ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 21:57

MARIANNE378 schreef:
met elkaar bezig te zijn.

Groetjes Marianne

da's behoorlijk on-topic, heb ik zo het idee
Clown smiley Clown smiley Engeltje smiley

maar okee: genoeg jolijt nu.
en hoplakee: nu serieus weer on-topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 16:23

Ze hebben vandaag de dag ook medicijnen tegen begeerlijke gevoelens en verlangens. Tenminste in Amerika worden die medicijnen al verkocht. Misschien is dat ook wel iets voor hier in Nederland. Las het laatst al eens op internet.

Wie weet dat zoiets de seks voor het huwelijk nog beter in te toomen valt.

sjouke
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 18:33

SJOUKE879 schreef:
Ze hebben vandaag de dag ook medicijnen tegen begeerlijke gevoelens en verlangens. Tenminste in Amerika worden die medicijnen al verkocht. Misschien is dat ook wel iets voor hier in Nederland. Las het laatst al eens op internet.

sjouke

continu zo stoned als een garnaal dus???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 19:48

SJOUKE879 schreef:

sjouke
Ik denk dat we dan omgekeerd bezig zijn. God heeft ons gemaakt zoals we zijn en ik geloof ook dat Hij ons zal helpen als we het Hem vragen. Zulke medicijnen zijn voor tbs'ers en niet voor christenen die de Heer willen volgen.

Je kunt er zelf ook wat aan doen. Door je grenzen duidelijker te maken, zodat je minder last hebt van verleidingen. Vaak is het toch ook een kwestie van willen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:09

@Sjouke, die medicatie is er al geruime tijd, ook in NL. Het is gevoelsvervlakkende medicatie die in elk geval nogal eens gebruikt wordt in het geval van zwaar depressieve verschijnselen en/of psychotische aanvallen.

Maar zoals Chatuliem al aangeeft, is het maar oplossen van een probleem door een pilletje de omgekeerde wereld. Het gaat dan namelijk niet om oorzaakbestrijding maar symptoombestrijding. In geval van dit onderwerp zal in de opvoeding (thuis, school etc) weer meer de nadruk op het bijzondere van het samen mogen genieten van zoiets intiems moeten komen te liggen, waar het nu veelal enkel lustgericht en daarmee snel individugericht is...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:37

SJOUKE879 schreef:

sjouke

Je leert hier nog eens wat. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:38

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat we dan omgekeerd bezig zijn. God heeft ons gemaakt zoals we zijn en ik geloof ook dat Hij ons zal helpen als we het Hem vragen. Zulke medicijnen zijn voor tbs'ers en niet voor christenen die de Heer willen volgen.

Je kunt er zelf ook wat aan doen. Door je grenzen duidelijker te maken, zodat je minder last hebt van verleidingen. Vaak is het toch ook een kwestie van willen...

Zo denk ik er ook over.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:40

CHATULIEM619 schreef:

Het is inderdaad verstandig om enige voorzichtigheid in acht te nemen. Alle psychofarmaca, middelen dus die invloed op de psyche hebben, mogen en moeten we kritisch bekijken. Tijdelijk kan het zeker nut hebben maar de mate waarin deze middelen gebruikt worden, is wel heel erg groot. En vooral als je kijkt naar de duur van het gebruik. In Nederland nemen meer dan een miljoen mensen Prozac, dat is een op de 16 mensen. En dit is maar een van de middelen die er zijn. Ik pleit er toch voor dat mensen bij psychische problemen niet te makkelijk naar medicijnen grijpen, die wel lijken te helpen maar het probleem niet oplossen. Christenen zijn gewone mensen, die net als iedereen in de narigheid kunnen komen. Het is wreed om dat dan te benoemen als een gebrek aan godsvertrouwen. Maar ik geloof stellig dat een bewust bezig zijn met alle ellende in gebed met God een oplossing kan bieden. Ik ben er huiverig voor als ons levensgeluk afhankelijk wordt van medicijnen of andere middelen. Of dat nou alcohol. een pil of erger is, we zouden het zoveel mogelijk zonder moeten doen, als dat redelijkerwijs kan. Psychofarmaca zijn voor mensen die het echt nodig hebben en echt niet zonder kunnen, dan is het wel een zegen.
Het middel moet wel in verhouding staan tot de kwaal, dan wel hetgeen je aan wilt pakken. Realiseer je wel altijd goed hoe dit soort medicijnen werken en wat de bijwerkingen zijn.

Groter dan Uw Helper, is de nood toch niet?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 september 2010, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:14

Ja jullie hebben misschien wel gelijk, denk ik. Om eerlijk te zijn heb ik er veel strijdt mee, niet zo zeer dat ik seks moet hebben ofzo. Meer op gebied van zelfbevrediging. Jullie mogen eerlijk van me weten dat ik op dat gebied een probleem heb. En ik snap jullie wel hoor, ik hoor het bij mijn Heere te zoeken.

Ik heb er vrij veel gebed voor gehad, maar begaf me steeds weer tot die verleiding, en nog steeds wel. Je kunt het vergelijken als iemand die verslaafd is aan roken. Alleen seksueel bekeken kan het je geestelijke meer vernielen dan je lief is, teminste dat is mijn ervaring.

Je kunt beter nog rook verslaafd zijn dan een seksuele gebondenheid, seksuele gebondenheden gaat veel dieper dan een rook verslaving, het verziekt je geestelijk leven.

Misschien vinden jullie het raar dat ik er even zo open dr op in ga. Maar ja, ik dacht, laat me gewoon open en eerlijk zijn, kom je het verste mee.

Ik schaam me er ook niet meer voor, deed ik voorheen wel, maar nu niet meer, juist door je ervoor te schamen, kom je juist vaak geen stap verder om er van af te komen.

Ik ben er ook zo open over voor t geval hier andere mensen zijn die misschien ook met datzelfde probleem zitten, misschien stimuleren we in zulke omstandigheden elkaar ook wel, en leren we elkaar misschien ook beter kennen. Juist door stimulaties kan het wel eens een goede werking hebben waardoor we juist leren hoe we minder ons laten overgeven aan seksuele gedachten enzo.
Naar boven

Auteur Bericht
ELVY502

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:58

Ik wil graag reageren op n stukje tekst van iemand op blz 1 (moet je ff heel stuk teruglezen, maar dat kwam ik dus gelijk tegen toen ik dit forum zag!)

"En verder: als Jezus ook waarlijk mens is geweest, dan moet hij toch ook wel eens verlangd hebben naar een lekkere vrijpartij?? "

Ten 1e: Diegene zet Jezus neer als 1 of nader 'normaal' persoon! Zo spreek je niet over Jezus!
Ten 2e: Iemand twijfelt aan hetgeen of Jezus wel echt waarlijk mens is geweest...namelijk door het woordje "als" !! Het is niet "als" het IS zo!
Ten 3e: Vind ik 't ook heel respectloos...we hebben het nu niet over Jezus of die wel of niet ergens behoefte aan had, want wij kunnen niet voor HEM denken!!
Ten 4e: Er zijn binnen het christelijk geloof, versch. stromingen waar ieder op zn eigen manier over bep. zaken denkt en handelt. Je kan de Bijbel er letterlijk bij nemen met teksten/psalmen enz...maar wat schiet 't op? Moeten wij nou aan elkaar uitleggen/ bewijzen of overhalen hoe t nou zit met sex voor of na het huwelijk?

Ik ben opgevoed dat sex na het huwelijk pas hoort! Omdat je, zoals anderen hier al eerder beschreven, dan als man en vrouw (voor eeuwig) in het huwlijk treden! Maar wat zie je now-a-days? Mensen die jong gaan trouwen, niet voor het huwelijk, maar voor de sex! :S Da's ook weer niet hoe God het bedoelt heeft, toch?
Maarja, wij kunnen niet rechters gaan spelen, want er is maar 1 baas, 1 rechter, 1 GOD!
En ik ben er ook n voorstander van, het is n mooi gegeven tegenover God de Vader maar ook tegenover je partner.

(dan moet ik wel bekennen dat ik dat al weggegeven heb..helaas.achteraf, maar ben ik dan egoistisch? Nee, ik zeg wel hoe het er voor staat, wat ik denk, en een forum is daar toch ook voor?!)

Reacties zijn welkom btw

Fijne avond!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 08:46

SJOUKE879 schreef:
Ja jullie hebben misschien wel gelijk, denk ik. Om eerlijk te zijn heb ik er veel strijdt mee, niet zo zeer dat ik seks moet hebben ofzo. Meer op gebied van zelfbevrediging. Jullie mogen eerlijk van me weten dat ik op dat gebied een probleem heb. En ik snap jullie wel hoor, ik hoor het bij mijn Heere te zoeken.

Ik heb er vrij veel gebed voor gehad, maar begaf me steeds weer tot die verleiding, en nog steeds wel. Je kunt het vergelijken als iemand die verslaafd is aan roken. Alleen seksueel bekeken kan het je geestelijke meer vernielen dan je lief is, teminste dat is mijn ervaring.

Je kunt beter nog rook verslaafd zijn dan een seksuele gebondenheid, seksuele gebondenheden gaat veel dieper dan een rook verslaving, het verziekt je geestelijk leven.

Misschien vinden jullie het raar dat ik er even zo open dr op in ga. Maar ja, ik dacht, laat me gewoon open en eerlijk zijn, kom je het verste mee.

Ik schaam me er ook niet meer voor, deed ik voorheen wel, maar nu niet meer, juist door je ervoor te schamen, kom je juist vaak geen stap verder om er van af te komen.

Ik ben er ook zo open over voor t geval hier andere mensen zijn die misschien ook met datzelfde probleem zitten, misschien stimuleren we in zulke omstandigheden elkaar ook wel, en leren we elkaar misschien ook beter kennen. Juist door stimulaties kan het wel eens een goede werking hebben waardoor we juist leren hoe we minder ons laten overgeven aan seksuele gedachten enzo.

Hoi Sjouke,
Bedankt voor je openheid, best gedurfd om dit hier neer te zetten.
Ik heb iemand gekend die hetzelfde probleem had als jij en die mede daardoor zijn relatie zag stranden, onderschat het dus niet.
Door intensieve therapie en veel steun van zijn vrienden , die ook voor hem baden ,heeft hij de verslaving onder controle kunnen krijgen.
Tip van zijn kant; mocht je het moeilijk krijgen,sms dan vrienden die op dat moment gaan bidden voor je, of spreek met iemand af, die je heel erg na staat, dat je die mag bellen voor support.
Veel kracht en sterkte gewenst, onderschat dit niet!
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 16:11

MARIJAN072 schreef:
Je leert hier nog eens wat. Twijfelende smiley

dan maar jezelf vergiftigen met medicijnen ?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 17:56

JOS689 schreef:
dan maar jezelf vergiftigen met medicijnen ?

En in welk verband staat dit tot "sex voor het huwelijk" Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 19:02

CROSSROAD317 schreef:
En in welk verband staat dit tot "sex voor het huwelijk" Smiley die vol vragen zit

Niets dus.
Ik heb t er nog steeds moeilijk mee om een mening te vormen voor me zelf. Ik wil naar Gods wetten leven, maar wel in deze tijd.
Ik neem de vraag mee naar een dominee. De meningen van mensen zijn zo verschillend dat ik er van in de war raak.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 19:35

LOES550 schreef:
Niets dus.
Ik heb t er nog steeds moeilijk mee om een mening te vormen voor me zelf. Ik wil naar Gods wetten leven, maar wel in deze tijd.
Ik neem de vraag mee naar een dominee. De meningen van mensen zijn zo verschillend dat ik er van in de war raak.

die dominee is geen mens??
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 19:44

LOES550 schreef:
Niets dus.

Hé Loes, als ik die vet gedrukte zin lees en een goed verstaander ben geef je toch te kennen wat je denkt over ésex voor het huwelijk". Knipoog smiley

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 19:44

PIETER649 schreef:
die dominee is geen mens??

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt bijdehandjes gegeten Pieter?
Ik had al het gevoel dat ik t vreemd had opgeschreven.
Ik vind het moeilijk om te leven naar de regels van God. Dit is er niet met de paplepel in gegoten bij mij. Gebruik je gezonde verstand zeggen mn ouders altijd. Nu ik met God leef voelt dat toch heel anders. Veel fijner in ieder geval maar met kwesties als deze pak ik de bijbel erbij. Dan vind ik het fijn om de mening te horen van de dominee. Wat staat er nu werkelijk in de bijbel. Hoe kunnen we er in deze tijd naar leven. Vooral als je alleen staat als gelovige, mijn familie in niet gelovig, vind ik moeilijk.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 20:13

LOES550 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt bijdehandjes gegeten Pieter?
Ik had al het gevoel dat ik t vreemd had opgeschreven.
Ik vind het moeilijk om te leven naar de regels van God. Dit is er niet met de paplepel in gegoten bij mij. Gebruik je gezonde verstand zeggen mn ouders altijd. Nu ik met God leef voelt dat toch heel anders. Veel fijner in ieder geval maar met kwesties als deze pak ik de bijbel erbij. Dan vind ik het fijn om de mening te horen van de dominee. Wat staat er nu werkelijk in de bijbel. Hoe kunnen we er in deze tijd naar leven. Vooral als je alleen staat als gelovige, mijn familie in niet gelovig, vind ik moeilijk.

ook onder dominees wordt er verschillend over gedacht
het is en blijft een moeilijk onderwerp heb ik zelf ook ervaren
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 20:46

RENSKE067 schreef:
ook onder dominees wordt er verschillend over gedacht
het is en blijft een moeilijk onderwerp heb ik zelf ook ervaren

Ja dat is natuurlijk ook zo. En per geloofsstroming zijn er hele grote verschillen. Wat is nu de waarheid?
Ik leg het dagelijks bij God neer. Helaas kan ik hem niet horen en kom ook het antwoord niet tegen via anderen. Moet ik afgaan op mn intuïtie en er op vertrouwen dat God me leidt, precies de regels van de bijbel volgen of afgaan op de mening van de predikant die naar ik aanneem er veel over geleerd en gelezen heeft?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 13:46

LOES550 schreef:
Ja dat is natuurlijk ook zo. En per geloofsstroming zijn er hele grote verschillen. Wat is nu de waarheid?
Ik leg het dagelijks bij God neer. Helaas kan ik hem niet horen en kom ook het antwoord niet tegen via anderen. Moet ik afgaan op mn intuïtie en er op vertrouwen dat God me leidt, precies de regels van de bijbel volgen of afgaan op de mening van de predikant die naar ik aanneem er veel over geleerd en gelezen heeft?

Er bestaan verschillende boekjes over seks voor het huwelijk.
Denk dat je het beste bij je geweten te raad kunt gaan.
Als er liefde is bij beiden..én je hebt er een goed gevoel over, heb je zelf ook de teugels in handen.
Je weet wat kan en voor jezelf verantwoord is, houd dat voor ogen en blijf bidden, God in alle dingen van je leven betrekken.
Als je er rust bij ervaart geloof ik dat het goed is.
God is een God ook van lichamelijk genieten, lees Het Hooglied maar, dat is niet voor niets in de Bijbel geplaatst.
Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 20 september 2010, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:46

MARIAN519 schreef:
Er bestaan verschillende boekjes over seks voor het huwelijk.
Denk dat je het beste bij je geweten te raad kunt gaan.
Als er liefde is bij beiden..én je hebt er een goed gevoel over, heb je zelf ook de teugels in handen.
Je weet wat kan en voor jezelf verantwoord is, houd dat voor ogen en blijf bidden, God in alle dingen van je leven betrekken.
Als je er rust bij ervaart geloof ik dat het goed is.
God is een God ook van lichamelijk genieten, lees Het Hooglied maar, dat is niet voor niets in de Bijbel geplaatst.
Lachende smiley
Marian, je bent 55. Naarmate je ouder wordt worden dingen ook minder belangrijk vind ik. Maar stel je je eens voor dat je 25 bent en pas gescheiden. De hormonen gieren je nog door de keel en elke man die je ontmoet geeft je meteen die lichamelijke verlangens. Zou je dan nog hetzelfde doen, afgaan op je gevoel? Of zou je dan eerst meer zekerheid willen hebben? Loop je anders geen kans om van man tot man te gaan?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 21 september 2010, 18:52
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 19:08

CHATULIEM619 schreef:
Marian, je bent 55. Naarmate je ouder wordt worden dingen ook minder belangrijk vind ik. Maar stel je je eens voor dat je 25 bent en pas gescheiden. De hormonen gieren je nog door de keel en elke man die je ontmoet geeft je meteen die lichamelijke verlangens. Zou je dan nog hetzelfde doen, afgaan op je gevoel? Of zou je dan eerst meer zekerheid willen hebben? Loop je anders geen kans om van man tot man te gaan?

Chat,er staat "als er liefde is bij beiden",het gaat niet over een toevallige ontmoeting.
Bovendien heeft je libido niets te maken met je leeftijd,uit onderzoek is zelfs gebleken dat ouderen seks net zo hoog waarderen als jongeren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 19:56

LEANNE226 schreef:
Chat,er staat "als er liefde is bij beiden",het gaat niet over een toevallige ontmoeting.
Bovendien heeft je libido niets te maken met je leeftijd,uit onderzoek is zelfs gebleken dat ouderen seks net zo hoog waarderen als jongeren Knipoog smiley
Als de behoefte groot is, is het gevoel al snel goed, bij beide...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 21:15

CHATULIEM619 schreef:

Chatuliem,
Ik weet niet welke dingen jij minder belangrijk vind worden?.
.
En ja, mijn antwoord geef ik aan een ouder iemand die al een huwelijk achter de rug heeft en dan nog..
God heeft ons een keuzevrijheid gegeven en als je God bij alle dingen in je leven betrekt, ben je er volgens mij al serieus mee bezig..
Dat heb ik wel gesteld in mijn reactie en ik denk dat wij zo moeten leven.
En er moet liefde zijn, en ja ..dat kan snel gaan en dan nog mag je zelf beslissen tot hoe ver je gaat in alle dingen ..keuzes maken en God raadplegen daarbij..dat wil ik aanreiken.
En zekerheid? Wanneer heb je zekerheid? Wanneer ken je echt iemand door en door? Alleen God is een zekerheid in mijn leven, verder kan alles elke dag anders zijn..dit leven biedt mij echt geen zekerheid...
En ik geloof niet dat je van man tot man dan wel vrouw tot vrouw zult gaan..jij?
Zelfs als je dat wel zou doen..dan zijn het jouw keuzes, als je alles maar bij God brengt en met Hem overlegt..
en als je achteraf ontdekt dat het een verkeerde keuze was, Hem om vergeving vraagt.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 21 september 2010, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 22:04

CHATULIEM619 schreef:
Als de behoefte groot is, is het gevoel al snel goed, bij beide...

Tsssss we zijn mensen,geen beesten.
Je zegt zelf in je tekst "elke man die je ontmoet geeft je meteen die lichamelijke verlangens",je gaat er dus bij voorbaat vanuit dat mensen die niet tegen seks voor het huwelijk zijn zich ronduit sletterig gedragen?(excuse the language)
Er is een tussenweg!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:10

MARIAN519 schreef:
Chatuliem,
Ik weet niet welke dingen jij minder belangrijk vind worden?.
Het is meer een gevoelskwestie denk ik, maar ik heb minder problemen met mensen die wat meer op leeftijd zijn, waar de kinderen al een eigen zelfstandig leven hebben, grootouder zijn, dat als zij samen gaan wonen. Ze hoeven toch niks meer te bewijzen aan de buitenwereld? Vreemde redenatie, weet ik wel.....
MARIAN519 schreef:
En ja, mijn antwoord geef ik aan een ouder iemand die al een huwelijk achter de rug heeft en dan nog..
God heeft ons een keuzevrijheid gegeven en als je God bij alle dingen in je leven betrekt, ben je er volgens mij al serieus mee bezig..
Dat heb ik wel gesteld in mijn reactie en ik denk dat wij zo moeten leven.
En er moet liefde zijn, en ja ..dat kan snel gaan en dan nog mag je zelf beslissen tot hoe ver je gaat in alle dingen ..keuzes maken en God raadplegen daarbij..dat wil ik aanreiken.
En zekerheid? Wanneer heb je zekerheid? Wanneer ken je echt iemand door en door? Alleen God is een zekerheid in mijn leven, verder kan alles elke dag anders zijn..dit leven biedt mij echt geen zekerheid...
En ik geloof niet dat je van man tot man dan wel vrouw tot vrouw zult gaan..jij?
Zelfs als je dat wel zou doen..dan zijn het jouw keuzes, als je alles maar bij God brengt en met Hem overlegt..
en als je achteraf ontdekt dat het een verkeerde keuze was, Hem om vergeving vraagt.

Ik denk dat dat in jouw situatie anders is dan bij iemand die nog veel jonger is en in de kinderen zit. Elke relatie die beëindigd wordt kan een extra deuk bij de kinderen achterlaten...
En ik vind dan ook dat je heel wat meer zekerheden moet inbouwen dan alleen maar gevoel voordat je je aan een ander over geeft....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:12

LEANNE226 schreef:
Tsssss we zijn mensen,geen beesten.
Je zegt zelf in je tekst "elke man die je ontmoet geeft je meteen die lichamelijke verlangens",je gaat er dus bij voorbaat vanuit dat mensen die niet tegen seks voor het huwelijk zijn zich ronduit sletterig gedragen?(excuse the language)
Er is een tussenweg!
Ik geef alleen maar weer dat gevoel alleen geen goede basis is.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 00:40

CHATULIEM619 schreef:

sorry maar bij mij is het echt niet minder belangrijk hoor. Of ik nu 25 ben of 50. Die verlangens blijven gewoon hetzelfde. En de kans om van man tot man te gaan blijft er ook net zo goed. Ik zie geen verschil. Voor mij tenminste niet.
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:07

ik geloof niet dat God dit lettelijk bedoelt heeft, eerst trouwen zoals wij dat kennen en dan sex...
eerder had ik zo ook gedacht, maar ik ben er anders over gaan denken..

een grote schat, waar zuinig mee omgegaan moet worden, en denk....een bekroning op liefde, maar eerst de ander goed leren kennen en beheersen..
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 22:12

je bedoelt waarschijnlijk; jezelf beheersen??

haha ik neem tenminste aan, dat je je partner niet beheersen wilt..... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 97 Volgende
Pagina 22 van 97