Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 13:13
|
|
|
Ik ga het even over een andere boeg gooien: Er is me een verhaal bekend van een twaalfjarige jongen die op reis was met zn ouders. Tijdens de terugreis had zoonlief besloten dat hij nog niet naar huis wilde en was op eigen houtje achter gebleven. De ouders maakten zich bijzonder ongerust... enfin, uiteindelijk vonden de ouders hem gelukkig terug in de tempel! Toen kwam Bureau Jeugdzorg om de hoek, die de ouders zware nalatigheid voorwierpen en de rechter om ondertoezichtplaatsing vroegen. Het volk, die via de media op de hoogte was gekomen, riep: Opsluiten dat verwende kind, hop in de jeugdgevangenis, dat zal hem leren! Hoe haalt zo'n tiener het in z'n hoofd?! Groetjes, Dennis van Deventer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 13:19
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Ik ga het even over een andere boeg gooien: Er is me een verhaal bekend van een twaalfjarige jongen die op reis was met zn ouders. Tijdens de terugreis had zoonlief besloten dat hij nog niet naar huis wilde en was op eigen houtje achter gebleven. De ouders maakten zich bijzonder ongerust... enfin, uiteindelijk vonden de ouders hem gelukkig terug in de tempel! Toen kwam Bureau Jeugdzorg om de hoek, die de ouders zware nalatigheid voorwierpen en de rechter om ondertoezichtplaatsing vroegen. Het volk, die via de media op de hoogte was gekomen, riep: Opsluiten dat verwende kind, hop in de jeugdgevangenis, dat zal hem leren! Hoe haalt zo'n tiener het in z'n hoofd?! Groetjes, Dennis van Deventer |
juist, zoiest was laatst ook op de tv. verder ga ik hier niet op in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 13:25
|
|
|
nie sikke danne is neet joöt he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 13:30
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nie sikke danne is neet joöt he.... |
no no, kump ollumoal veur me-kare
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 13:48
|
|
|
HENK600 schreef: | juist, zoiest was laatst ook op de tv. verder ga ik hier niet op in. |
Mijn, toegegeven provocatieve, stijl is niet bedoeld om andermans of jouw persoonlijke mening in een slecht daglicht te stellen, mijn excuses als dit wel zo overkomt. Stelde mijn vergelijk met Jezus in de Tempel om aan te geven dat we in die situatie allemaal misschien wat minder fel of wettisch zouden reageren. Met vriendelijke groet, Dennis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 13:55
|
|
|
RELLOK036 schreef: | .dan liever een lokale partij.. enne GL heb in venlo ook niks goeds gedaan ... |
En als wij als CM-ers allemaal tegelijk in de politiek zouden gaan, dan zouden we na een jaar al bedroefd moeten constateren dat wij ook niet beter presteren dan de partijen die wij bekritiseren.......
Sja..... Zo rolt de wereld verder.
Daarom..... kop op, het leven gewoon nemen zoals het is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 14:19
|
|
|
VVD: conservatieve liberalen (vooruitgang als het maar geld oplevert)
CDA: christelijke liberalen (economie gaat boven alles!)
D66: progressieve liberalen (doen ook eerlijk over de kosten)
SGP: theocratie is de beste regeringsvorm
CU: sociaal, omgevingsbewust, principieel (maar te klein)
PvdA: nog altijd een partij in verwarring (helaas)
GL: Groen Flinks (maar wie gaat dat betalen?)
SP: nog Flinkser (helemaal niet te betalen )
PVV: Wilders Vooruit!
PvdD: jammer dat dieren geen stemrecht hebben...
TROTS: geen woorden, maar daden (maar geen oplossingen)
parlement: een dure praatclub, die en passant een regering kan doen vallen.
regering: ze doen hun best. Dat zie ik ook wel. Maar ja, altijd die compromissen. Jammer dat we geen 2 partijenstelstel kennen.
HM: die is onschendbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 14:57
|
|
|
k geef iedereen een warme knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 15:14
|
|
|
JILL658 schreef: | Ik heb nog een doos singels, Henk. Ruilen niet, want van ruilen komt huilen........... |
wat doe je met die doos singles? heb je gemailt,maar geen reactie gekregen. dus dan maar zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 15:31
|
|
|
hoezo heeft de pvv geen aanhangers?
http://klompenboer.nl/Erik/Humor/Plaatjes/wilders%20aanhanger.jpg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 15:36
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=dU2vAR_vDw8
dit vind ik een leuke.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 15:46
|
|
|
BEREND677 schreef: | k geef iedereen een warme knuffel |
ja die knuffel had ik effe nodig een dikke knuffel terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 15:49
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb hier nog wat hulpmiddelen staan,misschien kan iemand ze goed gebruiken? Ten eerste een badlift,een oudje(heeft gebruikssporen) maar prima voor iemand die moeite heeft met het opstaan uit bad.Werkt op waterdruk dus geen stroomvoorziening nodig! Dan nog een zgan rollator,donkerrood en tot slot nog een stel krukken. Uiteraard is alles gratis af te halen,het is te groot en te zwaar om te versturen. Je bent welkom in Friesland
Gr.Leanne |
werkt op water druk? zou me nu wel van pas komen,maar kan et niet ophalen. maar ik heb krukken en heb een trapje waar ik met douchen op ga zitten. jah als je op et platteland woond zul je wel moeten leren je te redden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK600
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 15:55
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=sVYyctneT2s
deze vond ik wel passend voor afgelopen zondag/maandag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
ja die knuffel had ik effe nodig een dikke knuffel terug |
Dan krijg je er van mij ook nog 1 Mariska!!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:22
|
|
|
CHRISTIAN537 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=s_EFS5i39l8
Gisteravond al "gedeeld" in de chatbox... M.W. Smith in duet met Israel Houghton. Van zijn meest recente album A new Hallelujah.
Luister eerst eens goed naar het gesproken intro van Smitty...over hoe het leven moeilijk kan zijn, huwelijken onder druk komen te staan. En de soms heersende twijfel en vraag "God waar bent U in deze omstandigheden?" En dan geeft Michael zelf het antwoord..een enorme bemoediging; God helpt altijd! en Hij gebruikt zelfs de moeilijkste omstandigheden ten goede!
Is ook mijn ervaring van de afgelopen periode...en daarom deel ik het graag met jullie.
En dan nog eens zo'n prachtig nummer: Hold on, help is on the way! |
Is mooi he?!!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:34
|
|
|
vooruit dan nog maar een
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:36
|
|
|
BEREND677 schreef: | vooruit dan nog maar een |
voor mij?
daar moet ik van eh...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:44
|
|
|
Mama, 'k wil een man hé!
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Fransman hè? Nee mama, nee! 'n Franse man die wil ik niet. Want „parlezvous“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Duitser hè? Nee mama, nee! 'n Duitse man die wil ik niet. Want „Schweinenfleis“ dat lust ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Spaanser hè? Nee mamma, nee! 'n Spaanser man die wil ik niet Want „Amor-Amor“ moet ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Engelsman? Nee mama, nee! 'n Engelsman die wil ik nie Want „I love you“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mamma, 'k wil een man hè! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een gelovige soms hè? In 'n gelovige z'n armen wil ik wel Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:45
|
|
|
Bidden helpt tegen hiv. Dat heeft de lijsttrekker van de ChristenUnie in Amsterdam, Hugo Scherff, gezegd tegen de website gay.nl.
Scherff gelooft in zogeheten hiv-healings, bijeenkomsten waarbij hiv-patiënten genezen zouden worden door te bidden. Scherff noemt het wel 'zeer raadzaam' om hiv-remmers te gebruiken. "Maar God kan inderdaad alles, dus ook het genezen van hiv." Scherff zegt verder: "De vraag of hiv een ongeneeslijke ziekte is, vind ik lastig. Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren." Hiv is een virus dat aids kan veroorzaken.
De gemeente Amsterdam waarschuwde anderhalf jaar geleden voor de healings. Die worden georganiseerd door christelijke organisaties, vooral onder Antillianen en Surinamers. Volgens de gemeente Amsterdam zijn ze een gevaar voor de volksgezondheid. De ChristenUnie heeft geen vertegenwoordigers in de Amsterdamse gemeenteraad.
bron: www.trouw.nl
17-02-2010
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:46
|
|
|
ANITA324 schreef: | Mama, 'k wil een man hé!
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Fransman hè? Nee mama, nee! 'n Franse man die wil ik niet. Want „parlezvous“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
Mama, 'k wil een man hé! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een Duitser hè? Nee mama, nee! 'n Duitse man die wil ik niet. Want „Schweinenfleis“ dat lust ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Spaanser hè? Nee mamma, nee! 'n Spaanser man die wil ik niet Want „Amor-Amor“ moet ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mama, 'k wil een man hè Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan 'n Engelsman? Nee mama, nee! 'n Engelsman die wil ik nie Want „I love you“ versta ik niet Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier
Mamma, 'k wil een man hè! Wat 'n man, m'n lieve kind? Wil jij dan een gelovige soms hè? In 'n gelovige z'n armen wil ik wel Dit is mijn plezier, met die jongekerels hier.
|
Leuk Anita!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:51
|
|
|
GERT217 schreef: | Het is jammer dat het zulke reacties zijn en ik ben wel geschokt over de woorden die er zijn gebruikt. Je bent hier op een christelijke datingsite en een beetje fatsoen hoort er bij. Trouwens het onderwerp is bijbel en bijbelstudie. Lezen en nog eens lezen. Hoe beleef jij het geloof is het net zo in het gedicht of doe jij het toch anders. Ben jij de velen of de weinigen. |
Dan vraag ik me af welke reacties jij verwacht. Een reactie als MOOI is het hoogst haalbare hoor. Het is per slot van rekening maar n gedichtje!! Wat heeft het er trouwens mee te maken of dit een chr. site is? Ik gaf mijn waardeoordeel over het gemiddelde gedicht dat ik hier op deze site heb gelezen, en dat overstijgt in 99% van de gevallen het niveau sinterklaasgedicht niet. Sorry, maar het is meestal rijmelarij van likmevestje
En het laatste waar ik aan begin is het toetsen van mijn geloof aan een gedichie van een onbekende. Net of dat gedicht de opperste en enige waarheid verkondigd? Ik gun ieder zn hobby en als jij wilt zwijmelen bij een liedje of gedicht, is dat jouw goed recht. Mijn goed recht is het daar absoluut niets mee te hebben.
Maar ik wens je veul plezier met je gedichies hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 17:02
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Het verschil was zo groot en duidelijk merkbaar, dat ik niet anders kan dan constateren dat het bij die mensen tussen de oren zit.
Kijk... dat in andere plaatsen mensen daar minder verschil in maken, dat geloof ik best. Maar ik woonde nou eenmaal niet in 10 plaatsen tegelijk, anders had ik wellicht kunnen merken dat in andere plaatsen minder op het verschil tussen single/niet-single gelet wordt...... |
ik ben op mn 33e voor de 1e keer getrouwd. daarvoor woonde ik zowel in een klein dorpje als in een grote stad. nooit maar dan ook nooit heb ik gemerkt dat ik anders behandeld werd omdat ik vrijgezel was. maar goed ik maakte er zelf ook nooit een punt van, ik had zat lol ook zonder een vaste partner. de enige die er echt mee zat was mn moeder... maarja, DAAR zat ik dan weer niet mee !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 17:41
|
|
|
HENK600 schreef: | wat doe je met die doos singles? heb je gemailt,maar geen reactie gekregen. dus dan maar zo. |
Je krijgt het wel te horen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 17:48
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Het verschil was zo groot en duidelijk merkbaar, dat ik niet anders kan dan constateren dat het bij die mensen tussen de oren zit.
Kijk... dat in andere plaatsen mensen daar minder verschil in maken, dat geloof ik best. Maar ik woonde nou eenmaal niet in 10 plaatsen tegelijk, anders had ik wellicht kunnen merken dat in andere plaatsen minder op het verschil tussen single/niet-single gelet wordt...... |
Arjan, ik denk toch echt dat het aan je beleving ligt. Ik werk/woonde in een heel klein - behoorlijk traditioneel denkend - dorpje op de Veluwe. En ik woon nu in een iets groter dorp, maar toch voel ik me niet anders behandeld. Gelukkig heb ik nergens last van.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 17 februari 2010, 17:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 18:02
|
|
|
niet goed dan hihihihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 18:54
|
|
|
We zullen hem niet snel vergeten wat een chaos....wat een FEEST... Soms schieten woorden te kort om te bedanken... Daarom maar een mega knuffel van ons allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER758
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 19:02
|
|
|
14 Januari 2010, een wonderlijke dag, hoewel toch ook een zeer pijnlijke dag, zowel lichamelijk als geestelijk.
Eerst een korte uitleg.
Ik werk bij Dekker Transport in Balkbrug als sorteerder op de recycling afdeling. Daar sorteer ik bouwafval.
Mijn vader, moeder en broer werken er ook. Mijn broer en ik aan de lopende band, mijn ouders als kraanmachinist. Zij zijn overigens ook beide chef over onze ploeg.
Op 14 Januari 2010, ging de kachel van mijn moeder's kraan kapot waardoor zij bij ons aan de band kwam staan. Hou dit even in gedachten voor het verloop van mijn verhaal.
Op een gegeven moment liep ik naar het uiteinde van de band dat aan de buitenkant van de sluis is. Daar ging het mis. Mijn arm kwam onder de lopende band vast en ik werd meegesleurd. Hoe hard ik ook trok, ik kwam niet meer los. Het trok mij mee, over de rol, waar de band strak omheen zit. Je kan de band daar geen millimeter mee rekken, maar mijn arm zat eronder. Voor de rol zit een gleuf. Moeilijk uit te leggen waar die voor is. Mijn hand kwam tussen die gleuf, waardoor mijn hand dubbel sloeg. Probeer je hand maar eens tegen je pols te drukken. Dat lukt niet. Mijn hand zat strak tegen mijn pols. Onder de rol zit ook nog een schraper pal tegen de band aan, en daar kwam mijn arm ook onderdoor.
Toen ik me besefte dat ik niet meer los kwam, begon ik te schreeuwen. Ik schreeuwde alsof mijn leven ervan afhing, en dat was ook zo.
Op het moment dat mijn arm onder de schraper door ging dacht ik: Het is over, ik overleef het niet. Ik schreeuwde nog een laatste noodkreet en gaf het op. Ik accepteerde mijn dood.
De pijn verdween en het werd licht om me heen. Een volkomen rust vulde mij.
Maar op dat moment.................
Geen van mijn collega's......niemand die de band stopte......... Mijn moeder zette de band stop door aan de noodstop te trekken, een lange koord door de sluis.
Herrinner je je het begin van mijn verhaal? Ik zei dat je het in gedachten moest houden.
Mijn moeder had daar normaal niet moeten staan. Maar juist die ochtend ging de kachel van haar kraan kapot waardoor ze boven aan de band kwam te staan.
Als zij er niet had gestaan, was ik nu dood. Keihard, maar waar!
God,zet de juiste persoon, op het juiste moment, op de juiste plaats!!!
Mijn moeder redde mijn leven. Maar nog meer, God redde mijn leven, want HIJ bepaalde dat mijn moeder aan de band stond.
Sinds het ongeluk ging er een week lang, en af en toe nog steeds, een lied van de kinderopwekking door mijn hoofd. Één zin, maar o zo waar!
Ik ben zo blij, want Jezus redde mij.http://www.youtube.com/watch?v=9a1QuskaePo&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 19:12
|
|
|
Goed, jij wilt een inhoudelijke reactie. bijbel en bijbelstudie topic is het niet, er is geen enkele verwijzing of uitleg van een bijbeltekst.
Eerlijk gezegd, herken ik me totaal niet in het beeld wat ze beschrijft. Het klinkt zo veroordelend naar mensen toe. Terwijl er voldoende mensen zijn, die wel toegewijd zijn en de Here ook in hun dagelijks leven toelaten. Ik vraag me af waarom we elkaar altijd een schuldgevoel aan moeten praten? Bovendien denk ik ook dat dit gedicht averechts werkt op je geloofsleven. Hoe schuldiger je je voelt, hoe onvolmaakter je je voelt, hoe minder je zin hebt om Gods liefde uit te dragen. Want wat je ook probeert, het is nooit goed genoeg. Nee dit gedicht maakt me depri en daar spreekt geen geloof uit. Is het bijbels? Nee, ik denk het niet. Nog een reden om het hier niet te plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 19:16
|
|
|
Mooi getuigenis Peter! Dat zijn momenten die je nooit meer zult vergeten... God zet idd de juiste mensen op de juiste tijd op de juiste plaats! Die ervaring heb ik ook!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|