Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 20:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | 1 probleem ondervind ik nog vaak op de laptop vista en IE8 werkt niet althans voor CM.
en het rare is ik heb pc met vista en IE8 en dat werkt welvoor CM. |
je zou dan op je laptop dezelfde configuratie moeten hebben als op je pc...maar dan moet je laptop herinstalleren en dat is ook wel een klus die wat kennis vergt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:17
|
|
|
printer gekocht en geinstalleerd en kabels aangesloten maar geen verbinding. Rara Na lang zoeken, werken de usb niet en ook webcam niet. Kast opengemaakt en overal gezocht en nog prima. Zoeken bij configuratiescherm bij poorten en ze werken prima. Nog raadsel
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op maandag 20 februari 2012, 11:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 22:06
|
|
|
HERMAN388 schreef: | printer gekocht en geinstalleerd en kabels aangesloten maar geen verbinding. Rara Na lang zoeken, werken de usb niet en ook webcam niet. Kast opengemaakt en overal gezocht en nog prima. Zoeken bij configuratiescherm bij poorten en ze werken prima. Nog raadsel |
Hallo Herman. Ik heb het zelfde gehad met de mijne en aan het eind zei de comp dat hij 2 drivers niet kon vinden en heb toen alles van de comp afgehaald en dacht ik breng hem terug en koop een andere maar 2 dagen later nog weer geprobeerd en toen werkte wel alles misschien een optie. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 25 april 2012, 20:59
|
|
|
HERMAN388 schreef: | printer gekocht en geinstalleerd en kabels aangesloten maar geen verbinding. Rara Na lang zoeken, werken de usb niet en ook webcam niet. Kast opengemaakt en overal gezocht en nog prima. Zoeken bij configuratiescherm bij poorten en ze werken prima. Nog raadsel |
Dan had je mazzel. Het probleem kan namelijk ook in de BIOS hebben kunnen liggen. Als daar je USB-poorten zijn "disabled", kan je ook niks beginnen in Windhoos.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 25 april 2012, 22:07
|
|
|
BEUN656 schreef: | Dan had je mazzel. Het probleem kan namelijk ook in de BIOS hebben kunnen liggen. Als daar je USB-poorten zijn "disabled", kan je ook niks beginnen in Windhoos. |
Negen van de tien mensen weten niet eens wat Bios betekent Beun... het is niet standaard dat usb disable staat in de Bios, daarnaast kunnen ook andere oorzaken debet zijn aan het probleem...drivers...conflicten (hardware) enz.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:02
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Negen van de tien mensen weten niet eens wat Bios betekent Beun... het is niet standaard dat usb disable staat in de Bios, daarnaast kunnen ook andere oorzaken debet zijn aan het probleem...drivers...conflicten (hardware) enz. |
Klopt. Maar sinds er in Windhoos "Plug 'n Pray" is geimplementeerd zijn problemen met drivers en IRQ-conflicten aardig getackled meen ik te weten. Maar dat heel veel mensen niet weten wat een BIOS is, dat geloof ik direct. Misschien wel aardig om ff een linkje te geven:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BIOS
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 26 april 2012, 00:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:13
|
|
|
MARISKA601 schreef: | 1 probleem ondervind ik nog vaak op de laptop vista en IE8 werkt niet althans voor CM.
en het rare is ik heb pc met vista en IE8 en dat werkt welvoor CM. |
Tja... Om te beginnen klinkt het woord Vista al erg Vies. Dat komt omdat Vista eigenlijk zo had moeten zijn zoals versie 7 nu is. Het probleem zat 'm namelijk in het geduld van de clientele van onze grote vriend Willem Gaatjes. Die geeft er gewoontegetrouw z'n troetelkindje Internet Explorer (IE) bij. En laat nou juist die laatste niet erg betrouwbaar zijn... Google Chrome is daarentegen een hele goeie optie. Erg snel en betrouwbaar. Zelf prefereer ik het bekende Vuurvosje, ofwel Firefox vanwege z'n betere ondersteuning van websites.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 26 april 2012, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En verander dan over al je wachtwoord.. msn, mij space, facebook. En ook je wachtwoord op CM.... |
Nee Mariska, maak je niet ongerust hoor. Hackers van het soort, die spullen van o.a. KPN lamleggen, zijn niet uit op huis-tuin-en-keuken-wachtwoorden. Het was ze slechts te doen om eens zo'n grote jongen als KPN met 2 miljoen klanten eens lekker op stang te jagen en dat was ze gelukt.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 26 april 2012, 00:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | slaat nergens op.... |
Precies, mensen maken fouten. Computers niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:32
|
|
|
TINK100 schreef: | router herkent lappie niet en omgekeerd lijken ze elkaar ook niet te herkennen...wat nu gedaan??? |
In zo'n geval lekker het raam uitsmijten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:46
|
|
|
BEUN656 schreef: | Tja... Om te beginnen klinkt het woord Vista al erg Vies. Dat komt omdat Vista eigenlijk zo had moeten zijn zoals versie 7 nu is. Het probleem zat 'm namelijk in het geduld van de clientele van onze grote vriend Willem Gaatjes. Die geeft er gewoontegetrouw z'n troetelkindje Internet Explorer (IE) bij. En laat nou juist die laatste niet erg betrouwbaar zijn... Google Chrome is daarentegen een hele goeie optie. Erg snel en betrouwbaar. Zelf prefereer ik het bekende Vuurvosje, ofwel Firefox vanwege z'n betere ondersteuning van websites. |
Klopt je verhaal wel Beun? of heb je aandelen bij Chrome???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:49
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Klopt je verhaal wel Beun? of heb je aandelen bij Chrome??? |
Ik aandelen in Google? Bullcrap. Firefox is eigenlijk net zo goed als Chrome maar iets langzamer maar uiteindelijk wel beter in z'n ondersteuning van websites.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 26 april 2012, 00:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:50
|
|
|
BEUN656 schreef: | Klopt. Maar sinds er in Windhoos "Plug 'n Pray" is geimplementeerd zijn problemen met drivers en IRQ-conflicten aardig getackled meen ik te weten. Maar dat heel veel mensen niet weten wat een BIOS is, dat geloof ik direct. Misschien wel aardig om ff een linkje te geven:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BIOS |
IRQ hmm ...conflicten hoor je nu zelden idd ...maar zeg nooit ..nooit
Een aardig detail is te weten dat er zins de 286,386,486 pc er weinig op dat punt is veranderd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:53
|
|
|
LEONARD480 schreef: | IRQ hmm ...conflicten hoor je nu zelden idd ...maar zeg nooit ..nooit
Een aardig detail is te weten dat er zins de 286,386,486 pc er weinig op dat punt is veranderd. |
Nou, ik zou willen zeggen: sinds de eerste Pentium in 1993. Het is alleen maar sneller geworden vergezeld gaand met grotere capaciteiten enzo...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 19 mei 2012, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:53
|
|
|
BEUN656 schreef: | Aandelen in Google? Bullcrap. Firefox is eigenlijk net zo goed als Chrome maar iets langzamer maar uiteindelijk wel beter in z'n ondersteuning van websites. |
Maar Beun.. om ze zo direct met elkaar te vergelijken...is echt te kort door de bocht.
Iedere browser heeft z'n voor en nadelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:56
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Iedere browser heeft z'n voor en nadelen... |
Ja, mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:58
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ja, mee eens. |
Maar Beun ..ik zie wel dat je aardig op de hoogte bent..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 01:07
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Maar Beun ..ik zie wel dat je aardig op de hoogte bent.. |
Ach, wat heet... Ik ben al sinds 1992 aan het hobbyen met PC's. En toch leer je er altijd wel bij. De ontwikkelingen staan immers niet stil. Dat verklaart misschien wel waarom ik inmiddels triple-boot op mijn systeem heb en dus naast Windhoos XP en 7 ook Linux draai. Ik draai PCLinux 2012 (zelfs op mijn netbook) en ik moet zeggen: die is erg goed. Erg makkelijk om te installeren ook. Verder in het dagelijks gebruik lekker snel en betrouwbaar. Geen gedoe met virussen en spyware, malware enz...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 26 april 2012, 01:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 17:59
|
|
|
Beste mensen,
Luistert en huivert... Even een tip voor de warme dagen... Zoals men wel zal begrijpen produceert electronica warmte. Welnu, zo ook computers. En misschien wel juist met name computers! En daarmee doel ik juist op de afzonderlijke onderdelen als het moederbord, de processor, het geheugen en harde schijf. Om die laatste even nader onder de loupe te nemen: de harde schijf is eigenlijk een stuk mechanica die een standaard draaitemperatuur heeft van zo ongeveer 30 graden. Tel daar de omgevingstemperatuur bij op en je komt al gauw op een slordige 45 tot 50 graden, of hoger. En juist die 50 graden is een kritiek punt! En daarmee loop je dus een reële kans op een crash. Als een harddisk gaat crashen is het einde oefening. Juist ook voor je gegevens! Maak dus een backup en zorg voor voldoende verkoeling voor je computer. Om het een en ander in te gaten te houden raad ik sterk aan een programma te installeren die de temperatuur in de gaten houd, zoals bijvoorbeeld: HDD Temperature. Verder zijn er allerlei programmaatjes voor handen om de temperatuur van de andere onderdelen in de gaten te houden. Meestal vind je wel zoiets op de website van het merk van je moederbord. En anders moet je maar even Googelen. Succes!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 24 mei 2012, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 18:47
|
|
|
BEUN656 schreef: | Beste mensen,
Luistert en huivert... Even een tip voor de warme dagen... Zoals men wel zal begrijpen produceert electronica warmte. Welnu, zo ook computers. En misschien wel juist met name computers! En daarmee doel ik juist op de afzonderlijke onderdelen als het moederbord, de processor, het geheugen en harde schijf. Om die laatste even nader onder de loupe te nemen: de harde schijf is eigenlijk een stuk mechanica die een standaard draaitemperatuur heeft van zo ongeveer 30. Tel daar de omgevingstemperatuur bij op en je komt al gauw op een slordige 45 tot 50 graden, of hoger. En juist die 50 graden is een kritiek punt! En daarmee loop je dus een reële kans op een crash. Als een harddisk gaat crashen is het einde oefening. Juist ook voor je gegevens! Maak dus een backup en zorg voor voldoende verkoeling voor je computer. Om het een en ander in te gaten te houden raad ik sterk aan een programma te installeren die de temperatuur in de gaten houd, zoals bijvoorbeeld: HDD Temperature. Verder zijn er allerlei programmaatjes voor handen om de temperatuur van de andere onderdelen in de gaten te houden. Meestal vind je wel zoiets op de website van het merk van je moederbord. En anders moet je maar even Googelen. Succes! |
Beun, je bent een techneut van formaat, laat me toe te zeggen eentje van onschatbare waarde. CM zal niet crashen door jouw !! Een pluim op je hoed. Ofte gewoon merci voor de tip
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 24 mei 2012, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 21:03
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beun, je bent een techneut van formaat, laat me toe te zeggen eentje van onschatbare waarde. CM zal niet crashen door jouw !! Een pluim op je hoed. Ofte gewoon merci voor de tip |
At your service... Maar mensen, mocht het nou niet lukken om met een paar simpele maatregelen de temperatuur onder controle te houden, dan raad ik aan om naar de computerwinkel te gaan om hardware-matig de temperatuur onder controle te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 23:39
|
|
|
BEUN656 schreef: | At your service... Maar mensen, mocht het nou niet lukken om met een paar simpele maatregelen de temperatuur onder controle te houden, dan raad ik aan om naar de computerwinkel te gaan om hardware-matig de temperatuur onder controle te houden. |
Hardware-matig is noal breed he Beun ...of het om een laptop of pc gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:47
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Hardware-matig is noal breed he Beun ...of het om een laptop of pc gaat |
Ik vond het wel een slimme tip Leonard..... Ik heb een E book gekocht en ben nu aan het uitvogelen hoe ik er boeken opzet.....ook weer zo'n lekkere klus voor een digibeet als ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:30
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Hardware-matig is noal breed he Beun ...of het om een laptop of pc gaat |
Ja, das waar. Maar voor de desktop kun je genoeg doen om "het hoofd" koel te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vond het wel een slimme tip Leonard..... Ik heb een E book gekocht en ben nu aan het uitvogelen hoe ik er boeken opzet.....ook weer zo'n lekkere klus voor een digibeet als ik... |
Ebooks en andere tablets hebben niet zo snel koelproblemen. Desktops, laptops en netbooks wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:47
|
|
|
Men lost het bij tablets op door de warmte via en groot oppervlak aan aluminium af te geven. Dat voert de wamte af. Apple doet dat ook met de IMac en de Macbooks. Daarom zit er ook geen hinderlijk geluid makende ventilator in. Wie zijn computer uit doet, merkt hoeveel herrie die dingen maken. Beun jheeft echter wel gelijk, als het te warm wordt, krijg je ellende. Ook al ben je nog zo netjes in huis: laat je computer om de twee jaar schoonmaken, zeker als je rookt. En vervang de ventilator als hij rare geluiden maakt.
Thomas, je hoeft niet te stoppen met roken, het roken stopt jou wel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 26 mei 2012, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GEKKO503
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 22:16
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik heb dus het volgende:
Ik heb de Windows live movie maker beta. Maar wil eigenlijk de vorige versie terug hoe kan ik dat krijgen???? |
www.google.nl weet je welke versie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:17
|
|
|
GEKKO503 schreef: | www.google.nl weet je welke versie? |
Heb inmiddels een engelse versie van messenger met de engelse versie van movie maker ( al heel lang). Laat het maar zo tot dat ik een andere laptop koop. Maar wel stom hoor dat ie op andere laptops wel werkt. Had eerst de beta-versie gedownload (als aut. update). Daar deed ie het gewoon niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:30
|
|
|
HELP!!!!
Ik heb een heel groot pc probleem(een vriend van me, dus ook mijn probleem).
Hij zat zijn toestenbord schoon te vegen met een kwastje, en nu staat het beeld op het beeldscherm ondersteboven.
WIE WEET HOE DAT KAN EN WAAROP JE MOET KLIKKEN OM DAT WEER GOED TE KRIJGEN. (en wie weet dus wat voor knopje hij wellicht heeft aangeraak per ongeluk waardoor dat kon gebeuren?) ALVAST BEDANKT!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 11 juni 2012, 14:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:33
|
|
|
Het is ondertussen al opgelost, voor degenen die hebben meegedacht bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|