Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 06:51
|
|
|
Hier gelukkig niet, die sneeuw worden we wel eens zat, wel koud natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 10:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...er ligt hier weeral sneeuw...en het sneeuwt nog... |
Vind jou lief als je het daar houd Hier schijnt het zonnetje namelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 10:24
|
|
|
de zon schijnt lijkt wel voor jaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 11:41
|
|
|
Ja idd, stralend weer, wolkenloze lucht, de wind is ook wat afgenomen.....Gewoon lekker voorjaarsweer lijkt het wel.
ZON-dag, dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 15:21
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ja idd, stralend weer, wolkenloze lucht, de wind is ook wat afgenomen.....Gewoon lekker voorjaarsweer lijkt het wel.
ZON-dag, dus |
We leven in een goed land, een echt Vriesland, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het wat fris vond. Volgende week zomertijd, dan is het daardoor niet warmer maar wel langer licht. Mooi als dat samenvalt met Pasen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 25 maart 2013, 12:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 16:35
|
|
|
THOMAS968 schreef: | We leven in een goed land, een echt Vriesland, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het wat fris vond. Volgende week zomertijd, dan is het daardoor niet warmer maar wel lange licht. Mooi als dat samenvalt met Pasen.
Thomas |
Hou jij dat Vriesland dan in Friesland en geef het echte land dan de lente De rest kan ik me wel in vinden
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zondag 24 maart 2013, 16:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 08:24
|
|
|
Wat was het gisteren heerlijk om erin te lopen.
Nu zonnetje, frisjes en het is droog..........!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 10:28
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Wat was het gisteren heerlijk om erin te lopen.
Nu zonnetje, frisjes en het is droog..........! |
Yeah!!! De zon doet super goed zijn best
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 11:54
|
|
|
Hoop met je mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:25
|
|
|
prachtig gezicht van morgen op Lauwersoog , dat kruiend ijs , zonnetje er bij , maar wel een poeste wind hoor . heerlijk die dikke golven , verder weinig bootjes te zien nog , volgende week gaat het zomerseizoen weer beginnen . hoop op een mooie zomer , ook voor bootjeliefhebbers .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:33
|
|
|
Wat een heerlijk voorjaarsweer!!! Genieten geblazen
En super, Trijnie....lekker uitwaaien op Lauwersoog!!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 25 maart 2013, 12:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 12:36
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | prachtig gezicht van morgen op Lauwersoog , dat kruiend ijs , zonnetje er bij , maar wel een poeste wind hoor . heerlijk die dikke golven , verder weinig bootjes te zien nog , volgende week gaat het zomerseizoen weer beginnen . hoop op een mooie zomer , ook voor bootjeliefhebbers . |
Haha...wat leuk Trijnie....ik las over een POESTE wind... Even dacht ik dat je een tikfout had gemaakt, maar Google vertelde me dat het dialect was.... Leuk...om te lezen...en weer wat geleerd!!!
(Ineke die het maar koud vind in Zeeland...mager...heel mager zonnetje...erg koud en vanmorgen nog autoruiten staan krabben)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 25 maart 2013, 12:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 09:16
|
|
|
Dan moeten we daar maar naar uitkijken....het zonnetje doet intussen goed z'n best, achter de ramen is hetal lekker warm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 13:18
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | prachtig gezicht van morgen op Lauwersoog , dat kruiend ijs , zonnetje er bij , maar wel een poeste wind hoor . heerlijk die dikke golven , verder weinig bootjes te zien nog , volgende week gaat het zomerseizoen weer beginnen . hoop op een mooie zomer , ook voor bootjeliefhebbers . |
Hebbie nu de golven ook al gepoetst?? Wordt steeds gekker met jou
Maar geloof direct dat dat een heel mooi gezicht is zag het zelfs hier aan de waterkanten ijsschotsjes op elkaar das wel heel bijzonder
Maarre de zon is heerlijk mag de wind nog effe weg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 21:14
|
|
|
Super volle maan. Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 27 maart 2013, 07:28
|
|
|
Zonnetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 27 maart 2013, 14:55
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Zonnetje |
Lekker he hij komt hier ook zo heerlijk naar binnen... Wilde effe het centrum in... ehhh doe maar niet radio 538 heeft zijn tenten hier opgeslagen voor Warchild super goed doel en met dit mooie weer denk ik dat je over de koppen ken lopen Dus ik blijf maar lekker achter het glas en geniet van het zonnetje Oke ben ook even lekker buiten geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 27 maart 2013, 18:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Lekker he hij komt hier ook zo heerlijk naar binnen... Wilde effe het centrum in... ehhh doe maar niet radio 538 heeft zijn tenten hier opgeslagen voor Warchild super goed doel en met dit mooie weer denk ik dat je over de koppen ken lopen Dus ik blijf maar lekker achter het glas en geniet van het zonnetje Oke ben ook even lekker buiten geweest |
Ik zwaaide gisteren nog naar jou....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 27 maart 2013, 19:36
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Ik zwaaide gisteren nog naar jou.... |
Vanaf de snelweg zeker weer eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: woensdag 27 maart 2013, 19:40
|
|
|
Geen of geen weer, altijd................weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 13:47
|
|
|
Vanmorgen probeerde de zon het nog maar na twee mooie zonnige dagen nu een hele grijze lucht en waarempel er viel weer een wit vlokkie uit Nog effe en we hebben idd een wit pasen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 13:57
|
|
|
Begint zondag de zomertijd of de tweede wintertijd?
Thomas, die het een beetje koud had vanmorgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: donderdag 28 maart 2013, 16:55
|
|
|
Ik zou het niet weten, maar hoop dat het toch een keertje wat warmer gaat worden, voorgaande dagen een lekker zonnetje gehad, maar nu grijs en dicht, brrrrr, liever de zon!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:18
|
|
|
'Tot eind april koud' Door Jessica Berghout & Demian Polane Reuters 1 van 11
donderdag 28 maart 2013
Het zou wel eens tot eind april kunnen duren voordat we echt lenteweer krijgen, voorspelt het Met Office, de Britse KNMI. Bij Mail Online is te zien hoe de straalstroom boven het noorden van Afrika blijft hangen. De straalstroom, een zeer sterke wind die op 10 kilometer hoogte waait, bepaalt het weer op voornamelijk het noordelijk halfrond. Normaal zorgt deze luchtstroom nu voor milder weer. Maar hij stroomt nu rond het noorden van Afrika. Hij is in tweeën gesplitst en wordt geblokkeerd door een hogedrukgebied. Zolang dat hogedrukgebied niet beweegt, blijft het koud.
Klimaatexperts vermoeden dat het aanhoudende winterweer en de barre (sneeuw)stormen verband houden met het massale smelten van poolijs. Vorig jaar werd een historisch dieptepunt bereikt, nog nooit smolt zo veel ijs in de Noordelijke IJszee. Het ijsvolume heeft volgens recente gegevens bijna een minimumrecord bereikt.
‘De omvang van het ijs is 80 procent kleiner dan 30 jaar geleden. Dat is dramatisch. Het is een symptoom van de opwarming van de aarde’, zegt Jennifer Francis, onderzoekster van het Rutgers Institute of Coastal and Marine Science in de VS in The Guardian.
Volgens Francis, en veel andere klimaatwetenschappers, warmen de oceanen en atmosfeer op door het gesmolten poolijs. Daardoor keert de straalstroom om. ‘Het omkeren van de straalstroom leidt tot extreem weer’, zegt Francis. ‘De koude lucht van de Noordpool reist daardoor veel verder naar het zuiden. ---
Het is hier nú -4 graden, en het is lente...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 maart 2013, 07:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 07:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | 'Tot eind april koud' Door Jessica Berghout & Demian Polane Reuters 1 van 11
donderdag 28 maart 2013
Het zou wel eens tot eind april kunnen duren voordat we echt lenteweer krijgen, voorspelt het Met Office, de Britse KNMI. Bij Mail Online is te zien hoe de straalstroom boven het noorden van Afrika blijft hangen. De straalstroom, een zeer sterke wind die op 10 kilometer hoogte waait, bepaalt het weer op voornamelijk het noordelijk halfrond. Normaal zorgt deze luchtstroom nu voor milder weer. Maar hij stroomt nu rond het noorden van Afrika. Hij is in tweeën gesplitst en wordt geblokkeerd door een hogedrukgebied. Zolang dat hogedrukgebied niet beweegt, blijft het koud.
Klimaatexperts vermoeden dat het aanhoudende winterweer en de barre (sneeuw)stormen verband houden met het massale smelten van poolijs. Vorig jaar werd een historisch dieptepunt bereikt, nog nooit smolt zo veel ijs in de Noordelijke IJszee. Het ijsvolume heeft volgens recente gegevens bijna een minimumrecord bereikt.
‘De omvang van het ijs is 80 procent kleiner dan 30 jaar geleden. Dat is dramatisch. Het is een symptoom van de opwarming van de aarde’, zegt Jennifer Francis, onderzoekster van het Rutgers Institute of Coastal and Marine Science in de VS in The Guardian.
Volgens Francis, en veel andere klimaatwetenschappers, warmen de oceanen en atmosfeer op door het gesmolten poolijs. Daardoor keert de straalstroom om. ‘Het omkeren van de straalstroom leidt tot extreem weer’, zegt Francis. ‘De koude lucht van de Noordpool reist daardoor veel verder naar het zuiden. ---
Het is hier nú -4 graden, en het is lente... |
da's niet leuk voor de picknick BBQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 08:00
|
|
|
ANNA415 schreef: | da's niet leuk voor de picknick BBQ |
Pas op, das Brits he, het is daar natter als hier Het is daar ook altijd kouder dan hier Na 1945 is het met dat land al berg afwaarts gegaan Daarom zijn ze nu gelijkwaardig aan de rest van Europa Plus peilen zij daar nog steeds, het weer, met de zelfde materialen met materiaal van voor 1945
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 10:44