ChristianMatch

Forum

13 maart stappen in Groningen...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 143 144 145 146 147 148 149 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 16:16

al die paarden gaan dood joh...., heb je ook niks an......? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 16:46

THOMAS968 schreef:
Ijzersterke tekst van Willem Vermandere en Herman van Veen is gewoon de beste he.

http://www.youtube.com/watch?v=NtbETP58gnU&feature=related

Thomas

Wat een supermooie tekst! Ik kende dit lied nog niet.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 16:53

MARIJAN072 schreef:
Wat een supermooie tekst! Ik kende dit lied nog niet.

Ik moet de laatste tijd nogal vaak op begrafenissen spreken en soms haal ik er wel eens iets uit, merkwaardig genoeg. Dan is het inderdaad Kyrie Eleison, voorgoed.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 17:09

een knuffel en een liedje voor de gene die het nodig hebben....
http://www.youtube.com/watch?v=aePWkeDxRjE&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 18:06

HANNAH810 schreef:
al die paarden gaan dood joh...., heb je ook niks an......? Clown smiley

Waar niet, of zijn er ook paarden met een eeuwig leven Smiley die vol vragen zit Clown smiley

De paarden die dachten dat ze engelen waren

Op een keer ging de Besjt op reis. Hij spande zijn paarden in en reed weg. Onderweg gaf hij de paarden geen voer. Toen dachten die: "Misschien zijn we mensen geworden, want mensen eten niet op straat, maar in herbergen." Maar ze reden de herbergen voorbij, zonder dat de Besjt stilhield.

Toen dachten de paarden: "Misschien zijn we engelen geworden, want die hebben geen eten en drinken nodig." Toen het avond werd en de Besjt doorreed zonder bij een herberg te stoppen, waren de paarden ervan overtuigd dat ze serafim waren, nog een rang hoger dan gewone engelen.

Om middernacht stopte de besjt eindelijk bij een herberg. De paarden werden in de stal gevoederd en stortten zich uitgehongerd op hun voer. Dezelfde paarden die een paar minuten daarvoor nog hadden gedacht dat ze mensen, engelen of zelfs serafim waren, bewezen dat een paard een paard blijft.

Toen de Besjt dit zag, wendde hij zich tot de omstanders en zei: "Kijk, ook wij mensen lijken op onze paarden. Op Jom Kippoer, de grote vastendag, trekken we witte kleren aan en nemen vierentwintig uur geen voedsel of drank tot ons. We denken dat we engelen zijn, witte engelen zonder aardse behoeften. Maar als we 's avonds aan het eind van de vastendag thuiskomen, storten we ons op de gedekte tafel en bewijzen dat een mens een mens blijft."

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 28 januari 2010, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
FIREMAN753

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 18:25

Hoi ik ben bezig met een cursus over vergeving dit wil ik met jullie delen:

WAT IS VERGEVING
een wilsbesluit
een opdracht van GOD
het is een sleutel
nieuwe mogelijkheden

HOE WERKT VERGEVING
er start een proces
het zorgt er voor dat je los komt
banden worden verbroken
blokade is weg dan gaat je hart open
een heling proces
afscheid

JEZELF VERGEVEN IS HET ALLERMOEILIJKS

VERKEERDE IDEEEN OVER VERGEVING
je kunt alleen vergeven als hij het verdient
je kunt niet vergeten als je ook niet kunt vergeten
als je vergeeft houdt het in dat je de ander automatis weer moet vertrouwen
als ik vergeef ,geef ik de ander toestemming om het opnieuw te doen
ik kan niet vergeven voordat ik weet dat de ander werkelijk spijt heeft en het niet nog eens zal doen

dus dit bovenstaande zijn je gedachtens en is zijn niet waar

André
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 18:42

JILL658 schreef:
Ik snap,snap snappie Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley

ik snap
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 19:19

INKA401 schreef:
ik snap
snapper niet stuk dus mooi Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 19:38

MARISKA601 schreef:
nu het volgende:

ik opende het topic over iemand kunnen vergeven,
maar nu is het andersom.
je hebt om vergeving gevraagd en je krijgt er geen antwoord op.
je excusses zijn oprecht.
hoe gaan jullie er mee om?

Lucas 15:11-24

De liefhebbende vader.
Die vader stelt jouw God en mijn God voor. Die zoon stelt u en jou voor. Je hebt de hoofdzaak verkwanseld door nutteloos leven.
je hebt de naam van je Vader onteerd.
Je hebt een honger naar de Woorden van leven ondergaan, en het schaamtegevoel van te zijn zonder Zijn mantel van rechtvaardigheid.
je hebt de geduchte demoon die schuld heet, ervaren die aan je geweten knaagde en jou vertrouwen vernietigde.
De enige manier om hieruit te komen is je te gedragen zoals de zoon uit het verhaal.
Te komen precies zoals je bent, zonder verdiensten of waarden, en beslag leggen op de goedheid en genade van een liefhebbende vader.

Dit is de enige keer in de hele bijbel dat God de Vader in haast wordt afgebeeld.
In vers 20 staat: "En toen hij nog veraf was, zag zijn vader hem en werd met ontferming bewogen. En hij liep hem tegemoet."
Telkens wanneer God een zondaar thuis ziet komen, rent Hij hem tegemoet om hem te begroeten en hem te brengen in de warmte en veiligheid van Gods familie.

Een van de meest foutieve opvattingen over het Christelijke leven is dat je moet veranderen om geaccepteerd te worden door God.
Niets kan verder van de waarheid zijn.
Er is geen enkele manier waarop jezelf waardig kunt maken om door God ontvangen te worden.
je kunt niets toe doen aan onze redding. Als je wacht totdat je goed genoeg bent, zul je nooit tot God komen, omdat er geen enkele manier is waarop jezelf goed genoeg kunt maken.
Er is niets wat je kunt doen om je redding te verdienen.

Johannes 1:9.

Zegt: "(Indien) wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid."

God, door de Heilige Geest, geeft besef van schuld.
Wanneer je hierop reageerd door je zonden te bekennen, is er geen twijfel dat God je zal vergeven en reinigen.

Johannes 1:12.

Wanneer je God in je leven toelaat doet Hij meer dan vergeven en reinigen, Hij belooft om je te helpen zodat je niet steeds opnieuw dezelfde fouten maakt.

Johannes 1:12
"Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in Zijn naam geloven."

De bronnen van de gehele hemel zijn van jou wanneer je jezelf overgeeft aan Jezus Christus de Heer. Kracht om verleidingen te weerstaan. Kracht om welke taak dan ook die God je geeft, te doen. Kracht om elke dag te leven volgens Zijn wil voor ons.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 28 januari 2010, 19:41
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 20:20

Speciaal voor Joseae
http://www.youtube.com/watch?v=QQKl1sMGhIk
van harte gefeliciteerd Kussende smiley

Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op donderdag 28 januari 2010, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 20:27

MARIJAN072 schreef:
Ook voor mij was dit een bijzondere zomer, omdat ik toen - 5 à 10 minuten eerder dan m'n zusje - ter wereld kwam. Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=9f06QZCVUHg

Voor mij de 5de maand:

http://www.youtube.com/watch?v=uWeqeQkjLto&feature=fvst
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 20:30

http://www.youtube.com/watch?v=LXPCR5JgJUg&feature=related

Hij blijft mooi !!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJA871

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 21:07

SOLAFIDE630 schreef:
Ik denk, dat het een heel persoonlijke zaak is, in hoeverre iemand Jezus wil volgen. Je kunt dus niet spreken in termen als ONS. Wat voor de één TE is, is voor een ander weer helemaal niet TE.

Het volgen van Jezus kan dus zeer divers zijn....

Gelukkig mag ieder mens zelf bepalen in welke mate hij/zij Jezus wil volgen in nauw contact met zijn/haar Schepper, lijkt mij toe. Knipoog smiley

De één wil alle geneugten van deze wereld genieten en een ander wil genoegen nemen met alleen maar eenvoud. Lachende smiley

Ik denk niet dat het aan mensen is om te bepalen of we de Heere Jezus willen volgen, maar dat iedereen in deze wereld, dat eigenlijk móet! Het staat als opdracht in de Bijbel: Volg Mij! Duidelijker kan het toch niet?

Ik weet dat dit sinds de val in het paradijs niet meer mogelijk is, maar toch zou het moeten, denk ik.

Ik denk wel dat ieder voor zich, het volgen van de Heere weer anders invult, en dat we elkaar daar wel vrij in moeten laten. Zolang je je hier op aarde, laat leiden door God en Hem zoekt in het gebed.
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 21:34

vandaag een drukke dag gehad op mijn werk ... moest op 3 plekken tegelijk zijn, grrrr ... metselaars? pfffff, wat een volk ..
eenmaal thuis, eerst de post doorgenomen, de verhalen van mijn kids aanhoren, en aantekeningen op ons planbord zetten, zoals besprekingen in ons dorp, 10minuten gesprekken op school en de boodschappen voor volgende week.
de wasmachine vol gedaan, de vaatwasser uitgeruimd, en de beesten gevoerd ... gouw ff eten klaar gemaakt, en m'n zoontje opweg geholpen om naar club te gaan ...
vanavond m'n digitale post nagekeken ... een boze mail gestuurd naar een bedrijf die niet wil betalen, en zit er nu helemaal doorheen ...
maar ja ... morgen is het weer vrijdag, en heb de tas algepakt om morgen naar mijn vriendin te gaan ... als ik dan eenmaal in de auto zit, ben ik alle drukte ook alweer gouw vergeten hoor, en verheug ik mij op ons samen zijn ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 22:37

ik had gezegd dat ik mee wilde.
bij deze zeg ik af.
heb geen oppas in de buurt voor de hond.
en de hond meeslepen naar grunn zie ik niet zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 22:39

joseae van harte gefeliciteerd.
Naar boven

Auteur Bericht
ILJA654

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 23:43

Ik heb er in ieder geval weer wat bijgeleerd Knipoog smiley.
Bedankt voor de tip!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 01:15

ILJA654 schreef:
Ik heb er in ieder geval weer wat bijgeleerd Knipoog smiley.
Bedankt voor de tip!

Graag gedaan Ilja. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 07:52

Er was eens een Nederlander die elk weekend ging feesten, hij had veel vrienden, daarnaast zag hij er goed verzorgd uit en droeg merkkleding. Voor hem was het leven een groot feest en hij ging ook weleens naar de kerk. Aan de andere kant van de wereld in Noord korea woont een hele arme christen. Hij wordt vervolgd door de overheid omdat hij in Jezus gelooft en is een bedelaar die ongeschoren en met kapotte kleren in de stad ligt. Hij heeft geen vrienden en ontzettende honger, als hij het klokhuis van een appel heeft gekregen, heeft hij een goede dag gehad. Dan sterven ze allebei, de Nederlandse jongen krijgt een mooi en goed verzorgde begrafenis en er zijn veel mensen aanwezig. De arme Noord koreaan sterft en er is niemand die hem mist, hij wordt in een zak gedumpt. De populaire Nederlander komt in het dodenrijk terecht, waar hij een ontzettende pijn te lijden heeft. Dan ziet hij de arme Noord koreaan zitten op een prachtige plaats samen met abraham. De Nederlander vraagt aan abraham of de Noord koreaan niet naar hem kan toekomen, om hem wat water te geven. De pijn die hij door het vuur te lijden heeft is ondragelijk. Abraham zegt "mijn kind, tijdens uw leven was je populair en heb je alle goede dingen ontvangen, de Noord koreaan was arm en heeft veel te lijden gehad tijdens zijn leven. Je had je broer kunnen helpen in dit leven maar dat heb je niet gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 07:53

Het stuk heb ik gebaseerd op het verhaal van de rijke man en de arme lazarus, het staat in Lucas16vers19
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 07:53

matteus25v19 Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen. 42 Want ik had honger en jullie gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken. 43 Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet.” 44 Dan zullen ook zij antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?” 45 En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan.” 46 Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 08:22

Ik vind jouw bijdrages ietwat tenenkrommend.
Probeer jij nou mensen een schuldgevoel aan te praten?

Wij kunnen nooit het leed van de ganse mensheid op oplossen, dat kan er maar 1 en dat is Jezus.
Wat dat betreft heeft ook Abraham zn stekies laten vallen.

Daarnaast wil ik graag van jou weten waarom jij de suggestie opwekt dat armoe en bitter lijden een pre is om in de hemel te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 09:01

PIETER649 schreef:

Wij kunnen nooit het leed van de ganse mensheid op oplossen, dat kan er maar 1 en dat is Jezus.

Daarnaast wil ik graag van jou weten waarom jij de suggestie opwekt dat armoe en bitter lijden een pre is om in de hemel te komen.

Je vindt mijn bijdragen tenenkrommend, nou dan heb ik het goed gedaan.
Hier gaat het om hetgeen wat in Jacobus staat Jacobus2vers13 Want onbarmhartig zal het oordeel zijn over hem, die geen barmhartigheid bewezen heeft; barmhartigheid (echter) roemt tegen het oordeel
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 09:26

MATTHI636 schreef:
Hier gaat het om hetgeen wat in Jacobus staat [i]Jacobus2vers13 Want onbarmhartig zal het oordeel zijn over hem, die geen barmhartigheid bewezen heeft; barmhartigheid (echter) roemt tegen het oordeel
Eerlijk gezegd vind ik dit een onwaardig antwoord van je. Het verhaal is idd sterk moraliserend. De boodschap die je wilt brengen is wel duidelijk. De opmerking die Pieter maakt,is ook terecht. Hoeveel geef jij aan zending?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 09:27

MATTHI636 schreef:
Hier gaat het om hetgeen wat in Jacobus staat [i]Jacobus2vers13 Want onbarmhartig zal het oordeel zijn over hem, die geen barmhartigheid bewezen heeft; barmhartigheid (echter) roemt tegen het oordeel
Eerlijk gezegd vind ik dit een onwaardig antwoord van je. Het verhaal is idd sterk moraliserend. De boodschap die je wilt brengen is wel duidelijk. De opmerking die Pieter maakt,is ook terecht. Hoeveel geef jij aan zending?
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 09:39

Vlinders van God

Mijn woorden zullen nooit op vleugels drijven
waarmee een adelaar opstijgt, hoog boven `t land;
Ze zullen wel veel dichter bij de aarde blijven,
wat fladderen misschien, vlak bij uw hand;
als ze dan maar wat troost, wat sterkte geven,
zodat u weer de kleine vreugden ziet
die God verborgen heeft in ieder leven,
al zien we dat, door eigen schuld, vaak niet.
Al denkt u: Zonder vreugde is mijn lot
ze zijn er toch: de vlindertjes van God.

Zó hoop ik, dat mijn woorden zullen wezen:
met iets van blijdschap, iets van licht erin,
zodat ze duidelijk voor ieder zijn te lezen,
en ieder weten zal: mijn leven heeft een zin.
Wat er dan in de toekomst mag gebeuren,
al wordt het avond, al verdwijnt het licht,
bedenk, dat in het donker bloemen sterker geuren,
Gods vlinder vouwt zijn vleugels even dicht.
Maar `t wordt weer morgen: God heeft het beloofd!
En kijk: Zijn vlinders fladderen vlak om uw hoofd!

Auteur:
Nel Bensechop
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 09:57

PIETER649 schreef:

Het stuk uit de bijbel dat Matthi aanhaalt gaat ook niet over de hele wereld en zijn ellende hé maar over de mensen uit je buurt: gevangenen, eenzamen, vreemdelingen .. ze zijn in ieders buurt en stad te vinden..
Naaste zijn: dat gaat toch echt ook over mensen in je naaste omgeving Coole smiley met zonnebril ..
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 10:07

MATTHI636 schreef:
Hier gaat het om hetgeen wat in Jacobus staat Jacobus2vers13 Want onbarmhartig zal het oordeel zijn over hem, die geen barmhartigheid bewezen heeft; barmhartigheid (echter) roemt tegen het oordeel

Sinds wanneer heeft barmhartigheid alleen met geld te maken?
Waarom is een "populair"mens per definitie niet barmhartig?
Er staat in Marcus 10 toch dat het moeilijk is voor de rijke om in de hemel te komen, niet dat het onmogelijk is!
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 10:39

JILL658 schreef:
Je stijg toch niet op he, Rel Knipoog smiley
ikke niet ik vroeg me af wat is liefde ds alles toen kwam dit in me op
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 10:41

In de topic stappen in groningen werd er een opmerking gemaakt over dat alle paarden dood gaan en dat je er dan niks meer aan hebt.
nou is mijn vraag naar aanleiding van 2 koningen 2 vers 1-18 hoe het dan kan dat je van deze paarden niet weet of ze wel of niet dood waren toen ze elia in een getrokken wagen naar de Hemel voeren.
Graag jullie mening zonder off topic te gaan a.u b.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 143 144 145 146 147 148 149 ... 6194 Volgende
Pagina 146 van 6194