Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 01:05
|
|
|
Wanneer Liefde zich afscheidt van de Leer en Eenheid de Waarheid afwijst
Dr. John C. Whitcomb, Jr.1 Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling 1977. Vertaling en voetnoten door M.V.
Leidende neo-evangelicals geloven dat het ons voornaamste voornemen moet zijn het leerstellig onderscheid te elimineren en de nadruk te leggen op eenheid onder hen die beweren gelovigen te zijn.
Een van de fundamenteelste ideeën van de hedendaagse filosofische en oecumenische evangelicals is dat liefde belangrijker is dan leer (doctrine). Zij zeggen dat doctrine verdeelt terwijl liefde verenigt. Wat zegt de Bijbel? Is het waar dat volgens het Nieuwe Testament liefde belangrijker is dan leer of waarheid? In het zogenaamde liefde-hoofdstuk van 1 Korinthiërs 13 wordt ons gezegd:
“En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde [agapè]” (1 Kor 13:13)
Sommigen zeggen dan: Deze woorden zijn duidelijk : liefde gaat boven alles! Maar als we dat hoofdstuk zorgvuldiger onderzoeken, dan ontdekken we dat daar ook waarheid wordt genoemd. In vers 6 wordt ons gezegd:
“Zij [= de liefde] verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid” (1 Kor 13:6).
Met andere woorden: geloof, hoop en liefde zijn deugden maar waarheid bezit een geheel andere status. Waarheid is het referentiepunt, het fundament, de atmosfeer zonder welke de deugden zoals liefde helemaal niet kunnen bestaan.
Liefde verheugt zich in de waarheid. Waarom? Omdat zonder waarheid om ze te definiëren, te interpreteren, te leiden, te kanaliseren, liefde een totale ramp zou worden. Wij mogen waarheid niet op hetzelfde niveau plaatsen als de deugden. Deugden zouden verschrompelen als ze niet zouden bestaan voor de Waarheid.
Een voorbeeld: wij kunnen ons geen leven op deze planeet inbeelden zonder water. Water is absoluut essentieel voor leven, zolang het in zijn eigen kanalen blijft: meren, rivieren, aquaducten, buizen. Maar wanneer water losbreekt, oncontroleerbaar wordt, dan veroorzaakt het een van de grootste catastrofes die op aarde kunnen gebeuren. Van de ene kant is water dus een absolute zegen, maar van de andere kant kan het een totale ramp veroorzaken. Zo is het ook met liefde.
Gods definitie van liefde
Liefde zonder Goddelijke definitie (Gods geopenbaarde kanalen waarin liefde moet vloeien) wordt een bijzonder verschrikkelijk ding op aarde. Het kan miljoenen mensen vernietigen; het kan gereduceerd worden tot Satanisch sentimentalisme.
Liefde, zoals het door God gedefinieerd wordt, doet voor een persoon datgene wat voor hem het beste is, in het licht van de eeuwigheid, ongeacht wat het mag kosten. Om een of andere reden nu, wanneer het gaat om wereldevangelisatie, hebben vele mensen dat vergeten en zijn ze vervallen tot sentimentalisme.
Beschouw sommige sleutelverzen die het onderscheid illustreren tussen liefde en Waarheid:
1 Dr. John C. Whitcomb, professor theologie en Oude Testament. Hij schreef samen met Dr. Henry M. Morris het bekende boek The Genesis Flood (1961); verder The World that Perished (1973), The Origin of the Solar System, The Early Earth, enz.2
“Jezus dan zeide tot de Joden, die in Hem geloofden: Indien gij in Mijn woord blijft, zo zijt gij waarlijk Mijn discipelen; en zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken” (Joh 8:31-32).
Uiterste bevrijding kan enkel bereikt worden door totale onderwerping, onvoorwaardelijke overgave aan Waarheid. Hier staat niets over liefde.
Liefde gehoorzaamt de Waarheid
Er zijn er velen die vurig spreken over hun liefde voor Jezus Christus en voor verloren mensen. In Johannes 14:15, 21-24 zegt de Heer dat gehoorzaamheid aan de Waarheid de beste vorm van liefde is:
“Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart2 Mijn geboden … Die Mijn geboden heeft, en ze bewaart2, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelf aan hem openbaren … Zo iemand Mij liefheeft, die zal Mijn woord bewaren2; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zullen woning bij hem maken. Die Mij niet liefheeft, die bewaart2 Mijn woorden niet …”
Dit is zoals wij zeggen dé vuurproef over liefde: gehoorzaamt een mens de geboden van de Heer Jezus Christus? Het maakt geen verschil uit hoeveel wij praten over liefde als wij Christus niet gehoorzamen. Het is gehoorzaamheid dat telt, geen woorden. Gehoorzaamheid zonder liefde is theoretisch mogelijk, maar liefde zonder gehoorzaamheid is in de praktijk onmogelijk. Liefde zonder gehoorzaamheid is een surrogaat, een substituut voor Gods plan.
Liefde leert de Waarheid
Johannes 21 geeft een voorbeeld van een man die veel zei over zijn liefde voor Jezus, maar wanneer het op gehoorzaamheid aankwam, bleek die liefde er niet te zijn. Wanneer er druk werd uitgeoefend zakte zijn besluit in elkaar en hij verloochende zijn Heer. Na de opstanding van Jezus, confronteerde onze Heer Petrus hiermee op liefdevolle wijze maar met de waarheid:
“… Simon, zoon van Jonas, hebt gij Mij liever dan dezen? Hij zeide tot Hem: Ja, Heere! Gij weet, dat ik U liefheb. Hij zeide tot hem: Weid3 Mijn lammeren …[3 x]” (Joh 21:15-17).
Hoe drukken wij liefde uit tot de Heer, overeenkomstig de les van deze confrontatie? Door Zijn schapen te weiden, hen te onderwijzen in al de raad Gods, zoals Hij ook beval in Zijn grote zendingsopdracht:
“… lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb” (Matt 28:19).
In Handelingen 20 vinden we een goed voorbeeld van een apostel die deze grote zendingsopdracht gehoorzaamde. Hij zei niets over liefde tot de Efeziërs in die passage. Maar hij vertoonde de bijzondere liefde van een discipel voor de Efeziërs. Wat deed hij voor hen? Zei hij: ik hou van u, ik hou van u, ik hou van u? Hand 20:26-27 geeft het antwoord:
“Daarom betuig ik u op deze huidige dag, dat ik rein ben van het bloed van u allen. Want ik heb niet achtergehouden, dat ik u niet zou verkondigd hebben al de raad Gods”.
Liefde laat niets ongemoeid
Het resultaat was dat allen die in Asia verbleven, zowel Joden als Grieken, het woord van de Heer Jezus hoorden. Paulus baseerde zijn evangelisatie op gezonde leerstellige richtlijnen. Dat is Gods sleutel voor het evangeliseren van de wereld. Paulus hield daarbij geen blad voor de mond:
2 Voor het woordje “bewaren” staat hier tèreó: in het oog houden, bewaren, in acht nemen (Prisma G/N). De King James Version vertaalt hier met keep: zich houden aan. 3 Gr. boskó: weiden, hoeden, voeden, verzorgen, in leven houden. (Prisma G/N). De King James Version zegt hier terecht: “Feed my lambs”. 3
“Ik verwonder mij, dat gij zo haastig wijkende van hem, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie” (Galaten 1:6).
Dit was echter noodzakelijk, zoals hij in Galaten 4 zegt, om hen de Waarheid te kunnen vertellen. Galaten 4 leert ons hoe wij in liefde de volle waarheid kunnen spreken.
Bemerk de gaven die God aan de Kerk gaf, het Lichaam van Christus:
“En Hij heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars; tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing van het lichaam van Christus” (Ef 4:11).
Elk van deze gaven, in de vorm van een persoon, is een leerstellig persoon. Zij zijn allen volledig bepaald bij waarheid. Allen zijn volledig bepaald bij prediking, lering en het maken van discipelen, in het licht van de geopenbaarde waarheid. Er is in het Nieuwe Testament geen enkele leer die suggereert dat liefde belangrijker is dan doctrine of waarheid.
Naar liefde wordt gerefereerd in Galaten 4:15, waar we lezen van het spreken van de waarheid in liefde. Liefde is de manier van Waarheid overbrengen. Liefde is de dienaar van waarheid. Liefde maakt het gemakkelijker de waarheid te ontvangen, ze te absorberen en te verteren. Maar de waarheid mag er niet door gecamoufleerd of opzij gezet worden. Gods Waarheid kan nooit ‘aangepast’ worden, maar in de handen van menselijke boodschappers is ze een delicaat en kwetsbaar iets.
Liefde weerstaat alle vergif
Er is door de wetenschap geen enkel levend systeem bekend dat kan overleven zonder een ingewikkeld, nauwgezet en continu bruikbaar systeem om zichzelf te zuiveren van giftige stoffen. Dit is ook zo voor Gods Kerk. Het is voor geen enkele organisatie mogelijk om te overleven tenzij ze over een systeem beschikt om zichzelf te zuiveren van giftige invloeden.
Wij moeten ons herinneren dat we in een erg giftige omgeving leven. Wij zijn in de wereld van Satan gedompeld. We leven in bezet gebied. Hij heeft een voortdurende toegang tot elke dienaar van God via diens gevallen natuur. Hoe kan het relatieve succes van een christelijke bediening dan geëvalueerd worden los van Gods onfeilbare Woord?
Liefde beschermt de kudde
Moedigde de Heer Jezus Zijn discipelen aan om met sympathie te luisteren naar andere religieuze leiders van die tijd? Zijn antwoord wordt gegeven in Mattheüs 7:15:
“Maar wacht u van de valse profeten, die in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven”.
Maar de neo-evangelicals in onze tijd zeggen dat wij ons moeten inlaten met liberale universiteiten en dito theologische colleges. Er is één ding erger dat verdeeldheid, en dat is vrede via compromis. Waarheid is oneindig belangrijker dan de valse eenheid van de wereld.
Liefde wijst wat fout is terecht
De Heer Jezus zei dat omwille van de waarheid zelfs families verdeeld zullen worden, opdat op zijn minst één van hen Gods waarheid zal bestendigen4.
4 Zie Jezus’ woorden in Matt 10:34-39: “Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen, om de mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn …” Vasthouden aan de waarheid brengt scheiding! 4
Paulus zei in Romeinen 16:17 iets over hen die tegen de waarheid zelf opereren:
“En ik bid u, broeders, neemt acht op hen, die tweedracht en ergernissen aanrichten tegen de leer, die gij van ons geleerd hebt; en wijkt af van hen”.
Indien wij de Heer Jezus eren en liefhebben zullen wij waken voor alles wat Zijn Waarheid kan neerhalen en daarom zullen wij zulke mensen mijden.
Een goede manier van leven of een goede leer wordt altijd besmet door een slechte omgeving of slechte banden. Het samenvoegen van goed met kwaad zal nooit het kwade ding verbeteren. Het goede wordt slechter en het kwade verbetert niet. Dat is hetzelfde als met een rotte appel in een mand. De slechte wordt nooit beter, maar de goede worden rot. Zie ook 1 Kor 15:33:
“Dwaalt niet, kwade samensprekingen5 [= omgang] verderven goede zeden”
Is het dan voor de leerstellige zuiverheid goed het stilzwijgen te bewaren omwille van wereldlijke kerkelijke eenheid? Dit is beslist een volstrekte verloochening van het geïnspireerde Woord van God.
[url]www.verhoevenmarc.be[/url]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 01:17
|
|
|
ELLY361 (35) Berichten: 49
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:29 CHATULIEM619 schreef: Ik heb het idee dat je een denkfout maakt. Allereerst heb ik Chris nooit gevraagd mensen te bannen. Wel vond ik het terecht dat hij dat deed. Ik doe ook geen uitspraak of ze terug mogen komen. Daar is Chris onze moderator voor.
hahah ik denkfout maken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,nouuuuuh dacht het nie maar ik dacht alleeen als jij nu ook mail naar onze lief chrissie dat het vast helpt,, toch,, hoe meer mensen er zo over denken,,,,,,,,,,,,jij heb invloed toch, voor de rest zeg ik er niks over dat jij evt de schuldige ben zouuuuh nie durvennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn hahaha ahum ben bang dat ik dadelijk gelijk een ban aan mn broek heb hangen en jullie me moeten missen dat wil je toch nieeeh
enne ik mis onze gebande mensen jij toch ook
Laatst aangepast door ELLY361 op maandag 1 maart 2010, 20:37
RENSKE067 schreef: | ik heb het over invloed chat het woord verwijt komt weer van jezelf | ------------------------------------------------------------------------------------- ???????????lees ik nu verkeert? ff de gekleurde tekst vergelijken.
rood = nog ff een steek onder water geven.
blauw = zich als een papegaai gedragen in het cafe.
en renske067, ken je het spreekwoord"veel geschreeuw en weinig lol"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 01:36
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Als je zo op cm rond kijkt en zeker ook hier in het forum... Zie je allerhande verschillende profielfoto's... Waarom heb je nu juist die foto als profielfoto? Oftewijl wat wil je laten zien met je foto?? |
Omdat gene wie ik werkelijk ben zoals ik eruit zie. Dat als een lichtje graag wil stralen in deze donkere duisternis. Blijf jezelf in wie je bent durf jezelf te blijven.
Ieder mens is uniek in Gods ogen dus jij ook We zijn allemaal een evenbeeld van onze Vader. Ook al maken we dingen dat we dagelijks verkeerd doen. De Here vergeeft ons 7x70 maal oneindig veel. We zitten allemaal in de Leerschool. Als we maar die smale weg ook maar willen bewandelen Ja kan niet met je auto op een smale weg rijden neej die moet je echt te voet belopen Ja samen met Jezus Christus alleen Onze ogen gericht houden op Hem Met geheel je hart en verstand Maak je keuze want spoedig Komt Hij terug 5 voor 12 Op een tijd die je niet Verwacht!! <><
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 03:01
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | ELLY361 (35) Berichten: 49
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:29 CHATULIEM619 schreef: Ik heb het idee dat je een denkfout maakt. Allereerst heb ik Chris nooit gevraagd mensen te bannen. Wel vond ik het terecht dat hij dat deed. Ik doe ook geen uitspraak of ze terug mogen komen. Daar is Chris onze moderator voor.
hahah ik denkfout maken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,nouuuuuh dacht het nie maar ik dacht alleeen als jij nu ook mail naar onze lief chrissie dat het vast helpt,, toch,, hoe meer mensen er zo over denken,,,,,,,,,,,,jij heb invloed toch, voor de rest zeg ik er niks over dat jij evt de schuldige ben zouuuuh nie durvennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn hahaha ahum ben bang dat ik dadelijk gelijk een ban aan mn broek heb hangen en jullie me moeten missen dat wil je toch nieeeh
enne ik mis onze gebande mensen jij toch ook
Laatst aangepast door ELLY361 op maandag 1 maart 2010, 20:37 RENSKE067 schreef: ik heb het over invloed chat het woord verwijt komt weer van jezelf
------------------------------------------------------------------------------------- ???????????lees ik nu verkeert? ff de gekleurde tekst vergelijken.
rood = nog ff een steek onder water geven.
blauw = zich als een papegaai gedragen in het cafe.
en renske067, ken je het spreekwoord"veel geschreeuw en weinig lol"? |
nee sorry dat spreekwoord ken ik niet maar goed ben ook maar een papegaai he weet niet of dat lollig is maar een papegaai schijnt er wel plezier aan te beleven anders deed ie het vast niet meer of hij is niet wijzer maar dat ben ik helaas ook niet snap daarom ook niet wat je ermee wilt zeggen de boodschap komt bij mij niet helemaal over en het cafe is best gezellig op zijn tijd verder nog vragen?
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op dinsdag 2 maart 2010, 03:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 08:44
|
|
|
MAR907 schreef: | Hoe kan God dan verwachten dat Hij boven alles gesteld wil worden als er iats anders gelijkwaardig aan is?
Daarmee bedoel ik, ook God liefhebben boven de naaste (je vrouw en kinderen enz). Als Adam dat ook had gedaan, waren we nu niet in de zondeval terecht gekomen.
|
ik denk dat je t zo kunt zien mar; alle geboden zijn even belangrijk; als je één gebod overtreedt, tast dat net zoveel van Gods eer aan, als dat je ze allemaal overtreedt. vanuit God gezien, is het dus om t even of je een koekje bietst bij de bakker, of dat je de juwelierszaak leeghaalt. (mocht je t overwegen; de juwelierszaak levert meer euro's op.... )
in diezelfde lijn zie ik de twee geboden waar jij je vraag bij stelt; alle geboden zijn gelijk(in waarde) maar niet in belangrijkheid. ik denk dan aan de bijbeltekst; wie vader of moeder, (.........) liefheeft BOVEN Mij, is Mij niet waardig. dus wanneer de twee geboden strijden met elkaar, in bepaalde situaties, dan heeft de liefde voor God prioriteit.
t is nog best lastig uit te leggen, als je dit duidelijk op wilt schrijven; misschien is er nog iemand, die dit leest; die ofwel een andere mening is toegedaan, ofwel duidelijker kan verwoorden? (sola, jij kunt soms duidelijk uit de hoek komen.....iets voor jou?)
of is t je duidelijk nu, mar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 08:47
|
|
|
dat is ook zo, benny; die veel vergeven is, heeft veel lief!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 08:50
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Oeps, dat had ik niet moeten zeggen, want nu hoor ik weer dat tekort komen ... was Jezus daarvoor niet gestorven en opgestaan ?? |
ik vind het heerlijk, suus, dat mijn tekortkomingen worden vergeven, zonder dat ik bang hoef te zijn, dat ik afgewezen wordt door de Heere God. ik kan gewoon om vergeving vragen, en weet al bij voorbaat dat Hij me dat geven zal, zonder verwijten te maken; voor mij voelt dat als onvoorwaardelijke liefde suus. waar ik ook in tekortkom; Hij heeft mij lief!! heerlijk he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 08:54
|
|
|
INKA401 schreef: | uuuh wat zegt u? ... binnen een kwartier? ... kom dat dan maar eens bewijzen hihi je praat als een vrouw man ... en uuuh ... vrouwenpraat ken ik al hoor... lesje? |
als een vrouw?? of als een man die weet hoe je met pannen om moet gaan? overigens wacht ik nog op je receptje op t forum, appelman!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 08:58
|
|
|
ja lekker he carien? hij is niet ver geweest, want hier was t ook stralend weer!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 09:23
|
|
|
RENSKE067 schreef: | nee sorry dat spreekwoord ken ik niet maar goed ben ook maar een papegaai he weet niet of dat lollig is maar een papegaai schijnt er wel plezier aan te beleven anders deed ie het vast niet meer of hij is niet wijzer maar dat ben ik helaas ook niet snap daarom ook niet wat je ermee wilt zeggen de boodschap komt bij mij niet helemaal over en het cafe is best gezellig op zijn tijd verder nog vragen? |
Renske....ga lekker slapen joh...tis alweer 3 uur geweest Ik had al wat uurtjes te pakken.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 2 maart 2010, 09:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 09:41
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Renske....ga lekker slapen joh...tis alweer 3 uur geweest Ik had al wat uurtjes te pakken. |
kom jij dan volgende keer ff een slaapliedje zingen voor me?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 09:41
|
|
|
wat schieten we toch lekker op met dingen naar elkaar verwijten? wat willen we er mee berijken? dat je jezelf beter vind dan een ander?
iedereen maakt fouten. en als er excusses zijn aangeboden, dan pas kunnen we weer met elkaar door 1 deur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 09:51
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat schieten we toch lekker op met dingen naar elkaar verwijten? wat willen we er mee berijken? dat je jezelf beter vind dan een ander?
iedereen maakt fouten. en als er excusses zijn aangeboden, dan pas kunnen we weer met elkaar door 1 deur. |
met z'n allen door 1 deur oei dat wordt dringen denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:16
|
|
|
we hebben een groot en machtig God,dag aan dag draagt Hij ons ik dank God voor Zijn bescherming over mijn kids en mijzelf voor de beschermengelen die Hij met ons meezend dat ondanks het grote auto ongeluk wij niets mankeren en dat ik enkel kneuzingen heb, ik dank ook voor alle mensen die ons gedragen hebben en nog steeds ons dragen in gebed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAGENTA106
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:22
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Niks mis mee, om een gedicht te gebruiken om eens na te denken er eens aan te ruiken,
Toen ik dit las moest ik gelijk denken aan de zeven brieven van Jezus aan de gemeente in klein Azie, die opgetekend staan in Openbaring.
Daar worden de christenen ook gewaarschuwd, met dingen die Jezus anders zou willen zien. Maar daar hangt hij ook steeds een belofte aan, als ze breken met de fout ingeslagen weg. Ook de Jacobus brief leert ons, dat geloof zonder werken niets is.
t Kruis opnemen is soms zo moeilijk voor ons, wanneer verwacht God van ons dat te doen? Ervaren wij niet vaker dingen die een last zijn, als zijnde iets wat ongewenst is. Dan bidden we of God ons wil bevrijden van dat? Maar t zou ook zomaar een zaak van God kunnen zijn die Hij in ons leven brengt.
Ook de woorden van Jezus die Hij sprak over de wederkomst komt bij mij naar voren: Math 25: 31 Wanneer de Mensenzoon komt, omstraald door luister en in gezelschap van alle engelen, zal hij plaatsnemen op zijn glorierijke troon. 32 Dan zullen alle volken voor hem worden samengebracht en zal hij de mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt; 33 de schapen zal hij rechts van zich plaatsen, de bokken links. 34 Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe. ” 37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan. ” 41 Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen. 42 Want ik had honger en jullie gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken. 43 Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet. ” 44 Dan zullen ook zij antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?” 45 En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan. ” |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:33
|
|
|
RENSKE067 schreef: | kom jij dan volgende keer ff een slaapliedje zingen voor me? |
Dat wil ik wel doen als het maar niet te laat wordt, ik slaap toch al zoe weinig
Slaap Renske slaap ......en Carien schrikt zich een aap. Zolaat en dan nog wakker, zometeen dan komt de bakker. Slaap Renske slaap en ik ga naar mn schaap. flauw heh? haha
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 2 maart 2010, 10:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja lekker he carien? hij is niet ver geweest, want hier was t ook stralend weer!! |
Gelukkig een bevestiging van jou Hannah, begon al aan mn eigen te twijfelen. Het was lekker zonnig weertje hier in Brabant, denk dat Klaas in Zeeland is geweest , op de streep van de grens. Klaasje weet het ook niet meer zo goed, een bietje vergeetachtig denk ik, heb ik ook al weleens last van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:41
|
|
|
vanavond simpel zuurkoolstamp met worst en de kids mogen naar de winkel voor een toetje hahaha tja kan nog niet zo snel uit de voeten,dus uitgebreid koken is deze week nog niet aan de orde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:41
|
|
|
RENSKE067 schreef: | met z'n allen door 1 deur oei dat wordt dringen denk ik |
Dan ga ik echt lijnen, als we door 1 deur moeten Zal een gedrang worden haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:42
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik denk in een huis met een dak er op in Limboland |
Ff reageren ,want Rel zakt zover naar beneden ik ben bang dat Chrisje hem dan helemoal vergeet
Die man (Christian) heeft zoveel aan zn hoofd met al zn kindjes hier, je zal maar van die ondeugende kids hebben. En dan op die leeftijd!! (je kindertjes dan heh?) wees maar blij Chris dat het digitale kids zijn het zal je kind maar wezen jeh...jeh.. jeh.. jeh is toch een liedje van?
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 2 maart 2010, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAGENTA106
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:56
|
|
|
ik denk ergens iets verkeerds gedaan te hebben want ineens was de tekst die ik bezig was te schrijven weg ... ???? effe dit als checkpoint, navenant herbegin ik wel, ... misschien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:58
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik had aangegeven een busje te willen huren indien er genoeg aanmeldingen voor waren. Dit kan niet doorgaan, de kosten voor het huren van een personenbusje zijn dermate hoog, dat het zou uitkomen op ± € 50,- pp.
Ik kan 3 mensen meenemen, 2 plaatsen zijn al voor Chatuliem en Susannah......
Ik hoor het wel wie allemaal mee willen rijden, kan eventueel wel een busje huren, maken we er een gezellige rit van
Dus mensen die dichtbij de A28 of de A50 wonen ...... Maar ook mensen die naar Ede toe willen komen om vanaf daar mee te rijden kunnen zich melden
Kosten van het huren van het busje moeten we dan maar delen (voorwaarde is wel, vooraf meebetalen aan de huur) ..... |
Kan ik dan meerijden?, ik woon op 100 meter afstand van sus.. loop ik wel naar haar toe. Maar als Grace het weekend hier is.. hebben we een probleem.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 2 maart 2010, 11:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 11:09
|
|
|
MAGENTA106 schreef: | ik denk ergens iets verkeerds gedaan te hebben want ineens was de tekst die ik bezig was te schrijven weg ... ???? effe dit als checkpoint, navenant herbegin ik wel, ... misschien... |
Het gebeurt mij ook soms dat de tekst ineens weg is. Lange stukken zet ik eerst in word, en dan hier neer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 11:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst ga ik niet knuffelen. Wel vind ik dat ik een stap moet maken. Ik vergeef Rellok. Ik vergeef degene die er plezier in gehad hebben een ander te vernederen. Verder vergeef ik Henk 710. |
Even voor mijn beeldvorming, want ik kom zelden of nooit in de chat: heeft iemand jou om vergeving gevraagd? Of kun jij uit jezelf mensen vergeven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 11:33
|
|
|
iedereen maakt fouten. en als er excusses zijn aangeboden, dan pas kunnen we weer met elkaar door 1 deur.[/quote]
Om deze discussie op waarde te kunnen schatten (als relatieve buitenstaander): wie heeft zijn of haar excuses al aan wie aangeboden en zijn die ook in liefde aanvaard?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 11:44
|
|
|
Televisie is een keuze. Je kan er naar kijken of je kunt het laten. Je kunt goede dingen bekijken of slechte dingen. De televisie is een neutraal apparaat. Waardoor je je wilt laten beïnvloeden, hangt af van je eigen hart en verstand. Televisie kijken moet je leren. Van jongs af aan.
Ik kijk graag naar: A touch of Frost, roadmovies, het weerbericht, vallende kabinetten , kennisquizzen, Vlaamse humor, Britse documentairs, autoprogramma's en ik ben graag getuige van historische gebeurtenissen die live op televisie komen. Maar er zijn dagen bij, dat ik niet kijk. En ik heb ook jaren zonder gedaan. Dat is toch een soort vrijheid die je je verwerven kunt, denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 11:50
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Dan ga ik echt lijnen, als we door 1 deur moeten Zal een gedrang worden haha |
nou weet je dus wat je te doen staat maar gelukkig kan ik met mijn postuur al gauw samen met iemand door 1 deur dus wij samen door een deur moet denk ik wel gaan lukken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 11:58
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ff reageren ,want Rel zakt zover naar beneden ik ben bang dat Chrisje hem dan helemoal vergeet
Die man (Christian) heeft zoveel aan zn hoofd met al zn kindjes hier, je zal maar van die ondeugende kids hebben. En dan op die leeftijd,wees maar blij Chris dat het digitale kids zijn het zal je kind maar wezen jeh...jeh.. jeh.. jeh is toch een liedje van? |
nou idd wel een hele grote kleuterklas he heb het af en toe echt met hem te doen en als je nog hulp nodig hebt chris........... sorry moet je niet bij mij zijn ben ik bang hoewel ik je best wil helpen hoor maar ja ik ben zelf 1 van de grootste kleuters ben ik bang dus denk niet dat je er veel aan zult hebben wat een zelfreflectie he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLOWNTJE718
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 12:03
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Spannend, gaan Chatuliem en Henk170 elkaar hier knuffelen? |
is dit niet een beetje provoceren. Is niet nodig dacht ik , de handen zijn uitgestoken en nu rel en de anderen uit de ban terug dan kunnen we hier eindelijk een dikke punt achter zetten .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 12:16
|
|
|
Om terug te gaan naar het oorspronkelijke doel van deze draad:
Ik geef mijn nieuwe vriendin MARGREET107 een dikke knuffel!
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|