ChristianMatch

Forum

Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 19:19

CHRISTIAN542 schreef:
eenzaamheid ,en wat er tegen te doen...

Waarom zeggen jullie die alleen zijn dat jullie alleen zijn?
Het is een verschil tussen alleen ZIJN of alleen VOELEN.
Ik geloof wie zich alleen VOELD die mist God om hem heen op dat moment.
Dan is het heel simpel:sta stil en kijk niet naar je eigen gevoel maar kijk naar God..zolang als men zich zelf zielig voeld is het nog steeds vaak de ego
die in de weg staat.
Leer van Jezus..Hij had niks,en werd door mensen bespot en verloochend
had geen schoot om zijn hoofd op te rusten,en wist wat er te komen zou gaan en hoe Hij moest lijden...Wij hoeven niet eens te lijden zoals HIJ.
Wij kunnen ons gelukkig prijzen onder alle omstandigheden,ook al voeld men zich even eenzaam..bedenk Zijn laatste woorden aan het kruis..
Jezus heeft ook nooit geklaagd over dat Hij zich eenzaam voelde..ZIJN vader is immers altyd bij Hem.Zo mogen wij het ook zien.
En zul je je niet meer eenzaam hoeven te voelen.Succes verzekerd!

Was het maar allemaal zo simpel: Jezus is bij je, dus ben je en voel je je nooit alleen. Alleen werkt dat zo niet. Heel veel christenen zijn alleen en voelen zich alleen en toch geloven zij in God.
Wij mensen zijn niet gemaakt om alleen te leven. In het alleen-zijn komen wij niet tot ons recht. En dat kan gevoeld worden als pijn en verdriet. Een mens heeft een ander of anderen nodig.
Geloven betekent niet het eind van alle eenzaamheid. Wel kunnen en mogen wij, gelovend en vertrouwend, het leven leven zoals het op ons afkomt. Vreedzaam en soms zelfs gelukkig leven met een realiteit waarvoor geen makkelijke verklaringen zijn en leven met problemen waarvoor er niet altijd een oplossing is. En daar waar onze rationele vermogens tekort schieten kan geloof ons uittillen boven moeite, pijn en eenzaamheid. Maar dat is niet iets wat altijd zo ervaren wordt, er blijven momenten waarop je je alleen en eenzaam kan voelen, dat is ook de realiteit en dat is volkomen normaal en begrijpelijk. Kome wat komt……

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 18 juli 2013, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 19:26

CHRISTIAN542 schreef:
eenzaamheid ,en wat er tegen te doen...

Waarom zeggen jullie die alleen zijn dat jullie alleen zijn?
Het is een verschil tussen alleen ZIJN of alleen VOELEN.
Ik geloof wie zich alleen VOELD die mist God om hem heen op dat moment.
Dan is het heel simpel:sta stil en kijk niet naar je eigen gevoel maar kijk naar God..zolang als men zich zelf zielig voeld is het nog steeds vaak de ego
die in de weg staat.
Leer van Jezus..Hij had niks,en werd door mensen bespot en verloochend
had geen schoot om zijn hoofd op te rusten,en wist wat er te komen zou gaan en hoe Hij moest lijden...Wij hoeven niet eens te lijden zoals HIJ.
Wij kunnen ons gelukkig prijzen onder alle omstandigheden,ook al voeld men zich even eenzaam..bedenk Zijn laatste woorden aan het kruis..
Jezus heeft ook nooit geklaagd over dat Hij zich eenzaam voelde..ZIJN vader is immers altyd bij Hem.Zo mogen wij het ook zien.
En zul je je niet meer eenzaam hoeven te voelen.Succes verzekerd!

Ja, was het maar zo simpel christian. Natuurlijk is God er altijd en kun je met Hem praten. Maar er zijn best momenten dat je je eenzaam voelt, je hebt geen klankbord.
Je kan tegen God praten maar Hij praat niet tegen je terug zoals mensen dat doen.
Ik wil niet klagen maar ik ken de eenzame momenten maar al te goed.

En de Here Jezus moest zeker veel lijden en had ook zijn eenzame momenten, maar Hij had wel 12 dicipelen om zich heen, wat ik heel fijn voor Hem vind.
Maar dat je je nooit naar hoef te voelen door eenzaamheid, was dat maar waar.
En zolang je een baan hebt is het ook nog eens beter om mee om te gaan.
Genoeg afleiding en onder de mensen, helaas zijn veel mensen nu zonder baan en dus eenzamer
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 20:10

Ik had het niet mooier kunnen verwoorden, was het inderdaad maar zo simpel....

Bedankt J, J & J!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 21:46

de vraag was eenzaamheid en wat er tegen te doen.

Als we denken dat werken de eenzaamheid oplost ,hoe is het dan na het werk?Voelen ze zich dan opnieuw alleen?

dat is de oplossing niet..Ja voor een moment wel misschien.
Maar het leven is meer dan werken he..
Als je lust hebt om te werken is dat anders..dan is het geen invulling om je eenzaamheid daarmee op te vullen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD585

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 22:27

Er is een groot verschil tussen alleen zijn in je hart, en alleen zijn in je ziel.

ofwel je eenzaam voelen in je ziel omdat je god kwijt bent of anders gezegt je probeert te leven onder zijn genade maar het lukt niet door twijfels en gedachten. en..

Alleen zijn in je hart dat je ondanks je weet dat god bij je is toch iets mis van naasten liefde hier op aarde, anders gezegt al heb je veel vrienden al heb je een grote famillie al ga je naar de kerk en naar een vereniging, als je alleen voelt in je hart dan mis je echte warme liefde van iemand die jou lief wil hebben.

En dat hebben veel eenzame mensen, en jammer genoeg zijn dat ook soms mensen die niet indergaten hebben dat er iemand aan de andere kant van het scherm jou leuk vind, maar wachten tot jij zelf actie onderneemd.
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD585

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 22:28

MAARTENVD585 schreef:
Er is een groot verschil tussen alleen zijn in je hart, en alleen zijn in je ziel.

ofwel je eenzaam voelen in je ziel omdat je god kwijt bent of anders gezegt je probeert te leven onder zijn genade maar het lukt niet door twijfels en gedachten. en..

Alleen zijn in je hart dat je ondanks je weet dat god bij je is toch iets mis van naasten liefde hier op aarde, anders gezegt al heb je veel vrienden al heb je een grote famillie al ga je naar de kerk en naar een vereniging, als je alleen voelt in je hart dan mis je echte warme liefde van iemand die jou lief wil hebben.

En dat hebben veel eenzame mensen, en jammer genoeg zijn dat ook soms mensen die niet indergaten hebben dat er iemand aan de andere kant van het scherm jou leuk vind, maar wachten tot jij zelf actie onderneemd.

En ik ben er 1 van........
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 06:43

LANFY127 schreef:
Dat kan zeker! En zo voel ik het ook! Laat mij dan maar de "klootzak" zijn, maar waarom zou ik me lullig voelen als een ander dat ook voelt? Snap ik niet! Het is mijn leven en als ik me lullig voel over wat anderen verkeerd doen, nou ja zeg, dan hebben die anderen een probleem! Ik niet! Maar het feit is dat ze zich verschuilen achter jou en een zielige houding aannemen! So what??

Nogmaals: http://m.youtube.com/watch?v=SLuymws1pP0

Ps, sorry, vergat de link in een url te plaatsen maar waarschijnlijk kan de moderator dat doen!? Thanks! & trusten!

Hai Lanfy,

Neehee, ik bedoelde het denk ik anders dan dat jij het opvatte.

Ik bedoelde mensen die zeggen(deed ik zelf ook trouwens een tijdje hoor), van nou die en die hebben het nog veel slechter en zich daardoor beter voelen.

Quote:
maar waarom zou ik me lullig voelen als een ander dat ook voelt? Snap ik niet! Het is mijn leven en als ik me lullig voel over wat anderen verkeerd doen, nou ja zeg, dan hebben die anderen een probleem! Ik niet! Maar het feit is dat ze zich verschuilen achter jou en een zielige houding aannemen! So what??

Dat is heel iets anders, dat vind ik zelf ook Knipoog smiley

Ja, waarom moet ik me k#t voelen als een ander zich zo voelt, echt niet Knipoog smiley

Ja, of het moet een dierbare zijn, maar ja dan toch tot bepaalde hoogte, diegene heeft er niets aan als die ziek is dat ik het ook word, door me er te veel mee bezig te houden, met zijn 'slecht voelen'.

Hoop dat je me nu begrijpt: het heeft geen zin je ongelukkig te voelen over de hongersnood in Afrika. Aan de andere kant, denk ik, is het niet goed, om te denken nou die mensen hebben het veel slechter dan ik, en je daaraan op te trekken.

Niet dat jij dat deed dat laatste(even voor de zekerheid), maar ja die mensen heb je, ik deed er zelf ook aan mee.

Snappie?

En dat vind ik nu, niet kunnen, je optrekken aan het leed van anderen.

That's all.

En je rot moeten voelen omdat een ander zich ook zo voelt, nee, dat slaat nergens op, ben ik met je eens.!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 07:11

CHRISTIAN542 schreef:
de vraag was eenzaamheid en wat er tegen te doen.

Als we denken dat werken de eenzaamheid oplost ,hoe is het dan na het werk?Voelen ze zich dan opnieuw alleen?

dat is de oplossing niet..Ja voor een moment wel misschien.
Maar het leven is meer dan werken he..
Als je lust hebt om te werken is dat anders..dan is het geen invulling om je eenzaamheid daarmee op te vullen.

Maar goed contact met collega's kan heel veel doen. Het gaat niet alleen om contact met God maar je wilt ook wel eens menselijke aanspraak. Zo heeft God de wereld ook geschapen. God zag ook dat Adam niet alleen dieren maar ook een gelijke nodig had (Gen 2). En voor sommigen is overdag op je werk goed contact hebben al heel wat om de eenzaamheid te verdrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 21 juli 2013, 11:45

ANNA415 schreef:
Maar goed contact met collega's kan heel veel doen. Het gaat niet alleen om contact met God maar je wilt ook wel eens menselijke aanspraak. Zo heeft God de wereld ook geschapen. God zag ook dat Adam niet alleen dieren maar ook een gelijke nodig had (Gen 2). En voor sommigen is overdag op je werk goed contact hebben al heel wat om de eenzaamheid te verdrijven.

Ja, dat ken ik nog uit de tijd dat ik een paar jaartjes op kantoor werkte, dat was gewoon leuk, dat contact!!!

Maar ja, ik was uitzendkracht, elke half jaar een dag ertussen uit, en ja, toen ze gingen fuseren, gingen als eerste alle uitzendkrachten eruit.

Zat ik inene thuis, op vrijdagmiddag, raar, heel raar, en ook niet leuk, idd.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:56

Eenzaam maar niet alleen .............. als je eenzaam bent mag dat best ff, dan leer je het ook weer te waarderen als je het niet bent......is met alles zo. Als je eenzaam bent wat doe je dan ....blijf je zitten en en denken o wat ben ik eenzaam of probeer je dat te veranderen. Als je ergens naar toe gaat kun je het gevoel wat laten verdwijnen, ok het komt weer terug maar dan kun je terug kijken op iets waar je de eenzaamheid niet de overhand liet spelen............het is veel leuker iets gezamenlijk te doen, als dat niet lukt alleen dan maar niets doen? Blijf positief, iets kan altijd erger

Laatst aangepast door
HANNS104
op vrijdag 26 juli 2013, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 08:49

Uit eigen ervaring weet ik dat eenzaamheid echt niet leuk is

Je kunt twee dingen doen, blijven wachten totdat mensen naar jou toekomen, maar in 99%van de gevallen gebeurt dat niet,
Of je kunt zelf het initiatief nemen door het contact met mensen op te zoeken. Die eerste drempel nemen is doodeng, maar geeft wel veel voldoening, en mensen nemen ook sneller weer contact met jou op.

Als het je zelf niet lukt om er uit te komen, maar je wilt het wel heel graag, dan zou ik we hulp bij gaan zoeken, bijv via maatschappelijk werk of psycholoog.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3