Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Urbana is een mooie optie! |
is dat zo?
ben het om 2 redenen niet eens metje over de lokatie. 1e= het is een niet goedkope tent.
2e= voor veel mensen minder gemakkelijk te vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:22
|
|
|
HENK710 schreef: | Zeker met deze winterervaring zijn er heel wat automobilisten en ook andere mensen niet echt blij met ZOAB. Het is dus maar van welke kant je het bekijkt |
idd het is maar van welke kant je het bekijkt.
de rest is door mij verwijderd,omdat het arjans hoekje is. excuses voor het ongemak.
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op zondag 21 februari 2010, 16:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:25
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Weer ff vanaf hier offtopic |
Ik verklaar hierbij dit topic tot een open topic met een balk als rode draad.
Trouwens, sinds dit topic bestaat zie ik steeds vaker een rode balk. Maar ik hèb al betaald!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:29
|
|
|
KAT125 schreef: | waarom viel het kabinet?
(mijn p.s. mening) pvda met achterban heeft al besloten om nee te zeggen tegen urzugstan(moslim gebied----> ff door denkertje, (pvda is grote voorstander om verkiezings papieren te maken in buitenlandse taal)
Je wilt het zien als een kast? de kast viel dan mijns inzin omdat de cda,vvd en de cu er in zaten te mopperen, toen kwam de aanhang van van de pvda om de kast omver te duwen. om zo te proberen het cda van vele dingen te weer houden.
het staartje: geen doorgang in urzu=navo voor de kop stoten en de bewoners in dat land. nederland trekt zich terug, gevolg? nl is land met veel moslims,dus hun hebben dan gewonnen dus hier krijgen ze een nog grotere mond, pvv mensen worden omzeep geholpen>stille tochten>moslims krijgen nog meer aandacht> nederland raakt in de war> iedereen wordt bang> links huilt en roept de navo om hulp> navo zegt,ja doei,jullei wilden ons niet helpen,wij nu jullie niet>> wij worden onder drukt net als in urzu enz.> mensen gaan denken,shit de cda was wel goed bezig,maar TELAAT>>> ECHO ECHO ECHO.
wie het vatten kan, die vatte het.
deze bijdrage van mij is 1malig.
en denk aan de woorden die chat. schreef in een ander topic waar het ging over dat ene knopje! |
In mijn best grote riante truck,heb ik veel tijd over,om de politiek te volgen,tussen laden en lossen. Gewoon Radio 1 beluisteren,ook de EO dus. Dan krijg je Beeldvorming,daar ik ook de Bijbel,vrij goed kan,in politiek. Veel gekwaak dus. Het meest moeite heb ik met Agnes Kant,zo'n leuke dame,die inteligent is,maar de politiek,wil voorzetten,van Marijnissen,terwijl zij toch andere denkbeelden heeft,in sociaal te wezen. Feike Halsema is gewoon echt dom,en Yuppi van de bovenste plank,die zwets gewoon onzin. In de geschriften,van de Openbaringen van Johannes,staat alles te lezen,wat God zelf openbaarde,wat wij nu meemaken. Het beest maakt de politiek uit,ook in de D 66,en de VVD. De politiek vraagt geen raad meer in gebed,maar pijl de meningsvorm,van stemmers,in regeren,in macht. Gelukkig kan er nooit een motie van wantrouwen ingediend worden,tegen de Schepper van Hemel en aarde,die met grote bedroefdheid,de aardse politiek aanschoud,in droefheid. Mijn verlangen om kluizenaar te worden,word elke dag meer versterkt. Leven net als Henoch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 16:49
|
|
|
BEREND677 schreef: | dat kan ook wel een keertje |
straks een nieuwe reactie op het topic cm setjes hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 17:39
|
|
|
INEZ910 schreef: | Gevoel voor humor heb je wel. Ga dan toch maar SGP stemmen jij .. die gaan voor een echte theocratie. Geert niet hoor. Dat gebla bla over onze joods christelijke cultuur.. vraag 10 mensen wat dat inhoud en je krijgt 10 verschillende antwoorden . |
Daarom is mijn stem altijd op SGP
Staatkundig Gereformeerde Partij
De partij stelt zich op de grondslag van Gods Woord. Zij belijdt mitsdien het absoluut gezag van Gods Woord (naar de zuivere Statenvertaling) over alle terreinen van het leven en derhalve mede over het terrein van het staatkundige en maatschappelijke leven zoals nader uitgewerkt in het Program van Beginselen.
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.
Theocratie betekent letterlijk: Godsregering. God vraagt van ons in Zijn Woord, de Bijbel, dat wij leven overeenkomstig Zijn geboden. Hij heeft daar recht op als onze Schepper en Onderhouder. (...) Elk mens heeft dus de Bijbelse opdracht om te leven volgens Gods Woord. Ook de overheid heeft die opdracht.
Naast het omstreden vrouwenstandpunt vindt de SGP dat homoseksueel gedrag niet geoorloofd is en daarom dat personen van hetzelfde geslacht niet met elkaar mogen trouwen of samen kinderen adopteren. Is de partij tegen de legalisering van abortus, euthanasie, prostitutie en drugs, voor strikte handhaving van de zondagsrust en is (mede) op initiatief van de SGP in een aantal gemeenten een vloekverbod van kracht.
Overige informatie meer over te lezen zie site:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundig_Gereformeerde_Partij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 17:54
|
|
|
In de hoop dat deze bijdrage en verrijking mag zijn in dit vraagstuk...
Enkele punten waarop ik mijn zienswijze wil aangeven: - De God van het Oude Testament is dezelfde als die in het Nieuwe: Hier ben ik het geheel mee eens. Onze God is dezelfde, in welk van de verschillende verbonden dan ook. Het verschil tussen OT en NT verbond(en) zit hem dan ook IN die verbonden, niet in de God die ze heeft gegeven. Ze spreken elkaar ook niet tegen, omdat ze nooit tegelijk geldig waren of zijn. Zoals geschreven in de brief aan de Hebbreeën: 8,7+13: 7 Want indien dat eerste (verbond) onberispelijk geweest ware, zo zou voor het tweede geen plaats gezocht zijn geweest. 13 Als Hij zegt: En nieuw (verbond),zo heeft hij het eerste oud gemaakt. Dat nu oud gemaakt is en verouderd, is nabij de verdwijning. - Gods verschillende kijk op onze zonden onder de verschillende verbonden: Bij iedereen is Gods veroordeling van zonden goed bekend neem ik aan, dus ik geef hier geen citaten van Gods oude kijk op onze zonden. Het nieuwe verbond is echter een essentieel verschil, en aangezien we in dat nieuwe verbond leven hiervan wel citaten. Mijns inziens kennen vele gelovigen de volgende verzen vaak wel, maar komen in de knoei omdat ze ze evenveel waarde toekennen als OT-verzen, die ze dus evenzeer voor zichzelf als NT-christen toepasbaar achten. Hebreeën 8,12: Want ik zal hun ongerechtigheden genadig zijn, en hun zonden en hun overtredingen zal Ik geenzins meer gedenken. De toekomstige tijd in dit vers komt omdat het hier een citaat uit Jeremia 31 betreft, vooruitkijkend op het nieuwe verbond. Vervolgend hierop, aan de Romeinen schrijft Paulus: Romeinen 8,1: Zo is er dan nu geen veroordeling voor degenen die in Christus Jezus zijn Uit beide verzen is op te maken dat gelovigen in de offerdood van de Here Jezus dus nog wel zondigen. Anders zouden beide verzen geen doel hebben. Tegen iemand die niet zondigt hoef je dit immers niet te zeggen. Het heerlijke goede nieuws van het nieuwe verbond is daarom dat zonde op geen enkele wijze meer een negatief gevolg of emotie van God oproept. Hij denkt er niet eens meer aan! Je eigen zonden bij God beleiden is daarom naar mijn mening in tegenspraak met wat God over onze zonden zegt: "Vergeven en uit mijn gedachten." Belijden, in de kerkelijke zin is een eigen leven gaan leiden. Het griekse woord wat wij met belijden aanduiden is homologeo, vrij vertaald (het) zelfde (homo) zeggen (logeo)... En wat zegt God over onzen zonden? Als we bijbels willen belijden moeten we hetzelfde over onze zonden zeggen als God doet. Wat ons weer terugbrengt bij Hebr.8,12: Vrijvertaald, "Ik denk er nooit aan, ze zijn vergeven." Belijden komt dan neer op: Mijn zonden ZIJN vergeven. Je vraagt daar dus niet meer om! Deze wordt wellicht wat hard: Wie vanuit zondenbewustzijn blijft vragen om vergevenis "gelooft" God niet wanneer hij zegt dat ze al vergeven zijn.
Ik laat het er voor nu even hierbij, kan me voorstellen dat dit al genoeg reacties losmaakt. Dennis van Deventer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 17:55
|
|
|
Kijk ik terug op mijn leven ? dan kan God echt niet van mij houden.
Ik ben gewoon niet beter als een crimineel,die in de bak zit,of ter beschikking gesteld. Alle tien geboden,heb ik nu overtreden,niet alleen de zondagrust dus. Gewoon alle geboden en verboden,ook in mijn hart zat er haat. Ook mijn sexualiteit,wel hetero,is onwaardig voor God. Dat speelde ook in mijn gedachten,en die zegt dat heb ik niet die liegt gewoon.
Die zwakheid dus.maakt elk mens mee. Het kwaad spreken,ook ik ben niet onschuldig daaraan,mijn tong is best rap,voor ik overdenk,of het gepast is.
De meeste tijd van overdenking is in mijn truck,ook het stil gebed,in de nacht veelal. God Vergeef mijn Zonden. Het ging gisteren weer totaal mis ,Abba Vader.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 18:20
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het werkelijk zo dat relatie niet met schuldinlossing kan? Is de tegenstelling die Herman Barkmeijer schetst werkelijk zo bepalend? In mijn ogen hoeft het een het ander niet uit te sluiten. Als er strubbelingen zijn in een relatie door een misstap van een van de partners, kan er dan ineens geen focus meer zijn op de relatie als de een toegeeft fout te zijn geweest? Want daar komt de redenatie dan toch ergens op neer.
Ben benieuwd hoe anderen hierover denken, of ze nu de HC wel of niet kennen... |
http://www.prekenweb.nl/index.php/preken-per-bijbelboek?parent=118 misschien is dit voor veel mensen een juiste site voor de uitleg.
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op zondag 21 februari 2010, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 18:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | We zijn zooo leuk politiek bezig nu Ik gooi er ook een stelling in:
In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.
Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten.
Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt? Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.
Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland |
misschien wel de aanzet om ze er wat meer over te laten denken.,daarom heeft de pvda zeker al nee gezegd om zich daar wat meer over te buigen en NAte denken?
Denkt de SGP ook niet meer christelijk dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 18:32
|
|
|
[quote=KAT125]het rode gedeelte zie ik in diepste wezen goed, alleen verbaas ik mijzelf heel erg,dat ik een gedeelte van die tekst niet in mn hoofd kan krijgen. hier ga ik nog heel die over nadenken en kom er op terug.[/quo
Laatst aangepast door
|
ALFAROMEO918
|
op zondag 21 februari 2010, 18:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:11
|
|
|
ANITA324 schreef: | Daarom is mijn stem altijd op SGP
Staatkundig Gereformeerde Partij
De partij stelt zich op de grondslag van Gods Woord. Zij belijdt mitsdien het absoluut gezag van Gods Woord (naar de zuivere Statenvertaling) over alle terreinen van het leven en derhalve mede over het terrein van het staatkundige en maatschappelijke leven zoals nader uitgewerkt in het Program van Beginselen.
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden. Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.
Theocratie betekent letterlijk: Godsregering. God vraagt van ons in Zijn Woord, de Bijbel, dat wij leven overeenkomstig Zijn geboden. Hij heeft daar recht op als onze Schepper en Onderhouder. (...) Elk mens heeft dus de Bijbelse opdracht om te leven volgens Gods Woord. Ook de overheid heeft die opdracht.
Naast het omstreden vrouwenstandpunt vindt de SGP dat homoseksueel gedrag niet geoorloofd is en daarom dat personen van hetzelfde geslacht niet met elkaar mogen trouwen of samen kinderen adopteren. Is de partij tegen de legalisering van abortus, euthanasie, prostitutie en drugs, voor strikte handhaving van de zondagsrust en is (mede) op initiatief van de SGP in een aantal gemeenten een vloekverbod van kracht.
Overige informatie meer over te lezen zie site:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatkundig_Gereformeerde_Partij |
Daar zeg je me wat Anita. Ik ben opzoek naar de juiste partij. Zo heb ik de SGP nog nooit bekeken. Dit wist ik niet eens. Ik ga me daar nu eens in verdiepen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:17
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Kijk ik terug op mijn leven ? dan kan God echt niet van mij houden.
Ik ben gewoon niet beter als een crimineel,die in de bak zit,of ter beschikking gesteld. Alle tien geboden,heb ik nu overtreden,niet alleen de zondagrust dus. Gewoon alle geboden en verboden,ook in mijn hart zat er haat. Ook mijn sexualiteit,wel hetero,is onwaardig voor God. Dat speelde ook in mijn gedachten,en die zegt dat heb ik niet die liegt gewoon.
Die zwakheid dus.maakt elk mens mee. Het kwaad spreken,ook ik ben niet onschuldig daaraan,mijn tong is best rap,voor ik overdenk,of het gepast is.
De meeste tijd van overdenking is in mijn truck,ook het stil gebed,in de nacht veelal. God Vergeef mijn Zonden. Het ging gisteren weer totaal mis ,Abba Vader. |
Als je vanuit jezelf redeneert, zie je inderdaad een onmogelijke liefde. Maar dat schakelt Zijn liefde voor Zijn schepping niet uit. En Hij wordt blij van je belijdende afsluiting!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:18
|
|
|
Men denke het zich het volgende in: Tijdens een wandeling in de natuur loopt een mens met gebogen hoofd. Er even tussenuit was het idee, gedachten op een rij zetten, dingen overdenken. Vooruitgedreven door de dingen die hem achtervolgen stopt de wandelaar plotseling. Daar, op de grond, schimmert iets! Nader onderzoek leidt tot verbazing en vreugde, het blijkt dat er goud ligt, veel goud. Veel van de zojuist nog prangende vragen zijn plotsklaps beantwoord, de toekomst krijgt meer dan een gouden randje, de toekomst is veilig gesteld! Het nieuwe leven ontgaat de buren niet. Nieuwsgierig informeerd men naar de bron van het schitternde leven. Zonder schroom wordt er vertelt van het gevonden goud, en verschillende mensen gaan zelf op onderzoek uit. De zoekenden vinden dezelfde bron, en niet veel later straalt ook hun leven. Het nieuws verspreid zich snel en velen gaan bemoedigt op zoek. Niet iedereen is echter gelukkig, vele banken en juweliers zien hun handel instorten. Al snel doen er verhalen de ronde over de minderwaardige kwaliteit. Andere pleiten voor een geregelde distributie systeem, met wachters om het goud te bewaken. Het nieuwe goud vind snel zijn weg in de handel, en gaat van hand op hand, en de vindplaats raakt bij sommigen in vergetenheid. Er worden zelfs beurzen georganiseerd, waarvoor flyers gemaakt worden om buitenstanders uit te nodigen. Het enthousiasme is matig, en dus wordt er geinvesteerd in betere flyers, en wordt er met licht en geluid de presentatie opgeleukt. Anderen zien met afgunst op de goud-shows en ergeren zich over het feit dat iedereen zomaar goud gaat halen, zonder het juiste respect.... Afijn, welke duider vertaald dit voor me?
Dennis van Deventer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:20
|
|
|
KAT125 schreef: | is dat zo?
ben het om 2 redenen niet eens metje over de lokatie. 1e= het is een niet goedkope tent.
2e= voor veel mensen minder gemakkelijk te vinden. |
De routebeschrijvingen zijn goed, je hoeft er niet de stad helemaal voor in. En voor dergelijke zaken kan altijd onderhandeld worden over de prijs, waar Urbana tov Mercury en Van der Valk enorm meevalt met de prijs...en je kunt er nog leeuk gaan bowlen ook tijdens het speeddaten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:33
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Men denke het zich het volgende in: Tijdens een wandeling in de natuur loopt een mens met gebogen hoofd. Er even tussenuit was het idee, gedachten op een rij zetten, dingen overdenken. Vooruitgedreven door de dingen die hem achtervolgen stopt de wandelaar plotseling. Daar, op de grond, schimmert iets! Nader onderzoek leidt tot verbazing en vreugde, het blijkt dat er goud ligt, veel goud. Veel van de zojuist nog prangende vragen zijn plotsklaps beantwoord, de toekomst krijgt meer dan een gouden randje, de toekomst is veilig gesteld! Het nieuwe leven ontgaat de buren niet. Nieuwsgierig informeerd men naar de bron van het schitternde leven. Zonder schroom wordt er vertelt van het gevonden goud, en verschillende mensen gaan zelf op onderzoek uit. De zoekenden vinden dezelfde bron, en niet veel later straalt ook hun leven. Het nieuws verspreid zich snel en velen gaan bemoedigt op zoek. Niet iedereen is echter gelukkig, vele banken en juweliers zien hun handel instorten. Al snel doen er verhalen de ronde over de minderwaardige kwaliteit. Andere pleiten voor een geregelde distributie systeem, met wachters om het goud te bewaken. Het nieuwe goud vind snel zijn weg in de handel, en gaat van hand op hand, en de vindplaats raakt bij sommigen in vergetenheid. Er worden zelfs beurzen georganiseerd, waarvoor flyers gemaakt worden om buitenstanders uit te nodigen. Het enthousiasme is matig, en dus wordt er geinvesteerd in betere flyers, en wordt er met licht en geluid de presentatie opgeleukt. Anderen zien met afgunst op de goud-shows en ergeren zich over het feit dat iedereen zomaar goud gaat halen, zonder het juiste respect.... Afijn, welke duider vertaald dit voor me?
Dennis van Deventer |
in 't engels?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:56
|
|
|
Nee, ik bedoelde eigenlijk een vertaling van de gelijkenis, mag dus gewoon in het nederlands.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 20:01
|
|
|
PIETER649 schreef: | We zijn zooo leuk politiek bezig nu Ik gooi er ook een stelling in:
In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.
Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten.
Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt? Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.
Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland |
Over holle vaten gesproken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 20:16
|
|
|
MARIO216 schreef: | Over holle vaten gesproken..... | Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen. Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking. Maar wie moet je dan kiezen? SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen. Groenlinks vind ik een beetje te zacht. En de PVV vind ik te hard.
Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 20:25
|
|
|
PETER758 schreef: | Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen. Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking. Maar wie moet je dan kiezen? SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen. Groenlinks vind ik een beetje te zacht. En de PVV vind ik te hard.
Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet! |
CDA en CU is er ook nog. VVD en D66.. keus zat zou ik zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 20:37
|
|
|
KAT125 schreef: | mieke en pieter,halen jullie wel eesn vleeswaren bij de aldi of lidle? |
nooit, ik haal bij n boer die zelf slacht, hoezo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 21:22
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Men denke het zich het volgende in: Tijdens een wandeling in de natuur loopt een mens met gebogen hoofd. Er even tussenuit was het idee, gedachten op een rij zetten, dingen overdenken. Vooruitgedreven door de dingen die hem achtervolgen stopt de wandelaar plotseling. Daar, op de grond, schimmert iets! Nader onderzoek leidt tot verbazing en vreugde, het blijkt dat er goud ligt, veel goud. Veel van de zojuist nog prangende vragen zijn plotsklaps beantwoord, de toekomst krijgt meer dan een gouden randje, de toekomst is veilig gesteld! Het nieuwe leven ontgaat de buren niet. Nieuwsgierig informeerd men naar de bron van het schitternde leven. Zonder schroom wordt er vertelt van het gevonden goud, en verschillende mensen gaan zelf op onderzoek uit. De zoekenden vinden dezelfde bron, en niet veel later straalt ook hun leven. Het nieuws verspreid zich snel en velen gaan bemoedigt op zoek. Niet iedereen is echter gelukkig, vele banken en juweliers zien hun handel instorten. Al snel doen er verhalen de ronde over de minderwaardige kwaliteit. Andere pleiten voor een geregelde distributie systeem, met wachters om het goud te bewaken. Het nieuwe goud vind snel zijn weg in de handel, en gaat van hand op hand, en de vindplaats raakt bij sommigen in vergetenheid. Er worden zelfs beurzen georganiseerd, waarvoor flyers gemaakt worden om buitenstanders uit te nodigen. Het enthousiasme is matig, en dus wordt er geinvesteerd in betere flyers, en wordt er met licht en geluid de presentatie opgeleukt. Anderen zien met afgunst op de goud-shows en ergeren zich over het feit dat iedereen zomaar goud gaat halen, zonder het juiste respect.... Afijn, welke duider vertaald dit voor me?
Dennis van Deventer |
Dit gaat over Jezus vinden, want Jezus is het Goud in ons leven. En als je Jezus vindt dan zien andere mensen dat ook aan je. Daardoor willen de buren dat geluk ook hebben. En nemen Jezus aan.
Dat anderen er een slaatje uit willen slaan door grote conferenties te organiseren waar het alleen maar om hun eigen persoon draait en niet om Jezus. Dus vergeten ze de eigenlijke Bron.
Dit even in het kort, Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT217
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 21:23
|
|
|
Na een korte (proeflid) periode stop ik er mee. In deze korte periode ben ik geschrokken over bepaalde zaken. Ik weet wel geen reactie krijgen op een mail is op iedere datingsite maar toch wil ik er het een en ander over zeggen.
Wat ik wil zeggen is dit mensen ga bij jezelf te rade en reageer eens op een mailtje ook al wil je niet verder met diegene. Een kleine reactie is toch zo gebeurt. Ik weet wel er zit rare mails tussen maar moet DE GOEDEN ONDER DE SLECHTEN LIJDEN. Het is een christelijke site en gedraag je er naar. Je bent een christen en leef er dan na. Je wilt je toch leven zoals God het wil, tuurlijk wij zijn niet volmaakt maar toch moeten we er naar streven. We kunnen alleen door Jezus Christus tot Hem komen. Wij zijn in de wereld maar niet van de wereld. Verder wens ik jullie op het Forum een goede, leuke en een leerzame tijd.
Een ieder wens ik een fijne en een goede tijd op CM. Ik hoop dat een ieder het zijne vind op deze site. Gods zegen en het allerbeste.
Leer mij naar Uw wil te handelen. ‘k Zal dan in Uw waarheid wandelen Voeg geheel mijn hart tezaam Tot de vrees van uwe naam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 21:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | nooit, ik haal bij n boer die zelf slacht, hoezo? |
dat respecteer ik.
aldi en lidle komen niet bij ons vandaan dus dat is meestal geen eigenvlees.
snapje hem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 21:33
|
|
|
http://player.omroep.nl/?aflID=10659298
Ik zag een onderwerp op de website OuderAlleen, over schuldgevoelens na een relatie, daarop ontstond op het forum een levendige discussie over waarom schuldgevoelens, vergeving lekker makkelijk, waarom eigenlijk schuldgevoelens, hoe dan verder.
Hoe gaan hier mensen om met schuldgevoelens na een relatie? Voel jij je schuldig naar god, naar kinderen, naar je ex partner? Hoe ga je weer verder? Zijn er dingen die je anders zou doen? Wat heb je er van geleerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 21:52
|
|
|
Dat als het een recht snijdend zwaard zijn ook in het woord betreft. Durf Radical te staan gij geheel anders te zijn. Er worden hier zoveel rechte stokken geprobeert krom te maken dan breekt het geheid. Je kan altijd een krome stok recht maken maar niet andersom. Zoveel te meer water bij de wijn doen word al zovaak gedaan ja ook bij diverse kabineten allemaal wollesokken praat vriendjes politiek. Laat de Bijbel spreken dan zou de maatschappij er veel anders door geworden zijn. Hoe dan ook verschillende partijen met verschillende meningen proberen samen de handen op 1 buik te leggen door geld misbruik van onze ruggen en verspreiden wat je denkt ho maar. Ik zie dit als ook de tekenen der tijd crissis en ellende het gaat niet beter worden maar juiste meer erger worden het Woord geeft ook aan. De Tijd zal niet meer lang duren of de Here Jezus komt spoedig weer terug om Zijn Gemeente op te halen. De tijd staat 5 voor 12 Ja Here kom maar spoedig weer terug vele staan gereed ja ik ook ik wacht op U.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 22:07
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Kijk ik terug op mijn leven ? dan kan God echt niet van mij houden.
De meeste tijd van overdenking is in mijn truck,ook het stil gebed,in de nacht veelal. God Vergeef mijn Zonden. Het ging gisteren weer totaal mis ,Abba Vader. |
GOD houdt onwijs veel je!!!! Altijd !!! Wat je ook doet of gedaan hebt ZIJN LIEFDE is altijd groter!!!! geloof geen leugens van de leugenaar die jou dit doet geloven. hij liegt. GOD houdt van jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 22:09
|
|
|
SAMENZIJN153 schreef: | het gebeurd 28 maart hoorde ik vanmorgen in de kerk. |
Wow vet cool Samenzijn, feest op de aarde, maar ook feest in de HEMEL. AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 22:20
|
|
|
PETER758 schreef: | Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen. Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking. Maar wie moet je dan kiezen? SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen. Groenlinks vind ik een beetje te zacht. En de PVV vind ik te hard.
Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet! |
Drie opties zien en dan een vierde kiezen? Als je met boodschappen doen 3 verschillende broden ziet om uit te kiezen, ga je dan ook maar geen brood kopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 21 februari 2010, 22:25
|
|
|
ik heb er niks van geleerd... ik ben er weer aan begonnen
maar ik ben in ieder geval GEEN ezel, want die stoot zich niet 2x aan dezelfde steen!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|