Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 17:48
|
|
|
JILL658 schreef: | Wat een wijs besluit Klaproos. Zo kan je zelf toch proeven in deze gemeente. Heb ik ook gedaan en toen zei God heel duidelijk tegen mij DIT IS JE GEMEENTE. Omdat ik het Hem had gevraagd. God zal je wel een antwoord geven Klaproos. Veel zegen en wijsheid, Jill |
Dank je wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 18:31
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik deze vorm van humor nogal goedkoop en respectloos. Ik denk dat ik het zelf meer van een andere soort humor moet hebben...
Succes zit natuurlijk niet alleen in humor... en btw, wat versta je onder humor, of anderzijds succes? |
er zijn wel 10000000 vormen van humor. jij hebt de jouwe, ik de mijne. en jij mag dat best als goedkoop en respectloos betitelen, niet iedereen hoeft het leuk te vinden eigenlijk ben ik wel blij dat jij het niet leuk vind.... dat maakt mn humor n stuk exclusiever he, als niet iedereen het fantastisch vind
gevoel voor humor wil voornamelijk zeggen dat je iets als (een poging tot) humor herkent. maar.... dat is jouw sterkste kant niet, geloof ik
maar goed, ik wens je een prettig leven verder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 18:36
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Aha, vandaar... Je zit er dik overheen nu, maar van sommige mensen hier kun je het echt niet winnen hoor.
Ik ga richting de 200, hmm.....of ik daar trots op ben. |
het gaat weer flink off-topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 18:44
|
|
|
Als jij dit echt humor vind... snap ik niet wat jij onder goedkoop en respectloos verstaat of vind je het stiekum wel leuk zolang je jezelf maar niet als onderwerp ziet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 19:01
|
|
|
PIETER649 schreef: | het gaat weer flink off-topic |
Oeps, sorry...
Maar nog heel even hoor Pieter, ik zie dat de teller op 192 blijft staan. Als je eenmaal in een topic gereageerd hebt, gaat de teller in dat topic niet verder. Vreemd zeg!
Maar nu weer terug naar het stappen in Groningen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 27 januari 2010, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANETTE593
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 19:24
|
|
|
Een extra koor- en samenzangavond in de Kruiskerk aan de Naarderstraat in Huizen zal op zondagavond 7 februari om 19.00 uur geheel in het teken staan van de directe hulpverlening voor de slachtoffers van Haïti.
Op zeer korte termijn is door de commissie van Huizen Zingt een zeer gevarieerde avond in elkaar gezet waarop spontaan de belangeloze medewerking is toegezegd door het bekende koor Deo Juvante uit Huizen o.l.v. Bert Moll, de Molukse Koren Immanuël en Pniël en de Gospelgroep Crescendo, o.l.v. J. Tahamata, C. Parinussa en M. Wattimena. Ook zal een Molukse zanggroep o.l.v. Jeannette van Amstel twee liederen zingen. Als spreker is uitgenodigd, de voor “Huizen Zingt” bekende Klaas de Boer uit Urk. Instrumentale medewerking wordt verleend door de van Nederland Zingt bekende violist Martin de Deugd en het orgel zal bespeeld worden door Bert Moll.
De opbrengst van de collecte die deze avond gehouden wordt zal direct gedoneerd worden aan de hulpverlening – en organisatie welke het Huizer echtpaar Jos en Maaike Joosse al jarenlang verlenen in Haïti. Jos als waterbouwkundige en Maaike als verloskundige. Zo mogelijk zal Jos of Maaike zelf aanwezig zijn tijdens deze speciale zangavond om het werk wat momenteel verricht wordt voor de slachtoffers toe te lichten. De opbrengst van de collecte, waarvan niets aan de strijkstok blijft hangen, tijdens deze bijzondere Huizen Zingt, zal direct gedoneerd worden aan het project van Jos en Maaike Joosse die zich inzetten om te helpen in deze bittere nood en armoede. Vanuit Nederland wordt door de stichting Projecthulp Haïti hulp aan kinderen, waterdistributie een prefabwoningbouw gepromoot. Alle hulp wordt aangeboden vanuit een Christelijke visie tot naastenliefde en dat geeft bemoediging voor het dagelijks leven in de Haïtiaanse samenleving. Er is nu een noodactieplan gestart middels constructie van eenvoudige Prefabwoningen voor de meest gedupeerden en het herstel/aanleg van de drinkwatervoorzieningen in de getroffen wijken. Gestreefd wordt om deze constructies een blijvend karakter te geven zodat de bewoners zelf verantwoordelijkheid nemen en daarmee stabiliteit bevorderen.
De speciale zangavond voor directe slachtofferhulp in Haïti, zondagavond 7 februari, Kruiskerk, Naarderstaat, Huizen. Aanvang 19.00 uur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:00
|
|
|
Beste CM leden,
hebben jullie wel eens gehoord van Talitakumi weekends? Dit zijn weekenden die speciaal gericht zijn op innerlijke bevrijding en genezing. Ik ben daar zelf vorig jaar in Oktober naar toe gegaan en het heeft mij vrij veel goed gedaan. Het weekend wordt georganiseerd door Rooms-Katholieken, maar iedere christen van welk geloof ook is van harte welkom om deel te nemen.
Welkom op Talitakumiweekend.nl,
Wij zijn een groep mensen die, vanuit een Rooms Katholieke achtergrond, weekends organiseren en dan bidden voor genezing en bevrijding. Genezing kan zowel lichamelijk als innerlijk zijn. Talitakumi bestaat al ruim 25 jaar en er zijn veel mensen geweest die gebruik gemaakt hebben van deze mogelijkheid en rust en verlichting hebben gevonde
http://www.talitakumiweekend.nl/
Talitakumi betekent: Meisje, Ik zeg je: sta op! (Marcus 05, 41)
Wat ik mij afvraag: Worden bij jullie in de christelijke gemeenten ook zulk soort weekenden georganiseerd?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:10
|
|
|
Wat ik mij afvraag: Worden bij jullie in de christelijke gemeenten ook zulk soort weekenden georganiseerd?
Groeten van Paulus
Ja hoor Paulus, dat soort weekenden worden er bij christelijke gemeentes ook georganiseerd. Dan heten ze bijv: Mannen of vrouwen weekenden. Of encouterweekenden. Of herstelweekenden of herstelweek. Je heb ook specifieke jeugdweekenden. Ook daar is gebed voor genezing en geestelijke opbouw. Als je meer hierover wil ween hoor ik het wel van je. vriendelijke groetjes Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:18
|
|
|
Jeannette schreef:
Een extra koor- en samenzangavond in de Kruiskerk aan de Naarderstraat in Huizen zal op zondagavond 7 februari om 19.00 uur geheel in het teken staan van de directe hulpverlening voor de slachtoffers van Haïti.
Goed idee Jeannette!!! Misschien is het een optie om hier op dit forum het gironr te geven, zodat mensen die niet naar Huizen kunnen toch deze actie kunnen steunen door donaties. Succes Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als jij dit echt humor vind... snap ik niet wat jij onder goedkoop en respectloos verstaat of vind je het stiekum wel leuk zolang je jezelf maar niet als onderwerp ziet? |
tsja... tis duidelijk dat we allebei een hele andere soort humor hebben iig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:28
|
|
|
PIETER649 schreef: | er zijn wel 10000000 vormen van humor. jij hebt de jouwe, ik de mijne. en jij mag dat best als goedkoop en respectloos betitelen, niet iedereen hoeft het leuk te vinden eigenlijk ben ik wel blij dat jij het niet leuk vind.... dat maakt mn humor n stuk exclusiever he, als niet iedereen het fantastisch vind
gevoel voor humor wil voornamelijk zeggen dat je iets als (een poging tot) humor herkent. maar.... dat is jouw sterkste kant niet, geloof ik
maar goed, ik wens je een prettig leven verder |
Als er 1 sterke kant van me is, dan is dat humor wel... Maar ja, duidelijk niet jouw humor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:54
|
|
|
Een Creaknuf voor Klaas Die van jou is tenminste echt door jou gemaakt...ik heb hem eerlijk gejat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:01
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dan zet je toch even de timeout knop in werking of je kunt instellen, dat je alleen door je ``vrienden`` benaderd wil worden voor een privé chat, hetgeen je later weer kunt veranderen, als je dat wil. |
Dan kunnen die vrienden nog steeds met zijn allen tegelijk bij je binnenkomen, Solafide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:03
|
|
|
Hier een liedje over blauw:
http://www.youtube.com/watch?v=ehGfqH8UxV8
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:04
|
|
|
HENK710 schreef: | Dan kunnen die vrienden nog steeds met zijn allen tegelijk bij je binnenkomen, Solafide |
Goeie grutten....zou het??
Tja........ dan weet ik het ook niet meer hoor.......
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 27 januari 2010, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:04
|
|
|
Voor iedereen uit Gelderland:
http://www.youtube.com/watch?v=VO_As7zM-xE&feature=fvw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:08
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Goeie grutten....zou het??
Tja........ dan weet ik het ook niet meer hoor....... |
Alles weten is ook niet alles, Sola! Blijft er altijd nog iets te leren over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | waarschuw ff als je t nog n keer gaat proberen dan... blijf ik thuis |
Oke .. your choice ... maar dan mis je wel wat he' ... lachstuipen kunnen errrrrg leuk zijn hoor ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:17
|
|
|
RELLOK036 schreef: | geef ik ff does een knuffel gewoon daarom |
En ik geef hierbij Rell een knuffel .... Die was gisteren jarig en ben ik zomaar vergeten ... sorryyyyyy Rell ... Alsnog van harte !!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:21
|
|
|
HENK710 schreef: | Alles weten is ook niet alles, Sola! Blijft er altijd nog iets te leren over. |
Ja...gelukkig maar....en....als je alles wist wat er te weten was, maar je had de liefde niet...dan heb je nog niets......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:29
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Dank je wel |
Jij ook bedankt voor je openheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:54
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=aCca5mPMp9A
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 27 januari 2010, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 00:34
|
|
|
Ijzersterke tekst van Willem Vermandere en Herman van Veen is gewoon de beste he.
http://www.youtube.com/watch?v=NtbETP58gnU&feature=related
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 08:20
|
|
|
God die heer is van de hemel en aarde roept alle mensen overal op om zich te bekeren (rechtsomkeer te maken) (handelingen17v30) Denk niet bij jezelf dat het in naam christen zijn je zal redden (johannes3), want de bijl ligt al aan de boom om omgehakt te worden. Elke boom dat geen goede vruchten voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur gegooid.(matteus3) Met andere woorden degene die zich niet willen bekeren (rechtsomkeer) maken, worden straks geworpen in het onuitblusbaar vuur (hel). De manier om gered te worden is door geloof in Jezus christus, namelijk het geloof dat God hem uit de doden heeft opgewekt. (romeinen10v9)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 10:05
|
|
|
MATTHI636 schreef: | God die heer is van de hemel en aarde roept alle mensen overal op om zich te bekeren (rechtsomkeer te maken) (handelingen17v30) Denk niet bij jezelf dat het in naam christen zijn je zal redden (johannes3), want de bijl ligt al aan de boom om omgehakt te worden. Elke boom dat geen goede vruchten voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur gegooid.(matteus3) Met andere woorden degene die zich niet willen bekeren (rechtsomkeer) maken, worden straks geworpen in het onuitblusbaar vuur (hel). De manier om gered te worden is door geloof in Jezus christus, namelijk het geloof dat God hem uit de doden heeft opgewekt. (romeinen10v9) |
Een heel duidelijk stukje Matthi, een christen ben je als je je hart aan Jezus Christus geeft. Je wordt het niet door goede werken, of lidmaatschap van een kerk, door het oplezen van een belijdenis of door de doop. Nee, zoals Joh. 3 zegt/leert : 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’ Alleen door Jezus Christus zullen de mensen geredt kunnen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 14:29
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Een heel duidelijk stukje Matthi, een christen ben je als je je hart aan Jezus Christus geeft. Je wordt het niet door goede werken, of lidmaatschap van een kerk, door het oplezen van een belijdenis of door de doop. Nee, zoals Joh. 3 zegt/leert : 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’ Alleen door Jezus Christus zullen de mensen geredt kunnen worden. |
Amen !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 14:34
|
|
|
INEZ910 schreef: | 't Peerd van ome Loeks is dood, harstikke dood Guster was er nog goud gezond, toen zwoide hoj mit steert ienttrond, moar ja.. nou is er dood.. Best beroemd dus |
haha doet mij denken aan dat ene peerd ...
"Aine draine zeuven Gaitjan zien peerd, Gaitjan zien peerd Aine draine zeuven Gaitjan zien peerd is dood".
Leerde ik vroeger bij piano/ fluitles haha ... Is dat ook Grunings dan ??
Ow ja ... en om bij dit topic te blijven ... Groningen is mij veels te ver ... Dussss ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 15:12
|
|
|
INKA401 schreef: | ja leuk jill, maar zakenlijk ligd dit nou eenmaal héél anders dan in de privé sfeer ... jij snap? |
Ik snap,snap snappie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 15:20
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ijzersterke tekst van Willem Vermandere en Herman van Veen is gewoon de beste he.
http://www.youtube.com/watch?v=NtbETP58gnU&feature=related
Thomas |
Hij is wel goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 16:14
|
|
|
al die paarden gaan dood joh...., heb je ook niks an......?
|
|
Naar boven |
|
|