Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 12:30
|
|
|
CLOWNTJE718 schreef: | is dit niet een beetje provoceren. Is niet nodig dacht ik , de handen zijn uitgestoken en nu rel en de anderen uit de ban terug dan kunnen we hier eindelijk een dikke punt achter zetten . |
Helemaal mee eens Clowntje! Het is nu wel genoeg geweest! Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 12:41
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Om terug te gaan naar het oorspronkelijke doel van deze draad:
Ik geef mijn nieuwe vriendin MARGREET107 een dikke knuffel!
Vincent |
beiden gefeliciteerd; leuk hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 12:45
|
|
|
JILL658 schreef: | Iets wat jij wel weet denk ik , want het is jou vak tenslotte.
Als je scheuren in de muur heb, dat gekomen is door trillingen en verkeer, hoe kun je die nu zo mooi mogenlijk afwerken ofzo?
Jill |
mag ik even inspringen tijdens de afwezigheid van rel, jill? er is behangvlies verkrijgbaar bij de vakschilder niet te zuinig gebruiken, en daaroverheen kun je dan behangen.
je kunt ook afsmeren/plamuren, en dan behangen. risico is dan wel, dat je plamuur gaat brokkelen, wanneer de scheur breder wordt op termijn.
nadelen van een ouder huis, he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 12:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: ja lekker he carien? hij is niet ver geweest, want hier was t ook stralend weer!!
Gelukkig een bevestiging van jou Hannah, begon al aan mn eigen te twijfelen. Het was lekker zonnig weertje hier in Brabant, denk dat Klaas in Zeeland is geweest , op de streep van de grens. Klaasje weet het ook niet meer zo goed, een bietje vergeetachtig denk ik, heb ik ook al weleens last van.
t zal de leeftijd zijn.........slijtage van de hersenen, hihi (ik mag je wel een beetje plagen, he klaas; kun jij wel hebben verwacht ik?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:04
|
|
|
De nieuwe levenswandel Ef.4
17 Dit zeg ik dan en betuig ik in de Here, dat gij niet langer moogt wandelen zoals ook de heidenen wandelen, in de ijdelheid van hun denken, 18 verduisterd in hun verstand, vervreemd van het leven Gods om de onwetendheid, die in hen heerst, om de verharding van hun hart.
19 Zij hebben zich immers in hun verdoving overgegeven aan de losbandigheid om gretig winst te slaan uit allerlei onreinheid. 20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.
21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid.
25 Legt daarom de leugen af en spreekt waarheid, ieder met zijn naaste, omdat wij leden zijn van elkander. 26 Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; 27 en geeft de duivel geen voet.
28 Wie een dief was, stele niet meer, maar spanne zich liever in om met zijn handen goed werk te verrichten, opdat hij iets kan mededelen aan de behoeftige. 29 Geen liederlijk woord kome uit uw mond, maar als gij een goed (woord) hebt, tot opbouw, waar dit nuttig is, opdat zij, die het horen, genade ontvangen. 30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing.
31 Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen, evenals alle kwaadaardigheid. 32 Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13
|
|
|
Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar
Ik sluit ook dit topic maar.
Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:34
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Om terug te gaan naar het oorspronkelijke doel van deze draad:
Ik geef mijn nieuwe vriendin MARGREET107 een dikke knuffel!
Vincent |
gefeliciflapsteerd! wat ontzettend leuk voor jullie! hoop dat jullie heel gelukkig samen blijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:55
|
|
|
9. Gehoorzaamheid
9.1. Geloof en gehoorzaamheid horen bij elkaar
Romeinen 1:5 , 15:18 en 16:26.
Geloof zonder werken (zonder gehoorzaamheid) is dood.
Jakobus 2:26 (:14-26).
9.2. God verwacht gehoorzaamheid van ons We moeten de bevelen en aanwijzingen van de Bijbel en de innerlijke leiding van de Heilige Geest gehoorzamen.
“Weest daders van het woord” (Jakobus 1:22). We moeten doen wat er staat. Zo simpel is dat. We moeten de voorschriften van de bijbel naleven. De geboden van Jezus leren onderhouden. (Mattheus 28:19).
“Indien gij u door de Geest laat leiden” (Galaten 5:18).
We moeten de leiding van Gods Geest gehoorzamen. We moeten ons laten leiden.
9.3. Als je Jezus Heer noemt dan moet je daar ook naar handelen Jezus Heer noemen, betekent dat, dat je Hem als Heer erkent. Als je Hem als Heer erkent dan moet je daar ook naar handelen, dan moet je Hem ook als meester gehoorzamen.
"Wat noemt gij mij Here, Here en doet niet hetgeen ik zeg" (Lucas 6:46).
Je hebt alleen het recht Jezus Heer te noemen, als je ook de intentie hebt om Hem te gehoorzamen.
9.4. Wie heeft Jezus lief? Is dat degene die het meest gevoelig kan 'praisen'?? Dit zegt de Heer zelf ervan: "Wie mijn geboden heeft, die is het die Mij liefheeft ... " (Joh 14:21). Degenen die Jezus echt liefhebben zijn degenen, die Hem gehoorzamen. Je toont je liefde voor de Heer door Hem te gehoorzamen.
God wil geen offers, zelfs geen lofoffers!!!!, maar gehoorzaamheid (1 Samuel 15:22).
9.5. Een belofte voor wie gehoorzaamt Johannes 14:21.
Dit is ook een belofte voor wie gehoorzamen. Je zult Jezus leren kennen op een steeds diepere manier. "En Ik zal Hem openbaren"
9.6. Dagelijks je kruis opnemen, je leven verliezen, de prijs van ehoorzaamheid "Hij zeide tot allen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. Want een ieder die zijn leven zal willen behouden zal het verliezen, maar ieder die het verloren heeft om Mijnentwil, die zal het behouden."
(Lucas 9:23,24.)
Jezus roept ons op om Hem te volgen. Hem volgen betekent Zijn leiding accepteren. Jezus gehoorzamen brengt vaak vervolging in de één of andere vorm in ons leven. Als christen hoeven wij het lijden en het kruis niet op te zoeken, het komt vanzelf op onze weg als we Jezus gehoorzamen en belijden. Jezus gehoorzamen en openlijk belijden wekt vaak vijandschap op. We hebben echter niet alleen te maken met vijandschap van buitenaf, we hebben ook nog de natuurlijke drang tot zelfhandhaving, de drang om voor onszelf te kiezen. Jezus gehoorzamen houdt echter vaak in dat we tegen onze eigen natuurlijke verlangens in moeten gaan. Dan is zelfverloochening nodig. Jezelf verloochenen is jezelf loochenen, d.w.z. jezelf ontkennen, geen rekening met jezelf houden, tegen je eigen natuurlijke verlangens ingaan.
Het tegengestelde van jezelf verloochenen is jezelf handhaven, kiezen voor zelfbehoud.
Je kunt Jezus niet volgen, als je niet bereid bent om jezelf te verloochenen, om het kruis op te nemen, om je leven te verliezen. Je leven verliezen kan in tijden van zware vervolging letterlijk het martelaarschap betekenen. Tijdens de christenvervolgingen in het Romeinse rijk kregen de gearresteerde christenen soms de keuze tussen aan de ene kant vasthouden aan Jezus, met als gevolg de dood, of Jezus vervloeken en offeren aan de keizer. Maar er is ook een subtielere manier om je leven te verliezen. In zekere zin verlies je ook je leven als je tegen eigen gevoel en wensen in, tegen je eigen drang tot zelfhandhaving, er toch voor kiest om Jezus te gehoorzamen. Jezelf verloochenen is op die manier ook een stukje sterven.
Je moet bereid zijn om als de Heer dat vraagt, je bestaan in deze wereld op te geven. Het gaat hier dus niet om zondige dingen die je los zou moeten laten, het gaat om normale dingen die bij dit leven horen.
In Lucas 9:23 is sprake van dagelijks je kruis opnemen. Zelfverloochening, jezelf verliezen, tegen jezelf ingaan, allerlei op zichzelf niet verkeerde, natuurlijke verlangens opgeven als de Heer dat zo leidt, tegen je gevoel ingaan, is dagelijks nodig.
Een voorbeeld dat de bijbel zelf aangeeft is de keuze tussen vrede met je familie of vrede met Jezus, de keuze tussen Jezus volgen of doen wat je familie wil (Mattheus 10:34-39).
Ter illustratie enkele voorbeelden die ik in de praktijk ben tegengekomen.
Een jongeman kwam tot geloof en hij wilde zich laten dopen. Zijn vader zei: "Als jij je laat dopen dan wil ik nooit meer iets met je te maken hebben". Wat gaat die jongeman doen? Jezus gehoorzamen en daardoor het contact, de veiligheid en de support van zijn familie verliezen of Jezus niet gehoorzamen en al die dingen behouden.
Nog een voorbeeld. Er wordt iemand geroepen tot het oudste-zijn. Zo'n broeder heeft meestal een normale baan en een gezin. Als hij die roeping accepteert , betekent dit, dat hij naast zijn normale baan en zijn taak in zijn gezin er een zware taak bij neemt. Dat zal ten koste gaan van zijn vrije tijd, etc. Er wordt een offer gevraagd. Stel dat die broeder ook werkelijk door de Heer wordt geroepen tot die taak. Dan staat hij voor de keuze: "Zal ik de Heer gehoorzamen met als gevolg, dat ik allerlei normale dingen in dit leven los moet laten of zal ik mezelf handhaven en voor mijzelf kiezen. Zal ik het mezelf om Jezus wil moeilijk maken of kies ik voor een gemakkelijk leven?"
Ik heb het getuigenis gehoord van een broeder uit de toenmalige Sowjet Unie. De Heer riep hem om het evangelie te verkondigen. In die tijd hield dat in, dat je vroeg of laat opgepakt en veroordeeld zou worden. Hij had een gezin met een aantal kleine kinderen. Wat ging hij beslissen? Zou hij zijn tot nu toe redelijk ongestoorde leven met vrouw en kinderen op het spel zetten? Deze man heeft de weg van het sterven gekozen. Hij is de gevangenis ingegaan.
"die is Mij niet waardig" ( Matth. 10:37,38)
De Here stelt ons geregeld voor de keuze. De Heer spreekt ons ergens op aan door zijn Woord en Geest. Soms deinzen we misschien terug voor de prijs van de gehoorzaamheid. De Heer is echter streng: "Als je in diepe gemeenschap met Mij wilt (blijven) leven dan moet je Mij gehoorzamen. Neem je kruis op en volg Mij. Gehoorzaam Mij of je raakt de diepe gemeenschap met Mij kwijt."
9.7. Kun je Jezus iets weigeren? Kun je 'nee' zeggen tegen Jezus als Hij iets van je vraagt?
Doe het uit liefde en dankbaarheid jegens Jezus.
9.8. De basishouding - beschikbaar zijn voor de Heer Here wat wil Gij dat ik doen zal?
Handelingen 20:10.
9.9. Het voorbeeld van de Here Jezus Jezus heeft ook op dit terrein het goede voorbeeld gegeven door zijn gehoorzaamheid aan de Vader.
"Mijn spijze is de wil te doen desgenen, die Mij gezonden heeft"
Johannes 4:34.
"Ik doe altijd wat Hem behaagt" ( Johannes 8:29).
Gehoorzaamheid bracht de Here Jezus aan het kruis.
Fillipenzen 2:8.
Romeinen 5:19; Hebr 5:8.
Het ging de Heer ook niet altijd gemakkelijk af.
Lucas 22:42-44.
9.10. Nog enkele teksten/opmerkingen
"Wat Hij u ook zegt, doet dat" ( Johannes 2:5b).
Onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Geen 'ja maar'. De opdracht van de Here Jezus aan de dienaars leek onzinnig. Vult de vaten met water, schept en brengt. Dat lost toch het probleem van het wijntekort niet op?
"de wil Gods van harte te doen" (Efeze 6:6).
Doe je Gods wil graag? Doe je Gods wil van harte?
God wil geen aktiviteit. God wil gehoorzaamheid. Je kunt van alles doen "voor de Heer" en toch niet datgene doen, wat God van jou wil, en toch niet datgene doen, waar God jou op aanspreekt.
Dit is het getuigenis dat God van David gaf: "Ik heb David gevonden, een man naar mijn hart, die al mijn bevelen zal volbrengen" (Hand. 13:22). David was niet perfekt, verre van dat, maar dit was de gezindheid van zijn hart. David gehoorzaamde de Here God en als hij faalde en struikelde, bekeerde hij zich als God hem daarop aansprak. Zie het kontrast met koning Saul
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:58
|
|
|
Iedereen zal het kennen, de meesten feilloos kunnen opzeggen, maar is het wel een christelijk gebed eigenlijk? Ik bedoel niet bijbels, want ja, het staat in de bijbel, Jezus zelf heeft het zijn discipelen geleerd. Mijn vraag is: Een christen, dus een gelovige in de plaatsvervangende dood van onze Here Jezus, zou die moeten bidden:... en vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven...? Het gaat namelijk verder, en niemand die dat ooit bid bij mijn weten: Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven.
Volgens mij staat dit in tegenstelling tot het leven onder het nieuwe verbond, zoals Paulus zegt in Efeze 4,32: maar wees ten opzichte van elkaar vriendelijk en barmhartig, en vergeef elkaar, zoals ook God in Christus u vergeven heeft. Hier lijkt de volgorde omgedraaid, wij vergeven omdat we vergeven zijn, en worden dus niet langer vergeven naar de mate waarin we zelf vergeven. Want denken jullie, moet een christen bidden om vergeving van God naar dezelfde maat waarin hij/zij zelf vergeeft, zoals het in het Onze Vader staat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:11
|
|
|
[quote=ANITA324]9. Gehoorzaamheid
Je hebt alleen het recht Jezus Heer te noemen, als je ook de intentie hebt om Hem te gehoorzamen.
Mooie uitwerking Anita! Heb je duidelijk werk van gemaakt. Een opmerking die ik wil plaatsen: Je hebt het overal over je moet gehoorzamen. Alleen in de zin die hierboven staat, zwak je het ineens af, daar staat niet: Je hebt alleen het recht Jezus Heer te noemen als je ook echt gehoorzaamd, dan gaat het ineens om de intentie. Dat lijkt me niet de juiste conclusie uit de door jouw geciteerde versen, ik kom daar nergens een intentieoproep tegen, maar gewoon harde feitelijke daden. Toch? Met vriendelijke groet, Dennis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:14
|
|
|
ik heb dit niet zelf geschreven hoor. Het is niet aan mij om een Bijbelstudie te maken daar zijn mannen voor. Ik mag dit verder wel doorgeven zodat anderen er ook van kunnen lezen. Van het directe duidelijke woord ja we moeten gehoorzamen aan Gods Woord. Alleen we willen het niet doordat we vast zitten in onze oude leven. Maak je daarvan los en trek het nieuwe leven aan. Dus ik vond de studie en wilde ook anderen mee geven.
Bron: www.toetsalles.nl
Hartelijke groet,
Anita
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 2 maart 2010, 14:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:18
|
|
|
Dat snap ik, maar als ze dan vervolgens met vragen zitten, waar kunnen ze dan terecht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:21
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Dat snap ik, maar als ze dan vervolgens met vragen zitten, waar kunnen ze dan terecht? |
Dat laat ik aan de mans persoon over. Misschien jij wel?
Want de man is wat aan de man onderwijs als uitleg mag/moet geven.
Dus als er vrouwen zijn die het ene of ander het niet weten mogen ze bij mij voor vragen terecht echter hoop ik dan de juiste antwoorden te geven.
Verder staan alle antwoorden in de Bijbel.
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 2 maart 2010, 14:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:32
|
|
|
Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag.
<><
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:36
|
|
|
ANITA324 schreef: | Dat laat ik aan de mans persoon over. Misschien jij wel?
Want de man is wat aan de man onderwijs als uitleg mag/moet geven.
Dus als er vrouwen zijn die het ene of ander het niet weten mogen ze bij mij voor vragen terecht echter hoop ik dan de juiste antwoorden te geven.
Verder staan alle antwoorden in de Bijbel. |
Ok, dat antwoord respecteer ik! Niet dat ik er persoonlijk net zo over denk, omdat ik wel wat problemen zie, maar daar gaat deze topic niet over. Nu maar hopen dat er alleen vrouwen vragen overhouden in deze topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:45
|
|
|
wow, Dennis, wat een mooie uitspraak.
ik wilde eigenlijk een opmerking maken (omdat ik het persoonlijk ook anders zie) maar doordat jij zo respectvol reageert, houd ik het daarbij.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:46
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Ok, dat antwoord respecteer ik! Niet dat ik er persoonlijk net zo over denk, omdat ik wel wat problemen zie, maar daar gaat deze topic niet over. Nu maar hopen dat er alleen vrouwen vragen overhouden in deze topic |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE084
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 15:49
|
|
|
@Hannah Komt ie dan! Een lekkere maaltijd voor een mooie zonnige dag als deze...
Super-gemakkelijk en lekker... Maaltijdsalade van gerookte kip
voor 4 personen: 4 gerookte kipfilet (hele) blikje mais blikje ananas 1 banaan komkommer bakje cherry tomaat rode ui appel (!) bosje radijs geroosterde rode paprika bakje bietenkress (jonge spruiten) AH! 2 zakjes appel-honing dressing ook de AH! (Geel zakje!) Zak veldsla!
Je maakt de blikken op en laten uitlekken in een kom doen. cherrytomaat erbij dopen, heel laten. radijs in plakjes snijden paprika in reepjes snijden komkommer halveren en de zaadlijsten eruit halen met een theelepel en in plakjes snijden. Appel in kleine blokjes snijden Banaan er op het allerlaatste moment erbij doen, anders verkleurt deze en heb je alles voor niets gedaan.. of je doet er wat citroensap op.. Rode ui in dunne plakjes snijden.
Veldsla op de grootste borden doen die je hebt, je doet daarna het groente en fruitmengsel er ook op. Wel mooi doen he? De kip snij je in mooie plakken en schikt die er als een waaier eroverheen. Dan royaal de dressing erover! Kress erover en lekker eten! Hierbij eet je een ciabatta!
@Inca Makkelijk of niet? Dit kan je razendsnel op tafel zetten.. Zo snel als je kan snijden..
Dit kan jij ook!
Laatst aangepast door
|
APPELTJE084
|
op dinsdag 2 maart 2010, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE084
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 15:58
|
|
|
Komt ie dan! Ontbrak me aan tijd gisteren, maar maak het goed! Een lekkere maaltijd voor een mooie zonnige dag als deze...
Super-gemakkelijk en lekker... Maaltijdsalade van gerookte kip
voor 4 personen: 4 gerookte kipfilet (hele) blikje mais blikje ananas 1 banaan komkommer bakje cherry tomaat, het liefst snoeptomaatjes, kan je halen bij een Turkse winkel! Zijn lekker zoet namelijk! rode ui appel (!) bosje radijs geroosterde rode paprika bakje bietenkress (jonge spruiten) AH! 2 zakjes appel-honing dressing ook de AH! (Geel zakje!) Zak veldsla!
Je maakt de blikken op en laten uitlekken in een kom doen. cherrytomaat erbij doen, heel laten. (lekker makkelijk..) radijs in plakjes snijden paprika in reepjes snijden komkommer halveren en de zaadlijsten eruit halen met een theelepel en in plakjes snijden. Appel in kleine blokjes snijden Banaan er op het allerlaatste moment erbij doen, anders verkleurt deze en heb je alles voor niets gedaan.. of je doet er wat citroensap op.. Rode ui in dunne plakjes snijden.
Veldsla op de grootste borden doen die je hebt, je doet daarna het groente en fruitmengsel er ook op. Wel mooi doen he? De kip snij je in mooie plakken en schikt die er als een waaier eroverheen. Dan royaal de dressing erover! Kress erover en lekker eten! Hierbij eet je een ciabatta! Rose erbij.. Helemaal goed..
@Inca Makkelijk of niet? Dit kan je razendsnel op tafel zetten.. Zo snel als je kan snijden.. En.. gezond ook! ps, gebakken aardappels is er ook erg lekker bij.. Gekruide aardappel wedges.. Mjammie!
@Hannah, laat je weten hoe je het vond?
Laatst aangepast door
|
APPELTJE084
|
op dinsdag 2 maart 2010, 16:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE084
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:03
|
|
|
ps: wil best wel een keertje een 'kook'lesje geven! Wie dat leuk lijkt, die stuurt me maar een berichtje! Koken is leuk, hoeft niet moeilijk of duur te zijn! Goedkoop en snel kan ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mag ik even inspringen tijdens de afwezigheid van rel, jill? er is behangvlies verkrijgbaar bij de vakschilder niet te zuinig gebruiken, en daaroverheen kun je dan behangen.
je kunt ook afsmeren/plamuren, en dan behangen. risico is dan wel, dat je plamuur gaat brokkelen, wanneer de scheur breder wordt op termijn.
nadelen van een ouder huis, he? |
------------------------------------------------------------------------------------- hannah, jij wil ook een 100.000 poot zijn he. alles regelen,proberen recht te zetten,commentaar op geven enz. heb je christ al gevraagd om de ban van rel op te heffen?
en ik heb mijns inzien een beter idee voor jill
als het beweegbare delen zijn,dan zou ik persoonlijk acrylaat kit of windowseal gebruiken. daarmee kit je de naad dicht en is elastisch en overschilderbaar. daar over heen kun je altijd eene laagje fix&finish strijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:09
|
|
|
Bij mij was het probleem dat mijn usb-stick van het draadloze internet een verloopstekker nodig was zodat ie wat hoger stond voor een betere signaal. Nu heb ik geen problemen meer met internet, dus als het goed is dan ook geen rode balk meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE084
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:11
|
|
|
Voor bij de borrel: Chickenwings met honing en limoen en rozemarijn!
1 grote pot honing, 2 limoenen verse rozemarijn! pepertje! knoflook 6 tenen
Je doet de honing (de hele pot! in een pan die je verhit, limoen uitpersen en in de pan doen, rode peper en de knoflook (niet schillen!) een klap geven en er bij doen. Wanneer dit borrelt de kip erbij doen 5 minuten garen.
De oven op 220 en kip op een rooster leggen.. regelmatig.. (lees veel) honingmensel eroverheen strijken.. Je lakt m nu.. Tot het krokant is..
Dit is erg lekker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE084
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:11
|
|
|
Voor bij de borrel: Chickenwings met honing en limoen en rozemarijn!
1 grote pot honing, 2 limoenen verse rozemarijn! 4 takjes! pepertje! knoflook 6 tenen zout en peper naar smaak! Maar doe er niet teveel op..
Je doet de honing (de hele pot! in een pan die je verhit, limoen uitpersen de vier helften ook in de pan doen, de rode peper en de knoflook (niet schillen!) een klap geven en er bij doen. En de rozemarijn niet te vergeten.. Wanneer dit borrelt de kip erbij doen 10 minuten garen. regelmatig omscheppen! Voorzichtig doen natuurlijk!
De oven op 220 en kip op een rooster leggen.. regelmatig.. (lees veel) honingmensel eroverheen strijken.. Je lakt m nu.. Tot het krokant is..
Dit is erg lekker! Ze staan nu bij mij in de oven...
Sausje geef je er als dip bij..
Frisse rose erbij, helemaal goed!
Laatst aangepast door
|
APPELTJE084
|
op dinsdag 2 maart 2010, 16:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:13
|
|
|
MOESJE344 schreef: | Wie durft zich een christen te noemen die andere mensen zo vernederen? Een echte christen kijkt naar die zware last van zichzelf maar veroordeelt niemand. We mogen niet discrimineren, maar Christus vraagt ons een voorbeeld te zijn als cristen, en niet te veroordelen. Jullie mogen je wel eens gaan schamen. Valt mee dat de buitenlanders nog niet aan bod geweest zijn. |
moesje, ik ben bijna helemaal met je eens. alleen het laatste zinnetje wat je schreef,is al enigzins aan de orde geweest.
je zegt, christus vraagt ons een voorbeeld te zijn als christen. dat doe je toch als je naar zijn geboden probeerd te leven en te handelen? en niet nar dingen die je zelf leuk vind en wilt doen en daar de boel op aanpast?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:15
|
|
|
mijn uitslag was alleen maar SGP, hoe kan het dat iedereen 3 partijen heeft en ik maar 1? en SGP heb ik van mijn leven maar 1x gestemd. dus die vraagjes twijfel ik wat aan.
Laatst aangepast door
|
ROELTJE813
|
op dinsdag 2 maart 2010, 16:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:31
|
|
|
Een woord voor slapenden. Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. Éfeze 5: 14 Slapen doen we allemaal. De één beter dan de ander, zonder slaap kunnen we echter niet. De slaap is een weldaad die de Heere schenkt. Velen zijn aan het einde van de dag vermoeid van de arbeid en gaan afgemat naar bed. Als we de gehele nacht hebben geslapen ontvangen we weer nieuwe kracht om onze dagtaak te beginnen. Zo verkwikt de slaap waardoor hij ons ten zegen is gegeven. Maar de slaap is niet altijd ten zegen. Hij wordt ook wel genoemd de jongste broeder van de dood. In de slaap kunnen we verschrikt worden door angstige dromen. Of dat we bang zijn de volgende morgen niet weer wakker te worden om dan de ogen te openen in de eeuwigheid. Slaap is dus niet altijd ten zegen, er schuilt zelfs een groot gevaar in, en dat geldt zeker op geestelijk gebied. Daar dreigt de slaap van de zonde en wanneer we niet tijdig ontwaken, dan wacht er een eeuwige nacht. Vandaar dat Christus Zich in onze tekst met een krachtige stem wendt tot de gemeente van Éfeze. Ontwaakt, gij die slaapt. En met dit ernstige woord komt Hij ook tot ons. Van Godswege worden we nog gewaarschuwd. We gaan eerst luisteren wat de kanttekeningen van de Statenvertaling er ter verklaring over zeggen: Namelijk de geestelijke slaap der zonde en dood der zonde, zijnde wakker en levend gemaakt door het Woord en de Geest van Christus, gelijk hoofdstuk 2: 1 zegt. Welke vermaning ten dele de gelovigen aangaat, die somwijlen ook in enige algemene zonden slapen; ten dele de ongelovigen, die in dezelfde zonden dood zijn. De eersten vermaant hij wakker te worden door de kracht des Geestes Gods, welke zij al deelachtig zijn; de anderen, uit de doden op te staan, opdat zij door zulke vermaningen de levendmakende kracht van Christus gevoelende, ook dezelve zouden gehoorzaam zijn, gelijk Lázarus uit de lichamelijke dood door Christus woord en kracht is opgestaan. (Johannes 11: 43 en 44). Tot zover de kanttekeningen. Wat een zuivere gereformeerde geloofstaal wordt hierin beluisterd. Ze bedoelen: Paulus zag hoe zowel dwaze als wijze maagden in slaap waren gevallen. De geest van de satan die tracht om onbekeerden en bekeerden in de diepe slaap te doen verzinken. Zo ook in onze tijd. Want wandelt Gods volk als kinderen des lichts? Heeft de slaap van traagheid en wereldgelijkvormigheid niet velen in haar greep? Zoals een baby slaapt in haar wiegje met een zogenaamd hemeltje er boven en zorgeloos terneer ligt. Een groot gevaar is de slaap van de traagheid. Ziet, de Bruidegom komt en klopt en de bruid slaapt. En wat zegt de Heere: Gij zijt duur gekocht, zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn. De wijze maagden mochten niet vergeten: de zonde slaapt nooit, de duivel slaapt nooit en de tijd slaapt nooit. Altijd is de duivel op pad om zijn strikken te zetten op verborgen plaatsen. Zoals een stroper die in de duistere nacht zijn werk verricht. Weest waakzaam. Weest getrouw. Als deze vermaning nodig is voor de wijze maagden (Gods volk), hoeveel te meer voor de dwaze maagden (de onbekeerden). Dwaze maagden menen dat ze wakker zijn, gelovig en bekeerd. Dat dachten de farizeeërs ook. De kanttekening spreekt over hen die in een geestelijke diepe slaap des doods verkeren. Daarmee wordt de geestelijke dood bedoeld. Ja, de onbekeerde ligt in een slaap van de hardnekkigste ongevoeligheid aangaande zijn of haar staat voor de eeuwigheid. Dood in de misdaden en in de zonde. Let op de volgorde. Eerst wordt de misdaad genoemd, daarmee verwijzende naar de val in Adam, waar de grootste misdaad aller tijden heeft plaatsgevonden. En de nare vrucht daarvan is: de drievoudige dood. Zo tekent Gods Woord ons. Weet u Wie er ook niet slaapt? God als Rechter. Hij staat gereed om over te komen als een dief in de nacht. Wat is uw beeld? Uitgebeeld door een schilder die een schilderij maakte van een strandgezicht. Een kind zit met een emmertje in het zand te spelen. Ze valt in slaap. Maar ziet, de vloed komt, het bruisend zeewater begint te stijgen. Angstig is het beeld. Het moment wordt weergegeven waarop een machtige vloedgolf dat slapend kind zal overdekken en zal meevoeren in de diepte. Het beeld van een onbekeerde zondaar. Dat is nu uw beeld als u leeft buiten God en Christus. U bent bezig met de dagelijkse werkzaamheden en ligt rustig in een valse vrede te slapen. En u vergeet hoe de vloedgolf der eeuwigheid van Gods gericht steeds dichterbij komt. En als u niet ontwaakt uit uw slaap, is uw verdoemenis slechts een kwestie van tijd. Daarom: Ontwaakt gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. Wat betekent ontwaken? Wanneer de Heere ons doet ontwaken uit de slaap des doods in het heden der genade, dan komt men tot het leven. De Heilige Geest wekt het leven in een dode zondaarshart. De Geest opent de ogen voor de diepe ellende waar we in verkeren door de zondeval in Adam. We leren gans verloren te liggen onder Gods toorn zonder dat we van nature het minste besef hebben van de diepe ellende waarin we verkeren. Zijn Goddelijk recht wordt verklaard in de ziel, waardoor we een smart krijgen de liefde Gods veracht te hebben. De Geest opent hart en mond voor een hartelijke schuldbelijdenis. Met droefheid en schaamte wordt beleden: ik erken mijn zware schuld die U tot straf bewoog, Uw doen is rein, Uw vonnis gans rechtvaardig. De Geest opent de oren voor de liefelijke klanken van het Evangelie van vrije genade in Christus, dat roemt tegen een welverdiend oordeel. De Geest opent het hart voor de gerechtigheid van Christus en werkt de toepassing van Zijn bloed aan de ziel. De Geest werkt het zaligmakende geloof dat niet alleen aan anderen maar ook mij vergeving der zonden, eeuwige gerechtigheid en zaligheid van God geschonken is, uit louter genade, alleen om de verdienste van Christus. De middelen die de Heere daartoe gebruikt zijn verschillend. We denken aan de bekering Paulus, en aan die van Manasse in de gevangenis, aan Lydia de purperverkoopster. Één ding hebben ze echter allen gemeen en dat is: de Heere vindt hen in de geestelijke doodsstaat en wekt op tot het leven. Bevindelijk klinkt het in de ziel: Ontwaakt! Het gevolg is: en staat op uit de doden. Als Lazárus wordt opgewekt verlaat hij de plaats van de dood. En de verloren zoon stond op en ging op reis naar zijn vader. De heiden verlaat zijn afgoden en bekeert zich tot de dienst van de levende God. Niet meer van de wereld te zijn, maar wel te zijn in de wereld. Om Gods raad uit te dienen. Dat dienen van de Heere gaat met vallen en opstaan gepaard. Want de oude mens moet worden meegetorst als een last. Het opstaan uit de doden komt openbaar. De gemeenschap met de duisternis moet verbroken worden. Zij zijn kinderen des lichts. Zij hebben heilig voor God te leven. U vraagt: wie is tot deze dingen bekwaam? Antwoord: niemand. Dat weet de Heere ook. Daarom doet Hij het ook. Voor de levendgemaakte Kerk geldt de belofte: en Christus zal over u lichten. Hij is de Zon der gerechtigheid, die met het licht van Zijn Woord en Geest de onkunde verdrijft. Met het licht van Zijn verdienste, reinigt en geneest Hij zondaarsharten. Hij schenkt lust om op te staan tot het nieuwe leven. Met het licht van Zijn genade en heerlijkheid verdrijft Hij de duisternis van ellende en dood voor Zijn volk. In de herschepping doet Hij het geestelijk ontwaken en brengt het tot bloei. Christus is het Begin en het Einde. Gods volk weet vaak de weg niet die zij moet gaan. U vreest te verdwalen op de weg naar Sion? Christus zal over u lichten! Want de roeping en de verkiezing Gods zijn onberouwelijk. Israël werd in de woestijn door wolk- en vuurkolom des daags en des nachts geleid. Zo zal Christus u voorgaan met Zijn heillicht. Vreest u de donkere schaduw van de dood, ook daar zal Zijn belofte over u lichten. In de doodsschaduw zal Hij u wenken en u trekkende brengen in Zijn eeuwig licht. Dan ontwaken in eeuwige vreugde. Hij heeft Zijn uitverkorenen bereid een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Daar zullen de bergen vrede dragen en heuvels heilig recht. Hij spreekt: zie, Ik maak alle dingen nieuw. Straks in de wederkomst zal Zijn Woord klinken: ontwaakt! Voor de goddelozen zal deze stem uitwerken een eeuwige verschrikking. Zo niet voor Gods volk. Zij zullen Zijn stem horen, de stem van hun Liefste. Want wie deze stem van de Zone Gods gehoord heeft zal leven. Die uit God is, hoort de woorden Gods.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:43
|
|
|
MARIO216 schreef: | Er komt een nieuw programma in navolging van Boer zoekt vrouw: gedetineerde zoekt vrouw. Moeten getineerden die vrij komen een vrouw hebben om op het rechte pad te komen. En hebben zij het recht op hulp om aan een partner te komen. |
-------------------------------------------------------------------------------------
recht op hulp alleen net als andere mensen.
waarom is een gedetineerde per defenitie slecht? het hangt helemaal af van waarom en hoe die mensen dat deden. velen zijn niet slechter dan wij mensen hier op de site.Ze hebben iets verkeerts gedaan,en zijn daarom gapakt,en er lopen nog te veel op vrije voeten.
moeten gedetineerden die vrijkomen een vrouw hebben om op het rechte pad te komen? als je bedoeld dat ze een vrouw mogen,dan zeg ik ja. en als je bedoeld van moeten ze perse een vrouw hebben om op het rechte pad te komen,dan zeg ik persoonlijk van nee. eerst jezelf weer terrecht zetten in deze maatschappij. en dan komt het vanzelf weer goed.
Laatst aangepast door
|
ROELTJE813
|
op dinsdag 2 maart 2010, 16:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:46
|
|
|
chat en bull hebben een knuffel verdiend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 16:50
|
|
|
klinkt super appeljte!! en ik ga t zeker eens proberen! thanks (morgen dus weer een prettig receptje? )
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|