Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Bron: KNMI Koudste lente in decennia
Opmerkelijke ozonlaag in ijskoude lucht 24 mei 2013 - De meteorologische lente komt bij de tien koudste in honderd jaar. Met nog ruim een week te gaan is het niet ondenkbaar dat het zelfs de koudste lente wordt sinds 1962, in ruim vijftig jaar dus. Top tien van de koudste lentes sinds 1901. De lente van 2013 krijgt een plaats bij deze koudste tien lentes (Bron: KNMI) Vooral maart was uitzonderlijk koud. Vrijwel de hele maand en in een deel van april zat de wind voortdurend in de oosthoek, waarmee koude lucht uit Oost-Europa werd aangevoerd. De oostelijke stroming werd in stand gehouden door een zeer krachtig hogedrukgebied van Groenland naar Siberië en lagedruk boven Europa.
Door het vele koude weer dit jaar blijft ook de zeewatertemperatuur van de Noordzee achter bij het langjarig gemiddelde. Uit onderzoek van het KNMI blijkt dat koud voorjaarsweer in Nederland vaak hardnekkig is. Door de koude Noordzee wordt een koude voorjaarsmaand vaak gevolgd door nog een koude maand.
Thomas, dit was het weer. |
Willen wij dit weten? Nog een koude maand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:16
|
|
|
NEE.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 22:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | De zon schijnt alweer Waar is m'n bikini? |
euh....aan wie vraag je dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 29 mei 2013, 12:38
|
|
|
28 mei 2013
We krijgen de koudste zomer in tweehonderd jaar
Wat een zegen voor de conversatie dat er elke dag weer weer is*.
Nou komt-ie. Houd je vast. Hier heb je iets om over te praten.
Koudste zomer De Franse weerzender Météo voorspelt dat de komende zomer voor West-Europa de koudste wordt sinds 1816. Het jaar 1816 kennen meteorologen als ‘het jaar zonder zomer’.
Zware stormen Météo zeg dat juni en juli slechts een paar warme dagen kennen dit jaar. En in augustus waaien we uit ons ondergoed omdat zware stormen Europa aandoen.
Koud en nat Er is volgens Météo zeventig procent kans dat het deze zomer in grote delen van Europa voornamelijk koud en nat wordt. Dit zou gelden voor onder andere Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland en Oostenrijk.
Mis Laten we hopen dat Météo het mis heeft.
*uitspraak Renate Dorrestein.
Bron: AD
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 29 mei 2013, 12:42
|
|
|
Ik was vrijdagmiddag even weg paar uurtjes, úren gelopen. Ja, zon scheen, zonder me sjaal, was wel 6 graden en waaide behoorlijk. Leek warmer als dat het dus was.
Dus ja, was wel ff ziek hoor....nog steeds...voelde me al lopende ziek worden ja, wou er niet aan toegeven.
Maar ja, dit is dus een ramp, bovenstaande.....ik bedoel, de post hierboven
Ja, er zijn ergere dingen te noemen, maar toch...
En zaterdag ja, wel zo 17 graden, maar ja met de noordenwind is de gevoelstemperatuur wel veel lager.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 29 mei 2013, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:24
|
|
|
Het is nu 13 graden hier, verleden week vrijdag was het 6 graden hier om deze tijd, het wordt vandaag 19 graden, verleden week werd het 9-11graden.
Ja, dat merk je wel, ja ik kom net van buiten, wereld van verschil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 08:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | 28 mei 2013
We krijgen de koudste zomer in tweehonderd jaar
Wat een zegen voor de conversatie dat er elke dag weer weer is*.
Nou komt-ie. Houd je vast. Hier heb je iets om over te praten.
Koudste zomer De Franse weerzender Météo voorspelt dat de komende zomer voor West-Europa de koudste wordt sinds 1816. Het jaar 1816 kennen meteorologen als ‘het jaar zonder zomer’.
Zware stormen Météo zeg dat juni en juli slechts een paar warme dagen kennen dit jaar. En in augustus waaien we uit ons ondergoed omdat zware stormen Europa aandoen.
Koud en nat Er is volgens Météo zeventig procent kans dat het deze zomer in grote delen van Europa voornamelijk koud en nat wordt. Dit zou gelden voor onder andere Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland en Oostenrijk.
Mis Laten we hopen dat Météo het mis heeft.
*uitspraak Renate Dorrestein.
Bron: AD |
Nou ja, als mijn tentje dan maar blijft staan....................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 15:01
|
|
|
Wat een heerlijk weer weer! Zonnetje schijnt, vogeltjes fluiten en de wind waait de was droog..... Lekker........ vooral op een vrije dag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 15:12
|
|
|
En het werd Zomer....zoooomeeeeer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 16:39
|
|
|
Fijnfijnfijn!! Wat een heerlijk zomers weertje weer!! Na gedane arbeid........is het heerlijk rusten in het zonnetje!#Stoeltje-lekker glaasje - zonnetje-watkaneenmensgelukkigmaken?#eindelijk#genieten#superblijmee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 16:51
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Fijnfijnfijn!! Wat een heerlijk zomers weertje weer!! Na gedane arbeid........is het heerlijk rusten in het zonnetje!#Stoeltje-lekker glaasje - zonnetje-watkaneenmensgelukkigmaken?#eindelijk#genieten#superblijmee! |
Ik heb ook dat gevoel...maar ik kan effe niet meer woorden vinden dan jouw...
VOLOP IN DE TUIN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 22:37
|
|
|
Pfff mag de zon ietsje minder, ben 'kats' verbrand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 22:41
|
|
|
ja hoor schijnt de zon twee dagen gaan ze zeuren of het wat minder kan Tis ook nooit goed hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 22:57
|
|
|
Vanavond een lekker fikkie gestookt met een koud pilsje erbij! (uche)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 5 juni 2013, 23:07
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Vanavond een lekker fikkie gestookt met een koud pilsje erbij! (uche) |
Zal er ook aan moeten geloven....(stelletje fikkiestokers hier!!) Zaterdag misschien...is het dan nog mooi weer???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 6 juni 2013, 07:00
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja hoor schijnt de zon twee dagen gaan ze zeuren of het wat minder kan Tis ook nooit goed hier |
Jij hebt m'n rooie kop niet gezien
vandaag toch maar zonnebrandcrème kopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: donderdag 6 juni 2013, 22:42
|
|
|
Dit weer smaakt naar meer!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:21
|
|
|
Het valt vandaag weer mee hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:26
|
|
|
KLUS667 schreef: | Het valt vandaag weer mee hè? |
Ja best wel, als het nou morgen ook zo is, kan ik m'n tentje es testen op een droog veldje.
... of tent test mij, ik denk dat dat het eerder zal zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 16:42
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja best wel, als het nou morgen ook zo is, kan ik m'n tentje es testen op een droog veldje.
... of tent test mij, ik denk dat dat het eerder zal zijn. |
Toch kan je een tent het beste testen in de stromende regen De meeste problemen vallen dan op
En een tent staat dan meestal ook sneller
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 17:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja best wel, als het nou morgen ook zo is, kan ik m'n tentje es testen op een droog veldje.
... of tent test mij, ik denk dat dat het eerder zal zijn. |
Goed idee, Jol. Ik denk dat ik morgen mijn tentje ook eens op ga zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 17:26
|
|
|
Wat een kampeerambities hier ineens!! Komt dat door het heerlijke zonnetje, wat nu zijn best doet de grijze massa te verjagen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 20:22
|
|
|
JANS221 schreef: | Goed idee, Jol. Ik denk dat ik morgen mijn tentje ook eens op ga zetten. |
Strak plan. Vergeet de haringen niet.
Zullen we daarna een nieuw topic openen? De wedervaren van Jans en Jol.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 14 juni 2013, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:08
|
|
|
JANS221 schreef: | Goed idee, Jol. Ik denk dat ik morgen mijn tentje ook eens op ga zetten. |
Nodig je gewoon de "leukste man" uit (jaha IJsje is er weer, kunnen we het weer over de leukste man hebben, maar om on topic te blijven) om bij mooi weer even voor je tentje te zitten. En bij regen kan hij een pluutje voor je ophouden terwijl jij er braaf de haringen in tikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:19
|
|
|
JOL252 schreef: | Nodig je gewoon de "leukste man" uit (jaha IJsje is er weer, kunnen we het weer over de leukste man hebben, maar om on topic te blijven) om bij mooi weer even voor je tentje te zitten. En bij regen kan hij een pluutje voor je ophouden terwijl jij er braaf de haringen in tikt. |
``de leukste man`` is natuurlijk altijd welkom, weer of geen weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:20
|
|
|
JOL252 schreef: | Nodig je gewoon de "leukste man" uit (jaha IJsje is er weer, kunnen we het weer over de leukste man hebben, maar om on topic te blijven) om bij mooi weer even voor je tentje te zitten. En bij regen kan hij een pluutje voor je ophouden terwijl jij er braaf de haringen in tikt. |
Jol, jij bent ondertussen wel erg geëmancipeerd geworden! Er bestaat niets mooiers dan met de leukste man in de regen in je tentje te zitten, maar ik vind wel dat HIJ eerst die haringen in de regen moet verwerken. Daarna krijgt hij een lekker glaasje druivensap en je hebt de ideale setting voor een romantische avondje samen. Ohja, voor het topic: onder het zachte maanlicht dat door de regenwolken heen schijnt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:22
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Jol, jij bent ondertussen wel erg geëmancipeerd geworden! Er bestaat niets mooiers dan met de leukste man in de regen in je tentje te zitten, maar ik vind wel dat HIJ eerst die haringen in de regen moet verwerken. Daarna krijgt hij een lekker glaasje druivensap en je hebt de ideale setting voor een romantische avondje samen. Ohja, voor het topic: onder het zachte maanlicht dat door de regenwolken heen schijnt. |
Geworden? volgens mij was ik het al.
Ondertussen is het al een zwoel avondje hier... laat zonlicht door de bomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:31
|
|
|
JOL252 schreef: | Geworden? volgens mij was ik het al.
Ondertussen is het al een zwoel avondje hier... laat zonlicht door de bomen. |
Jij hebt oog voor romantiek! Nog even en de sterren verschijhijnen, eerst één voor één ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:36
|
|
|
KLUS667 schreef: | Ik ben nieuw hier, heb het forum net ontdekt.
Ik heb zojuist een poging ondernomen, maar het lukt me niet.....
Jullie horen nog van me |
Nog 1 week voor de zomer, er wordt aan gewerkt. Ben nog een beetje te vroeg....
|
|
Naar boven |
|
|