Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:31
|
|
|
Met het oog op de recente problemen op diverse heidegronden misschien brandblussers meenemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:41
|
|
|
HENK710 schreef: | Met het oog op de recente problemen op diverse heidegronden misschien brandblussers meenemen |
In Friesland leggen ze vennetjes aan op heidevelden maar ja,van die Hollanders kun je zoveel wijsheid niet verwachten he........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:57
|
|
|
Zo neem ik mee aantal blaarpleisters en een vacium pomp als je gestoken word door horsel of een wesp neemt dat je prik weg, Afterbyt om erop te smeren tegen die prikken van al die insecten. Mocht men hartaanval krijgen ben je onder goede handen bij mij kan jou reanimeren mocht dat nodig zijn. Volg elk jaar E.H.B.O. voor herhaling heb het nooit hoeven toe te passen maar mocht het onverwachts iets gebeuren is het reuze handig he. Verder neem ik mee een hangmat en een kleedje en grote tas met pofferts. Vooral niet te vergeten mijzelf met een lach op mijn snoet om te genieten van het stralende weer en zie ik er naar uit om mijn mede broeders en zusters te leren kennen als 1 groot familie.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 15:02
|
|
|
Sjonge, ik krijg er steeds meer zin in, maar ik kan niet meeeee
Ik wens jullie allemaal een geweldige dag vol met zon, feest en calorietjes!!!!
Oh ja; ik heb de everzwijnen omgeleid; ze komen niet meer langs
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 15:08
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Sjonge, ik krijg er steeds meer zin in, maar ik kan niet meeeee
Ik wens jullie allemaal een geweldige dag vol met zon, feest en calorietjes!!!!
Oh ja; ik heb de everzwijnen omgeleid; ze komen niet meer langs
GrZing! |
Is er geen schaapsherder in de buurt met zijn kudde?
Lijkt me geweldig leuk voor alle kleine en grote kinderen !!
Wens jullie heel veel ontmoetingsplezier met zn allen!!
Geniet van zo een mooie dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 15:32
|
|
|
we hopen bij de schaapskooi te zitten, hermiena, dus we zullen waarschijnlijk de hele dag een schaapachtig gezelschap hebben!! lammeren gaan nog geen hele dagen de heide op, he?
overigens; misschien is het leuk, dat wanneer je foto's maakt, deze bijplaatst op je profiel, zodat anderen ze ook kunnen bewonderen..... en dan even op dit forum melden, dat je je foto's opgeladen hebt, zodat we weten op welke profielen we moeten zijn!!
ik heb zelf het aantal mega-pixels vast op cm aangepast, dat is wel zo gemakkelijk!
(sorry, chris, dit gaat je bakken vrije tijd kosten, misschien, om alle picknick plaatjes te keuren, )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 15:34
|
|
|
ANITA324 schreef: | Zo neem ik mee aantal blaarpleisters en een vacium pomp als je gestoken word door horsel of een wesp neemt dat je prik weg, Afterbyt om erop te smeren tegen die prikken van al die insecten. Mocht men hartaanval krijgen ben je onder goede handen bij mij kan jou reanimeren mocht dat nodig zijn. Volg elk jaar E.H.B.O. voor herhaling heb het nooit hoeven toe te passen maar mocht het onverwachts iets gebeuren is het reuze handig he. Verder neem ik mee een hangmat en een kleedje en grote tas met pofferts. Vooral niet te vergeten mijzelf met een lach op mijn snoet om te genieten van het stralende weer en zie ik er naar uit om mijn mede broeders en zusters te leren kennen als 1 groot familie.
Shalom, |
o, ja, mn prikweg. die doe ik ook nog even in mn tas. was ik bijna vergeten, anita!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:21
|
|
|
HANNAH810 schreef: | overigens; misschien is het leuk, dat wanneer je foto's maakt, deze bijplaatst op je profiel, zodat anderen ze ook kunnen bewonderen..... en dan even op dit forum melden, dat je je foto's opgeladen hebt, zodat we weten op welke profielen we moeten zijn!! |
Euh......ik hoop dat mensen dan eerst toestemming vragen aan de mensen die er op staan,ik zou er nl. niet zo blij(zachtjes uitgedrukt) mee zijn om op meerdere profielen terug gevonden te worden.......ik meld het maar even.En ik weet van sommige vrouwen dat ze vanwege hun ex geen foto's plaatsen,dus pleeeeeeeeeease wees voorzichtig met die foto's!
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op vrijdag 21 mei 2010, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:23
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Euh......ik hoop dat mensen dan eerst toestemming vragen aan de mensen die er op staan,ik zou er nl. niet zo blij(zachtjes uitgedrukt) mee zijn om op meerdere profielen terug gevonden te worden.......ik meld het maar even.En ik weet van sommige vrouwen dat ze vanwege hun ex geen foto's plaatsen,dus pleeeeeeeeeease wees voorzichtig met die foto's! |
Maak gewoon een topic aan met foto's van het uitje, en vraag aan elkaar even toestemming. Moet lukken toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:32
|
|
|
zit je nog altijd met mensen op de achtergrond, ed...... dus ik denk dat ik maar geen foto's plaats! dank je voor je zorgvuldigheid, leanne!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:35
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | Maak gewoon een topic aan met foto's van het uitje, en vraag aan elkaar even toestemming. Moet lukken toch? |
Sterker nog,hier geldt het zogenaamde portretrecht(onderdeel van het auteursrecht),zonder toestemming mogen geen afbeeldingen openbaar gemaakt worden.Het internet is mijn werkplek,ik moet mijn privacy beschermen. Laten we daar ook rekening mee houden,net zo goed als anderen rekening houden met het feit dat er geen alcohol gedronken mag worden op de picknick.
Even een aanvulling:ik klink erg streng maar zo ben ik niet hoor,ik zal heus geen heibel schoppen als ik op een foto mocht komen
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op vrijdag 21 mei 2010, 16:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:55
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | picknicken op de hei;. er is veel aandacht voor de picknick op het forum. het hield mij ook een beetje bezig, en ik had ook zo mijn gedachte er over ik denk wat een zielig gebeuren toch allemaal, gescheiden vaders en moeders met kinderen ook singles er tussen, trek men d.v. zaterdag richting de hei, een ieder met zijn ziel onder de arm en zijn iegen verhaal,en dat alles om de zonde wil, om de zonde even op de achtergrond te drukken. | Allereerst wil ik je bedanken voor deze reactie. Want ik denk dat velen zo over mensen denken die gescheiden zijn. Jij bent wat dat betreft eerlijk. Daarom verdien je denk ik ook een eerlijk antwoord. Voor veel mensen is de echtscheiding een groot probleem (geweest). Een van de dingen die je mag weten, is dat het nooit gemakkelijk voor mensen is om een punt achter het huwelijk te zetten. Er zijn echter omstandigheden waarbij het niet anders kom. Een aantal van de gescheidenen komen uit een relatie waar mishandeling voorkwam of misbruik. In een aantal gevallen was er sprake van overspel. En er is een groep, waarbij het leven bij elkaar een hel was. Maar wat je niet mag vergeten dat de geloofscrisis die daarop volgde enorm groot was en dat niemand lichtvaardig afstand genomen heeft van de partner. Wat echter niet het geval is, is dat mensen zielig zijn.
DIKKIE717 schreef: | ik denk dat het beter geweest had, om de binnen kamer op te zoeken, dan zou de HEERE nog wonderen kunnen doen. het volk van israel, die gingen op de hoogten rooken, om alle ellende voor even te vergeten, maar het was een gruwel in de ogen van de HEERE HEERE bekeerd gij mij, want dan zal ik bekeerd zijn. niet die bekeeringkies van ons,is een walg voor de HEERE, stinkt in zijn neusgaten. | Ik ben het met je eens dat bidden heel goed is. Maar gelukkkig is het oordeel aan God gegeven, niet aan mensen. Dit zeg ik niet om mijn eigen daden te vergoeilijken, maar wel omdat ik weet dat alleen God pcies onze motieven kent.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 mei 2010, 16:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 16:59
|
|
|
'k Wil alle picknickers heel veel plezier toewensen! Geniet van de hei, van het zonnetje en vooral van elkaar!
Groetjes, Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 17:42
|
|
|
en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen. geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 17:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Sterker nog,hier geldt het zogenaamde portretrecht(onderdeel van het auteursrecht),zonder toestemming mogen geen afbeeldingen openbaar gemaakt worden.Het internet is mijn werkplek,ik moet mijn privacy beschermen. Laten we daar ook rekening mee houden,net zo goed als anderen rekening houden met het feit dat er geen alcohol gedronken mag worden op de picknick.
Even een aanvulling:ik klink erg streng maar zo ben ik niet hoor,ik zal heus geen heibel schoppen als ik op een foto mocht komen |
ik had er inderdaad even geen erg in, leanne.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 17:54
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen. geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic. |
'k Mocht jullie toch wel een fijne dag toewensen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:05
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen. geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic. |
Ik hebter zin in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Sterker nog,hier geldt het zogenaamde portretrecht(onderdeel van het auteursrecht),zonder toestemming mogen geen afbeeldingen openbaar gemaakt worden.Het internet is mijn werkplek,ik moet mijn privacy beschermen. Laten we daar ook rekening mee houden,net zo goed als anderen rekening houden met het feit dat er geen alcohol gedronken mag worden op de picknick.
Even een aanvulling:ik klink erg streng maar zo ben ik niet hoor,ik zal heus geen heibel schoppen als ik op een foto mocht komen |
anders moet je ff een hoofddoek omdoen...of een buhrka, of een nonnen gewaad..
Nee hoor ik snap jou wel, op internet is alles te vinden. Mij maakt t niet uit al plaatsen ze me op de voorpagina, maar anderen willen dat misschien niet vanwege bepaalde dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:24
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik hebter zin in. |
nou-houwwww, mamaaaa!! ze spotten met mij!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:33
|
|
|
Lieve mensen,
Even een heel belangrijke mededeling!! Dit weekend geld een zonnekracht niveau tussen 7 & 8!
Quote: | Zonkrachtverwachting Tussen begin mei en eind september geeft het KNMI ieder jaar speciale zonkrachtverwachtingen. Het getal 0 houdt in dat er geen gevaar is om snel te verbranden. In de bergen komen waarden van meer dan 15 voor! Dat betekent dat men snel kan verbranden. In Nederland moet men over het algemeen rekening houden met zonnekracht 5, mits het zonnig is. De zonnekracht hangt namelijk van een groot aantal factoren af, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid bewolking en vocht die aanwezig zijn. Ook de dikte van de ozonlaag is van belang. De ozonlaag beschermt de aarde tegen de gevaarlijke ultraviolette straling van de zon. Chloorfluorkoolwaterstoffen (CFK) hebben die laag aangetast. Doordat de ozonlaag aangetast is, kan men sneller verbranden. Gebeurt de blootstelling aan zonlicht regelmatig en over een langdurige periode, dan kan dit ernstige gevolgen hebben, er is dan gevaar voor huidkanker. Het is sowieso raadzaam om gedurende het voorjaar en de zomermaanden niet langdurig zonder bescherming in de zon te bivakeren. Een goede regel is om niet langer dan 15 minuten onbeschermd in de zon te verblijven. |
De UV-factor ligt dit weekend ook erg hoog en KWF kankerbestrijding adviseert dus goede voorzorgsmaatregelen te nemen... Denk er dus allemaal aan om je zonnebrand mee te nemen (met een hoge factor) en je goed te beschermen...denk bijvoorbeeld aan een hoedje of petje en een goede zonnebril. Gezelligheid is belangrijk, maar je gezondheid ook
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 21 mei 2010, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:42
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:47
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik hebter zin in. | mamaaaa!! ze spotten met mij!!
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 21 mei 2010, 18:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIRKJAN078
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 18:59
|
|
|
Lieve mensen,
Morgen gaan we gezellig picknicken op de heide. Het belooft een mooie dag te worden. Vandaag las ik even een gedeelte van het forum. Wat denk ik heel belangrijk is, is om elkaar te leren respecteren, wat voor mening we ook hebben. We zijn allemaal een geliefd kind van God, en Hij ziet door Jezus het positieve in ons, en vergeeft de minder goede dingen die we ook allemaal hebben. Laten we er een mooie dag van maken, genieten van elkaar, de heide, het lekkere eten en drinken, het mooie weer. Iedereen die er is, of niet is, een fijne dag toegewenst.
Tot morgen
Laatst aangepast door
|
DIRKJAN078
|
op vrijdag 21 mei 2010, 21:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mamaaaa!! ze spotten met mij!! . |
Ik zal het eens tegen de knuffelsmurf vertellen,
en toch heb ik dr zin an.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op vrijdag 21 mei 2010, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 19:11
|
|
|
Lieve mensen,
Even een heel belangrijke mededeling!! Dit weekend geld een zonnekracht niveau tussen 7 & 8!
Quote: | Zonkrachtverwachting Tussen begin mei en eind september geeft het KNMI ieder jaar speciale zonkrachtverwachtingen. Het getal 0 houdt in dat er geen gevaar is om snel te verbranden. In de bergen komen waarden van meer dan 15 voor! Dat betekent dat men snel kan verbranden. In Nederland moet men over het algemeen rekening houden met zonnekracht 5, mits het zonnig is. De zonnekracht hangt namelijk van een groot aantal factoren af, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid bewolking en vocht die aanwezig zijn. Ook de dikte van de ozonlaag is van belang. De ozonlaag beschermt de aarde tegen de gevaarlijke ultraviolette straling van de zon. Chloorfluorkoolwaterstoffen (CFK) hebben die laag aangetast. Doordat de ozonlaag aangetast is, kan men sneller verbranden. Gebeurt de blootstelling aan zonlicht regelmatig en over een langdurige periode, dan kan dit ernstige gevolgen hebben, er is dan gevaar voor huidkanker. Het is sowieso raadzaam om gedurende het voorjaar en de zomermaanden niet langdurig zonder bescherming in de zon te bivakeren. Een goede regel is om niet langer dan 15 minuten onbeschermd in de zon te verblijven. |
De UV-factor ligt dit weekend ook erg hoog en KWF kankerbestrijding adviseert dus goede voorzorgsmaatregelen te nemen... Denk er dus allemaal aan om je zonnebrand mee te nemen (met een hoge factor) en je goed te beschermen...denk bijvoorbeeld aan een hoedje of petje en een goede zonnebril. Gezelligheid is belangrijk, maar je gezondheid ook
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 21 mei 2010, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:27
|
|
|
[quote=HANNAH810]en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen.
Hoeveel kleine en hoeveel "grote kinderen" verwacht je want als ik de geest krijg, neem ik een zooitje pannenkoeken mee.
Nee, Edenaren, niet van De Langenberg, maar van huis.
Ik mag wel niks anders zeggen dan wat over consumptieve zaken, edoch :
Echt, ik vind dit een briljant plan, want iemand bedenkt een picknick, bijna in het centrum vh land (want men zegt dat dat Lunteren zou zijn), een simpele picknick, en wat gebeurt er, al bijna 500 reacties vanuit een site die misschien vier,vijfmaal zoveel leden heeft. Echt ongelofelijk. Petje af voor de bedenker van dit goeds. De een neemt de ander mee, de toegang is gratis, het weer is top, iedereen (nou ja iedereen) is vrij. En het gaat om een super gezellig en vredig gebeuren.......... een picknick
Ben benieuwd of dit nog een vervolg krijgt........ Waarschijnlijk is het de bedoeling om alles zo simpel mogelijk te houden, maar als er iemand rond wil gaan om een e mailadressenlijst te maken, dan kan je wat gemakkelijker iedereen vinden en eventueel ook foto's daarmee uitwisselen.
Zelf ben ik tegen 15.00 weer weg. Haal dan een zus op in Ede-W en dan naar huis. Maar ik heb echt zin in deze happening morgen.
Groeten en slaap lekker,
AdriaanI
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
Misschien de boswachter nog even bellen dat jullie de hei gaan bezetten Al heb je pech dat je met zo'n grote groep eerst wel een vergunning aan moet vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
Willen degenen die roken oppassen met vuur... de hei kan erg droog zijn. Mijn advies is neem van huis iets mee waarin je je peuken kan doven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 20:36
|
|
|
CHRISTIAN982 schreef: | bijna in het centrum vh land (want men zegt dat dat Lunteren zou zijn) |
Klopt. Er staat zelfs een speciale steen als markeringsteken van het middelpunt!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 21 mei 2010, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:17
|
|
|
ik ga op reis (o nee sorry picknick) en ik neem mee:
Een in stukkies gesneden watermeloen (lekker voor de dorst) en natuurlijk een zak met spekkies voor de kids en eh.... broodjes, krentenbollen, zonnebrand, tekenpen, pleisters, en ehh, misschien ook nog wel een pot zelfgemaakte rabarber jam (als hij zo tenminste nog wil lukken hoor)
en natuurlijk EEN HEEL GOED HUMEUR
ik heb er zin in .............
|
|
Naar boven |
|
|