Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:15
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Een vraag aan jullie:
Wat waren de zonden die hoogtij vierden in Sodom en Gommorah, die in Gods ogen een gruwel zijn, waardoor hij Sodom en Gommorah vernietigden. |
O.a. dat de mensen uit het huis werden geroepen om zich te laten gebruiken voor de lusten van de stadbewoners en dus geen veiligheid en gastvrijheid genoten in die stad.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:18
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Deze bijdrage kan ik volledig onderschrijven......hierin verwoordt Thomas exact waar het om gaat als je de Bijbel goed gelezen hebt en praktiserend christen wilt zijn en dat wil zeggen in alles proberen te zijn zoals Christus is. We zijn niet perfect en het is niet de gemakkelijkste weg en dat weet je als je ervoor kiest Zijn volgeling te zijn. Hardvochtig wetticisme staat lijnrecht tegenover wat Jezus ons leert in de bijbel en de kern daarvan is: het eerste gebod is hebt God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en heel uw verstand en hebt uw naaste lief gelijk uzelf. Stel dat je blijkt homofiel of lesbiënne te zijn: hoe wil je door je medechristenen worden benaderd en behandeld? Genadeloos worden afgewezen of worden aanvaard als broeder, zuster, schepping Gods? Christus vraagt mededogen van ons en geen oordelende houding. |
Mooi!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:21
|
|
|
JOL252 schreef: | dat de mensen uit het huis werden geroepen om zich te laten gebruiken voor de lusten van de stadbewoners en dus geen veiligheid en gastvrijheid genoten in die stad. |
ook, m.a.w. 1. toeristen(vreemdelingen) waren niet veilig in de stad omdat zij dus gebruikt werden voor de lusten van de stadbewoners. Heb je er nog meer? En wat waren de lusten van de stadbewoners?
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op maandag 2 juli 2012, 23:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:24
|
|
|
PETRA411 schreef: | vers 9,zelfs de aartsengel michael heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken.... vers 10 deze mensen lasteren wat ze niet begrijpen.... wat lees je hier bv? dat we anderen niet moeten veroordelen, dat we verkeerd bezig zijn als we dingen die weniet begrijpen lasteren |
wie zijn die mensen flowerfull die over anderen oordelen en lasteren wat ze niet begrijpen ? Zijn dat ook niet mensen die homo,s niet met de liefde van jezus welkom heten en roepen na ze met de bijbel in hun hand, god veroordeelt jou want je bent zondig? Dat met een tekst waar ik een balk bijdiegene zelf zie, die met die tekst gooit, eruit haalt dat god homo,s veroordeelt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:26
|
|
|
Wat waren de zonden die hoogtij vierden in Sodom en Gommorah, die in Gods ogen een gruwel zijn, waardoor hij Sodom en Gommorah vernietigden. |
Er waren om met Gods woorden te spreken nog geen 10 rechtvaardigen in de stad, daarom werd zij vernietigd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:30
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | ook, m.a.w. 1. toeristen(vreemdelingen) waren niet veilig in de stad omdat zij dus gebruikt werden voor de lusten van de stadbewoners. Heb je er nog meer? En wat waren de lusten van de stadbewoners? |
Extreem. Niet zoals trouwe liefde en diepe genegenheid.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 23:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:30
|
|
|
sorry, verkeerde
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op maandag 2 juli 2012, 23:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE336
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:32
|
|
|
YES356 schreef: | Mooi stuk schrijf je !!! En gevoelsmatig zit er bij mij als mens ook verschil in dingen die je doet of laat. Omdat het een meer impact kan hebben op jezelf en je omgeving dat het ander.
Ik heb je advies ff opgevolgd. En de geschiedenis even weer gelezen. (ik ben een beeld denker. Dus hoop dat mijn volgende zin goed ontvangen wordt) Bij dit stuk, heb ik de gay-parade in gedachte. Ik bedoel het losbandige dat de gay- parade uitstraalt. | Dank voor je reactie. Ben het met je eens wat de vergelijking betreft: Gay-parade en Sodom en Gomorra....
WILLEMIJN schreef: | Weet je Jane, iedereen kan aan de buitenkant nog zo'n mooi leven lijden maar als de binnenkant niet ok is? Gaat er vaal om wat je niet ziet.... Klopt maar daar gaat het nu niet over.....ik bedoel de volledige levensstijl En ja, een ieder kijkt er anders tegenaan maar daarom hoef je iemand niet te veroordelen... wie zegt dat ik veroordeel? er zit verschil tussen veroordelen en een mening hebben..... Jij bent niet voor praktiserende homo's en samenwonende hetro's, dat kan en dat is jouw mening..... inderdaad ik bekijk daar mensen niet op en vind dat ze dat een ieder dat allemaal zelf maar moet weten....Het is ook niet aan mij daar wat van te vinden... jij vind ook wat willemijn...namelijk dat ze het zelf moeten weten... En hoe je homo's noemt? Als je het over die homo hebt(hier gelezen op het forum) of een anders geaard mens? Ik sta daar eigenlijk helemaal niet bij stil....als ik hoor dat iemand homo is neem ik dat als kennisgeving aan net zo als iemand zegt dat hij getrouwd is of zo....... En als je de Bijbel naleest zie je toch nergens het woord homo staan? klopt toen heette het: 'dat mannen met mannen schandelijkheid bedrijven' Wij vertalen dat allemaal zo en hebben daar een Bijbels oordeel over.......Je mag geen kerkelijk ambt vervullen schrijf je? Ik vind dat wel discriminerend hoor...... dat is jou mening, vind jij dat als iemand openbaar tegen een gebod zondigt hij een kerkelijk ambt mag vervullen? wat denk je van alles incestgevallen in de kerken? Ook de buitenkant mooi maar de realiteit was toch wel wat anders.... klopt maar dit is weer iets anders... Er staat ook in de Bijbel dat mannen meer vrouwen mogen hebben en dat doen we toch ook niet? klopt onze westerse cultuur is hier gelukkig anders over... maar werd het trouwens gezegend?? denk aan rachel/ lea, hannah/ phaninna, enz | Rood reactie Jane
Laatst aangepast door
|
JANE336
|
op maandag 2 juli 2012, 23:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:33
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Deze bijdrage kan ik volledig onderschrijven......hierin verwoordt Thomas exact waar het om gaat als je de Bijbel goed gelezen hebt en praktiserend christen wilt zijn en dat wil zeggen in alles proberen te zijn zoals Christus is. We zijn niet perfect en het is niet de gemakkelijkste weg en dat weet je als je ervoor kiest Zijn volgeling te zijn. Hardvochtig wetticisme staat lijnrecht tegenover wat Jezus ons leert in de bijbel en de kern daarvan is: het eerste gebod is hebt God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en heel uw verstand en hebt uw naaste lief gelijk uzelf. Stel dat je blijkt homofiel of lesbiënne te zijn: hoe wil je door je medechristenen worden benaderd en behandeld? Genadeloos worden afgewezen of worden aanvaard als broeder, zuster, schepping Gods? Christus vraagt mededogen van ons en geen oordelende houding. |
vlgs mij is de topic: christelijke homo's kan dat bijbels of niet. Tenzij ik me vergis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:33
|
|
|
ik ga niet reageren...ik ga niet reageren...IK GA NIET REAGEREN....te laat......
ik wilde het onderwerp weer terug naar topic brengen na dat er een heleboel ongein was over het gebruik over de smiley's.....nu gaat het weer verder met hakkenaaien naar elkaar......hou daar nou es mee op!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:37
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | vlgs mij is de topic: christelijke homo's kan dat bijbels of niet. Tenzij ik me vergis? |
De topic opener schreef: 2012 Christen homo's zijn overal, wat vinden wij ervan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:37
|
|
|
TINK100 schreef: | ik ga niet reageren...ik ga niet reageren...IK GA NIET REAGEREN....te laat......
ik wilde het onderwerp weer terug naar topic brengen na dat er een heleboel ongein was over het gebruik over de smiley's.....nu gaat het weer verder met hakkenaaien naar elkaar......hou daar nou es mee op!!!! |
Think, smiley's zijn volgens mij oke, maakt het allemaal een beetje lichter, toch. De creativiteit van de schrijver.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:38
|
|
|
JOL252 schreef: | Extreem. Niet zoals trouwe liefde en diepe genegenheid. |
extreem? sorry, nu ben je me kwijt. Kan je dat omschrijven wat je onder extreem bedoeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE336
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:39
|
|
|
YES356 schreef: | IS HET BELANGRIJK?
Mijn vader vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” ...............................
Wat een eenzaamheid,,onbegrepen worden, pijn afwijzing etc. leest ik hier boven!
Hebben we als christenen daar oog voor………………….. |
Mooi gedicht!! Het past een christen om omtezien naar elkaar, ook naar homo's! Het is ook een taak van een christen om elkaar te steunen, lief te hebben en elkaar te wijzen op dingen die niet goed zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:40
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | extreem? sorry, nu ben je me kwijt. Kan je dat omschrijven wat je onder extreem bedoeld? |
dan krijg ik iemand over me heen (zie het hot topic wat pas werd afgesloten) dat je dit soort zaken niet zomaar op het forum kan schrijven dus daar waag ik me niet aan.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:40
|
|
|
Ik zit niet op de zondagsschool bij jou hoor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zit niet op de zondagsschool bij jou hoor..... |
ik denk dat ze dieven waren...of echtbrekers....of ze waren witwassers en verduistereraars......
whahahhahahahahahha
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op maandag 2 juli 2012, 23:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:42
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | De topic opener schreef: 2012 Christen homo's zijn overal, wat vinden wij ervan |
ok, dan zitten de partijen langs elkaar te praten.
sentimentele uitingen (persoonlijke bevinding) t.o.v. bijbelse waarheden
Geen wonder dat de partijen met elkaar botsen!
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op maandag 2 juli 2012, 23:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zit niet op de zondagsschool bij jou hoor..... |
Vragen staat vrij, je bent niet verplicht om het te beantwoorden hooorrr!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE336
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat moet ik me daar nu bij voorstellen? Verplicht homo onderwijs???????
|
Iets wat nu weer actueel in het nieuw is en gestimuleerd door partijen als D66 Verplicht onderwijs geven over homoseksualiteit op alle scholen.... Ook op scholen die dit liever niet doen... (denk aan islamitische scholen, joodse scholen en verschillende christelijk scholen)
Iets verplichten vind ik discriminatie... Hier maakt het linkse gedeelte van onze tweede kamer zich momenteel druk over i.p.v. over de (europa) crisis die nog steeds bestaat.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:45
|
|
|
JOL252 schreef: | dan krijg ik iemand over me heen (zie het hot topic wat pas werd afgesloten) dat je dit soort zaken niet zomaar op het forum kan schrijven dus daar waag ik me niet aan. |
ok ik begrijp het. Dan laat ik het ook maar voor wat het is. Men mag zelf invullen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zit niet op de zondagsschool bij jou hoor..... | Deze reactie is niet ok. Als Flowerfull je gewoon van antwoord dient, zou je dit misschien best accepteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:48
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | ok, dan zitten de partijen langs elkaar te praten.
sentimentele uitingen t.o.v. bijbelse waarheden
Geen wonder dat de partijen met elkaar botsen! |
auw zeiden de betrokkenen(homosexulele christenen) die dit aangaat en er mee worstelen en dit lezen
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op maandag 2 juli 2012, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:48
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: |
ok ik begrijp het. Dan laat ik het ook maar voor wat het is. Men mag zelf invullen. |
zie antwoord Roelande... als er meer dan 10 rechtvaardigen hadden bestaan in die stad was deze gered geweest op voorspraak van Abraham. Mét al die mensen die voor het huis stonden te roepen om seks te hebben met de gasten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:51
|
|
|
JOL252 schreef: | zie antwoord Roelande... als er meer dan 10 rechtvaardigen hadden bestaan in die stad was deze gered geweest op voorspraak van Abraham. Mét al die mensen die voor het huis stonden te roepen om seks te hebben met de gasten. |
dat is 1 van de gruwelijkheden, er zijn er nog meer. Maar er wordt hier op het forum langs elkaar gepraat als je het mij vraagt. En ik denk dat wat ik hier probeer uit te leggen niet in de topic past. Dus ik laat het maar voor wat het is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:52
|
|
|
JOL252 schreef: | zie antwoord Roelande... als er meer dan 10 rechtvaardigen hadden bestaan in die stad was deze gered geweest op voorspraak van Abraham. Mét al die mensen die voor het huis stonden te roepen om seks te hebben met de gasten. |
Dit toont ons hoe weinig mensen God navolgen. En dat de Christenen pleiten voor de zondaars, hun verdedigers zijn. Het zegt ook dat Gods barmhartigheid enorm groot is en Zijn rechtvaardige toorn radicaal is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:53
|
|
|
YES356 schreef: | auw zeiden de betrokkenen(homosexulele christenen) die dit aangaat en er mee worstelen en dit lezen |
Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op maandag 2 juli 2012, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:53
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | dat is 1 van de gruwelijkheden, er zijn er nog meer. Maar er wordt hier op het forum langs elkaar gepraat als je het mij vraagt. En ik denk dat wat ik hier probeer uit te leggen niet in de topic past. Dus ik laat het maar voor wat het is. |
Nog even deze gedachte erbij: Abraham pleitte voor het behoud van de stad en God besloot te luisteren en overlegde met hem over Sodom. Als ik dit vergelijk met de houding van een aantal christenen tegenover onze homoseksuele broer en zus .... ....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 2 juli 2012, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:55
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dit toont ons hoe weinig mensen God navolgen. En dat de Christenen pleiten voor de zondaars, hun verdedigers zijn. Het zegt ook dat Gods barmhartigheid enorm groot is en Zijn rechtvaardige toorn radicaal is. |
Ik begrijp je niet. Wat zeg je me nu rechtstreeks?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Nog even deze gedachte erbij: Abraham pleitte voor het behoud van de stad en God besloot te luisteren en overlegde met hem over Sodom. Als ik dit vergelijk met de houding van een aantal christenen tegenover onze homoseksuele broer en zus .... .... |
Zoals ik het al eerder aangaf jol, denk ik dat de insteek van de andere christenen waar je het over hun houding hebt, dat hun insteek vanuit bijbelse waarheden is en niet hun persoonlijke houding naar die christelijke homo's. Er wordt dus langs elkaar heen gesproken waardoor men elkaar niet begrijpt en de andere dan voor veroordelend en etc uitmaakt.
|
|
Naar boven |
|
|