Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:11
|
|
|
wat moet ik met knipogen van 20 jarigen? moet ik dan zeggen.. ik val niet op jongeren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat moet ik met knipogen van 20 jarigen? moet ik dan zeggen.. ik val niet op jongeren? | waarom niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, de publieke opinie heeft gewonnen, de PvdA heeft laten zien hoe flink ze kan zijn, maar ten koste van wat? Die prijs wordt door anderen betaald, die het kleine beetje geluk wat ze hadden nu in rook op zien gaan. PvdA voor de zwakkeren, mijn neus. Voor de zwakkeren in NL misschien, niet voor de zwakkeren buiten onze grenzen. |
Een zelfde pleidooi kan je ook voor Afrika houden, waar mensen omkomen van de honger en er ook burgeroorlogen zijn geweest. Toch denkt niemand erover om in al díe landen een vredesmacht neer te zetten, hooguit in 1 of enkele. Dan heet het ineens dat de soevereiniteit van de staat moet worden gerespecteerd....
Het is zeer terecht dat de PvdA de verlenging van de missie in Afghanistan niet zomaar accepteert. Verkiezingsbeloften moeten nu eenmaal worden waargemaakt, anders is een partij niet bepaald geloofwaardig. Afspraken in het regeeraccoord moeten worden nagekomen, anders dan zijn het intentieverklaringen en niet méér dan dat. Het CDA en de CU konden weten dat de PvdA er zo over dacht, want de PvdA heeft het steeds duidelijk gezegd. Het kan dus niet als een verrassing komen. Natuurlijk kan van eenmaal gemaakte afspraken en beloften worden afgeweken als de situatie daarom vraagt. Het zal dus een afweging worden wat het belangrijkste wordt. En misschien komt er een verrassende konijn uit de hoed.
Wat mij betreft kan de missie éénmaal worden verlengd met een jaar en dan mag een ander land het project overnemen zo men wil. Ik vind dan wel dat het zwart op wit met de NAVO moet worden afgesproken met een heleboel handtekeningen, zodat men later niks meer te mauwen of te zeuren heeft. De missie mag dan goed zijn voor het Afghaanse volk, maar het kost ons land per jaar een aantal doden, gewonden. (ook gewond in de psyche!)
Amerika trekt zich terug uit Irak. De samenleving in Irak is nog lang niet klaar voor een leven na Amerika. Er zijn nog steeds veel bomaanslagen. Toch hoor ik niemand over de terugtrekking uit Irak mekkeren..... waarom dan wel over Afghanistan?
Men kan nou eenmaal niet aan de gang blijven met militaire missies in het buitenland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De publieke opinie is iets wat niet bestaat. Als we ons door referenda laten regeren, laten we ons regeren door de media. De meeste mensen baseren nl. niet hun mening op eigen argumenten, maar wat populair is en klinkt in de media. Vaak wordt het beleid er meer door geschaad dan door gesteund. Vandaag vind ik een groot dieptepunt bereikt. De mensen in Uruzgan zullen in de steek gelaten worden, NL zal te schande te komen staan in de internationale wereld. Alles wat de laatste jaren opgebouwd is aan buitenlandse politiek wordt in één klap weggevaagd. De vraag is waarom? Omdat de PvdA wil laten zien aan de NL dat ze hun rug recht willen houden, en omdat het populair is bij de kiezers. Niet omdat ze willen regeren, maar omdat ze bang zijn voor de publieke opinie. Het publiek hoeft echter geen contacten te onderhouden met de NATO. Het publiek hoeft niet met de mensen in Uruzgan te praten en ze dan in de steek te laten. Het publiek hoeft niet de meisjes van 13 achter te laten die waarschijnlijk een toekomst te wachten staat dat ze ingeliijfd worden in de Taliban. Ja, de publieke opinie heeft gewonnen, de PvdA heeft laten zien hoe flink ze kan zijn, maar ten koste van wat? Die prijs wordt door anderen betaald, die het kleine beetje geluk wat ze hadden nu in rook op zien gaan. PvdA voor de zwakkeren, mijn neus. Voor de zwakkeren in NL misschien, niet voor de zwakkeren buiten onze grenzen. |
Reinste flauwekul wat je nu neerschrijft. Alsof de toekomst van Afghanistan afhangt van 8 of 12 maanden langer Nederlandse aanwezigheid. Als je iets voor de zwakkeren wilt doen in Afghanistan zul je alle krijgsheren en onverbeterlijke talibanstrijders moeten doden en nog zo'n 30 jaar in Afghanistan moeten blijven totdat er een moderne en slimmere generatie is opgegroeid. Je zult een hulpverlener en 5 soldaten bij iedere vrouw neer moeten zetten om haar te beschermen. Je zult moeten werken aan een mentaliteitsverandering binnen Afghanistan en tegelijkertijd zul je ook nog de Koran moeten respecteren. Een onmogelijke spagaat, die Nederland zeker niet in haar eentje kan bewerkstelligen. Laten we geen illussies hebben over Nederland in Afghanistan. De Afghanen (wie dat ook zijn) willen baas op eigen erf zijn. De westerse aanwezigheid is erg kostbaar en weinig effectief, want de vroegere krijgsheren staan nu op de 'loonlijst' van het westen. Hun loyaliteit wordt gekocht. Als de taliban aan het langste eind trekt, lopen ze zo weer over. En al dat Westerse geld werkt alleen corruptie in de hand.
Ik wil eerst een heldere langetermijnvisie zien voor Afghanistan, voordat ik meer mensen en geld er naar toe zou sturen. Voorlopig vind ik dat Wouter Bos gelijk heeft.
Wat de NATO betreft: het is in mijn opinie een defensief bondgenootschap en dat had het ook moeten blijven. Nu verwordt het tot een soort wereldpolitiemacht. Lekker makkelijk voor Amerika.
Referendum: als je als politicus bang bent voor de volkswil (hoe die dan ook tot stand is gekomen), dan ben je geen democraat, maar een regent.
Publieke opinie: dankzij de vrije pers in die land, kunnen we vaak tot een beter oordeel komen, dan in landen met censuur.
Media-beïnvloeding. Dat zal best wel. Maar ik vind het tevens een heel elitair standpunt. Alsof jij bij het denkende deel der natie hoort en de rest als een domme kudde achter de media aanholt. Het is gewoon angst. Een oude regentske reflex, dezelfde huiver bij liberalen in de 19e eeuw om het algemeen kiesrecht in te voeren. Alsof we nog steeds dom stemvee zijn en niet een hoog opgeleide bevolking hebben anno 2010.
Verlicht despotisme: wij denken voor u, wij besluiten voor u, maar u mag zelfs geen mening hebben, want die is dom. Wiegel lacht in z'n vuistje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:53
|
|
|
Bedankt voor de reacties.
PETER758 schreef: | 14 Januari 2010, een wonderlijke dag, hoewel toch ook een zeer pijnlijke dag, zowel lichamelijk als geestelijk.
Eerst een korte uitleg.
Ik werk bij Dekker Transport in Balkbrug als sorteerder op de recycling afdeling. Daar sorteer ik bouwafval.
Mijn vader, moeder en broer werken er ook. Mijn broer en ik aan de lopende band, mijn ouders als kraanmachinist. Zij zijn overigens ook beide chef over onze ploeg.
Op 14 Januari 2010, ging de kachel van mijn moeder's kraan kapot waardoor zij bij ons aan de band kwam staan. Hou dit even in gedachten voor het verloop van mijn verhaal.
Op een gegeven moment liep ik naar het uiteinde van de band dat aan de buitenkant van de sluis is. Daar ging het mis. Mijn arm kwam onder de lopende band vast en ik werd meegesleurd. Hoe hard ik ook trok, ik kwam niet meer los. Het trok mij mee, over de rol, waar de band strak omheen zit. Je kan de band daar geen millimeter mee rekken, maar mijn arm zat eronder. Voor de rol zit een gleuf. Moeilijk uit te leggen waar die voor is. Mijn hand kwam tussen die gleuf, waardoor mijn hand dubbel sloeg. Probeer je hand maar eens tegen je pols te drukken. Dat lukt niet. Mijn hand zat strak tegen mijn pols. Onder de rol zit ook nog een schraper pal tegen de band aan, en daar kwam mijn arm ook onderdoor.
Toen ik me besefte dat ik niet meer los kwam, begon ik te schreeuwen. Ik schreeuwde alsof mijn leven ervan afhing, en dat was ook zo.
Op het moment dat mijn arm onder de schraper door ging dacht ik: Het is over, ik overleef het niet. Ik schreeuwde nog een laatste noodkreet en gaf het op. Ik accepteerde mijn dood.
De pijn verdween en het werd licht om me heen. Een volkomen rust vulde mij.
Maar op dat moment.................
Geen van mijn collega's......niemand die de band stopte......... Mijn moeder zette de band stop door aan de noodstop te trekken, een lange koord door de sluis.
Herrinner je je het begin van mijn verhaal? Ik zei dat je het in gedachten moest houden.
Mijn moeder had daar normaal niet moeten staan. Maar juist die ochtend ging de kachel van haar kraan kapot waardoor ze boven aan de band kwam te staan.
Als zij er niet had gestaan, was ik nu dood. Keihard, maar waar!
God,zet de juiste persoon, op het juiste moment, op de juiste plaats!!!
Mijn moeder redde mijn leven. Maar nog meer, God redde mijn leven, want HIJ bepaalde dat mijn moeder aan de band stond.
Sinds het ongeluk ging er een week lang, en af en toe nog steeds, een lied van de kinderopwekking door mijn hoofd. Één zin, maar o zo waar!
Ik ben zo blij, want Jezus redde mij.http://www.youtube.com/watch?v=9a1QuskaePo&feature=related |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:58
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Een zelfde pleidooi kan je ook voor Afrika houden, waar mensen omkomen van de honger en er ook burgeroorlogen zijn geweest. Toch denkt niemand erover om in al díe landen een vredesmacht neer te zetten, hooguit in 1 of enkele. Dan heet het ineens dat de soevereiniteit van de staat moet worden gerespecteerd....
Het is zeer terecht dat de PvdA de verlenging van de missie in Afghanistan niet zomaar accepteert. Verkiezingsbeloften moeten nu eenmaal worden waargemaakt, anders is een partij niet bepaald geloofwaardig. Afspraken in het regeeraccoord moeten worden nagekomen, anders dan zijn het intentieverklaringen en niet méér dan dat. Het CDA en de CU konden weten dat de PvdA er zo over dacht, want de PvdA heeft het steeds duidelijk gezegd. Het kan dus niet als een verrassing komen. Natuurlijk kan van eenmaal gemaakte afspraken en beloften worden afgeweken als de situatie daarom vraagt. Het zal dus een afweging worden wat het belangrijkste wordt. En misschien komt er een verrassende konijn uit de hoed.
Wat mij betreft kan de missie éénmaal worden verlengd met een jaar en dan mag een ander land het project overnemen zo men wil. Ik vind dan wel dat het zwart op wit met de NAVO moet worden afgesproken met een heleboel handtekeningen, zodat men later niks meer te mauwen of te zeuren heeft. De missie mag dan goed zijn voor het Afghaanse volk, maar het kost ons land per jaar een aantal doden, gewonden. (ook gewond in de psyche!)
Amerika trekt zich terug uit Irak. De samenleving in Irak is nog lang niet klaar voor een leven na Amerika. Er zijn nog steeds veel bomaanslagen. Toch hoor ik niemand over de terugtrekking uit Irak mekkeren..... waarom dan wel over Afghanistan?
Men kan nou eenmaal niet aan de gang blijven met militaire missies in het buitenland. | Arjan, zoals we ook in de chatbox heb besproken weet je dat ik dit een veel genuanceerder standpunt vind dan wat de PvdA nu loopt te verkondigen. Maar om het terug te koppelen naar het thema, het gaat me om meer dan deze kwestie. Het gaat me om het feit dat de publieke opinie makkelijk te beïnvloeden is. Vooral met de macht van de media. Een voorbeeld: Scheringa was de ene week de grootste boef die er wa, de volgende week werd hij een soort held. Regeren moet niet afhankelijk gemaakt worden van de publieke opinie. En daarom vind ik een referendum een gevaarlijke ontwikkeling. Wij als Nl hebben snel een mening klaar. En deze mening is gemakkelijk te beïnvloeden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 10:59
|
|
|
ARJAN024 schreef: | Bij somige stuur ik een 'knipoog". Maar ze reageren daar ook niet op. Ik durf ook dan niet verder te gaan. Zomaar een mail sturen durf ik ook niet.
groetjes...... |
Zelf reageer ik ook niet op knipogen. Ik vind een knipoog onpersoonlijk en heel gemakkelijk. Bovendien denk ik dan, als iemand niet de moeite neemt om een vraag te stellen, waarom zou ik dan wel de moeite te nemen om iets terug te sturen... Voor een eerste mailtje kunnen een paar regels al voldoende, zoals bijvoorbeeld: Wat heb je een leuk profiel! Volgens mij hebben we wel een beetje dezelfde interesses. Vind je het leuk om te mailen?
Een dergelijk mailtje zou ik wel naar eerlijkheid beantwoorden. Veel mensen vinden het volgens mij juist leuk om een mailtje te krijgen. Dat betekent namelijk dat iemand interesse in je heeft en in wezen willen we allemaal opgemerkt worden.
Dus, niet aarzelen, gewoon doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN024
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:11
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Zelf reageer ik ook niet op knipogen. Ik vind een knipoog onpersoonlijk en heel gemakkelijk. Bovendien denk ik dan, als iemand niet de moeite neemt om een vraag te stellen, waarom zou ik dan wel de moeite te nemen om iets terug te sturen... Voor een eerste mailtje kunnen een paar regels al voldoende, zoals bijvoorbeeld: Wat heb je een leuk profiel! Volgens mij hebben we wel een beetje dezelfde interesses. Vind je het leuk om te mailen?
Een dergelijk mailtje zou ik wel naar eerlijkheid beantwoorden. Veel mensen vinden het volgens mij juist leuk om een mailtje te krijgen. Dat betekent namelijk dat iemand interesse in je heeft en in wezen willen we allemaal opgemerkt worden.
Dus, niet aarzelen, gewoon doen! |
dat is een hogere drempel. Daar heb ik last van
Laatst aangepast door
|
ARJAN024
|
op donderdag 18 februari 2010, 11:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:14
|
|
|
[quote=CHATULIEM619] Een voorbeeld: Scheringa was de ene week de grootste boef die er wa, de volgende week werd hij een soort held.
En wie prees Scheringa helemaal de hemel in? Juist, onze wijze dr. J.P. Balkenende, die kennelijk nooit contact had met DNB en ook maar nabauwde wat de kranten schreven. Hoezo objectief?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:19
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bidden helpt tegen hiv. Dat heeft de lijsttrekker van de ChristenUnie in Amsterdam, Hugo Scherff, gezegd tegen de website gay.nl.
Scherff gelooft in zogeheten hiv-healings, bijeenkomsten waarbij hiv-patiënten genezen zouden worden door te bidden. Scherff noemt het wel 'zeer raadzaam' om hiv-remmers te gebruiken. "Maar God kan inderdaad alles, dus ook het genezen van hiv." Scherff zegt verder: "De vraag of hiv een ongeneeslijke ziekte is, vind ik lastig. Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren." Hiv is een virus dat aids kan veroorzaken.
De gemeente Amsterdam waarschuwde anderhalf jaar geleden voor de healings. Die worden georganiseerd door christelijke organisaties, vooral onder Antillianen en Surinamers. Volgens de gemeente Amsterdam zijn ze een gevaar voor de volksgezondheid. De ChristenUnie heeft geen vertegenwoordigers in de Amsterdamse gemeenteraad.
bron: www.trouw.nl
17-02-2010 |
Klopt wel!!!! Zolang iedereen bidt,echt bidt,zijn ze waarschijnlijk elkaar niet aan het infecteren. Dus win-win-situatie. M.a.w. Ze zetten de Christenen (de normale) weer voor paal met dit soort acties(imho)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp wel de intentie van dat gedicht, dat kan een kind eruit opmaken, maar ik vind het een calvinistische kijk op de mens. We zijn nooit goed genoeg bezig. En dat weiger ik te geloven, omdat de Bijbel m.i. een heel ander beeld geeft over God en de mens. God kent onze tekortkomingen, maar accepteert dat we niet volmaakt zijn. En Hij houdt van ons ondanks onze tekortkomingen. |
Als calvinist,vind ik dit gedicht ook niet eens calvinistisch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:23
|
|
|
God geneest niet iedereen die besmet is met het virus. En God maakt m.i geen onderscheid tussen een gelovige en een niet gelovige.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:26
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Klopt wel!!!! Zolang iedereen bidt,echt bidt,zijn ze waarschijnlijk elkaar niet aan het infecteren. Dus win-win-situatie. M.a.w. Ze zetten de Christenen (de normale) weer voor paal met dit soort acties(imho) |
God kan HiV genezen en voorkomen, daar ben ik zeker van. Dus bidden helpt zeker!
Dat gezegd hebbende, kunnen wij onszelf ook beschermen tegen besmetting door voorzichtig te zijn met sexuele contacten en/of het gebruiken van condooms.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:37
|
|
|
ARJAN024 schreef: | dat is een hogere drempel. Daar heb ik last van |
Zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is, is het gezegde toch? Mij lijkt de drempel om je vraag (waarin je toch zeker wel je kwetsbaarheid laat zien) hier op het forum neer te leggen heel wat hoger dan iemand een mailtje sturen...
Waar ben je bang voor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE226
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:05
|
|
|
DANIEL777 schreef: | waarom niet |
Inderdaad. Je kunt gewoon een gezelllig mailtje terug sturen, juist ook om die jongeren aan te moedigen vooral positief te blijven en vooral te blijven ondernemen. Ikzelf kreeg al vaker reacties van jonglui, dat vind ik best wel leuk en zal dan ook hartelijk reageren.
Dus Arjan, laat vooral de moed niet zakken en duik gewoon tussen al die mensen en reageer idd op chat bijvoorbeeld. Ook op forum als er iets is dat je aanspreekt, probeer jezelf uit dat hoekje te halen, en wij willen je daar best een beetje bij helpen.
Ik wens je veel CM plezier. Groetjes van Roosje
Laatst aangepast door
|
ROOSJE226
|
op donderdag 18 februari 2010, 12:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIANNE566
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:28
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Zelf reageer ik ook niet op knipogen. Ik vind een knipoog onpersoonlijk en heel gemakkelijk. Bovendien denk ik dan, als iemand niet de moeite neemt om een vraag te stellen, waarom zou ik dan wel de moeite te nemen om iets terug te sturen... Voor een eerste mailtje kunnen een paar regels al voldoende, zoals bijvoorbeeld: Wat heb je een leuk profiel! Volgens mij hebben we wel een beetje dezelfde interesses. Vind je het leuk om te mailen?
Dus, niet aarzelen, gewoon doen! |
Ik ben het volledig met je eens!!!! Overigens kan je het probleem oplossen door een knipoog terug te sturen.......
Maar vervolgens nog geen e-mail terug, dus het is geen effectieve oplossing.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:37
|
|
|
VINCENT394 schreef: | God kan HiV genezen en voorkomen, daar ben ik zeker van. Dus bidden helpt zeker!
Dat gezegd hebbende, kunnen wij onszelf ook beschermen tegen besmetting door voorzichtig te zijn met sexuele contacten en/of het gebruiken van condooms.
Vincent |
Kan daar alleen maar AMEN op zeggen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maar om het terug te koppelen naar het thema, het gaat me om meer dan deze kwestie. Het gaat me om het feit dat de publieke opinie makkelijk te beïnvloeden is. Vooral met de macht van de media. Een voorbeeld: Scheringa was de ene week de grootste boef die er wa, de volgende week werd hij een soort held. Regeren moet niet afhankelijk gemaakt worden van de publieke opinie. En daarom vind ik een referendum een gevaarlijke ontwikkeling. Wij als Nl hebben snel een mening klaar. En deze mening is gemakkelijk te beïnvloeden. |
Chat, Hierin ben ik het geheel met je eens. De media hebben inderdaad vrij veel macht. Probleem is alleen dat niemand een alternatief heeft kunnen bedenken voor de nieuwsverspreiding via krant, tv en internet. Welke vorm van informatievoorziening je ook neemt, het blijft gekleurde informatie. De Telegraaf kleurt het nieuws net zo goed als dat De Volkskrant die kleurt. Tot nu toe kan het ook niet anders. De burger heeft nl. niet de mogelijkheid om zélf overal het nieuws vandaan te halen. Daarom is het heel handig dat kranten en tv het nieuws bundelen en aanbieden. Zo kan de burger weten wat er speelt zonder zelf achter alle nieuwsfeiten aan te moeten gaan. Zorgelijk vind ik alleen dat de kranten door tijdsdruk en geldgebrek steeds lagere eisen stellen aan het onderzoeken van de aangeleverde gegevens. Door te weinig kritisch te zijn op gegevens krijgt de burger soms een vertekend beeld van de situatie. De burger kan het leesvoer wel met een korrel zout nemen, maar weet eigenlijk niet eens op welke punten een korrel zout moet en welke punten juist niet...... De spellingsfouten die sinds een jaar of 7 in (de) kranten verschijnen zijn ook een teken van met-te-weinig-kwaliteit-genoegen-willen-nemen.
Dan het punt van de referenda. Het politiek bestuur zit (bijna) altijd te laveren tussen: "wat wil het volk" en "wat is goed voor het volk" Soms staat wat {wat goed is voor het volk} lijnrecht tegenover {wat wil het volk}. Wat zal dan de doorslag moeten geven? Ook andere klippen om tussen te laveren zijn: "luistert de regering wel genoeg naar de kiezers" en "luistert de regering niet teveel naar de kiezers?" Zie daar maar eens uit te komen.
Wat ik gezien heb aan referenda, is dat het meerendeel belegd wordt wanneer het politiek bestuur zélf niet uit een lastige kwestie een keus kan maken, of wanneer sommige burgers iets anders willen dan de politiek beslist. Voorzover ik weet werkt het referendum in Zwitserland meestal goed, zo zijn de recente grote spoorwerken (waaronder de Lötschberg-basistunnel en de Gotthardt-basistunnel van 57 km lengte) goedgekeurd d.m.v. een referendum. Een referendum kan dan beschouwd worden als een extra raadpleging bovenop het bestaande politieke overleg. Of het in ons land ook gaat werken? Dat weet ik niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE226
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:46
|
|
|
HENK710 schreef: | Die eerste heet dan mis tappen...ik doelde dus op de tweede Maar voor jou zit dat er niet in denk ik U bent een miss (nou ja min of meer dan ) en ook al bezet |
idd u is al bezet, maarre dan juist leuk, kun je vreselijke lol trappen. Hoef je niemand meer te veroveren of indruk te maken en kun je gewoon lekker gek doen. Snappie???
Ik verheug me onwijs op dat weekend, en als er gegadigden zijn voor een weekend strand en zee; Bij mij is er een slaapgelegenheid, ech wel. Mannetje of vijf zes moet lukken en anders de tuin in. In Delft kun je ook heerlijk stappen. Een romantisch stadje zeker in de zomer met z'n terrasjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE226
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:50
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Spannend hoor, je eigen werk "publiceren"... dit wordt mijn eerste forumpost, en het is het enige gedicht wat ik ooit, in een creatieve bui, geschreven heb:
Inbegrepen
Inweze is de mens altijd alleen Want in wezen is de mens één Daarom grijpt de mens elke kans Begrepen te worden Niks maakt zo los en vrij Als in liefde worden vastgehouden Het is eenvoudig Alleen is wie heeft misgegrepen Alleen blijft wie het niet begrijpt
geschreven 05.04.2004 Dennis van Deventer |
Mooi gedicht Dennis. Zo mag je er nog wel een paar schrijven.
Leuk de zin: Niks maakt zo vrij en los als in liefde te worden vastgehouden. Heb je over nagedacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:54
|
|
|
[quote=IMRE695]
Sja... pas na verloop van tijd werd er wat meer bekend over Scheringa en zijn bank. Als de krant al onvolledige informatie aanbiedt, hoe moet Balkenende dan de juiste houding t.o. Scheringa en zijn bank hebben? Ik vind dat men Balkenende niets mag verwijten, zolang de kranten zélf geen uitputtend onderzoek hebben gedaan naar de zaak.
Het is ook te begrijpen dat Scheringa door velen tot held werd uitgeroepen. De financiële sector is best wel een machtige sector, waar relatief weinig mensen aan de touwtjes trekken. Scheringa werd daarom gezien als degene die het aandurfde de strijd aan te gaan met het machtige establishment.
De laatste tijd is de kwestie-DSB in een rustiger vaarwater gekomen, mede doordat er aanvullende informatie beschikbaar is gekomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:57
|
|
|
IMRE695 schreef: | Reinste flauwekul wat je nu neerschrijft. Alsof de toekomst van Afghanistan afhangt van 8 of 12 maanden langer Nederlandse aanwezigheid. Als je iets voor de zwakkeren wilt doen in Afghanistan zul je alle krijgsheren en onverbeterlijke talibanstrijders moeten doden en nog zo'n 30 jaar in Afghanistan moeten blijven totdat er een moderne en slimmere generatie is opgegroeid. Je zult een hulpverlener en 5 soldaten bij iedere vrouw neer moeten zetten om haar te beschermen. Je zult moeten werken aan een mentaliteitsverandering binnen Afghanistan en tegelijkertijd zul je ook nog de Koran moeten respecteren. Een onmogelijke spagaat, die Nederland zeker niet in haar eentje kan bewerkstelligen. Laten we geen illussies hebben over Nederland in Afghanistan. De Afghanen (wie dat ook zijn) willen baas op eigen erf zijn. De westerse aanwezigheid is erg kostbaar en weinig effectief, want de vroegere krijgsheren staan nu op de 'loonlijst' van het westen. Hun loyaliteit wordt gekocht. Als de taliban aan het langste eind trekt, lopen ze zo weer over. En al dat Westerse geld werkt alleen corruptie in de hand. | Het voorstel omhelsde een geleidelijke overgang. In samenwerking met 40 andere landen ervoor zorgen, dat de Afghanen zelf hun bestuur in handen kunnen nemen. Het is niet goed om voordurend daar te blijven, maar plotseling het werk in de steek laten is ook niet goed.
IMRE695 schreef: | Ik wil eerst een heldere langetermijnvisie zien voor Afghanistan, voordat ik meer mensen en geld er naar toe zou sturen. Voorlopig vind ik dat Wouter Bos gelijk heeft. | Die gelegenheid geeft Bos dus niet meer, er valt niet meer met hem te praten. [quote=IMRE695] Wat de NATO betreft: het is in mijn opinie een defensief bondgenootschap en dat had het ook moeten blijven. Nu verwordt het tot een soort wereldpolitiemacht. Lekker makkelijk voor Amerika.
We leven in een representatieve democratie. Dat betekent, dat onze mening al vertegenwoordigd is in het parlement. Het belangrijkste is, dat men verantwoording moet afleggen, en als je dat weghaalt en je gaat leven bij de populariteit van het moment, komt het land niet tot regeren. Is dat een regenteske houding? Nee, want als ik overal op zou moeten stemmen zou ik ook evenveel moeten weten als zij. Inderdaad Wiegel heeft goede punten, heb hem trouwens van de zomer nog gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 13:02
|
|
|
EVA685 schreef: | We hebben het nu toch over het aardse leven? |
Je rent en rent en rent vooruit Totdat je erbij neer valt Je kan niks meer maar je wil zo graag Ja wat IK wil wil je doorzetten En luister niet naar Zijn stem Eigenwijs en koppig ren je vooruit Totdat je tegen een muur aankomt Geen uitweg meer kan vinden Je voelt je machteloos Duurt allemaal zo lang Wist je het maar Welke weg je op moet gaan Je talenten kon gebruiken Je dienstbaar op willen stellen Je pijn en verdriet van binnen Nog meer geduldig moeten zijn Terwijl je zoekende bent Naar die antwoord Alleen de Here weet het Daar is het naar uitstrekken Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIANNE566
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 13:04
|
|
|
Ik heb wel eens na mijn vorige relatie heel hard geroepen dat ik een man wil met minimaal een HBO-niveau aan opleiding, omdat ik me altijd slecht begrepen heb gevoeld qua ambitie en mijn enthousiasme voor mijn werk en opleiding. Dat bleek meer aan de persoon zelf te liggen en aan mezelf als aan het opleidingsniveau.
Ik merk wel dat het voor mijzelf een belemmering is geworden. Vind het hoogst onprettig om over mijn opleiding en werk te praten, omdat ik niet arrogant wil overkomen en ook niet iemand het gevoel wil geven dat mensen niet belangrijk zijn, omdat ze een lager opleidingsniveau hebben. Alles telt, als je maar doet wat je kan doen met de talenten die je hebt gekregen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 13:10
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Het voorstel omhelsde een geleidelijke overgang. In samenwerking met 40 andere landen ervoor zorgen, dat de Afghanen zelf hun bestuur in handen kunnen nemen. Het is niet goed om voordurend daar te blijven, maar plotseling het werk in de steek laten is ook niet goed.
Daar vind ik wel wat voor te zeggen, een geleidelijke afbouw met een duidelijke eindstreep. Zodat de NAVO volgend jaar of in 2012 niet opnieuw komt schooien om verlenging.
Die gelegenheid geeft Bos dus niet meer, er valt niet meer met hem te praten.
Ik weet niet of hier sprake is van verkiezingsretoriek zoals ik op internet heb gelezen. Dat moet eerst nog blijken. Probleem is alleen dat er moeilijk een "derde" weg kan worden gevonden, die zowel recht doet aan wat de kiezer wil als het kabinet goed laat voortbestaan. De PvdA staat op verlies in de peilingen, dus de partij heeft er volgens mij geen belang bij om de regeerperiode voortijdig af te breken. De NAVO heeft wel wat handreikingen gedaan, jazeker, maar geen één van die handreikingen voorziet in een stopzetting van de missie op 31 december 2010. Ik hoop dat er een creatieve oplossing kan worden gevonden die de kiezer tevredenstelt en rust brengt in de regering.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 13:36
|
|
|
Ik lees: 'Bidden geneest hiv' 'Bidden helpt tegen hiv' 'Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren'.
Ik geloof dat God alles kan, dus ook mensen van hiv kan genezen. Ik geloof in God die het bidden van mensen hoort en verhoort. (bv. Jak. 5:16: een krachtig gebed van een rechtvaardige vermag veel.) Maar ik geloof niet in resultaten op het gebed...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RUTGER643
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 13:37
|
|
|
Zijn doktoren niet voor niets gezegend met medische kennis?
Bidden helpt misschien voor de gemoedsrust maar volgens mij is er nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat bidden medisch helpt.
Nu weet ik wel dat er gevallen bekend zijn die door de medici en de medische wetenschap niet begrepen worden. Is het niet gevaarlijk om de zaken dan direct op deze manier stellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:06
|
|
|
Donderdag 18 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
LAAT MIJ HET DOEN:
Sla deze tijden nooit over, het is niet zozeer wat Ik je openbaar dan wel, dat het je zwakke natuur in verbinding brengt met de onbegrensde Goddelijke krachten, er komen nu reeds krachten in beweging, allèèn Mijn wil zal geschieden, GOD zegent je nu rijkelijk.
Je denkt, dat er in een crisis als deze heel veel te doen is, er is maar èèn ding te doen, verbind je leven met de Goddelijke krachten en dan behoort het evenzeer tot Mijn taak om die levens en hun belangen op een ordelijke en juiste manier te doen verlopen, als om te zorgen, dat morgen de zon opgaat.
Het is niet zozeer het hartstochtelijk beroep, dat bij God gehoor vindt, dan wel het Gebed, waarbij de moeilijkheden en zorgen rustig in Gods handen worden gelegd.
Vertrouw dus en wees niet bezorgder dan een kind, dat een in de war geraakte knot wol in de handen van een liefhebbende moeder legt en dan naar buiten holt om te spelen en met dit onvoorwaardelijk vertrouwen de moeder meer plezier doet dan dat het haar op de knieën om hulp zou smeken, hetgeen haar veeleer pijn zou doen, daar het zou impliceren, dat ze niet graag wilde helpen, wanneer er hulp nodig was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:15
|
|
|
RUTGER643 schreef: | Zijn doktoren niet voor niets gezegend met medische kennis?
Bidden helpt misschien voor de gemoedsrust maar volgens mij is er nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat bidden medisch helpt.
Nu weet ik wel dat er gevallen bekend zijn die door de medici en de medische wetenschap niet begrepen worden. Is het niet gevaarlijk om de zaken dan direct op deze manier stellen? |
Ik heb echter persoonlijk mee mogen maken op mijn persoonlijk gebed toen ik in diepe ellende zat, dat Jezus nog steeds Dezelfde is en ook inderdaad nog steeds geneest. In een fractie van en seconde werd mijn gebed verhoord en kwam de Heilige Geest over mij, wat een zeer mooie en niet te verwoorden ervaring is en er tot in totaal 3 x toe ets uit mij gevlogen is...ik dnk dus dat ik ben gereinigd van enkele onreine geesten en ook was ik meteen van mijn zwar depressie verloist en heb ik sindsdien geen hypoerventilatie meer gehad bijv. terwijl ik daarvoor herhaaldelijk hyperventilaties kreeg...ik hoefde er slechts aan te denken en dan had ik er weer eentje.
Sindsdien heb ik al biddend met de ]Heer aan mijn genezing mogen werken door te bidden, want de duivel laat je niet met rust en probeert je steeds weer onderuit te halen.
Juist door het gebed tot de Heer bij iedere aanval op mijn geest door de duisternis, heb ik de overwinning op deze aanvallen mogen behalen en kreeg steeds weer meer levensruimte net zolang totdat ik weer een hele dag zonder die duistere aanvallen op mijn geest kon leven...en daar ben ik toch wel 2 jaar zeer intensief mee beziggeweest...ik was de hele dag bezig om daarvoor in gebed te vechten en de overwinning is behaald, zoals ik daa4rvan destijds ook overtuigd was, want ik wist met zekerheid, dat Jezus nog steeds leeft en nog geneest. Hij is niet veranderd.
God is goed en oppermachtig
Voor de Heer is niets te wonderbaar!
Ook heb ik uit mijn directe omgeving meegemaakt, of liever gezeg mijn vriend van destijds, die bijna afgestudeerd medisch student was, dat de Heer ook een vrouw met een kwaadaardige aandoening, die door de behandelende artsen ziekenhuis was opgegeven, heeft genezen op gelovig gebed. Daar was toen mijn vriend persoonlijk bij aanwezig.
Mijn vriend was na de ronde van artsen (waar mijn vriend ook in meeliep) in het ziekenhuis naar haar toegegaan en had haar gezegd, dat Jezus haar kon genezen. Dit mocht mijn vriend overigens niet doen, dat was verboden eigenlijk. Deze vrouw geloofde dat Jezus haar kon genezen en toen is mijn vriend met haar naar onze gemeente gegaan en is voor haar gebeden en toen gebeurde dat zomaar in een fractie van een seconde. Mijn vriend zei later tegen me, dat hij ook kon merken dat er toen iets gebeurde in dat gebed. Geweldige dingen zijn dit!!!
Toen deze vrouw voor controle bij de haar behandelende arts in het ziekenhuis kwam, vond men totaal geen kwaadaardige aandoening meer en was alles gewoon weg.
Ze was gewoon helemaal genezen.
Dus je zou kunnen stellen, dat toen wetenschappelijk is aangetoond, dat ze op gebed is genezen, want anders zou die aandoening er nog moeten zitten
GELOOF zul je nooit wetenschappelijk kunnen aantonen, want geloof is het zeker weten van de dingen, die je niet kunt zien.
eN HOE BEDOEL JE, DAT DOKTOREN GEZEGEND ZIJN MET MEDISCHE KENNIS....DAT MOETEN ZE ZICH DOOR STUDIE EIGEN MAKEN......waarin er steeds weer voortschrijdend inzicht wordt verkregen, maar zonder God zullen ze veel zaken steeds weer verkeerd interpreteren en benaderen.......
God alleen is onze geneesheer!
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 18 februari 2010, 14:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:33
|
|
|
Tja.....situaties veranderen steeds weer....je kunt niet eenmaal van tevoren zeggen, dat iets zus en zo zal gaan of uitpakken, ook al wil je het nog zo graag. Wat dat betreft kun je niet in een glazen bol kijken.
Ik denk toch, dat de NAVO steeds weer met verzoeken aan komt zetten, als het gewoon gezien de actuele situatie nodig zal zijn. Zal wel moeilijk anders kunnen.
Daarom zie ik het als niet juist, dat de PvdA al van tevoren gaat stellen, dat men zich op een bepaalde datum zal terugtrekken.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|