Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:47
|
|
|
[quote=ARJAN007]
Over Scheringa en zijn bank was via De Nederlandsche Bank en de toezichthouders wel meer bekend. Dus, Bos en Balkenende hadden een informatievoorsprong op ons gewone burgers. De DSB Bank bleek al veel eerder onder verscherpt toezicht te staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:50
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Tja.....situaties veranderen steeds weer....je kunt niet eenmaal van tevoren zeggen, dat iets zus en zo zal gaan of uitpakken, ook al wil je het nog zo graag. Wat dat betreft kun je niet in een glazen bol kijken.
Ik denk toch, dat de NAVO steeds weer met verzoeken aan komt zetten, als het gewoon gezien de actuele situatie nodig zal zijn. Zal wel moeilijk anders kunnen.
Daarom zie ik het als niet juist, dat de PvdA al van tevoren gaat stellen, dat men zich op een bepaalde datum zal terugtrekken. |
Zover als ik weet is dit besluit al in 2007 genomen door het toen nieuwe kabinet Balkenende. Je kunt dus ook stellen dat de PvdA gewoon vasthoudt aan een gemaakte afspraak. Terwijl het CDA het internationale prestige voor BZ en AZ niet los kan laten. Het is heerlijk hoor om als Nederlandse minister mee te tellen bij de grote staten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:56
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Het voorstel omhelsde een geleidelijke overgang. In samenwerking met 40 andere landen ervoor zorgen, dat de Afghanen zelf hun bestuur in handen kunnen nemen. Het is niet goed om voordurend daar te blijven, maar plotseling het werk in de steek laten is ook niet goed.
Die gelegenheid geeft Bos dus niet meer, er valt niet meer met hem te praten.
Het is geen plotseling. De afspraak om terug te trekken bestaat al sinds 2007. Nederland heeft al eerder (militaire) verantwoordelijkheid overgedragen. Hulporganisaties zijn al ter plekke. Vraag is alleen: moeten die door Nederlandse militairen beschermd worden of door voor mijn part Finse militairen. Nederland heeft z'n steentje meer dan bijgedragen! Afspraak = afspraak! Geen gedraai van het CDA!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:00
|
|
|
Het kost veel tijd, dat geef ik toe, maar als je alle mediabronnen naast elkaar legt (via internet) en alle opinies tegen elkaar afweegt, kun je zelf heel goed tot een politiek oordeel komen. Wat dat betreft is dit mediatijdperk een zegen. Ik heb niet noodzakelijkerwijs een vertegenwoordiger nodig om mijn mening en opvattingen te bepalen.
Politieke partijen geven richting aan het bestuur. Maar ik wil wel meer mee bepalen! Referenda zijn daartoe uitstekend geschikt. Al moeten we niet voor ieder wissewasje naar dit middel grijpen.
Verantwoording is belangrijk. Maar wel graag vaker dan 1 keer in de 4 jaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:15
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zover als ik weet is dit besluit al in 2007 genomen door het toen nieuwe kabinet Balkenende. Je kunt dus ook stellen dat de PvdA gewoon vasthoudt aan een gemaakte afspraak. Terwijl het CDA het internationale prestige voor BZ en AZ niet los kan laten. Het is heerlijk hoor om als Nederlandse minister mee te tellen bij de grote staten. | De ellende is juist, dat regeren ook altijd betekent aan passen aan de bestaande situatie. Niet de datum moet doorslaggevend zijn, dat kan hooguitend richtgevend zijn, de praktijk moet er geschikt voor zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:16
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Dat is voor mij precies het grote wonder van Gods liefde en genade... Ik ben nooit goed genoeg bezig, en toch (met een ouderwets, maar prachtig woord: nochtans) houdt Hij van me en neemt mij zoals ik ben. Dat kan dan calvinistisch heten, het is ook waar. Wat een geweldige God hebben we toch!! | Maar jij legt de nadruk juist op het positieve van de genade, niet het negatieve.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:28
|
|
|
oeps had gezegt dat k meeging, heb de rest nog niet gevraagt of twel goed is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:33
|
|
|
zag hulpmiddelen staan denk ff kieken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:36
|
|
|
Misschien ben ik eigenwijs, maar opleidingsniveau vind ik erg belangrijk. Ik heb vrouwen daar wel om afgewezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KERRY828
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:39
|
|
|
Super gedicht, Anita!!
Ja, ik wil ook graag een gelovige man.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:41
|
|
|
o ja jill is het voor jouw na twaalven nacht kom je wel erg vaak tegen na 12 uur
nee heb geen last van de rooie balk dan hè,tis wel erg lastig soms
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:51
|
|
|
ben het met chat eens toeval bestaat niet in mijn ogen.
sterkte peter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:51
|
|
|
He Syl, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je zult zien dat de 50 nu heeeeel snel dichterbij komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:10
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik lees: 'Bidden geneest hiv' 'Bidden helpt tegen hiv' 'Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren'.
Ik geloof dat God alles kan, dus ook mensen van hiv kan genezen. Ik geloof in God die het bidden van mensen hoort en verhoort. (bv. Jak. 5:16: een krachtig gebed van een rechtvaardige vermag veel.) Maar ik geloof niet in resultaten op het gebed... |
Je moet bidden in geloof, bij HEM is niets onmogelijk. Wij bidden er vanavond ook voor in de Gebedsroom.
Groetjes van Martha en Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RUTGER643
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:10
|
|
|
Quote: | Ik heb echter persoonlijk mee mogen maken op mijn persoonlijk gebed toen ik in diepe ellende zat, dat Jezus nog steeds Dezelfde is en ook inderdaad nog steeds geneest. In een fractie van en seconde werd mijn gebed verhoord en kwam de Heilige Geest over mij, wat een zeer mooie en niet te verwoorden ervaring is en er tot in totaal 3 x toe ets uit mij gevlogen is...ik dnk dus dat ik ben gereinigd van enkele onreine geesten en ook was ik meteen van mijn zwar depressie verloist en heb ik sindsdien geen hypoerventilatie meer gehad bijv. terwijl ik daarvoor herhaaldelijk hyperventilaties kreeg...ik hoefde er slechts aan te denken en dan had ik er weer eentje.
Sindsdien heb ik al biddend met de ]Heer aan mijn genezing mogen werken door te bidden, want de duivel laat je niet met rust en probeert je steeds weer onderuit te halen.
Juist door het gebed tot de Heer bij iedere aanval op mijn geest door de duisternis, heb ik de overwinning op deze aanvallen mogen behalen en kreeg steeds weer meer levensruimte net zolang totdat ik weer een hele dag zonder die duistere aanvallen op mijn geest kon leven...en daar ben ik toch wel 2 jaar zeer intensief mee beziggeweest...ik was de hele dag bezig om daarvoor in gebed te vechten en de overwinning is behaald, zoals ik daa4rvan destijds ook overtuigd was, want ik wist met zekerheid, dat Jezus nog steeds leeft en nog geneest. Hij is niet veranderd. |
Zie mijn opmerking: bidden helpt voor de gemoedsrust.
Quote: | Toen deze vrouw voor controle bij de haar behandelende arts in het ziekenhuis kwam, vond men totaal geen kwaadaardige aandoening meer en was alles gewoon weg.
Ze was gewoon helemaal genezen. |
Zie mijn opmerking: nu weet ik wel dat er gevallen bekend zijn die door de medici en de medische wetenschap niet begrepen worden.
Quote: | Dus je zou kunnen stellen, dat toen wetenschappelijk is aangetoond, dat ze op gebed is genezen, want anders zou die aandoening er nog moeten zitten.
GELOOF zul je nooit wetenschappelijk kunnen aantonen, want geloof is het zeker weten van de dingen, die je niet kunt zien. |
De weinige uitzondering die er bekend zijn en waarvoor geen medische verklaring is, is dus geen wetenschappelijk bewijs. Zeg ook niet dat geloof wetenschappelijk te bewijzen is. Er is nooit aangetoond dat door het bidden patienten genezen zijn...
Quote: | eN HOE BEDOEL JE, DAT DOKTOREN GEZEGEND ZIJN MET MEDISCHE KENNIS....DAT MOETEN ZE ZICH DOOR STUDIE EIGEN MAKEN......waarin er steeds weer voortschrijdend inzicht wordt verkregen, maar zonder God zullen ze veel zaken steeds weer verkeerd interpreteren en benaderen....... |
Wat ik bedoel: als je ziek bent ga je naar de dokter. Het gevaar is dat mensen vertrouwen op gebedsgenezing/alternatieve geneeswijzen terwijl een arts het juiste middel misschien zo kan voorschrijven.
En waarom wordt er geadviseerd hiv-remmers te blijven gebruiken als ze pretenderen hiv te kunnen genezen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:15
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Met mijn opleidingsniveau en vak is niks mis maar naar mijn moeder luisteren deed ik inderdaad niet. En wel goed lezen, Pieter
Thomas |
Och was ik maar....bij moeder thuisgebleven....(oud liedje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:29
|
|
|
Verkoop Israël Producten
U bent van harte welkom bij uw Israelconsulente
Maandag 1 maart en vrijdag 5 maart Van 10.00 tot 20.00 uur
Anita
Israël Producten Centrum Nijkerk
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zaterdag 6 maart 2010, 07:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:36
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 13 december 2011, 16:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:38
|
|
|
RUTGER643 schreef: | [ En waarom wordt er geadviseerd hiv-remmers te blijven gebruiken als ze pretenderen hiv te kunnen genezen?? |
Wees blij dat ze dat in elk geval nog adviseren, anders was het leed niet te overzien vrees ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 17:11
|
|
|
HENDUK927 schreef: | oeps had gezegt dat k meeging, heb de rest nog niet gevraagt of twel goed is |
Tuurlijk is het goed dat je mee gaat Wie het niet ziet zitten blijft maar lekker zelf thuis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 17:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De ellende is juist, dat regeren ook altijd betekent aan passen aan de bestaande situatie. Niet de datum moet doorslaggevend zijn, dat kan hooguitend richtgevend zijn, de praktijk moet er geschikt voor zijn. |
Ben ik wel met je eens. Maar ja, zal de praktijk over 1 of 2 jaar anders zijn? Moeilijk te voorspellen. 't Punt is dat het gewoon moeilijk is om militairen naar Afghanistant te krijgen. 't Kost geld (maar goed, dat is van minder belang) en het kost mensenlevens. Het is gewoon een moeilijke afweging. Van mij mag er gerust een kleinere missie blijven en ik denk dat het ook die kant opgaat. Maar dat wil niet zeggen dat we het principe moeten loslaten: terugtrekken van alle gevechtstroepen.
Dè oplossing voor Afghanistan heb ik ook niet. Misschien een federatie van maken naar het Zwitserse model. Inclusief referenda.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 17:14
|
|
|
Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici.
Matteus 9 (NBV)Verschillende genezingen 18 Hij was nog niet uitgesproken of er kwam een leider van de synagoge naar hen toe die voor Jezus neerviel en zei: ‘Mijn dochter is zojuist gestorven. Kom alstublieft en leg haar de hand op, dan zal ze weer leven.’ 19 Jezus stond op en volgde hem met zijn leerlingen. 20 Plotseling naderde hen van achteren een vrouw die al twaalf jaar aan bloedverlies leed. Ze raakte de zoom van zijn bovenkleed aan, 21 want ze dacht: Als ik alleen zijn bovenkleed maar kan aanraken, zal ik al genezen worden. 22 Jezus draaide zich om, en bij het zien van de vrouw zei hij: ‘Wees gerust, uw geloof heeft u gered.’ En vanaf dat moment was de vrouw genezen. 23 Toen Jezus bij het huis van de leider van de synagoge aankwam en er de fluitspelers en de luid weeklagende menigte zag, 24 zei hij: ‘Ga naar huis, het meisje is immers niet gestorven, ze slaapt.’ Men lachte smalend. 25 Nadat iedereen was weggestuurd, ging hij naar binnen. Hij pakte het meisje bij de hand, en ze stond op. 26 Het verhaal hierover verspreidde zich in de hele omgeving. 27 Toen Jezus van daar verderging, volgden hem twee blinden die luidkeels riepen: ‘Heb medelijden met ons, Zoon van David!’ 28 En nadat hij een huis was binnengegaan, kwamen de blinden naar hem toe. Jezus vroeg hun: ‘Gelooft u dat ik dit kan doen?’ Ze antwoordden: ‘Zeker, Heer!’ 29 Daarop raakte hij hun ogen aan en zei: ‘Zoals u gelooft, zo zal het ook gebeuren.’ 30 En hun ogen gingen open. Jezus waarschuwde hen uitdrukkelijk: ‘Zorg ervoor dat niemand het te weten komt!’ 31 Maar na hun vertrek verspreidden ze het nieuws over hem in de hele omgeving. 32 Terwijl ze het huis weer verlieten, bracht men iemand bij hem die bezeten was en niet kon spreken. 33 Nadat de demon was uitgedreven, begon de stomme te spreken. De mensenmassa stond versteld, men zei: ‘Zoiets hebben we in Israël nog nooit gezien!’ 34 Maar de farizeeën zeiden: ‘Het is dankzij de vorst der demonen dat hij demonen kan uitdrijven.’ Uitzending van de twaalf 35 Jezus trok rond langs alle steden en dorpen, hij gaf er onderricht in de synagogen, verkondigde het goede nieuws over het koninkrijk en genas iedere ziekte en elke kwaal. 36 Toen hij de mensenmenigte zag, voelde hij medelijden met hen, omdat ze er uitgeput en hulpeloos uitzagen, als schapen zonder herder. 37 Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘De oogst is groot, maar er zijn weinig arbeiders. 38 Vraag dus de eigenaar van de oogst of hij arbeiders wil sturen om de oogst binnen te halen.’ Mat 10:1 Daarop riep hij zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om onreine geesten uit te drijven en iedere ziekte en elke kwaal te genezen. Handelingen 4:8 Petrus antwoordde, vervuld van de heilige Geest: ‘Leiders van het volk en oudsten, 9 nu wij vandaag worden verhoord omdat we een zieke hebben geholpen, en nu ons wordt gevraagd hoe het komt dat hij is genezen, 10 dient u allen en het hele volk van Israël te weten dat deze man hier gezond voor u staat dankzij de naam van Jezus Christus uit Nazaret
Medici willen verklaringen van datgene wat ze niet kunnen verklaren of bevatten. In deze "tijd" moet alles een wetenschappelijke benadering kennen, het moet publikatie hebben gehad hebben in The Lancet, want anders is het onverklaarbaar en dus niet echt ....... De bijbel, zegt iets anders, geen verklaringen maar "in Jezus naam". Betekend het dan dat artsen overbodig zijn geworden, NEE zeker niet, betekend het dan dat ze de wetenschap boven God mogen stellen, NEE absoluut niet. Christenen mogen gebruik maken van artsen, Lucas (schrijver van het Lucas evangelie) was ook arts, maar Jezus genas door de kracht die Hij had gekregen van Zijn Vader. Ik denk persoonlijk dat we heel blij mogen zijn met de geneeskunde zoals we die nu kennen, en dat we daar ook gebruik van mogen maken. Maar ik geloof en weet, dat als we bidden in Jezus naam (vanuit een oprecht hart en rotsvast geloof) om genezing, God het gebed zal verhoren. Is het dan voor 100% zeker dat God alle lichamelijke ziekten en kwalen geneest?? Daar durf ik een NEE op te zeggen, maar God geeft wel dan wel de kracht om het te dragen. Ps 55:23 Leg uw last op de HEER en hij zal u steunen, nooit zal hij dulden dat een rechtvaardige ten val komt. 2 Kor 4:17 De geringe last die we tijdelijk te dragen hebben, brengt ons een eeuwige luister, die alles omvat en alles overtreft.
Sorry, dat het een nogal lange posting is geworden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 17:14
|
|
|
Syla van harte gefeliciteerd en nog heeeeeel veel jaren erbij...Dikke kus en knuf en je kadootje krijg je zaterdag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLOWNTJE718
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 17:58
|
|
|
HENDUK927 schreef: | oeps had gezegt dat k meeging, heb de rest nog niet gevraagt of twel goed is |
Hinduk het is goed blijft goed en zal goed zijn haha vinden het gewoon tof dat je mee gaat en we jou ook leren kennen dus geen twijfel maar gaan met die banaan. zoveel te meer zielen zoveel te meer vreugd moet je maar denken en daar komt bij T,is goed voor de mens om er eens uit te zijn .een vriendelijke groet Clowntje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 18:26
|
|
|
Bedankt voor je reactie, leuk om te horen! Ik ga toch maar eens proberen meer creatieve dingen op papier te zetten...
Aanvulling: Lees net voor een opdracht voor de studie de kersttoespraak van onze koningin. Hierin zegt ze op een gegeven moment: " Taal is onmisbaar bij het opbouwen van vertrouwen. Maar wie het gesprek niet aangaat, sluit zichzelf uit. Zo kan een middel om mensen tot elkaar te brengen ook een barriere zijn voor wie niet begrijpt en niet begrepen wordt."
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op donderdag 25 februari 2010, 11:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 18:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien ben ik eigenwijs, maar opleidingsniveau vind ik erg belangrijk. Ik heb vrouwen daar wel om afgewezen. |
Is het zo erg om een slimmere vrouw te hebben dan dat je zelf bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 18:44
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat moet ik met knipogen van 20 jarigen? moet ik dan zeggen.. ik val niet op jongeren? |
tja lastig lastig.... liegen mag ook niet natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 19:10
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=af5Y4a0OvJg&feature=PlayList&p=4FE9F28394EC4065&index=12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 19:21
|
|
|
gaat het kabinet vandaag of morgen vallen?
van mij mag het vallen. ik vind niemand meer geloof waardig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 19:27
|
|
|
HENDUK927 schreef: | ben het met chat eens toeval bestaat niet in mijn ogen.
sterkte peter. |
Inderdaad, toeval bestaat niet. Dit was geen toeval. God wist wat er gebeuren ging en heeft mijn moeder daar neergezet. Het is zo wonderlijk hoe hij (ook ongelvige) mensen gebruikt.
We hebben een goede God, een machtige God.
Ik blijf erop: Ik ben zo blij, Jezus redde mij!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|