Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:55
|
|
|
Carmen073 schreef: 1 van de meest herhaalde beloftes volgens mij is het: "Terugdringen van de bureaucratie!"
Als ik me niet vergis is deze alleen nog maar toegenomen. X op X.
Ons partijprogrammapunt wordt niet 'terugdringen' maar Afschaffen!
Hoe; dat weet ik nog niet. We vormen een denktank! Wie wil hierin zitting nemen?
De denktank gaat bij elkaar komen in een creativiteitsbevorderende omgeving. Whatever that may be. Dat moeten we dus eerst onderzoeken. Wie wil er in de onderzoekscommissie voor de Creativiteitsbevorderende Denktank Omgeving? (CDO)
Zodra de onderzoekscie een uitspraak heeft gedaan wordt er passend onderkomen gebouwd. Dat mag natuurlijk niet te duur worden; wil iemand aub uitrekenen voor welk budget dit het meest efficient kan?
Dan zoeken we nog iemand voor de fondsenwerving, een technisch team voor de benodigde communicatiemiddelen en een A-team (administratief team). Ik zal iemand zoeken die e.e.a. kan coordineren en iemand die een beetje over(ge)wicht heeft om de boel aan te sturen. Wellicht kunnen we wat besparen door de secretaresse ook alle notulen te laten maken.
Spijkers met Koppen!
GR
Phoehee Carmen jij hebt je huiswerk goed gedaan ik wil me wel nuttig maken als secretaresse en alles notuleren en wellicht het een en ander aan administratief werk Dus dan hebben we nog mensen nodig voor de fondsenwerving, een technisch team, een accountant om een en ander uit te rekenen, en mensen die plaats willen nemen in het denktank team, en Carmen, jij acht ik heulll geschikt om alles aan te sturen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 20:26
|
|
|
De afsluitdijk doorsteken, kunnen de haringen weer naar binnen zwemmen. Veel goedkoper dan uitvaren. Krox for president
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:31
|
|
|
bij mij komt de PVV op 1, SP op 2 en PVDA op 3 ??? klopt die stemwijzer niet of vul ik hem verkeerd in?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:41
|
|
|
GERRIT603 schreef: | bij mij komt de PVV op 1, SP op 2 en PVDA op 3 ??? klopt die stemwijzer niet of vul ik hem verkeerd in? |
Bij mij stond de partij van de dieren bovenaan, ik doe blijkbaar ook iets fout
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:43
|
|
|
Zie je, ik had dat ook, kreeg de SP op nummer 1 terwijl ik daar geen aansluiting mee heb, vertrouw het niet hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:45
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zie je, ik had dat ook, kreeg de SP op nummer 1 terwijl ik daar geen aansluiting mee heb, vertrouw het niet hoor |
ik heb met de SP minder moeite dan met de PVV, jij hebt het nog niet zo slecht gedaan lijkt mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Bij mij stond de partij van de dieren bovenaan, ik doe blijkbaar ook iets fout |
jij bent een dierenliefhebber zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 00:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Bij mij stond de partij van de dieren bovenaan, ik doe blijkbaar ook iets fout |
Vermoedelijk door je antwoord op de vraag over het onverdoofde slachten??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 10:49
|
|
|
Zou het echt zo kunnen zijn dat bv zoals bij stemwijzer de programmeur de mogelijkheid heeft het kan beinvloeden op welke partij je uitkomt na het invullen van de antwoorden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 10:56
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zou het echt zo kunnen zijn dat bv zoals bij stemwijzer de programmeur de mogelijkheid heeft het kan beinvloeden op welke partij je uitkomt na het invullen van de antwoorden? |
Dat dient toch geen enkel doel? De programmeur zal wel uitkijken ook want dan verliest de Stemwijzer het vertrouwen. Bovendien is het niet zo moeilijk voor iemand die kan programmeren te achterhalen hoe er gewaardeerd is. De kwaliteit hangt af van de vragen zelf en de compleetheid ervan. Een programmeur moet ook rekening houden met de bereidheid tijd te investeren van de gast. Dertig tot veertig vragen is veelal het maximum. Maar van manipulatie is geen sprake. Ik denk eerder dat je dacht bij een partij te horen en het blijkt dat je standpunten meer passend zijn bij een andere. Maar dat is je eigen inschattingsfout. De meeste stemmers op een partij hebben nooit een programma van die partij gelezen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 augustus 2012, 10:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 12:16
|
|
|
Thomas 968 schreef:
Bedenk dat het een computerprogramma is dat gewoon punten geeft voor keuzes, en de programmeur heeft daarin behoorlijk invloed.
Wat bedoel jij dan met deze zin Thomas wat jij schreef op Dinsdag 14 augustus?
Ik begreep je hierin verkeerd denk ik, ik dacht nl dat jij ervanuit ging dat de programmeur het kan beinvloeden op welke partij je uitkomt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 12:47
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Thomas 968 schreef:
Bedenk dat het een computerprogramma is dat gewoon punten geeft voor keuzes, en de programmeur heeft daarin behoorlijk invloed.
Wat bedoel jij dan met deze zin Thomas wat jij schreef op Dinsdag 14 augustus?
Ik begreep je hierin verkeerd denk ik, ik dacht nl dat jij ervanuit ging dat de programmeur het kan beinvloeden op welke partij je uitkomt? |
Ik bedoel dat de programmeur wel die keuzeonderwerpen aandraagt waarvan hij denkt dat ze van belang zijn. Dat is een wezenlijke keuze. Er is bijvoorbeeld geen item over de vrijheid van onderwijs of over de zgn. weigerambtenaren. Verder kun je aangeven wat je belangrijk vindt en zo'n onderwerp telt dan zwaarder mee. Maar is het 1,5 keer zo zwaar of drie keer? Dat kan een programmeur beinvloeden. Nogmaals een site als de Stemwijzer kan zich weinig veroorloven omdat die keuzes te achterhalen zijn. Ik vind niet zozeer de berekening het probleem maar wel de onderwerpkeuze.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 15 augustus 2012, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 20:08
|
|
|
Krox staat bij de Schreierstoren en huilt dikke tranen. Hadden ze dat geld van de Noord Zuid-lijn maar anders besteed. Krox senior zegt altijd: Hadden komt als hebben te laat is. Krox had van dat geld Amsterdam CS verplaatst naar ZuidWTC locatie en het hele railnet omgelegd. En had Amsterdam weer een stad aan het water gemaakt door de haven naar historisch model te herbouwen. (is de plek waar nu Amsterdam CS is) Mooi al die botters en zeilschepen. Krox had ook de rosse buurt opgeheven, en alle coffeeshops gesloten in verband met toerisme met een verkeerde motivatie. Stem op Krox. PS Krox huilt vanwege die afschuwelijke hoogbouw aan het IJ waardoor hij vanaf de Scheierstoren niet meer over het IJ uit kan kijken.
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op woensdag 15 augustus 2012, 20:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:05
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zou het echt zo kunnen zijn dat bv zoals bij stemwijzer de programmeur de mogelijkheid heeft het kan beinvloeden op welke partij je uitkomt na het invullen van de antwoorden? |
Dat kan er vanaf hangen inderdaad.
Ik heb hem zelf ook gedaan en ik kom wel netjes bij de SGP en PVV uit op 1 en 2, en ga de tweede stemmen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 22:11
|
|
|
http://www.trouw.nl
Daar vind je ook een kieswijzer. Hij werkt alleen niet goed met Safari, wel met Firefox. Wel grappig je krijgt te zien waar je staat op de lijn progressief-conservatief op niet-economische thema's en op basis van economische onderwerpen in de links-rechtssfeer.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 16 augustus 2012, 10:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 22:14
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat kan er vanaf hangen inderdaad.
Ik heb hem zelf ook gedaan en ik kom wel netjes bij de SGP en PVV uit op 1 en 2, en ga de tweede stemmen. |
Wat versta jij onder netjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 10:11
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat kan er vanaf hangen inderdaad.
Ik heb hem zelf ook gedaan en ik kom wel netjes bij de SGP en PVV uit op 1 en 2, en ga de tweede stemmen. |
Is de SGP en PVV alleen maar netjes Harald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 10:18
|
|
|
Jongste dochter mag voor het eerst stemmen en weet het al zeker: SP.
Ik vind rood ook mooier dan blauw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 10:30
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Phoehee Carmen jij hebt je huiswerk goed gedaan ik wil me wel nuttig maken als secretaresse en alles notuleren en wellicht het een en ander aan administratief werk Dus dan hebben we nog mensen nodig voor de fondsenwerving, een technisch team, een accountant om een en ander uit te rekenen, en mensen die plaats willen nemen in het denktank team, en Carmen, jij acht ik heulll geschikt om alles aan te sturen |
Hier is uw beste stuurvrouw aan wal. (Hoewel binnenkort toch aan boord van het enige schip dat een crisis overleeft
Kunnen WIJ van GR niet een fatsoenlijke stemwijzer samenstellen? Een iets uitgebreidere versie die dieper op de zaken ingaat, zodat de kiezer een verantwoord stemadvies te zien krijgt?
Om te voorkomen dat de omvang van de test de spuitgaten uitloopt kunnen we bepaalde politieke partijen dan buiten beschouwing laten.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 16 augustus 2012, 10:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 11:54
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hier is uw beste stuurvrouw aan wal. (Hoewel binnenkort toch aan boord van het enige schip dat een crisis overleeft
Kunnen WIJ van GR niet een fatsoenlijke stemwijzer samenstellen? Een iets uitgebreidere versie die dieper op de zaken ingaat, zodat de kiezer een verantwoord stemadvies te zien krijgt?
Om te voorkomen dat de omvang van de test de spuitgaten uitloopt kunnen we bepaalde politieke partijen dan buiten beschouwing laten. |
Lijkt mij beter als wij vrouwen voor het echie gaan En daadwerkelijk onze partij oprichten, why not! Gewoon nu spijkers met koppen slaan en gaan voor onze eigen partij GR met Carmen als onze leider met een korte ei
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:23
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Lijkt mij beter als wij vrouwen voor het echie gaan En daadwerkelijk onze partij oprichten, why not! Gewoon nu spijkers met koppen slaan en gaan voor onze eigen partij GR met Carmen als onze leider met een korte ei |
Oke dan. Dan zijn we nu aangekomen bij 1 van onze belangrijkste speerpunten.
4. Het inplementeren (mooi woord he ) van een eerlijk en transparant belastingstelsel.
Consensus over dit punt lijkt me uiterst belangrijk; dus graag jullie ideeen hierover.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 17:25
|
|
|
Over de Stemwijzer:
"Die Stemwijzer...., stuurt de kiezer vooral het bos in. De 30 stellingen die worden voorgelegd zijn deels vaag of misleidend, ontwijken echte keuzes, gaan over kwesties die van minder belang zijn ....... De Stemwijzer laadt de verdenking op zich hoogst politieke onderwerpen te depolitiseren .... en de aandacht af te leiden met keuzes die niet wezenlijk voorliggen op 12 september. Dat de organiserende instantie een gesubsidieerde semi-overheidsinstelling is, maakt de argwaan niet bepaald kleiner."
Door Syp Wynia in Elsevier (overgenomen zonder toestemming. )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 17:37
|
|
|
Misschien beetje late reactie maar ik zou zeggen iedereen het land uit behalve ik, eindelijk af van al dat gezeur en wat welverdiende rust aan mijn hoofd.
Verder zal ik me binnenkort ook maar eens een beetje gaan verdiepen in de verschillende politieke partijen. 4 Jaar geleden ging ik gewoon alle websites van de partijen langs, dan krijg je al snel wel een goed beeld vond ik. Toen koos ik voor de SGP. Nu na 4 jaar maar eens zien of dat verandert. SP zou ik ook niet kiezen. Hun website was zo verschrikkelijk onoverzichtelijk met allerlei flikkerende dingetjes erin, om hoofdpijn van te krijgen. Mijn vader stemt al 46 jaar op D66. God weet waarom. Onstandvastigheid kan hem in ieder geval niet verweten worden. En de VVD dan, waarom zou je daarop stemmen? Ze zeggen altijd dat dat de partij van de rijken is, maar dat is zo'n one-liner waarvan ik niet weet of het waar is.
Misschien begin ik over een paar jaar wel weer een enigzins zinvol eigen bedrijfje. Daar kun je dan niet op stemmen, maar je kunt groenten kopen, zo help je mij ook aan inkomen en ik jou aan gezond voedsel zonder rotzooi erin. Ja sorry, wel iets duurder dan regulier, maar je hoeft er minder snel van naar de dokter, dus misschien heffen die dingen elkaar uiteindelijk weer op.
Ik begrijp het ook wel als mensen niet meer gaan stemmen. Zelf zinvol bezig zijn en trachten Zijn Geest door je heen te laten werken zodat je omgeving er beter van wordt zeg maar doet volgens mij meer dan een stem op welke politieke partij dan ook.
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op donderdag 16 augustus 2012, 17:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:21
|
|
|
ROLF230 schreef: | Misschien beetje late reactie maar ik zou zeggen iedereen het land uit behalve ik, eindelijk af van al dat gezeur en wat welverdiende rust aan mijn hoofd.
Verder zal ik me binnenkort ook maar eens een beetje gaan verdiepen in de verschillende politieke partijen. 4 Jaar geleden ging ik gewoon alle websites van de partijen langs, dan krijg je al snel wel een goed beeld vond ik. Toen koos ik voor de SGP. Nu na 4 jaar maar eens zien of dat verandert. SP zou ik ook niet kiezen. Hun website was zo verschrikkelijk onoverzichtelijk met allerlei flikkerende dingetjes erin, om hoofdpijn van te krijgen. Mijn vader stemt al 46 jaar op D66. God weet waarom. Onstandvastigheid kan hem in ieder geval niet verweten worden. En de VVD dan, waarom zou je daarop stemmen? Ze zeggen altijd dat dat de partij van de rijken is, maar dat is zo'n one-liner waarvan ik niet weet of het waar is.
Misschien begin ik over een paar jaar wel weer een enigzins zinvol eigen bedrijfje. Daar kun je dan niet op stemmen, maar je kunt groenten kopen, zo help je mij ook aan inkomen en ik jou aan gezond voedsel zonder rotzooi erin. Ja sorry, wel iets duurder dan regulier, maar je hoeft er minder snel van naar de dokter, dus misschien heffen die dingen elkaar uiteindelijk weer op.
Ik begrijp het ook wel als mensen niet meer gaan stemmen. Zelf zinvol bezig zijn en trachten Zijn Geest door je heen te laten werken zodat je omgeving er beter van wordt zeg maar doet volgens mij meer dan een stem op welke politieke partij dan ook. |
Uhh, wat moet jij doen met een bedrijfje met groenten als je iedereen het land uitstuurt? Ja voor mij geen probleem hoor, ik zou zeggen, take your rest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:28
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Uhh, wat moet jij doen met een bedrijfje met groenten als je iedereen het land uitstuurt? Ja voor mij geen probleem hoor, ik zou zeggen, take your rest |
Tsja, verkopen heeft geen zin..... Zelf opeten misschien wel? Als iedereen het land uit is, zal hij nl. ook compleet zelfvoorzienend moeten zijn w.b. eten/drinken etc......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:38
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Oke dan. Dan zijn we nu aangekomen bij 1 van onze belangrijkste speerpunten.
4. Het inplementeren (mooi woord he ) van een eerlijk en transparant belastingstelsel.
Consensus over dit punt lijkt me uiterst belangrijk; dus graag jullie ideeen hierover. |
Wat zou je willen veranderen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:48
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Oke dan. Dan zijn we nu aangekomen bij 1 van onze belangrijkste speerpunten.
Consensus over dit punt lijkt me uiterst belangrijk; dus graag jullie ideeen hierover. |
omdat de meeste vrouwen een gat in hun hand hebben lijkt het mij verstandig om een man als minister van financiën te nemen
ik ben wel beschikbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:52
|
|
|
GERRIT603 schreef: | omdat de meeste vrouwen een gat in hun hand hebben lijkt het mij verstandig om een man als minister van financiën te nemen
ik ben wel beschikbaar |
Zo lekker vrouwonvriendelijk ben jij zeg Er zijn ook legio mannen die hebben geen gat in hun hand want die hebben geen hand meer Misschien heb jij net de verkeerde vrouw getroffen met n gat in de hand?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op donderdag 16 augustus 2012, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:00
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zo lekker vrouwonvriendelijk ben jij zeg Er zijn ook legio mannen die hebben geen gat in hun hand want die hebben geen hand meer Misschien heb jij net de verkeerde vrouw getroffen met n gat in de hand? |
dat is mooi toch, zonder hand kun je niets uitgeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:01
|
|
|
GERRIT603 schreef: | omdat de meeste vrouwen een gat in hun hand hebben lijkt het mij verstandig om een man als minister van financiën te nemen
ik ben wel beschikbaar |
Wie waren er ook al weer zuunig? Volgens mij de zeeuwen , toch? Nou , De Jager heeft het wel bewezen dacht ik. Die was misschien wel een beetje tè.
|
|
Naar boven |
|
|