Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 12:26
|
|
|
PETRA411 schreef: | vanmiddag grof vuil wegbrengen... ha ha waar komt het allemaal vandaan soms? de halve schuur staat vol met van alles. een kapotte tafel,stukken hout, kapot bed, en zo verzamelen we door,tot dat het tijd word voor een ritje naar het grofvuil, ik me schoonzoon lief aankijk. en dan die twee grijze bakken,die ik altijd moest aanstampen om het te redden tot ze weer geleegd worden, en dan heb ik er nog wel twee.. en een groene die zeeeer fris ruikt inmiddels door het warme weer. Maar 1 dochter ging uit huis en joh ik houd ruimte over in me grijze bak, maakt 1 kind zoveel vuilnis? zij beweert van niet, toch sinds haar vertek heb ik ruimte over in me bak. ha ha |
Hier kennen we het diftar systeem,de vervuiler betaald(groen 4,25,grijs 5,95 per keer)........dus betaal ik per leging van de containers en een flink bedrag als ik een karretje grof afval wil wegbrengen(12 tot 25 euro)én bijna 200 euro vastrecht..... Dus ik scheid alles,mijn gemeente zamelt helaas niet gescheiden in maar ik breng het bij familie(waar ze gratis geleegd worden en apart plastic etc inzamelen) en de rest fik ik op(is goed voor de frustratie ) 1x in de maand zet ik een grijze container bij de weg en thats it........het scheelt dat ik geen moeite heb met het weggooien van spullen dus echt vol wordt het hier nooit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 12:30
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heb vanmiddag dus schoonmaakazijn op het mos tussen mn terras gedaan mij benieuwen of het werkt |
Ik heb gisteren de palen geboend en ja hoor,het mos en vuil vloog er af dus effe je spiertjes gebruiken Erika
Wat bijt die troep trouwens,mn armen zitten vol rode striemen (heb meelij,heb meelij! )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 14:16
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb gisteren de palen geboend en ja hoor,het mos en vuil vloog er af dus effe je spiertjes gebruiken Erika
Wat bijt die troep trouwens,mn armen zitten vol rode striemen (heb meelij,heb meelij! ) |
DAt is ook nog een probleem Leanne mn gestel is daar nog niet sterk genoeg voor ben al blij dat ik mn huishouden goed kan doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 16:35
|
|
|
Nu Petra geen lid meer is...heeft ze de tijd om zich bezig te houden met het uitroeien van spinnen...
Ze had nochtans de redaktie geschreven dat ze liever lid zou blijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 17:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Nu Petra geen lid meer is...heeft ze de tijd om zich bezig te houden met het uitroeien van spinnen...
Ze had nochtans de redaktie geschreven dat ze liever lid zou blijven... |
Verhip is ze toch weg pff redactie leest weer nie alles komt ze zo weer terug zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 18:37
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb gisteren de palen geboend en ja hoor,het mos en vuil vloog er af dus effe je spiertjes gebruiken Erika
Wat bijt die troep trouwens,mn armen zitten vol rode striemen (heb meelij,heb meelij! ) |
Dat zijn ook dingen die je niet zelluf moet doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 19:22
|
|
|
Groene containers kan je wel gebruiken voor tuinafval.
Maar dus niet voor etensresten, vlees, vis etc, dat gaat rotten, en krijg je gevaarlijke bacterieèn....Zeker met dat warme weer...En het duurt ook nog eens relatief lang voordat ie vol is en men hem op de plaatst zet waar die geleegt wordt.
Bij ons doet niemand de groene container gebruiken, alleen voor tuinafval, wat op de grond ligt als je bent wezen snoeien enzovoort.
Ik ken iemand, en het zijn er meerdere, daar is de groene container nog helemaal nieuw en schoon....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 19:27
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Groene containers kan je wel gebruiken voor tuinafval.
Maar dus niet voor etensresten, vlees, vis etc, dat gaat rotten, en krijg je gevaarlijke bacterieèn....Zeker met dat warme weer...En het duurt ook nog eens relatief lang voordat ie vol is en men hem op de plaatst zet waar die geleegt wordt.
Bij ons doet niemand de groene container gebruiken, alleen voor tuinafval, wat op de grond ligt als je bent wezen snoeien enzovoort.
Ik ken iemand, en het zijn er meerdere, daar is de groene container nog helemaal nieuw en schoon.... |
Hier gaat dat in de zomer welzeker allemaal in de kliko hoor! Er zijn hele mooie biozakken voor en als je een steen of zo onder de klep legt zodat de klep niet helemaal dicht zit komen er ook geen beestjes in en stinken geen last van!! Maar ja je moet er wel goed me omgaan he.. Hier hebben we papiercontainer, krijgen we plastic zakken voor het plastic en dus een biocontainer en een grijze.. En ik doe het allemaal..
Hoezo ben ik millieu bewust bezig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hier gaat dat in de zomer welzeker allemaal in de kliko hoor! Er zijn hele mooie biozakken voor en als je een steen of zo onder de klep legt zodat de klep niet helemaal dicht zit komen er ook geen beestjes in en stinken geen last van!! Maar ja je moet er wel goed me omgaan he.. Hier hebben we papiercontainer, krijgen we plastic zakken voor het plastic en dus een biocontainer en een grijze.. En ik doe het allemaal..
Hoezo ben ik millieu bewust bezig |
hier hebben we gele zakken voor gewoon plastiek (zakken worden steeds duurder, dunner en kleiner blauwe zakken voor flacons, blik en andere potjes grijze zakken voor huisvuil, worden nog kleiner, dunner en duurder... Groene bak voor tuinafval groene kleine bak voor vergif en papier zet je tijds en wijle op straat Vandaag hele remork naar containerpark gebracht, echt geen vrouwenwerk Zou ik misschien toch eens beter aan een man toe zijn? vuil is een full time baan geworden
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op dinsdag 3 juli 2012, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:46
|
|
|
XABIA794 schreef: | hier hebben we gele zakken voor gewoon plastiek (zakken worden steeds duurder, dunner en kleiner blauwe zakken voor flacons, blik en andere potjes grijze zakken voor huisvuil, worden nog kleiner, dunner en duurder... Groene bak voor tuinafval groene kleine bak voor vergif en papier zet je tijds en wijle op straat Vandaag hele remork naar containerpark gebracht, echt geen vrouwenwerk Zou ik misschien toch eens beter aan een man toe zijn? vuil is een full time baan geworden |
Hihi maarre ben een kaaskop he Wat is remork??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:48
|
|
|
[quote=ERIKA129]Hihi maarre ben een kaaskop he Wat is remork??[/quote]
Dat is een aanhangwagen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:54
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Naaaaaaaaaa zeg wat een naam aanhangwagen = remork Echt weer belgische
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:07
|
|
|
HELLUP
Weet iemand iets om de dopluis van mijn orchideeen te doden?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:09
|
|
|
[quote=ERIKA129]
Rijdt-Eventjes-Maar-Ontspoort-Regelmatig-Kar.
Soms......heel soms......hebben die Belsies het toch bij het rechte eind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:12
|
|
|
INGE721 schreef: | HELLUP
Weet iemand iets om de dopluis van mijn orchideeen te doden????? |
Dopluizen eraf plukken, en de plekjes aanstippen met een wattenstaafje met spiritus. Maar helaas nestelen ze in het hart van je plant, en zie je ze pas als ze met héél veel zijn, dus eraf komen is heel lastig
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 3 juli 2012, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:18
|
|
|
Gelukkig hebben mijn plantjes gewone luis . Ik gebruik altijd HG Bladluis of kruipende insecten. Of het voor jouw dopluisjes werkt weet ik niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:16
|
|
|
XABIA794 schreef: | hier hebben we gele zakken voor gewoon plastiek (zakken worden steeds duurder, dunner en kleiner blauwe zakken voor flacons, blik en andere potjes grijze zakken voor huisvuil, worden nog kleiner, dunner en duurder... Groene bak voor tuinafval groene kleine bak voor vergif en papier zet je tijds en wijle op straat Vandaag hele remork naar containerpark gebracht, echt geen vrouwenwerk Zou ik misschien toch eens beter aan een man toe zijn? vuil is een full time baan geworden |
start met daten , je zit al op het goede adres
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:14
|
|
|
Schoonmaakazijn werkt echt super als onkruidenmosverdelger!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:15
|
|
|
ANNA415 schreef: | Gelukkig hebben mijn plantjes gewone luis . Ik gebruik altijd HG Bladluis of kruipende insecten. Of het voor jouw dopluisjes werkt weet ik niet. |
Je kan op de apotheek een goede shampoo kopen voor luizen en vlooien...heb ik horen zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:46
|
|
|
ik druk overal, bij elke plant met luizen, knoflook in de grond....bij rozen lukt het iig wel,om de luizen weg te krijgen....en nee, ze ruiken niet naar knoflook, ook de rest van je tuin niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hier kennen we het diftar systeem,de vervuiler betaald(groen 4,25,grijs 5,95 per keer)........dus betaal ik per leging van de containers en een flink bedrag als ik een karretje grof afval wil wegbrengen(12 tot 25 euro)én bijna 200 euro vastrecht..... Dus ik scheid alles,mijn gemeente zamelt helaas niet gescheiden in maar ik breng het bij familie(waar ze gratis geleegd worden en apart plastic etc inzamelen) en de rest fik ik op(is goed voor de frustratie ) 1x in de maand zet ik een grijze container bij de weg en thats it........het scheelt dat ik geen moeite heb met het weggooien van spullen dus echt vol wordt het hier nooit |
knap alles scheiden, vind dat best vervelend dat scheiden, doe me best. Hier hebben we soms controle enja hoor dan heeft er een puber vuilnis in de groene bak gedaan en maken ze hemniet meer leeg, hangt er zo,n vervelend briefje aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:39
|
|
|
PETRA944 schreef: | knap alles scheiden, vind dat best vervelend dat scheiden, doe me best. Hier hebben we soms controle enja hoor dan heeft er een puber vuilnis in de groene bak gedaan en maken ze hemniet meer leeg, hangt er zo,n vervelend briefje aan. |
Hey daar is Petra weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:54
|
|
|
PETRA944 schreef: | knap alles scheiden, vind dat best vervelend dat scheiden, doe me best. Hier hebben we soms controle enja hoor dan heeft er een puber vuilnis in de groene bak gedaan en maken ze hemniet meer leeg, hangt er zo,n vervelend briefje aan. |
Hebben jullie niet van die ondergrondse containers? Ideaal.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hebben jullie niet van die ondergrondse containers? Ideaal..... |
Die hebben ze hier ook alleen maar bij flats en appartementen Willemijn! Verder hebben alle huizen dus de kliko's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Die hebben ze hier ook alleen maar bij flats en appartementen Willemijn! Verder hebben alle huizen dus de kliko's |
Je bedoelt dus dat alleen de serieuze en deftige mensen zo'n ondergrondse container hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hebben jullie niet van die ondergrondse containers? Ideaal..... |
nee je kan niet ondergronds afval lozen, wel vuilniszakken huisvuil onder in de groenebak, vervolgens grasmaaien en dat gras er boven op doen, nemen ze het toch mee, ghe ghe ghe, tenzij vuilnis boven op ligt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je kan op de apotheek een goede shampoo kopen voor luizen en vlooien...heb ik horen zeggen... |
Ja werkt ook. Alleen een beetje pijnlijk bij sierdistels
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:44
|
|
|
TINK100 schreef: | ik druk overal, bij elke plant met luizen, knoflook in de grond....bij rozen lukt het iig wel,om de luizen weg te krijgen....en nee, ze ruiken niet naar knoflook, ook de rest van je tuin niet |
Het zijn kamerplanten, zou het dan ook helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:46
|
|
|
INGE721 schreef: | Het zijn kamerplanten, zou het dan ook helpen? |
Vroeger was het middeltje...groene zeep met spiritus.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:40
|
|
|
INGE721 schreef: | Het zijn kamerplanten, zou het dan ook helpen? |
gewoon proberen...wie weet helpt het.....baar het niet schaadt het ook niet, miss krijg je dan wel knoflook uit eigen tuin...eh...bloempot....
|
|
Naar boven |
|
|