Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:08
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Inderdaad, over scheiden en hertrouwen staan ook hele duidelijke dingen in de bijbel, terwijl een heel groot deel van cm gescheiden is en hier nu een nieuwe relatie zoekt. Vijftig jaar geleden werd je ook daarvoor nagewezen, nu word het geaccepteerd. Is dat niet een beetje hetzelfde? |
Ik vind van wel Annette........scheiden is ook een hot item en nu maatschappelijk en kerkelijk min of meer geaccepteerd.... Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je zit weer hopeloos te overdrijven Jol. Want de mensen zijn niet zo dom en zielig als dat jij ze wilt afschilderen. Als je als niet christen zou lezen wat er staat, kun je nl. verwachten dat er standpunten geponeerd worden waar je niet achter staat. Bovendien zou je ook verwachten dat mensen op deze manier met elkaar omgaan. Ik ben lid van diverse fora, over diverse onderwerpen en de toon hier op het forum is soms zelfs milder dan op andere fora. Je kunt wel klagen over de reacties van mensen, maar de eerste die daar verantwoordelijk voor is, is natuurlijk de TS. Zij is het onderwerp begonnen en als je een onderwerp begint, moet je ook kunnen aanvaarden dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Dat heeft niks met liefdeloosheid te maken, het heeft veel meer te maken met de kijk op de bijbel en het toepassen van bepaalde principes... Grow up laiverd, get a life... |
Ik ga maar turven. "weer" hopeloos "te overdrijven" en "grow up, get a life"...
dat maakt II
Oh nee III Nee zeg IV "zo dom en zielig als ik ze af wil schilderen... "
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:32
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Volgens mij probeert de TS juist iets bespreekbaar te maken, iets dat op cm vrij onmogelijk lijkt te zijn bij dit onderwerp. Ik vind verschil zitten in hoe je uitlegt dat je vind dat het niet kan. Steentje geeft een liefdevolle uitleg hoe ze er naar kijkt, ik kan mezelf geheel vinden in haar uitleg. Als ik dan reakties lees over hoe je van je lesbische en homofiele gevoelens af kan komen (en ze dus maar lekker moet verstoppen met alle gevolgen van dien) vind ik dat zeer liefdeloos, dus Jol heeft weldegelijk een goed punt. Je mag het er best mee oneens zijn, maar hoe breng je het, dat is het verschil.
en waarom die laatste zin nou weer.....op naar de volgende ruzie? |
Precies! En nee hoor, ik vind het een ruzie niet waard, wel is het een waardeloze opmerking ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:33
|
|
|
MIRRIE240 schreef: | Iemand al nagedacht waarom de TS zich er niet in mengt? Terwijl zij het onderwerp toch opbracht... |
Dat is een hele goeie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:35
|
|
|
JOL252 schreef: | Precies! En nee hoor, ik vind het een ruzie niet waard, wel is het een waardeloze opmerking ... |
gevalletje 12 gebod
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is een hele goeie... |
Durft ze niet meer misschien? Zo vriendelijk werd er toch niet over gesproken? Ik kwam de woorden verachtelijk enz voorbij komen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:41
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | gevalletje 12 gebod |
Ja, oeps, die heb ik alweer gebroken... het vlees is zwak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:46
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, oeps, die heb ik alweer gebroken... het vlees is zwak |
Je bent net een echt mens he? Gelukkig maar.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:47
|
|
|
We zijn vrij om onze mening hierover te geven, maar hoe breng je je mening, liefdeloos of liefdevol? Als mens zal ik homo's en lesbiennes respecteren en er respect voor hebben, maar of het bijbels gezien Gods goedkeuring kan wegdragen vind ik een ander verhaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je bent net een echt mens he? Gelukkig maar..... |
Een echt mens... ja ik heb eens deze gehoord (was een voorganger): Het is een groot wonder als een mens christen wordt maar een nog groter wonder als een christen een (echt) mens wordt... hoe langer ik er over na denk hoe meer waarheid ik er in vind zitten ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 12:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | al deze dingen nalaten brengt je geen milimeter dichter bij het hart van onze Heere Jezus Christus, cortazar.
Alles wordt gereinigd door het Bloed. de enige manier om (ondanks Gods liefde) verloren te kunnen gaan is ongelovigheid.
"en zij konden niet ingaan vanwege hun ongeloof." |
Het brengt je niet dichter bij God, maar Hij verwacht het wel van ons, zo zegt Hij zelf in Zijn woord, onderhoudt Mijne geboden...
Gelovigheid kan alleen maar door God in ons hart gelegd worden, dat komt niet uit ons zelf want van nature zijn wij horende doof en ziende blind......
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 21 september 2012, 14:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:00
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | We zijn vrij om onze mening hierover te geven, maar hoe breng je je mening, liefdeloos of liefdevol? Als mens zal ik homo's en lesbiennes respecteren en er respect voor hebben, maar of het bijbels gezien Gods goedkeuring kan wegdragen vind ik een ander verhaal. |
Helemaal eens met je Mamaloe... En het is echt niet zo dat een scheiding....(werd hier namelijk ook over gesproken) geaccepteerd zou worden...kerkelijk gezien... Of normaal gevonden... Het gebeurd....en steeds meer...maar of dat is volgens Gods Woord...NEE..
Maar er wordt toch ook bij ons gebeden...voor de alleenstaanden...en anders geaarden...en de moeilijkheden in huwelijken en gezinnen...
Kijk...dat vind ik ook anders.. Maar ik leg me niet neer bij de woorden...Het heeft Gods goedkeuring... Dat klinkt te makkelijk God heeft verdriet van al deze dingen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:04
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | We zijn vrij om onze mening hierover te geven, maar hoe breng je je mening, liefdeloos of liefdevol? Als mens zal ik homo's en lesbiennes respecteren en er respect voor hebben, maar of het bijbels gezien Gods goedkeuring kan wegdragen vind ik een ander verhaal. | Je hebt gelijk hoor Mamaloe. Het is toch te gek voor woorden dat je dingen in je schoenen geschoven krijgt die helemaal niet waar zijn? Ik heb het idee dat men dit topic expres gestart heeft om ruzie te zoeken...In elk geval wordt het wel gebruikt om menen in een kwaad daglicht te stellen, die de bijbel wiillen lezen zoals hij geschreven is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 september 2012, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:12
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal eens met je Mamaloe... En het is echt niet zo dat een scheiding....(werd hier namelijk ook over gesproken) geaccepteerd zou worden...kerkelijk gezien... Of normaal gevonden... Het gebeurd....en steeds meer...maar of dat is volgens Gods Woord...NEE..
Maar er wordt toch ook bij ons gebeden...voor de alleenstaanden...en anders geaarden...en de moeilijkheden in huwelijken en gezinnen...
Kijk...dat vind ik ook anders.. Maar ik leg me niet neer bij de woorden...Het heeft Gods goedkeuring... Dat klinkt te makkelijk God heeft verdriet van al deze dingen... |
Dus jij vind jezelf net zo zondig als een praktiserend homo? Jij bent tenslotte ook gescheiden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:14
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Het brengt je niet dichter bij God, maar Hij verwacht het wel van ons, zo zegt Hij zelf in Zijn woord, onderhoudt Mijne geboden...
Ongelovigheid kan alleen maar door God in ons hart gelegd worden, dat komt niet uit ons zelf want van nature zijn wij horende doof en ziende blind...... |
Is wel off topic maar wat bedoel je daarmee? Geloof is toch een gave van God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Helemaal eens met je Mamaloe... En het is echt niet zo dat een scheiding....(werd hier namelijk ook over gesproken) geaccepteerd zou worden...kerkelijk gezien... Of normaal gevonden... Het gebeurd....en steeds meer...maar of dat is volgens Gods Woord...NEE..
Kijk...dat vind ik ook anders.. Maar ik leg me niet neer bij de woorden...Het heeft Gods goedkeuring... Dat klinkt te makkelijk God heeft verdriet van al deze dingen... |
Dat is nou precies wat ik bedoel Zeeland, nee, je kan geen dingen goed gaan keuren die in de bijbel als niet goed aangegeven worden. Maar hoe zeg je het en hoe ga je met die mensen om en hoe leg je dat uit.En ik denk dat je dan scheiding of anders geaarden heel goed kan vergelijken.
God heeft van beiden verdriet en beide dingen gebeuren helaas toch. Waarom tegen de een zeggen : t is niet goed maar het gebeurd nu eenmaal, en de tegen de ander beweren dat ze het vooral niet mogen laten gebeuren? Dat vind ik met 2 maten meten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:19
|
|
|
Kijk....niemand is zonder zonde... En wie dat denkt... en DENKT...te staan..moet uitkijken dat hij of zij niet valt!!!
Ben ik beter dan iemand anders??? Nee toch??
Droop niet iedereen af...toen Jezus zei...Wie van U zonder zonde is...gooi de eerste steen???
Ik zal niet gooien...ik druip af... God begreep me in mijn scheiding...maar Hij heeft met alle eerbied gesproken...geen goedkeurend knikje gegeven van omhoog!!! Mij Hij heeft me wel ondersteuning gegeven....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 21 september 2012, 13:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:21
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Het brengt je niet dichter bij God, maar Hij verwacht het wel van ons, zo zegt Hij zelf in Zijn woord, onderhoudt Mijne geboden...
Ongelovigheid kan alleen maar door God in ons hart gelegd worden, dat komt niet uit ons zelf want van nature zijn wij horende doof en ziende blind...... |
Sinds wanneer doet God dat??? dat is meer het werk van de duivel bij mijn weten!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:22
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk....niemand is zonder zonde... En wie dat denkt... en DENKT...te staan..moet uitkijken dat hij of zij niet valt!!!
Ben ik beter dan iemand anders??? Nee toch??
Droop niet iedereen af...toen Jezus zei...Wie van U zonder zonde is...gooi de eerste steen???
Ik zal niet gooien...ik druip af... |
We hebben het over het veroordelen van de ander he? En dan kom je niet altijd weg met een Bijbeltekst, het is ook een stukje houding naar de andere mens....... Een homo zal zich ook wel begrepen voelen richting God......maar anderen veroordelen dat, ook jij....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 21 september 2012, 13:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt gelijk hoor Mamaloe. Het is toch te gek voor woorden dat je dingen in je schoenen geschoven krijgt die helemaal niet waar zijn? Ik heb het idee dat men dit topic expres gestart heeft om ruzie te zoeken...In elk geval wordt het wel gebruikt om menen in een kwaad daglicht te stellen, die de bijbel wiillen lezen zoals hij geschreven is. |
... ik vind dit eigenlijk een ongepaste verdachtmaking naar de TS toe... ik ga er van uit dat ze oprecht een vraag heeft gesteld om van gedachten te wisselen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:25
|
|
|
JOL252 schreef: | ... ik vind dit eigenlijk een ongepaste verdachtmaking naar de TS toe... ik ga er van uit dat ze oprecht een vraag heeft gesteld om van gedachten te wisselen. |
Het zegt wat over hoe mensen denken....ik geloof in de oprechtheid van zo'n vraag, ook kan ik me voorstellen dat ze geschrokken is van de reacties hier.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:27
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is nou precies wat ik bedoel Zeeland, nee, je kan geen dingen goed gaan keuren die in de bijbel als niet goed aangegeven worden. Maar hoe zeg je het en hoe ga je met die mensen om en hoe leg je dat uit.En ik denk dat je dan scheiding of anders geaarden heel goed kan vergelijken.
God heeft van beiden verdriet en beide dingen gebeuren helaas toch. Waarom tegen de een zeggen : t is niet goed maar het gebeurd nu eenmaal, en de tegen de ander beweren dat ze het vooral niet mogen laten gebeuren? Dat vind ik met 2 maten meten. |
Idd Annet... En wat ik straks ook al las..' De topic startster zegt niks meer niet vreemd he als je zulke dingen om je oren krijgt!!! Nee God keurt het niet goed, maar dat doet hij ook niet bij echtscheidingen. En toch zijn er hier zeer velen gescheiden! Maar waarom wordt een mens zo hard veroordeelt ipv liefdevol omarmen?? Moeten wij als christen hen de rug toekeren??? net als de hoeren en de tollenaren?? Vraagt God dat van ons?? Of vraagt hij ons draagt elkanders lasten! Hebt uw naasten lief als uzelve!! Gaan deze bijbel teksten opeens niet meer op als iemand zegt homo of lesbienne te zijn?? Ik zeg dus niet dat ik praktiseren van homofilie goedkeur zeker niet, maar ik keer ze niet de rug toe!! Ik weet hoe sommigen ontzetten worstelen met hun geaardheid en nee het is geen ziekte die te genezen is!!!
Ik kan me kwaad maken maar ook verdrietig worden hoe sommigen hier zo veroordelend reageren!! Echt Christen waardig!!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 21 september 2012, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Idd Annet... En wat ik straks ook al las..' De topic startster zegt niks meer niet vreemd he als je zulke dingen om je oren krijgt!!! Nee God keurt het niet goed, maar dat doet hij ook niet bij echtscheidingen. En toch zijn er hier zeer velen gescheiden! Maar waarom wordt een mens zo hard veroordeelt ipv liefdevol omarmen?? Moeten wij als christen hen de rug toekeren??? net als de hoeren en de tollenaren?? Vraagt God dat van ons?? Of vraagt hij ons draagt elkanders lasten! Hebt uw naasten lief als uzelve!! Gaan deze bijbel teksten opeens niet meer op als iemand zegt homo of lesbienne te zijn?? Ik zeg dus niet dat ik praktiseren van homofilie goedkeur zeker niet, maar ik keer ze niet de rug toe!! Ik weet hoe sommigen ontzetten worstelen met hun geaardheid en nee het is geen ziekte die te genezen is!!!
Ik kan me kwaad maken maar ook verdrietig worden hoe sommigen hier zo veroordelend reageren!! Echt Christen waardig!!! | Goed, Erika. Heb je echt gelezen wat er geschreven is? Ik heb niet gemerkt dat mensen aangevallen worden. Wel heb ik duidelijke meningen gelezen, maar waar zitten dan de beledigingen? Ik lees juist veel bijdrages waarbij mensen hun best doen om liefdevol te blijven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, Erika. Heb je echt gelezen wat er geschreven is? Ik heb niet gemerkt dat mensen aangevallen worden. Wel heb ik duidelijke meningen gelezen, maar waar zitten dan de beledigingen? Ik lees juist veel bijdrages waarbij mensen hun best doen om liefdevol te blijven.... |
Nou ik kreeg er wel één om mijn oren hoor... Zo schuif je alles af onder je eigen noemers en staat niet open voor de ander.
De beste reactie tot nu toe die ik heb gelezen is van Steentje, wel omschreven, goed onderbouwd, bij zichzelf blijvend en toch ruimte en respect naar de ander toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, Erika. Heb je echt gelezen wat er geschreven is? Ik heb niet gemerkt dat mensen aangevallen worden. Wel heb ik duidelijke meningen gelezen, maar waar zitten dan de beledigingen? Ik lees juist veel bijdrages waarbij mensen hun best doen om liefdevol te blijven.... |
Toch eens beter het forum lezen Chatuliem...... Volgens mij mis je de helft........ Erika verwoordt het juist heel goed.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:38
|
|
|
JOL252 schreef: | Nou ik kreeg er wel één om mijn oren hoor... Zo schuif je alles af onder je eigen noemers en staat niet open voor de ander.
De beste reactie tot nu toe die ik heb gelezen is van Steentje, wel omschreven, goed onderbouwd, bij zichzelf blijvend en toch ruimte en respect naar de ander toe. | Die van marsepein? Tjonge wat reageer je weer overgevoelig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die van marsepein? Tjonge wat reageer je weer overgevoelig... |
Owja, dan ben je gewoon overgevoelig. Dan nemen we toch gewoon een ander voorbeeld: Grow up laiverd, get a life... das gelukkig opbouwend bedoelt he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die van marsepein? Tjonge wat reageer je weer overgevoelig... |
Ik hoop dat je je zelf hoort spreken Chat, maar ik ben bang van niet. Ik ervaar jouw houding als respectloos en ongepast. En nee niet die van marsepein, denk er maar es over na hoe je mij hier probeert neer te zetten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 13:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:44
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Owja, dan ben je gewoon overgevoelig. Dan nemen we toch gewoon een ander voorbeeld: Grow up laiverd, get a life... das gelukkig opbouwend bedoelt he |
dat is er nog maar één...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 september 2012, 13:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:45
|
|
|
JOL252 schreef: | dat is er nog maar één... |
Welkom bij de club van overgevoelige wezens Jol......
|
|
Naar boven |
|
|