ChristianMatch

Forum

PC-problemen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 17:31

besturingsysteem o.a. herstellen. software dat niet meer werkt herstellen etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 12:38

software wat niet meer werkt kan je niet herstellen..zou niet weten hoe....
als een bepaalde software niet meer werkt dan kan dat te maken hebben met de os ja id..dat staat los van de software...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 12:16

MARIO216 schreef:
En wat houd dat in??????????????????
Ja dat weet ik juist niet vandaar dat ik het zo schreef....

Weet je dat windows 8 heel anders is.

Kijk, ik had windows '95, '98 second edition, ME, XP, ja, en dat was allemaal zo'n beetje hetzelfde.

Dit is heel anders...
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 12:40

SHANITA130 schreef:

Kijk, ik had windows '95, '98 second edition, ME, XP, ja, en dat was allemaal zo'n beetje hetzelfde.

Dit is heel anders...

windows ís en blíjft troep, wat er voor ook voor onderontwikkelde nieuwigheidjes aan vast worden geplakt en hoe het de volgende keer ook weer wordt genoemd, het lijkt zelfs gemaakt om de gemiddelde (ook europese) pc-gebruiker te demoraliseren Knipoog smiley Na een paar jaar kunnen europa en nog wat meer werelddelen dan vrijwel zonder verzet worden veroverd door de amerikanen hahaha

linux (ubuntu versie) is veel en veel volwassener! koop GEEN windows pc's meer

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 8 april 2013, 08:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 13:40

Neem een Mac, die doet het gewoon. En als je Ubuntu Linux of Windows wilt draaien, kan dat gewoon op je Apple met het programma Parallels, ass je wilt met Ubuntu. Chrome, XP en 8 naast elkaar. Weinig snelheidsverlies. Windows is nu eenmaal ellende, overal en altijd. Versie 8 is overigens op bijna dezelfde manier te draaien als Windows 7 als je bij de tegeltjes voor het bureaublad kiest. Met Windows 8 werken veel dingen wel sneller, vooral het browsen met Explorer. Veel dingen zijn zeker anders dan in xp en verder.
Maar nodig is het niet, Windows7 was redelijk goed werkend als je het vergelijkt met de versies ervoor. Echt goed zal Windows nooit worden, vrees ik.

Ik ben met je eens dat Linux een goed alternatief is voor Windows. Om een computer te draaien, heb je echt geen Windows nodig. Het kost niks en als je Ubuntu Linux hebt geinstalleerd, heb je ook nog een complete Office, naast vele andere basisapplicaties. Je kunt meteen aan de gang. Alle programma's die je verder nodig hebt, kun je zo gratis downloaden. Het is best te overwegen als Windows weer eens geactiveerd moet worden omdat ze zelf bij Microsoft het crashen ervan hebben veroorzaakt. Als je auto vijf keer kapot gaat omdat hij zo slecht is gemaakt, dan moet je maar een nieuwe auto kopen, bij dezelfde Microsoftgarage, dat is de moraal van Microschoft.

Thomas, an Apple everyday keeps computerstress away.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 januari 2013, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
ROBERTO858

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 04:21

RONNY104 schreef:
software wat niet meer werkt kan je niet herstellen..zou niet weten hoe....
als een bepaalde software niet meer werkt dan kan dat te maken hebben met de os ja id..dat staat los van de software...

Software wat niet meer werkt kun je wel herstellen.
optie 1: software repareren via installatie
optie 2: software opnieuw instaleren
optie 3: terug gaan naar herstel punt
Naar boven

Auteur Bericht
ROBERTO858

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 05:03

Hier is een handige site met heel veel websites voor een ieder wat wils.

http://informatieplatform.nl/

veel plezier
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 11:38

http://informatieplatform.nl/

zo ga je direct naar de site...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 22:35

ROBERTO858 schreef:

Iedere keer als ik een webpagina open , krijg ik een of meerdere reclameblokken op mn beeldscherm .
Weet je daar ook een oplossing voor .
Heb de pc al opgeschoond maar dat heeft ook geen betekenis .
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 00:56

POP UPS BLOKKEREN. Naar 'extra' op je taak/werk balk, en dan in het 'rijtje' wat je dan krijgt, pop - up blokkering aanklikken, en dan de optie 'pop - up blokkeringen inschakelen' kiezen.

Succes...!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 januari 2013, 00:57
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:10

SHANITA130 schreef:
POP UPS BLOKKEREN. Naar 'extra' op je taak/werk balk, en dan in het 'rijtje' wat je dan krijgt, pop - up blokkering aanklikken, en dan de optie 'pop - up blokkeringen inschakelen' kiezen.

Succes...!

krijg je wel dat je een probleem heb met je chat dus alleen voor cm weer aanschakelen.

google chroom heeft er een optie voor
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:58

Krijg een opmerking bij het spelen van wordfeud. Krijg een authentication needed, wat betekent dat en wat doe ik er aan?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:02

Ik krijg mail...over FEDEX...ik open het niet...herkent iemand dit...???
Gaat over een pakketje of post wat onbestelbaar zou zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 23:44

MARIO216 schreef:
En wat houd dat in??????????????????

Met jailbreaken ben je de ROM chips van je iDevice aan het flashen. Je brengt dus veranderingen aan in de ROM chips van je apparaat. Het doel is simpel. Wat Apple doet is namelijk strikt genomen het verhuren hun producten. Ze verkopen een product aan jou en maken vervolgens uit wat jij ermee doet. Dat heeft o.a. te maken met het downloaden van content: films, muziek, software, enz... Je bent daarbij volledig afhankelijk van iTunes die die zaken voor jou regelt. Aangezien Apple dus bepaald wat jij met je apparaat doet, is hij dus niet helemaal van jou. Enfin, met een jailbreak krijg je zelf dus weer helemaal controle over je eigen apparaat waarvoor je al gauw een slordige paar honderd euro betaalt.

Laatst aangepast door
IFAN841
op donderdag 7 februari 2013, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 23:48

ZEELAND736 schreef:
Ik krijg mail...over FEDEX...ik open het niet...herkent iemand dit...???
Gaat over een pakketje of post wat onbestelbaar zou zijn...

Waarschijnlijk spam. Dat is natuurlijk al vrij snel vast te stellen als je er niet om gevraagd hebt. Weggooien die handel dus!
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 00:06

THOMAS968 schreef:
Neem een Mac, die doet het gewoon. En als je Ubuntu Linux of Windows wilt draaien, kan dat gewoon op je Apple met het programma Parallels, ass je wilt met Ubuntu. Chrome, XP en 8 naast elkaar. Weinig snelheidsverlies. Windows is nu eenmaal ellende, overal en altijd. Versie 8 is overigens op bijna dezelfde manier te draaien als Windows 7 als je bij de tegeltjes voor het bureaublad kiest. Met Windows 8 werken veel dingen wel sneller, vooral het browsen met Explorer. Veel dingen zijn zeker anders dan in xp en verder.
Maar nodig is het niet, Windows7 was redelijk goed werkend als je het vergelijkt met de versies ervoor. Echt goed zal Windows nooit worden, vrees ik.

Ik ben met je eens dat Linux een goed alternatief is voor Windows. Om een computer te draaien, heb je echt geen Windows nodig. Het kost niks en als je Ubuntu Linux hebt geinstalleerd, heb je ook nog een complete Office, naast vele andere basisapplicaties. Je kunt meteen aan de gang. Alle programma's die je verder nodig hebt, kun je zo gratis downloaden. Het is best te overwegen als Windows weer eens geactiveerd moet worden omdat ze zelf bij Microsoft het crashen ervan hebben veroorzaakt. Als je auto vijf keer kapot gaat omdat hij zo slecht is gemaakt, dan moet je maar een nieuwe auto kopen, bij dezelfde Microsoftgarage, dat is de moraal van Microschoft.

Thomas, an Apple everyday keeps computerstress away.

Goed, als ik ff reageren mag... Heb jij aandelen in Apple ofzo...? Zieke smiley If so, dan word het tijd dat je daar gaat solliciteren voor een baan. Clown smiley Dan je verhaal over die andere besturingssystemen: wat je over Windhoos schrijft klopt voor een groot gedeelte. Maar als je geen gekke dingen doet met Windhoos, blijft het stabiel draaien. Dan Linux: op vele fronten superieur aan Windhoos. De snelheid, bedieningsgemak, enz... Het knelpunt zit 'm echter in de ondersteuning van hardware. Die laat nog steeds te wensen over al gaat het wel steeds beter. Maar als je het inderdaad hebt over de problemen die Windhoos kent, dan is Linux zeker een optie. Een andere optie is Linux virtueel draaien. Vervolgens Windhoos 8. Microshit heeft het met deze versie inderdaad niet goed begrepen. Dat scherm met die tegels is inderdaad leuk, alleen als je een touch screen hebt. En die zijn duur! Nog wel overigens... Maar er zijn tweakers te downloaden om dat scherm uit te schakelen zodat hij weer automatisch met dat beroemde Bureaublad opstart. Dus heb je Windhoos 7 weer terug strikt genomen. Vervolgens download je een startknop voor Windhoos 8 en het verhaal werkt weer als voorheen. Dus mensen: gewoon lekker Windhoos 7 of XP blijven draaien. Tja, of Linux installeren... TIP: Linux is vooral erg veilig met internet bankieren. Geen spyware en andere shit. En nog iets: voor huis-tuin-en-keuken gebruik: Linux heeft gewoon eigen software die je ook in Windhoos zou gebruiken...

Laatst aangepast door
IFAN841
op vrijdag 8 februari 2013, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 00:14

KEITH722 schreef:
windows ís en blíjft troep, wat er ook aan vast wordt geplakt en hoe het de volgende keer ook weer wordt genoemd, het lijkt zelfs gemaakt om de gemiddelde (ook europese) pc-gebruiker te demoraliseren Knipoog smiley Na een paar jaar kunnen europa en nog wat meer werelddelen dan vrijwel zonder verzet worden veroverd door de amerikanen hahaha

linux (ubuntu versie) is veel en veel volwassener

a

Nou, dat de Amerikanen een beetje een oog in het zeil houden is niet zo erg vind ik. Ik vind die Chinezen veel enger. Maar je hebt wel een punt: met Windhoos ligt je privé snel op straat. Jij gebruikt Ubuntu? Ik PC Linux. Is echt super! In andere distro's mis je nog wel eens een codec. In PC Linux niet. MP3, DIVX, XVID, alles zit erin.
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 00:23

SHANITA130 schreef:

Dit is heel anders...

Ha, oude tijden herleven weer... Clown smiley Terwijl ik dit lees denk ik weer met weemoed terug aan toen ik Windhoos 95 ging kopen: 25 diskettes groot! Tja... En een paar jaar later had je Windhoos Meer Ellende. Maar die heb ik niet gedraaid. Ik ben toen meteen overgestapt naar 2000. Erg robuust, langzamer dan XP maar net zo betrouwbaar. Vista heb ik ook niet gedraaid. En toe kwam versie 7, de beste tot nu toe.

Laatst aangepast door
IFAN841
op vrijdag 8 februari 2013, 00:25
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 00:40

BELANGRIJKE TIP! VOORKOM INBRAAK!

Je kent het wel, je krijgt een doosje over de post van je provider met daain je router. Aansluiten, instellen, verbinding maken, klaar! Wat er ondertussen gebeurt beseffen grosso modo de meeste mensen niet. Als je verbinding met je router wilt maken moet je namelijk het merk of het type opzoeken. De man die in zijn auto achter zijn laptop bij jou voor de deur staat weet dat ook. Die gaat Googlen op het merk en type van jouw router, komt dus achter je WPA-code en sluipt dus vervolgens bij jou naar binnen! Bijzonder eng! Brrr... Plotseling weet die man dus alles van jou!!! De oplossing? Het veranderen van de SSID van je router. Je gaat naar de setup van je router, verzint een willekeurige naam en zo vernoem je dus je router. Plotseling heet je router dus bijvoorbeeld PIETJE en daar kan alleen jij wat mee.

Laatst aangepast door
IFAN841
op vrijdag 8 februari 2013, 02:20
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 22:34

MARIO216 schreef:
Krijg een opmerking bij het spelen van wordfeud. Krijg een authentication needed, wat betekent dat en wat doe ik er aan?

Opnieuw installeren misschien?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 22:39

IFAN841 schreef:
Ha, oude tijden herleven weer... Clown smiley Terwijl ik dit lees denk ik weer met weemoed terug aan toen ik Windhoos 95 ging kopen: 25 diskettes groot! Tja... En een paar jaar later had je Windhoos Meer Ellende. Maar die heb ik niet gedraaid. Ik ben toen meteen overgestapt naar 2000. Erg robuust, langzamer dan XP maar net zo betrouwbaar. Vista heb ik ook niet gedraaid. En toe kwam versie 7, de beste tot nu toe.

Wat dacht je van Mac OSX Mountain Lion? Windows 7 draaien doen we er gewoon even gelijktijdig bij. Desnoods met Windows 8 en Ubuntu Linux samen en tegelijk. Ik ben het met je eens dat Windows 7 prettiger is dan Windows 8. Het werkte zowaar meteen en dat is de belangrijkste verbetering ten opzichte van vorige versies. Met XP leek het soms of de gebruikers de fouten er maar moesten uithalen. Wat een frustratie.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 20 februari 2013, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 17:54

THOMAS968 schreef:
Wat dacht je van Mac OSX Mountain Lion? Windows 7 draaien doen we er gewoon even gelijktijdig bij. Desnoods met Windows 8 en Ubuntu Linux samen en tegelijk. Ik ben het met je eens dat Windows 7 prettiger is dan Windows 8. Het werkte zowaar meteen en dat is de belangrijkste verbetering ten opzichte van vorige versies. Met XP leek het soms of de gebruikers de fouten er maar moesten uithalen. Wat een frustratie.

Thomas

I know... I know... Maar XP is nog altijd beter dan Vista en is eigenlijk ook de meest eenvoudige versie in het rijtje XP/Vista/7/8. En ja, wat OSX betreft: tja, er is altijd baas boven baas... Maar zo was er vroeger een Engels bedrijf met eigen computers, Acorn Archimedes, met het OS in ROM-chips. Kijk, en dan praat je echt over snel en veilig... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IFAN841
op donderdag 21 februari 2013, 17:55
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:15

Windows 8 zou ik nog niet gebruiken, omdat nog niet alle producenten van bijv printers en andere apperatuur nog geen beschikbare drivers hebben.
Zou zeker een jaar wachten voor ik er mee zou gaan werken.
Windows 7 werkt erg fijn, maar toch blijf ik bij mijn OS X Mountain Lion steken.
Linux Ubuntu erg aan te raden, zeker in 64 bit versie, werkt erg fijn, maar ook Linux Mint, Open Suse zijn erg fijn om mee te werken.
Je zou ook programma Wine kunnen gebruiken om Windows programma s te draaien in Linux.
Wine zit er bij Ubuntu inbegrepen, of je kan het programma downloaden vanuit uit het software centrum.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 15:40

Ik ben net als jij een fan van het Apple besturingssysteem en wijs er op dat op een Apple heel eenvoudig PC-programma's te draaien zijn met Parallels. Je kunt zelfs Windows 7, XP en Linux simultaan draaien met je Mac. Met de nieuwste update kun je van een Mac zelfs een dualboot maken. In systeem 10.8.3 werkt Bootcamp met Windows 8 inmiddels ook. Ik vind Windows 8 niet een grote verbetering overigens. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates....

Thomas, waarom een Apple? Een Apple doet het gewoon.....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 22 maart 2013, 15:43
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 maart 2013, 07:02

Aha, ik heb met bootcamp windows 7 en OS X in mijn Imac gehad.
Werkte uitstekend, echter ben ik toch meer verknocht aan OS X, en ook wel Linux.
Ik heb ooit in het verleden van een PC prive project van de zaak met Windows XP begonnen, nu al een paar jaar verknocht aan computers van Apple, en het ontdekken van verschillende distributie s van Linux, omdat ik dat gedoe met virussen enz zo zat ben.
Volgende maand een Apple computer met G4 processor met OS X 10.5.8 werkend maken.
Weet dat er geen ondersteuning meer te vinden is voor wat betreft flash players enz , maar als je je weg weet over het internet, dan kan je voorlopig nog vooruit met deze software. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 21:33

PATRICK330 schreef:
Windows 8 zou ik nog niet gebruiken, omdat nog niet alle producenten van bijv printers en andere apperatuur nog geen beschikbare drivers hebben.
Zou zeker een jaar wachten voor ik er mee zou gaan werken.
Windows 7 werkt erg fijn, maar toch blijf ik bij mijn OS X Mountain Lion steken.
Linux Ubuntu erg aan te raden, zeker in 64 bit versie, werkt erg fijn, maar ook Linux Mint, Open Suse zijn erg fijn om mee te werken.
Je zou ook programma Wine kunnen gebruiken om Windows programma s te draaien in Linux.
Wine zit er bij Ubuntu inbegrepen, of je kan het programma downloaden vanuit uit het software centrum.

Knipoog smiley

Ik gebruik PCLinux, naar mijn idee de meest complete distributie.
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 16:50

Ik zal er wel een keer even naar gaan kijken, het is altijd fijn op de hoogte te zijn van verschillende besturingssystemen.
Naar wat ik tot nu toe allemaal heb mogen gebruiken, vond ik Ubuntu de fijnste, maar ik sta altijd open voor alternatieven.
Het fijne van Ubuntu 64 bit is dat er software van derden bij zit, voor gebruik met draadloos internet, en ook voor grafische kaarten, dat zie ik niet bij geleverd met 32 bit Ubuntu, tevens had ik een aangepaste versie 64 bit voor op een Apple computer, dan werkt je toetsenbord namelijk ook zoals het bedoelt was, voor de diverse speciale toetscombinatie s alsook voor het geluid en eject knop voor je optische schijf. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 17:17

IFAN841 schreef:
Ik gebruik PCLinux, naar mijn idee de meest complete distributie.

Ik heb er al even naar gekeken, ziet er netjes uit, echter heb je het alleen in KDE versies, wat ik tot nu toe gezien heb, Gnome versie lijkt me ook heel mooi mocht die er zijn.
Gelijkenis met Open Suse, start op precies de zelfde wijze op, wel licht is de kernel van Open Suse gebruikt, of een algemene kernel voor KDE.
Ik ga het wel een keer uitproberen, heb er wel een computer voor om eens te kijken ernaar.
Bedankt voor je info!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: maandag 8 april 2013, 08:42

ROBERTO858 schreef:

werkt maar zelden!... wat beter werkt is het afbranden van je harddisk met killdisk (ja, wél eerst even je persoonlijke documenten backuppen!) dan partitioneren in C: en D: of meer partities en dán pas het besturingssysteem -windows dus - er op te zetten

Alleen dán heb je weer een schone pc en een mininum aan vervelend windowsgedrag maar ja... wie weet hoe je kilddisk (gratis) toepast? en hoe je partities maakt? dus vervelend en lastig blijft windows zeker en dat wordt dan allemaal weer erger en erger tot je bovengenoemde dingen weer kan gaan herhalen of, "makkelijker", een nieuwe pc koopt

btw, tot die tijd kun je programma's beter weghalen met Revo-uninstaller, die doet dat grondiger dan windows zelf
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 8 april 2013, 09:02
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 22:20

KEITH722 schreef:
btw, tot die tijd kun je programma's beter weghalen met Revo-uninstaller, die doet dat grondiger dan windows zelf
a

Bedankt voor je tip.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 Volgende
Pagina 20 van 21