Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het regende goud! Het is alweer vijf jaar geleden dat het op een glorieuze dag ‘goud’ regende in de opengeslagen Bijbel van TRIN-CEO Mattheüs van der Steen. In najaar 2009 is dat ‘goudstof’ op initiatief van twee Goedgelovig-lezers grondig onderzocht. Het werd voorgelegd aan een juwelier en aan de Rijkswaarborg in Gouda. De uitkomst van deze deskundigen zwart op wit: de snippertjes vermeend TRIN-goud bevatten slechts sporen van onedel koper. Deze onthulling op Goedgelovig werd breed opgepikt in andere media.
Nu, drie jaar later, vindt Mattheüs het hoog tijd om het wonder af te stoffen en opnieuw in de etalage te zetten. Op zijn Facebook-pagina op 11 januari https://www.facebook.com/www.mattheusvandersteen.nl schrijft hij aan zijn 7.000 fans:
A good friend of mine has sent me this picture, it was a season ago that gold dust appeared in my bible for a year. It was scary, holy, weird and awesome. Over the internet some good meaning christians made jokes and made it look foolish, some of them where convinced it was fake, it was not gold, it was even demonic.
This Picture:
|
tja... al zou het zo zijn... (ik kreeg een keer tijdens een dienst foto's in mijn handen gestopt over een of ander vage verschijning tijdens een andere samenkomst en dat moesten engelen voorstellen... het had evengoed een lichteffect kunnen zijn, ik werd er niet warm of koud van en ben ik dan ongelovig?)... het zegt uiteindelijk niets. Gouden tandvullingen alsof de jackpot bij jou is gevallen, engelen, goudstof... Wat wil men hiermee nou zeggen? Dat daar meer zalving is? Zij de uitverkorenen zijn en de goedgunstigheid van God verworven hebben? Om wie draait het in een dienst, om wie draait het in je leven. Zolang Hij niet meer centraal staat en de focus op uiterlijke dingen gericht is, is zo'n dienst en zo'n verschijnsel voor mij compleet niets zeggend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 10:02
|
|
|
JOL: Quote: | tja... al zou het zo zijn... (ik kreeg een keer tijdens een dienst foto's in mijn handen gestopt over een of ander vage verschijning tijdens een andere samenkomst en dat moesten engelen voorstellen... het had evengoed een lichteffect kunnen zijn, ik werd er niet warm of koud van en ben ik dan ongelovig?)... het zegt uiteindelijk niets. Gouden tandvullingen alsof de jackpot bij jou is gevallen, engelen, goudstof... Wat wil men hiermee nou zeggen? Dat daar meer zalving is? Zij de uitverkorenen zijn en de goedgunstigheid van God verworven hebben? Om wie draait het in een dienst, om wie draait het in je leven. Zolang Hij niet meer centraal staat en de focus op uiterlijke dingen gericht is, is zo'n dienst en zo'n verschijnsel voor mij compleet niets zeggend. |
Tsja, waar gaat het om, ik heb het idee dat het er bij van de steentjes om de pegels gaat. Maar ja, dat is mijn idee, en niet om mensen te kwetsen.
Misschien was het wel echt goud, en hebben 2 slechte goedgelovigen wel gelogen, om Trin expres in een kwaad daglicht te stellen
Ja, tuurlijk alles draait om Hun Zij zijn de uitverkorenen Gods , ja, anders regent het natuurlijk geen Goud in je huis.
Quote: | Zolang Hij niet meer centraal staat en de focus op uiterlijke dingen gericht is, is zo'n dienst en zo'n verschijnsel voor mij compleet niets zeggend. |
Voor mij ook niet, ik wou alleen even iets duidelijk maken met deze post...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 10:47
|
|
|
Wel dat je iets tegen matheas hebt, hebben we allemaal nu wel door hoor.
Zoals ik eerder schreef, ga ik hem niet meer verdedigen jouw woord( van iemand die hem niet persoonlijk kent) tegen dat van mijn, die hem wel persoonlijk kent.
petra die in jezus gelooft en in zijn werken ook nog vandaag de dag tja en geloven.... gaat met wonderen.... altijd moeilijk te bewijzen tegen over mensen die niet in wonderen geloven , die daar hun weerwoord op hebben, alhoewel er wel degelijk gevallen zijn, dat psygiaters of doktoren niet om een wonder heen kunnen en het zelf toegeven
petra die ooit windvlaag in huis had. ha ha dat ik zelf ook dacht, jee wat gebeurt er, na gebed, en toen stond me bijbel sommigge bladzijden recht overeind open op bepaalde bladzijden met net de antwoorden die ik nodig had
soms engelen heeft gezien, op moeilijke momenten
Eh ha ha, me dochter die een gouden meadillon draagt, wat door het vuur in het crematoriom is heen gegaan, onbeschadigt, met briefje erin, waarin ik me kleindochtertje in gods handen legde.
en zo kan ik nog wel meer dingen schrijven dat ik dacht: jeee ha ha
Eh, jol hier kan getuigen, dat toen ze een oproep deed voor gebed voor een vriend in een topic waar ik voor bad en de heilige geest me woorden voor hem gaf, dat die woorden wel heel toevallig raak waren (toeval voor niet geloviggen, voor gelovigen, iets wat god door de heiligge geest laat toevallen)
Ik persoonlijk vind het vreemd, mensen in god geloven en de bijbel en niet in de de wonderen van daag de dag, als of het een sprookje is van zoveel jaar geleden. en raar mensen niet in de geestelijke wereld geloven, meeste mensen op aarde geloven daar wel in, wij in het westen willen overal, antwoorden op etc... wetenschappelijk verklaren ook al geeft d e wetenschap toe dat niet alles te verklaren is en jee hoeveel wetenschap we hebben gehaald uit d e bijbel.... zoals bv degene die op een dag las, eh de wegen van het water? en ontdekte dat er water stromingen zijn op aarde. Via de bijbel men op het idee kwam om de handen es te wassen voor ze na een nieuwe patient gaan die ziek is etc.... heb hier zo,n dik boek liggen met wetenschap ontdekt door het lezen van d e bijbel.
En weet je, als je mij bekijkt, oh ik heb zoveel fouten en zondig zo vaak, cristen zijn wil niet zeggen ik perfect ben, dus je kan over mij ook lappen tekst schrijven met kritiek, of kritiek over dat ik beweer van een wind... etc.... en over me fouten, is god die door me heen werkt, met me mee loopt, me in geloof laat groeien.
Maar ik geloof in de heilige geest die jezus ons heeft achter gelaten om ons te helpen en de werken. De opdracht die jezus ons gaf, eh bidden voor zieken, zelfs boze geesten soms uitdrijven
Jij gelooft er niet in, dat mag. site met verschillende geloviggen. Jij mag er zijn met jouw geloof, ik met mijn geloof, anderen met hun geloof. liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 10:50
|
|
|
JOL252 schreef: | tja... al zou het zo zijn... (ik kreeg een keer tijdens een dienst foto's in mijn handen gestopt over een of ander vage verschijning tijdens een andere samenkomst en dat moesten engelen voorstellen... het had evengoed een lichteffect kunnen zijn, ik werd er niet warm of koud van en ben ik dan ongelovig?)... het zegt uiteindelijk niets. Gouden tandvullingen alsof de jackpot bij jou is gevallen, engelen, goudstof... Wat wil men hiermee nou zeggen? Dat daar meer zalving is? Zij de uitverkorenen zijn en de goedgunstigheid van God verworven hebben? Om wie draait het in een dienst, om wie draait het in je leven. Zolang Hij niet meer centraal staat en de focus op uiterlijke dingen gericht is, is zo'n dienst en zo'n verschijnsel voor mij compleet niets zeggend. |
Jezus staat centraal bij de dienst van matheas van der steen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:00
|
|
|
JOL252 schreef: | Jawel.. dat wil Hij want zo is Hij. Een God van heelheid. En ik ben het met je eens dat Hij compleet nieuw kan maken.
Toch is er soms gebrokenheid die pas helemaal hersteld wordt als we echt bij Hem zijn, denk ik. En tot het zover is geeft Hij de Trooster ook hiervoor, voor kracht en leven... |
mee eens, soms word iemand helemaal herstelt, soms niet soms word iemand spontaan genezen, soms begint het genezingsproces en ja vaak worden mensen niet genezen.
Ik kijk maar na alle gevallen van genezing etc. en blijf bidden voor genezing. , was dat niet de opdracht die jezus ons gaf? Bid voor zieken etc....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:27
|
|
|
[quote=PETRA373]Wel dat je iets tegen matheas hebt, hebben we allemaal nu wel door hoor.
Ik heb niets tegen hem hoor, ik ken hem niet eens, hij lijkt me wel een gladde jongen als je al kan verzinnen dat er goud uit je bijbel regent en dat blijkt onedel koper te zijn...ja, waartoe ben je dan nog meer in staat, denk ik zo?
Zoals ik eerder schreef, ga ik hem niet meer verdedigen jouw woord( van iemand die hem niet persoonlijk kent) tegen dat van mijn, die hem wel persoonlijk kent.
Waarom zou jij hem moeten verdedigen?
petra die in jezus gelooft en in zijn werken ook nog vandaag de dag
S. ook!
tja en geloven.... gaat met wonderen.... altijd moeilijk te bewijzen tegen over mensen die niet in wonderen geloven , die daar hun weerwoord op hebben, alhoewel er wel degelijk gevallen zijn, dat psygiaters of doktoren niet om een wonder heen kunnen en het zelf toegeven
O, dus ik begrijp hieruit dat jij dat ook gelooft van dat het daar Goudstof regende?
petra die ooit windvlaag in huis had. ha ha dat ik zelf ook dacht, jee wat gebeurt er, na gebed, en toen stond me bijbel sommigge bladzijden recht overeind open op bepaalde bladzijden met net de antwoorden die ik nodig had
soms engelen heeft gezien, op moeilijke momenten
Eh ha ha, me dochter die een gouden meadillon draagt, wat door het vuur in het crematoriom is heen gegaan, onbeschadigt, met briefje erin, waarin ik me kleindochtertje in gods handen legde.
Ik ken iemand die werkte daar, bij kinderen, voor die werden gecremeerd, haalde hij altijd sieraden enzo eruit en gaf ze erna aan de ouders. Hij liet het verder in het midden of hij ze had gered, die sieraden dus, ofdat ze, op miraculeuze wijze, waren bewaard gebleven, ja daar ga je dan, op zo'n moment ook niet over in discussie natuurlijk...
en zo kan ik nog wel meer dingen schrijven dat ik dacht: jeee ha ha
Ik ook Boeken vol met 'wonderen', ben van de medicijnen af, me enige, nu 1ste date v/d 2 is al drie jaar me beste vriend(broer in de heer, maar dan nog veel meer...!!!, juist!....) Ben gelukkig. Met een andere ex, die woont hier op de hoek, ook heel goed mee om, heerlijk bankhangen etc. gezellig Ja, zo kan ik wel een tijdje doorgaan...
Eh, jol hier kan getuigen, dat toen ze een oproep deed voor gebed voor een vriend in een topic waar ik voor bad en de heilige geest me woorden voor hem gaf, dat die woorden wel heel toevallig raak waren (toeval voor niet geloviggen, voor gelovigen, iets wat god door de heiligge geest laat toevallen)
Ja, ik ken die toevalligheden die het dan eigenlijk weer niet zijn, ook maar al te goed, ja tof he?
Ik persoonlijk vind het vreemd, mensen in god geloven en de bijbel en niet in de de wonderen van daag de dag, als of het een sprookje is van zoveel jaar geleden. Ja, God heeft ons, ook een wonder natuurlijk, ook het Verstand gegeven....
en raar mensen niet in de geestelijke wereld geloven, meeste mensen op aarde geloven daar wel in, wij in het westen willen overal, antwoorden op etc... wetenschappelijk verklaren
Ja, nou ja raar, voor die mensen niet, maar ja, wij christenen weer wel, ik snap nu ook dingen...
ook al geeft d e wetenschap toe dat niet alles te verklaren is
Ja, das waar ....
en jee hoeveel wetenschap we hebben gehaald uit d e bijbel.... zoals bv degene die op een dag las, eh de wegen van het water? en ontdekte dat er water stromingen zijn op aarde. Via de bijbel men op het idee kwam om de handen es te wassen voor ze na een nieuwe patient gaan die ziek is etc.... heb hier zo,n dik boek liggen met wetenschap ontdekt door het lezen van d e bijbel.
Ja, leuk he? Ook heel veel dingen van de psychologie komen direct uit de bijbel ...
En weet je, als je mij bekijkt, oh ik heb zoveel fouten en zondig zo vaak, cristen zijn wil niet zeggen ik perfect ben, dus je kan over mij ook lappen tekst schrijven met kritiek, of kritiek over dat ik beweer van een wind... etc.... en over me fouten, is god die door me heen werkt, met me mee loopt, me in geloof laat groeien.
O, nou dat valt bij mij wel weer een beetje mee...
Maar ik geloof in de heilige geest die jezus ons heeft achter gelaten om ons te helpen en de werken. De opdracht die jezus ons gaf, eh bidden voor zieken, zelfs boze geesten soms uitdrijven
Nou, en ik geloof ook dat: Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
Jij gelooft er niet in, dat mag. site met verschillende geloviggen.
Wie zegt dat?
Jij mag er zijn met jouw geloof, ik met mijn geloof, anderen met hun geloof. liefs
Idd
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 20:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:30
|
|
|
maar 1 ding nog over mattheas shanita
soms hoor je van mensen die in de kerk zaten en achteraf zeggen bv van ik voelde een wind als of de heilige geest etc. martheas is een enthousiaste gelovigge die zegt het gewoon, spreek t het dan uit
ha ha ooit bad ik met hem en echt zag een waterval , van soort diamanten over me uitstortten, hij zag het ook en ja zo is hij, om dan enthousiast te zeggen, kijk wauw ik zie een waterval. geweldig
ha ha verder zag niemand het in d e kerk, wel dat ik straalde
ja de kritische kunnen dan weer vol op hun gang gaan, de gelovigge weer denken wauw geweldig. en bewijzen? tja moeilijk, voor me kinderen ben ik wel het levende bewijs, ze kennen me, zien wat god bij me ten goede verandert. zien hoe gebeden soms worden verhoort hier
En matheas is echt helemaal niet popie jopie, gewoon een cristen, ik zie hoe hij met mensen omgaat. Hoe hij de gemeente leid. en ja ik hou ervan, enthousiaste cristenen,ik voel me daar thuis.
Jij voelt je weer thuis bij een andere kerk. laat elkaar in ieders waarde shanita.
Ik houd me toch ook niet steeds bezig, met de fouten van jouw kerk en gooi die voor je voeten neer?
al zoveel leugens gelezen hier over matheas.... tsssss ook over geld, nou ik word zeer gewaardeerd daar en breng geen geld daar op hoor. ze weten ik me geld zelf te hard nodig heb.
En weet dat je het goed bedoeld, alleen je schrijft vol oordeel over mensen die je niet zelf kan.
verbaasd me ook dat je daar zoveel tijd en energie aan besteed steeds, ze zijn niet allemaal zoals de cristenen die jouw ooit hebben teleurgesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:39
|
|
|
Waarom zou jij hem moeten verdedigen?
Dat wil ik zelf, stel dat jij iemand kent en ik schrijf er steeds leugens over?
ma ja, zo kunnen we wel heel lang door gaan, jouw woorden tegen over mijn woorden....
Warom begin jij er steeds over, ik schrijf over geloof en jij komt weer met tekst van gg over iemand waarvan je weet ik na zijn kerk gaat?
Ma ja laat de discussie over aan jullie weer.
we kunnen zo eindeloos doorgaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:00
|
|
|
[quote=PETRA373]maar 1 ding nog over mattheas shanita
soms hoor je van mensen die in de kerk zaten en achteraf zeggen bv van ik voelde een wind als of de heilige geest etc. martheas is een enthousiaste gelovigge die zegt het gewoon, spreek t het dan uit
Beetje te enthousiast, om kindertjes onder de hoede van een onbekende te laten? En dan te denken dat dat van God is, en later blijkt dat de man een pedo is? die op kleine kindertjes valt en ze ook misbruikt?
En er dan vervolgens, Mattheus dus, er niets aan doet? Vreemd, heel Vreemd, ik weet wel, ik zal álles uit de kast halen, alles wat het me ook kost om die vent, dhr. Lubega, daar weg te krijgen en weg te houden...
ha ha ooit bad ik met hem en echt zag een waterval , van soort diamanten over me uitstortten, hij zag het ook en ja zo is hij, om dan enthousiast te zeggen, kijk wauw ik zie een waterval. geweldig
hahaha geweldig
ha ha verder zag niemand het in d e kerk, wel dat ik straalde
ja de kritische kunnen dan weer vol op hun gang gaan, de gelovigge weer denken wauw geweldig. en bewijzen? tja moeilijk, voor me kinderen ben ik wel het levende bewijs, ze kennen me, zien wat god bij me ten goede verandert. zien hoe gebeden soms worden verhoort hier
En de kindertjes in Oeganda? Wat zien die elke nacht? En wat óndergaan die te pas en te onpas? Ja, en dát is wel bewezen door journalisten!!!
En matheas is echt helemaal niet popie jopie, gewoon een cristen, ik zie hoe hij met mensen omgaat. Hoe hij de gemeente leid. en ja ik hou ervan, enthousiaste cristenen,ik voel me daar thuis.
En ik zie dat hij niets aan de misbruik situatie in Oeganda doet, en de misbruiker er gewoon laat zitten....Dan denk ik wees een held en doe er wat aan....Ik zie alleen dat de ex mederwerkers van Trin die het zagen, monddood zijn gemaakt, evenals de kinderen die, los van mekaar, het zelfde verhaal van seksueel misbruik hadden verteld etc. etc. etc....en verder de hele boel letterlijk in de doofpot werd gestopt, ten behoeve van egoïste mensen
Geplaatst: een post van Leanne waar ik het mee eens ben. woensdag 29 mei 2013, 23:21 in Topic "TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt."
Jij voelt je weer thuis bij een andere kerk. laat elkaar in ieders waarde shanita.
Wat heeft dát ermee te maken, dat ik seksueel misbruik goed moet keuren? Of moet denken ach, het zijn mijn kinderen niet?
Ik houd me toch ook niet steeds bezig, met de fouten van jouw kerk en gooi die voor je voeten neer?
O, doe maar hoor, graag zelfs, kan ik, en de kerk waar ik ga, alleen van leren.
al zoveel leugens gelezen hier over matheas.... tsssss Ik ook, Tssssss! En niet alleen hier, in alle kranten, bladen en heel veel sites.
ook over geld, nou ik word zeer gewaardeerd daar en breng geen geld daar op hoor. ze weten ik me geld zelf te hard nodig heb.
Dat is fijn dat ze je geld niet hoeven
En weet dat je het goed bedoeld, alleen je schrijft vol oordeel over mensen die je niet zelf kan.
Ja, maar ik lees wel sites en kranten en bladen, die allemaal, heel toevallig, los van mekaar, allemaal hetzelfde schrijven over TRin...
verbaasd me ook dat je daar zoveel tijd en energie aan besteed steeds, ze zijn niet allemaal zoals de cristenen die jouw ooit hebben teleurgesteld.
Mij ook niet, en zeker niet, als er kinderen, nu, op dit moment, door een TRin partner worden misbruikt!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 12:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:03
|
|
|
PETRA373 schreef: | Waarom zou jij hem moeten verdedigen?
Dat wil ik zelf, stel dat jij iemand kent en ik schrijf er steeds leugens over?
ma ja, zo kunnen we wel heel lang door gaan, jouw woorden tegen over mijn woorden....
Warom begin jij er steeds over, ik schrijf over geloof en jij komt weer met tekst van gg over iemand waarvan je weet ik na zijn kerk gaat?
Ma ja laat de discussie over aan jullie weer.
we kunnen zo eindeloos doorgaan |
Ik hou nou eenmaal niet van leugens en het oogluikend toestaan van misbruik van kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Oke, dat staat er, iedereen kan een vreemde taal/vreemde talen spreken, maar ja het moet ordelijk toegaan in een dienst zegt Paulus. Drie hooguit mogen in een vreemde taal spreken als er iemand is die dat vertaald.(vreemde taal=tongen spreken in sommige vertalingen) Ik vraag mij weleens af, waarom ik dat in 10 jaar frequent bezoek verschillende groepen, en 5 jaar minder frequent nooit heb gehoord, niet één vertaling?
Hoe kan je als je de mammon(de Satan) meester hebt laten worden nog wat voor de Here doen? 2 Heren dienen, dat kan niet, staat ergens, zoek het later op vanwege tijdstip.
Mat 6 24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.
Ik heb zelf ook zo'n 15 jaar geleden video's van Benny Hinn gekocht, ik dacht jee, wat een manifestatie van de heilige Geest, hele groepen mensen vallen achterover, ja, nu denk ik dat het een psychologisch truukje is. Zie video's Derek Brown.'
Een manifestatie van de Heilige Geest is als je dagelijks een gelukkig, of redelijk gelukkig, leven leidt, denk ik. |
Ja inderdaad in tongen of talen spreken in de gemeente zegt Paulus duidelijk van dat dat 2 of 3 mogen doen MET uitleg. En anders zegt Paulus inderdaad wat ook op die filmpjes te zien is, dat een eventuele gast dan zou kunnen zeggen dat je buiten zinnen bent. Dus als in de gemeente steeds in tongen gesproken wordt zonder dat iemand het uitlegt dan klopt er iets niet. Ik heb dat overigens wel me gemaakt dat het vertaald werd. Ikzelf zou niet naar en gemeente willen gaan waar in tongen gesproken werd zonder uitleg Je hebt het over de mamon dienen ik weet niet over wie je het hebt maar dat is wel een oordeel over iemand hebben, die je alleen kan geven als je iemand goed kent. Ik kan je verzekeren dat het absoluut geen psychologisch truukje is als mensen vallen in de Geest. Ook mensen die met iets totaal anders bezig zijn en dus helemaal niet in de gaten hebben waar de voorganger mee bezig is voelen die kracht en vallen soms om. Heb ik zelf ook wel meegemaakt. Het is fijn als je dagelijks gelukkig door het leven kan gaan en ik denk zeker dat de Heilige Geest je daarbij behulpzaam kan zijn maar een manifestatie is iets heel anders
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 12 juni 2013, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik hou nou eenmaal niet van leugens en het oogluikend toestaan van misbruik van kinderen. |
Die discussie hebben we al gehad shanita, lees effe dat ene topic terug, journalisten hebben niks bewezen.
dus beetje oftopic, begrijp dat jij denkt dat het waar is en je redenen en je boosheid.
Zelf ken ik de meesten daar, en heb het er met hun over gehad. Zoals ik al reageerde op het andere topic.
weet je, je kan er wel veel energie instoppen, iets wat goedgelovig ook niet doet om die kinderen te redden, want ze hebben geen bewijzen.
beter richt je je op positieve dingen denk ik,red je kinderen , waarvan dingen bewezen zijn en waar je misschien wel wat echt aan kan doen.
geloof me trin doet ook zijn best, alles onderzocht, nog ander beleid toegepast om dingen beter te kunnen controleren.
petra die ophoud met met jouw te discussiëren. Mijn evangelie die ik verspreid is van jezus, niet van waarschuwingen voor bepaalde cristenen met dingen die niet bewezen zijn. en begrijp je hoor heel goed. liefs
Bij jou komt trouwens alles na boven, hele topic gaat over werkingen van d e geest, genezingen met kritiek, je gooit door verkeerde crsitenen echt bijna alles weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:24
|
|
|
[quote=ROELANDE345]Ja inderdaad in tongen of talen spreken in de gemeente zegt Paulus duidelijk van dat dat 2 of 3 mogen doen MET uitleg. En anders zegt Paulus inderdaad wat ook op die filmpjes te zien is, dat een eventuele gast dan zou kunnen zeggen dat je buiten zinnen bent. Dus als in de gemeente steeds in tongen gesproken wordt zonder dat iemand het uitlegt dan klopt er iets niet. Ik heb dat overigens wel me gemaakt dat het vertaald werd. Ikzelf zou niet naar en gemeente willen gaan waar in tongen gesproken werd zonder uitleg Je hebt het over de mamon dienen ik weet niet over wie je het hebt maar dat is wel een oordeel over iemand hebben, die je alleen kan geven als je iemand goed kent.
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:45 Pieter619: De meesten zullen weten wat ik bedoel. Men is hoogstwaarschijnlijk wel goed begonnen maar hebben de mammon meester laten worden, ondanks wat ze nog in Jezus naam doen, vandaar dat men door God alleen weer op het rechte pad kan worden gezet. Het betreft hier Hinn en Bentley. en mijn reactie op dit stukje post van Pieter en wat ik las in mijn bijbel dat je niet 2 heren kan dienen.
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:45
Mat 6 24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.
Ik mag dat gewoon citeren uit de bijbel, als antwoord op Pieter dat de Mamon meester is van Benny Hinn en Todd Bentley.
Ik kan je verzekeren dat het absoluut geen psychologisch truukje is als mensen vallen in de Geest. Dat kan je me verzekeren, en ik denk van wel zonder iemand te willen kwetsen. Gewoon mijn mening, en als dat anders is zal God dat ook wel aan mij duidelijk maken. Ook mensen die met iets totaal anders bezig zijn en dus helemaal niet in de gaten hebben waar de voorganger mee bezig is voelen die kracht en vallen soms om. Heb ik zelf ook wel meegemaakt. Nou, heel fijn voor jou , ik zelf geloof daar niet in, en jij wel, Het is fijn als je dagelijks gelukkig door het leven kan gaan en ik denk zeker dat de Heilige Geest je daarbij behulpzaam kan zijn maar een manifestatie is iets heel anders. Nou, ja dat is dan weer mijn mening, die jij weer niet hoeft te onderstrepen
manifestatie= waarneembaar verschijnsel
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 12:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:36
|
|
|
[quote=PETRA373]Die discussie hebben we al gehad shanita, lees effe dat ene topic terug, journalisten hebben niks bewezen.
Wel. Zal ik je de linken geven, kleine moeite hoor. http://goedgelovig.wordpress.com/2013/06/10/trin-laat-lubega-zitten/ En: http://goedgelovig.wordpress.com/?s=goudstof
dus beetje oftopic, begrijp dat jij denkt dat het waar is en je redenen en je boosheid.
Zelf ken ik de meesten daar, en heb het er met hun over gehad. Zoals ik al reageerde op het andere topic.
weet je, je kan er wel veel energie instoppen, iets wat goedgelovig ook niet doet om die kinderen te redden, want ze hebben geen bewijzen.
Nee, zij hebben dhr. niet aangesteld als leider over die kinderen, en Mattheus weer wel, snappie?
beter richt je je op positieve dingen denk ik,red je kinderen , waarvan dingen bewezen zijn en waar je misschien wel wat echt aan kan doen.
Ja, tuurlijk zegt Trin dat daar niets aan de hand is.....1+1=2, net als de Goudstof regen...Is mijn mening dus he?
geloof me trin doet ook zijn best, alles onderzocht, nog ander beleid toegepast om dingen beter te kunnen controleren.
Ik geloof het niet.
petra die ophoud met met jouw te discussiëren.
Mijn evangelie die ik verspreid is van jezus, niet van waarschuwingen voor bepaalde cristenen met dingen die niet bewezen zijn. Ze zijn dus wel bewezen. Maar ja, dat is dan weer gewoon, mijn mening. en begrijp je hoor heel goed. liefs
Bij jou komt trouwens alles na boven, hele topic gaat over werkingen van d e geest, genezingen met kritiek, je gooit door verkeerde crsitenen echt bijna alles weg.
Idd, verkeerde christenen. Maar ik gooi er niets door weg hoor, wees maar niet bang, ik zorg heel goed voor mezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:42
|
|
|
Die indruk wek je wel Shanita, je daardoor ook zeer kritisch bent tegenover genezingen, werkingen van de heilige geest bijna alle cristenen die charamatisch zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:42
|
|
|
ik heb hier al een paar keer verslag willen doen van een wonder wat onlangs in onze gemeente gebeurt is. En aangezien het hier ook steeds gaat over de vraag worden en nu nog mensen genezen lijkt ie me hier wel op zn plaats Een paar weken geleden was er een jonge man in onze gemeente die opeens zijn rechterbeen niet meer kon gebruiken. Een aantal onderzoeken op de eerste hulp bracht aan het licht dat er iets groeide in de heup wat daar niet hoorde. Wat en hoe precies zou verder onderzocht worden na het weekend. Tijdens de dienst werd er ruimte gegeven voor voorbede. deze man kwam niet naar voren . Maar er ging een groepje van 4 mensen die hem goed kenden naar hem toe om met hem te bidden. Gewoon mensen uit de kerk o.a.een van mijn zonen. Tijdens dit gebed voelde deze man de pijn weggaan vertelde hij later en kon hij zijn been weer gebruiken. hij kwam met krukken en ging gewoon lopend weer naar huis. Uit de foto's bleek dat dat ' ïets' verdwenen was. En inderdaad dit soort wonderen gebeuren niet aan de lopende band zoals in de tijd dat Jezus op aarde rond liep. Maar ze gebeuren zeker wel. God is namelijk dezelfde gister en heden en tot in eeuwigheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:46
|
|
|
Wat een gediscusseer hier, ik denk dat we er maar een punt achter moeten zetten want dit is zinloos zo.
Hier zijn twee verschillende gedachtengangen oftewel meningen, en laten we elkaar in de waarde houden met ieder zijn mening hierin.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar ga elkaar dan ook niet lopen bestrijden want ieder heeft recht om een andere gedachtengang hierin te hebben.
1 ding weten we zeker, we geloven allemaal in dezelfde God, alleen geeft iedereen daar zijn eigen invulling in, hoe ieder voor zich denkt dat het beste is.
Laat elkaar in waarde hier is alles wat ik wil zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:50
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ik heb hier al een paar keer verslag willen doen van een wonder wat onlangs in onze gemeente gebeurt is. En aangezien het hier ook steeds gaat over de vraag worden en nu nog mensen genezen lijkt ie me hier wel op zn plaats Een paar weken geleden was er een jonge man in onze gemeente die opeens zijn rechterbeen niet meer kon gebruiken. Een aantal onderzoeken op de eerste hulp bracht aan het licht dat er iets groeide in de heup wat daar niet hoorde. Wat en hoe precies zou verder onderzocht worden na het weekend. Tijdens de dienst werd er ruimte gegeven voor voorbede. deze man kwam niet naar voren . Maar er ging een groepje van 4 mensen die hem goed kenden naar hem toe om met hem te bidden. Gewoon mensen uit de kerk o.a.een van mijn zonen. Tijdens dit gebed voelde deze man de pijn weggaan vertelde hij later en kon hij zijn been weer gebruiken. hij kwam met krukken en ging gewoon lopend weer naar huis. Uit de foto's bleek
dat dat ' ïets' verdwenen was. En inderdaad dit soort wonderen gebeuren niet aan de lopende band zoals in de tijd dat Jezus op aarde rond liep. Maar ze gebeuren zeker wel. God is namelijk dezelfde gister en heden en tot in eeuwigheid |
mooi> en ja mamaloeu mee eens, ik ga e r niet meer op in, op de kritiek
petra die natuurlijk wel graag haar weerwoord wou geven over kritiek van een gemeente waar ik na toe ga. en shanita als ik er ooit achter kom dat je gelijk hebt, geloof me ben ik nog bozer als jou misschien. zou wel nog steeds met charamatische cristenen omgaan, wel andere dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 13:43
|
|
|
PETRA373 schreef: | Die indruk wek je wel Shanita, je daardoor ook zeer kritisch bent tegenover genezingen, werkingen van de heilige geest bijna alle cristenen die charamatisch zijn. |
Welke indruk? Dat ik goed voor mezelf zorg, ondanks al dat gedoe?
Ja, je kan je niet óveral wat van blijven aantrekken dan zou je zelf geen leven hebben.
Je moet op een punt komen waarvan je denkt, ja nu is er gedoe, dat was er ook al toen ik kind was, en dat zal er altijd blijven.
Ja, en hoe erg ik dingen ook vind, ik zet dus een onzichtbare streep, hier trek in me dingen aan, en hier niet.
O, ja, en ik heb niets tegen mensen die charismatisch, hindoeïstisch of hervormd, oid zijn.
Ik ben het niet met dingen eens, denk anders over hoe dingen in mekaar steken, maar dat wil niet zeggen dat ik de persoon niet mag, omdat degene anders denkt.
(trouwens even een lekker bakkie zetten ;)
Zo, waar was ik?
O ja, soms moet je afstand nemen van dingen, en aan je zelf denken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 13:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 13:50
|
|
|
PETRA373 schreef: | mooi> en ja mamaloeu mee eens, ik ga e r niet meer op in, op de kritiek
petra die natuurlijk wel graag haar weerwoord wou geven over kritiek van een gemeente waar ik na toe ga. en shanita als ik er ooit achter kom dat je gelijk hebt, geloof me ben ik nog bozer als jou misschien. zou wel nog steeds met charamatische cristenen omgaan, wel andere dan |
Ja, ik zelf zie het ook niet als een vete naar jou toe, van welles/nietus.
Ik zie het nu als een verschil van meningen. Die gewoon, wat mij betreft naast mekaar kunnen blijven bestaan, zonder dat ik anders over jou denk, omdat jij andere meningen als ik heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 14:02
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ik heb hier al een paar keer verslag willen doen van een wonder wat onlangs in onze gemeente gebeurt is. En aangezien het hier ook steeds gaat over de vraag worden en nu nog mensen genezen lijkt ie me hier wel op zn plaats Een paar weken geleden was er een jonge man in onze gemeente die opeens zijn rechterbeen niet meer kon gebruiken. Een aantal onderzoeken op de eerste hulp bracht aan het licht dat er iets groeide in de heup wat daar niet hoorde. Wat en hoe precies zou verder onderzocht worden na het weekend. Tijdens de dienst werd er ruimte gegeven voor voorbede. deze man kwam niet naar voren . Maar er ging een groepje van 4 mensen die hem goed kenden naar hem toe om met hem te bidden. Gewoon mensen uit de kerk o.a.een van mijn zonen. Tijdens dit gebed voelde deze man de pijn weggaan vertelde hij later en kon hij zijn been weer gebruiken. hij kwam met krukken en ging gewoon lopend weer naar huis. Uit de foto's bleek dat dat ' ïets' verdwenen was. En inderdaad dit soort wonderen gebeuren niet aan de lopende band zoals in de tijd dat Jezus op aarde rond liep. Maar ze gebeuren zeker wel. God is namelijk dezelfde gister en heden en tot in eeuwigheid |
Quote: | kon hij zijn been weer gebruiken. hij kwam met krukken en ging gewoon lopend weer naar huis. Uit de foto's bleek dat dat ' ïets' verdwenen was. |
Nou, dat is heel fijn om te horen, zeker voor degene lijkt me, als je ineens weer kan lopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 14:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik zelf zie het ook niet als een vete naar jou toe, van welles/nietus.
Ik zie het nu als een verschil van meningen. Die gewoon, wat mij betreft naast mekaar kunnen blijven bestaan, zonder dat ik anders over jou denk, omdat jij andere meningen als ik heb. |
Vind ik ook Shanita
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op woensdag 12 juni 2013, 14:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 14:47
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Wat een gediscusseer hier, ik denk dat we er maar een punt achter moeten zetten want dit is zinloos zo.
Hier zijn twee verschillende gedachtengangen oftewel meningen, en laten we elkaar in de waarde houden met ieder zijn mening hierin.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar ga elkaar dan ook niet lopen bestrijden want ieder heeft recht om een andere gedachtengang hierin te hebben.
1 ding weten we zeker, we geloven allemaal in dezelfde God, alleen geeft iedereen daar zijn eigen invulling in, hoe ieder voor zich denkt dat het beste is.
Laat elkaar in waarde hier is alles wat ik wil zeggen |
Hai Mamaloe,
Nou zinloos, ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik niet meer had geschreven dan nu, als je dit niet had geschreven.
Kijk, er is geen, 'ik denk dit dus maak iemand anders belachelijk sfeer', die ik hier eerst had, maar daarna had gecorrigeerd. Dat was eergisteren.
Ik zelf heb niet het gevoel dat er nu iemand is gekwetst.
Ik ben erachter, dat ik ook gewoon, mijn mening kan zeggen wat ik echt denk dat zo is, en anderen hun mening kan laten zeggen wat zij denken dat zo is, zonder me gekwetst of aangevallen te voelen. En zelf anderen aan te vallen.
En net wat jij zegt, ja, er is zoveel wat wij wel gemeenschappelijk hebben, dat is het christelijk geloof..!!!!
Ja, en of net doen of je zo en zo niet denkt, om anderen een plezier te doen, ik weet niet of dat goed is. Niet dat jij dát zei, maar gewoon ff tussendoor.
Alleen, idd, 'hoe zeg je iets'?
Zeg je van @@#$ %$# dit is zo en dat jij zo niet denkt, dat vind ik niet kunnen en daarom vind ik jou een @##$, of kan je gewoon, rustig zeggen hoe je denkt, zonder de ander aan te vallen. En ook accepteren dat een ander zo niet denkt, en toch rustig, je eigen mening zeggen. Assertief?
Want anders had je geen discussie hoeven voeren.
Ja, en wat ik had moeten leren, twee dagen geleden was respect voor andersdenkenden, want ik was Agressief, en dat is niet goed. Sub- Assertief is ook niet goed, dan heb je geen eigen mening of durf je die niet te zeggen. Daarentegen is Assertief goed, want dan kan je je eigen mening zeggen zonder Agressief te worden. Agressief met oa risico op gevolg van dingen in het belachelijke trekken, waarmee je anderen de kans ontneemt hun mening en gevoel weer te geven. Of je het daar nu wel of niet mee eens bent.
Want, elke mening doet ertoe, ook al denkt iemand zelf anders.
En dan kan je als je idd luistert wat ik wel het gevoel had dat gebeurde, ook begrip hebben voor de mening van iemand anders, ook al heb je zelf toch een andere mening.
En al heb je er geen begrip voor, er iig begrip voor hebben dat je er geen begrip voor hebt, wat eigenlijk weer hetzelfde is.
Wij zijn hier christenen, iedereen is evenveel waard, ook niet christenen natuurlijk.
En ja, er zijn nu eenmaal meningsverschillen, zelfs ook over pijnlijke zaken.
Wat er wordt geschreven, wie wat wel of niet geloofd, ja, en toch zijn dat wel de overtuigingen(op dat moment?) van iemand.
En toch, ik merk nu dat ik, ondanks dat ik anders denk wel respect heb(en kan hebben in het algemeen), voor degene die anders denken dan ik.
En dáár gaat het mi om, om respect!! Of je nu wel of niet hetzelfde denkt!
Dank voor je post!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 15:41
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik zelf zie het ook niet als een vete naar jou toe, van welles/nietus.
Ik zie het nu als een verschil van meningen. Die gewoon, wat mij betreft naast mekaar kunnen blijven bestaan, zonder dat ik anders over jou denk, omdat jij andere meningen als ik heb. |
Zo zie ik het niet, maar lees al een jaar lang kritiek op cristenen die bidden voor mensen die genezen, cristenen die charamatisch zijn. en zeker is het interesant om over van gedachten te wisselen, behalve dan de fout die je laatst effe maakte, om ze belachelijk te maken. Daarmee creeeer je dat er weer cristenen zijn die niet op een forum durven te schrijven
ik schrijf bv in een topic over genezing na bidden, jij schrijft de volgende dag in een topic over mensen die niet echt ziek zijn, die genezen worden en dat dat niet eerlijk is voor mensen die echt ziek zijn????
Jan zijlstra heb je door het slijk gehaald, willem ouweneel, Als ik schrijf dat matheas bv vlak bij mij woont, schrijf jij weer dat hij dure huizen heeft, meerdere dure auto,s.... eh ha ha, terwijl je nog geneens niet weet waar de man woont etc... En je schrijft het wel allemaal op een openbaar forum... zal es effe stukje zoeken en kopiëren:
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op woensdag 12 juni 2013, 15:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 15:48
|
|
|
Ook in genezingen geloof ik niet, en vind het ook buiten gewoon pijnlijk naar de (echte) zieken toe die niet worden genezen.Heb te vaak gehoord en gelezen van mensen die toen ze weer thuis waren dat de pijn er weer was in alle hevigheid. En wat betreft blinden en doven daarbij wordt al aanspraak gemaakt op wat ze al konden horen en zien. Bijna alle doven kunnen je horen als je voor ze gaat staan en keihard tegen ze schreeuwt van hoort u mij, maar niet van een grote(re) afstand, dan horen ze niets. Zelfde met blinden, die kunnen vaak van erg dichtbij best wel 2 vingers onderscheiden, zeker tegen een donker contrast, ze zien alleen niets van een grote(re) afstand.
Eertse twee regels, oordeel je weer dat mensen die getuigen te zijn genezen door jezus, niet echt ziek waren......
en goed voor je zelf zorgen??? lijkt me niet gezond soms om hele dagen op gg te hangen, maar is jouw keus.
ma ja op na het volgende topic, waar een charamatische cristen word afgezeken, alleen zonder mij de volgende keer.
In een goede discussie, schrijf je niet veroordelend over anderen vind ik, tenzij echt bewezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 17:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Mamaloe,
Nou zinloos, ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik niet meer had geschreven dan nu, als je dit niet had geschreven.
Kijk, er is geen, 'ik denk dit dus maak iemand anders belachelijk sfeer', die ik hier eerst had, maar daarna had gecorrigeerd. Dat was eergisteren.
Ik zelf heb niet het gevoel dat er nu iemand is gekwetst.
Ik ben erachter, dat ik ook gewoon, mijn mening kan zeggen wat ik echt denk dat zo is, en anderen hun mening kan laten zeggen wat zij denken dat zo is, zonder me gekwetst of aangevallen te voelen. En zelf anderen aan te vallen.
En net wat jij zegt, ja, er is zoveel wat wij wel gemeenschappelijk hebben, dat is het christelijk geloof..!!!!
Ja, en of net doen of je zo en zo niet denkt, om anderen een plezier te doen, ik weet niet of dat goed is. Niet dat jij dát zei, maar gewoon ff tussendoor.
Alleen, idd, 'hoe zeg je iets'?
Zeg je van @@#$ %$# dit is zo en dat jij zo niet denkt, dat vind ik niet kunnen en daarom vind ik jou een @##$, of kan je gewoon, rustig zeggen hoe je denkt, zonder de ander aan te vallen. En ook accepteren dat een ander zo niet denkt, en toch rustig, je eigen mening zeggen. Assertief?
Want anders had je geen discussie hoeven voeren.
Ja, en wat ik had moeten leren, twee dagen geleden was respect voor andersdenkenden, want ik was Agressief, en dat is niet goed. Sub- Assertief is ook niet goed, dan heb je geen eigen mening of durf je die niet te zeggen. Daarentegen is Assertief goed, want dan kan je je eigen mening zeggen zonder Agressief te worden. Agressief met oa risico op gevolg van dingen in het belachelijke trekken, waarmee je anderen de kans ontneemt hun mening en gevoel weer te geven. Of je het daar nu wel of niet mee eens bent.
Want, elke mening doet ertoe, ook al denkt iemand zelf anders.
En dan kan je als je idd luistert wat ik wel het gevoel had dat gebeurde, ook begrip hebben voor de mening van iemand anders, ook al heb je zelf toch een andere mening.
En al heb je er geen begrip voor, er iig begrip voor hebben dat je er geen begrip voor hebt, wat eigenlijk weer hetzelfde is.
Wij zijn hier christenen, iedereen is evenveel waard, ook niet christenen natuurlijk.
En ja, er zijn nu eenmaal meningsverschillen, zelfs ook over pijnlijke zaken.
Wat er wordt geschreven, wie wat wel of niet geloofd, ja, en toch zijn dat wel de overtuigingen(op dat moment?) van iemand.
En toch, ik merk nu dat ik, ondanks dat ik anders denk wel respect heb(en kan hebben in het algemeen), voor degene die anders denken dan ik.
En dáár gaat het mi om, om respect!! Of je nu wel of niet hetzelfde denkt!
Dank voor je post!
|
Misschien is zinloos niet het goede woord, en je hebt gelijk, een paar dagen geleden dreigde het uit de hand te lopen, je toonzetting nu vind ik ook niks verkeerds aan, gewoon goed, dit is jou standpunt en dat leg je ook allemaal uit Ik reageer bewust niet op dit topic want mijn mening staat lijnrecht tegenover van sommigen hier, en ik heb nu op dot moment geen zin om dit te weerleggen dat is mijn reden hier niet op te willen reageren, maar, ik volg het wel! En werd vanochtend een beetje moe van het welles/nietes gebeuren hier vandaar mijn reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 17:11
|
|
|
en voor me woorden verkeerd over komen shanita, dat is zoals ik jou zie vaak op het forum, vol kritiek, niet helemaal helder geschreven, boosheid overheerst denk ik, door het aangedane leed van cristenen jou ooit aangedaan en begrijp dat je veel daarover schrijft, om dat je wilt voorkomen dat anderen hetzelfde mee maken en je boosheid over bepaalde dingen
Wat ik zo jammer vind, is dat je je daar zoveel mee bezig houd, dat ik bang ben dat je daardoor je minder op jezus richt die met zijn armen wijd open voor jou staat, je rust en vrede wil geven. Kan me niet voorstellen dat je die echt in je hart hebt als ik je schrijven soms lees, maar misschien zie ik het verkeerd. liefs
wou ik nog effe zeggen, voor ik verkeerd overkom. wens jou toe, dat je de liefde van jezus ook mag ervaren zoals ik die ervaar, zonder vallen in d e geest dan..... iets wat ik zelf ook nog nooit heb gedaan trouwens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 18:34
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Misschien is zinloos niet het goede woord, en je hebt gelijk, een paar dagen geleden dreigde het uit de hand te lopen, je toonzetting nu vind ik ook niks verkeerds aan, gewoon goed, dit is jou standpunt en dat leg je ook allemaal uit Ik reageer bewust niet op dit topic want mijn mening staat lijnrecht tegenover van sommigen hier, en ik heb nu op dot moment geen zin om dit te weerleggen dat is mijn reden hier niet op te willen reageren, maar, ik volg het wel! En werd vanochtend een beetje moe van het welles/nietes gebeuren hier vandaar mijn reactie |
ZO OOK IK!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 18:35
|
|
|
PETRA373 schreef: | en voor me woorden verkeerd over komen shanita, dat is zoals ik jou zie vaak op het forum, vol kritiek, niet helemaal helder geschreven, boosheid overheerst denk ik, door het aangedane leed van cristenen jou ooit aangedaan en begrijp dat je veel daarover schrijft, om dat je wilt voorkomen dat anderen hetzelfde mee maken en je boosheid over bepaalde dingen
Wat ik zo jammer vind, is dat je je daar zoveel mee bezig houd, dat ik bang ben dat je daardoor je minder op jezus richt die met zijn armen wijd open voor jou staat, je rust en vrede wil geven. Kan me niet voorstellen dat je die echt in je hart hebt als ik je schrijven soms lees, maar misschien zie ik het verkeerd. liefs
wou ik nog effe zeggen, voor ik verkeerd overkom. wens jou toe, dat je de liefde van jezus ook mag ervaren zoals ik die ervaar, zonder vallen in d e geest dan..... iets wat ik zelf ook nog nooit heb gedaan trouwens |
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 19:32
|
|
|
[quote=PETRA373]Zo zie ik het niet, maar lees al een jaar lang kritiek op cristenen die bidden voor mensen die genezen, cristenen die charamatisch zijn. Zo zie ik het niet, ik vroeg regelmatig voor mezelf en ook weleens voor anderen gebed hier op het forum.
en zeker is het interesant om over van gedachten te wisselen, behalve dan de fout die je laatst effe maakte, om ze belachelijk te maken. Daarmee creeeer je dat er weer cristenen zijn die niet op een forum durven te schrijven
Dat zei ik hiervoor, ik trok eergisteren dingen in het belachelijke, terwijl ik eigenlijk grote vraagtekens heb bij dingen die gebeuren in het echt en ook in de films.
Nu zeg ik gewoon dat ik er moeite me heb, en vraag wat anderen ervan vinden, zonder direct veel (negatief) commentaar te leveren. Op die manier ga ik veel opener het gesprek in en krijgen anderen ook de ruimte om hun mening te vormen. Zo zie ik dat nu.
ik schrijf bv in een topic over genezing na bidden, jij schrijft de volgende dag in een topic over mensen die niet echt ziek zijn, die genezen worden en dat dat niet eerlijk is voor mensen die echt ziek zijn????
Ja, én? Dat waren 2 totaal verschillende onderwerpen. Ik had het erover dat bij genezingen van blinden en doven aanspraak kan worden gemaakt op dingen die ze toch al kunnen, zie 1ste link naar film Deren Brown,ontmaskering van gebedsgenezers Ofwel Derren Brown, Exposing Faith Healing Scams .
Er kwam een blinde naar voren, geregistreerd als volledig blind, maar ja hij kon bijvoorbeeld wel, van dichtbij, dingen zien, met juiste lichtval, tegen een donker contrast. Dus ja, toen Derren Brown vurig ging bidden, en vroeg hoeveel vingers zie je, en hij stak 2 vingers op, van heel dichtbij, tegen zijn zwarte jasje, ja, toen zei die man 'twee'. Ja, maar ja dat kon hij toch al zien. Deze dingen van heel dichtbij... Daarom moeten mensen op erg veel van die genezingsbijeenkomsten allemaal eerst een forumlier invullen, met wat ze nog wel en niet kunnen, ook al is het minimaal? En er was een dove vrouw die kon alleen harde dingen horen van heel dichtbij met hoorapparaat, maar vanaf enkele meters ver kon ze niets horen. Dus toen Derren met haar had gebeden, en keihard van dichtbij vroeg of ze kon horen zei ze ja, maar ja ze kon toch al harde geluiden van dichtbij horen. Dus in beide gevallen leek het op een genezing.
Jan zijlstra heb je door het slijk gehaald, willem ouweneel,
Dat noem jij zo, ik noem het anders.
En, dáár noem je wat, in mijn ogen dan he?. Weet je dat niet meer van die verzonnen(vals dus) eindtijdstudie met niet bestaande bronnen? En zijn broer over 7 blinde kindertjes die waren genezen van hun blindheid, maar nog steeds niet konden zien, deze dingen haalde alle kranten.
En Zijlstra, die gewoon dvd's blijft verkopen met genezingen erop van mensen die allang, bij thuiskomt al, weer doodziek waren...en helemaal niet wisten dat ze op die dvd's stonden als zijnde 'genezen'. Ze voelde eventjes geen pijn meer, zoals ik weleens had toen ik in het ziekenhuis lag, als de arts langskwam had ik geen pijn, ging de arts weer, kwam meteen de hevige ondragelijke pijn terug. die pijn verdween tijdelijk door geruststelling.
Als ik schrijf dat matheas bv vlak bij mij woont, schrijf jij weer dat hij dure huizen heeft, meerdere dure auto,s.... eh ha ha, terwijl je nog geneens niet weet waar de man woont etc...
O, nee, http://goedgelovig.wordpress.com/2012/12/06/sinterklaas-bij-de-van-der-steentjes/#more-33858
Nou, een aardig stulpje zo te zien , ik maakte er later trouwens 'huis' van ipv huizen.
En je schrijft het wel allemaal op een openbaar forum... Ja, en, heb je zijn facebook weleens gezien? Of kranten die over hem schrijven, sites die over hem schrijven, en ik zou niets erover mogen schrijven omdat dit openbaar is? Misschien zou je dat even uit willen leggen? Vast bedankt!
zal es effe stukje zoeken en kopiëren:
Ja, ik wacht...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 19:36
|
|
Naar boven |
|
|