Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 15:31
|
|
|
Hey allen,
Ja het lijkt bijna of het nooit goed is en helemaal dat het not done is om geen partner te hebben en alleenstaande vrouw te zijn.
Alsof de hele wereld een realatie heeft behalve jij, loop daar ook tegen aan bij instanties alik niet beter zou weten ben ik bijna buitenaards en niet van deze tijd.....
Want als ze zien of horen dat je kinderen hebt moet je toch op zijn minst ee man hebben of anders toch echt die nieuwe vriend of zo vind dat soms wel erg frusterend. Mensen die op de man af vragen wanneer ik nu eindelijk weer aan de mn ga......
Inleving vermogen is helaas idd ver t zoeken bij veel mensen ook vrienden die er maar aan kunen schijnen te wennen dat je nu echt alleen bent.
Groetjes, Peacedove
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 15:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mary, als dat zo is dan scheld ik toch wel vaak op Hem hoor, wil je me een schuldgevoel aanpraten?
Thomas |
nee joh, dat zie jij heeeeeeelemaal verkeerd, dat moet je anders zien... je scheld niet op het weer, maar op de consequencies en neveneffecten van het weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 15:45
|
|
|
3 jaar geleden: Joh, zit je nog bij die heks??? 2 jaar geleden: Gefeliciteerd dat je daar van af bent!!! 1 jaar geleden: Ben je dr nou alweer ingetrapt???
Het is ook nooooooooooooooooooooooit goed he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 15:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mogelijke invulling van hetzelfde betekent heel wat anders dan dat je zegt dat CM een aanvullend alternatief kan zijn. Het tweede ben ik gedeeltelijk met je eens, het kan aanvullend zijn, maar meer ook niet. Invulling van hetzelfde betekent dat het beide op hetzelfde terecht komt. En dat is iets wat je de hele tijd beweerd hebt. |
Dat is jouw interpretatie van die woorden, Chat. Ik heb dat niet zo gezegd. Mogelijke invulling van hetzelfde houdt in dat het overeenkomende elementen bevat. Niet meer en niet minder...
Om het met andere woorden (en andermans woorden, zoals vandaag geciteerd vanuit een artikel in het Nederlands Dagblad) te zeggen:
Menno Helmus schreef: | Dat hoeft niet te betekenen dat er met jou of met die kerk iets mis is. Misschien ben jij gewoon net even anders. |
redactie kerk schreef: | Want niet iedereen vindt God langs dezelfde weg. |
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 13 februari 2010, 16:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 16:51
|
|
|
HENNEPEN110 schreef: | [i] Hoi allemaal,
Morgen is mijn abonnement afgelopen hier. Aangezien ik heb gevonden wat ik zocht neem ik (voorlopig) afscheid van jullie. Als ik jullie heeeeel erg mis (zou kunnen toch!!!) dan kom ik nog weleens met een proefabonnementje kijken hier Veel plezier, gezelligheid en vooral Gods zegen wens ik jullie toe!
Groetjes Hennie |
Hoe staat het met de tr(b)ouw-plannen hennepplantje ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 17:21
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat is jouw interpretatie van die woorden, Chat. Ik heb dat niet zo gezegd. Mogelijke invulling van hetzelfde houdt in dat het overeenkomende elementen bevat. Niet meer en niet minder...
Om het met andere woorden (en andermans woorden, zoals vandaag geciteerd vanuit een artikel in het Nederlands Dagblad) te zeggen: |
Nog een keer Henk, ik geef het bijna op. Het ligt niet aan mijn interpretatie, maar aan je eigen bewoordingen hier op het forum. Mogelijke invulling van hetzelfde betekent dat je hetzelfde op twee manieren kunt invullen. Dat is meer dan alleen overeenkomende elementen. Maak dan eens echt duidelijk wat je bedoelt zonder dat je komt met allerlei verwijten dat ik je verkeerd interpreteer, want dat interpreteren is niks mis mee.
Eerst zeg je dat CM en plaatselijke gemeente onderling uitwisselbaar zijn, en nu nu zeg dat ze overeenkomstige elementen hebben. Dat is een nuancering die je zelf aanbrengt, maar die niet te herleiden is uit je bijdrages. Ten tweede kom je met een artikel, dat sommige mensen eigenlijk niet goed in een bepaalde gemeente passen. Wat is de achterliggende gedachte daarbij?
Mijn gedachtengang en interpretatie is dan: De oorzaak ligt bij de gemeente dat mensen er niet meer naar toe gaan. Terwijl ik vaker mee maak dat de oorzaak vaak bij de mensen zelf ligt. Ze hebben moeite met regels en gewoontes, ze voelen zich miskend en in helaas veel gevallen voelen ze zich schuldig omdat ze weten dat ze een bepaalde zonde in hun leven hebben toegelaten. Met name mensen die samen zijn gaan wonen hebben moeite om nog naar een gemeente te gaan. Mensen kiezen altijd de weg van de minste weerstand. In je bijdrages stimuleer je dit gedrag door te stellen, dat je ook op andere manieren samen kunt komen. Dan kiezen mensen ervoor om op hun eigen houtje en met mensen die hun gedrag goedkeuren toch samen te komen. Daarmee los je de problemen echter niet op, in sommige gevallen worden die door dit gedrag alleen maar verergerd. Dan blijven nl. de hindernissen bestaan, die geestelijke groei in de weg staan. Ik ken mensen, die hun geestelijk voedsel alleen maar halen bij conferenties. Nu heb ik niks tegen conferenties, maar ook die kunnen het dagelijkse gemeenteleven niet vervangen. Mijn conclusie is een harde: als CM een gemeente voor je is, heb je een heel groot probleem in je geestelijk leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 17:31
|
|
|
[quote=LEANNE226]Ik wil Mariska wel een foto mailen hoor
Nee hoor, blijf jij maar die mysterieuze schone uit het hoge noorden...
Maar je draagt wel leuke schoenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 17:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mary, als dat zo is dan scheld ik toch wel vaak op Hem hoor, wil je me een schuldgevoel aanpraten?
Thomas |
Nee hoor Thomas. absoluut niet!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 17:43
|
|
|
Ik kan me voorstellen dat het vervelend voelt. Maar als man heb je er niet zo veel mee te maken (ik koop ook nooit keukens), denk ik. Of ik kom gewoon in winkels waar dat geen issue is.
Een goede vriendin van mij, loste het vrij eenvoudig op. Die behield na de scheiding de achternaam van haar man en wordt nu nog overal als zijnde getrouwd behandeld. Maar ja, dat is niet iedereen gegeven, uiteraard.
In de kerk vind ik het soms ook moeilijk. Huwelijksdiensten sla ik over, al vind ik het wel weer interessant om uit te zoeken wie er van de dames allemaal nog single is. In z'n algemeenheid voel ik me (menselijk) eenzaam in de kerk. Maar ja, ik zit er niet voor de mensen, maar voor God, denk ik dan.
En voor de rest weet iedereen wel dat ik single ben. Alleen die 'eeuwige' vraag: "Hoe is het met de liefde?"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 18:33
|
|
|
Heb eigenlijk nooit daar zoveel oordelen over. Tenminste niet dat ik het ervaar. Wat ik wel altijd heel erg vervelend is dat ik de opmerking krijg: wel zwaar he, als alleenstaande moeder. Alsof ik het niet zwaar had met drie kinderen van 2,1 en 0 jaar, een man die hele dagen weg was, niet naar kinderen of mij omkeek. En als ie er was geestelijk mij proberen te kleineren. Nee, dan is het nu toch stukken makkelijker hoor! Ik heb het prima naar mn zin nu.
Ook als je een formulier moet invullen, paspoort, solbrief, rijbewijs enz enz. Overal moet ik invullen, gescheiden.........waarom staat dat erbij. Doet dat er toe in een solbrief of ik een BAM moeder ben of een ex heb?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 19:20
|
|
|
IMRE695 schreef: | Een goede vriendin van mij, loste het vrij eenvoudig op. Die behield na de scheiding de achternaam van haar man en wordt nu nog overal als zijnde getrouwd behandeld. Maar ja, dat is niet iedereen gegeven, uiteraard. |
Dat moet je wel willen zeg! Ben je dan echt jezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLOEMPJE880
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 19:31
|
|
|
Hoe ik er mee omga?Ik laat het maar waaien.....(en ik rij zelf wel
Mm dat gaat als je auto en rijbewijs heb.. als je die niet hebt.. houd het toch gauw op.. En ik ga er ook niet meer om leuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 19:37
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hoe ik er mee omga?Ik laat het maar waaien.....(en ik rij zelf wel ) |
Gelijk heb je, Leanne!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 20:13
|
|
|
Nee hoor, blijf jij maar die mysterieuze schone uit het hoge noorden...
Waar wil je die tegen ruilen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 20:24
|
|
|
Jaren geleden kocht ik een 2 persoonsbed. De verkoper vroeg of mijn partner niet mee moest beslissen. Ik liet duidelijk blijken dat ik aleenstaand was. Toen maakte de verkoper een opmerking van, nou dat is wel saai slapen en kom je nooit aan je trekken.
verkopers.. grrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BIANCA318
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 20:27
|
|
|
[/i]
Er was een stille roep. als van heel ver gekomen, uit een oord mij onbekend; maar ik weet zeker dat daar bloemen zijn en zilveren beken stromen.
Ik zocht dat lief'lijke geluid om niets ervan te missen, het lijkt hier ver vandaan; maar ik weet zeker dat daar handen zijn om tranen af te wissen.
De Stem kwam dichterbij muziek klonk in mijn oren; mijn voet betrad het land, voor eeuwig zeker dat daar armen zijn.
Hannah Maltha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 20:30
|
|
|
Ik zei een keer tegen iemand dat ik het regenachtige weer beu was. Die persoon zei, je moet dankbaar zijn dat we regenachtig weer hebben. Ik mocht niet schelden op het weer. Heerlijk om kletsnat te worden als je door de regen moet fietsen.
(zelf fietste ze amper, ze deed alles met de auto.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 21:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nee hoor, blijf jij maar die mysterieuze schone uit het hoge noorden...
Waar wil je die tegen ruilen? |
Nou, mijn zolder kraakt van de hoeveelheid boeken. Dus, ruilobjecten genoeg.
Maar het is vast mijn maat niet. Een typisch geval van jammer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 21:06
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat moet je wel willen zeg! Ben je dan echt jezelf |
Nooit zo over nagedacht. Zij bekeek het vooral praktisch. En haar kinderen dragen ook die naam. Dus tja....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 21:27
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nooit zo over nagedacht. Zij bekeek het vooral praktisch. En haar kinderen dragen ook die naam. Dus tja.... |
Ik zou het niet willen, dan ben je nog steeds verbonden aan je ex, lijkt me alleen maar lastig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 21:32
|
|
|
MARY052 schreef: | Nee hoor Thomas. absoluut niet!!! |
Nou ik vind dat ik soms wel op het weer mag mopperen hoor, dat hoort bij Nederlander zijn.
Wandelaar:
Al het weer is van de Heer Maar het klettert op me neer.
Zeiler:
Al het weer is van de Heer Mag het ook een krachtje meer?
Winter:
Al het weer is van de Heer Maar de hagel doet toch zeer.
De mooiste blijft van Herman Finkers:
Nu volgt het weer. Dit was het weer.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 14 februari 2010, 09:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 21:41
|
|
|
Als we nu concluderen dat we een gemeente nodig hebben voor het samen ervaren van het christen-zijn en wat daar verder voor ons bijhoort en dat we door teksten en gesprekken op CM soms bemoedigd en geinspireerd worden, zijn we er dan uit?
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 21:59
|
|
|
MARY052 schreef: | Ik zou het niet willen, dan ben je nog steeds verbonden aan je ex, lijkt me alleen maar lastig. |
Ben blij dat ik van die naam af ben Bij de gemeente bleven ze me maar met zijn naam aanspreken. Hoe langer dat bleef aanduren hoe kwaaier ik werd. En iedere keer was het antwoord, ja mevrouw, ik weet het ook niet hoor. Ik had doorgegeven dat ik was gescheiden, stond echt al met mn meisjesnaam op het nieuwe adres. Na meer dan een jaar bleek dat je een extra formulier moest invullen om je naam te veranderen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ISRAEL987
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 22:10
|
|
|
GOEDEMORGEN
"God, de Heer, geef mij een vaardige tong, waarmee ik de moedeloze kan opbeuren. Elke ochtend wekt Hij mijn oor, zodat het toegerust is om aandachtig te horen. God de Heer heeft mijn oren geopend". Jesaja 50 : 4, 5a
Wat een mooi gebed hè, bidden om een vaardige tong waarmee je de moedeloze op kan beuren. Als dit eens een gebed zou zijn van ons allemaal wat zou er dan veel veranderen in deze wereld. 's Morgens vroeg of in de nacht kunnen zulke mooie momenten zijn samen met God, als het stil is om je heen en niemand je stoort.
God wekt ons iedere ochtend, we mogen steeds weer ontwaken in Zijn aanwezigheid. En je mag gewoon elke dag bij het ontwaken even "goedemorgen" zeggen tegen de Heer. Je zal eens zien dat die groet vanzelf uit gaat groeien tot een gebed. Aan God zal het niet liggen, Hij heeft je oren er al voor geopend. Jij hoeft alleen nog maar te luisteren.
Zo mag je iedere dag met God beginnen, al is het maar met een korte groet of gebed, die je even stil doet staan bij het feit dat God van je houdt en ook deze dag met je meegaat.
Goedemorgen Heer,
Heer ik dank U in de morgen voor ’t gezang van vogels …nog bijna nacht voor het wéér mogen ontwaken voor een mooie, nieuwe dag.
Voor de zon die weer gaat schijnen voor de lucht zo hemels blauw voor de bloemen en de dieren ze vertellen me: “God houdt van jou!”
Help me deze dag te beleven als een onderdeel van Uw plan dat Uw wil geschiede in mijn leven dat is waar ik naar verlang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 22:20
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als we nu concluderen dat we een gemeente nodig hebben voor het samen ervaren van het christen-zijn en wat daar verder voor ons bijhoort en dat we door teksten en gesprekken op CM soms bemoedigd en geinspireerd worden, zijn we er dan uit?
Thomas |
Dat is toch het zelfde als wat Henk710 zegt???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 22:32
|
|
|
CLAUDIA469 schreef: | Na meer dan een jaar bleek dat je een extra formulier moest invullen om je naam te veranderen...... |
Als je dat niet weet is dat lastig...als je het wel weet is het ideaal, zo heb ik 2 weken nadat ik bij mn ex wegging als mn meisjesnaam weer aangenomen, ver voor dat de scheiding uitgesproken was. Dat voelde echt als een opluchting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NELLA261
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:09
|
|
|
Ik zie helemaal geen rode balk Ben hier alleen maar 3 dagen, echt niet langer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:10
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Dat is toch het zelfde als wat Henk710 zegt??? |
Ik ben het helemaal met Henk eens en ik denk dat de verschillen meer uit onderling onbegrip bestaan dan echt een meningsverschil zijn, vandaar. Je kunt elkaar beter willen begrijpen dan een soort gelijk willen halen. Het is maar wat mensen willen: gelijk of geluk.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:17
|
|
|
vandaag geen weer
morgen weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NELLA261
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 23:21
|
|
|
Zaterdagavond zat ik ff in de chatbox. Wat werd daar gemeen gedaan over de refo mensen! echt WALGELIJK! refo's mogen niks, geen pc, geen tv. nog veel meer dingen. die mensen in de chatbox moeten zich toch wel HEEL ERG SCHAMEN! zo afgeven op mede christenen.nou jah...ik vraag me af: WAREN HET WEL CHRISTENEN ?????????????????????
|
|
Naar boven |
|
|