Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:13
|
|
|
YES356 schreef: | IS HET BELANGRIJK?
Mijn vader vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei : “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “wegwezen hier!”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn christelijke baas vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk? “Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je werk deugt niet, ik ontsla je”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn beste kerkelijke vriend vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je kunt mij beter niet meer je vriend noemen”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn God vroeg me: “Hou je van jezelf?” Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Ja”. Ik vroeg: “Hoe kan ik van mezelf houden? Ik ben homo”. Hij zei: “ Ik heb je gemaakt”. Wat is er verder dan nog belangrijk? ………………………………………..
Auteur onbekend
Wat een eenzaamheid,,onbegrepen worden, pijn afwijzing etc. leest ik hier boven!
Hebben we als christenen daar oog voor………………….. |
Ja YES heel eenzaam. GOD houd van Alle mensen.
En de liefde overwint.
Maar ja Het woord Gruwel in GODS ogen is daarmee niet weg. Zijn woorden he!!! niet de mijne. Ik zou dit niet bedacht hebben.
Maar zijn Wij niet allemaal eenzaam????
Wij zijn niet getrouwd Ook Alleen. maar ook verwacht GOD van ons dat we wachten tot wij getrouwd zijn met sex od de liefde!!!!
En ook toen ik getrouwd was voelde ik mij meestal ALLEEN.
Alleen als ik Jezus zoekt dan komt er iets in mijn Hart. Een relatie kan mij dat niet Geven.
En ook ik had het anders gewild hoor!
Maar ik weet maar 1 ding kastijden. en voor de Heer leven. Want ik weet niks te doen aan die gruwel.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 2 juli 2012, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:19
|
|
|
Ik kan maar ! ding zeggen , wees lief voor elkaar. plaag elkaar, maar stop op tijd! want het leven is EENZAAM.
wij moeten de weg allemaal alleen afleggen. Wees er voor elkander , wij hebben elkaar nodig van teen tot pink.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 19:43
|
|
|
YES356 schreef: | IS HET BELANGRIJK?
Mijn vader vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei : “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “wegwezen hier!”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn christelijke baas vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk? “Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je werk deugt niet, ik ontsla je”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn beste kerkelijke vriend vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je kunt mij beter niet meer je vriend noemen”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn God vroeg me: “Hou je van jezelf?” Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Ja”. Ik vroeg: “Hoe kan ik van mezelf houden? Ik ben homo”. Hij zei: “ Ik heb je gemaakt”. Wat is er verder dan nog belangrijk? ………………………………………..
Auteur onbekend
Wat een eenzaamheid,,onbegrepen worden, pijn afwijzing etc. leest ik hier boven!
Hebben we als christenen daar oog voor………………….. |
AMEN!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:25
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ja YES heel eenzaam. GOD houd van Alle mensen.
En de liefde overwint.
Maar ja Het woord Gruwel in GODS ogen is daarmee niet weg. Zijn woorden he!!! niet de mijne. Ik zou dit niet bedacht hebben.
Maar zijn Wij niet allemaal eenzaam????
Wij zijn niet getrouwd Ook Alleen. maar ook verwacht GOD van ons dat we wachten tot wij getrouwd zijn met sex od de liefde!!!!
En ook toen ik getrouwd was voelde ik mij meestal ALLEEN.
Alleen als ik Jezus zoekt dan komt er iets in mijn Hart. Een relatie kan mij dat niet Geven.
En ook ik had het anders gewild hoor!
Maar ik weet maar 1 ding kastijden. en voor de Heer leven. Want ik weet niks te doen aan die gruwel. |
Ik reageer eventjes op jou, met name op de zin: een gruwel in God's ogen...of een gruwel voor God.
Als ik het woord 'Gruwel' opzoek in de concordantie krijg ik 63 resutaten, waarvan 4 in het NT.
Bijvoorbeeld: 19. Deut 17,1 Gij zult voor de HERE, uw God, geen rund en geen stuk kleinvee slachten, waaraan een gebrek is, iets, dat niet deugt; want dat is een gruwel voor de HERE, uw God.
Iets offeren aan God wat niet volmaakt is, was in die tijd een gruwel...
Nou, ik lees toch in het NT dat zelfs onze beste werken besmet zijn met zonde...
24. Deut 24,4 dan zal de eerste echtgenoot, die haar weggezonden heeft, haar niet opnieuw tot vrouw mogen nemen, nadat zij verontreinigd is geworden; want dat is een gruwel voor het aangezicht des HEREN; gij zult geen zonde brengen over het land dat de HERE, uw God, u ten erfdeel geven zal.
Als een vrouw is gescheiden en ondertussen een andere man heeft gehad, en zich weer verzoent met haar eerste man, dat was in die tijd een gruwel.
11. Lev 11,42 Alles wat op de buik gaat en alles wat op vier voeten gaat, ook alle veelvoetigen van allerlei wemelend gedierte dat op de grond wemelt, dat zult gij niet eten, want die zijn een gruwel.
Dieren met vier voeten eten was in die tijd een gruwel, terwijl er toch in het NT staat dat je alles mag eten.....
Ja, en zo zijn er meer voorbeelden te vinden, die in die tijd een gruwel voor God waren....en die in het NT niet meer opgaan of die nu als goed worden gezien.
Je weer met je 1ste man je verzoenen, dat wordt nu als positief gezien, als je bent gescheiden en je maakt het weer goed, jij en je man. Dat was toen dus een gruwel voor het aangezicht des Heren.
We leven onder de genade, er staat nergens in het NT, van gij zult geen man tot levenspartner nemen...
Dat dat in het oudtestamentische tijd een gruwel voor God was, ja, dat waren meer dingen die dat nu niet zijn...
Dit zijn zo mijn gedachten erover, als dat echt niet de bedoeling was, waarom zijn die mensen dan zo. Ja, dan kan je ook zeggen waarom een moordenaar, een dief of een prostituee zo zijn. Ja, denk ik dan, die brengen duidelijk schade toe. en ook de hoerenlopers en de mensenhandelaren.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:28
|
|
|
JANE336 schreef: | Ik wil even reageren op beide citaten Zonde tegen het 7-de gebod wordt door ons inderdaad vaak snel als een zwaarder wegende zonde gezien dan bijvoorbeeld liegen. Vanzelfsprekend zijn alle geboden gelijk, en als je zondigt allemaal tegen Gods eer in. Toch zie ik gevoelsmatig wel verschil tussen een leugen en iemand die bijvoorbeeld vreemd gaat. Ach... en zonde rond het 7-de gebod zijn natuurlijk ook smeuïger om te vertellen aan je naaste.....
Wat betreft de vraag of een homo gedoopt mag worden of de vragen die Tink stelt.... Ik denk dat er een groot verschil zit tussen de persoon en/of de levenstijl van de betreffende persoon. Maar dat is bij hetro's ook zo! Bijvoorbeeld: Iemand kan homoseksueel geaard zijn maar een keurig leven lijden. Dan lijkt me er niets mis. (evenals hetro's) Een homoseksueel kan ook een huwelijk of relatie aangaan met een andere homo. Dan lijkt er mij wel een probleem. Evenals een hetro die samenwoont... Naar mijn mening is dit tegen Gods Woord en daarom zijn doop, een kerkelijk ambt vervullen ed (op dat moment) niet mogelijk. (lees nog eens de geschiedenis van Sodom en Gomorra) |
judas 1:1-17> Geliefden, ik was volop bezig u te schrijven over de redding waaraan u en ik deelhebben, toen ik mij genoodzaakt zag u deze brief te sturen, met de aansporing het geloof dat eens en voorgoed aan de heiligen werd overgeleverd, krachtig te verdedigen. 4 Want bepaalde mensen, van wie het vonnis allang staat opgeschreven, zijn erin geslaagd heimelijk uw gemeente binnen te dringen; goddeloze mensen zijn het, die de genade van onze God misbruiken als voorwendsel voor losbandigheid, en die zowel de enige meester als onze Heer Jezus Christus verloochenen.
5 Ofschoon u dit alles al weet, wil ik u er toch aan herinneren, dat de Heer het volk wel eens en voorgoed bevrijd heeft uit Egypte, maar later hen die weigerden te geloven, verdelgd heeft. 6 Ook de engelen die hun waardigheid niet bewaard hebben en hun hemels verblijf verlieten, houdt God met onverbrekelijke boeien gevangen in het duister van de onderwereld, in afwachting van het oordeel op de grote dag. 7 Denk ook aan Sodom en Gomorra en de naburige steden: evenals die engelen hebben zij ontucht bedreven en zijn ze achter wezens aangelopen met een andere natuur; nu liggen zij daar voor het oog van allen als een afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een eeuwig vuur. 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun! Ze zijn de weg van Kaïn opgegaan. Net als Bileam hebben zij zich voor geld overgegeven aan bedrog, en evenals Korach hebben zij zich door hun weerspannigheid in het verderf gestort.12 Die mensen zijn een schandvlek op uw liefdemaaltijden, waaraan zij zich schaamteloos te goed doen terwijl ze alleen voor zichzelf zorgen. Wolken zijn het, door de wind voorbijgejaagd, die geen regen geven; bomen zonder vruchten in de herfst, tweemaal gestorven, ontworteld; 13 woeste golven van de zee, die hun eigen schande opschuimen; dwaalsterren, voor wie het diepste duister is weggelegd voor eeuwig. 14 Over hen ook heeft Henoch, de zevende na Adam, geprofeteerd, toen hij zei: ‘Zie, de Heer is gekomen met zijn heilige tienduizendtallen, 15 om over allen recht te spreken en alle goddelozen te straffen voor al de goddeloze daden die zij in hun goddeloosheid bedreven hebben, en voor al de drieste woorden die de goddeloze zondaars tegen Hem hebben gezegd.’ 16 Zij zijn het die morren en mokken om hun lot; zij leven naar hun lusten; hun mond is vol grootspraak, terwijl zij de machtigen vleien om voordeel te behalen. 17 U echter, geliefden, denk aan wat door de apostelen van onze Heer Jezus Christus voorspeld is, 18 toen zij u zeiden: ‘Op het einde van de tijd zullen er spotters zijn, die leven naar hun eigen goddeloze begeerten.’ 19 Dat zijn de mensen die scheuring veroorzaken, in de wereld opgaan en de Geest niet bezitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:36
|
|
|
NICKY298 schreef: | Gruwel = wat afschuw opwek bijbels.
een afschuwelijke DAAD in Gods ogen.
Daar zie ik niet echt liefde in!!!!
maar misschien dat jullie er iets mooi van kunnen maken! |
In het OT word er gesproken over veel zonden en verkeerde praktijken dat het een gruwel in God's ogen is. Bv. het sjoemelen met de gewichten om anderen te belazeren is in het OT al een gruwel in God's ogen. Maar in het NT word er over zonden niet meer gesproken over een gruwel in God's ogen, maar eerder in de intentie om ze in liefde tot God/de ander niet te willen doen.
WILLEMIJN232 schreef: | Je mag geen kerkelijk ambt vervullen schrijf je? Ik vind dat wel discriminerend hoor......wat denk je van alles incestgevallen in de kerken? Ook de buitenkant mooi maar de realiteit was toch wel wat anders.... Er staat ook in de Bijbel dat mannen meer vrouwen mogen hebben en dat doen we toch ook niet? |
Die incestgevallen binnen de kerk mogen zeker niet. Helaas worden dit soort gevallen het liefst direct weggestopt onder de "mantel der liefde". En mannen meerdere vrouwen, dat doen wij inderdaad niet meer, maar dat is nog niet zo "heel lang" geleden hoor, ~16-17e eeuw. Het was toen niet standaard, nooit geweest, maar het was ook niet opvallend. Luther had er bv ook geen problemen mee, zolang je het met maar je geweten tegenover God vanuit de bijbel maar kon verantwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:41
|
|
|
Quote: | Harald: En mannen meerdere vrouwen, dat doen wij inderdaad niet meer, maar dat is nog niet zo "heel lang" geleden hoor, ~16-17e eeuw. Het was toen niet standaard, nooit geweest, maar het was ook niet opvallend. Luther had er bv ook geen problemen mee, zolang je het met maar je geweten tegenover God vanuit de bijbel maar kon verantwoorden. |
Het staat ook in het NT dat je als man één vrouw mag en niet meer....ik zal het later even opzoeken....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 21:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:46
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | judas 1:1-17> Geliefden, ik was volop bezig u te schrijven over de redding waaraan u en ik deelhebben, toen ik mij genoodzaakt zag u deze brief te sturen, met de aansporing het geloof dat eens en voorgoed aan de heiligen werd overgeleverd, krachtig te verdedigen. 4 Want bepaalde mensen, van wie het vonnis allang staat opgeschreven, zijn erin geslaagd heimelijk uw gemeente binnen te dringen; goddeloze mensen zijn het, die de genade van onze God misbruiken als voorwendsel voor losbandigheid, en die zowel de enige meester als onze Heer Jezus Christus verloochenen.
5 Ofschoon u dit alles al weet, wil ik u er toch aan herinneren, dat de Heer het volk wel eens en voorgoed bevrijd heeft uit Egypte, maar later hen die weigerden te geloven, verdelgd heeft. 6 Ook de engelen die hun waardigheid niet bewaard hebben en hun hemels verblijf verlieten, houdt God met onverbrekelijke boeien gevangen in het duister van de onderwereld, in afwachting van het oordeel op de grote dag. 7 Denk ook aan Sodom en Gomorra en de naburige steden: evenals die engelen hebben zij ontucht bedreven en zijn ze achter wezens aangelopen met een andere natuur; nu liggen zij daar voor het oog van allen als een afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een eeuwig vuur. 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun! Ze zijn de weg van Kaïn opgegaan. Net als Bileam hebben zij zich voor geld overgegeven aan bedrog, en evenals Korach hebben zij zich door hun weerspannigheid in het verderf gestort.12 Die mensen zijn een schandvlek op uw liefdemaaltijden, waaraan zij zich schaamteloos te goed doen terwijl ze alleen voor zichzelf zorgen. Wolken zijn het, door de wind voorbijgejaagd, die geen regen geven; bomen zonder vruchten in de herfst, tweemaal gestorven, ontworteld; 13 woeste golven van de zee, die hun eigen schande opschuimen; dwaalsterren, voor wie het diepste duister is weggelegd voor eeuwig. 14 Over hen ook heeft Henoch, de zevende na Adam, geprofeteerd, toen hij zei: ‘Zie, de Heer is gekomen met zijn heilige tienduizendtallen, 15 om over allen recht te spreken en alle goddelozen te straffen voor al de goddeloze daden die zij in hun goddeloosheid bedreven hebben, en voor al de drieste woorden die de goddeloze zondaars tegen Hem hebben gezegd.’ 16 Zij zijn het die morren en mokken om hun lot; zij leven naar hun lusten; hun mond is vol grootspraak, terwijl zij de machtigen vleien om voordeel te behalen. 17 U echter, geliefden, denk aan wat door de apostelen van onze Heer Jezus Christus voorspeld is, 18 toen zij u zeiden: ‘Op het einde van de tijd zullen er spotters zijn, die leven naar hun eigen goddeloze begeerten.’ 19 Dat zijn de mensen die scheuring veroorzaken, in de wereld opgaan en de Geest niet bezitten. |
Flowerful, ik haal uit je tekst even 2 stukjes om daar de kern mee te vormen.
losbandigheid Zijn Christelijke homo's standaard losbandig?
hun eigen goddeloze begeerten Zijn Christelijke homo's standaard uit op hun eigen begeerten?
Leg mij dat eens uit in eigen bewoording, tekstverwijzingen mag, maar gooi aub geen hele lappen tekst neer. Want de lap die je hier neergooit spitst zich op een losbandig en goddeloos leven, zonder te specificeren of dat nu toevallig op homofilie van toepassing is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:57
|
|
|
1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet aan een vrouw verbonden te zijn, 2 maar met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Heb 't al gevonden: 1 kor 7 vers 2
Dat is dus ook een duidelijk gebod: '2 maar met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.'
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:58
|
|
|
HARALD940 schreef: | Flowerful, ik haal uit je tekst even 2 stukjes om daar de kern mee te vormen.
losbandigheid Zijn Christelijke homo's standaard losbandig?
hun eigen goddeloze begeerten Zijn Christelijke homo's standaard uit op hun eigen begeerten?
Leg mij dat eens uit in eigen bewoording, tekstverwijzingen mag, maar gooi aub geen hele lappen tekst neer. Want de lap die je hier neergooit spitst zich op een losbandig en goddeloos leven, zonder te specificeren of dat nu toevallig op homofilie van toepassing is. |
je schrijft wat ik ook al dacht na het lezen van flowerfuls stuk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:59
|
|
|
PETRA411 schreef: | je schrijft wat ik ook al dacht na het lezen van flowerfuls stuk. |
Ja Petra, en ik dacht dus ook hetzelfde.
Lappen tekst neergooien zonder te weten dat het homo's betreft......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:01
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja Petra, en ik dacht dus ook hetzelfde.
Lappen tekst neergooien zonder te weten dat het homo's betreft...... |
Shanita, deze reactie is niet ok ! Zet zoiets in je persoonlijk dagboek aub.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:03
|
|
|
Ik ken een christelijke homo, een echt hele lieve jongen, ja, ik ken 'm al heel erg lang, nog uit amstedam....nog van ver voor mijn bekering op mijn 18de....
Alles wat in die lap tekst staat voor negativiteit, dat is nu juist helemaal totaal niet van toepassing op die jongen.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 2 juli 2012, 22:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:08
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ken een homo, een echt hele lieve jongen, ja, ik ken 'm al heel erg lang, nog uit amstedam....nog van ver voor mijn bekering op mijn 18de....
Alles wat in die lap tekst staat voor negativiteit, dat is nu juist helemaal totaal niet van toepassing op die jongen..... |
Vraag is hoe ga jij met de Bijbelse boodschap om naar die jongen toe. De bijbel is duidelijk toch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:10
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Shanita, deze reactie is niet ok ! Zet zoiets in je persoonlijk dagboek aub. |
Zet er dan ook even bij waarom deze tekst niet oke is?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zet er dan ook even bij waarom deze tekst niet oke is?! |
Is eenvoudig voor ons toch. Omdat de aangehaalde vetgedrukte zinnen van toepassing zijn op alle mensen, zeker op christenen.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 2 juli 2012, 22:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:28
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Is eenvoudig voor ons toch. Omdat de aangehaalde vetgedrukte zinnen van toepassing zijn op alle mensen, zeker op christenen. |
Nee, het ging erom ...de vraag was.....naar Flowerfull..... of ze het aub . in haar eigen bewoordingen wilde opschrijven. En , naar mijn mening , doelde Shanita dààr op . Maar als het anders is zal Shanita het wel helder maken denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:35
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 2 juli 2012, 22:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:38
|
|
|
Het is inmiddels onomstreden dat homoseksualiteit is aangeboren. Je kiest er niet voor om homo of lesbisch te zijn. Je kiest er echter wel voor om christen te zijn. Wat nu als je homofiel bent, waar je niks aan kunt veranderen en je leest of hoort alle afwijzing? Of je merkt dat je kerkgemeenschap je niet accepteert? Precies dan kies je ervoor om die kerk maar te verlaten en ga je twijfelen of het Christendom wel echt zo liefdevol is. Mogelijk is dan de keuze voor datzelfde Christendom ook snel verwaterd.
Want een ieder die Mij aanneemt, zegt Christus. Dat geldt ook voor de mensen die door God als homoseksueel zijn geschapen. Ik vraag me wel eens af of mensen die zich hier met een paar teksten in de hand zich zo afzetten tegen de andersgeaarden, zich wel realiseren hoeveel kwaad ze aanrichten met hun antihomo-opstelling. Homofielen lopen weg maar ook die medechristenen die deze hardvochtigheid niet meer kunnen verdragen. Als je vindt dat iemand die als hetero geschapen is een liefdesleven mag hebben dan kun je het degenen die van God een homofiele aanleg hebben gekregen, dat ook niet ontzeggen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 3 juli 2012, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:49
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Is eenvoudig voor ons toch. Omdat de aangehaalde vetgedrukte zinnen van toepassing zijn op alle mensen, zeker op christenen. |
Als je duidelijk leest dan gaat het over de goddelozen (begin vers 15)
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op maandag 2 juli 2012, 22:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:51
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Shanita, deze reactie is niet ok ! Zet zoiets in je persoonlijk dagboek aub. |
Hoe zo mag Shanita haar gedachten niet delen op het openbare forum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:56
|
|
|
XABIA794 schreef: | Als je duidelijk leest dan gaat het over de goddelozen (begin vers 15) |
Dus is zeker op Christenen van toepassing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:01
|
|
|
XABIA794 schreef: | Als je duidelijk leest dan gaat het over de goddelozen (begin vers 15) |
ja precies Xabia, Als je in het Boek leest wordt het iets duidelijker daar staat dat het gaat om onbetrouwbare mensen die de gemeente zijn binnengedrongen die beweren dat we er maar op los kunnen leven. Omdat de genade van God zo groot is dat Hij alles door de vingers ziet. In vers 10 staat dan weer over hen: zij doen net waar zij zin in hebben, net als de dieren die hun instinct volgen, waaraan zij dan ook te gronde gaan. Zij worden in de volgende verzen vergeleken met Kain, Biliam en korach enz. Lijkt me niet dat dit over iedereen gaat en de link met christelijke homo's zie ik inderdaad ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:01
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dus is zeker op Christenen van toepassing. |
Je zult de gevoelens maar hebben........of je zoon of je dochter....... heeft Jezus ons dan niet voldoende liefde laten zien om deze MENS niet verloren te laten gaan????? Oordeelt niet opdat gij ook niet veroordeelt worde....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:03
|
|
|
Hoezo? ik volg je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:06
|
|
|
Leg eens uit Herman? "Zij weigeren Jezus Christus als Leider en Heer van hun leven te erkennen" Is dat op christenen van toepassing? Op jou? Op mij en vele vele anderen niet in elk geval
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:08
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja Petra, en ik dacht dus ook hetzelfde.
Lappen tekst neergooien zonder te weten dat het homo's betreft...... |
Een vraag aan jullie:
Wat waren de zonden die hoogtij vierden in Sodom en Gommorah, die in Gods ogen een gruwel zijn, waardoor hij Sodom en Gommorah vernietigden.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op maandag 2 juli 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | judas 1:1-17> Geliefden, ik was volop bezig u te schrijven over de redding waaraan u en ik deelhebben, toen ik mij genoodzaakt zag u deze brief te sturen, met de aansporing het geloof dat eens en voorgoed aan de heiligen werd overgeleverd, krachtig te verdedigen. 4 Want bepaalde mensen, van wie het vonnis allang staat opgeschreven, zijn erin geslaagd heimelijk uw gemeente binnen te dringen; goddeloze mensen zijn het, die de genade van onze God misbruiken als voorwendsel voor losbandigheid, en die zowel de enige meester als onze Heer Jezus Christus verloochenen.
5 Ofschoon u dit alles al weet, wil ik u er toch aan herinneren, dat de Heer het volk wel eens en voorgoed bevrijd heeft uit Egypte, maar later hen die weigerden te geloven, verdelgd heeft. 6 Ook de engelen die hun waardigheid niet bewaard hebben en hun hemels verblijf verlieten, houdt God met onverbrekelijke boeien gevangen in het duister van de onderwereld, in afwachting van het oordeel op de grote dag. 7 Denk ook aan Sodom en Gomorra en de naburige steden: evenals die engelen hebben zij ontucht bedreven en zijn ze achter wezens aangelopen met een andere natuur; nu liggen zij daar voor het oog van allen als een afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een eeuwig vuur. 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun! Ze zijn de weg van Kaïn opgegaan. Net als Bileam hebben zij zich voor geld overgegeven aan bedrog, en evenals Korach hebben zij zich door hun weerspannigheid in het verderf gestort.12 Die mensen zijn een schandvlek op uw liefdemaaltijden, waaraan zij zich schaamteloos te goed doen terwijl ze alleen voor zichzelf zorgen. Wolken zijn het, door de wind voorbijgejaagd, die geen regen geven; bomen zonder vruchten in de herfst, tweemaal gestorven, ontworteld; 13 woeste golven van de zee, die hun eigen schande opschuimen; dwaalsterren, voor wie het diepste duister is weggelegd voor eeuwig. 14 Over hen ook heeft Henoch, de zevende na Adam, geprofeteerd, toen hij zei: ‘Zie, de Heer is gekomen met zijn heilige tienduizendtallen, 15 om over allen recht te spreken en alle goddelozen te straffen voor al de goddeloze daden die zij in hun goddeloosheid bedreven hebben, en voor al de drieste woorden die de goddeloze zondaars tegen Hem hebben gezegd.’ 16 Zij zijn het die morren en mokken om hun lot; zij leven naar hun lusten; hun mond is vol grootspraak, terwijl zij de machtigen vleien om voordeel te behalen. 17 U echter, geliefden, denk aan wat door de apostelen van onze Heer Jezus Christus voorspeld is, 18 toen zij u zeiden: ‘Op het einde van de tijd zullen er spotters zijn, die leven naar hun eigen goddeloze begeerten.’ 19 Dat zijn de mensen die scheuring veroorzaken, in de wereld opgaan en de Geest niet bezitten. |
IS HET BELANGRIJK?
Auteur onbekend
Hebben we als christenen daar oog voor…………………..
Ik zette deze twee stukken naast elkaar. En moest toen een potje janken! En heb het nu steenkoud!
Ik vind de vragen van Harald ontzettend doordacht en mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
|
|
|
vers 9,zelfs de aartsengel michael heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken.... vers 10 deze mensen lasteren wat ze niet begrijpen.... wat lees je hier bv? dat we anderen niet moeten veroordelen, dat we verkeerd bezig zijn als we dingen die weniet begrijpen lasteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is inmiddels onomstreden dat homoseksualiteit is aangeboren. Je kiest er niet voor om homo of lesbisch te zijn. Je kiest er echter wel voor om christen te zijn. Wat nu als je homofiel bent, waar je niks aan kunt veranderen en je leest of hoort alle afwijzing? Of je merkt dat je kerkgemeenschap je niet accepteert? Precies dan kies je ervoor om die kerk maar te verlaten en ga je twijfelen of het christndom wel zo liefdevol is. Mogelijk is dan de keuze voor het Christendom ook snel verwaterd.
Want een ieder die Mij aanneemt, zegt Christus. Dat geldt ook voor de mensen die door God als homoseksueel zijn geschapen. Ik vraag me wel eens af of mensen die zich hier met een paar teksten in de hand zich zo afzetten tegen de andersgeaarden, zich wel realiseren hoeveel kwaad ze aanrichten met hun antihomo-opstelling. Homofielen lopen weg maar ook die medechristenen die deze hardvochtigheid niet meer kunnen verdragen. Als je vindt dat iemand die als hetero geschapen is een liefdesleven mag hebben dan kun je het degenen die van God een homofiele aanleg hebben gekregen, ook niet ontzeggen.
Thomas |
Deze bijdrage kan ik volledig onderschrijven......hierin verwoordt Thomas exact waar het om gaat als je de Bijbel goed gelezen hebt en praktiserend christen wilt zijn en dat wil zeggen in alles proberen te zijn zoals Christus is. We zijn niet perfect en het is niet de gemakkelijkste weg en dat weet je als je ervoor kiest Zijn volgeling te zijn. Hardvochtig wetticisme staat lijnrecht tegenover wat Jezus ons leert in de bijbel en de kern daarvan is: het eerste gebod is hebt God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en heel uw verstand en hebt uw naaste lief gelijk uzelf. Stel dat je blijkt homofiel of lesbiënne te zijn: hoe wil je door je medechristenen worden benaderd en behandeld? Genadeloos worden afgewezen of worden aanvaard als broeder, zuster, schepping Gods? Christus vraagt mededogen van ons en geen oordelende houding.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|