Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:28
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb hier en daar dingen gelezen over de noorse broederschap. De basis van het geloof kan wel deugen bij hun, maar de rest van hoe men met elkaar omgaat dat is niet te beschrijven.
Het zijn verhalen van ex-leden.
Iedere geloofsgemeenschap heeft zijn eigen ex-leden. Ieder lid heeft zijn eigen verhaal.
Maar het valt mij vaak wel op dat er binnen sektes seksueel misbruik plaatsvind. De leiders binnen zo'n sekte baseren alles wel op bijbelteksten waardoor het goed gepraat wordt.
Blinde wereld is een boek waarin een ex-lid haar ervaringen verteld van die broederschap.
De site van de noorse broederschap ziet er wel positief uit... Maar achter de schermen... |
Ja, dat doen jehova's getuigen ook, die hebben hun 'evangelie' zo aangepast, dat ze ook met christenen kunnen praten over het geloof. Maar de werkelijkheid is heel anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:34
|
|
|
En eigenlijk, ik ben over die noorse broeders ingegaan, omdat ik van iemand hier hoorde dat er bij P&W iets was geweest over godsdienstwaanzin, en toen ben ik even gaan kijken waar het over ging, en het ging daarover.
Eigenlijk had ik het over godsdienstwaanzin in het algemeen, en over bepaalde groepen, zie filmpje 1ste posting, in het bijzonder.
Ik ga morgen jou link eventjes lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:38
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat bedoel ik min of meer te zeggen, ik zit ook verbonden met de pkn, en ook daar vind ik wel wat, dat tegen alle begrippen indruist. Uiteindelijk zit er misschien wel iemand, ook op cm die in het bovengenoemde gelooft. Wie zijn wij dan, om zoiets als niet Christelijk te bestempelen. Dan alleen, het druist tegen onze beleving in. Welke beleving dan ook. |
Hoi,
Het gaat mij niet om de 'beleving' van iemand.
Het gaat mij om de Waarheid, beschreven in de bijbel. Het evangelie.
Want, de Waarheid maakt vrij...!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 6 oktober 2011, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Je bedoelt dat filmpje? Het is maar net hóe je er tegenaan kijkt. Je kán het serieus opvatten , je kan het ook lachwekkend vinden. |
Het gaat er niet om, of je het lachwekkend vind, of serieus.
Gaat erom, dat dit soort dingen grootschalig voorkomen in Nederland. Deze godsdienstwaanzin. En ik heb geschreven wat er gebeurd, vóór dat filmpje, tijdens en erna. dus het is niet een op zich staand iets.
(zucht.....)Ja, en zo val ik in herhalingen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:59
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het gaat er niet om, of je het lachwekkend vind, of serieus.
Gaat erom, dat dit soort dingen grootschalig voorkomen in Nederland. Deze godsdienstwaanzin. En ik heb geschreven wat er gebeurd, vóór dat filmpje, tijdens en erna. dus het is niet een op zich staand iets.
(zucht.....)Ja, en zo val ik in herhalingen...... |
Dat zei ik al, wij vinden, maar dat vinden zij waarschijnlijk ook, op hun manier dan. Ik vind het ook wel waanzin, maar het blijft wel, hun beleving. En wat visser zei, in de hemel zijn geen kerkmuren..... . Gelukkig niet.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 00:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 10:35
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat zei ik al, wij vinden, maar dat vinden zij waarschijnlijk ook, op hun manier dan. Ik vind het ook wel waanzin, maar het blijft wel, hun beleving. En wat visser zei, in de hemel zijn geen kerkmuren..... . Gelukkig niet. |
Hoi,
Ik heb 't er niet over wat 'wij' vinden. Ik heb 't erover wat ik vind.
Ik vind het gevaarlijk. Zelf heb ik ook in groepen gezeten waar dingen gedaan werden zie filmpje.
Nou, ik heb, elke keer weer, na een paar keer geweest te zijn, de benen genomen en ben daar nooit meer geweest.
Ik vraag mezelf af, hoe iemand zó ver komt om dingen te doen, zie filmpje. Dat lijkt mij erg schadelijk voor degenen.
Ja, beïnvloeding van die Nigeriaanse man, ik snap het verstandelijk wel.... Gevoelsmatig kan ik er niet bij.
Komt bij dat ik toevallig wéét dat de geestelijke gezondheidszorg vol met deze mensen zit.
---
Hemel heeft hier niets mee te maken.
Moeten mensen zich dan zo achterlijk te kijk zetten, door zo te doen? En zichzelf daarmee psychisch zo beschadigen? En ook eventueel de omstanders? Want het is een heel ander ding dan zoiets even op een film te zien, als dat je er veel langer echt bijstaat. Of zélf zo loopt te doen, denk ik. Als mensen al niet lekker worden na het zien van die film, wat dan als ze erbij staan veel langer? Nou, dan ga je echt niet lekker naar huis hoor.
En dat blijft nog lang doorwerken, dat gevoel......
En nu ga ik naar het onderwerp wat er eerder over ging.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 11:15
|
|
|
Hai Mariska,
Ik reageerde eigenlijk alleen in de forums 'vriendschap en relaties' en 'christelijk leven'. Ja, daarna komt 'agenda' en 'gebed'.
En 'agenda' keek ik heel af en toe in, 'gebed' ook. 'gedichten' wat daarna komt ook nu en dan es.
Maar ja, dáárna komt pas: 'bijbel en bijbelstudie'. Ja, daar staan veel dingen die ik ook bij 'christelijk leven' zou kunnen zetten. Ook al omdat als ik het venster open 'van forum', ik dan nét niet 'bijbel en bijbelstudie' op mijn beeldscherm zie. Dus ja, ik scrolde nooit naar beneden op de pagina 'forum' dus ik wíst niet eens dat dat forum 'bijbel en bijbelstudie' er was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi,
Ik vind het gevaarlijk. Zelf heb ik ook in groepen gezeten waar dingen gedaan werden zie filmpje.
Nou, ik heb, elke keer weer, na een paar keer geweest te zijn, de benen genomen en ben daar nooit meer geweest.
Je moest er anders wel een paar x naar toe, voor dat je het erg begon te vinden. Ik vraag mezelf af, hoe iemand zó ver komt om dingen te doen, zie filmpje. Dat lijkt mij erg schadelijk voor degenen. En die genen die hier vrijwillig naar toe gaan, beschadigen zichzelf, en willen schijnbaar beschadigd worden.
Ja, beïnvloeding van die Nigeriaanse man, ik snap het verstandelijk wel.... Gevoelsmatig kan ik er niet bij.
Komt bij dat ik toevallig wéét dat de geestelijke gezondheidszorg vol met deze mensen zit. Dit vind ik dan wel een beetje dubbel, ondanks dat je weet dat, de gezondheidszorg vol zit hier van, ga je er toch enkele keren heen. ---
Wat de hemel hier mee te maken heeft. Iedereen die gelooft gaat naar de hemel. Ook veel mensen die nog niet geloven, maar een keer zullen gaan geloven. Er staat ook geschreven, dat velen het koninkrijk der hemelen niet zullen binnen gaan. Dus met andere woorden, je moet niet alles geloven (mijn mening)... Moeten mensen zich dan zo achterlijk te kijk zetten, door zo te doen? En zichzelf daarmee psychisch zo beschadigen? En ook eventueel de omstanders? Want het is een heel ander ding dan zoiets even op een film te zien, als dat je er veel langer echt bijstaat. Of zélf zo loopt te doen, denk ik. Als mensen al niet lekker worden na het zien van die film, wat dan als ze erbij staan veel langer? Nou, dan ga je echt niet lekker naar huis hoor. Het lijkt mij nog veel meer dubbel, als je het filmpje gezien hebt, er ook nog eens heen te gaan. En dat blijft nog lang doorwerken, dat gevoel......
En nu ga ik naar het onderwerp wat er eerder over ging. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:49
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat zei ik al, wij vinden, maar dat vinden zij waarschijnlijk ook, op hun manier dan. Ik vind het ook wel waanzin, maar het blijft wel, hun beleving. En wat visser zei, in de hemel zijn geen kerkmuren..... . Gelukkig niet. |
En, de Hemel heeft hier niets mee te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:01
|
|
|
misschien beter als je iets quote, om dan duidelijk je eigen bijdrages ertussen te zetten... ;)
SHANITA130 schreef: Hoi,
Quote: | GERRIT084 schreef: Je moest er anders wel een paar x naar toe, voor dat je het erg begon te vinden. |
Ik vond het de 1ste keer al erg vreemd, maar ja, als mensen blijven zeggen van dit is van God en demonen worden uitgedreven. ja, dan heb ik toch het nare gevoel dat er iets helemaal niet klopt. Zeker omdat ik pas gelovig was en geen andere kerkdienst vanbinnen had gezien in mijn hele leven Dan ging ik nog enkele keren, voordat ik gewoon niet meer ging.
Ik vraag mezelf af, hoe iemand zó ver komt om dingen te doen, zie filmpje. Dat lijkt mij erg schadelijk voor degenen.
Quote: | GERRIT084 schreef: En die genen die hier vrijwillig naar toe gaan, beschadigen zichzelf, en willen schijnbaar beschadigd worden. | ]
Niemand wil zichzelf beschadigen. En beschadigd worden. Je zegt hier ook terecht: 'schijnbaar'. Ze zijn slachtoffer van manipulatie en kwaadaardige beïnvloeding. Denk ik. Wat anders?
Komt bij dat ik toevallig wéét dat de geestelijke gezondheidszorg vol met deze mensen zit.
Quote: | GERRIT084 schreef: Dit vind ik dan wel een beetje dubbel, ondanks dat je weet dat, de gezondheidszorg vol zit hier van, ga je er toch enkele keren heen. |
Dat was later pas. enkele jaren later, toen ik ook al in Dordrecht woonde. Toen deed ik vrijwilligerswerk in de ggz. en zo kwam ik daarachter. ---
Wat de hemel hier mee te maken heeft. Iedereen die gelooft gaat naar de hemel. Ook veel mensen die nog niet geloven, maar een keer zullen gaan geloven.
Quote: | GERRIT084 schreef: Er staat ook geschreven, dat velen het koninkrijk der hemelen niet zullen binnen gaan. Dus met andere woorden, je moet niet alles geloven (mijn mening)... |
Ja, dit antwoord van mij heb ik ook al gewijzigd ondertussen. Dit heeft helemaal niets met de hemel te maken.
Moeten mensen zich dan zo achterlijk te kijk zetten, door zo te doen? En zichzelf daarmee psychisch zo beschadigen? En ook eventueel de omstanders? Want het is een heel ander ding dan zoiets even op een film te zien, als dat je er veel langer echt bijstaat. Of zélf zo loopt te doen, denk ik. Als mensen al niet lekker worden na het zien van die film, wat dan als ze erbij staan veel langer? Nou, dan ga je echt niet lekker naar huis hoor.
Quote: | GERRIT084 schreef: Het lijkt mij nog veel meer dubbel, als je het filmpje gezien hebt, er ook nog eens heen te gaan. |
Ja, dat zou dubbel zijn. Maar wat bedoel je? wie zou nu zo gek zijn, om daar heen te gaan, als al duidelijk is door die film, en mijn commentaar, hoe het voor die film eraan toe gaat daar, tijdens en erna? Want je weet dan de voorgeschiedenis. De film alleen zou voor mij al reden genoeg zijn, om daar, naar zo'n soort bijeenkomst, nooit toe te gaan.
En nu ga ik naar het onderwerp wat er eerder over ging.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 16:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:19
|
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:45
Quote: | SHANITA130 schreef: Ik kwam het toevallig een keer tegen op internet,
en,
Omdat dit heel vaak, en overal voorkomt in Nederland!
En daar ook (gehersenspoelde)christenen tussen zitten...
Dus ik wil waarschuwen, en ogen openen, je weet maar nooit, misschien zit er hier op deze site ook wel iemand.... |
Quote: | GERRIT084 schreef: Het stikt er hier van... |
Dat idee had ik ook weleens....
Quote: | (Ik wil jou wel een paar leuke Donald Duck filmpjes sturen hoor ;) |
Quote: | GERRIT084 schreef: doe maar per post, en dan het liefst, de eerste druk
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:39
|
|
|
Volgens mij krijg ik ze niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:54
|
|
|
Waanzinnig, bedankt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi,
Komt bij dat ik toevallig wéét dat de geestelijke gezondheidszorg vol met deze mensen zit. | Als het criterium is, dat het er niet uitziet, moet je ook niet naar operaties gaan kijken. Of naar worstenmaken. Schijnt ook niet zo'n smakelijk gezicht te zijn. De vraag is meer, heeft het geholpen? En heb je dat nagevraagd? Wat weet je van de achtergronden van mensen? Jij vult maar meteen in en denkt er heel negatief over. Ik kan niet beoordelen op basis van een filmpje van YouTube. Daar kan zoveel in gemanipuleerd worden. Wat betreft godsdienstwaanzin. Dit is geen godsdienstwaanzin, dat is heel wat anders. Dit is hooguit vreemd, eigenaardig. Dit zijn geen wanen, die een christelijke inhoud hebben. Ik denk dat je het beste met anderen kunt praten die echt er mee te maken gehad hebben.
SHANITA130 schreef: | Moeten mensen zich dan zo achterlijk te kijk zetten, door zo te doen? En zichzelf daarmee psychisch zo beschadigen? En ook eventueel de omstanders? Want het is een heel ander ding dan zoiets even op een film te zien, als dat je er veel langer echt bijstaat. Of zélf zo loopt te doen, denk ik. Als mensen al niet lekker worden na het zien van die film, wat dan als ze erbij staan veel langer? Nou, dan ga je echt niet lekker naar huis hoor.
En nu ga ik naar het onderwerp wat er eerder over ging. | Dan kom ik weer tot de vraag: ken je de achtergrond van mensen, heb je met ze gepraat? Of heb je weer een oordeel klaar op basis van een youtube filmpje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als het criterium is, dat het er niet uitziet, moet je ook niet naar operaties gaan kijken. Of naar worstenmaken. Schijnt ook niet zo'n smakelijk gezicht te zijn. De vraag is meer, heeft het geholpen? En heb je dat nagevraagd? Wat weet je van de achtergronden van mensen? Jij vult maar meteen in en denkt er heel negatief over. Ik kan niet beoordelen op basis van een filmpje van YouTube. Daar kan zoveel in gemanipuleerd worden. Wat betreft godsdienstwaanzin. Dit is geen godsdienstwaanzin, dat is heel wat anders. Dit is hooguit vreemd, eigenaardig. Dit zijn geen wanen, die een christelijke inhoud hebben. Ik denk dat je het beste met anderen kunt praten die echt er mee te maken gehad hebben.
Dan kom ik weer tot de vraag: ken je de achtergrond van mensen, heb je met ze gepraat? Of heb je weer een oordeel klaar op basis van een youtube filmpje? |
Ik ben zelf naar die bijeenkomsten geweest, vaak. Dan herken ik dat toch meteen?
Anders gaan ik dat toch niet zomaar ff op een forum gooien, als ik niet 100% zeker weet waar ik het over heb?
Denk toch eens na!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 oktober 2011, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 04:48
|
|
|
Quote: | CHATULIEM619Schreef: Wat betreft godsdienstwaanzin. Dit is geen godsdienstwaanzin, dat is heel wat anders. Dit is hooguit vreemd, eigenaardig. Dit zijn geen wanen, die een christelijke inhoud hebben. Ik denk dat je het beste met anderen kunt praten die echt er mee te maken gehad hebben. |
Nou, ik vind het een hogere lading hebben dan vreemd en eigenaardig.... Ronduitgestoord. En dat bedoel ik natuurlijk niet persoonlijk naar iemand.
Geen wanen...zeg je...Die mensen die zo 'raar' doen denken dat dat demonen zijn die eruit gaan, en de mensen eromheen ook. Dat noem ik wel christelijke wanen.
Denk dat er maar enkelen zijn, die echt weten dat er gemanipuleerd wordt, met inbegrip van die Nigeriaanse man.
Ik ben daar meerder keren, in meerdere van dit soort bijeenkomsten geweest. Komt door het hele land voor. Amsterdam eo. Rotterdam eo. Dacht jij dan niet, dat ik daar met mensen heb gesproken, die ermee te maken hebben gehad? Natuurlijk wel...
Dit is ook, het enige filmpje, wat er, volgens mij over te vinden is op YouTube. als ze dit soort dingen uitzenden op regionale tv en op gewone, of als promotie film, worden deze zaken eruitgeknipt, alsook het zogenaamde 'in tongen spreken'....
Dit is ook opgenomen, stiekum met een mobieltje, dat kan je zo zien.
Ik ken mensen, voor de rest van hun leven ziek, en op zijn minst erg in de war, hierdoor.
Als er een journalist naar mij zou komen, zou ik ze er zo heen kunnen brengen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 11 oktober 2011, 05:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 16:03
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dit is ook, het enige filmpje, wat er, volgens mij over te vinden is op YouTube. als ze dit soort dingen uitzenden op regionale tv en op gewone, of als promotie film, worden deze zaken eruitgeknipt, alsook het zogenaamde 'in tongen spreken'....
Dit is ook opgenomen, stiekum met een mobieltje, dat kan je zo zien.
Ik ken mensen, voor de rest van hun leven ziek, en op zijn minst erg in de war, hierdoor.
Als er een journalist naar mij zou komen, zou ik ze er zo heen kunnen brengen.
|
Als je Family7 kunt ontvangen op televisie, zul je zien dat dit soort dingen er niet uitgeknipt worden.
Het heeft ook niets met godsdienstwaanzin te maken en als er mensen er ziek van zijn of in de war zijn, heeft dat te maken met een gebrek aan nazorg. Als je een operatie hebt gehad in het het ziekenhuis, wordt je na afloop ook niet zomaar op straat gezet.
Ja, er zit ook nep tussen. Ik ken zo een aantal mensen die bij elke oproep naar voren gaan en allerlei vreemde fratsen uithalen. Keer op keer. Heel voorzichtig durf ik te stellen, dat dit soort mensen voor verwarring zorgen, omdat ze het fijn vinden zich aan hun eigen spinsels over te geven, waardoor het nieuwe mensen ook niet meer helemaal duidelijk is.
Elders wordt ook gesproken over sektes etc. Ook dat heeft hier niets mee te maken. Als ik de Bijbel lees, dan komen dit soort dingen ook voor. En plaatsen waar men geen christelijke historie heeft zoals in Nederland, komen dit soort dingen nog veel meer voor, omdat men daar niet beperkt wordt, door wat wij zogenaamd als correct of normaal vinden.
Het feit dat er GEEN wonderen in de kerken gebeuren, dat is niet normaal. We hebben een God die nog steeds wonderen en tekenen wil doen. Wij mensen maken er echter vaak een zooitje van.
Het is waar in de Bijbel voor gewaarschuwd wordt. In de laatste dagen zullen de mensen zich leraren zoeken om het geloof te beleven zoals ze dat zelf willen. Het is geloof bestaat echter niet uit kennis uit boeken en internet, maar uit een relatie met een levende God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 16:49
|
|
|
Het is geloof bestaat echter niet uit kennis uit boeken en internet, maar uit een relatie met een levende God.
DAT DACHT IK OOK...Nee niet alleen denken, maar een zeker weten!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:56
|
|
|
HENKWAL969 schreef: Het is geloof bestaat echter niet uit kennis uit boeken en internet, maar uit een relatie met een levende God.
Dacht jij dat ik dat niet wist, of is het gewoon in zijn algemeen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:03
|
|
|
HENKWAL969 schreef: Als je Family7 kunt ontvangen op televisie, zul je zien dat dit soort dingen er niet uitgeknipt worden.
Hoe kan je dát nou zien? Dat zie je echt niet hoor.....
Ik heb nu even geen tijd, ga later verder op je posting in.
mzzl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 19:08
|
|
|
HENKWAL969 schreef: Het feit dat er GEEN wonderen in de kerken gebeuren, dat is niet normaal. We hebben een God die nog steeds wonderen en tekenen wil doen.
Elke dag is een wonder, en op een dag zie ik al zoveel wonderen; het (hele) leven is één wonder...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 21:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | HENKWAL969 schreef: Het is geloof bestaat echter niet uit kennis uit boeken en internet, maar uit een relatie met een levende God.
Dacht jij dat ik dat niet wist, of is het gewoon in zijn algemeen? |
Dit was algemeen bedoeld.
Wat ik hier op het forum nog al eens zie, is dat mensen heel erg stellig kunnen zijn op hun opmerkingen. De calvinisten vinden evangelischen, maar leken en amateurs. En omgekeerd, zijn de calvinisten net zoiets als de schriftgeleerden.
Ook in de tijd van Jezus hadden de gelovigen ruzie of de wonderen die Hij deed van God of van de satan waren.
Als ik deze discussie lees, krijg ik dezelfde indruk
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op dinsdag 11 oktober 2011, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:12
|
|
|
Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar alleen de discussie gevolgd. En ik ben het met Henk eens. Onbekend maakt onbemind he?
Elke dag is een wonder, de schepping is een wonder. God is een God van wonderen. Maar om God nou te gaan beperken tot deze wonderen vind ik Godslastering. Hij doet nog zoveel wonderen in mensenlevens. Maar als daar geen geloof voor is, kan Hij ook niks doen. Jezus stuurde ook iedereen weg die geen geloof voor genezing had. Toen pas kon Hij genezen.
Maar goed, ik laat iedereen hier in zijn of haar eigen geloofswaarde.
Voor mij is de toetssteen of men Jezus als Verlosser en Zoon van God belijdt. Of Hij mens is geworden, en gebleven. En of men gelooft dat Hij als eerste van velen opgestaan is uit de dood. Dat wij door Hem het eeuwig leven hebben. Door Zijn verzoenend sterven aan het kruis en vergeving van zonden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:34
|
|
|
Quote: | Elke dag is een wonder, de schepping is een wonder. God is een God van wonderen. Maar om God nou te gaan beperken tot deze wonderen vind ik Godslastering. Hij doet nog zoveel wonderen in mensenlevens. Maar als daar geen geloof voor is, kan Hij ook niks doen. Jezus stuurde ook iedereen weg die geen geloof voor genezing had. Toen pas kon Hij genezen. |
Eigenlijk wel he?
Ja, wonderen in mensenlevens.
Ik was een paar jaar geleden helemaal opgegeven door de medici. Maar ja, door gebed en geloof, heb ik nu toch wel een goed leven. Dat besef ik nu ineens. zonder het geloof was dat niet mogelijk. en niet dat ik dan geen problemen meer tegenkom, maar ik kan er mee omgaan.
:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Eigenlijk wel he?
Ja, wonderen in mensenlevens.
Ik was een paar jaar geleden helemaal opgegeven door de medici. Maar ja, door gebed en geloof, heb ik nu toch wel een goed leven. Dat besef ik nu ineens. zonder het geloof was dat niet mogelijk. en niet dat ik dan geen problemen meer tegenkom, maar ik kan er mee omgaan.
:) |
Ben heel blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in jouw leven. Maar ik geloof dat er nog veel meer mogelijk is als jij daar geloof voor zou hebben. Volledig herstel is mogelijk, geloof ik ...
Vind je het volgende filmpje dan ook godsdienstwaanzin? http://www.youtube.com/watch?v=a5-Uag0laZE
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 16:32
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ben heel blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in jouw leven. Maar ik geloof dat er nog veel meer mogelijk is als jij daar geloof voor zou hebben. Volledig herstel is mogelijk, geloof ik ...
Vind je het volgende filmpje dan ook godsdienstwaanzin? http://www.youtube.com/watch?v=a5-Uag0laZE |
Hai,
Ik bedoelde dat ik hersteld ben. Dat was een proces. Niet ineens. Van borderline. dissociatieve stoornis heb ik nog wel, Ik zeg altijd liever 'dissociatie', omdat het wel een mechanisme is dat me beschermd(e). In ieder geval, ondervind ik daar geen last van. en de dissociatie is minimaal, ook door het geloof. Kan ik nu dingen niet persoonlijk, van een afstand beoordelen. En dan, in kleine hoeveelheden die ik zelf bepaal in mijn bewustzijn laten sijpelen. En verwerken.
--
Ik wil wel antwoord geven op je vraag. Ik vind de vraag erg belangrijk, en het onderwerp ook. Ik vind het zó belangrijk, dat ik eerst een paar dagen goed wil nadenken, voordat ik antwoord geef.
Laterz! :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 16:52
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai,
Ik bedoelde dat ik hersteld ben. Dat was een proces. Niet ineens. Van borderline. dissociatieve stoornis heb ik nog wel, Ik zeg altijd liever 'dissociatie', omdat het wel een mechanisme is dat me beschermd(e). In ieder geval, ondervind ik daar geen last van. en de dissociatie is minimaal, ook door het geloof. Kan ik nu dingen niet persoonlijk, van een afstand beoordelen. En dan, in kleine hoeveelheden die ik zelf bepaal in mijn bewustzijn laten sijpelen. En verwerken.
--Dat is een groot wonder, joepie, daar word ik vrolijk van ...Omdat het laat zien hoe groot God is. En ook wat geloof doet ...
Ik wil wel antwoord geven op je vraag. Ik vind de vraag erg belangrijk, en het onderwerp ook. Ik vind het zó belangrijk, dat ik eerst een paar dagen goed wil nadenken, voordat ik antwoord geef.
Heel verstandig, ik ben vaak heel impulsief maar dat werkt wel weer voor mij. Zo is ieder mens uniek en weerkaatst elke christen een stukje van Christus. Mooi he?Laterz! :) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ben heel blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in jouw leven. Maar ik geloof dat er nog veel meer mogelijk is als jij daar geloof voor zou hebben. Volledig herstel is mogelijk, geloof ik ...
Vind je het volgende filmpje dan ook godsdienstwaanzin? http://www.youtube.com/watch?v=a5-Uag0laZE |
Hai,
Ik zal deze link wel even zetten onder 'gebedsgenezing'.
Waanzin vind ik het niet.
Ik geloof niet wat ik op die film zie.
Door ervaringen. toen ik pas gelovig was, en ik erachter kwam, ben ik alles erover gaan lezen. Onder andere, 'Sekten: Bedreiging of bevrijding? Novapress Laren'. Dat boek is alleen nog tweede hands verkrijgbaar.
Ik wil best wel geloven dat er nu en dan weleens iemand geneest, dat gebeurd trouwens ook in de 'wereld'. Maar, dat je daar gewoon naar toe kan gaan, en dat iedereen die iets heeft, wordt genezen daar, nee, dat geloof ik niet.
Normaal, in de wereld, en niet op een forum, zal ik dat niet zo zeggen. Kans dat ik iemand beledig. Toen ik pas gelovig was, geloofde ik het wel, en toen zal ik ook heftig reageren als iemand er 'kritiek' op had.
Mijn ex, met wie ik nog steeds goed bevriend ben en ik, gingen daar vaak heen, naar diensten met die genezingsdiensten erin. We hebben wat voor ons laten bidden, en dan voor paniek en depressie. Mijn ex had ook het nodige in zijn jeugd meegemaakt. Als we daar weg gingen nadat voor ons gebeden was, werd paniek en depressie alleen nog groter.
Trouwens wel mooi, dat liedje van Keith Green.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|