ChristianMatch

Forum

Niet verlengen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 60 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 10:11

Ik vind het zo spijtig allemaal. Na enkele maanden afwezigheid kom je terug naar CM omdat je het toch ergens mist of omdat iemand je vroeg om terug te komen. Voordien had je immers al eens contact gehad via de chat, forum en mail. Er is ergens een band ontstaan. Die band probeer je dan weer aan te halen wat nog schijnt te lukken ook. Althans voor enkele weken toch want het gehakketak tussen enkele leden loopt hoog op. Het is net of er verschillende kampen ontstaan. De eerder goede contacten lijken te verdwijnen omdat je het erg vind dat er plots 4 of 5 afmeldingen voor een activiteit zijn. Het is net alsof je een bepaalde kant kiest terwijl je gewoon maar aanhaalt dat het schrijnend is dat door misverstanden of een ongelukkige communicatie het verdriet en ongenoegen gevoed wordt én in stand wordt gehouden. Er worden hier op het forum theologische uiteenzettingen geplaatst, de christelijke waarden en normen worden nog eens duidelijk gemaakt; er worden ervaringen uitgewisseld; er wordt geschreven van hoe het zou moeten zijn en toch slagen sommige er niet in om een akkefietje uit te praten of bij te leggen. Het blijft sluimeren, het groeit, het gaat een eigen leven leiden en zonder dat we het beseffen zitten we in kluwen van bitterheid en wantrouwen. Wat kunnen en mogen we nog zeggen? Wie of wat kunnen we nog vertrouwen? Ik vind dit toch zo spijtig allemaal. Het is haast een kinderlijk gedrag van aantrekken en afwijzen. Het getuigt van een onvolwassen en van een niet-christelijk gedrag. Wat zouden de niet-leden of mensen die niet geloven nu denken wanneer ze het forum lezen? Wij, de leden, zíjn CM hoor. Door onze bijdrages op het forum, dat door iedereen kan gelezen worden, geven wij een bepaald beeld weer. De buitenstaander die al die onenigheden leest zal niet de schrijver beoordelen maar wel de site. De inhoud van het forum dat door iedereen kan gelezen worden is zowat het uithangbord van deze site. Een site die toch hele nobele doelstelling nastreeft en die ook al mooie resultaten heeft opgeleverd. Het is niet altijd kommer en kwel want er verschijnen mooie bijdrages op het forum, vriendschappen worden gesmeed, er ontstaan mooie relaties, er wordt gehuwd en er zijn zelfs CM-baby’s. Toch blijft er bij de meeste mensen een beeld hangen van de negatieve zaken. Dat is nu eenmaal zo, dat is een psychologisch gegeven eigen aan de mens. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat die negatieve punten niet kunnen opgelost worden. Het vergt een beetje moed, misschien ook wel een traan, om te praten over ‘mijn’ aandeel in deze conflicten. Iets kunnen toegeven waar je fout zat of iets goedmaken getuigt van onze christelijke wandel die we zo hoog in het vaandel dragen. We hebben misschien wel andere en ons zelf gekwetst. Is dan nu niet de tijd van helen aangebroken?

Ik heb enkele dagen geleden gebruik gemaakt van het mooie CM-lente-aanbod en zodoende mijn abonnement verlengd. Had ik niet beter die euro’s kunnen besteden aan mooie bloemetjes, vraag ik me nu af. Misschien niet…

Frank
(Misschien hoort dit niet thuis in deze topic. Ik weet ook niet waar ik het ergens anders moest schrijven.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:56

FRANKT627 schreef:
Ik vind het zo spijtig allemaal. Na enkele maanden afwezigheid kom je terug naar CM omdat je het toch ergens mist of omdat iemand je vroeg om terug te komen. Voordien had je immers al eens contact gehad via de chat, forum en mail. Er is ergens een band ontstaan. Die band probeer je dan weer aan te halen wat nog schijnt te lukken ook. Althans voor enkele weken toch want het gehakketak tussen enkele leden loopt hoog op. Het is net of er verschillende kampen ontstaan. De eerder goede contacten lijken te verdwijnen omdat je het erg vind dat er plots 4 of 5 afmeldingen voor een activiteit zijn. Het is net alsof je een bepaalde kant kiest terwijl je gewoon maar aanhaalt dat het schrijnend is dat door misverstanden of een ongelukkige communicatie het verdriet en ongenoegen gevoed wordt én in stand wordt gehouden. Er worden hier op het forum theologische uiteenzettingen geplaatst, de christelijke waarden en normen worden nog eens duidelijk gemaakt; er worden ervaringen uitgewisseld; er wordt geschreven van hoe het zou moeten zijn en toch slagen sommige er niet in om een akkefietje uit te praten of bij te leggen. Het blijft sluimeren, het groeit, het gaat een eigen leven leiden en zonder dat we het beseffen zitten we in kluwen van bitterheid en wantrouwen. Wat kunnen en mogen we nog zeggen? Wie of wat kunnen we nog vertrouwen? Ik vind dit toch zo spijtig allemaal. Het is haast een kinderlijk gedrag van aantrekken en afwijzen. Het getuigt van een onvolwassen en van een niet-christelijk gedrag. Wat zouden de niet-leden of mensen die niet geloven nu denken wanneer ze het forum lezen? Wij, de leden, zíjn CM hoor. Door onze bijdrages op het forum, dat door iedereen kan gelezen worden, geven wij een bepaald beeld weer. De buitenstaander die al die onenigheden leest zal niet de schrijver beoordelen maar wel de site. De inhoud van het forum dat door iedereen kan gelezen worden is zowat het uithangbord van deze site. Een site die toch hele nobele doelstelling nastreeft en die ook al mooie resultaten heeft opgeleverd. Het is niet altijd kommer en kwel want er verschijnen mooie bijdrages op het forum, vriendschappen worden gesmeed, er ontstaan mooie relaties, er wordt gehuwd en er zijn zelfs CM-baby’s. Toch blijft er bij de meeste mensen een beeld hangen van de negatieve zaken. Dat is nu eenmaal zo, dat is een psychologisch gegeven eigen aan de mens. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat die negatieve punten niet kunnen opgelost worden. Het vergt een beetje moed, misschien ook wel een traan, om te praten over ‘mijn’ aandeel in deze conflicten. Iets kunnen toegeven waar je fout zat of iets goedmaken getuigt van onze christelijke wandel die we zo hoog in het vaandel dragen. We hebben misschien wel andere en ons zelf gekwetst. Is dan nu niet de tijd van helen aangebroken?

Ik heb enkele dagen geleden gebruik gemaakt van het mooie CM-lente-aanbod en zodoende mijn abonnement verlengd. Had ik niet beter die euro’s kunnen besteden aan mooie bloemetjes, vraag ik me nu af. Misschien niet…

Frank
(Misschien hoort dit niet thuis in deze topic. Ik weet ook niet waar ik het ergens anders moest schrijven.)

Iedereen maakt fouten Frankt....maar het is gewoon spijtig te constateren, dat sommige blijkbaar niet ten volle kunnen vergeven. Verbazingwekkend is met name de theologische verhandeling en het vervolgens niet weten te hanteren in het dagelijks leven. Uitgangspunt is toch elkaar te moeten vergeven. Maar wil nou ook weer niet een te negatief beeld weer geven, want heb ook wel gemerkt dat in de meeste gevallen wel een gewoon gesprek mogelijk is.

nu weer on-topic
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:01

He Frank,

Bedankt voor je openheid! En goed dat je het plaatst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meng in al dat gedoe op het forum, ik lees het en denk dan ook wel es: pfffffffffff waarom gaat het zo op een site waar JEZUS centraal zou moeten staan?
Ik heb nog tot 24 april mijn abonnement hier en heb besloten om niet te verlengen. Volgens Chat(en hierin heeft hij helemaal gelijk) blijf ik voor veel mensen de grote onbekende op CM. Ben wel aktief in de chat maar bij de uitjes nog nooit aanwezig geweest. Soms wou ik wel maar kon ik niet vanwege thuis, en tegelijk vond ik het ook prima zo. Toch voel ik me verbonden met de mensen op CM ook al is het dan digitaal.
Ik hoop dat CM weer een getuigenis mag zijn voor andere mensen die op het forum terechtkomen!

Lieve groet van de "onbekende" Mary
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:12

FRANKT627 schreef:

Frank

Ik vind het wel leuk dat je nog een paar maand langer blijft Frank, je hebt vaak een hele heldere kijk, soms wat anders dan anderen, (maar dat geeft wel stof tot nadenken) op de dingen die geschreven worden op het forum. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:28

[quote=FRANKT627]Ik heb enkele dagen geleden gebruik gemaakt van het mooie CM-lente-aanbod en zodoende mijn abonnement verlengd. Had ik niet beter die euro’s kunnen besteden aan mooie bloemetjes, vraag ik me nu af. Misschien niet…

Fijn dat je toch hebt besloten te blijven Frank. Ik heb inmiddels ook gebruik gemaakt van het lenteaanbod, dus lk blijf ook nog wel twee maanden hangen.. en ach die bloemen komen nu ook buiten wel in bloei hoor, t is lente he..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:30

MARY052 schreef:
He Frank,

Bedankt voor je openheid! En goed dat je het plaatst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meng in al dat gedoe op het forum, ik lees het en denk dan ook wel es: pfffffffffff waarom gaat het zo op een site waar JEZUS centraal zou moeten staan?
Ik heb nog tot 24 april mijn abonnement hier en heb besloten om niet te verlengen. Volgens Chat(en hierin heeft hij helemaal gelijk) blijf ik voor veel mensen de grote onbekende op CM. Ben wel aktief in de chat maar bij de uitjes nog nooit aanwezig geweest. Soms wou ik wel maar kon ik niet vanwege thuis, en tegelijk vond ik het ook prima zo. Toch voel ik me verbonden met de mensen op CM ook al is het dan digitaal.
Ik hoop dat CM weer een getuigenis mag zijn voor andere mensen die op het forum terechtkomen!

Ben je echt zo onbekend? Je staat toch met je foto op CM...of werk je met een 'geleend account?' Knipoog smiley

Ik meng me er ook niet mee maar je wordt er wel mee in betrokken en dat is schrijnend vind ik. Als je een opbeurend woord aan de ene richt laat een andere weer blijken dat het niet hoefde waardoor de indruk ontstaat dat je een bepaalde zijde kiest. De tekst moet breder gezien worden dan de feiten van de afgelopen dagen. Die feiten hebben me wel tot nadenken gestemd. Wat dan nog eens werd benadrukt door een mailtje dat ik kreeg van iemand die ik graag heb.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:36

[quote=LISA610]

Boze smiley het enige wat bij mij in bloei komt zijn distels en andere prikkende aanverwanten...het wordt hoog tijd dus voor enkele mooie bloemen. Van enkele CM-ers heb ik goeie tips gekregen... Lachende smiley

Ach, ik moest eens effe mijn hart luchten...maar ook wel met de gedachten dat er tot inkeer kan gekomen worden.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:43

LEONARD480 schreef:
Iedereen maakt fouten Frankt....maar het is gewoon spijtig te constateren, dat sommige blijkbaar niet ten volle kunnen vergeven. Verbazingwekkend is met name de theologische verhandeling en het vervolgens niet weten te hanteren in het dagelijks leven. Uitgangspunt is toch elkaar te moeten vergeven. Maar wil nou ook weer niet een te negatief beeld weer geven, want heb ook wel gemerkt dat in de meeste gevallen wel een gewoon gesprek mogelijk is.

nu weer on-topic

Natuurlijk maken we allemaal wel eens fouten. Potdorie, ik zou niet graag de mijne opnoemen. Toch is het zo dat we ons ook iets moeten kunnen laten zeggen. Daarmee bedoel ik dan dat we best op onze fouten mogen gewezen worden en dat we met die feedback dan ook iets doen. Vooral dan wanneer onomstotelijk kan aangetoond worden dat we uit de bocht gingen. Het leven is en blijft een leerproces. Het ene jaar gaan we een bank vooruit en het andere jaar vliegen we achteraan de klas in...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:49

[quote=FRANKT627]

Ha ha ha ... stuur die tips even door wil je.. mijn tuin kan ook wel een opknapbeurt gebruiken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:28

MARY052 schreef:
He Frank,

hé niet onbekende Mary Knipoog smiley
hé jammer hoor dat je niet gaat verlengen!
ik lees je reacties toch altijd graag,

ik ben integendeel niet actief op de chat
het gaat mij te vlug, en als je binnenkomt is iedereen volledig in gesprek,
maar ik hou ervan het forum te lezen en soms te reageren,

voel mij toch ook verbonden met sommigen
uitjes heb ik ook nog niet meegedaan,
is een beetje ver van oost-vlaanderen naar de plaats van evenement,
maar ook omdat het niet paste,
hoop wel jullie eens in levende lijve te zien,
maar dan zou ik mij ferm moeten haasten blijkbaar!

goed bedenk je nog eens voor je echt stopt
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:48

FRANKT627 schreef:
Natuurlijk maken we allemaal wel eens fouten. Potdorie, ik zou niet graag de mijne opnoemen. Toch is het zo dat we ons ook iets moeten kunnen laten zeggen. Daarmee bedoel ik dan dat we best op onze fouten mogen gewezen worden en dat we met die feedback dan ook iets doen. Vooral dan wanneer onomstotelijk kan aangetoond worden dat we uit de bocht gingen. Het leven is en blijft een leerproces. Het ene jaar gaan we een bank vooruit en het andere jaar vliegen we achteraan de klas in...

Jammer dat Marijan nu niet meer lid is, ik vind dit wel een leuke voor haar... Clown smiley (misschien leest ze het nog... Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 00:03

MARYLIEN613 schreef:
hé niet onbekende Mary Knipoog smiley
hé jammer hoor dat je niet gaat verlengen!
ik lees je reacties toch altijd graag,

ik ben integendeel niet actief op de chat
het gaat mij te vlug, en als je binnenkomt is iedereen volledig in gesprek,
maar ik hou ervan het forum te lezen en soms te reageren,

voel mij toch ook verbonden met sommigen
uitjes heb ik ook nog niet meegedaan,
is een beetje ver van oost-vlaanderen naar de plaats van evenement,
maar ook omdat het niet paste,
hoop wel jullie eens in levende lijve te zien,
maar dan zou ik mij ferm moeten haasten blijkbaar!

goed bedenk je nog eens voor je echt stopt
Knipoog smiley

Hé Marylien, Sofie (ook een lid) is ook van Oost-Vlaanderen. Misschien kunnen jullie wel iets afspreken. Lachende smiley De picknick is wel leuk. Als Xabia ook komt zijn er al 4 Belgen. Dat zal zeker het imago opkrikken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 00:06

FRANKT627 schreef:
Hé Marylien, Sofie (ook een lid) is ook van Oost-Vlaanderen. Misschien kunnen jullie wel iets afspreken. Lachende smiley De picknick is wel leuk. Als Xabia ook komt zijn er al 4 Belgen. Dat zal zeker het imago opkrikken. Knipoog smiley

Wie weet worden belgen ollanders Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 06:31

MARISKA601 schreef:

Verraste, verbaasde smiley oja hoor, dat zouden jullie maar al te graag willen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:33

FRANKT627 schreef:

Frank, had me al afgevraagd of jij nu Belg of Hollander was?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:34

MARISKA601 schreef:

die ollanders zullen mss heel graag belg worden eens ze ons echt kennen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:36

misschien beter om weer terug te gaan naar de 'vereenigde Nederlanden'...taalgrens wordt landsgrens tussen NL en Frankrijk. is ook meteen het BHV-vraagstuk opgelost Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:57

Hmmm de taalgrens wordt nog lastig dan ...neem Brussel wel of niet de Hoofdstad van de Verenigde Nederlanden en welk Koningshuis?. Kijk was dat nou eerder aan de orde geweest, had ons een hoop geld kunnen besparen ..neem de Betuwelijn ..was niet nodig, omdat de Belgen al de IJzeren Rijn hebben...zo jammer..

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 7 april 2011, 10:58
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:59

MARYLIEN613 schreef:
Frank, had me al afgevraagd of jij nu Belg of Hollander was?

Ik kom inderdaad uit de goeie kant van Europa. Uit Willebroek maar ik ben daar al lang weg. Lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 12 april 2011, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 14:15

't is weer eens zover. de rode balk: over 7 dagen verloopt mijn abo.
ik heb zo het idee dat jullie wel zonder mij kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 14:26

GRIFFIN748 schreef:
't is weer eens zover. de rode balk: over 7 dagen verloopt mijn abo.
ik heb zo het idee dat jullie wel zonder mij kunnen.

Denk het niet hoor Griffin ...je bent toch één van de smaakmakers

en er was toch de lentekriebels - verlenging Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN096

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 15:43

MARYLIEN613 schreef:
die ollanders zullen mss heel graag belg worden eens ze ons echt kennen Knipoog smiley

Herman is een halve Belg en ook halve Hollander Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 15:50

MARIAN096 schreef:
Herman is een halve Belg en ook halve Hollander Knipoog smiley

Zijn we toch allemaal Herman .... Belgen zijn toch ook Hollanders Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 15:59

LEONARD480 schreef:
Denk het niet hoor Griffin ...je bent toch één van de smaakmakers

en er was toch de lentekriebels - verlenging Smiley die vol vragen zit

De enige smaak die ik kan bedenken, is een bittere. En ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten. Het is dus beter dat ik ga. Liggen alle kansen voor iedereen weer open.

Denk ik...

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 12 april 2011, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:43

[quote=GRIFFIN748]

Hallo Griffin
Als het nu zuur is dan staat iniedergeval het zoeten te wachten voor je dus met andere woorden neem maar weer voor een jaartje de pen op hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:48

[quote=MARTIN695]

O... na een maandje is Griffin wel weer terug hoor...Martin.

Kan me niet voorstellen een CM zonder Saabrijder. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:53

Cm kan misschien niet zonder Saabrijder, maar de Saabrijder kan perfekt zonder CM.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 09:54

GRIFFIN748 schreef:
Cm kan misschien niet zonder Saabrijder, maar de Saabrijder kan perfekt zonder CM.

Wel, we zijn erg blij dat je dan toch voor CM kiest Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:00

FRANKT627 schreef:
Wel, we zijn erg blij dat je dan toch voor CM kiest Lachende smiley

'dan' is een tijdstip waar ik niks mee kan, en dus ook niks mee doe
Naar boven

Auteur Bericht
HERMINA461

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:34

Ook ik ga met 16 april a.s.stoppen met CM,lees regelmatig het
forum,maar het is een closegroep waar je niet gauw tussen
komt.
En jullie zijn zoveel jonger dan ik.

Dus wens jullie die blijven veel geluk en wijsheid.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 60 Volgende
Pagina 22 van 60