ChristianMatch

Forum

voorziening
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:06

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik een beetje moeite met dit onderwerp. Het vergroot nl. de problemen van één specifieke groep en ik ben er niet van overtuigd dat die groep het nu zo slecht heeft. Er zijn voldoende mogelijkheden om goed rond te komen, vind ik. En ik ken voldoende moeders die het niet slecht hebben...

Ik vind dit redelijk kort door de bocht Chat.
Je zou je eens kunnen voorstellen dat er alleenstaande moeders zijn met vier kinderen die met ca. gem. 50 euro in de week aan eten en drinken hebben te besteden.
Je moet een knappe kerel zijn om daarmee 5 mensen voor een week van eten te kunnen voorzien.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:06

PIETER649 schreef:
Wat de reden is om niet aan een cm-uitje mee te doen is, is een prive reden.
Daarom begrijp ik Chatuliem best wel. Het is ook niet leuk als iemand iets organiseerd en de grootste helft van de reacties bestaat uit mensen die melden dat ze niet meegaan omdat ze geen tijd, zin of geld hebben.
Bijdragen die niet opbouwend zijn voor het onderwerp.
Ik heb toevallig vanochtend een dergelijke reactie geplaatst omdat ik ook es n keer n stompzinnige reactie wou plaatsen.... maar wees eerlijk, het slaat toch nergens op?
Er zitten 2000 leden op cm, zou een lekkere zooi worden als die allemaal reageren met de reden waarom ze NIET meedoen.

Klopt, is mij ook wel eens opgevallen! Begrijp ik ook niet goed. Dan vraag je er misschien wel om, om zielig gevonden te worden.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 25 oktober 2010, 18:07
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:18

MARIJAN072 schreef:
Klopt, is mij ook wel eens opgevallen! Begrijp ik ook niet goed. Dan vraag je er misschien wel om, om zielig gevonden te worden.

Als mensen aangeven dat ze niet mee gaan omwille van het geld is dat misschien ook wel een verdoken vraag naar een uitje dat niet zo duur is. Het hoeft niet direct als zielig aanzien worden...Ergens verlangen ze misschien ook wel eens naar een echt ipv een cyber-contact. Als je niets aangeeft kan ook het bewustzijn bij de andere niet opgewekt worden.

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 25 oktober 2010, 19:00
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:20

MARIJAN072 schreef:

De reden kan ook zijn dat angst voor en/of eerdere relatie's op het uitje meegaan.... Hoeft niet financieel te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:56

MAR907 schreef:
Ik vind dit redelijk kort door de bocht Chat.
Je zou je eens kunnen voorstellen dat er alleenstaande moeders zijn met vier kinderen die met ca. gem. 50 euro in de week aan eten en drinken hebben te besteden.
Je moet een knappe kerel zijn om daarmee 5 mensen voor een week van eten te kunnen voorzien.....

Dit vind ik nu weer kort door de bocht zeg......of alleen alleenstaande moeders met kinderen dat kunnen?Soms is het gewoon niet anders en dan red je je d'r maar mee of je nu een alleenstaande vader, moeder of een hele familie mee hebt te onderhouden.........en wees dan maar blij dat je nog in Nederland woont waar er instanties zijn die je evt willen helpen............
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:02

Ik heb er gewoon ronduit moeite mee dat de nadruk alleen maar op één groep ligt. Het lijkt op een vorm van stigmatisering waarmee elke vrouw niet blij zou moeten zijn. Het is in mijn ogen ook vernederend.....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:08

wat is er vernederend aan armoede?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:13

HANNAH810 schreef:

Genoeg denk ik Hannah..........
Onze maatschappij is duidelijk niet ingericht op de arme mens........
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:14

HANNAH810 schreef:

En...wat is er vernederend aan toegeven dat je moeite hebt de eindjes aan elkaar te knopen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:15

TESSYBEAR731 schreef:
En...wat is er vernederend aan toegeven dat je moeite hebt de eindjes aan elkaar te knopen?

Voor jou misschien niet maar waarom is er dan zoveel 'verborgen' armoede?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:17

HANNAH810 schreef:

ooit had ik een werkgever die zei: Armoe houd de mens netjes en ik heb graag net personeel. Knipoog smiley

nee, het is geen schande en ook geen vernedering... maar of het iets is om trots op te zijn is een ander uiterste.
het is ook niet te ruiken door een ander, dus als je vind dat die omstandigheid bekend moet zijn bij anderen, moet je dat wel ff zelf aangeven.
en als je desondanks toch graag live contact met andere cm.ers wil hebben, organiseer dan bij jezelf thuis iets en vraag of iedereen iets meeneemt, of vraag bijv. een tientje voor de drankjes en de hapjes.
ik geloof dat niemand daar een probleem mee heeft om n bijdrage te geven, het word vaker gedaan, ook door mensen die het wel zouden kunnen lijen, daarnaast verhoogt het zelf meenemen de betrokkenheid van de gasten!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:17

HANNAH810 schreef:

Gewoon al enkele malen aangeven dat je wel iets aan iets zou willen meedoen maar dat het helaas er niet af kan.
Of binnenkort vertellen sommige dat ze tijdens de feestdagen ook wel eens iets "speciaal" willen eten maar ook dat ook nu weer helaas er dan diep in de buidel moet getast worden. Dit kan reacties geven dat je zielig bent en dat is niet altijd leuk...eigenlijk word je dan vernederd...

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:18

WILLEMIJN232 schreef:
Voor jou misschien niet maar waarom is er dan zoveel 'verborgen' armoede?

Sja, omdat er genoeg mensen zijn die het niet toe durven geven...wellicht gevoed door het feit dat er ook een heleboel mensen zijn die de armoede niet willen zien, niet willen "erkennen"...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:31

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, omdat er genoeg mensen zijn die het niet toe durven geven...wellicht gevoed door het feit dat er ook een heleboel mensen zijn die de armoede niet willen zien, niet willen "erkennen"...

en dan kom je eigenlijk bij de definitie van Wat is armoede?
Mijn dochter van 23 (student) vind ook dat ze het arm heeft Verraste, verbaasde smiley ,
en ik denk dat het reuze meevalt en niet weet waar ze over praat als ik bij haar ben op haar leuke kamer in het studentenhuis en koffie drink uit haar george Clooney koffiezet apparaat(welliswaar gekregen maar toch......)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:36

WILLEMIJN232 schreef:
en dan kom je eigenlijk bij de definitie van Wat is armoede?
Mijn dochter van 23 (student) vind ook dat ze het arm heeft Verraste, verbaasde smiley ,
en ik denk dat het reuze meevalt en niet weet waar ze over praat als ik bij haar ben op haar leuke kamer in het studentenhuis en koffie drink uit haar george Clooney koffiezet apparaat(welliswaar gekregen maar toch......)

zo heb ik ook een straatarme zus, met een kast vol mcgregor Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:43

PIETER649 schreef:
Ik zie het even wat breder in deze bijdrage Hannah.
Jolan dr eerste zin is duidelijk genoeg en ze heeft ook groot gelijk.
Er is inderdaad niets op tegen voor elkaar te zorgen, ook financieel!!
Maar nu de praktijk....
ff voorbeeldje, oke?
stel: jij ontvangt het volgende mailtje:

Hoi Hannah810,

Ik lees op t forum dat je schulden hebt en eigenlijk te weinig eten voor je 17 kindjes kunt kopen.
Dat vind ik heel erg en ik wil je graag een handje helpen!
Ben je ermee geholpen dat ik bijv. een keer je energierekening betaal en een keer met je naar de supermarkt ga om een winkelwagentje vol te laden?
Het zou leuk zijn als we dat doen op de datum van de bowlingavond in Sexbierum, zie forum bij Agenda. Jouw bijdrage en consumpties neem ik dan ook voor mn rekening.
Dan kun je meteen met mij meerijden en ik zet je s avonds thuis weer af.
Laat maar weten wat ik voor je kan doen.....

grt.

Gulheid111

ik heb het donkerbruine vermoeden dat meneer Gulheid door diverse dames geblokked word en er meldingen naar de redactie gaan.
Degenen die wel terugmailen, mailen waarschijnlijk iets in de trant van:

Hallo Gulheid,

Hoe kom je erbij en waar bemoei je je mee..
ENGERD!!!

tot nooit weer mails!

Kortom: in de practijk een onhaalbaar iets en ik blijf dus bij mn stelling dat je elkaar geen schuldgevoel moet aanpraten hierover.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

zooo, ben eindelijk uitgelachen Clown smiley

ik denk pieter, dat ik zo'n mail idd niet serieus zou nemen.

Het is ook niet mijn bedoeling om te sugereren dat de rijke cmmer voor de arme cmmer op moet brengen.Wat ik alleen wel duidelijk wil maken is dat de rijkeren er vaak geen benul van hebben hoe het is om iedere cent om te moeten draaien. Dat valt ze dus niet kwalijk te nemen.

Wat ik wel denk mis dat armoede een christen dichter bij God houd omdat de bede geef ons heden ons dagelijks brood veel meer waarde heeft voor die persoon als voor iemand die naar de centen niet hoeft te kijken....zo kan armoede zelfs een zegen zijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:49

JOLAN931 schreef:

Het is ook niet mijn bedoeling om te sugereren dat de rijke cmmer voor de arme cmmer op moet brengen.Wat ik alleen wel duidelijk wil maken is dat de rijkeren er vaak geen benul van hebben hoe het is om iedere cent om te moeten draaien. Dat valt ze dus niet kwalijk te nemen.

Wat ik wel denk mis dat armoede een christen dichter bij God houd omdat de bede geef ons heden ons dagelijks brood veel meer waarde heeft voor die persoon als voor iemand die naar de centen niet hoeft te kijken....zo kan armoede zelfs een zegen zijn

Klopt wat je zegt Jolan, ik heb het in mijn leven ook wel eens ontzettend arm gehad en uiteindelijk heeft me dat heel veel gebracht. Vooral ook dat je weet hoe het is om niets te hebben..........En achteraf ben ik blij dat ik het heb meegemaakt...........het heeft mij heel anders naar armoede leren kijken.........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:58

FRANKT627 schreef:
Als mensen aangeven dat ze niet mee gaan omwille van het geld is dat misschien ook wel een verdoken vraag naar een uitje dat niet zo duur is. Het hoeft niet direct als zielig aanzien worden...Ergens verlangen ze misschien ook wel eens naar een echt ipv een cyber-contact. Als je niets aangeeft kan ook het bewustzijn bij de andere niet opgewekt worden.

Frank

Zo heb ik het nog niet bekeken, maar er zit zeker wat in.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 20:00

WILLEMIJN232 schreef:
Dit vind ik nu weer kort door de bocht zeg......of alleen alleenstaande moeders met kinderen dat kunnen?Soms is het gewoon niet anders en dan red je je d'r maar mee of je nu een alleenstaande vader, moeder of een hele familie mee hebt te onderhouden.........en wees dan maar blij dat je nog in Nederland woont waar er instanties zijn die je evt willen helpen............

O Ja??? mischien begrijp je me verkeerd. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik wil ermee zeggen dat er genoeg personen zijn die in die armoede leven doordat er geen ondersteuning voor is en toch daarmee rond moeten komen terwijl dat onmogelijk is, vervolgens in de schulden terecht komen of anders op straat terecht komen.
En daarbij dat de kerk zegt "het is je eigen schuld" en daarom geen hulp geboden wordt enz...

Wat is er mis mee dat een "sterkere" een ander helpt???
Het is juist goed dat God "sterk staande" personen geeft om de ander te helpen...
Je zegt het goed dat er "evt. (onder voorwaardes)" willen helpen...

Ik had ook kunnen kiezen voor een welgaande persoon, die financieel iets in het laatje bracht. Het gaat om de liefde die gegeven wordt door iemand.... maar liefde uit zich niet alleen in de financiële dingen....
De liefde uit zich juist in de "hoopvolle toekomst" die De Heer elk wil geven....

Ik denk dat je mij totaal verkeerd begrijpt.... Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 26 oktober 2010, 13:33
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 22:54

„Wanneer gij dan hulp geeft," zeide Hij, „laat ... uw linker
hand niet weten wat uw rechter doet, opdat uw aalmoes in het verborgene zij, en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden
."
Met deze woorden leert Jezus niet dat vriendelijke daden altijd geheim gehouden moeten worden. De apostel Paulus, geïnspireerd door de Heilige Geest, maakte geen geheim van de vrijgevige zelfopoffering van de Christenen in Macedonië, maar hij sprak van de genade, die Christus in hen teweeg had gebracht, en op deze wijze werden ook anderen aangedaan met dezelfde geest.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:25

Als ik deze discussie lees lijkt het mij dat niet iedereen dezelfde definitie van armoede heeft. Dat is ook niet makkelijk, want armoede heeft denk ik in onze Westerse maatschappij meer dan 1 gezicht. Je kunt in het bezit zijn van allemaal mooie spullen maar toch geen geld hebben om eten te kopen.

Sommigen denken dat ons 'vangnet' toereikend is voor iedereen. Helaas blijkt dat in de praktijk veel mensen tussen de wal en het schip vallen. Daarnaast maken overheidsdiensten geregeld grove fouten waardoor mensen in de problemen komen. Ons systeem is al lang niet meer zo waterdicht als we denken.

Een kenmerk van echte armoede zou wellicht kunnen zijn dat deze je uitsluit van essentiële voorzieningen en een sociaal isolement veroorzaakt. Dat is erg. Als dat je dichter bij God brengt is dat mooi. Maar ik denk ook dat als je zelf armoede hebt meegemaakt je later, als het je weer goed gaat, ook met veel liefde een ander die dan in die situatie verkeert, zult helpen.
Zo leer je van beide kanten: vertrouwen op God in zware tijden en praktisch meeleven in tijden van voorspoed en zegen. Je hoeft een ander niet te helpen als je niet wilt. Niets is zo erg als een 'afgeperste gift'.

God heeft de blijmoedige gever lief.

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 25 oktober 2010, 23:27
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:34

ZINGA672 schreef:
Als ik deze discussie lees lijkt het mij dat niet iedereen dezelfde definitie van armoede heeft. Dat is ook niet makkelijk, want armoede heeft denk ik in onze Westerse maatschappij meer dan 1 gezicht. Je kunt in het bezit zijn van allemaal mooie spullen maar toch geen geld hebben om eten te kopen.

Sommigen denken dat ons 'vangnet' toereikend is voor iedereen. Helaas blijkt dat in de praktijk veel mensen tussen de wal en het schip vallen. Daarnaast maken overheidsdiensten geregeld grove fouten waardoor mensen in de problemen komen. Ons systeem is al lang niet meer zo waterdicht als we denken.

Een kenmerk van echte armoede zou wellicht kunnen zijn dat deze je uitsluit van essentiële voorzieningen en een sociaal isolement veroorzaakt. Dat is erg. Als dat je dichter bij God brengt is dat mooi. Maar ik denk ook dat als je zelf armoede hebt meegemaakt je later, als het je weer goed gaat, ook met veel liefde een ander die dan in die situatie verkeert, zult helpen.
Zo leer je van beide kanten: vertrouwen op God in zware tijden en praktisch meeleven in tijden van voorspoed en zegen. Je hoeft een ander niet te helpen als je niet wilt. Niets is zo erg als een 'afgeperste gift'.

God heeft de blijmoedige gever lief.

GrZing!

Ons maatschappelijk systeem is op zich goed voor de vrouwen en kinderen, alleen wanneer de mannen niet hun verantwoordelijkheid op zich nemen, wordt het een probleem....
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:59

MAR907 schreef:
Ons maatschappelijk systeem is op zich goed voor de vrouwen en kinderen, alleen wanneer de mannen niet hun verantwoordelijkheid op zich nemen, wordt het een probleem....

Ons maatschappelijk systeem is bij lange na niet goed. Hoeveel mensen (ja, ook mannen en zelfs hele gezinnen) moeten erg lang wachten voordat er eens een uitkering geregeld is? Idd, veel!

Dankzij de bureaucratie die in ons land de boventoon voert, moeten er veel mensen lang wachten voordat er iets geregeld is. En al die mensen die achter hun bureau denken te weten wat goed is, maar eigenlijk geen idee hebben wat er achter de voordeur zich afspeelt? Ook zij denken vaak de wijsheid in pacht te hebben.

Mijn moeder kreeg redelijk snel (3 maanden) een scootmobiel, maar een hoes voor over haar benen voor in de scoot kostte 6 weken, want ook daarvoor moesten allerlei formulieren voor ingevuld worden.

En armoede betreft idd veel meer mensen, ook mijn ouders hebben heel veel inkomen moeten inleveren nadat ze met pensioen gingen. Terwijl ze hun hele leven hard gewerkt hebben en altijd hun premie betaald hebben.
Mijn moeder is ernstig ziek en wordt meer en meer afhankelijk van zorg van buiten. PGB (persoonsgebondenbudget) zou voor haar een uitkomst zijn, maar omdat zij beiden een aow'tje hebben haalt de belasting aan de andere kant weer geld terug waardoor ze er alleen maar meer op achteruit zouden gaan.

Hoezo ons maatschappelijk systeem goed?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 00:32

JOSINA022 schreef:
Ons maatschappelijk systeem is bij lange na niet goed. Hoeveel mensen (ja, ook mannen en zelfs hele gezinnen) moeten erg lang wachten voordat er eens een uitkering geregeld is? Idd, veel!

Dankzij de bureaucratie die in ons land de boventoon voert, moeten er veel mensen lang wachten voordat er iets geregeld is. En al die mensen die achter hun bureau denken te weten wat goed is, maar eigenlijk geen idee hebben wat er achter de voordeur zich afspeelt? Ook zij denken vaak de wijsheid in pacht te hebben.

Mijn moeder kreeg redelijk snel (3 maanden) een scootmobiel, maar een hoes voor over haar benen voor in de scoot kostte 6 weken, want ook daarvoor moesten allerlei formulieren voor ingevuld worden.

En armoede betreft idd veel meer mensen, ook mijn ouders hebben heel veel inkomen moeten inleveren nadat ze met pensioen gingen. Terwijl ze hun hele leven hard gewerkt hebben en altijd hun premie betaald hebben.
Mijn moeder is ernstig ziek en wordt meer en meer afhankelijk van zorg van buiten. PGB (persoonsgebondenbudget) zou voor haar een uitkomst zijn, maar omdat zij beiden een aow'tje hebben haalt de belasting aan de andere kant weer geld terug waardoor ze er alleen maar meer op achteruit zouden gaan.

Hoezo ons maatschappelijk systeem goed?

Waar ik het over heb is scheiding.....
Hetgeen over AOW daar heb ik geen kennis van...

Een vrouw waar ik het over heb is een vrouw die een scootmobiel en een axiam (45 Km vervoermiddel) heeft op jonge leeftijd vanwege een ziekte die haar teistert .... En dan ook afhankelijk is van de maatschappij...

Zou ik als werkende man moeten gaan betalen voor elke gescheiden relatie?????? danwel voor elke hulp behoevende persoon, omdat die meent te kort te komen???
Waar liggen dan de grenzen????

ik betaal al meer dan 50% van mijn bruto inkomen daaraan!!!!

Dat is meer dan een tiende waar God het over heeft....

Het gedachten gang van mijn (voor)ouders hebben daarvoor gewerkt, is niet aan de orde. Je ouders hebben afgedragen voor de op dat moment zijnde personen in de AOW. Daar werk ik nu voor....

Onze kinderen werken voor onze AOW, zo is het altijd geweest..

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 26 oktober 2010, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 04:52

JOLAN931 schreef:

BESCHOUWING;

Kortom,
Pieter wil graag geld overmaken op uw rekening,
maar durft het niet te doen op de bowlingavond in Sexbierum,
uit angst om bij vele dames geblokt te worden.

Pieter, mag ik je een tip geven?

Je kunt het geld ook binnen laten sluizen op de gebedsavond in Kerkdriel?
Jouw ideeen zijn sehr gute Maasnamen
Daar zullen ze uw Rijne geweten zeker waarderen!

PRAKTISCH ADVIES:

En in alle overige plaatsen in Nederland:
Bij de Jumbo kun je gratis produkten meenemen als ze op de datum zijn.
(zie hun folder). Nee, niet over de datum. Op de datum.
Hierbij geldt: op = op.

GEBED:

Naast alle economische, arbeidsrechtelijke, juridische, politieke en wat al niet meer mogelijke visies...
is of topic, dit topic = gebed.
Dus...
Interessant is om gewoon WEL te bidden
en dan niet 'VOOR IEDEREEN IN HET ALGEMEEN' maar heel specifiek.
WANT
Interessant is, om te zien of zo'n gebed wordt verhoord.
Interessant is niet het juiste woord, dat klinkt te afstandelijk,
alsof wij God's almacht zouden kunnen meten, terwijl zij per definitie onmetelijk is. Toch, concreet:
Bij evangelisten hoor je dat wel eens, dat precies op tijd zo'n envelop met geld in de bus ligt.
Ik ben benieuwd wat hierbij 'uit de bus' komt.
Benieuwd is weer een fout woord.
Als je een euro ontvangt, als je hem nodig hebt,
en je de ervaring van voorzienigheid hebt,
ben je rijker dan met een miljoen op de bank.
dat gaat verder dan benieuwdheid, dat is groot nieuws,
zeg maar 'een blijde boodschap'.

zo, genoeg stof om te reageren...
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 08:08

BEHAPPY332 schreef:
BESCHOUWING;

Kortom,
Pieter wil graag geld overmaken op uw rekening,
maar durft het niet te doen op de bowlingavond in Sexbierum,
uit angst om bij vele dames geblokt te worden.

Pieter, mag ik je een tip geven?

Je kunt het geld ook binnen laten sluizen op de gebedsavond in Kerkdriel?
Jouw ideeen zijn sehr gute Maasnamen
Daar zullen ze uw Rijne geweten zeker waarderen!

PRAKTISCH ADVIES:

En in alle overige plaatsen in Nederland:
Bij de Jumbo kun je gratis produkten meenemen als ze op de datum zijn.
(zie hun folder). Nee, niet over de datum. Op de datum.
Hierbij geldt: op = op.

GEBED:

Naast alle economische, arbeidsrechtelijke, juridische, politieke en wat al niet meer mogelijke visies...
is of topic, dit topic = gebed.
Dus...
Interessant is om gewoon WEL te bidden
en dan niet 'VOOR IEDEREEN IN HET ALGEMEEN' maar heel specifiek.
WANT
Interessant is, om te zien of zo'n gebed wordt verhoord.
Interessant is niet het juiste woord, dat klinkt te afstandelijk,
alsof wij God's almacht zouden kunnen meten, terwijl zij per definitie onmetelijk is. Toch, concreet:
Bij evangelisten hoor je dat wel eens, dat precies op tijd zo'n envelop met geld in de bus ligt.Ik ben benieuwd wat hierbij 'uit de bus' komt.
Benieuwd is weer een fout woord.
Als je een euro ontvangt, als je hem nodig hebt,
en je de ervaring van voorzienigheid hebt,
ben je rijker dan met een miljoen op de bank.
dat gaat verder dan benieuwdheid, dat is groot nieuws,
zeg maar 'een blijde boodschap'.

zo, genoeg stof om te reageren...

Een aantal voorbeelden hiervan staan al in dit toppic. En dat is niet specifiek voorbehouden voor evangelisten hoor.
God ziet om naar de gewone mens die Hem oprecht zoekt.

En idd, dan ben je met de euro die je ontvangt rijker dan met miljoenen op de bank, omdat God heeft voorzien.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 12:39

De opdracht en belofte voor een rijke is: Wie zich ontfermt over de arme, leent uit aan de HEERE. Hij zal hem zijn weldaad vergelden. Spreuken 19:17

Rijkdom is voor een (wereldlijke) rijke een groot probleem;
Jezus zei het al; Hoe moeilijk zullen zij die rijkdommen hebben, het Koninkrijk van God binnengaan. Want het is gemakkelijker dat een kameel gaat door het oog van de naald dan dat een rijke het Koninkrijk van God binnengaat. (Lukas 18 24b+25)
Rijkdom is voor een christen een hoge verantwoordelijkheid. Doe wel en zie niet om.
Daarmee wil ik het probleem van een "arme" niet bagatelliseren, nee ik doe het juist uit compassie, maar meer een oproep aan hen doen die barmhartigheid kunnen bewijzen aan hun naaste door om te zien naar de behoeftige naaste. M.a.w. dat een ieder in navolging van onze oudste Broeder heiland is op de plaats waar hij gesteld is.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 16:24

AANGENAAM334 schreef:
De opdracht en belofte voor een rijke is: Wie zich ontfermt over de arme, leent uit aan de HEERE. Hij zal hem zijn weldaad vergelden. Spreuken 19:17

Rijkdom is voor een (wereldlijke) rijke een groot probleem;
Jezus zei het al; Hoe moeilijk zullen zij die rijkdommen hebben, het Koninkrijk van God binnengaan. Want het is gemakkelijker dat een kameel gaat door het oog van de naald dan dat een rijke het Koninkrijk van God binnengaat. (Lukas 18 24b+25)
Rijkdom is voor een christen een hoge verantwoordelijkheid. Doe wel en zie niet om.
Daarmee wil ik het probleem van een "arme" niet bagatelliseren, nee ik doe het juist uit compassie, maar meer een oproep aan hen doen die barmhartigheid kunnen bewijzen aan hun naaste door om te zien naar de behoeftige naaste. M.a.w. dat een ieder in navolging van onze oudste Broeder heiland is op de plaats waar hij gesteld is.

Bedoel je dat nu naar christenen toe of naar iedereen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 17:04

WILLEMIJN232 schreef:
Bedoel je dat nu naar christenen toe of naar iedereen? Verraste, verbaasde smiley

iedereen wie ik barmhartigheid kan bewijzen is mijn naaste. Anders zou ik een priester of een leviet zijn en geen samaritaan. Hoewel Galaten 5:10 ook geldt; terwijl wij de gelegenheid hebben, goed te doen aan allen, maar vooral aan de huisgenoten van het geloof. Het kost wat maar het maakt je rijk(er) in Chriustus.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 17:46

AANGENAAM334 schreef:
iedereen wie ik barmhartigheid kan bewijzen is mijn naaste. Anders zou ik een priester of een leviet zijn en geen samaritaan. Hoewel Galaten 5:10 ook geldt; terwijl wij de gelegenheid hebben, goed te doen aan allen, maar vooral aan de huisgenoten van het geloof. Het kost wat maar het maakt je rijk(er) in Chriustus.

De Here Jezus leert andersom: diegene die barmhartigheid schenkt, is mijn naaste. Hij verwees daarmee ook naar zichzelf....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 26 oktober 2010, 17:49
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4