Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen. |
Volgens mij zet Willemijn hier gewoon een feit neer en zegt dat niks over alle evangelische gemeenten. Volgens mij voel jij je nu aangevallen maar er wordt toch ook over de protestantse kerk gesproken er is hier vlakbij idd een predikant op non actief gesteld door misbruik, maar daarover hoef ik me als protestant of refo niet aangevallen te voelen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen. |
Misschien bedoelt Willemijn te zeggen dat "vergeven" niet zo eenvoudig is? Zelfs als God het wil? en we het dus eigenlijk wel zouden moeten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:16
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Misschien bedoelt Willemijn te zeggen dat "vergeven" niet zo eenvoudig is? Zelfs als God het wil? en we het dus eigenlijk wel zouden moeten? |
En dan heeft ze nog gelijk ook hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:20
|
|
|
[quote=JOSINA022]En dan heeft ze nog gelijk ook hoor![/quote
Ik ben het ook helemaal met haar eens..
Het zeggen is zo makkelijk, maar het werkelijk doen..én volhouden ...omdat je nooit iets vergeten kan..
En toch hé.. gebed...het enige Red- middel..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:22
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Misschien bedoelt Willemijn te zeggen dat "vergeven" niet zo eenvoudig is? Zelfs als God het wil? en we het dus eigenlijk wel zouden moeten? | Eerlijk gezegd vind ik het razend irritant dat iedereen maar invult wat Wmijn bedoelt. Een gevalletje van voor je beurt spreken. Oftewel hou je kop/snater en laat Wmijn eerst zelf reageren!!!
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het razend irritant dat iedereen maar invult wat Wmijn bedoelt. Een gevalletje van voor je beurt spreken> Oftewel hou je kop en laat Wmijn eerst zelf reageren!!! |
Sorry Chat vind dat je erg kort door de bocht reageerd en "kop houden" kan het misschien even op en normale manier gevraagt worden?? En reageren mag iedereen op een reactie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sorry Chat vind dat je erg kort door de bocht reageerd en "kop houden" kan het misschien even op en normale manier gevraagt worden?? En reageren mag iedereen op een reactie! | Weer een bemoeial hier....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Weer een bemoeial hier.... |
verbeter de wereld begin bij jezelf!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:32
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het razend irritant dat iedereen maar invult wat Wmijn bedoelt. Een gevalletje van voor je beurt spreken. Oftewel hou je kop/snater en laat Wmijn eerst zelf reageren!!! |
Als je goed leest, zou jij het ook zo lezen, maar jij voelt je direct aangevallen als het over de evangelischen/charismatischen gaat...strange.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:38
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Als je goed leest, zou jij het ook zo lezen, maar jij voelt je direct aangevallen als het over de evangelischen/charismatischen gaat...strange....... | Nee, het gaat niet eens over het onderwerp, het gaat erom dat je niet van te voren moet invullen wat een ander denkt of wat een ander voelt. Een kwestie van aanvoelen denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:40
|
|
|
Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ... dit schrijft Crossroad.....
Het gaat mij zuiver om de term vergeving en de makkelijkheid waar mee er volgens mij mee om wordt gegaan. dat zag ik in bovenstaand stukje weer terug...... Zij heeft als christen de plicht......ja, dat klopt......maar misbruik en dan dat horen? Dat kan je misschien na jaren verwerking en misschien ook helemaal niet....En zou God je daarom niet begrijpen?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 17:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ...
Het gaat mij zuiver om de term vergeving en de makkelijkheid waar mee er volgens mij mee om wordt gegaan. dat zag ik in bovenstaand stukje weer terug...... Zij heeft als christen de plicht......ja, dat klopt......maar misbruik en dan dat horen? Dat kan je misschien na jaren verwerking en misschien ook helemaal niet....En zou God je daarom niet begrijpen? |
Helemaal mee eens Willemijn, ze zeggen wel eens vergeven kan ik wel maar vergeten.... dat is wat anders. En een ieder die iemand misbruikt dient daarvoor gestraft te worden christen of niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:46
|
|
|
Het gaat mij zuiver om de vergeving. Dit verhaal speelt zich af in de evangelie gemeente omdat daar vergeven vrij actueel is. Als het in een PKN kerk gespeeld had had ik zeker dezelfde reactie gehad...... Als jij dat als goedkoop ervaart spijt me dat oprecht want dat is helemaal niet mijn bedoeling....En waarom zou ik de evangeliegemeente onderuit schoppen? Dat je dat al van me denkt.......valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van je.... En wat ik in die docu weer eens bevestigd zag en ook wel wist is dat het helemaal niet altijd zo is dat de predikant aan de kant gezet wordt maar dat het ook in de doofpot gestopt wordt......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 15:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee, het gaat niet eens over het onderwerp, het gaat erom dat je niet van te voren moet invullen wat een ander denkt of wat een ander voelt. Een kwestie van aanvoelen denk ik. |
In vele topics merk ik dat jouw reacties uit wij en zij bestaat. Jij praat net zo goed voor een ander . Jij praat vaak ook voor een ander...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ...
Het gaat mij zuiver om de term vergeving en de makkelijkheid waar mee er volgens mij mee om wordt gegaan. dat zag ik in bovenstaand stukje weer terug...... Zij heeft als christen de plicht......ja, dat klopt......maar misbruik en dan dat horen? Dat kan je misschien na jaren verwerking en misschien ook helemaal niet....En zou God je daarom niet begrijpen? |
Ik geloof ook niet dat je het slachtoffer moet dwingen om de dader te vergeven. Ik denk dat je het als slachtoffer bij God kan neerleggen. God alleen weet wat er gebeurt is tussen de dader en slachtoffer. En ik geloof stellig dat God begrip heeft dat het slachtoffer niet kan vergeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:35
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jammer dat je het zo opvat maar dat is een verschil van mening,dat laten we maar zo he
Maar Shanita,en dit zeg ik echt niet omdat ik belerend wil zijn,het forum van CM is openbaar,iedereen op internet kan het hele forum lezen zonder ooit in te loggen!!(en ook je foto zien als je dat toestaat aan CM) |
Hoi, dan heb ik jou ook verkeerd opgevat, mijn excuses!!!!
Bedankt voor je bezorgdheid!
Iedereen kan het lezen zonder ooit in te loggen. Dat weet ik, als je een woord intypt op google, wat ook hier voorkomt. Of gewoon al ze christianmatch intypen.
Daar hield ik rekening mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:38
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Leuk en aardig, maar kom eens met feiten ...
Als je zegt "blijkt dat het daar mogelijk nog vaker voorkomt" dan zou ik graag daarvan de feiten willen zien. Nu leg je een grote beschuldiging neer bij "christenen" als groep. |
Ik heb nu even geen zin om naar feiten en cijfers te googelen.
Ik heb het niet over 'christenen' als groep. Waarom zou ik.
Juist niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Shanita, je moet eens ophouden je eigen negatieve ervaringen als norm te stellen voor de hele kerk. En je moet niet gaan beweren dat onze gemeentes daar soepeler mee omgaan. Jij hebt te maken gehad met machtsmisbruik en dat komt in alle geledingen van de maatschappij voor. |
Ik bedoel ook in alle geledingen.
Ik bedoel alleen van wat ik vaak doe als iemand die ik ken het moeilijk heeft, dan haal ik bemoedigende dingen van het geloof erbij.
Even los of dat die persoon wel of niet gelooft.
Nou, dat hoef je in zo'n lotgenoten groep niet te doen bij iemand, want dat werkt averechts. Dat viel me op en meer niet.
Er zitten daar mensen, en niet iedereen, die allergisch voor het woord 'God' zijn. die dan meteen heel boos worden.
Nou zijn die mensen natuurlijk niet verloren, want God wéét hoe dat komt. Want God is rechtvaardig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 19:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ... dit schrijft Crossroad.....
Ik ga er zeker niet gemakkelijk mee om Willemijn, en vergeven is ook niet zomaar iets wat je moet doen ... Ik schreef dan ook heel duidelijk ... en oprecht berouw toont
En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...
Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 19:30
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ga er zeker niet gemakkelijk mee om Willemijn, en vergeven is ook niet zomaar iets wat je moet doen ... Ik schreef dan ook heel duidelijk ... en oprecht berouw toont
En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...
Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ... |
Het gaat mij niet om het oprechte berouw.....het gaat mij om het slachtoffer en hoe zij ermee om moet/kan gaan......En je zag in deze docu precies de knelpunten van vergeven..... Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat mij niet om het oprechte berouw.....het gaat mij om het slachtoffer en hoe zij ermee om moet/kan gaan......En je zag in deze docu precies de knelpunten van vergeven..... Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is..... |
en dan lijkt het soms of er geen weg meer is, of dit leven niet meer geleeffd kan worden..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:54
|
|
|
MARIAN519 schreef: | en dan lijkt het soms of er geen weg meer is, of dit leven niet meer geleeffd kan worden.. |
Ja, ik las het stuk dat je had weggehaald.
Dat iemand het leven niet meer aankon, zoiets, dat ze naar God toe wilde.
Dat gevoel had ik ook een hele tijd, jaren geleden, dat ik naar de Hemel wilde. Ik wou dat ik een ziekte kreeg, dat ik nog een maand of drie te leven had, zodat ik nog van mensen afscheid kon nemen.
Ja, erg eigenlijk he, dat besef ik nu pas, nu ik het schrijf. Ook omdat ik weer heb leren leven, en dat zo lang geleden lijkt.
Nog even over echt berouw, postings hiervoor. Als de hoofddader zeg maar, echt berouw zou hebben gehad, was ik de eerste die zou vergeven. Graag zelfs...echt berouw...!!!
Maar ja, dat is helaas niet zo.
En ik kan ook begrijpen wat Willemijn hiervoor schreef, zoiets dat je niets koopt voor echt berouw omdat je eigen leven al verwoest is.
Ik bedoel dan zelf met echt berouw, van alles doen wat in je vermogen ligt, om het goed te maken.
Maar ja, dat was jaren geleden hoor, dat ik me daarmee bezig hield, met als er echt berouw was, ik het zou vergeven. als er echt berouw was, had ik allang iets gehoord, zo bedoel ik het.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 oktober 2011, 10:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:06
|
|
|
Hallo Chat
Ik weet van een predikant hier uit de buurt die overspel pleegde met een vrouw ook van zijn gemeente en die is hier weggegaan en staat weer in zuidhollandf op de kansel en hoe kan je dan de 10 geboden voorlezen dat is wat ik niet snap. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:18
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Chat
Ik weet van een predikant hier uit de buurt die overspel pleegde met een vrouw ook van zijn gemeente en die is hier weggegaan en staat weer in zuidhollandf op de kansel en hoe kan je dan de 10 geboden voorlezen dat is wat ik niet snap. Sjalom. Martin | Ik praat misschien voor mijn beurt, maar doe het toch, wij horen elke zondag de tien geboden, aan hoeveel van de tien, houden wij ons onschuldig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:00
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik las het stuk dat je had weggehaald.
Dat iemand het leven niet meer aankon, zoiets, dat ze naar God toe wou.
Dat gevoel had ik ook een hele tijd, jaren geleden, dat ik naar God wilde. Ik wou dat ik een ziekte kreeg, dat ik nog een maand of drie te leven had, zodat ik nog van mensen afscheid kon nemen.
Ja, erg eigenlijk he, dat besef ik nu pas, nu ik het schrijf. Ook omdat ik weer heb leren leven, en dat zo lang geleden lijkt.
Nog even over echt berouw, postings hiervoor. Als de hoofddader zeg maar, echt berouw zou hebben gehad, was ik de eerste die zou vergeven. Graag zelfs...echt berouw...!!!
Maar ja, dat is helaas niet zo.
En ik kan ook begrijpen wat Willemijn hiervoor schreef, zoiets dat je niets koopt voor echt berouw omdat je eigen leven al verwoest is.
Ik bedoel dan zelf met echt berouw, van alles doen wat in je vermogen ligt, om het goed te maken.
Maar ja, dat was jaren geleden hoor, dat ik me daarmee bezig hield, met als er echt berouw was, ik het zou vergeven. als er echt berouw was, had ik allang iets gehoord, zo bedoel ik het. |
Klopt Shanita wat je zegt...berouw tonen als dader, daar hangt best veel vanaf. en dan wél berouw tonen aan degene die je wat hebt aangedaan, misschien dat er dan vergeving kan zijn...althans een begin van.. het slachtoffer waar ik over spreek wilde de confrontatie met de dader aangaan..die persoon liet het op het laatst afweten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 01:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat mij niet om het oprechte berouw.....het gaat mij om het slachtoffer en hoe zij ermee om moet/kan gaan......En je zag in deze docu precies de knelpunten van vergeven..... Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is..... |
Weet je, er staat meer dan alleen maar "oprecht berouw" ... Heb je de rest van mijn posting ook gelezen ... Lees dan nog maar even, dan zie je wat ik verder nog schreef ...
Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...
@ Willemijn -- Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is ..... Soms krijg ik de indruk dat je gewoon niet wilt lezen wat ik schrijf en elke keer weer een zinnetje benadrukt wat dan verderop in mijn posting een hele andere betekenis heeft/krijgt dan wanneer je alleen dat ene zinnetje benadrukt/aanhaalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 02:07
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Klopt Shanita wat je zegt...berouw tonen als dader, daar hangt best veel vanaf. en dan wél berouw tonen aan degene die je wat hebt aangedaan, misschien dat er dan vergeving kan zijn...althans een begin van.. het slachtoffer waar ik over spreek wilde de confrontatie met de dader aangaan..die persoon liet het op het laatst afweten. |
Ik ben ook de confrontatie aangegaan. Dader loopt me uit te lachen, dat ik toch niets kan bewijzen. Dat een rechter mij ook niet zou geloven. En de dingen waar wel meerderen bij waren, die worden zorgvuldig onder het vloerkleed geveegd door andere familie. Namelijk moeder en broer.
Dat was bij de Oprah Winfrey een keer zo, dat ging over mannen, die vroeger misbruikt zijn. die hadden allemaal een foto bij zich waar ze op stonden als kind. En van degenen die door familie was misbruikt, vader of moeder of beidde, die hadden ook allemaal zonder uitzondering geen steun of geloofwaardigheid van familie. Ja, en dan denk ik van dat ik niet de enige ben.
Ach, ik heb weer een leven nu. ik moet wel uitkijken voor manipulatie, dat is alles. Daar lees ik veel over, om mezelf te kunnen wapenen.
Fijne zondag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 07:56
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Weet je, er staat meer dan alleen maar "oprecht berouw" ... Heb je de rest van mijn posting ook gelezen ... Lees dan nog maar even, dan zie je wat ik verder nog schreef ...
@ Willemijn -- Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is ..... Soms krijg ik de indruk dat je gewoon niet wilt lezen wat ik schrijf en elke keer weer een zinnetje benadrukt wat dan verderop in mijn posting een hele andere betekenis heeft/krijgt dan wanneer je alleen dat ene zinnetje benadrukt/aanhaalt. |
Ik lees heel goed wat je schrijft maar ik ben het niet met je eens........ik heb meer de indruk dat jij dat niet wil/kan accepteren...... Je hoeft je mening toch niet op te dringen? Volgens mij voeren we hier een discussie? En geen wie heeft er gelijk strijd? En juist die ene zin zegt wel veel want daar draait het nu net om.......en dat veroorzaaakt ook zoveel leed bij slachtoffers.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 2 oktober 2011, 08:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:49
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Chat
Ik weet van een predikant hier uit de buurt die overspel pleegde met een vrouw ook van zijn gemeente en die is hier weggegaan en staat weer in zuidhollandf op de kansel en hoe kan je dan de 10 geboden voorlezen dat is wat ik niet snap. Sjalom. Martin |
Hoi Martin,
Snap niet dat die man uberhaupt weer is bevestigd in het ambt! En al helemaal niet hoe die dan de 10 geboden kan voorlezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik lees heel goed wat je schrijft maar ik ben het niet met je eens........ik heb meer de indruk dat jij dat niet wil/kan accepteren...... Je hoeft je mening toch niet op te dringen? Volgens mij voeren we hier een discussie? En geen wie heeft er gelijk strijd? En juist die ene zin zegt wel veel want daar draait het nu net om.......en dat veroorzaaakt ook zoveel leed bij slachtoffers....... |
Kan me hier volledig bij aansluiten het gaat er niet om wie er gelijk heeft! Het is een discussie en met name om de slachtoffers van deze discussie!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|