ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:17

PIEKIE042 schreef:
ik geloof niet dat God dit lettelijk bedoelt heeft, eerst trouwen zoals wij dat kennen en dan sex...
eerder had ik zo ook gedacht, maar ik ben er anders over gaan denken..

een grote schat, waar zuinig mee omgegaan moet worden, en denk....een bekroning op liefde, maar eerst de ander goed leren kennen en beheersen..

freudiaanse verspreking...
en oh zo waar!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIEJANNEK031

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 14:06

Er staat duideljk in de bijbel dat seks BINNEN een huwelijk hoort.
Ik weet dat het erg moeilijk is en ik denk ook niet tegenwoordig
niet veel mensen zich nog iets van dit bijbelgedeelste aantrekken.

Ik weet zelf ook niet goed wat ik er van moet denken.
Het is goed om er over na te denken.
Ik denk toch dat je moet kiezen:

- Je eigen begeertes en verlangens.
of
- God en Zijn wetten en Regels.
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 18:30

RIEJANNEK031 schreef:

of

jah...binnen het huwelijk..
hier is dat het stadhuis, en in andere landen is dat anders...vroeger denk ik niet dat er een stadhuis geweest is.

hoe nu? ik denk... dat een ieder mag denken.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:01

RIEJANNEK031 schreef:

of

Je hebt ook landen, waar alleen katholieke kerken zijn, en waar arme mensen niet kunnen trouwen, omdat dat geld kost, je moet zo'n kerk dan betalen namelijk.

Nou, zo kan je, denk ik, natuurlijk heel veel situaties indenken, waarin trouwen onmogelijk is, ook al is de WIL er wel, maar gewoon door omstandigheden en factoren praktisch onmogelijk is.

Dan kan je, denk ik, ook naar God's wetten leven, zoals liefde, toewijding, trouw etcetra.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:33

HANNAH810 schreef:
je bedoelt waarschijnlijk; jezelf beheersen??

haha ik neem tenminste aan, dat je je partner niet beheersen wilt..... Knipoog smiley

Dit is een juiste reactie, met diepgang Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:36

Gemeenschap voor de (maatschappelijke)huwelijk, is voor God geen probleem, zolang het binnen Zijn richtlijnen is.....!!!!!

Niet dat wat de "kerk" leert, wel dat wat Hij gezegd heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:40

MAR907 schreef:
Gemeenschap voor de (maatschappelijke)huwelijk, is voor God geen probleem, zolang het binnen Zijn richtlijnen is.....!!!!!

Niet dat wat de "kerk" leert, wel dat wat Hij gezegd heeft.

jaja Mar, zo praat je alles recht als het je uitkomt...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:46

WILLEMIJN232 schreef:
jaja Mar, zo praat je alles recht als het je uitkomt...... Knipoog smiley

Nee, iIk weet de richtlijnen van God heel goed Willemijn.....
Die zijn anders dan.....ik gooi de geboden van God niet niet weg....de kerk wel!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:52

door kerk instituren zijn er toch vele oorlogen gekomen.... Boze smiley

Jezus heeft het leven voor geleefd, en in Zijn voetspoor mogen we toch volgen?

jaren geleden nam ik ook alles klakkeloos aan wat er in de samenkomst gezegt werd, en dacht ik ...."zij"weten het wel....NU Lachende smiley denk ik zelf!! en dat bevalt wel heel goed... Lachende smiley
omdat?? ik een levende relatie met God heb..
simpel...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:55

PIEKIE042 schreef:

jaren geleden nam ik ook alles klakkeloos aan wat er in de samenkomst gezegt werd, en dacht ik ...."zij"weten het wel....NU Lachende smiley denk ik zelf!! en dat bevalt wel heel goed... Lachende smiley
simpel...

Is het ook niet zo dat wij een beetje invullen dat de kerk allerlei regeltjes heeft? je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat je wel of niet doet toch?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 september 2010, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 20:01

In de Oudheid en daarvoor trouwden de meisjes vaak kort na de eerste menstruatie. Nu zijn de meisjes waarschijnlijk nog eerder geslachtsrijp dan vroeger en dan is er een lange periode van het zeg twaalfde a dertiende levensjaar totdat het huwelijk maatschappelijk verantwoord en acceptabel is. Maar juist in die periode gieren de hormonen haast onbeheersbaar hard. Onthouding en maagdelijkheid heeft in die fase bij de meesten van ons ook niet echt gewerkt, met alle respect voor degenen bij wie dat wel zo was. Jongens mogen meer in de praktijk - het is misschien begrijpelijk maar niet fair -en worden vaak nog gewelddadig ook, al dan niet door drinkgedrag, altijd heel hevig in plaatsen als Urk, om maar eens wat te noemen.

Er is een groot verschil in leeftijd tussen lichamelijke volwassenwording en die van het huwelijk. Daardoor ontstaat de spanning ook. Let wel, ik pleit niet voor een huwelijk op dertienjarige leeftijd. En het is goed dat mensen op een leeftijd trouwen waarop ze een mate van kijk op de consequenties hebben voor wat betreft het huwelijk. Maar dat deze periode door onze samenleving min of meer wordt opgelegd binnen onze gezindte, speelt wel degelijk een rol. Het zou goed zijn dat eerlijk onder ogen te zien. Seksuele driften onderdrukken, vaak door de kerk zelf, heeft de RK Kerk in een diepe crisis gebracht en de geloofwaardigheid van de RK kerk sterk aangetast. Mgr. Gijsen, rabiaat tegenstander van alles wat met homoseksualiteit te maken had, wordt nu ook, al dan niet terecht, beschuldigd van het een en ander. Het celibaat werkt vaak slecht en de sociale druk om het te handhaven is binnen de RK Kerk toch hoog genoeg zou je zeggen. Binnen de orthodoxe protestantse kerken gebeurt echter ook wel wat, maak je maar geen illusie. De kerk kan maar beter buiten de slaapkamer blijven en het daar aan de gelovigen zelf overlaten. Dat scheelt ook veel ongelukkig makend schuldgevoel en kerkelijke bemoeienis hiermee veroorzaakt nagenoeg altijd ellende. Naarmate mensen gescheiden raken, verdwijnt het verlangen naar wat je goed hebt gekend overigens ook niet en dan zijn mensen niet eens heel jong. Ik pleit nimmer voor losbandigheid maar er is wel een menselijke maat en dat is een zaak van het eigen geweten. Of eigenlijk een zaak of verantwoordelijkheid van jou en God zelf.

Thomas, die weet en ziet wat er onder veel jongeren speelt en op heel veel andere plaatsen ook.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 27 september 2010, 00:05
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 20:03

PIEKIE042 schreef:

simpel...

De kloosterlingen leven in navolging van Christus. Een leven van gehoorzaamheid, armoede en...celibatair. Dit zijn trouwens ook de gelofte die ze uitspreken bij de eeuwige professie. Want zoals je weet was Christus niet gehuwd en er was ook geen sprake van een vrouw in zijn leven.

We worden inderdaad aangesproken op ons gezond verstand en verantwoordelijkheden die we kunnen dragen, om Willemijn bij te treden. We kunnen ons zelf zoveel regeltjes laten voorschrijven dat het leven haast ondragelijk wordt. Het is toch de bedoeling dat we tijdens ons bestaan op deze plek ook vreugde kunnen beleven.

Knipoog smiley Frank
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 20:13

FRANKT627 schreef:
De kloosterlingen leven in navolging van Christus. Een leven van gehoorzaamheid, armoede en...celibatair. Dit zijn trouwens ook de gelofte die ze uitspreken bij de eeuwige professie. Want zoals je weet was Christus niet gehuwd en er was ook geen sprake van een vrouw in zijn leven.

We worden inderdaad aangesproken op ons gezond verstand en verantwoordelijkheden die we kunnen dragen, om Willemijn bij te treden. We kunnen ons zelf zoveel regeltjes laten voorschrijven dat het leven haast ondragelijk wordt. Het is toch de bedoeling dat we tijdens ons bestaan op deze plek ook vreugde kunnen beleven.

Knipoog smiley Frank

ik heb geen aardse regeltjes..
juist geen regels...
het enige gebod dat ik echt weet is...

"Dit is Mijn gebod dat gij elkander lief heeft, en de blijdschap wordt vervult.." dit houd toch alles in?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 20:19

PIEKIE042 schreef:

simpel...

Hoi!

Dat had ik ook hoor, toen ik pas tot geloof was gekomen, van dat alles maar zomaar aannemen wat er in samenkomsten werd gezegd.
Zelf niet nadenken, maar in plaats daarvan napraten wat er in de samenkomsten werd gezegd.
Tot ik er dus ook achter kwam, en bepaalde heilige huisjes barsten begonnen te vertonen bij mij. Met andere woorden, ik kwam erachter dat wát er werd gezegd in samenkomsten(goed bedoeld natuurlijk, dát snap ik wel ;), dat dat in de praktijk niet werkte.....
Dat is ook wel met pijn gepaart gegaan, zo van dat ik mezelf eigenlijk járen geleefd heb gevoeld, toen ik erachter kwam dat dingen niet zo werkte als ze werden voorgeslteld.
Maar het ging dusz ook met opluchting gepaard. Dan heb ik wel hulp gehad van een reformatorischr psycholoog, die ik nog steeds erg dankbaar ben ;) :)

Dat zélf denken bevalt mij ook erg goed ;) :) Inderdaad, omdat je zelf een relatie hebt met de Here. En nu zie ik samenkomsten wel als hulpmiddel, maar ik sta mezelf ook toe, om een eigen mening te hebben en het niet óveral mee eens te hoeven zijn.
Want ík weet ook wel wat er in de bijbel staat....

Hier laat ik het even bij. Ik wou alleen zeggen dat ik mezelf erg herken in jou reactie.

Fijne Avond!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:02

SHANITA130 schreef:
Hoi!

Dat had ik ook hoor, toen ik pas tot geloof was gekomen, van dat alles maar zomaar aannemen wat er in samenkomsten werd gezegd.
Zelf niet nadenken, maar in plaats daarvan napraten wat er in de samenkomsten werd gezegd.
Tot ik er dus ook achter kwam, en bepaalde heilige huisjes barsten begonnen te vertonen bij mij. Met andere woorden, ik kwam erachter dat wát er werd gezegd in samenkomsten(goed bedoeld natuurlijk, dát snap ik wel ;), dat dat in de praktijk niet werkte.....
Dat is ook wel met pijn gepaart gegaan, zo van dat ik mezelf eigenlijk járen geleefd heb gevoeld, toen ik erachter kwam dat dingen niet zo werkte als ze werden voorgeslteld.
Maar het ging dusz ook met opluchting gepaard. Dan heb ik wel hulp gehad van een reformatorischr psycholoog, die ik nog steeds erg dankbaar ben ;) :)

Dat zélf denken bevalt mij ook erg goed ;) :) Inderdaad, omdat je zelf een relatie hebt met de Here. En nu zie ik samenkomsten wel als hulpmiddel, maar ik sta mezelf ook toe, om een eigen mening te hebben en het niet óveral mee eens te hoeven zijn.

Hier laat ik het even bij. Ik wou alleen zeggen dat ik mezelf erg herken in jou reactie.

Fijne Avond!

Over samenkomsten gesproken, ik zag net bij Familiy7, prachtige zender, maar die man zei, alles wat je vasthoudt zul je verliezen,
ik werd er depri van, moet je dan je relatie meer vrijheid geven?
Zo langzamerhand weet ik het allemaal niet meer Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:09

EVA685 schreef:
Over samenkomsten gesproken, ik zag net bij Familiy7, prachtige zender, maar die man zei, alles wat je vasthoudt zul je verliezen,

Hi Eva,

Ik denk dat, als het tijd is om iets of iemand los te laten, God zelf jou dat duidelijk maakt. Dat kan een voorganger volgens mij niet. En God zal je daar dan ook bij helpen.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:10

ZINGA672 schreef:
Hi Eva,

Ik denk dat, als het tijd is om iets of iemand los te laten, God zelf jou dat duidelijk maakt. Dat kan een voorganger volgens mij niet. En God zal je daar dan ook bij helpen.

GrZ!

Dank je voor je antwoord, leuke foto zeg! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:20

EVA685 schreef:

Hoi Eva!

Ja, ik ken die tekst. vind het zelf wel een erg mooie tekst.
matt 10:39 1. Mat 10,39
Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

Ik denk dat ermee bedoelt wordt, ik zal even een voorbeeld geven van wat ik denk.
Kijk, als je wil stoppen met roken, dan verlies je in zekere zin je leven voor een gedeelte, omdat het 'roken'een soort van ontspanning was zeg maar.
Maar ja, als je dat dan doet, dan merk je, dat je, ondanks de moeilijke momenten, dat je je toch beter voelt.
Dit is een voorbeeld: je verliest het 'roken', maar je vindt er je conditie, gemoedsrust(want roken is slecht en toch deed je het) mee terug zeg maar.

En dat kan je mijns inziens ook op andere dingen toepassen.
Als bijvoorbeeld iemand moeite heeft om zijn huishouden te doen.
Dan verliest diegene iets, als hij het 'huishouden' doet, want hij vind het vervelend en kan wel leukere dingen bedenken.
Aan de andere kant wint hij veel, want als alles lekker is opgeruimt en schoon enzo, voelt hij zich veel beter.

Ik zelf denk dat het maar net is hoe bijbelteksten worden uitgelegd. Op een opbouwende manier, of op een negatieve manier.

En natuurlijk, iedereen die een relatie heeft waarvan hij/zij houdt, die wil die relatie niet verliezen. dus dat kan mijns inziens daar helemaal niets mee te maken hebben.

Of het moet gaan om een partner die echt wel tegen God ingaat.

Snappie?

Fijne Avond!
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:38

SHANITA130 schreef:
Hoi!

Fijne Avond!

heb niets aan toe te voegen.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:18

EVA685 schreef:

Hoi Eva,

Wij houden Gods woord vast en het vertrouwen op Hem en het geloof in het leven vanuit Zijn liefde en genade.
En God belooft dan dat HIj met ons zal zijn..in alle dingen...al de dagen van ons leven.
Houdt je daar maar aan vast, wat of die "man"ook zei.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:24

SHANITA130 schreef:
Hoi Eva!

Ja, ik ken die tekst. vind het zelf wel een erg mooie tekst.
matt 10:39 1. Mat 10,39
Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

Ik denk dat ermee bedoelt wordt, ik zal even een voorbeeld geven van wat ik denk.
Kijk, als je wil stoppen met roken, dan verlies je in zekere zin je leven voor een gedeelte, omdat het 'roken'een soort van ontspanning was zeg maar.
Maar ja, als je dat dan doet, dan merk je, dat je, ondanks de moeilijke momenten, dat je je toch beter voelt.
Dit is een voorbeeld: je verliest het 'roken', maar je vindt er je conditie, gemoedsrust(want roken is slecht en toch deed je het) mee terug zeg maar.

En dat kan je mijns inziens ook op andere dingen toepassen.
Als bijvoorbeeld iemand moeite heeft om zijn huishouden te doen.
Dan verliest diegene iets, als hij het 'huishouden' doet, want hij vind het vervelend en kan wel leukere dingen bedenken.
Aan de andere kant wint hij veel, want als alles lekker is opgeruimt en schoon enzo, voelt hij zich veel beter.

Ik zelf denk dat het maar net is hoe bijbelteksten worden uitgelegd. Op een opbouwende manier, of op een negatieve manier.

En natuurlijk, iedereen die een relatie heeft waarvan hij/zij houdt, die wil die relatie niet verliezen. dus dat kan mijns inziens daar helemaal niets mee te maken hebben.

Of het moet gaan om een partner die echt wel tegen God ingaat.

Snappie?

Fijne Avond!

Heel duidelijk, dank jewel Knipoog smiley
Jij ook een fijne avond.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:52

EVA685 schreef:

Lieve Eva, je bemoedigt altijd iedereen zo enthousiast en ik hoop dat ik je naast alle bemoedigingen ook een beetje moed mag geven.

Wat volgens mij wordt bedoeld is dat je, zoals het mij is uitgelegd, het beste God op de eerste plaats kan stellen. Dat lukt ons imperfecte mensen natuurlijk niet maar het is wel goed daarnaar te streven. Van je geliefde, je auto, je baan, je kinderen etc kan je een afgod maken, op de eerste plaats stellen. Op die manier laat je Gods liefde niet efficiënt toe in je leven. Als je Hem op de eerste plaats stelt, kan Hij je tegemoet komen in alles wat je graag wilt en wat naar Zijn wil is.
Houd goede moed, Eva en geniet maar van je relatie en alles wat God je gegeven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 23:02

MIEKE364 schreef:
Lieve Eva, je bemoedigt altijd iedereen zo enthousiast en ik hoop dat ik je naast alle bemoedigingen ook een beetje moed mag geven.

Wat volgens mij wordt bedoeld is dat je, zoals het mij is uitgelegd, het beste God op de eerste plaats kan stellen. Dat lukt ons imperfecte mensen natuurlijk niet maar het is wel goed daarnaar te streven. Van je geliefde, je auto, je baan, je kinderen etc kan je een afgod maken, op de eerste plaats stellen. Op die manier laat je Gods liefde niet efficiënt toe in je leven. Als je Hem op de eerste plaats stelt, kan Hij je tegemoet komen in alles wat je graag wilt en wat naar Zijn wil is.
Houd goede moed, Eva en geniet maar van je relatie en alles wat God je gegeven heeft.

Je zegt het precies goed.....afgod....dat zei die man ook, heb jij hetzelfde gezien?
Het bemoedigt me wel wat, toch zit ik ermee Smiley die vol vragen zit
terwijl ik toch echt met HEM leef en overal bij betrek.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 00:07

EVA685 schreef:
Je zegt het precies goed.....afgod....dat zei die man ook, heb jij hetzelfde gezien?

Nee, Eva, ik heb het niet gezien, het staat in de bijbel, ergens, ik ben niet zo goed in het aanhalen van bijbelteksten. Het is een bekende tekst.
Zoals we je kennen als een zeer gelovige vrouw die anderen zo trouw en liefdevol bemoedigt, Eva, mag je toch niet kleingelovig zijn? Twijfelen, daar zijn we mens voor, dat doen we allemaal van tijd tot tijd. Over of we wel goed genoeg doen en of we wel genoeg volgens Zijn Woord leven. God houdt van ons, Eva, omdat Hijzelf ons heeft gemaakt zoals we zijn.
Er is ook het kwade, dat ons lafhartig aan het twijfelen maakt. Trap er niet in, Eva, en weet hoeveel Hij van je houdt. Hijzelf heeft je deze relatie gegeven omdat Hij niet wil dat je alleen bent. Wees dankbaar en blij met dit grote geschenk en geniet van hem zoveel je maar kunt en wees gelukkig! Daarmee eer je Zijn Liefde voor jou door zijn geschenk aan te nemen. Wees maar heel gelukkig met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 08:47

MIEKE364 schreef:
Nee, Eva, ik heb het niet gezien, het staat in de bijbel, ergens, ik ben niet zo goed in het aanhalen van bijbelteksten. Het is een bekende tekst.
Zoals we je kennen als een zeer gelovige vrouw die anderen zo trouw en liefdevol bemoedigt, Eva, mag je toch niet kleingelovig zijn? Twijfelen, daar zijn we mens voor, dat doen we allemaal van tijd tot tijd. Over of we wel goed genoeg doen en of we wel genoeg volgens Zijn Woord leven. God houdt van ons, Eva, omdat Hijzelf ons heeft gemaakt zoals we zijn.
Er is ook het kwade, dat ons lafhartig aan het twijfelen maakt. Trap er niet in, Eva, en weet hoeveel Hij van je houdt. Hijzelf heeft je deze relatie gegeven omdat Hij niet wil dat je alleen bent. Wees dankbaar en blij met dit grote geschenk en geniet van hem zoveel je maar kunt en wees gelukkig! Daarmee eer je Zijn Liefde voor jou door zijn geschenk aan te nemen. Wees maar heel gelukkig met elkaar.

Nee Eva, trap daar niet in!

Tuurlijk komt God op de eertste plaats.
Maar ja, in de bijbel staat ook van dat je de een uitnemender moet achten als jezelf. Dusz, als je dan een relatie waarvan je houdt bovenaan stelt, dan volg je wel een gebod van de Here op.
En zet je daarmee God weer bovenaan....
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 08:56

als ik sommige relaties zie waar het als "van God" is....

geef mijn possie dan maar aan fikkie.....

dan denk ik...is dit wat God bedoelt met een huwelijk?
dan lees ik over huwelijk en hooglied toch heel andere dingen..

wat is dan ook nog je eigen inbreng?? IS God wel diegeen die je een partner geeft?
Voor mij is dat een aards gegeven, waar je God bij in betrekt, maar wel de keuze is van de mens zelf..

als het een goede relatie is. is het fijn, en van God?
als het een slechte relatie is , is dat ook van goed en moet je het dan dragen omdat God je die partner gegeven hebt?
en dan een lijdensweg en een kruis dragen?

waar blijf je zelf met je eigen gevoel en je verantwoording en beslissingen?

Kun je alles op God zijn bordje leggen?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 09:08

EVA685 schreef:

eva;
ik denk dat er in je gedachten inderdaad een paar dingetjes door elkaar lopen;
je mag de zegeningen die je ontvangt wel degelijk waarderen,
maar wanneer je je leven in Zijn handen legt, denk ik dat je ook je onzekerheden daar in Zijn handen mag leggen.

als je dus "loslaat" in Zijn handen, is je leven, alles wat belangrijk is, veel veiliger dan wanneer je je leven in eigen hand houdt.

anders gezegt;
geef je leven, met al wat belangrijk is voor je, in Zijn hand, in plaats dat je verkrampt en vanuit angst dingen naar je eigen hand wilt zetten.
vaak zie je namelijk, dat wanneer je krampachtig probeert dingen vast te houden, die dingen juíst misgaan.
en áls je soms verliezen leidt, dan geeft God daar vaak andere dingen, mooier soms, voor terug. (alleen duurt dat vaak langer dan je zou wilen!!)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 10:58

[quote=PIEKIE042]als ik sommige relaties zie waar het als "van God" is....

geef mijn possie dan maar aan fikkie.....Mijnes ook hoor;):)

dan denk ik...is dit wat God bedoelt met een huwelijk?
dan lees ik over huwelijk en hooglied toch heel andere dingen..ik ook...:);)Héle andere dingen....!!!!!!Helemaal mee eens ;)!!!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 27 september 2010, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
HAICO485

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 11:03

dit heeft de Heer in de vorige eeuw geopenbaard

BD.4357
28 en 29 juni 1948

Het door God gezegende huwelijk

In liefde moet u elkaar vinden, anders kan een verbond door Mij niet gezegend worden. Het huwelijk is 't samenzijn met z'n tweeen en een samenleven in innigste harmonie. Het huwelijk is een staat die niet wetmatig tot stand kan worden gebracht, maar steeds een diepe onbaatzuchtige liefde als voorwaarde heeft die als ze eenmaal in het hart ontvlamd is nimmermeer uitgedoofd kan worden. Want de ware liefde verbindt de harten en is geen liefde die alleen in de lust van de zinnen haar vervulling zoekt en is daarom geen begerende liefde. Een gedurig gevende, gelukkig willen makende liefde is het fundament van een echtvereniging die door Mij gezegend is, want het is een innige gemeenschap van twee mensen wier harten een reine liefde voor elkaar gevoelen. Zo'n huwelijk is onontbindbaar omdat echte liefde nooit vergaan kan. En zo'n huwelijk wordt gesloten zodra twee mensen zich Mij aanbevelen opdat Ik hun verbond zegene.

Pas dan gelden zij voor Mij als man en vrouw en moeten samen blijven tot de dood hen scheidt. Wie dus zo'n huwelijk aangegaan is, zal zich ook steeds bij de ander behorend gevoelen, al zouden ook uiterlijke omstandigheden die mensen van elkaar scheiden. Mijn zegen zal op hen rusten omdat het heiligste gevoelen dat zijn oorsprong heeft in Mij de eerste voorwaarde is voor een door Mij gewilde echtvereniging, en deze verbinding ook veroorzaakt heeft. Maar de ware liefde is op aarde nauwelijks te vinden. Evenwel worden wettelijke huwelijken wel bevestigd en dat is ook niet tegen Mijn Wil omdat het mensengeslacht zich moet voortplanten, omdat talloze zielen ongeduldig wachten op de belichaming in het vlees om hun laatste weg van ontwikkeling in de wereld der materie af te leggen. Dus moet de verbinding van twee mensen in een naar buiten herkenbare vorm gegoten worden die bepaalde wetten, verplichtingen en rechten in zich sluit. Want zonder deze wetten zouden de mensen deze door Mij gewilde ordening weer verwerpen en de juiste opvoeding van de nakomelingen in gevaar brengen, die echter voor de geestelijke ontwikkeling van grote betekenis is. Daarom is het huwelijk naar de wettelijke vorm niet tegen Mijn Wil, of echter Mijn bijzondere zegen daarop rust is afhankelijk van de grootte van de liefde die het echtpaar voor elkaar voelt.

Mijn zegen echter is weer doorslaggevend of een huwelijk door Mij of door mensen gesloten is, want wordt een huwelijk uit andere motieven gesloten zonder diepe liefde van beide mensen, dan geldt het wel voor de wereld en Ik zal de Mij gevraagde hulp niet weigeren. Het is echter geen huwelijk in de juiste betekenis van het woord waarin Ik Mijn welgevallen heb. Het is niet die door Mij gewilde verbinding die pas door de liefde tot een act wordt van zaligheid, en die Ik zegenen zal. Want waar de reine liefde is zal steeds het gevende principe overheersend zijn, dus word Ik in zo'n huwelijk niet uitgeschakeld omdat Ik de Liefde Zelf ben. Veel meer zal Mijn Geest die mensen beheersen die op deze manier voor Mij gaan staan en als man en vrouw om Mijn zegen zullen bidden.

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 16:26

HAICO485 schreef:
dit heeft de Heer in de vorige eeuw geopenbaard

BD.4357
28 en 29 juni 1948

Het door God gezegende huwelijk

In liefde moet u elkaar vinden, anders kan een verbond door Mij niet gezegend worden. Het huwelijk is 't samenzijn met z'n tweeen en een samenleven in innigste harmonie. Het huwelijk is een staat die niet wetmatig tot stand kan worden gebracht, maar steeds een diepe onbaatzuchtige liefde als voorwaarde heeft die als ze eenmaal in het hart ontvlamd is nimmermeer uitgedoofd kan worden. Want de ware liefde verbindt de harten en is geen liefde die alleen in de lust van de zinnen haar vervulling zoekt en is daarom geen begerende liefde. Een gedurig gevende, gelukkig willen makende liefde is het fundament van een echtvereniging die door Mij gezegend is, want het is een innige gemeenschap van twee mensen wier harten een reine liefde voor elkaar gevoelen. Zo'n huwelijk is onontbindbaar omdat echte liefde nooit vergaan kan. En zo'n huwelijk wordt gesloten zodra twee mensen zich Mij aanbevelen opdat Ik hun verbond zegene.

Pas dan gelden zij voor Mij als man en vrouw en moeten samen blijven tot de dood hen scheidt. Wie dus zo'n huwelijk aangegaan is, zal zich ook steeds bij de ander behorend gevoelen, al zouden ook uiterlijke omstandigheden die mensen van elkaar scheiden. Mijn zegen zal op hen rusten omdat het heiligste gevoelen dat zijn oorsprong heeft in Mij de eerste voorwaarde is voor een door Mij gewilde echtvereniging, en deze verbinding ook veroorzaakt heeft. Maar de ware liefde is op aarde nauwelijks te vinden. Evenwel worden wettelijke huwelijken wel bevestigd en dat is ook niet tegen Mijn Wil omdat het mensengeslacht zich moet voortplanten, omdat talloze zielen ongeduldig wachten op de belichaming in het vlees om hun laatste weg van ontwikkeling in de wereld der materie af te leggen. Dus moet de verbinding van twee mensen in een naar buiten herkenbare vorm gegoten worden die bepaalde wetten, verplichtingen en rechten in zich sluit. Want zonder deze wetten zouden de mensen deze door Mij gewilde ordening weer verwerpen en de juiste opvoeding van de nakomelingen in gevaar brengen, die echter voor de geestelijke ontwikkeling van grote betekenis is. Daarom is het huwelijk naar de wettelijke vorm niet tegen Mijn Wil, of echter Mijn bijzondere zegen daarop rust is afhankelijk van de grootte van de liefde die het echtpaar voor elkaar voelt.

Mijn zegen echter is weer doorslaggevend of een huwelijk door Mij of door mensen gesloten is, want wordt een huwelijk uit andere motieven gesloten zonder diepe liefde van beide mensen, dan geldt het wel voor de wereld en Ik zal de Mij gevraagde hulp niet weigeren. Het is echter geen huwelijk in de juiste betekenis van het woord waarin Ik Mijn welgevallen heb. Het is niet die door Mij gewilde verbinding die pas door de liefde tot een act wordt van zaligheid, en die Ik zegenen zal. Want waar de reine liefde is zal steeds het gevende principe overheersend zijn, dus word Ik in zo'n huwelijk niet uitgeschakeld omdat Ik de Liefde Zelf ben. Veel meer zal Mijn Geest die mensen beheersen die op deze manier voor Mij gaan staan en als man en vrouw om Mijn zegen zullen bidden.

Amen

Vraag me even af aan wie dit geopenbaard is Smiley die vol vragen zit

Maar daarnaast een, denk ik, niet heel onbelangrijke toevoeging:
De definitie die de bijbel geeft aan een huwelijk zegt dat man en vrouw als "getrouwd" leven wanneer hun lichamen één zijn geworden. Kortom; wanneer ze sex met elkaar gehad hebben!
Komt dus geen stadhuis en zelfs geen dominee aan te pas...en in die zin zou het dus ook niet uitmaken of je wel of niet voor de wet getrouwd bent.
Het gaat om het verbond dat gesloten word tussen God, man en vrouw en dat gaat zoveel verder dan welk aards gebruik dan ook!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 27 september 2010, 16:29
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 97 Volgende
Pagina 23 van 97