Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik erken dat ik een zondig mens ben. En ik erken dat mijn zonden vergeven zijn.
Waarom zou ik er moeilijk over doen? Ik zie het nut er niet van.
Wat voor nut hebben de 10 geboden? Om mij te laten zien dat ik door mijn zondige aard mij er niet aan kan houden. We hebben dagelijks te strijden tegen deze zonden. | Denk je dat je met die houding een vreugde bent voor God? Denk eens aan een kind dat zegt: ik kan niet.....Hoe zou jij als ouder daarop reageren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:57
|
|
|
Hoeveel mensen op cm hebben zich niet aan het 7de gebod kunnen houden?
De wil was er wel bij de huwelijks sluiting. De wil was er om de problemen binnen het huwelijk op te lossen. Maar toch koos men ervoor om te gaan scheiden.
Zo is het ook met het 5de gebod. Eer uw vader en uw moeder.
Hoeveel mensen hebben daar geen moeite mee omdat ze misbruikt/mishandels zijn door ze. Ze willen geen contact meer met hun ouders.
Ik zeg dus: de mens wil zich houden aan de 10 geboden, maar kan soms niet anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Denk je dat je met die houding een vreugde bent voor God? Denk eens aan een kind dat zegt: ik kan niet.....Hoe zou jij als ouder daarop reageren? |
Als het kind zou zeggen ik kan niet slapen, dan zeg ik, blijf dan maar wakker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Denk je dat je met die houding een vreugde bent voor God? Denk eens aan een kind dat zegt: ik kan niet.....Hoe zou jij als ouder daarop reageren? |
Een kind kan ook zeggen, ik kan niet maar wil het wel proberen èn mijn best doen. Wilt u helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:15
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als het kind zou zeggen ik kan niet slapen, dan zeg ik, blijf dan maar wakker | Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik merk dat veel mensen in hun geloof blijven hangen in het negatieve. Ik ben zondig, God heeft me en zal me weliswaar vergeven, maar ik blijf toch zondaar. Ik geloof dat je een stapje verder mag gaan, zelfs moet gaan. Als God ons bevrijdt van zonde, mogen we in vrijheid en vreugde leven. En mogen we ook in Zijn vreugde verder gaan. God heeft ons geroepen getuige te zijn in deze wereld, wat voor getuigen zijn we dan eigenijk. Mensen kijken meer naar je leven dan dat ze luisteren naar je woorden. Wat zien ze dan? Iemand die met zwaarmoedigheid door het leven gaat, omdat hij zoveel schuldbesef heeft dat hij niet verder komt? Of zien ze iemand die de vreugde van Zijn geloof ervaart, de liefde van Christus uitstraalt en beseft dat het leven met Christus een rijkdom geeft, die de wereld niet kent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik merk dat veel mensen in hun geloof blijven hangen in het negatieve. Ik ben zondig, God heeft me en zal me weliswaar vergeven, maar ik blijf toch zondaar. Ik geloof dat je een stapje verder mag gaan, zelfs moet gaan. Als God ons bevrijdt van zonde, mogen we in vrijheid en vreugde leven. En mogen we ook in Zijn vreugde verder gaan. God heeft ons geroepen getuige te zijn in deze wereld, wat voor getuigen zijn we dan eigenijk. Mensen kijken meer naar je leven dan dat ze luisteren naar je woorden. Wat zien ze dan? Iemand die met zwaarmoedigheid door het leven gaat, omdat hij zoveel schuldbesef heeft dat hij niet verder komt? Of zien ze iemand die de vreugde van Zijn geloof ervaart, de liefde van Christus uitstraalt en beseft dat het leven met Christus een rijkdom geeft, die de wereld niet kent? |
Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven?? Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken. Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt. Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor. Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden. Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over! Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:28
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven?? Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken. Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt. Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor. Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden. Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over! Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen? |
Nou, Erika,als je al geen last had van slapeloosheid, dan zou je het nu in ieder geval wel krijgen....heh...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 14 september 2011, 19:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:34
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nou, Erika,als je al geen last had van slapeloosheid, dan zou je het nu in ieder geval wel krijgen....heh... |
idd annette (sorry dat ik niet terugmail dat lukt namelijk even niet)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:50
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven?? Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken. Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt. Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor. Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden. Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over! Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen? | Je legt wel heel vreemde verbanden hoor. Ik zeg, dat als je geloof alleen maar bestaat uit zondebesef je een zwaarmoedig geloof belijdt. Wat betreft slaapstoornissen: ik sta er wat tussen in. Het kan heel goed zijn, dat schuldgevoel of haat of bitterheid je kan weerhouden van slaap. En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen. Aan de andere kant kunnen er ook lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen en gelukkig kan medicatie daarbij helpen. Zelfs de artsen zullen je altijd vragen naar de oorzaak van slapeloosheid en in sommige gevallen zouden ze een therapeut adviseren. In mijn ogen zit er wel degelijk een mentale component en ook een geestelijke component in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je legt wel heel vreemde verbanden hoor. Ik zeg, dat als je geloof alleen maar bestaat uit zondebesef je een zwaarmoedig geloof belijdt. Wat betreft slaapstoornissen: ik sta er wat tussen in. Het kan heel goed zijn, dat schuldgevoel of haat of bitterheid je kan weerhouden van slaap. En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen. Aan de andere kant kunnen er ook lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen en gelukkig kan medicatie daarbij helpen. Zelfs de artsen zullen je altijd vragen naar de oorzaak van slapeloosheid en in sommige gevallen zouden ze een therapeut adviseren. In mijn ogen zit er wel degelijk een mentale component en ook een geestelijke component in. |
Waar denk ja dat ik met de hulpverlening steeds mee bezig ben?? geestelijke en lichamelijke aspecten aan te pakken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik merk dat veel mensen in hun geloof blijven hangen in het negatieve. Ik ben zondig, God heeft me en zal me weliswaar vergeven, maar ik blijf toch zondaar. Ik geloof dat je een stapje verder mag gaan, zelfs moet gaan. Als God ons bevrijdt van zonde, mogen we in vrijheid en vreugde leven. En mogen we ook in Zijn vreugde verder gaan. God heeft ons geroepen getuige te zijn in deze wereld, wat voor getuigen zijn we dan eigenijk. Mensen kijken meer naar je leven dan dat ze luisteren naar je woorden. Wat zien ze dan? Iemand die met zwaarmoedigheid door het leven gaat, omdat hij zoveel schuldbesef heeft dat hij niet verder komt? Of zien ze iemand die de vreugde van Zijn geloof ervaart, de liefde van Christus uitstraalt en beseft dat het leven met Christus een rijkdom geeft, die de wereld niet kent? |
Daarom heb ik ook geen humor,omdat ik dus zwaarmoedig door het leven ga.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:51
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Waar denk ja dat ik met de hulpverlening steeds mee bezig ben?? geestelijke en lichamelijke aspecten aan te pakken! | Dan is het toch niet zo gek als Roady aangeeft dat je je kunt afvragen waar die slapeloosheid vandaan komt? En ik geloof dat verbittering, haat en alles wat daarmee te maken heeft voor slapeloze nachten kan zorgen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan is het toch niet zo gek als Roady aangeeft dat je je kunt afvragen waar die slapeloosheid vandaan komt? En ik geloof dat verbittering, haat en alles wat daarmee te maken heeft voor slapeloze nachten kan zorgen... |
absoluut maar er nog vèèèl meer oorzaken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:24
|
|
|
COOTJE711 schreef: | absoluut maar er nog vèèèl meer oorzaken.... | Zelfs dat heb ik al eerder aangegeven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:45
|
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:48, Pagina 2
Quote: | Roady:Het is niet aan Hem te wijten dat mensen niet willen luisteren, niet willen gehoorzamen, niet willen vergeven, niet willen opstaan, niet willen doorzetten, niet willen liefhebben, niet willen belijden, niet willen erkennen, niet willen gaan zien.... |
Quote: | Net als een vader die het beste voor zijn kind wil, en zoekt. Als het kind echt, echt niet wil, ja dat moet het kind maar voelen. |
Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.
De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.
Die moeten nu maar 'voelen'?
Nog een keer, ik was de 2de quote vergeten neer te zetten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 23:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 08:16
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:48, Pagina 2
Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen.
De slachtoffers van een natuurramp of een oorlog, daar zitten ook christenen tussen die wel gehoorzaam waren wilden luisteren enzovoort.
Die moeten nu maar 'voelen'?
Nog een keer, ik was de 2de quote vergeten neer te zetten. |
Volgens mij ging dit topic over slapeloosheid, niet over natuurramp-slachtoffers.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:22
|
|
|
ROADY641 schreef: | Volgens mij ging dit topic over slapeloosheid, niet over natuurramp-slachtoffers. |
Je zet dit neer ivm slapeloosheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan is het toch niet zo gek als Roady aangeeft dat je je kunt afvragen waar die slapeloosheid vandaan komt? En ik geloof dat verbittering, haat en alles wat daarmee te maken heeft voor slapeloze nachten kan zorgen... |
Maar van die punten heb ik geen last chat!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:06
|
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:50
Quote: | ERIKA schreef: Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven?? Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken. Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt. Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor. Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden. Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over! Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen? |
Quote: | CHATULIEM: Je legt wel heel vreemde verbanden hoor. Ik zeg, dat als je geloof alleen maar bestaat uit zondebesef je een zwaarmoedig geloof belijdt. Wat betreft slaapstoornissen: ik sta er wat tussen in. Het kan heel goed zijn, dat schuldgevoel of haat of bitterheid je kan weerhouden van slaap. En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen. Aan de andere kant kunnen er ook lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen en gelukkig kan medicatie daarbij helpen. Zelfs de artsen zullen je altijd vragen naar de oorzaak van slapeloosheid en in sommige gevallen zouden ze een therapeut adviseren. In mijn ogen zit er wel degelijk een mentale component en ook een geestelijke component in |
Ik vind het een heel erg normaal en begrijpelijk stukje van Erika.
Nergens vreemde verbanden. En je zei nergens van alleen, in vorige stukken.
Het was in een ander stuk van Erika al duidelijk dat haar slapeloosheid niet te maken heeft met schuldgevoel, haat of bitterheid....
Een normaal zondebesef is juist goed. In 1 Joh. staat ergens van dat wie zegt zonder zonde te zijn een leugenaar is en de waarheid niet in hem is.
Quote: | CHATULIEM:En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen. | Dat heeft Erika al lang gedaan, zie vorige stukjes.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 september 2011, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:12
|
|
|
ROADY641 schreef: | Waarom geef je geen eerlijk antwoord op een eerlijke vraag Shanita? |
Welke eerlijke vraag, Roady??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:50
Ik vind het een heel erg normaal en begrijpelijk stukje van Erika.
Nergens vreemde verbanden. En je zei nergens van alleen, in vorige stukken.
Het was in een ander stuk van Erika al duidelijk dat haar slapeloosheid niet te maken heeft met schuldgevoel, haat of bitterheid....
Een normaal zondebesef is juist goed. In Joh. 1 staat ergens van dat wie zegt zonder zonde te zijn een leugenaar is en de waarheid niet in hem is.
Dat heeft Erika al lang gedaan, zie vorige stukjes. |
Blij dat er mensen toch nog goed kunnen lezen Dank je shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Blij dat er mensen toch nog goed kunnen lezen Dank je shanita |
Graag gedaan ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Welke eerlijke vraag, Roady?????? |
Quote: Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...
Dat was mijn eerlijke vraag aan jou. Je doet net alsof je daar overheen gelezen hebt Shanita...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:06
|
|
|
[b][quote]Roady[/b]
Een eerlijke opmerking van je Erika. Je kent dus de oorzaak van je slapeloosheid. Gedachten die je niet onder controle krijgt. Dan is de volgende vraag wellicht: Hoe krijg je rust in je gedachten?
Zou "het geloof" je daarmee van dienst kunnen zijn? En als je de rust in je bol krijgt, zou je dan vredig kunnen slapen?
je stelt mij hier een vraag ik antwoord daarop maar vervolgens reageer je nergens meer op jammer!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 15 september 2011, 12:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:30
|
|
|
ROADY641 schreef: | Quote: Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...
Dat was mijn eerlijke vraag aan jou. Je doet net alsof je daar overheen gelezen hebt Shanita... |
Ik doe nooit 'net alsof'.
Ik geloof wel in God die het beste met mij voorheeft. Júist wel.
--
Waarom die vraag: Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...
Omdat ik het niet zo op heb met gebedsgenezers?
God heeft het zó goed met mij voor, dat mijn ogen zijn geopend wat betreft gebeds'genezers'. En andere dwalingen.
Heeft iemand daar wel een andere mening over is dat prima, daarom is dit een discussieforum. Dan heb ik daar ook respect voor.
En ik ga hier niet mijn mond houden omdat ik anders denk dan sommigen anderen. Waarom zou ik?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 september 2011, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:42
|
|
|
[quote=ERIKA129][b][b]
Ja Roady, jij schrijft dat stuk aan Erika, op de bladzijde hiervoor.
Zij reageert daar uitgebreid op, en je reageerd niet meer..???
Jammer.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 september 2011, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:02
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Maar van die punten heb ik geen last chat!!!!!!!! | Ik geef aan in dat stukje dat het niet zo slecht gevonden is van Roady, dat dat niet direct op jou van toepassing is, wil niet zeggen dat dat niet waar is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:49
|
|
|
Ik zou liever nog een stukje verder gaan ...
Ons geloof in God en in het Volbrachte Werk van Jezus Christus, zal allemaal wel goed zitten. Daar kunnen we allemaal wel ja en amen op zeggen ...
Maar hebben we ook genoeg geloof om Hem te volgen, of gaat daar ons geloof mank? Als we het woord "geloof" eens gaan vervangen door het woord "vertrouwen" ... Hebben we genoeg vertrouwen om Hem te volgen? Ja, hebben we genoeg vertrouwen om ons helemaal over te geven aan Hem? Vertrouwen we blindelings op Hem en vertrouwen we er op dat Hij alleen het beste met ons voor heeft, of gaan we dingen voor onszelf invullen en komen we onbewust toch met de "ja maar ... opmerkingen"? Natuurlijk mag je je dingen afvragen, ja je moet je zelfs dingen afvragen ...
De laatste tijd heb ik veel tegenslag gehad ... Allemaal kleinigheidjes ... een griepje ... kortademig ... benauwd ... slecht slapen ... mijn praten ging weer minder (erger stotteren) ... prikkelbaar ... enz. enz. En al die kleinigheidjes hielden mij bezig, niet even, nee hele dagen ... Ik ging wel gewoon naar de dienst, las wel in mijn bijbel en bad ook gewoon. Maar toch ... ik merkte dat ik minder bezig was met God, mijn vertrouwen was niet meer onvoorwaardelijk ... Ik ben me gaan afvragen waar komt dit allemaal vandaan ... ??? Door het stukje van Roady, werd me e.e.a. duidelijk ... mijn vertrouwen was niet meer volledig op God gericht, ik gaf satan een mogelijkheid om binnen te komen en zich te gaan bemoeien met mijn leven ... kleinigheidjes die mij van God vandaan hielden ... Het eerste wat ik heb gedaan ... Ik heb God om vergeving gevraagd dat ik Hem niet meer op de eerste plaats had staan ... gelijk daarna heb ik satan gesommeerd om op te donderen, en mij in Jezus naam niet langer lastig te vallen ...
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb heerlijk geslapen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:53
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik zou liever nog een stukje verder gaan ...
Ons geloof in God en in het Volbrachte Werk van Jezus Christus, zal allemaal wel goed zitten. Daar kunnen we allemaal wel ja en amen op zeggen ...
Maar hebben we ook genoeg geloof om Hem te volgen, of gaat daar ons geloof mank? Als we het woord "geloof" eens gaan vervangen door het woord "vertrouwen" ... Hebben we genoeg vertrouwen om Hem te volgen? Ja, hebben we genoeg vertrouwen om ons helemaal over te geven aan Hem? Vertrouwen we blindelings op Hem en vertrouwen we er op dat Hij alleen het beste met ons voor heeft, of gaan we dingen voor onszelf invullen en komen we onbewust toch met de "ja maar ... opmerkingen"? Natuurlijk mag je je dingen afvragen, ja je moet je zelfs dingen afvragen ...
De laatste tijd heb ik veel tegenslag gehad ... Allemaal kleinigheidjes ... een griepje ... kortademig ... benauwd ... slecht slapen ... mijn praten ging weer minder (erger stotteren) ... prikkelbaar ... enz. enz. En al die kleinigheidjes hielden mij bezig, niet even, nee hele dagen ... Ik ging wel gewoon naar de dienst, las wel in mijn bijbel en bad ook gewoon. Maar toch ... ik merkte dat ik minder bezig was met God, mijn vertrouwen was niet meer onvoorwaardelijk ... Ik ben me gaan afvragen waar komt dit allemaal vandaan ... ??? Door het stukje van Roady, werd me e.e.a. duidelijk ... mijn vertrouwen was niet meer volledig op God gericht, ik gaf satan een mogelijkheid om binnen te komen en zich te gaan bemoeien met mijn leven ... kleinigheidjes die mij van God vandaan hielden ... Het eerste wat ik heb gedaan ... Ik heb God om vergeving gevraagd dat ik Hem niet meer op de eerste plaats had staan ... gelijk daarna heb ik satan gesommeerd om op te donderen, en mij in Jezus naam niet langer lastig te vallen ...
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb heerlijk geslapen ... |
Mooi cross dat dat voor jou zo heeft mogen werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:24
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik zou liever nog een stukje verder gaan ...
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb heerlijk geslapen ... |
Goed bezig! Vooral die laatste: proclameer je vrijheid en autoriteit maar! Ik verwonder me daar telkens weer over. En telkens en telkens weer besef ik: de strijd is en blijft in mijn geest.
Moedig voorwaarts!
|
|
Naar boven |
|
|