ChristianMatch

Forum

Veroordelen....
Ga naar pagina Vorige 1 ... 146 147 148 149 150 151 152 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 23:27

Eerder geplaatst? Ja.
Maar dan nog...de boodschap is duidelijk en mag herhaald worden! Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 23:40

Quote:
Politie rijdt over hond en beboet bazin
Uitgegeven: 29 januari 2010 19:02
Laatst gewijzigd: 29 januari 2010 19:01

HAMBURG - Eerst rijdt de Duitse politie bewust over een hond heen en vervolgens moet de eigenaresse een boete betalen voor de opgelopen schade aan de dienstauto.

De 65-jarige vrouw kreeg een rekening van meer dan 2500 euro, aldus de Duitse krant Hamburger Abendblatt vrijdag.

Hond Robby was op oudejaarsavond losgebroken en de straat op gerend. De politie kon naar eigen zeggen het dier niet vangen of neerschieten.

Omdat de hond een gevaar vormde voor het verkeer, besloten de agenten hem te overrijden. De vrouw draait nu op voor de reparatiekosten van het voertuig.

Wreed

Volgens een woordvoerder van de politie valt er juridisch gezien niets aan te merken op het opleggen van de boete: ''Maar uit menselijk oogpunt is het natuurlijk een wreed verhaal.'' De zaak wordt nog een keer onderzocht.
© anp
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 00:09

Aan allen:

Lees de bijbel goed en lees hem zelf.......Bidt dat God je oren geeft om te horen. en dat je mag ontdekken, waar het bij God op aan komt.

Voor mij fietsen we allemaal rond de hete brei heen....en wij zelf ja...wij zelf zijn natuurlijk niet in het geding......hjoe zouden we dat durven zeggen......

Laten we maar uitkijken....al die mensen die hier verontwaardigd lopen te gillen, is voor mij een veeg teken.

Al die mensen, die zich zo op de borst slaan of dingen in het openbaar aan het doen zijn....gevaarlijk.

Ik geloof, dat het een teken is van werkelijke toewijding aan de |Heer als een ieder de hand in eigen boezem steekt en naar de Heer gaat en tot Hem bidt Heer ontfwerm U over mij, dat ik het juiste pad mag bewandelen........

Ik weet maar 1 ding, dat ik liever de tollenaar ben, die achterin de kerk nauwelijks het hoofd durfde op te heffen en alleen maar 1 ding kon doen en dat is...zich op de borst slaan en stamelend uitroepen: Heer wees mij zondaar genadig....Deze tollenaar ging gerechtvaardigd naar huis en die Farizeeer, die voorin de kerk zo zelfgenoegzaam zijn goede eigenschappen en al het goede wat hij voor god deed aan het opsommen was ging NIET gerechtvaardigd naar huis.

Ik heb soms het idee, dat we hier allemaal een stelletje Farizeeers zijn, die alleen maar lopen te gillen, want wij...ja wij doen zoiets natuurlijk niet.....Zou het?????? Ik ben er niet zo zeker van......

Heer wees ons zondaars genadig Heer en geef ons wijsheid in Uw woord.

En voor de rest zou ik zo zeggen....lees nog maar eens goed die bijbelgedeelten na, die ik hier op het forum heb gezet, waarin de Heer Zelf spreekt...zo heeft Hij erover gesproken en ons geadviseerd.

Jezus, die de wet heeft vervuld....niet weggegooid MAAR VERVULD. Hij heeft iets geopenbaard in Zijn missie hier op aarde, dat nog geen ander iemand heeft gezegd. Laten we maar goed naar Zijn woorden luisteren, want Hij alleen zal de wereld en de gelovigen oordelen. Dat komt Hem alleen toe. En wat wij mensen ervan maken....ja...ik weet niet of dat enige zoden aan de dijk zet.

Laten we maar ogenzalf kopen, opdat onze ogen open mogen gaan voor Zijn Waarheid en onze oren gaan openen om Zijn waarheid te horen en daar ontvankelijk voor worden.

Een ieder zal toch datgene moeten wegdragen voor de Heer, dat hij of zij in zijn lichaam gedaan heeft.

En alleen God weet, wat wij in het verborgene doen en wat onze gedachten zijn. God kent ons immers nog beter dan wij onszelf kennen.
Voor Hem ligt alles open...alleen voor Hem.

Jezus zei: WAARIN HEBT GIJ MEER GEDAAN DAN HET NORMALE en ook, zoals hier al ter sprake is gekomen: ALLES WAT HOOG IS VOOR MENSEN IS EEN GRUWEL VOOR GOD Luc 16,15
Maar Jezus zei tegen hen: ‘U wilt bij de mensen altijd voor rechtvaardig doorgaan, maar God kent uw hart. Wat bij de mensen in hoog aanzien staat, is een gruwel in de ogen van God.

En dit alles geldt net zo goed voor mij ook. Ook ik moet mijn stinkende best doen om het goede pad te (blijven) bewandelen, want geld o, dat lieve geld....het is o zo makkeijk als je het hebt.......en o zo verleidelijk..... want je kunt er een fiijn leven door hebben....het is inderdaad een hele troost als je het hebt........maar ik ben niet rijk.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 30 januari 2010, 01:01
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 05:46

Maak van ruzie niet een moment om elkaar zoveel mogelijk verwijten om de oren te gooien. Het gaat er niet om elkaar zoveel mogelijk pijn te doen maar om er samen uit te komen.
Beperkt je tot het punt waar het verschil over gaat en los dit op. Haal er "geen oude koeien uit de sloot" bij.
Een keer opgeloste zaken worden later dus niet weer opgehaald. Vergeven is en blijft vergeven.
Het is een goed advies, maar het blijft (ook voor mijzelf) een moeilijk iets om in de praktijk te brengen.

Knuffs,

adversus, laatst gepubliceerd op: 20-9-2009
Hoe ga je om met ruzie in de liefde?
Anders gezegd: hoe kun je een potentieel gevaar voor de stabiliteit van je relatie omzetten in een positieve situatie die je relatie verdiept en je de gelegenheid biedt om samen verder te groeien

Trendystyle

Als je het goed bekijkt, komt er in een ruzie zelden een winnaar uit de strijd. Dus waarom zou je er niet aan werken om er een situatie van te maken waar je allebei beter van wordt? Per slot van rekening zullen jullie nog jaren en jaren met elkaar moeten leven. Dan kun je dat beter op de meest aangename manier doen...
Ruzie met je partner. Bestaande of vermeende problemen in jullie dagelijkse samenleven stapelen zich op als een sneeuwmassa die zich tot een lawine ontwikkelt. Ze worden steeds groter, ernstiger, donkere wolken pakken zich boven jullie hoofden samen, de onverdraagzaamheid neemt toe en de spanning is te snijden. Uiteindelijk is een ruzie onvermijdelijk. En dan is het als 'sesam, open u'. Als de 'deur' eenmaal opengaat, komt er van alles naar buiten. Wrok, jaloezie, irritaties, bitterheid... Het wordt een dikke, ondoorzichtige brei van verwijten en emoties waar je zelf niets meer van begrijpt. Je werkt nergens meer naar toe. Het enige wat lijkt te tellen, is elkaar zo veel mogelijk pijn doen en kwetsen.
En toch worden ruzies binnen een relatie wel gezien als een groeimoment, als een min of meer vaste afspraak om conflicten, verschillen en misverstanden aan de orde te stellen en dan samen - beter dan ooit - verder te gaan. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar met een beetje goede wil en het juiste advies zal het ook jullie lukken om van dit ogenschijnlijk negatieve moment een positief groeimoment te maken. Hier is onze lijst met persoonlijke adviezen die je kunnen helpen om volwassen met een ruzie met je partner om te gaan.
1. Probeer om het onderwerp van jullie ruzie niet uit het oog te verliezen. Je hebt er niets aan als je alleen maar olie op het vuur gooit en elkaar van alles naar het hoofd slingert. Probeer de ruzie niet te laten escaleren.
2. Verneder of beledig je partner niet. Vaak krijg je er later spijt van en bovendien werkt het niet bepaald constructief.
3. Verlaat nooit het strijdveld voordat de strijdbijl begraven is... Ofwel: ga niet voor de confrontatie op de loop. De klassieke 'slaande deur' helpt je niet verder. Vroeg of laat moeten jullie het toch uitpraten. Breek de ruzie dus niet halverwege af. De problemen blijven onopgelost en open wonden genezen niet. De situatie verhardt en het zal steeds moeilijker worden om een oplossing te vinden.
4. Wees bereid om concessies te doen. Niemand komt als winnaar uit de strijd en een kleine concessie aan beide kanten geeft blijk van jullie bereidheid om de situatie op te lossen en om een frontale (misschien wel fatale) 'botsing' te vermijden.
5. Dwing jezelf naar elkaar te luisteren. Breng je eigen standpunt naar voren, maar luister ook naar dat van je partner. Een ruzie is niet een geschreeuwde monoloog en waarschijnlijk hebben jullie allebei je goede redenen voor deze confrontatie. Ga de confrontatie dan ook aan, leg de standpunten naast elkaar en ga er creatief mee om. Misschien ontdekken jullie dat jullie, zonder dat jullie het wisten, helemaal op één lijn zitten (niet voor niets hebben jullie voor elkaar gekozen, toch?)
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 06:15

Bidden dat God de mensen kracht geeft om de vervolging te doorstaan, maar je hebt ook verschillende organisaties zoals open doors en de ondergrondse kerk, waardoor je b.v. door donaties kunt helpen. Maar ik weet ook dat open doors reizen organiseert naar vervolgde christenen. Jacobus zegt dit jacobus2vers14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? In de eerste plaats gaat dat helpen van een broeder/zuster in je eigen omgeving, maar ik denk ook zeker in landen waar ze onderdrukt worden. Hier heb je een paar organisaties http://www.opendoors.nl/ en http://www.sdok.nl/

Nou, ik vind dit nogal standaard, eerlijk gezegd. Thuis bidden en een girootje uitschrijven en ons geweten is weer gesust. Je blaast hoog van de toren met je parabel in eigen woorden. Maar jouw 'oplossing' vind ik graatmager, eerlijk gezegd.
Je kunt ook denken aan:

1) lid worden van Amnesty International
2) brieven schrijven aan Kamerleden om aandacht te vragen voor vervolgde christenen.
3) Contact leggen met Zuidkoreaanse kerken, want zij zullen onze zorgen niet alleen delen, maar ook voelen, want vaak hebben Zuidkoreanen familie en vrienden wonen in Noord-Korea
4) er voor pleiten en bidden dat Noordkoreanen hun land mogen verlaten (gebed en politieke actie)
5) al het geld dat je zelf kunt missen en zelf niet nodig hebt, schenken aan organisaties die vervolgde christenen ondersteunen
6) vluchtelingen die vanwege hun christelijke geloof naar Nederland zijn gevlucht helpen en hen opvangen (lopen vaak het risico weer teruggestuurd te worden)
7) denk ook eens aan het mooie vakantieland Egypte, waar Koptische christenen het niet makkelijk hebben. Noord-Korea kunnen we niet in.
In Egypte kunnen we hen wel opzoeken en steunen.

En heel die discussie over arm en rijk staat me erg tegen. We leven in een heel rijk land. Zelfs al geef je weg wat je eigenlijk niet kunt missen, dan zorgt God toch voor je door middel van anderen. De gave van de muntjes van de weduwe stond bij Christus in hoger aanzien dan al het goud van de rijken.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 07:12

IMRE695 schreef:

En heel die discussie over arm en rijk staat me erg tegen. We leven in een heel rijk land. Zelfs al geef je weg wat je eigenlijk niet kunt missen, dan zorgt God toch voor je door middel van anderen. De gave van de muntjes van de weduwe stond bij Christus in hoger aanzien dan al het goud van de rijken.

Op een heleboel dingen die hier op het forum worden geschreven ga ik niet op in, jullie komen met allerlei betweterige dingen aan waardoor de hele boodschap die ik heb geplaatst wordt ontkracht. Zeker ken ik het verhaal van de weduwe en het stuk waarin Jezus de farizeeen terechtwijst dat ze het voor het uiterlijk van de mensen doen. Maar ik vind het allemaal inlegkunde in iets wat ik helemaal niet zo bedoeld heb.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 09:00

MATTHI636 schreef:
Op een heleboel dingen die hier op het forum worden geschreven ga ik niet op in, jullie komen met allerlei betweterige dingen aan waardoor de hele boodschap die ik heb geplaatst wordt ontkracht. Zeker ken ik het verhaal van de weduwe en het stuk waarin Jezus de farizeeen terechtwijst dat ze het voor het uiterlijk van de mensen doen. Maar ik vind het allemaal inlegkunde in iets wat ik helemaal niet zo bedoeld heb.

Maar hoe jij het bedoelt en hoe wij het oppakken hier, daarin zijn we vrij. Je boodschap is wel overgekomen, maar ook jou wordt de maat genomen. Of je dat nu wilt of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 09:34

RELLOK036 schreef:
ik ken allen het paard van sinterklaas....oja ook die van sinte merte maar das een ander verhaal... Clown smiley
ach ja zo heeft elke streek wel iets bij mij euhm oa schtersfeesten en vasteloavend en sinte merte (sint maarten dus)

He rel je had toch ook een paard in de gang
je weet wel die van buurvrouw Jansen
greetz
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 10:29

HENK710 schreef:
Me2....kan niet ontbreken als mijn dametjes gaan he Knipoog smiley Iemand moet op ze passen in die voor hen vreemde wereldstad Coole smiley met zonnebril

Och henk als het niet anders kan doe ik het wel voor jou hoor
neem ik wel mn waakhond mee
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 10:43

Dat is wel een redelijk verhaal toch?
Hoe had men gereageerd als er inderdaad een verkeersongeval was geweest met dodelijke afloop?

Overigens ben je in Duitsland veplicht een aparte WA verzekering voor je hond af te sluiten, daar kan deze vrouw de bekeuring gewoon heensturen.
De schade is per slot van rekening wel door haar hond verorzaakt.

Je hond GOED opvoeden is ook een optie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 11:52

NITA324 (26)

Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 05:46

Maak van ruzie niet een moment om elkaar zoveel mogelijk verwijten om de oren te gooien. Het gaat er niet om elkaar zoveel mogelijk pijn te doen maar om er samen uit te komen.
Beperkt je tot het punt waar het verschil over gaat en los dit op. Haal er "geen oude koeien uit de sloot" bij.
Een keer opgeloste zaken worden later dus niet weer opgehaald. Vergeven is en blijft vergeven.
Het is een goed advies, maar het blijft (ook voor mijzelf) een moeilijk iets om in de praktijk te brengen.

Knuffs,

Ik denk dat iedereen dat wel heeft en kent, Anita.
Ruzie zegt al dat je een flinke aanvaring hebt met elkaar. Anders heb je een meningsverschil.
Maar als je een stel bent, dan moet je er mee dielen. Maar hoe?
Ik denk als je eerst, met zijn tweeen ,er alleen mee naar God gaat en hem vraagt om er in te komen. Weet je vaak al waar je zelf de "fout" bent in gegaan.
Als je daarna samen komt om er over te praten, bid dan eerst samen voor God`s leiding in het gesprek. Dan is het een stuk makelijker om elkaar weer te vinden en te erkennen dat je niet goed hebt gereageerd.
Maak het weer goed en geef God de glorie.
En als het iets is waar je steeds overstruikeld, ga dan het goede ,tegenovergestelde van waar je tegen aan loopt, in iemand zegenen. Je zal dan verandering in iemand gaan zien.
Niet gemakelijk, maar de Liefde overwint. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 11:55

ROBBEDOES873 schreef:
Het zou zo maar kunnen hoor Jill Verlegen lachende smiley maar moest er vanavond na een telefoon gesprek even heel sterk aan denken... vandaar.

Ja doessie, dat proefde ik al.
Nogmaals sterkte Jill
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 11:57

MATTHI636 schreef:

Het is aan jou of je wel of niet op reacties in wil gaan. Een tip voor jou: wil je niet dat jouw stuk bediscussieerd, en mogelijk zelfs ontkracht, wordt, plaats het dan niet op een forum...
Verder blijf ik er moeite mee hebben dat je een andere conclusie trekt uit het verhaal van Jezus dan Jezus zelf. Over inlegkunde gesproken...
Ik vind het zelfs gevaarlijk, want je leest wat je wil lezen ipv wat er staat.

@Solafide, ik ben benieuwd naar wat jij nu eigenlijk ziet als de boodschap van het verhaal over de rijke man en de arme Lazarus. Ik ken jou als iemand die wil lezen wat er staat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 12:05

PIETER649 schreef:
Dat is wel een redelijk verhaal toch?
Hoe had men gereageerd als er inderdaad een verkeersongeval was geweest met dodelijke afloop?

Overigens ben je in Duitsland veplicht een aparte WA verzekering voor je hond af te sluiten, daar kan deze vrouw de bekeuring gewoon heensturen.
De schade is per slot van rekening wel door haar hond verorzaakt.

Je hond GOED opvoeden is ook een optie Knipoog smiley

Moet soms gewoon lachen om jou reactie hoor Pieter Smiley die vol vragen zit
Maar het is wel erg dat de hond dood gereden is en dat deze vrouw geen hond heeft, maar wel voor de schade moet op draaien en dat is hard vind ik.
Natuurlijk als je het van de kant bekijkt dat de hond ernstige ongelukken kan veroorzaken, ja wat had er dan gedaan moeten worden. Verdovingspistool misschien Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 12:27

Imre schreef:
Nou, ik vind dit nogal standaard, eerlijk gezegd. Thuis bidden en een girootje uitschrijven en ons geweten is weer gesust.
Je blaast hoog van de toren met je parabel in eigen woorden. Maar jouw 'oplossing' vind ik graatmager, eerlijk gezegd.
Je kunt ook denken aan:

2) brieven schrijven aan Kamerleden om aandacht te vragen voor vervolgde christenen.
3) Contact leggen met Zuidkoreaanse kerken, want zij zullen onze zorgen niet alleen delen, maar ook voelen, want vaak hebben Zuidkoreanen familie en vrienden wonen in Noord-Korea
4) er voor pleiten en bidden dat Noordkoreanen hun land mogen verlaten (gebed en politieke actie)
5) al het geld dat je zelf kunt missen en zelf niet nodig hebt, schenken aan organisaties die vervolgde christenen ondersteunen
6) vluchtelingen die vanwege hun christelijke geloof naar Nederland zijn gevlucht helpen en hen opvangen (lopen vaak het risico weer teruggestuurd te worden)
7) denk ook eens aan het mooie vakantieland Egypte, waar Koptische christenen het niet makkelijk hebben. Noord-Korea kunnen we niet in.

En heel die discussie over arm en rijk staat me erg tegen. We leven in een heel rijk land. Zelfs al geef je weg wat je eigenlijk niet kunt missen, dan zorgt God toch voor je door middel van anderen. De gave van de muntjes van de weduwe stond bij Christus in hoger aanzien dan al het goud van de rijken.[i]

Ja dit is zo waar Imre Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 12:30

TESSYBEAR731 schreef:
Wij hebben onze eigen versie;
Here zegent U dit eten, en nu moeten we snel zijn anders heeft de kat het opgegeten! Engeltje smiley

Die kende ik nog niet , Tess Verraste, verbaasde smiley
Wel heel erg leuk
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 12:37

HENK710 schreef:
In deze tijd van Q-koorts, Mexicaanse griep etc, kwam ik een aardig stukje tegen in het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel':

Zelfs seculiere wetenschappers erkennen dus het gezonde karakter van de wetten uit de Bijbel.

Ja leuk he Henk dat de wetenschap nu deze wetten en ook het ontstaan van de wereld onderzoeken. Dat ze erachter komen dat al de wetenschap het niet haalt bij God`s plan.
Goed boek trouwens!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 13:41

Quote:
Ik denk dat iedereen dat wel heeft en kent, Anita.
Ruzie zegt al dat je een flinke aanvaring hebt met elkaar. Anders heb je een meningsverschil.
Maar als je een stel bent, dan moet je er mee dielen. Maar hoe?
Ik denk als je eerst, met zijn tweeen ,er alleen mee naar God gaat en hem vraagt om er in te komen. Weet je vaak al waar je zelf de "fout" bent in gegaan.
Als je daarna samen komt om er over te praten, bid dan eerst samen voor God`s leiding in het gesprek. Dan is het een stuk makelijker om elkaar weer te vinden en te erkennen dat je niet goed hebt gereageerd.
En als het iets is waar je steeds overstruikeld, ga dan het goede ,tegenovergestelde van waar je tegen aan loopt, in iemand zegenen. Je zal dan verandering in iemand gaan zien.
Niet gemakelijk, maar de Liefde overwint. Knipoog smiley Lachende smiley

In mijn situatie is dat wel bijgelegd met diegene en is dat ieders eigen weg is op gegaan, de verschillen waren gewoon te groot.
Daarom mijn vestig en vertrouwen op God stel, ieders leven is uitgestippelt voor diegene die Hem lief hebben. Lachende smiley

knuffs,
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 14:44

JILL658 schreef:
Moet soms gewoon lachen om jou reactie hoor Pieter Smiley die vol vragen zit
Maar het is wel erg dat de hond dood gereden is en dat deze vrouw geen hond heeft, maar wel voor de schade moet op draaien en dat is hard vind ik.
Natuurlijk als je het van de kant bekijkt dat de hond ernstige ongelukken kan veroorzaken, ja wat had er dan gedaan moeten worden. Verdovingspistool misschien Twijfelende smiley

Nee joh, dat kan toch niet, Deutsche gründlichkeit, geen half werk afleveren...... Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 14:58

Een meningsverschil is altijd goed om bij te leggen als er ruzie uit voortvloeit. Dit betekent niet dat je daarna ineens wel hetzelfde denkt, maar geeft wel weer ruimte aan elkaar in elkaars standpunten. Dit kan in een relatie waarin je gewoon verder met elkaar gaat, maar het is ook goed mogelijk om bij te leggen en toch ieder zijn/haar weg te gaan. Zo ontstaat er in elk geval geen/minder ruimte voor wrevel, voor wrok, want dan ben je echt ver van huis....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 15:00

CLOWNTJE718 schreef:
Och henk als het niet anders kan doe ik het wel voor jou hoor
neem ik wel mn waakhond mee

Ik ga hoe dan ook mee Clown, maar je bent welkom om je bij ons te voegen, inclusief waakhond Knipoog smiley (Sinds wanneer is Roos gepromoveerd tot waakhond? Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 15:10

MATTHI636 schreef:

Je boodschap wordt niet ontkracht in mijn ogen Matthi.
  1. Er wordt melding gemaakt van een andere bedoeling van het stuk dat jij eigentijds omgezet hebt: niet barmhartigheid, maar alertheid op je innerlijk is de boodschap van de parabel.
  2. Er wordt tevens een kanttekening geplaatst bij het noemen van een naaste ver weg in je parabel, waar Jezus ze juist dichterbij huis zocht.

Door deze aanvullende opmerkingen ontstaat een spontane bijbelstudie. Daar is een forum als deze toch ook voor bedoeld. Jij hebt jouw gedachten opgeschreven en anderen hebben daar hun gedachten naast willen zetten om zo tot een gesprek te komen. Jammer dat je dan meteen de reacties afdoet als ontkrachting van je boodschap. We mogen elkaar als christenen toch eerlijk en open bevragen? Dat is toch juist wat we ook met elkaar nodig hebben om gevoed te worden? Samen leren van God en Zijn Woord?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 15:25

JILL658 schreef:
NITA324 (26)

Ik heb nooit een ruzie meegemaakt waarbij je je eerst terugtrekt om te bidden en dan nog samen ook???Sorry,load of bu....... Knipoog smiley
Het valt me op dat mensen het hier vaak hebben over ideale situaties,als die bestonden was niet 95% van de cm-leden gescheiden.

(Nu kom ik wéér niet lief over in mijn postings Huilende smiley, smiley in tranen .........so be it Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
SYLA060

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 15:50

LEANNE226 schreef:
Ik heb nooit een ruzie meegemaakt waarbij je je eerst terugtrekt om te bidden en dan nog samen ook???Sorry,load of bu....... Knipoog smiley
Het valt me op dat mensen het hier vaak hebben over ideale situaties,als die bestonden was niet 95% van de cm-leden gescheiden.

(Nu kom ik wéér niet lief over in mijn postings Huilende smiley, smiley in tranen .........so be it Knipoog smiley)

nou leanne ik trek me idd wel is terug als ik woorden met mijn dochter heb zie dan iets van rood Woedende smiley
stuur haar dan vaak naar boven en ga ff een sigaret roken om de boel te overzien maar das dus niet bidden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 16:59

LEANNE226 schreef:

Haha idd leanne...Dat doe ik dus ook niet... Het peuk roken van Syl herken ik wel weer als ik ruzie heb met de kids, ff kids de kamer uit en zelf peuk roken...daarna praten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 17:00

JILL658 schreef:
Ja doessie, dat proefde ik al.
Nogmaals sterkte Jill

Tnx jill
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 17:19

MARIJAN072 schreef:
Tjonge, weer wat geleerd! Lachende smiley Dat groene streepje is me dus echt nog nooit opgevallen. Twijfelende smiley Clown smiley

Haha mij ook niet Marijan............
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 17:41

ROBBEDOES873 schreef:
Haha idd leanne...Dat doe ik dus ook niet... Het peuk roken van Syl herken ik wel weer als ik ruzie heb met de kids, ff kids de kamer uit en zelf peuk roken...daarna praten Knipoog smiley

Oh,in ruzies met de kinderen ben ik gewoon duidelijk,IK ben de mamma-baas Coole smiley met zonnebril

http://www.relatiehobbels.nl/ruzie.html
Zo nu en dan ruzie maken schijnt heel goed te zijn in een man-vrouw relatie.Zolang er respectvol met elkaar om wordt gegaan lijkt het me geen enkel probleem.En dat kan hoor,ruzieen zonder schelden,ik heb ruim 20 jaar ervaring Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 18:05

IMRE695 schreef:
Bidden dat God de mensen kracht geeft om de vervolging te doorstaan, maar je hebt ook verschillende organisaties zoals open doors en de ondergrondse kerk, waardoor je b.v. door donaties kunt helpen. Maar ik weet ook dat open doors reizen organiseert naar vervolgde christenen. Jacobus zegt dit jacobus2vers14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? In de eerste plaats gaat dat helpen van een broeder/zuster in je eigen omgeving, maar ik denk ook zeker in landen waar ze onderdrukt worden. Hier heb je een paar organisaties http://www.opendoors.nl/ en http://www.sdok.nl/

Nou, ik vind dit nogal standaard, eerlijk gezegd. Thuis bidden en een girootje uitschrijven en ons geweten is weer gesust. Je blaast hoog van de toren met je parabel in eigen woorden. Maar jouw 'oplossing' vind ik graatmager, eerlijk gezegd.
Je kunt ook denken aan:

IMRE695 schreef:
We leven in een heel rijk land. Zelfs al geef je weg wat je eigenlijk niet kunt missen, dan zorgt God toch voor je door middel van anderen..

Smiley die vol vragen zit Nou, daar ben ik niet zo zeker van......er leven heel wat zwervende mensen OP STRAAT hier in Nederland.....Niet zo heel aanlokkelijk......nee, ik ben er niet zo zeker van, dat je hier in Nederland zo goed door anderen wordt geholpen. Dat valt volgens mij best tegen.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 19:09

SOLAFIDE630 schreef:
Smiley die vol vragen zit Nou, daar ben ik niet zo zeker van......er leven heel wat zwervende mensen OP STRAAT hier in Nederland.....Niet zo heel aanlokkelijk......nee, ik ben er niet zo zeker van, dat je hier in Nederland zo goed door anderen wordt geholpen. Dat valt volgens mij best tegen.

Ik begrijp je bezorgdheid. Dakloosheid maakt armoede heel zichtbaar. Dakloos wordt je ook niet zomaar, daar zitten vaak hele trieste verhalen achter.
Echter: er wordt wel veel nood door particulier initiatief gelenigd, door kerken en ook de overheid probeert beleid uit te stippelen om daklozen van straat te krijgen. Dat is best moeilijk; dwingen kan niet altijd en wijkbewoners zijn zelden blij met een project waarin verslaafden, psychiatrische patiënten en andere 'kansloze' mensen aan een permanent onderdak worden geholpen. Sommige zwervers willen niet eens opgevangen worden of houden vast aan hun eigen stekje.
Toch weet ik dat er best wat gedaan wordt in Nederland aan het daklozenprobleem, maar het is een heel diverse groep. Er zitten bijvoorbeeld ook uitgeprocedeerde asielzoekers tussen, die als ze wel een verblijfsvergunning zouden krijgen, in Nederland graag een toekomst zouden willen opbouwen.
Dak- en thuislozen op straat herinneren er ons inderdaad aan dat ons vangnet nog grote mazen kent. Voor een gedeelte is dat ook een politieke keuze, helaas. Voor een ander gedeelte moet de zorg gewoon verbeterd worden en deze mensen een kans krijgen om in ieder geval van straat af te raken. Niemand 'kiest' voor een leven op straat. Hier ligt een werkveld voor ons allen, door b.v. een daklozenkrant te kopen, een politieke partij te kiezen die gemotiveerd is om aan dit probleem te werken en binnen je eigen kerk kun je ook aandacht vragen voor dit probleem. Ik zou bijna willen zeggen: 'Adopteer als kerk een dakloze'
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 146 147 148 149 150 151 152 ... 6194 Volgende
Pagina 149 van 6194