ChristianMatch

Forum

Vergeven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:28

HENK710 schreef:
Verplicht? Vergeven is geen moetje! Het is toch wel iets dat vanuit het hart moet plaatsvinden, lijkt me!

Dat dacht ik ook Henk710 al zie ik bij Pieter zijn reactie ook het woord "plicht" staan... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 00:23

VERGEVEN ZOALS WIJ VERGEVEN ZIJN

"Want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden." Mattheus 7:2

Wij kunnen alleen vergeving van God ontvangen, wanneer wij anderen vergeven. De liefde van God drijft ons tot Hem, en deze liefde kan ons hart niet ontroeren wanneer wij geen liefde voor onze broeders en zusters kunnen opbrengen.

Toen Hij het 'Onze Vader' ten einde had gebeden, voegde Jezus er aan toe: "Want indien gij aan de mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven: maar indien gij aan de mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven
" (Matth. 6:14,15).

Wie niet vergeven kan, snijdt de enige verbinding af waardoor hij genade van God ontvangen kan.
Niemand moeten niet denken, dat zolang zij, die ons leed hebben aangedaan niet hun ongelijk bekend hebben, wij gerechtigd zouden zijn hen onze vergeving te ontzeggen.
Zonder twijfel moeten zij hun hart verootmoedigen door berouw en belijdenis van schuld; maar wij horen een barmhartige geest openbaren tegenover hen, die ons hebben benadeeld; of zij nu hun schuld belijden of niet.

Niets kan een geest van onvergeeflijkheid rechtvaardigen.
Degene, die onbarmhartig is tegenover anderen, bewijst dat hijzelf geen deel heeft aan de vergevende genade van God. In de vergeving van God wordt het hart van de dwalende mens dicht tot het grote hart der Oneindige liefde gedreven. De stroom van goddelijk medelijden vloeit in het hart van de zondaar, en deelt zich door hem mede aan de harten van anderen.

Er wordt ons geen vergeving geschonken omdat wij vergeven, maar zoals wij vergeven. De oorsprong van alle vergeving vindt je in de liefde van God, die wij niet verdiend hebben, maar onze houding tegenover anderen laat zien of wij ons deze liefde hebben eigengemaakt of niet. Daarom zegt de Heer: "Met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden."

Wanneer wij tot God komen, is het een niet geringe voorwaarde om de ontvangen genade niet alleen voor onszelf te houden, maar haar ook aan anderen te openbaren.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 00:25
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 07:54

MAR907 schreef:
VERGEVEN ZOALS WIJ VERGEVEN ZIJN

Denk je dat God ons vergeeft als wij geen berouw hebben en ons weigeren te bekeren?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 09:01

WILLEMIJN232 schreef:
Straks worden we nog vriendinnen........ Verraste, verbaasde smiley

Dat zou wel eens een heel interesante vriendschap kunnen zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 09:10

ZINGA672 schreef:
Denk je dat God ons vergeeft als wij geen berouw hebben en ons weigeren te bekeren?

GrZing!

Ik denk het niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 09:21

ZINGA672 schreef:
Ik vermoed dat Anita niet geholpen wordt door boze reacties, noch door klakkeloze vergeving. Het is heel lief bedoeld om haar zonder enig tegengas alles te vergeven, maar daar komt zij geen stap mee verder. Uiteindelijk vind ik dit juist liefdeloos omdat dit haar niet helpt.

Volgens mij zou ze er veel meer aan hebben als er mensen zijn die haar helpen met communiceren, al dan niet op een forum.

En met goed en bijbelgetrouw bijbelonderricht (en niet rucksichtloss alles van internet afplukken).

En last but not least; een zinvolle dagbesteding. Teveel studeren en thuis zitten is niet bevorderlijk voor de grijze massa.

GrZing

Hier ben ik het wel mee eens, Zinga. Met medelijden help je iemand niet echt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 09:24

JOLAN931 schreef:

Zouden tegenpolen elkaar dan toch aantrekken Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 19:32

ZINGA672 schreef:
Hoho... rustig aan hoor.

We zouden kunnen beginnen met 4 weken samen vasten en bidden in de polder? Engeltje smiley

En dat noem je rustig beginnen?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 19:39

DAVID923 schreef:
Ik zie wat je typt en wat de Bijbel zegt, en hoe je die totaal negeert.
Je denkt alleen vanuit jouw beleving, jouw morele en etishe maatstaaf.
Kan je gewoon niet serieus nemen op dit christelijke forum, waar de Bijbel toch het laatste woord moet hebben en ons compas/maatstaaf moet zijn.

Troost je, ik neem jouw beweringen ook niet serieus en eigenlijk zijn ze ook niet zo interessant......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 10 november 2010, 19:44
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 19:42

ZINGA672 schreef:
Ik vermoed dat Anita niet geholpen wordt door boze reacties, noch door klakkeloze vergeving. Het is heel lief bedoeld om haar zonder enig tegengas alles te vergeven, maar daar komt zij geen stap mee verder. Uiteindelijk vind ik dit juist liefdeloos omdat dit haar niet helpt.

Volgens mij zou ze er veel meer aan hebben als er mensen zijn die haar helpen met communiceren, al dan niet op een forum.

En met goed en bijbelgetrouw bijbelonderricht (en niet rucksichtloss alles van internet afplukken).

En last but not least; een zinvolle dagbesteding. Teveel studeren en thuis zitten is niet bevorderlijk voor de grijze massa.

GrZing

De wonderen zijn de wereld nog niet uit Zinga! Ik ben het helemaal met je eens...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 19:43

JOLAN931 schreef:

Misschien vallen we in het "echt"wel mee...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:06

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien vallen we in het "echt"wel mee...... Knipoog smiley

huh Smiley die vol vragen zit onecht

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 10 november 2010, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:36

WILLEMIJN232 schreef:
Troost je, ik neem jouw beweringen ook niet serieus en eigenlijk zijn ze ook niet zo interessant......

wat een diepe inhoudelijke reactie weer. met veel inhoudelijke argumenten ook. niet te vergeten Bijbelse onderbouwing, petje af.

beetje zoals op de kleuterschool, op het niveau van;

''wat je zegt ben je zelf''

lol!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:45

DAVID923 schreef:
wat een diepe inhoudelijke reactie weer. met veel inhoudelijke argumenten ook. niet te vergeten Bijbelse onderbouwing, petje af.

beetje zoals op de kleuterschool, op het niveau van;

''wat je zegt ben je zelf''

lol!

Feest der herkenning dus voor jou?
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN863

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:54

WILLEMIJN232 schreef:

Even off-topic...

Waar zijn jullie mee bezig?
Kun je elkaars uitspraken niet met respect behandelen?
En als je dan zo graag iets hatelijks tegen elkaar wilt zeggen doe dat dan in een mail of privéchat... Hier hoeft toch niet iedereen van mee te genieten?

Sorry ik klink nu even als een oude meut... Maar ik weet dat veel mensen dit bedoelen als ze zeggen dat mensen zich niet christelijk gedragen...
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:02

WILLEMIJN232 schreef:

ik dacht dat ik toch altijd juist wel mijn reactie`s met de Schrift onderbouw en ook innhoudelijk op zaken inga.

nu doe je weer hetzelde. niet op de punten ingaan en flauwe vragen stellen.

Goed, so be it, en die mevrouw heeft gelijk, dit hoeft niet op het forum.
zonde ook van mijn tijd.

ONTOPIC
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:23

ANITA324 schreef:
Lieve broeders en zusters,

mocht ik jullie gekwetst hebben
dan wil ik mij hierbij mijn spijt betuigen
en hoop ik dat jullie mij kunnen vergeven.

Shalom,

Een zuster in Christus,

Anita

Natuurlijk Lieve Meid!!!!!!!!! Ook al weet ik niet waarvoor, maar dat zal mij wel ontgaan zijn.
Alleen al de lieve manier waarop je het zegt, geeft bij mij al de wil en de neiging om te vergeven!

Shalom!

Zuster in Christus!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:27

SHANITA130 schreef:
Natuurlijk Lieve Meid!!!!!!!!! Ook al weet ik niet waarvoor, maar dat zal mij wel ontgaan zijn.
Alleen al de lieve manier waarop je het zegt, geeft bij mij al de wil en de neiging om te vergeven!

Shalom!

Zuster in Christus!

Vind het natuurlijk heel mooi dat je Anita wilt vergeven hoor...maar als je niet eens weet waarvoor, zou het dan echt nodig zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 16:29

ANITA324 schreef:
Juist omdat ik van mensen hou getuig je juist zoveel mogelijk.
Alleen ik weet dat ik niet uit mezelf dit kan doen.
Je wil zo graag iedereen het laten weten en daarvoor waarschuwen.
Verder kan ik dit alleen in gebed brengen en moet ik dit wel los laten.

Hartelijke groet,

Anita

Waar het hart vol van is stroomt de mond van over.

Hoi Anita!

Ik vind dat je dit heel erg mooi hebt opgeschreven!!!!!!

Ja, soms moet je dingen wel loslaten, omdat je zelf niets)meer' kan doen.
En dan kan je ´alleen´ nog bidden.
En dat bidden, ja, da´s zo belangrijk!!!!!!!

Bedankt dat je dat nog even onder de aandacht brengt!

Ik vind dat God jou veel wijsheid geeft!!!!

Shalom!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:01

TESSYBEAR731 schreef:
Vind het natuurlijk heel mooi dat je Anita wilt vergeven hoor...maar als je niet eens weet waarvoor, zou het dan echt nodig zijn?

Hoi Tessybear!

Ik weet niet of het nodig is.

Maar-en hoe ik zelf Anita ervaar, al bijna een half jaar, vind ik haar heel erg aardig en denk ik zelf dat ze een heel goed hart heeft.

Vandaar!!!!

En haar bedoelingen zijn zeker goed, denk ik.
Het is denk ik erg goed om het evangelie te verkondigen.
en als iemand dat dan te enhousiast doet volgens anderen, ja, dan denk ik aan mezelf, toen ik tot geloof kwam 20 jaar geleden.
Toen was ik zo enthousiast over het geloof en ik nam het heel erg serieus 'wat ik overigens nog heb), dat ik het er heel erg vaak, te vaak erover had.
En ja, ik zat toen bij de ´vrije groepen´ en zat ik inderdaad, met de beste bedoelingen overigens over te nemen wat zij zeidden.
Dusz..dat ´je moet ´evangeliseren´ nam ik dan ook heel erg letterlijk.
En dat je ´moet´ waarschuwen voor de hel ook. Want, zo werd er gezegd in de vrije groepen, als je dat niet doet, ben je verantwoordelijk als je familie vrienden, collega´s en dergelijke naar de hel gaan, als je ze niet hebt gewaarschuwd vantevoren. En ook dat je ´moet´ vergeven.....Ook al toont de dader geen berouw en-of spijt. Terwijl ik, in mijn concordantie op Het Nieuwe Testament, alleen teksten met betrekking tot vergeven kan vinden, als de dader berouw heeft, of spijt betuigd, of er verdriet van heeft.
Dat waren echt oprachten die je-ik meekreeg. Achteraf ervaar ik het als een soort van ´zelf´ niet meer nadenken, maar napraten....

Terwijl het ook wat, erg veel, genuanceerder kon, achteraf.
Want wat ik deed was bijvoorbeeld op een verjaardag familieleden waarschuwen dat als ze niet geloven, ze voor eeuwig naar de hel gaan.

Ergens in het Nieuwe Testament staat dat je op een goed moment moet wachten om het evangelie te vertellen. Het staat er niet letterlijk zo, maar zo is het bedoeld. Ik zal het wel even opzoeken als ik tijd ervoor heb.

Evangelie verkondigen, dat is een opdracht, dat staat duidelijk in de bijbel.
Evangelie betekend ´Goed Nieuws´.
Dreigen met de hel is duidelijk niet ´Goed Nieuws´ overbrengen.... Zieke smiley
En ik lees duidelijk in Romeinen Hoofdstuk 2, dat mensen die niet geloven wél naar de hemel gaan. Dat het echt ´slechte´ mensen betreft, die tegen beter weten in, uit eigen keuze slecht zijn en willen zijn, dat die naar de hel gaan. die willen niet eens naar de Hemel, want dan kunnen ze hun slechte dingen niet blijven doen....Dit laatste heb ik van de schrijver C.S. Lewis..uit een van zijn boeken, zal es nakijken welk boek....

Nou ja, in ieder geval, wou ik dit even kwijt.
En natuurlijk is dit niet voor jou persoonlijk bedoelt.
Ik wou het even kwijt, nádat ik inging op je posting, dat ik niet helemaal weet wáárvoor ik Anita zou moeten vergeven. Ik vermoed wél dat het iets te maken heeft, met wat ik hierboven schrijf. Als dat zo is, tuurlijk vergeef ik iemand die in zijn enthousiasme dingen doet, die ik zelf ook deed toen ik jonger was...

Helaas heb ik nú geen tijd om hier verder en dieper en duidelijker op in te gaan....Mijn vriend komt zo.....Dusz nog het een en ander doen.... enzo

Laterzzzzz!!!!! Knipoog smiley
Ga ik er zeker verder op in!!!!!!!!!!!
Helaas moet-wil ik nu stoppen Twijfelende smiley
Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 17:35

SOFIE807 schreef:
Vergiffenis maakt het verleden niet mooier, maar wel de toekomst.

Hoi Sofie!

Dit vind ik heel goed bedacht en heel mooi gezecht, deze 'spreuk' zeg maar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:05

ZINGA672 schreef:
Oké, dus als iemand ergens geen berouw van heeft is het voor mijzelf beter die persoon te vergeven (en dan moet ik ook vergeten). Zodat die persoon, die nergens berouw van heeft, doodleuk mijn leven weer binnen banjert en de ene verwoesting na de andere aanricht?? Smiley die vol vragen zit

Inderdaad Zieke smiley

Ben ik zelf mee doodgegooit. Toen ik pas tot geloof was gekomen. Vergeven MOET.
Ook al is het je eigen V@#$%. En ook al ben je als kleuter achtergelaten, regelmatig weken voor
G%$#, bij andere P@#$%^%. En later rond een jaar of 10......Met medeweten van V@#$% verkracht door aangetrouwde O@#$%.....van 50/60 jaar ouder dan ikzelf was....
Net als de reklame op tv tegen kinderuitbuiting, zie je zo'n dikke oude vent, die een arm om een meisje van een jaar of 10 heeft.....
Deze laatste zin gaat alleen op voor mensen die de reklame kennen van 'Stop Kinderuitbuiting'.

Hoeveel mensen inclusief mezelf zijn niet nog verder beschadigd, voor zover dat mogelijk is, omdat ze 'moeten'/moesten vergeven van bepaalde christelijke groepen.

Zelfs als de dader helemaal geen berouw toont, je zelfs uitlacht als niemand erbij is, zo van dat je lekker toch niets kan bewijzen....

Vergeven is weer hartelijk met de ander omgaan alsof er niets gebeurt is. Net zoals God ons vergeeft.
God zegt niet van dat Hij wel wil vergeven, maar dan verder geen contact wil.

Nou, ik moet/wil nu even stoppen, want ik heb geen tijd meer nu.
Laterzzzz!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:15

[quote=SHANITA130]Inderdaad Zieke smiley

Ben ik zelf mee doodgegooit. Toen ik pas tot geloof was gekomen. Vergeven MOET.
Ook al is het je eigen V@#$%. En ook al ben je als kleuter achtergelaten, regelmatig weken voor

(je tekst even weggedaan) wat erg voor je shanita. Wat kunnen mensen toch vreselijke dingen doen. Dat zijn geen mensen meer.
Maar bedoel je dat God hen vergeeft voor alles wat ze een ander aandoen? Kunnen zij gewoon weer vrolijk verder leven? Dat zou toch niet mogen?
liefs van mij
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:27

Wat er bedoeld word is dat het voor jezelf helend kan werken om iemand te vergeven. Wanneer je wrok blijft koesteren jegens iemand kun je bij jezelf een soort van "blokkade" oproepen waardoor het verwerkingsproces word opgehouden.
Daarnaast staat in de bijbel dat Jezus ons oproept om altijd te vergeven...(70x7) en daarom zien veel mensen het als een "moeten"...
Maar in sommige gevallen word je niet eens om vergeving gevraagd, dus hoe zou je die dan moeten schenken?
Wanneer je dan in staat bent om die persoon toch te vergeven, zal de boosheid afnemen en het je niet meer in de weg staan...

(even heel kort omschreven maar hoop dat het duidelijk is)
Naar boven

Auteur Bericht
RUTH485

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:36

lieve mensen,

Jullie halen nu twee dingen door elkaar .
Om te kunnen vergeven [is eenzijdig/komt van één kant]heb je één persoon nodig en dat ben jezelf , je zet jezelf daarmee vrij van een persoon en of situatie .Je laat het los zeg maar , je weigert om het aan je te laten kleven .

Dan is er ook nog verzoening : en daar zijn er twee voor nodig , dus de aangedane en de veroorzaker die tot verzoening kunnen beslissen als ze het "eens " worden .Beide partijen zijn gehoord en er is "genoeg- doening"
bereikt .

Twee héél verschillende zaken die vaak doorelkaar worden gehaald.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:24

RUTH485 schreef:
lieve mensen,

Jullie halen nu twee dingen door elkaar .
Om te kunnen vergeven [is eenzijdig/komt van één kant]heb je één persoon nodig en dat ben jezelf , je zet jezelf daarmee vrij van een persoon en of situatie .Je laat het los zeg maar , je weigert om het aan je te laten kleven .

Dan is er ook nog verzoening : en daar zijn er twee voor nodig , dus de aangedane en de veroorzaker die tot verzoening kunnen beslissen als ze het "eens " worden .Beide partijen zijn gehoord en er is "genoeg- doening"
bereikt .

Twee héél verschillende zaken die vaak doorelkaar worden gehaald.

idd. Ruth, mooie bijdrage.

Waar ook altijd veel misverstand over is merk ik, is vergeven en vergeten...
Ik hoor vaak dat mensen zeggen dat je gebeurtenissen zou moeten vergeten... maar ik vind dat iets wat je niet van iemand kunt vragen...
Soms duurt zoiets niet eventjes maar jaaaaren... dan kan je toch niet vragen omdat maar te vergeten ? Dat is dan een onderdeel geworden uit een deel van jouw leven... niet dat je er in moet blijven hangen, tuurlijk niet, maar ook al hoort iets tot het verleden, dan nog hoort het bij jouw levensverhaal...
Ik hoop echt dat mensen na gaan denken voor ze zoiets zeggen... je kunt er mensen diep mee kwetsen, terwijl mensen geen notie hebben wat dat voor die persoon betekent.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 11 november 2010, 23:27
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:40

SUSANNAH475 schreef:
idd. Ruth, mooie bijdrage.

Waar ook altijd veel misverstand over is merk ik, is vergeven en vergeten...
Ik hoor vaak dat mensen zeggen dat je gebeurtenissen zou moeten vergeten... maar ik vind dat iets wat je niet van iemand kunt vragen...
Soms duurt zoiets niet eventjes maar jaaaaren... dan kan je toch niet vragen omdat maar te vergeten ? Dat is dan een onderdeel geworden uit een deel van jouw leven... niet dat je er in moet blijven hangen, tuurlijk niet, maar ook al hoort iets tot het verleden, dan nog hoort het bij jouw levensverhaal...
Ik hoop echt dat mensen na gaan denken voor ze zoiets zeggen... je kunt er mensen diep mee kwetsen, terwijl mensen geen notie hebben wat dat voor die persoon betekent.

Idd, Susannah!

Alles wat je meegemaakt hebt in je leven heeft je gevormd tot wie je nu bent. Dit proces blijft je hele leven doorgaan.

Dat betekent m.i. idd dat je wel mensen kunt vergeven, maar dat je nooit kunt vergeten wat er gebeurd is en dat hoeft ook niet, omdat je anders een deel van jezelf zou moeten verloochenen.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 23:57

Ja zonder vergeving geen verzoening maar je kan wel vergeven zonder verzoening.
En waarom vergeten? Dat kan niet eens. Alles wat je mee maakt vormt je.
De scherpe kanten gaan er na verloop van tijd af, maar de herinnering ligt altijd te waken om je te waarschuwen dat je niet weer in zo'n situatie terecht komt. Dat kan positief zijn maar ook negatief. Vooral als het personen betreft.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 09:32

LOES550 schreef:
Ja zonder vergeving geen verzoening maar je kan wel vergeven zonder verzoening.
En waarom vergeten? Dat kan niet eens. Alles wat je mee maakt vormt je.
De scherpe kanten gaan er na verloop van tijd af, maar de herinnering ligt altijd te waken om je te waarschuwen dat je niet weer in zo'n situatie terecht komt. Dat kan positief zijn maar ook negatief. Vooral als het personen betreft.

Vergeven zonder verzoenen, ja, hehe, dan kan ik ook wel vergeven,

Bij vergeving hoort verzoening: Jezus is voor ons aan het kruis gegaan, ter vergeving van zonden, om te verzoenen ons met God.

1 Joh 1 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.

Dus ja, als een ander ze belijd naar mij begane zondes is het wel moeilijk maar ja als degene berouw heeft en wil veranderen kan ik wel vergeven en van harte weer met hem omgaan, net als Jezus deed.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 10 februari 2013, 09:41

SHANITA130 schreef:
Vergeven zonder verzoenen, ja, hehe, dan kan ik ook wel vergeven,

Dit probeer ik je al een poosje duidelijk te maken Shanita.
Fijn dat je het nu ook "vat"

Fijne zondag.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4