ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 249 250 251 252 253 254 255 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:56

klinkt super appeljte!!
en ik ga t zeker eens proberen!
thanks
(morgen dus weer een prettig receptje? Clown smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
APPELTJE084

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:13

@ Hannah Morgen weer een prettig receptje..
Ook leuk:
Zeg me wat je in de koelkast/ kast hebt en ik zeg je wat je kan maken!
Cooking from the fridge!
Naar boven

Auteur Bericht
APPELTJE084

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:14

irritant dit.. je post wat en het staat er 2 keer op.. Smiley die vol vragen zit
Mailtje sturen naar de moderator straks!

Laatst aangepast door
APPELTJE084
op dinsdag 2 maart 2010, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
APPELTJE084

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:35

Tsssk..
Zo.. Gezellig draadje.. WTF? Smiley die vol vragen zit
Homo's..
Niets mis mee!
Heb er een paar in mijn vriendenkring, en mag ze graag over de vloer hebben!
Waar ik altijd erg veel moeite mee heb is het volgende geneuzel:
Alles wat anders is, als iemand anders leeft om dan meteen een mening klaar te hebben.. Over die persoon of groep..
Tolerantie mensen!
Kom op zeg..
Dit soort prietpraat verwacht ik zeer zeker niet hier..
En dit zegt ook weer wat over het intelligentieniveau van bepaalde mensen..
Onder de maat dus..
Fijne avond verder!
Moest ik even kwijt dit..

Laatst aangepast door
APPELTJE084
op dinsdag 2 maart 2010, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
LEVEN231

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:39

inderdaad het gas uit het noorden houdt de mensen in het zuiden in leven
Naar boven

Auteur Bericht
APPELTJE084

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:40

KAT125 schreef:
idd, ik gaf een duidelijk antwoord,alleen toen ik het geplaats had,werdt gelijk door Liesbeth met de steelpan keihard op mijn hoofd geslagen.Ze zei dat kun je niet zeggen op het forum en er gelijk afhalen,anders blijf ik doorslaan. dus zo doende die enorme korte versie. exxcuses of dat je het begrijpen wil en kan.
(en let op de taalfouten..)

Cool antwoord!
LIESBETH326 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Het is mij in ieder geval duidelijk dat je een flinke klap gehad hebt... Wat een onzin kraam je uit...
Ik heb je alleen fatsoenlijk gevraagd om je laatste zin te verwijderen, omdat die behoorlijk kwetsend kon overkomen.
Clown smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
APPELTJE084
op dinsdag 2 maart 2010, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:49

ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

recht op hulp alleen net als andere mensen.

waarom is een gedetineerde per defenitie slecht? het hangt helemaal af van waarom en hoe die mensen dat deden. velen zijn niet slechter dan wij mensen hier op de site.Ze hebben iets verkeerts gedaan,en zijn daarom gapakt,en er lopen nog te veel op vrije voeten.
.

Er zijn gelukkig genoeg ex-gedetineerden die na hun verblijf in de bajes hun leven proberen te beteren. Bij deze mensen heb ik er geen moeite mee dat een TV-programma hen helpt om aan de partner te komen.
Tenslotte is alle (effectieve) hulp om hen op het goede pad te houden, prima.

Waar ik grote moeite mee heb, is als ex-gedetineerden na verblijf in de bajes doorgaan met hun oude criminele leventje en dan daarvoor ook nog beloond worden met een TV-programma. Dan denk ik: er zijn best wel andere "categorieën" mensen te vinden voor wie een TV-koppelprogramma veel gewenster en wellicht ook veel noodzakelijker is.
Laten ze met een TV-koppelprogramma vooral de kansarmen helpen, dat is veel zinvoller dan mensen die toch niet van plan zijn hun leven te beteren, (met aandacht) te belonen.

Dus: <Boef zoekt Vrouw> .... prima, maar alleen en uitsluitend op voorwaarde dat (ex-)gedetineerden serieus bezig zijn op het rechte pad te komen en te blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:52

ROELTJE813 schreef:
mijn uitslag was alleen maar SGP, hoe kan het dat iedereen 3 partijen heeft en ik maar 1? en SGP heb ik van mijn leven maar 1x gestemd. dus die vraagjes twijfel ik wat aan.

Nou dan weet je t dus....... SGP stemmen.....Alle andere partijen vallen voor jou af .. Clown smiley....en niet gaan twijfelen hè.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:52

Niet om de mens maar om de zonde die de mens doet is een gruwel in Gods ogen.

Laat hier aan Gods Woord geen water bij de wijn doen dat word dagelijks gedaan zolang de mens leeft alleen datgene wat hem of haar in straatje past. Zo werkt dit niet. Lees Openbarin 22:18,19. Kan daar ook geen zegen op rusten. Als je in Genesis lees moet het duidelijk zijn.
1e schiep God de man en vanuit de rib de manin vrouw eva.
Om tot hulpe te zijn van de man.
Laat het woord recht snijden als een 2 snijdend zwaard.

Wie daar verder niet gehoor aan wil geven en gewoon der eigen weg op wil gaan is ongehoorzaam aan Gods Woord.
Men wil dan alleen de dingen horen die ze graag willen horen de aangename Leugens dan als de onaangename Waarheid.
Lees 2 Tim. 3:14 t/m 4:5.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:53

ARJAN007 schreef:
Dus: <Boef zoekt Vrouw> .... prima, maar alleen en uitsluitend op voorwaarde dat (ex-)gedetineerden serieus bezig zijn op het rechte pad te komen en te blijven.

Laat dat nou ook net één van de voorwaarden zijn die het programma heeft gesteld bij de selectie van de kandidaten... Tenminste, zo was in de aankondiging te lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 17:56

ANITA324 schreef:
Het is niet aan mij om een Bijbelstudie te maken daar zijn mannen voor.
Bron: www.toetsalles.nl

Hartelijke groet,

Anita

Ook vrouwen kunnen prima Bijbelstudie maken! t Zou heel jammer zijn als vrouwen zich lieten weerhouden van het maken van Bijbelstudie.
Vanuit hun gezichtspunt kunnen ze andere aspecten voor het voetlicht brengen.

Zelf heb ik nogal veel moeite met "moeten, moeten, moeten......." Natuurlijk moeten we wel het e.e.a. in ons leven, maar de relatie met God houdt ook spontaniteit in, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:01

Jammer dat dat soort stemadviseurs de lokale politieke partijen niet (kunnen) meenemen.
In die localo´s zitten vaak pareltjes
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:07

ARJAN007 schreef:
Ook vrouwen kunnen prima Bijbelstudie maken! t Zou heel jammer zijn als vrouwen zich lieten weerhouden van het maken van Bijbelstudie.
Vanuit hun gezichtspunt kunnen ze andere aspecten voor het voetlicht brengen.

Zelf heb ik nogal veel moeite met "moeten, moeten, moeten......." Natuurlijk moeten we wel het e.e.a. in ons leven, maar de relatie met God houdt ook spontaniteit in, toch?

Als vrouw voor vrouwen als voor kinderen is een Bijbelstudie geven goed.
Alleen de vrouw mag aan de mannen geen Bijbelstudie geven.
Want dan zou je als vrouw boven de man stellen en onderwijs geven terwijl dit anders staat in Zijn Woord. Lees 1 Kor. 14:34,35.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:10

Ik denk dat in de relatie tot God ieder mens vergeving van zonden nodig heeft. Na berouwvolle belijdenis en het eventueel delen met een pastor of een vertrouwd iemand.

Onze opdracht als christen is: God lief te hebben boven alles en onze naaste als onszelf.

Als God ons liefheeft en vergeeft (niet doet naar onze zonden), dan dienen wij m.i. ook mensen die jou en mij oprecht om vergeving vragen, dit te schenken. Vaak moet er dan ook wel iets uitgepraat worden.
Maar het vergeven maakt deel uit van het verzoenen. Van het weer helen van pijn, boosheid of verdriet.

Mijn wedervraag is: kunnen wij uit onszelf vergeven (zoals God ons wel kan vergeven) of kunnen/mogen wij pas vergeven, als er om vergeving is gevraagd door de ander?

Ik kan in ieder geval iemand moeilijk vergeven, als hij of zij mij niet om vergeving heeft gevraagd en ook niet de intentie heeft om het oprecht weer goed te maken met mij. Dan is het wel makkelijk gezegd, maar eigenlijk is er dan nog niets verzoend of geheeld in mijn beleving.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:34

APPELTJE084 schreef:
@ Hannah Morgen weer een prettig receptje..
Ook leuk:
Zeg me wat je in de koelkast/ kast hebt en ik zeg je wat je kan maken!
Cooking from the fridge!

niet zo veel;
vier potjes mosterd, in verschillende soorten Clown smiley
kappertjes, etc etc etc
hihi;
groenten; nul
paar verdwaalde fruitjes voor in de schooltas, en de rest wordt morgen weer flink aangevuld.
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:35

IMRE695 schreef:
Ik denk dat in de relatie tot God ieder mens vergeving van zonden nodig heeft. Na berouwvolle belijdenis en het eventueel delen met een pastor of een vertrouwd iemand. Wat bedoel je met in relatie tot God? Gaat die belijdenis naar de pastoor of vertrouwd iemand of richting God?

Onze opdracht als christen is: God lief te hebben boven alles en onze naaste als onszelf.

Als God ons liefheeft en vergeeft (niet doet naar onze zonden), dan dienen wij m.i. ook mensen die jou en mij oprecht om vergeving vragen, dit te schenken. Vaak moet er dan ook wel iets uitgepraat worden.
Maar het vergeven maakt deel uit van het verzoenen. Van het weer helen van pijn, boosheid of verdriet. Vergeving ontvangen is toch niet hetzelfde als sorry zeggen? De vergevende zegt niet,"ach geeft niet", hij vergeeft omdat hij zelf weet hoeveel hem vergeven is.

Mijn wedervraag is: kunnen wij uit onszelf vergeven (zoals God ons wel kan vergeven) of kunnen/mogen wij pas vergeven, als er om vergeving is gevraagd door de ander? God vergeeft ons niet vanuit zichzelf, hij heeft de straf voor de zonde door iemand anders laten betalen, dat is dus wel wat anders dan, "ach, volgende keer beter". God is een blijft wel rechtvaardig, zonde blijft zonde en verdient straf. En waarom zou ik iemand vergeving onthouden, en m.a.w. wrok koesteren als ik zelf weet hoeveel mij vergeven is?

Ik kan in ieder geval iemand moeilijk vergeven, als hij of zij mij niet om vergeving heeft gevraagd en ook niet de intentie heeft om het oprecht weer goed te maken met mij. Dan is het wel makkelijk gezegd, maar eigenlijk is er dan nog niets verzoend of geheeld in mijn beleving.

[color=cyan]Ik herken en begrijp je gevoel, maar denk niet dat het in lijn is met onze nieuwe christelijke natuur.

Laatst aangepast door
DENNISS669
op dinsdag 2 maart 2010, 18:36
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:37

ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------
hannah, jij wil ook een 100.000 poot zijn he. alles regelen,proberen recht te zetten,commentaar op geven enz. heb je christ al gevraagd om de ban van rel op te heffen?

en ik heb mijns inzien een beter idee voor jill

als het beweegbare delen zijn,dan zou ik persoonlijk acrylaat kit of windowseal gebruiken. daarmee kit je de naad dicht en is elastisch en overschilderbaar. daar over heen kun je altijd eene laagje fix&finish strijken.

(beweegbare delen in een gescheurde muur?)

nee roel; dat hoef ik ook niet te vragen aan chris, want chris is een volwassen man,
die prima in staat is om zijn eigen beslissingen te nemen....
naar zijn eigen inzichten te handelen.....
voor zijn eigen site... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 2 maart 2010, 18:38
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:42

ROELTJE813 schreef:
hannah, jij wil ook een 100.000 poot zijn he. alles regelen,proberen recht te zetten,commentaar op geven enz. heb je christ al gevraagd om de ban van rel op te heffen?

en ik heb mijns inzien een beter idee voor jill

als het beweegbare delen zijn,dan zou ik persoonlijk acrylaat kit of windowseal gebruiken. daarmee kit je de naad dicht en is elastisch en overschilderbaar. daar over heen kun je altijd eene laagje fix&finish strijken.

ik zou gewoon de muur eruit breken Clown smiley
heb je last geen last van scheuren meer
maar ja wie ben ik he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
RENSKE067
op dinsdag 2 maart 2010, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:42

LEVEN231 schreef:

ow... vandaar dat delen uit het noorden in aanmerking komen voor ontwikkelingshulp uit de Europese Unie.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 18:52

Een hele mega dikke knuffel voor Henk...ben er voor je in deze zware periode Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:02

ROELTJE813 schreef:
chat en bull hebben een knuffel verdiend.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:03

hannah

----------------------------------------------------------------------------------
ik had het over beweegbare delen, dus een muur die opscheurt is.

idd kunnen er beweegbare delen in een muur zitten. wat denk je van oud metselwerk gezien monumentele panden?
en zolang het staat staat het er. het is een oplossing voor jill's vraag.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:07

vrijheid van menings uiting:

appeltje: wie een hond wil slaan,kan altijd een stok vinden.

gezien je reactie heb je veel weg van agnes kant. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:13

DENNISS669]Iedereen zal het kennen, de meesten feilloos kunnen opzeggen, maar is het wel een christelijk gebed eigenlijk? Ik bedoel niet bijbels, want ja, het staat in de bijbel, Jezus zelf heeft het zijn discipelen geleerd.
Mijn vraag is: Een christen, dus een gelovige in de plaatsvervangende dood van onze Here Jezus, zou die moeten bidden:... en vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven...? Het gaat namelijk verder, en niemand die dat ooit bid bij mijn weten: Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven.

Volgens mij staat dit in tegenstelling tot het leven onder het nieuwe verbond, zoals Paulus zegt in Efeze 4,32: maar wees ten opzichte van elkaar vriendelijk en barmhartig, en vergeef elkaar, zoals ook God in Christus u vergeven heeft. Hier lijkt de volgorde omgedraaid, wij vergeven omdat we vergeven zijn, en worden dus niet langer vergeven naar de mate waarin we zelf vergeven.
Want denken jullie, moet een christen bidden om vergeving van God naar dezelfde maat waarin hij/zij zelf vergeeft, zoals het in het Onze Vader staat?[/quote]

rood: of bedoel je: Dat God ons onze schulden zal vergeven zoals wij die vergeven van onze naaste?

als dat zo is, dan lopen hier heel veel schuldenaren op de site.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:13

ROELTJE813 schreef:
chat en bull hebben een knuffel verdiend.

jij durft! Verraste, verbaasde smiley
mijn schatje hier zomaar in het openbaar te knuffelen Twijfelende smiley
doe ik liever zelf Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:15

LEVEN231 schreef:

------------------------------------------------------------------------------------

gaat het gas van Groningen niet naar rusland, en krijgen wij russisch gas terug? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:17

JONATHAN890 schreef:
Nou dan weet je t dus....... SGP stemmen.....Alle andere partijen vallen voor jou af .. Clown smiley....en niet gaan twijfelen hè.

plaatselijk stem ik geen SGP en landelijk stem ik op de VVD of PVV
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:20

Ook in het n/o van Groningen was het geweldig zonnig weer met wel af en toe een heel klein hagel erbij, maar dat was nauwelijks noemenswaardig. Clown smiley

Mijn "was" was in ieder geval droog......weer heeeerlijk buiten gedroogde was............... Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 2 maart 2010, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:22

ROELTJE813 schreef:

hannah

----------------------------------------------------------------------------------
ik had het over beweegbare delen, ik heb ook allemaal beweegbare delen in de muur. bij ons noemen ze dat een deur Clown smiley dus een muur die opscheurt is.

idd kunnen er beweegbare delen in een muur zitten. wat denk je van oud metselwerk gezien monumentele panden?
en zolang het staat staat het er. het is een oplossing voor jill's vraag.

en als het er niet meer staat heb je mijn oplossing
zo dom was het dus niet uiteindelijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
RENSKE067
op dinsdag 2 maart 2010, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:25

HANNAH810 schreef:
ik vind het heerlijk, suus, dat mijn tekortkomingen worden vergeven, zonder dat ik bang hoef te zijn, dat ik afgewezen wordt door de Heere God. ik kan gewoon om vergeving vragen, en weet al bij voorbaat dat Hij me dat geven zal, zonder verwijten te maken;
voor mij voelt dat als onvoorwaardelijke liefde suus.
waar ik ook in tekortkom; Hij heeft mij lief!!
heerlijk he?

Als ik dit zo lees, bedoel je er dan mee dat je bekeerd bent?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 249 250 251 252 253 254 255 ... 6194 Volgende
Pagina 252 van 6194