zo is het Cross........ het kan je overigens ook bevrijden van banden met het heden m.i.............. Niets is krachtiger tegen haat of persterijen, dan dat iemand je tegemoet treedt met liefde....daar kan geen enkele duisternis tegen......De duisternis heeft het Licht niet kunnen grijpen immers..... Jezus zei niet voor niets: "Heb je vijanden lief...."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:03
|
|
|
De laatste tijd ben ik m'n hoofd nogal bezig met het thema tolerantie. Inmiddels lagen er al verschillende kladblaadjes met gedachteflarden hierover in m'n huis verspreid... Ik wil proberen hiervan iets op papier te zetten, zodat ik jullie mijn dilemma voor kan leggen...
Volgens het Van Dale woordenboek betekent tolerantie: verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden.
Oké, helder. Ik ben het dus niet met andermans mening/visie eens, maar ik geef hem de ruimte en het respect voor zijn mening/visie. In dat geval ben ik dus tolerant.
Ik neem even abortus als voorbeeld. Veel christenen zullen tegen abortus zijn. Maar tegelijk accepteren we wel vrij gemakkelijk dat abortus hier in Nederland legaal is. Bovendien, ik stel me voor dat ik in gesprek ben met iemand die een abortus heeft laten plegen. Ik zou (voorzichtig) zeggen dat ik uit principe tegen abortus ben. En dat ben ik ook, maar ik zou er ook zo maar aan toe kunnen voegen dat ik het bijna begrijpen kan dat mensen voor abortus kunnen kiezen in bepaalde omstandigheden. Dat heet dan met een mooi woord mild zijn. Maar, is het wel mild? Of is het misschien lauwheid (Openb. 3:16)?
Ik wil niemand kwetsen, iedereen sparen en ik gun ieder zijn mening / visie. Maar doe ik dan God en de waarheid niet te kort? Ben ik dan niet teveel bezig met de eer van mensen in plaats van met de eer van God?
Hoe duidelijk zijn we als christenen eigenlijk nog in onze standpunten? Nemen we voldoende positie in in onze maatschappij?
Een voorbeeld waarin wel een duidelijk standpunt werd ingenomen is het weigeren van de hostie aan homoseksuelen. Daar is natuurlijk van alles over te zeggen. Het gaat me in dit topic niet om de vraag of we het daar wel of niet mee eens zijn. Ik wil daar dus eigenlijk ook GEEN discussie over.
Het gaat mij daarentegen om (en dat houdt me bezig de laatste tijd) hoe duidelijk wij als christenen onze standpunten kenbaar maken. Of wordt het tijd voor een duidelijker stellingname? Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Tenslotte, het afkeuren van iemands gedrag of mening betekent voor mij niet dat ik diegene als persoon afkeur. Hoewel dit nogal eens door elkaar wordt gehaald, staat dat voor mij los van elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:13
|
|
|
Bedankt voor jullie bijdrage! Graag wil ik nog jullie mening horen over het Onze Vader, of het volgens jullie een christelijk gebed is? (Zie wat ik aan het begin schreef)
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op dinsdag 2 maart 2010, 21:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:17
|
|
|
Mijn gedachten gaan uit naar Grace585 die een ongeluk heeft gehad. Knuffelen doe ik vanwege je kneusingen heeeeeel voorzichtig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:24
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Mijn vraag is: Een christen, dus een gelovige in de plaatsvervangende dood van onze Here Jezus, zou die moeten bidden:... en vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven...? Het gaat namelijk verder, en niemand die dat ooit bid bij mijn weten: Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven.
Volgens mij staat dit in tegenstelling tot het leven onder het nieuwe verbond, zoals Paulus zegt in Efeze 4,32: maar wees ten opzichte van elkaar vriendelijk en barmhartig, en vergeef elkaar, zoals ook God in Christus u vergeven heeft. Hier lijkt de volgorde omgedraaid, wij vergeven omdat we vergeven zijn, en worden dus niet langer vergeven naar de mate waarin we zelf vergeven. Want denken jullie, moet een christen bidden om vergeving van God naar dezelfde maat waarin hij/zij zelf vergeeft, zoals het in het Onze Vader staat? |
Je hebt het over een tegenstelling, maar is het dat eigenlijk wel? Het is waar, de volgorde is omgedraaid. Maar in wezen doet dat volgens mij niets af aan de betekenis. Het hoort onlosmakelijk bij elkaar. Vergelijk Mat. 18, waarin Jezus de gelijkenis vertelt van de onbarmhartige dienstknecht. Hem wordt veel vergeven, terwijl hij niet bereid is om een ander te vergeven. De vergeving die hij ontvangen heeft, wordt daarom ingetrokken! Ik denk dus dat vergeven worden en vergeving schenken samen op gaan en dat er geen sprake is zozeer van een bepaalde volgorde. Hoewel ik er ook van overtuigd ben dat wij alleen uit kracht van Zijn vergeving anderen kunnen vergeven... Wat mij betreft is dus voluit een christelijk gebed (en dus niet alleen omdat het in de Bijbel staat).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:25
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Fantastisch !!!!!! voor mij ook |
Is dat zo raar dan? Het is heerlijk om te mogen zeggen, te ervaren dat je een kin d van God bent. Betaald.
Ik zeg t wel eens tegen mijzelf. Want alzo lief had God Johan, dat Hij zijn enig geboren zoon heeft gegeven, opdat als Johan gelooft, hij het eeuwige leven heeft. En dat is geweldig ! genade gekregen, vergeving, en weten dat Hij mijn vader is, die mij dan onvoorwaardelijk liefheeft. Wel verwacht Hij dat ik mijn best blijf doen, Hij leert mij, soms met een stok en staf, maar uit Liefde.
Ja ik wil zijn wet volgen, maar t lukt soms niet. Maar Hij vergeeft als ik Hem vraag, maar ook bereid ben dat Hij mijn leven mag leiden. Niet meer ik, maar Uw wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:31
|
|
|
Ik denk dat het zwaartepunt van tolerantie meestal ons eigen denken is. Gaan we uit van het denken van God, wat we ten allen tijde eigenlijk behoren te doen, dan komen we idd uit op Zijn Woord. Er is dan geen misschien of maar want God kent geen maar of misschien, Hij is overanderlijk in al Zijn wegen. God,s tolerantie behoorde ons tolerantie te zijn maar wij als mensen halen er vaak gevoelens, sociaal gedrag bij en tolerantie krijgt ineens een ander betekenis, een andere beeldvorming. Je bent per slot een Christen toch en dan moet er wel een sociaal evangelie zijn. Neen, dus! God is in Zijn wezen onveranderlijk en zo zijn Zijn gedachten dat ook. Zijn gedachte over tolerantie is de juiste gedachte over tolerantie Per slot is een gedachte, een woord uitgeproken. Wij behagen inderdaad te vaak mensen i.p.v. God. Hij is namelijk een God van afscheiding!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:47
|
|
|
wwjd noemen ze dat toch? What would Jezus do...
Ik geloof dat Jezus NIET tolerant is. God is zwart-wit. Wie niet voor mij is, is tegen mij.
Maar wat je schrijft is wel herkenbaar, zelfs dat abortusverhaal heb ik persoonlijk ook aangehoord, en ja, ik had er in dat geval begrip voor... maar ik ben dan ook mens en geen god...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:51
|
|
|
Zefs als je hier een stevige opmerking maakt, wordt het al negatief beschouwd. We willen liever mild, makkelijk zijn en dat kan ten koste gaan van de waarheid van Christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:52
|
|
|
ANITA324 schreef: | Verkoop Israël Producten
U bent van harte welkom bij uw Israelconsulente
Maandag 1 maart en vrijdag 5 maart Van 10.00 tot 20.00 uur
Anita
Bij: Janny locatie: Groningen Tel: via mail opvraagbaar
Israël Producten Centrum Nijkerk |
Anita, zou je de persoonlijke gegevens van deze mevrouw willen verwijderen en bijvoorbeeld neer te zetten zoals ik het in jouw bijdrage rood gemaakt heb? Dit forum is ook te lezen door niet leden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:55
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Detail... het is vandaag de 3e lijdenszondag en de 2e zondag van de 40 dagen tijd... |
Oh niet bij nagedacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:57
|
|
|
MARY052 schreef: | He Klaproos.........
Ik vast ook door niet te snoepen, maar ook door geen computerspelletjes te doen.....best lastig maar tegelijk ook heel goed.
Mary |
En lukt t je om t vol te houden?
groetjes Klaproos
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op dinsdag 2 maart 2010, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEVEN231
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:57
|
|
|
is er leven zonder gasbel uit het noorden zuidelingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 22:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zefs als je hier een stevige opmerking maakt, wordt het al negatief beschouwd. We willen liever mild, makkelijk zijn en dat kan ten koste gaan van de waarheid van Christus. |
Al te vaak is wijsheid zoveel meer dan waarheid.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|