Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 14:33
|
|
|
Quote: | Lisa: Als het haar helpt om voorvallen uit haar leven op het forum te schrijven, dan denk ik: fijn voor haar. |
Dat heeft mij inderdaad enkele keren echt wel geholpen.
Laterz! (vriend komt net binnen lopen...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 18:23
|
|
|
LISA610 schreef: | Hai Erika. Als mijn bijdrage op jou overkomt als een persoonlijke aanval, dan spijt me dat. Zo heb ik het namelijk niet bedoeld, want zo zit ik niet in elkaar. Wat ik vooral heb geprobeerd is om helderheid te scheppen over de manier waarop we hier met elkaar kunnen en mogen (misschien zelfs wel moeten... maar dat komt dan gelijk weer zo dwingend over) omgaan.
Wat Shanita betreft is het mij meer dan duidelijk dat zij hele moeilijke momenten in haar leven heeft moeten ervaren. Ze laat regelmatig blijken dat het op bepaalde momenten goed met haar gaat, maar er zijn ook nog steeds dingen die haar niet in haar koude kleren gaan zitten. Als het haar goed doet om dat te delen op het forum, dan is dat haar goed recht. Een ander mag daar van vinden wat hij of zij wil, het geeft die ander niet het recht om haar te vertellen dat ze daarmee moet stoppen. Als het haar helpt om voorvallen uit haar leven op het forum te schrijven, dan denk ik: fijn voor haar. En als er iemand is die dat niet wil lezen, nou dan lees je dat toch lekker niet. Je kunt een dergelijk topic dan toch ook gewoon over slaan? Waarom open je het dan überhaupt? Omdat je toch wilt lezen wat er op geschreven wordt door anderen en door haar? Maar dat interesseert je toch niet? Dat heeft toch geen waarde voor jou? Laat het dan gewoon….
In mijn ogen is het niet juist om iemand te vertellen dat wat diegene schrijft geen waarde heeft omdat JIJ dat niet wilt lezen. Het is gewoon heel simpel: als je iets niet wilt lezen, lees het dan ook niet. En als je van mening bent dat iemand zijn of haar bijdrage geen waarde heeft, realiseer je dan dat dit jouw mening is. Voor diegene is het blijkbaar wel van waarde om die bijdrage te schrijven, omdat het iets is wat hij of zij met anderen wil delen. Wil je weten waarom dat zo is, uit oprechte belangstelling, vraag daar dan gewoon naar. Maar ga niet zeggen dat iemand iets niet mag schrijven, omdat het jou niet interesseert. Daar kun je mensen onnodig mee kwetsen. En nogmaals, dit is niet persoonlijk naar Erika bedoeld. Het mag wat mij betreft ook best worden opgevat in meer algemene zin.
En o ja, dan zijn er vast ook weer mensen die hierop inhaken door te zeggen dat ik nu een beetje loop te vertellen hoe het moet. Dus laat ik op voorhand maar zeggen dat het niet mijn bedoeling is om wie dan ook de wet voor te schrijven, maar dat ik eigenlijk gewoon maar weer eens een beroep wil doen op een zorgvuldige, liefdevolle manier van omgaan met elkaar. Ik houd van de discussies hier op het forum, juist daarom ben ik terug. Laten we echter vooral proberen om die op een respectvolle manier te voeren. Dus nogmaals, als je de neiging hebt om van leer te trekken tegen iemand, om welke reden dan ook: ask yourself WWJD! |
Oke Lisa duidelijk dan staan we op een lijn! Moet zeggen dat ik ook al verbaasd was over jou reactie zo herinner ik me jou niet Het is dus niet dat ik me eraan stoor want idd dan lees ik het niet het is meer dat ik probeer te helpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 18:28
|
|
|
LISA610 schreef: | Hai Erika. Als mijn bijdrage op jou overkomt als een persoonlijke aanval, dan spijt me dat. Zo heb ik het namelijk niet bedoeld, want zo zit ik niet in elkaar. Wat ik vooral heb geprobeerd is om helderheid te scheppen over de manier waarop we hier met elkaar kunnen en mogen (misschien zelfs wel moeten... maar dat komt dan gelijk weer zo dwingend over) omgaan.
Wat Shanita betreft is het mij meer dan duidelijk dat zij hele moeilijke momenten in haar leven heeft moeten ervaren. Ze laat regelmatig blijken dat het op bepaalde momenten goed met haar gaat, maar er zijn ook nog steeds dingen die haar niet in haar koude kleren gaan zitten. Als het haar goed doet om dat te delen op het forum, dan is dat haar goed recht. Een ander mag daar van vinden wat hij of zij wil, het geeft die ander niet het recht om haar te vertellen dat ze daarmee moet stoppen. Als het haar helpt om voorvallen uit haar leven op het forum te schrijven, dan denk ik: fijn voor haar. En als er iemand is die dat niet wil lezen, nou dan lees je dat toch lekker niet. Je kunt een dergelijk topic dan toch ook gewoon over slaan? Waarom open je het dan überhaupt? Omdat je toch wilt lezen wat er op geschreven wordt door anderen en door haar? Maar dat interesseert je toch niet? Dat heeft toch geen waarde voor jou? Laat het dan gewoon….
In mijn ogen is het niet juist om iemand te vertellen dat wat diegene schrijft geen waarde heeft omdat JIJ dat niet wilt lezen. Het is gewoon heel simpel: als je iets niet wilt lezen, lees het dan ook niet. En als je van mening bent dat iemand zijn of haar bijdrage geen waarde heeft, realiseer je dan dat dit jouw mening is. Voor diegene is het blijkbaar wel van waarde om die bijdrage te schrijven, omdat het iets is wat hij of zij met anderen wil delen. Wil je weten waarom dat zo is, uit oprechte belangstelling, vraag daar dan gewoon naar. Maar ga niet zeggen dat iemand iets niet mag schrijven, omdat het jou niet interesseert. Daar kun je mensen onnodig mee kwetsen. En nogmaals, dit is niet persoonlijk naar Erika bedoeld. Het mag wat mij betreft ook best worden opgevat in meer algemene zin.
En o ja, dan zijn er vast ook weer mensen die hierop inhaken door te zeggen dat ik nu een beetje loop te vertellen hoe het moet. Dus laat ik op voorhand maar zeggen dat het niet mijn bedoeling is om wie dan ook de wet voor te schrijven, maar dat ik eigenlijk gewoon maar weer eens een beroep wil doen op een zorgvuldige, liefdevolle manier van omgaan met elkaar. Ik houd van de discussies hier op het forum, juist daarom ben ik terug. Laten we echter vooral proberen om die op een respectvolle manier te voeren. Dus nogmaals, als je de neiging hebt om van leer te trekken tegen iemand, om welke reden dan ook: ask yourself WWJD! |
Ik denk dat je in theorie helemaal gelijk hebt, de praktijk is echter wat weerbarstiger denk ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 18:52
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Dames....Maak je niet druk
Beschouw dit topic als het dagboek van Shanita en sla het lekker over als je het niet weten wilt. Haar helpt het misschien en eerlijk...wat hebben we er voor last van als we het niet lezen?
Fijne dag dames |
Die lappen tekst van ...die sla ik meestal wel over ja, maar de reacties, dié zijn nou vaak zooooooooo leuk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 15:13
|
|
|
Hallo,
Ik wou iedereen bedanken die me heeft gesteund.
Update: Ik ben er al overheen. als je de krant leest hier, wat ik niet meer doe, kijk ook (bijna) nooit tv, dan kwam ik erachter dat dat soort dingen vaak gebeurd.
Toen ik 14 was, vond ik het raar dat mijn nichtje, zelfde leeftijd, niet op koopavond naar buiten durfde alleen. Met andere woorden, toen was 't als zo....
En ik kan me herinneren, toen ik nog krant las van hier; dan in dit park een aanrander, dan hier, dan daar...Zelfs een die rond 6 uur actief was bij een park.
Ik liep gewoon, rond 8 uur, op een heel stil stukkie, ja, en dat weten heel veel vrouwen al heel lang: dat moet je niet doen. Ik was overmoedig, want ik wist 't ook.
En, het was een gewone aanranding, beetpakken, onzedelijk betasten, ik gaf een gil, hij laatte los, rende weg, ik keek hem na, hij draaide zich om, of ie niet werd achtervolgd. Ik had een signalement..
Wat ik wil zeggen naar aanleiding van een mail: ik was overmoedig geworden, want ik zou een tijd terug dat niet doen, daar zo lopen om die tijd...en ik ben niet alleen die zo dacht, niemand zou daar alleen moeten lopen rond die tijd...
Ik wou zeggen, ik ben er al overheen, kijk nu alleen veel beter uit.
En dingen gaan goed, en ik kijk uit. En ik heb vrienden waar ik kan blijven slapen als 't laat wordt!!!!!!!!! en anders brengen degene die dat kunnen me. Da's en gezellig en veilig.
Mzzl!
NB: de wereld is kapot en gevaarlijk.....'gebroken'. (kijk uit 's avonds alleen op straat)
Dat wil niet zeggen als je je verstand gebruikt dat je heel gelukkig kan zijn met een leven met God. :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 16 december 2011, 15:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:29
|
|
|
heel,veel sterkte,santia. je mag ook naar de gebedsroom komen,als je dat wilt. een,groetjes.vandam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:40
|
|
|
VANDAM845 schreef: | heel,veel sterkte,santia. je mag ook naar de gebedsroom komen,als je dat wilt. een,groetjes.vandam |
Inderdaad van Dam, gelukkig reageert niet iedereen zo als Jolan op Shanita.......ze is in nood en zoekt een praatpaal/praatpalen....Shanita...je bent altijd welkom hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:27
|
|
|
MARRY942 schreef: | Inderdaad van Dam, gelukkig reageert niet iedereen zo als Jolan op Shanita.......ze is in nood en zoekt een praatpaal/praatpalen....Shanita...je bent altijd welkom hoor! |
vrij stijlloos om zo over een reactie van iemand te praten Marry. deze reactie is niet oke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 00:01
|
|
|
MARRY942 schreef: | Inderdaad van Dam, gelukkig reageert niet iedereen zo als Jolan op Shanita.......ze is in nood en zoekt een praatpaal/praatpalen....Shanita...je bent altijd welkom hoor! |
Grappig dat je dit als stijlloos ziet. Het geeft aan dat je een reactie niet goed leest. Ik gaf namelijk aan dat Shanita vooral door moet gaan als het haar helpt. Maar dat anderen dit niet verplicht waren om te lezen, zodat alle partijen tevreden zijn. Ik ben in ieder geval blij dat Shanita zelf WEL begrijpt hoe het bedoelt is. Een vreemde gedachtenkronkel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 00:12
|
|
|
Wat is dit allemaal??? Dit is toch allang allemaal gedateerd en van de baan???
Of ben ik niet helder???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:35
|
|
|
Ik kon mijn kleding halen, want die hadden ze meegenomen voor sporen, de politie. Nou, kon ik dat niet opbrengen, paar keer verzet, kreeg elke keer migraine. Nou belde ik weer, dat ik het wel kom halen, als ik iemand vind die mee kan.
Nou sturen ze het op!!!! Warme douche voor de politie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:50
|
|
|
Voor de zekerheid,
Ben er allang overheen. leven nu eenmaal in gebroken wereld. je kan alleen uitkijken.
Maar het leven is de moeite waard, want je leeft met God.
Tegen ongelovigen zeg ik altijd van ´want God bestaat´.
Ach, en de vrouwen die ik ken, vriendinnen, vriendinnen van vrienden etc., ik ken helemaal niemand die ´s avonds nog de deur uitgaat. als het donker is. zonder auto.
Ja, één vriendin woont in een liefelijk dorpje.
Fijne dag! En dingen hiervoor zijn gewoon misverstanden...´en dan zeker met zo´n beladen en negatief onderwerp als dit onderwerp......
Ja, lees je zoiets in de krant...nu was het meer dichtbij, dan is het gevoeliger, en krijg je, zeker op een forum, allerlei misverstanden, en iedereen bedoeld het goed, daar ben ik van overtuigd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:22
|
|
|
MARRY942 schreef: | Men heeft allemaal van die geweldig goedbedoelde tips he....je moet dit...doe dat...maar daar heb jij momenteel nix aan he...eerst alles maar weer een plekkie geven Shanita! Ik bid voor je! Of je weer tot rust mag komen....vertrouwen in de mensheid mag krijgen...Heel veel sterkte! Marry |
Gelukkig is er onze "Hope of a live spent in Him" die ik erg mooi vind en hoop geeft, is gepost door ANETTE op 30/11 om 19:26. "Here I Am To Worship (INSTRUMENTAL & LYRIC)" http://youtu.be/xo1uuTZf8MA[url]//
Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 19 januari 2012, 17:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 21:02
|
|
|
Ja, geestelijke muziek luisteren, daar kan je je ook erg goed door voelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 21:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ach, en de vrouwen die ik ken, vriendinnen, vriendinnen van vrienden etc., ik ken helemaal niemand die ´s avonds nog de deur uitgaat. als het donker is. zonder auto.
| Als Cootje dat zou doen dan kon ze niet meer werken... Maar gelukkig gaat ieder op de loop als ik eraan kom èn boos kijk...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|