Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:56
|
|
|
HARALD940 schreef: | Een harde schijf ziet er zo uit ongeveer
|
Gelukt. De harde schijf is gered voor het nageslacht!
Ik begrijp nu ook waarom ut ding zo traag was: ze hadden binnenin alles met bretels vastgemaakt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Even een kleine update. Mijn a.s. schoonzoon had nog een harde schijf liggen, dus als Henkeman morgen komt, kan hij gewoon die andere schijf erin zetten...
Maar er zat nog een klein addertje onder het gras. Op mijn huidige laptop gebruik ik videobewerkingsprogramma's. Zoals jullie weten is het mijn grote hobby om films te bewerken. Echter bij dit programma zat een license key. Zonder die sleutel zou ik bij elke film die ik ging bewerken iedere keer op de achtergrond het woord Trial zien...En aangezien deze sleutel zo goed verborgen is, kon ik in het programma die sleutel niet terug zien... Ik mail dus naar die verkoper, de verkoper verzendt die sleutel keurig naar mijn e-mailadres... Echter dat e=mailadres was van mn oude provider, en was opgeheven. Ik dus bellen naar de KPN, mn oude provider om te vragen of dat e-mailaccount weer open gezet kan worden. Dat kon, tegen betaling van €3,50 per maand. Nu is dat zo'n klein bedrag dat ik daar niet wakker van lig, dus mn account werd geheractiveerd. Komt de buurvrouw opeens bij me, ze was gebeld door de KPN, dat de heer T. problemen met zn internet had. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Maar mn e-mail account is gelukkig wel weer actief en ik heb de license key dus gekregen....
Leuk he, computers... |
Je keys meteen noteren, op de computer en een afdruk op papier maken. Steeds meer software gaat via het Internet met een nummer. Grootste probleem is dat we denken dat het wel niet nodig zal zijn. Je bent niet de enige, Chat.
Thomas, gelooft dat bewaren echt moet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 22:44
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Gelukt. De harde schijf is gered voor het nageslacht!
Ik begrijp nu ook waarom ut ding zo traag was: ze hadden binnenin alles met bretels vastgemaakt! |
Was het maar zo simpel Carmen...maar het kan zoveel zijn ...geheugen...processor...of gewoon slijtage van diverse onderdelen van het moederbord...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:36
|
|
|
Ik heb sinds kort een ipad en een smartphone. Met beide kan ik bij mijn moeder thuis zo met wifi inloggen op haar adsl, bij mezelf thuis lukt dat echter niet. Iemand toevallig een idee hoe dat komt? Moet ik misschien iets aan mijn instellingen op mijn laptop veranderen ofzo? Ik hoor jullie tips graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:29
|
|
|
mijn tip aan jouw is om naar Google te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:46
|
|
|
RONNY104 schreef: | mijn tip aan jouw is om naar Google te gaan. |
Dat heb ik al gedaan Ronny en ook al naar een aantal helpdesks gebeld maar tot nu toe helaas de oplossing nog niet gevonden, vandaar hier een poging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:47
|
|
|
hoe jij de vraag stelde is zoiets als..mijn auto start niet weet iemand hoe dat kan....daar kan je niet zo veel mee...als je de vraag correct stelde via googel dan moet je de antwoord kunnen vinden.. je kan ook hier naar toe gaan... apple.com/nl/support/ het zal waarschijnlek aan jouw adsl verbinding liggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:42
|
|
|
RONNY104 schreef: | hoe jij de vraag stelde is zoiets als..mijn auto start niet weet iemand hoe dat kan....daar kan je niet zo veel mee...als je de vraag correct stelde via googel dan moet je de antwoord kunnen vinden.. je kan ook hier naar toe gaan... apple.com/nl/support/ het zal waarschijnlek aan jouw adsl verbinding liggen... |
Jammer dat voor jou mijn vraagstelling niet duidelijk is, misschien voor iemand anders wel, ik kan t in elk geval niet duidelijker verwoorden. En zoals ik al zei, heb ik al met meerdere helpdesks gebeld ook die van apple maar die kwamen er ook niet uit. Toch bedankt voor je reactie Ronny. En mocht iemand anders wel een idee hebben dan hoor ik dat graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:44
|
|
|
HOPE590 schreef: | Ik heb sinds kort een ipad en een smartphone. Met beide kan ik bij mijn moeder thuis zo met wifi inloggen op haar adsl, bij mezelf thuis lukt dat echter niet. Iemand toevallig een idee hoe dat komt? Moet ik misschien iets aan mijn instellingen op mijn laptop veranderen ofzo? Ik hoor jullie tips graag. |
Het aanmelden op je draadloze netwerk lukt niet?Welke melding krijg je dan (zo precies mogelijk graag)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 18:43
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het aanmelden op je draadloze netwerk lukt niet?Welke melding krijg je dan (zo precies mogelijk graag) |
Hoi Leanne, Dat is idd het probleem. Op mijn smartphone ga ik naar wifinetwerken en kies ik mijn netwerk, voer mijn wachtwoord in en dan probeert hij verbinding te maken en staat er vervolgens "verbinding verbroken" waarna hij opnieuw gaat scannen, verbinding maken, verbinding verbreken etc. En op mijn ipad hetzelfde, ik kies mijn netwerk, voer wachtwoord in en krijg vervolgens de melding "geen verbinding mogelijk met netwerk" Heb mijn wachtwoord al na laten trekken door mijn provider maar die klopt en zowel bij de tele2 (mijn provider) helpdesk als die van apple, weten ze t probleem niet op te sporen. Aan t modem kan t mijns inziens ook niet liggen want mijn moeder heeft exact dezelfde modem en bij haar thuis heb ik dus geen problemen. Nou mocht je nog meer willen weten, just ask
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 20:38
|
|
|
HOPE590 schreef: | Hoi Leanne, Dat is idd het probleem. Op mijn smartphone ga ik naar wifinetwerken en kies ik mijn netwerk, voer mijn wachtwoord in en dan probeert hij verbinding te maken en staat er vervolgens "verbinding verbroken" waarna hij opnieuw gaat scannen, verbinding maken, verbinding verbreken etc. En op mijn ipad hetzelfde, ik kies mijn netwerk, voer wachtwoord in en krijg vervolgens de melding "geen verbinding mogelijk met netwerk" Heb mijn wachtwoord al na laten trekken door mijn provider maar die klopt en zowel bij de tele2 (mijn provider) helpdesk als die van apple, weten ze t probleem niet op te sporen. Aan t modem kan t mijns inziens ook niet liggen want mijn moeder heeft exact dezelfde modem en bij haar thuis heb ik dus geen problemen. Nou mocht je nog meer willen weten, just ask |
ehm, met schroom......... want ik heb totaal geen idee van hoe een computer werkt, laat staan een smart-ding.
bij mij zorgde het aanmelden van mijn laptop voor moeilijkheden en heeft iemand eerst draadloos contact gelegt via oudere drivers (hij heeft die van internet geplukt en tijdelijk geinstalleerd), en daarna heeft hij er weer de nieuwe op gezet, en het werkte!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 07:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 13 augustus 2012, 22:00
|
|
|
HOPE590 schreef: | Hoi Leanne, Dat is idd het probleem. Op mijn smartphone ga ik naar wifinetwerken en kies ik mijn netwerk, voer mijn wachtwoord in en dan probeert hij verbinding te maken en staat er vervolgens "verbinding verbroken" waarna hij opnieuw gaat scannen, verbinding maken, verbinding verbreken etc. En op mijn ipad hetzelfde, ik kies mijn netwerk, voer wachtwoord in en krijg vervolgens de melding "geen verbinding mogelijk met netwerk" Heb mijn wachtwoord al na laten trekken door mijn provider maar die klopt en zowel bij de tele2 (mijn provider) helpdesk als die van apple, weten ze t probleem niet op te sporen. Aan t modem kan t mijns inziens ook niet liggen want mijn moeder heeft exact dezelfde modem en bij haar thuis heb ik dus geen problemen. Nou mocht je nog meer willen weten, just ask |
Is ingewikkeld het zo even te doen........waarschijnlijk iets met je mac adres(in je router moet aangegeven zijn dat het apparaat contact mag maken).......maar heb je al eens geprobeerd de router te resetten?(gewoon stekker er uit,10 seconden wachten,weer aanzetten)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPE590
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 05:06
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is ingewikkeld het zo even te doen........waarschijnlijk iets met je mac adres(in je router moet aangegeven zijn dat het apparaat contact mag maken).......maar heb je al eens geprobeerd de router te resetten?(gewoon stekker er uit,10 seconden wachten,weer aanzetten) |
Hele domme vraag van deze digibeet maar waar vind ik mijn router? Dacht dat dat in je modem zat. Die heb ik al wel meerdere keren gereset. Als ik 192.168.1.1 in mijn adresbalk intyp krijg ik wel een pagina waar bovenaan staat DSL Router, kan ik daar misschien checken of dat mac adres waar jij t over hebt misschien t probleem is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 05:21
|
|
|
Ik zou even de provider bellen, die kunnen nagaan of het signaal daadwerkelijk bij je binnenkomt. Bel met een mobiele telefoon. Een draadloos 'modem'heeft zelf ook een wachtwoord,ik neem dus aan dat dat bekend is. Het kan wel degelijk aan het kastje liggen, ook al heeft je moeder dezelfde. Of heb je je eigen kastje daar geprobeerd? Ik denk dat het signaal je kast niet bereikt of dat hij het niet omzet naar draadloos. Dan wordt het een nieuw kastje (modem). De meeste verbindingsproblemen los je op met wat Leanne zegt: stekker eruit, even 10 a 15 sec wachten en opnieuw opstarten. Na ongeveer 45 sec heb je dan weer Internet. Controleer ook of je kabels daadwerkelijk vastzitten. Het feit dat je bij je modem kunt met een internetpagina betekent niet altijd dat je ook verbinding hebt met de buitenwereld: ben je bedraad dan heb je verbinding met je 'modem'.
Thomas, vaak blij dat hij de draad kwijt is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 10:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 16:12
|
|
|
k Durf ut bijna niet te zeggen, maar ik ben mn trema's kwijtgeraakt...
Hoe stel ik mn mac zo in dat ik de puntjes op de i (en e) kan zetten??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 11:20
|
|
|
HOPE590 schreef: | Hele domme vraag van deze digibeet maar waar vind ik mijn router? Dacht dat dat in je modem zat. Die heb ik al wel meerdere keren gereset. Als ik 192.168.1.1 in mijn adresbalk intyp krijg ik wel een pagina waar bovenaan staat DSL Router, kan ik daar misschien checken of dat mac adres waar jij t over hebt misschien t probleem is? |
Router ...of modem of meestal zit de router in combinatie met de modem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:06
|
|
|
Nieuw probleem;
Wie wil mij even helpen om te leren hoe ik een elektronisch boek koop en dat ook op mijn e reader kan zetten..... Ik wil dolgraag het nieuwe boek van Geert Mak op mijn ereader maar weet niet hoe dat moet.....
Mis gelijk weer beun, die wist dat allemaal en was ook erg behulpzaam....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:20
|
|
|
Ik heb ook een probleem(pje): waarom valt mijn mijn draadloze verbinding steeds weg? Zodra ik de verbinding verbreek en weer opnieuw verbinding maak, gaat het weer (eventjes) goed. Het is niet altijd zo, soms heb ik er geen last van. (signaalsterkte staat op uitstekend)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 14:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nieuw probleem;
Wie wil mij even helpen om te leren hoe ik een elektronisch boek koop en dat ook op mijn e reader kan zetten..... Ik wil dolgraag het nieuwe boek van Geert Mak op mijn ereader maar weet niet hoe dat moet.....
Mis gelijk weer beun, die wist dat allemaal en was ook erg behulpzaam.... |
Ik neem aan dat je Reizen zonder John van Geert Mak bedoelt:
http://www.ebook.nl/store/reizen-zonder-john-p-199551.html
Zorg dat je een idealkastje of een creditcard gereed hebt en controleer of je op je ereader de boeken kunt lezen:
http://www.ebook.nl/store/ebook_pages.php?id=150
Zoja dan kan je hem voor 20 euro downloaden. Volg de instructies nauwkeurig.
Overigens zijn er dvd's in omloop met 4500 ebooks of zo en het is geen rommel. Je kopieert ze eenvoudig naar je ereader. Dat is uiteraard niet legaal dus het is maar hoe je daar over denkt. Ebook.nl werkt met niet te kopieren titels en je moet een extra programmaatje downloaden om die boeken te kunnen lezen. Op de iPad werkt het prima en het is lekker in de trein.
Thomas, sjouwt soms wel 300 boeken mee in de trein.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 september 2012, 15:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 10:59
|
|
|
waarom lukt het niet om een afbeelding te plaatsen
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 11:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 11:41
|
|
|
GERRIT603 schreef: | waarom lukt het niet om een afbeelding te plaatsen |
Stel dat ik een plaatje wil plaatsen over pesten op het werk........ 1.ik klik met rechtsw op het plaatje,ik selecteer de url en kopieer hem 2.ik klik hierboven op Img 3.ik plak de url 4.ik klik weer op IMG
gelukt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 11:44
|
|
|
[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRv5XtXeg7KgqmY-YASPAgEG61aNeMq6WjE_H_7xPDHxke3BnV3Bg[/img]
dan krijg ik dit dus
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 11:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 11:49
|
|
|
Je kunt hier alleen .jpg bestanden plaatsen .......
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 6 september 2012, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 11:53
|
|
|
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMjWhpzWlDBKYja2N2Le6O6lXxbZu7LOjsNZdiqOVHBXHWVwol[/img]
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 11:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 11:56
|
|
|
[img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTMjWhpzWlDBKYja2N2Le6O6lXxbZu7LOjsNZdiqOVHBXHWVwol[/img]
volgens mij moet ik naar een computercursus voor 65+
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 11:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:01
|
|
|
sorry, dit was een test
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:09
|
|
|
Alleen als je url eindigt op .jpg krijg je hier een plaatje te zien Gerrit.......eg woar(ik blijf gewoon herhalen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 13:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Alleen als je url eindigt op .jpg krijg je hier een plaatje te zien Gerrit.......eg woar(ik blijf gewoon herhalen ) |
dat zag ik hierboven, maar daar zijn er niet veel van te vinden
bedankt, veel (fiets)plezier dit weekend
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op donderdag 6 september 2012, 13:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:15
|
|
|
GERRIT603 schreef: |
sorry, dit was een test |
ehhhmm.......met WIE was je precies aan het testen, gerrit, als ik zo vrij mag zijn??
p.s. als je vind dat er niet veel te vinden zijn, probeer hunkemoller dan eens............
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 6 september 2012, 22:18
|
|
Naar boven |
|
|