Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 19:37
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Jahoor alles is goei gekomen En Doesje heeft het je ook vergeven hoor al werd ie een beetje Maar no hard feelings Tnx voor alles | sja wie gaat er dan ook gamen? als ier niet echt tegen kan?... maar alles is goed gekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFA948
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 19:46
|
|
|
Tip:
Lees alle pagina's eens van voren af aan of van achteren naar voren m.b.t . de politiek en bijvoorbeeld de veehouderij. En omschrijf dan nog eens wat je denkt dat goed is als je weet dat je de macht hebt.
Het is niet boeiend wat je denkt maar wat ga je doen als je morgen gaat beslissen?
Groet
Alfa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 20:08
|
|
|
Als het niet zo ver hier vandaan was, dan had ik het er wel een keer op willen wagen om nieuwe mensen te ontmoeten. Maar helaas is het voor mij niet te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 20:09
|
|
|
Als het niet zo ver hier vandaan was, dan had ik het er wel een keer op willen wagen om nieuwe mensen te ontmoeten. Maar helaas is het voor mij niet te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 20:19
|
|
|
Heden avond zo rond 20.15 had ik een rooie balk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 20:27
|
|
|
GERT217 schreef: | Na een korte (proeflid) periode stop ik er mee. In deze korte periode ben ik geschrokken over bepaalde zaken. Ik weet wel geen reactie krijgen op een mail is op iedere datingsite maar toch wil ik er het een en ander over zeggen.
Wat ik wil zeggen is dit mensen ga bij jezelf te rade en reageer eens op een mailtje ook al wil je niet verder met diegene. Een kleine reactie is toch zo gebeurt. Ik weet wel er zit rare mails tussen maar moet DE GOEDEN ONDER DE SLECHTEN LIJDEN. Het is een christelijke site en gedraag je er naar. Je bent een christen en leef er dan na. Je wilt je toch leven zoals God het wil, tuurlijk wij zijn niet volmaakt maar toch moeten we er naar streven. We kunnen alleen door Jezus Christus tot Hem komen. Wij zijn in de wereld maar niet van de wereld. Verder wens ik jullie op het Forum een goede, leuke en een leerzame tijd.
Een ieder wens ik een fijne en een goede tijd op CM. Ik hoop dat een ieder het zijne vind op deze site. Gods zegen en het allerbeste.
Leer mij naar Uw wil te handelen. ‘k Zal dan in Uw waarheid wandelen Voeg geheel mijn hart tezaam Tot de vrees van uwe naam. |
Ik kan het begrijpen als je het vervelend vind dat er niet wordt gereageerd. Maar wat doe je eraan? Moet een ieder niet zelf weten waar hij/zij op wil reageren.
Ook ik hoopte van iemand een bericht terug. Het was van mijn kant een behoorlijk openlijk bericht. Natuurlijk vind ik het dan jammer dat er niet op gereageerd wordt, maar is dat dan niet haar eigen keus?
Ik vind dat je een ieder er vrij in moet laten om een keuze te maken waar je wel of niet op reageerd.
Als er niet op je gereageerd word, dan denk ik dat je ervan uit mag gaan dat er geen interresse is. Mijn mening: Laat het daar dan bij.
Laatst aangepast door
|
PETER758
|
op maandag 22 februari 2010, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 20:29
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 23 februari 2010, 14:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 20:51
|
|
|
Hallo mensen,
Ik heb niet alle reacties gelezen, dat waren me er teveel, maar enkele wel. Zoals over het ontucht, en verslaving.
Ik snap niet wat ontucht er nou mee te maken heeft maar toe maar.
Wat de verslaving betrefd,dat vind ik een goed punt!!!
Jezus Christus is aan het kruis gegaan om ons te verlossen van de zonde.
Staat er niet geschreven dat wij nu los zijn van de zonde? Dan vraag je je misschien af: Wat heeft roken nou met zonde te maken? Nou: Roken is een vorm van slavernij. Hoewel het niet op iedereen zo'n effect krijgt, staat het toch bekend als verslavend.
Hij die de Zoon bevrijd is waarlijk vrij.
Laat u dan niet weder een slavenjuk opleggen.
Vooral dat laatste is voor mij een reden om te zeggen: ik rook niet.
Maar dan nog even de andere kant van het verhaal. Waarom zouden wij dan, iemand die wel rookt daarop oordelen? Is niet ieder mens met zonden?
Wie zonder zonden is neme de eerste steen. Ga heen en zondig niet meer.
Dat is wat Jezus zei. Dan kun je nog zeggen, ja, zondig niet meer. Maar dan heb ik daar ook een antwoord op:
Is het niet Jezus die aan de rechterhand van de Vader pleit voor onze zonden? En is het niet de Vader die oordeeld? Hebben wij dat recht om te oordelen.
Nee, Jezus zei: Oordeel niet, opdat gij niet geoordeeld worde. Want op grond van uw oordeel, zult gij geoordeeld worden. en naar de maat waar mee gij meet, daarmee zult gij gemeten worden.
Nee, weet je, ik zeg liever dit:
Ik rook niet om me geen slaaf te maken van een sigaret. Ik laat me geen slavenjuk opleggen. Maar een ieder die rookt: Ik kan er niets van zeggen. Ieder mens in z'n waarde laten, is meer waard dan een oordeel te vellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 21:10
|
|
|
Maandag 22 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
JE MOET VERTROUWEN!
Je moet Mij volkomen vertrouwen, deze les dien je te leren, je zult voortdurend geholpen worden en geleid en bestuurd worden.
De kinderen Israels hadden al veel eerder het Beloofde Land kunnen binnengaan, maar hun twijfel en angst dreven hen voortdurend in de woestijn terug.
Onthoud steeds, dat twijfel tot uitstel leidt!
Vertrouw je mij Alles toe, of niet?
IK heb je gezegd, hoe je moet leven en dat moet je doen.
Mijn kinderen, IK heb je lief, vertrouw op Mijn innige liefde, die zal je nooit
begeven, maar je moet leren die niet teleur te stellen.
O, kon je maar zien, dan zou je begrijpen!
Veel moet je nog leren over het verdrijven van vrees en het rustig zijn,
al je twijfelingen houden Mijn werk op, je moet niet twijfelen!
IK stierf om je van zonden en twijfel en zorg te redden.
Je moet onvoorwaardelijk in Mij geloven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 21:12
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=B4QgknoGElM&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 21:32
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | http://player.omroep.nl/?aflID=10659298
Ik zag een onderwerp op de website OuderAlleen, over schuldgevoelens na een relatie, daarop ontstond op het forum een levendige discussie over waarom schuldgevoelens, vergeving lekker makkelijk, waarom eigenlijk schuldgevoelens, hoe dan verder.
Hoe gaan hier mensen om met schuldgevoelens na een relatie? Voel jij je schuldig naar god, naar kinderen, naar je ex partner? Hoe ga je weer verder? Zijn er dingen die je anders zou doen? Wat heb je er van geleerd? |
Het beste is om naar God toe te gaan zodat Zijn Geest je kan laten zien wat de karakter van God daarin is. Zonder schuldgevoel bij de mens, zou Zijn Zoon geen waarde hebben gehad voor ons. Ik zou eerder de vraag stellen: is mijn schuldgevoel rechtvaardig voor God?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 22 februari 2010, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 22:52
|
|
|
Namens de Gebedsroom wensen Eva en Martha alle jarigen een Gezegend nieuw levensjaar toe!
Van Harte gefeliciteerd!!
Warme groetjes van ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:13
|
|
|
GERT217 schreef: | Na een korte (proeflid) periode stop ik er mee. In deze korte periode ben ik geschrokken over bepaalde zaken. Ik weet wel geen reactie krijgen op een mail is op iedere datingsite maar toch wil ik er het een en ander over zeggen.
Wat ik wil zeggen is dit mensen ga bij jezelf te rade en reageer eens op een mailtje ook al wil je niet verder met diegene. Een kleine reactie is toch zo gebeurt. Ik weet wel er zit rare mails tussen maar moet DE GOEDEN ONDER DE SLECHTEN LIJDEN. Het is een christelijke site en gedraag je er naar. Je bent een christen en leef er dan na. Je wilt je toch leven zoals God het wil, tuurlijk wij zijn niet volmaakt maar toch moeten we er naar streven. We kunnen alleen door Jezus Christus tot Hem komen. Wij zijn in de wereld maar niet van de wereld. Verder wens ik jullie op het Forum een goede, leuke en een leerzame tijd.
Een ieder wens ik een fijne en een goede tijd op CM. Ik hoop dat een ieder het zijne vind op deze site. Gods zegen en het allerbeste.
Leer mij naar Uw wil te handelen. ‘k Zal dan in Uw waarheid wandelen Voeg geheel mijn hart tezaam Tot de vrees van uwe naam. |
Hallo Gert, Ik wil toch even reageren op wat je zegt. We hebben allemaal de ervaring dat er geen respons komt op een mailtje die je verstuurt. Daar kun je dan teleurgesteld over zijn. Maar daarom stappen we nog niet direct op. Er zijn hier namelijk best wel leuke en aardige mensen, waar je goed mee kunt praten. En, ik heb jouw account bekeken, en eerlijk gezegd moet je niet altijd anderen de schuld geven. Je hebt niet bepaald aantrekkelijke antwoorden opgegeven, en ik moet Pieter gelijk gegeven dat je er zelf ook nog wel wat aan zou kunnen doen. Plaats bv eens wat leuke foto's of laat iets van jezelf zien door een leuke tekst neer te zetten. En vertel eens door hoe je geloof doorwerkt in je dagelijks leven. Jij wil ons wel een tekst van een psalm meegeven, dat is vriendelijk van je, maar onthoudt dat wij allemaal mensen zijn met gebreken, en morgen zijn we misschien weer anders als vandaag. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, maar wens je toch het allerbeste toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:31
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Ik bárstte van de schuldgevoelens....IN mijn huwelijk al. Want....als ik het béter zou doen, beter mijn best én mijn verwachtingen t.a.v het huwelijk naar beneden zou bijstellen....dán moest het me toch lukken....zéker met Gods hulp? Het lukt me niet, en uiteindelijk ben ik gescheiden.... Daarna voelde ik lange tijd niets anders dan ópluchting. De angst was weg, het 'op de tenen lopen voor de ander' was wég. Er was weer harmonie in huis, we hoefden niet meer bang te zijn.... Toch kwam dat schuldgevoel me later weer plagen! Had ik niet.....moest ik niet....?? En als ik de kinderen dan zag terugkomen van een weekend bij hun vader, moe...en uit hun doen? Dan voelde ik me alwéér schuldig! Ik heb geworsteld, met mezelf, met God en heb niet alle antwoorden gevonden. Ook ik worstelde met de vraag: "Heer, hoe zit het dan met de huwelijksbelofte naar elkaar toe? IK FAAL!!!! MAAR IK KÁN NIET ANDERS DAN DÉZE KEUS MAKEN!!!" Wél mag ik ervaren dat deze moeilijke stap, vol twijfel...mijn gezin goed heeft gedaan. Ik zie het aan de kinderen, ik zie het aan hoe ik zelf nu in het leven sta en hoe ik ben gegroeid als mens,..naar God toe. Glenn, mijn partner, mijn vriend, mijn maatje, heeft me geleerd om weer te vertrouwen. Door hem leerde ik dat, om met Pieter's woorden te spreken, 'niet iedere hond bijt'. Ja! Vertrouwen geven IS moeilijk! Zéker na een breuk met je partner. Maar niet onmogelijk. Vertrouwen....is iets wat je moet léren geven...en wat je geeft...wanneer je ontdekt dat hij of zij dat waard is...omdat hij of zij een eigen persoon is...en NIET die ander....die je los moest laten. |
Deze gevoelens heb ik ook deels gehad. De laatste jaren van mijn huwelijk waren niet goed. Het gestaag de liefde tussen mij en mijn vrouw te zien wegvloeien, heeft veel pijn, boosheid en machteloosheid gegeven. Zo vaak zocht ik de stilte op, na het zoveelste conflikt om een ander tussen ons in. Heb God zo vaak toegeroepen...'aub, laat er een eind aan komen' ..... 'waarom moet deze weg worden gegaan' Na de scheiding was er boosheid, alle emotie van de jaren ervoor. De tijden van alleen voelen, werden eenzaamheid. Teleurstelling in God nam zijn plaats.
God heeft laatste half jaar mijn leven een draai gegeven, mij geleerd alle dingen te vergeven. Heb gesprekken hier over gehad met mijn ex. Zij ziet nu in dat dingen fout zijn gegaan, dat er voor liefde tussen haar en mij geen plaats, geen mogelijkheid was. Het werd uitgesproken, er was berusting, vergeving. Ok...genezing zal niet meer kunnen, ondertussen woont ze met een ander. En ik heb er ook geen behoefte meer aan, te veel is er gebeurd. De reanimatie van mijn leven, van mijn geloof is verder gegaan, door gesprekken met mensen uit mijn kerk, waar ik zwaar in teleurgesteld was, we hebben mekaar weer ontmoet, gesproken, uitgesproken, gebeden. Daarna kon ik weer de kerk bezoeken, zag hen niet meer als belemmeringen, die tussen mij en God kwamen staan. God is goed...dat Hij zo met je begaan is. Alle dingen die mij dwars zaten zijn weg. Nee niet de mensen, maar de pijn en verdriet zijn genezen.
God heeft mij ook geleerd dat ik mijn leven geheel aan Hem mag geven, God gaat die weg voor mij uit, ik vertrouw.
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie
En... Jezus, alles geef ik U wat ik ben en heb en wat ik ooit zal zijn. Al mijn hoop, mijn plannen en mijn tijd leg ikjn uw hand, vertrouw ze aan U toe. Door uw wil te doen, leer ik om vrij te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:41
|
|
|
topic is GESLOTEN. dus wil je het dan niet weer opruien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Heden avond zo rond 20.15 had ik een rooie balk. |
Ja......ik krijg de rode waas van de rode balk zo langzamerhand.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSJE976
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:49
|
|
|
ik dacht ook het eerste aan Coelenhaeghe in Wezep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Is een natuurramp wel Gods toorn? |
ben wel van mening dat het Gods toorn is, of God wil via zoiets ons even met de neus op de feiten drukken,als ik dat zo mag uitleggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | 't Bolwerk is een goede locatie. |
waar is dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 23:58
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Deze gevoelens heb ik ook deels gehad. De laatste jaren van mijn huwelijk waren niet goed. Het gestaag de liefde tussen mij en mijn vrouw te zien wegvloeien, heeft veel pijn, boosheid en machteloosheid gegeven. Zo vaak zocht ik de stilte op, na het zoveelste conflikt om een ander tussen ons in. Heb God zo vaak toegeroepen...'aub, laat er een eind aan komen' ..... 'waarom moet deze weg worden gegaan' Na de scheiding was er boosheid, alle emotie van de jaren ervoor. De tijden van alleen voelen, werden eenzaamheid. Teleurstelling in God nam zijn plaats.
God heeft laatste half jaar mijn leven een draai gegeven, mij geleerd alle dingen te vergeven. Heb gesprekken hier over gehad met mijn ex. Zij ziet nu in dat dingen fout zijn gegaan, dat er voor liefde tussen haar en mij geen plaats, geen mogelijkheid was. Het werd uitgesproken, er was berusting, vergeving. Ok...genezing zal niet meer kunnen, ondertussen woont ze met een ander. En ik heb er ook geen behoefte meer aan, te veel is er gebeurd. De reanimatie van mijn leven, van mijn geloof is verder gegaan, door gesprekken met mensen uit mijn kerk, waar ik zwaar in teleurgesteld was, we hebben mekaar weer ontmoet, gesproken, uitgesproken, gebeden. Daarna kon ik weer de kerk bezoeken, zag hen niet meer als belemmeringen, die tussen mij en God kwamen staan. God is goed...dat Hij zo met je begaan is. Alle dingen die mij dwars zaten zijn weg. Nee niet de mensen, maar de pijn en verdriet zijn genezen.
God heeft mij ook geleerd dat ik mijn leven geheel aan Hem mag geven, God gaat die weg voor mij uit, ik vertrouw.
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie
En... Jezus, alles geef ik U wat ik ben en heb en wat ik ooit zal zijn. Al mijn hoop, mijn plannen en mijn tijd leg ikjn uw hand, vertrouw ze aan U toe. Door uw wil te doen, leer ik om vrij te zijn. |
Dat laatste stukje Jonathan...? Is precies hetgeen ik zei tegen Hém, ná mijn scheiding. Ik stond met lege handen en een murw geslagen hart...en tóén pas kon HIJ echt in mij aan 't werk. De overgave was toen volledig...omdat ik leeg was. Was de scheiding een menselijk falen van twee mensen? JA! Was en is God ons genadig dóór deze ellende? JA! Kwam tóén de groei? JA! Ik hoop en bid de mens te worden...die God voor ogen had, toen HIJ mij schiep en wanneer ik het aan Hem overlaat? Zal Hij mij deze mens laat worden. Niet mijn wil, maar de Uwe, o Heer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 00:08
|
|
|
En... Jezus, alles geef ik U wat ik ben en heb en wat ik ooit zal zijn. Al mijn hoop, mijn plannen en mijn tijd leg ikjn uw hand, vertrouw ze aan U toe. Door uw wil te doen, leer ik om vrij te zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=E_eTU6yP3Vg
ARIENNEZ498 schreef: | Dat laatste stukje Jonathan...? Is precies hetgeen ik zei tegen Hém, ná mijn scheiding. Ik stond met lege handen en een murw geslagen hart...en tóén pas kon HIJ echt in mij aan 't werk. De overgave was toen volledig...omdat ik leeg was. Was de scheiding een menselijk falen van twee mensen? JA! Was en is God ons genadig dóór deze ellende? JA! Kwam tóén de groei? JA! Ik hoop en bid de mens te worden...die God voor ogen had, toen HIJ mij schiep en wanneer ik het aan Hem overlaat? Zal Hij mij deze mens laat worden. Niet mijn wil, maar de Uwe, o Heer! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 00:12
|
|
|
Ik heb net het progamma bekeken. Het is opgenomen in twee dagen tijd heb ik begrepen. Ik hoop voor deze vrouw dat er een vervolg is op de hulp die ze aangeboden kreeg in het filmpje. Mijn ervaring is: Het schuldgevoel, het gevoel van falen, het gevoel naar je kinderen toe is niet zomaar weg. Dat moet slijten. Het is een proces waar je dwars doorheen moet. Een berg stront(sorry) waar je niet omheen kan. Pas als je er dwars doorheen gaat, kan je het van je af schudden.
Ik denk dat je de tijd moet nemen om een scheiding een plekje te kunnen geven in je leven. Vooral als je door kinderen aan elkaar verbonden blijft, kan dat zomaar langer duren dan je lief is. Ik heb door die fases van verwerken heen ervaren dat ik mijn gevoelens van me af kon leggen. En dat voelde zooo goed !! Geen uitgebreid gebed, gewoon alleen: "God hier ben ik, ik leg mijn zorgen, en gevoelens bij u neer" En dat voelt echt goed. Geeft rust.
Hoe ga je verder na een scheiding? Niet stil blijven staan, maar wel de tijd nemen om je eigen gevoel vanuit een helikoptervieuw te leren bekijken. Als je zover bent dat je er afstand van kan nemen, kan je verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 00:17
|
|
|
Gods toorn vs genade
Tot mijn verbazing zijn er christenen die God als volgt aan de wereld voorspiegelen: 11. Sept.? Dat was Gods straf vanwege alle abortussen in Amerika! Juist ja, de mens doodt, en om de mensen te strafen vanwege Zijn toorn, dood God mensen. Goed voorbeeld doet goed volgen Weet je waar mijns inziens God van word? Van die anderen vertellen dat ze zonaars zijn, en God hen naar de laat gaan als ze hun leven niet beteren. Nu ben ik even tornig: Scheinheiligen, u die zelf zondigt, u beschuldigt anderen? Weten jullie dan niet dat er maar één zonde (enkelvoud) is waarvoor God veroordeeld? Ongeloof. Door het nieuwe verbond heeft het oude afgedaan, en toch wordt er hier geciteerd alsof we nog in de woestijn wandelen en nooit van Jezus gehoord hebben! "Tuurlijk we zijn "vergeven", maar oh wee wie een wet breekt, dat hij op zn blote knietjes om vergeving moge vragen... Wellicht dat je nu als lezer al hard de neiging hebt de : Deze reactie is niet ok - knop op te zoeken ... prima, toon mij vanuit Gods woord dat ik het mis heb. Ik leer ook graag bij! Leg mij aub dit uit in de context van Gods "toorn": Maar dat alles is uit God, die ons met zichzelf verzoend heeft door Christus, en ons gegeven heeft de dienst der verzoening, als dat het God is geweest die in Christus de wereld heeft verzoend met hem, en aan hun misstappen niet heeft toegerekend, en die het woord der verzoening in ons heeft gelegd. Onze opdracht is het woord der verzoening van God met de wereld, en hier word beweerd dat God straft... Eerst Jezus aan het kruis voor alle zonden der mensheid, en daarna nog steeds boos blijven en opnieuw straven voor iets waarvoor al betaald is? Dat strookt toch niet??
Lieve medegelovigen, GELOOF het goede nieuws van vergeving. Voor alles, iedereen. De enige zonde die overblijft is ontkennen dat redding door Jezus nodig is, voor alle ongerechtigheden (lees daden) is betaald. Of je dit geloofd of niet maakt het verschil. P.S. Voor wie zich aangevallen voelt, in oprechtheid een bijdrage heeft geleverd en nu het gevoel heeft dat ik hem/haar onderuit heb willen schoppen... In oprechtheid, nee, maar als ik gelijk heb, doe ik er dan niet goed aan het verwrongen Godsbeeld aan de kaak te stellen? Moge God ons in liefde door zijn Geest leren.
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op dinsdag 23 februari 2010, 00:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 01:13
|
|
|
Van harte hoor Chat............. en veel zegen toegewenst. Gezellige dag nog Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 04:07
|
|
|
'Uruzgan was bespreekbaar voor PvdA' Uitgegeven: 22 februari 2010 22:04 Laatst gewijzigd: 22 februari 2010 23:04
AMSTERDAM - Een transitiemissie in Uruzgan is voor de PvdA-ministers Bos en Koenders tot het Nederlandse verzoek om een NAVO-brief op 3 februari bespreekbaar gebleven.
Dat zegt demissionair vicepremier Rouvoet in een interview met NU.nl waarin hij terugblikt op de val van het kabinet Balkenende IV.
"We hebben enkele maanden met zes ministers, onder wie Bos en Koenders van de PvdA, verschillende opties bestudeerd, waaronder ook opties in Uruzgan. Er is op geen enkel moment in dat interne overleg aangegeven dat een langer verblijf daar onbespreekbaar was. Er was een opening voor een serieus verkennen van opties in Uruzgan."
Rouvoet geeft aan dat minister Koenders op dinsdag 2 februari zelf verzocht heeft om een brief van de NAVO. Volgens verschillende reconstructies in de media zou minister Verhagen van Buitenlandse Zaken daarop op woensdag gebeld hebben met secretaris-generaal Rasmussen van de NAVO.
Inhoud brief
Rouvoet verwerpt de suggestie dat Verhagen de inhoud van de brief heeft gedicteerd aan Rasmussen om zo de PvdA-ministers onder druk te zetten met een NAVO-verzoek. De NAVO-brief kwam op donderdag 4 februari binnen op een fax bij het ministerie van Algemene Zaken.
De PvdA-ministers zouden vervolgens op woensdagavond zijn teruggefloten door de Kamerfractie van de partij, waarna Bos Balkenende op donderdagochtend heeft gebeld met de mededeling dat voor de PvdA een langer verblijf in Uruzgan onbespreekbaar was. Hoewel Rouvoet verrast was door deze mededeling, vond hij dat de PvdA-ministers met deze beslissing in hun recht stonden.
Pas toen Bos zijn standpunt afgelopen woensdag naar buiten bracht en donderdag in de Kamer herhaalde, ging de PvdA-leider zijn boekje te buiten en creëerde hij een probleem, aldus Rouvoet. "Bos is namens alle PvdA-bewindslieden in strijd met alle regels vooruit gelopen op het kabinetsbesluit."
Dwang
Volgens Rouvoet moet een lid van het kabinet het niet in zijn hoofd halen om voor deze camera een onderwerp te roepen en dan vervolgens in het kabinet zijn collega's dwingen zijn standpunt te volgen. "De eenheid van regeringsbeleid is een heel belangrijk uitgangspunt."
Toch hield Rouvoet tot aan het begin van de ministerraad afgelopen vrijdag hoop op een goede afloop. "Maar op een bepaald moment werden voorstellen niet meer voldoende serieus gewogen. Hierdoor kreeg ik de indruk dat de PvdA maar één ding wilde: naar buiten komen met de mededeling 'het NAVO-verzoek ligt in de prullenmand'. Maar dat was voor ons onbespreekbaar. Je kunt niet regeren als je elkaar voor voldongen feiten stelt."
© NU.nl/Martin Kuiper
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 05:44
|
|
|
Mensen die rode balken blijven zien, dienen te klagen bij de directie.
Want ik zie ze niet meer...
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op dinsdag 23 februari 2010, 05:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 05:56
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik neem aan dat je bedoeld dat het een vrije markteconomie is?
Das dus NIET zo...
Geen beroepsgroep ondervind zoveel last van regeltjes en bedilzucht van de overheden, plaatselijk, provinciaal, landelijk, europees en wereldweid. Beweren dat er sprake is van een vrije markteconomie in de landbouw, is net zo waar als beweren dat melk pimpelpaars is. |
Dat weet ik wel. Voor WO2 was er wel sprake van een vrije markt en toen konden de boeren het niet bolwerken. De werking van de vrije markt is daarop beïnvloed d.m.v. het gemeenschappelijk landbouwbeleid van de EEG. Dat was een groot succes, want daardoor kregen we enorme overschotten in de landbouw. Hoe dat nu gaat, weet ik niet zo. Feit is dat de EU meer voedsel produceert dan we met z'n allen opeten en we het dus van de export moeten hebben. Je kunt je afvragen of dat zo'n goed systeem is, al is er aan de andere kant in sommige werelddelen wel behoefte aan goedkope landbouwproducten.
Wat ik er mee wil aangeven, is dit: boeren verwachten (terecht of onterecht) steun als het niet goed gaat. De regels hebben we met elkaar afgesproken om milieu-effecten te minimaliseren en het dierenwelzijn te bevorderen. Ik bepleit ook geen koude sanering (mocht een sanering überhaupt nodig zijn), maar een geleidelijke aanpak waarin boeren een toekomst hebben of iets anders kunnen gaan doen.
De vraag blijft: waarom wil een klein land als Nederland zo veel vlees produceren, terwijl de prijzen al jaren onder druk staan? Er is volgens mij meer aanbod dan vraag. En dan dalen de prijzen, want dat stukje vrije makrt (als je het zo noemen mag) werkt dan kennelijk nog wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 06:05
|
|
|
Jij hebt waarschijnlijk een goed gevulde portemonnee. Ik voorspel dat veel kinderen op zullen groeien zonder goed vlees.
Nou, die heb ik niet. Ik kies er voor om niet iedere dag vlees te eten, want dat is niet nodig voor een uitgebalanceerd eetpatroon. En over welke kinderen heb je het eigenlijk: de kinderen van ouders met 2 auto's voor de deur, 3 vakanties per jaar en een huisje in Frankrijk? Of de kinderen van gewone mensen waar vlees nu ook niet iedere dag op tafel komt? Ik kom uit een heel gewoon gezin, maar er stond wel iedere dag een warme maaltijd op tafel. Geld voor echt (duur) vlees was er alleen in het weekend. Ik heb niet het idee dat ik tekort gekomen ben, want mijn moeder kon heerlijk koken. Wat jij hier bedrijft is pure demagogie! Dus jij wilt boeren maar gewoon laten barsten?
Nee, maar ondernemers zijn net mensen. Als het goed gaat, dan willen ze geen overheidsbemoeienis en zo min mogelijk regels en beperkingen. Als het slecht gaat, dan weet iedere ondernemer ineens de weg naar Den Haag en de bijspringende overheid te vinden. Ook brave VVD-stemmers. De banken voorop, maar ook andere groepen ondernemers. Daar is niks mis mee, die regelingen zijn er voor. Maar praat me dan niet van een vrije markt, want ondernemers willen ook graag beschermd worden als de vrije markt (even) in hun nadeel werkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 08:50
|
|
|
[quote=ARJAN007]
beide denk ik arjan; je raakt verslaafd door eerst te starten met roken (van buitenaf tot je nemen) en dan vraagt je lichaam om een cigaret, omdat je dat gewend bent. (van binnenuit) hoewel ik zelf, jammer genoeg, rook, ben ik het er wel mee eens, dat ik niet zou moeten roken; je kunt dat proberen goed te praten, maar t is gewoon niet goed. en wat krom is, valt niet zo gemakkelijk recht te praten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 08:54
|
|
|
Het zal vast druk en gezellig worden op deze speeddate, voor m'n gevoel zitten hier nogal wat noorderlingen. Leuk, dat ook aan hun gedacht wordt!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|