ChristianMatch

Forum

Uitnodiging
Ga naar pagina Vorige 1 ... 137 138 139 140 141 142 143 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
ROOSJE226

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 02:40

Wat een mooi gedicht Roosje, Ik weet niet waar je deze vandaan gehaald heb , maar een heel warm verhaal ook , en inderdaad waar gaat het om in het leven??

Groetjes andere Roosje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 09:11

RELLOK036 schreef:
dus mensen in de buurt van arhem, als je niks te doen hebt 6 feb ff sas mailen.....
mailen kan zonder 6 feb rellok Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 10:10

DANIEL777 schreef:
mailen kan zonder 6 feb rellok Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
jij komt dus helpen oke mooi weer er 1 bij Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 13:22

Sola... van harte!! Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 14:24

ROBBEDOES873 schreef:
Een hele dikke knuffel voor alle "LIEVE" mensen op cm Kussende smiley
De rest krijgt een klein knufje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Is dit jouw manier om excuses te maken of om vrede te stichten, want ik kreeg de indruk dat je ons niet zo lief vond gisteren.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 15:07

PIETER649 schreef:
Sola... van harte!! Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Thnx Pieter Verlegen lachende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 25 januari 2010, 15:11
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 15:59

Sola, van harte gefeliciterd en dat je een fijne dag mg hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 16:24

MARISKA601 schreef:
Sola, van harte gefeliciterd en dat je een fijne dag mg hebben.

Thnx Maris. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 16:58

Sola, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen in je nieuwe levensjaar!

Groetjes,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 16:59

CHATULIEM619 schreef:
Is dit jouw manier om excuses te maken of om vrede te stichten, want ik kreeg de indruk dat je ons niet zo lief vond gisteren.

klein knufje dus... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 17:55

MARIJAN072 schreef:
Sola, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen in je nieuwe levensjaar!

Groetjes,
Marijan

Dank je wel Marijan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA472

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:02

Hallo allemaal,

Leek me best leuk, een avondje uit in Groningen. Ik woon zelf ook in het noorden. Maar het weekend van 12-13-14 maart is ook het 25+ weekend van de Stichting 25+, in Zelhem. Dat is een christelijke organisatie die zich richt op jongeren boven de 25. Zij houden een paar keer per jaar conferenties en weekenden. Kijk maar op www.25-plus.nl.
Ik dacht: ik noem het maar even, misschien vinden sommigen van jullie dat ook wel leuk.
Succes verder! Groetjes, Anna

Laatst aangepast door
ANNA472
op maandag 25 januari 2010, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:06

SARIJS794 schreef:
Het Peerd van Ome Loeks. Doet dat nog wat? Knipoog smiley Knipoog smiley

Is dat een beroemd paard ofzo Smiley die vol vragen zit

Ik ken wel het paard van de waard in Bolsward. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:12

Sola van harte gefeliciteerd en nog vele jaren erbij...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA472

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:33

Je kunt ook best iemand heel "neutraal afwijzen". Bijvoorbeeld door te schrijven: "Leuk dat je mailde en dat mijn profiel je aansprak. Op dit moment heb ik echter al een ander contact lopen (of meerdere) en wil zien hoe dit verder gaat. Aangezien ik niet teveel contacten tegelijk wil, is verder contact dus niet zo handig. Ik wens je veel succes met je verdere zoektocht".
Ik ben een keer op die manier "afgewezen", en ik vond dat de desbetreffende jongen dit goed had verwoord. Ik voelde me dan eigenlijk ook helemaal niet afgewezen. Groetjes, Anna

Laatst aangepast door
ANNA472
op maandag 25 januari 2010, 18:34
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:41

ik heb het niet helemaal gelezen...
het kon me namelijk niets schelen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA472

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:49

Ds. Jaap van der Windt uit Delfgauw heeft hier een leuk boekje over geschreven: "Niet meer dan eerlijk. Bijbels pleidooi voor sober leven.". Hierin schrijft hij onder andere hoe wij onze CO2 uitstoot kunnen verminderen door ander consumptiegedrag. Websites voor meer info over dit soort onderwerpen zijn: www.tear.nl en www.cenet.nl (christelijk ecologisch netwerk).
Ds van der Windt heeft ook een website gemaakt over zijn op te richten "deltagroepen", waarin hij zijn soberheidsmodel in praktijk wil brengen. www. deltagroepen.nl

Ik vind het ook jammer dat het niet meer leeft. Maar als we over 500 jaar een leefbare planeet willen hebben, moet er wel wat gebeuren. En een beter milieu...begint bij jezelf!

Groetjes, Anna
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIJN553

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:56

ANITA324 schreef:
neem eens de tijd

neem eens de tijd
en toon je bereid
licht om je heen te verspreiden
zeg dan verblijd
dat Jezus je leidt
ook in het laatste der tijden

strooi maar in 't rond
het brood dat je vond
door al je liefde te delen
en laat de wond
die smart'lijk ontstond
door jouw verzorging weer helen

geef toch je trouw
zoveel als eens jou
voor jouw geluk werd gegeven
spreek: ik aanschouw
de rots waar'k op bouw
dan wordt je leven pas leven

Tsja, Anita super natuurlijk als je dit kunt ! Ik kom de drempel niet echt over om dit te verspreiden. Maar, met alle respect, of we nu in het laatste der tijden leven; dat weet niemand.........Hopelijk zijn er over 5.000 jaar nog steeds mensen die geloven in Zijn komst.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:28

Eigenlijk wel een emotioneel onderwerp: mensen die de schepping aan het opofferen zijn voor hun eigen gewin en genoegen. Moeten we ons zorgen maken of niet?

Onze consumptiemaatschappij is nog niet zo heel oud. Pas vanaf de 19e eeuw is hij ontstaan en pas na de 2e wereldoorlog werd al die overvloed ook voor de grote massa bereikbaar (een auto èn een huisdier voor iedereen). Ten tweede heeft onze welvaartsmaatschappij een enorme aantrekkingskracht op de rest van de wereld.
Alle landen op onze planeet streven naar welvaart en rijkdom. Een raar menselijk trekje, maar het is gewoon een feit. We kunnen China moeilijk verbieden of kwalijk nemen, dat ze net als wij ook rijk en machtig willen worden. Of India. Of Brazilië. Of wie dan ook ter wereld.

Vreemd genoeg hebben onze voorouders ook altijd hun voorraden verbruikt. Eerst hebben we in Nederland alle bossen bijna vertimmerd of verbrand. Daarna gingen we turf steken. We boorden steenkolenlagen aan. Vonden olie in Schoonebeek en later gas in Groningen. En even later plantten we ook nog 2 kernenergiecentrales langs het water.
Toen energie erg duur werd (het prijsmechanisme) en het mileubewustzijn wat groeide, kwamen er windmolens en zonnepanelen.

Al bij al zijn we grootverbruikers geworden van energie, grondstoffen en ruimte. En als het aan gewone Afrikanen, Aziaten en inwoners van Latijns-Amerika ligt, worden zij net zo rijk als wij. Een land als Zuid-Korea behoorde lang tot de armere landen. China is in hoog tempo ons aan het voorbijstreven. En ook een land als India legt snelwegen per strekkende kilometer aan.

En het gekke is: de aarde verdraagt het nog steeds. Op den duur komt er namelijk een omslagpunt. Onze lucht en rivieren in Nederland zijn schoner dan pakwek 40 jaar terug. Het vervelende met onze auto's is, dat zij weliswaar schoner en milieuvriendelijker zijn geworden, maar door het toenemende motorvermogen betekent dat niet dat ze veel minder brandstof zijn gaan slurpen. Integendeel. Toch vloeit de aardolie nog van alle kanten Rotterdam binnen. Het kan niet op. Of toch wel?

Als het op raakt, komen er nieuwe of al bestaande uitvindingen op de markt, zodat we rustig kunnen doorgaan met onze hoge levensstandaard. De ideeën zijn er wel. We kunnen best terug naar het welvaartsniveau van 1970 of desnoods 1990. Toen hadden de meesten het van ons ook al goed, hier in Nederland. Willen we dat met z'n allen? Niet echt, ben ik bang. Gezien het grote aantal vakantiefoto's hier op CM is dat rondreizen per vliegtuig toch wel erg prettig. Knipoog smiley

Kortom, zolang het prijsmechanisme ons niet dwingt tot andere keuzes, energie nog steeds goedkoop is (mijn gasrekening bestaat slechts voor één vierde deel uit geleverd gas) en mileukosten niet 100% doorberekend worden in de productie èn in het transport, dan gaan we gewoon verder met consumeren. Pas als het te duur wordt allemaal, ja dan gaan we serieus nadenken over ander gedrag. Eh... mits het onze concurrentiepositie niet in gevaar brengt, uiteraard. Want ook een kenniseconomie is belastend voor het mileu.

Kortom, er liggen kansen en gevaren. Maar dat we ons leefmilieu bewust aan het vernietigen zijn, vind ik zelf moeilijk om te zien. Ook China zal ontdekken dat ze niet eindeloos hun milieu kunnen vervuilen. Net zoals wij dat rond 1965 door kregen. En anders: een extra milieubelasting op bepaalde producten.

Wat wij zelf kunnen doen: misschien op de fiets met vakantie? Lachende smiley

P.S. Wie weet er waarom er geen zure regen meer valt? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:40

HAAS141 schreef:
beste cm-ers!

wij zijn heel blij met onze nieuwe woning en momenteel wordt er druk geklusd.
maar wij zoeken nog 1-2 mensen die ons willen helpen op 6 februari met overhuizen.
voor eten, drinken en een goede werksfeer wordt gezorgd Lachende smiley
heb jij tijd of zin om een dag, een dagdeel of een paar uurtjes te helpen, laat het ons even weten.

groet aernoudt & sas

ps het is in dieren (ligt tussen arnhem - zutphen - apeldoorn)

Ik heb hier ook wel dieren , maar die zijn nog niet aan het verhuizen toe Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:43

CHATULIEM619 schreef:

Wij Chatuliem, het koninklijk meervoud?

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:48

Het valt me op dat we in de maatschappij nieuwe normen en waarden aan het ontwikkelen zijn. Was het vroeger de 10 geboden, nu is het vervangen door nieuwe religies, zoals gezondheid en milieu. Op zichzelf is het wel voor te stellen, maar we moeten oppassen ons schuldgevoelens aan te laten praten.

Allereerst is milieu big business op dit moment. Dat is de reden waarom het zo gepromoot wordt, omdat er zoveel in te verdienen valt. Hoogezand, een gemeente bij mij in de buurt, vraagt per aangeboden vuil niscontainer schaamteloos 7 euro. Wij scheiden keurig ons afval, op de vuilnis wordt het keurig bij elkaar gevoegd.
Waarom de nadruk op windenergie? Het levert te weinig op om ons in onze behoefte te voorzien. Terwijl het alternatief, verwarming via de aarde, die echt besparend werkt niet gestimuleerd wordt? Waarom worden zonnecollectoren niet standaard op ieder huis gezet??? Als de regering het echt zo belangrijk vond, deden ze er veel meer aan. Nu is het alleen maar om geld te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:50

THOMAS968 schreef:
Wij Chatuliem, het koninklijk meervoud?

Thomas
Zonder dat je erbij was, veronderstel je dat ze alleen mij maar niet lief vond? Domme opmerking joh. Je weet niet eens waar het over gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA472

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:58

Ik vergeet een hele leuke website! www.timetoturn.nl. Staan ook veel achtergrond verhalen op.
Je kan wel schrijven dat "de politiek" er te weinig aandoet, of "men" etc en dat het "big business" is. Maar uiteindelijk gaat het er toch om wat jij en ik concreet doen. En dan zijn er best heel veel dingen. Inderdaad de auto eens laten staan, minder vlees eten, duurzame produkten kopen, fair trade produkten, spaarlampen, een watersparende douchekop etc. En niet altijd willen wat de buren ook willen. (er is laatst een onderzoek geweest onder lottowinnaars. Wat blijkt? In de hele straat van z'n winnaar, hebben binnen korte tijd heel veel mensen een nieuwe(re) auto, dus ook de mensen die niets gewonnen hebben. Het begint ermee dat de winnaar een nieuwe auto kopen, en dan volgen de buren onder het mom van: "wat de buren hebben,willen wij ook".)
Daar gaat dus ook dat boekje over: dat wij als christenen in ons consumptiegedrag, ons best mogen onderscheiden van niet-christenen
Naar boven

Auteur Bericht
JEANETTE289

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:58

MARISKA601 schreef:
ik heb het volgende gevonden op internet over stalken.
te lang om hier neer te zetten.
daarom zet ik de link hier neer.

http://www.maatschappelijkwerk.com/scriptie/stalking/stalking.htm#_Toc9166589

Mariska, bedankt voor de link. Hier staat veel info in zeg! Ik heb last gehad van m'n ex die me digitaal stalkt. Stuurt mailtjes die ik ongewenst vind en mailt naar m'n vrienden en familie dat ik op een datingsite sta. Terwijl dat nogal persoonlijk is. Hij probeert hiermee te bereiken dat ik stop met deze site. hij vind nl. dat ik geen relatie mag aangaan, terwijl hij nota bene zelf via cm een vriendin heeft.... Hij had elke keer spijt, maar de derde keer werd ik zo boos dat ik melding heb gedaan bij de politie. en nu maar hopen dat het stopt...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 20:02

windenergie is 1 van de grootste zwendels en milieudelicten dat op dit moment speelt.

om te beginnen sterven miljoenen vogels en vissen door het gebruik.

heb je zo´n kreng weleens van dichtbij bekeken??? enig idee hoeveel energie het produceren van het materiaal alleen al kost? nog afgezien van het materiaal an sich.

er staat veel en vaak wind in nederland, toch moet er een achterliggende mogelijkheid zijn... daarom blijven de steenkoolcentrales toch nog nodig.

al met al een door linkse politici geindoctrineerde hoax.
toen enkele maanden geleden uitkwam dat milieuwetenschappers bewust Geschokte, onthutste smiley ons voorliegen met valse gegevens, werd daar nauwelijks reactie op gegeven, de uit de milieucriminaliteit komende milieuminister mevr Kramer kwam niet verder dan het veroordelen van de computerkraak waarmee de gegevens boven tafel kwamen...

Chatuliem heeft gelijk.. in plaats van de geldverslindende windenergie kan men beter inzetten op aardwarmte
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 20:06

ROBBEDOES873 schreef:
Een hele dikke knuffel voor alle "LIEVE" mensen op cm Kussende smiley
De rest krijgt een klein knufje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Thanks Robbedoes, of ik nu een dikke knuffel of een klein knufje krijg. Lachende smiley
Tel je zegeningen hè. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 25 januari 2010, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
JEANETTE289

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 20:06

Roosje,
Helemaal gaaf dit, dit is de kern van volwassen zijn. Als je zo bent, ben je perfect, dat is natuurlijk niemand, maar met iemand die hier een beetje in de buurt komt zou ik inderdaad het weer aandurven, helaas zijn deze mensen schaars. Of ken jij ze?
Naar boven

Auteur Bericht
BLUEEYED526

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 20:20

ik dit ooit eens begrepen van een bijbelstudie , en vind het wel intressant om hier neer te zetten;

Waarom Johannes Jezus doopte, heeft ook een diepere betekenis

God gaf ons Zijn Wet door Mozes evenals het offer van de verlossing, zodat wij verzoening konden verkrijgen voor onze zonden en ongerechtigheden. Hij verordende Aaron, de broer van Mozes, als hogepriester en Hij liet hem het verzoeningsoffer opofferen op de tiende dag van de zevende maand, de Grote Verzoendag, zodat een jaar van Israël's zonden kon worden weggewassen (Leviticus 16).

Hij specificeerde dat het offer van de Grote Verzoendag enkel kon worden opgeofferd door de afstammelingen van Aaron. God opende de weg voor de Israëlieten om voor al hun zonden door het opleggen van handen te verzoenen, het offer voor de verzoening dat door Aaron en zijn afstammelingen geofferd werd. Dit is de wet van de verzoening die God voor ons maakte.

Johannes maakte duidelijk dat Jezus de Verlosser(offer) van de mensheid is. En in het tijdperk van het Nieuwe Testament, was Johannes de Doper een afstammeling van Aaron en de laatste hogepriester van het Oude Testament. En Johannes de Doper, als de Profeet van God en de vertegenwoordiger en hogepriester van de mensheid, doopte hij Jezus, de Zoon van God, die kwam om de zondaars te redden en alle zonden van de mensheid aan Zijn hoofd door te geven.

Alle mensen zijn inderdaad gezegend om in staat te zijn om hun zonden door Johannes de Doper aan Jezus door te geven. De rol van Johannes de Doper was die van hogepriester die de mensheid vertegenwoordigd, de dienaar van God die al onze zonden aan Jezus doorgaf.

Johannes de Doper is de vertegenwoordiger en de hogepriester van de mensheid die door God was gezonden, en de boodschapper die 6 maanden vóór Jezus gezonden was. Aan de andere kant, was Jezus het Lam van God die alle zonden van de wereld wegnam, terwijl Johannes de Doper de hogepriester was die de zonden van de wereld door het doopsel aan Jezus doorgaf. Johannes de Doper was de dienaar van God.

Kortom door de doop van Johannes aan Jezus , werd er door een priester (Johannes) de zonden van de wereld aan Jezus doorgegeven. Zoals het met een offer betaamd een zichtbaar teken voor ons allen dat Jezus echt de zonden van ons allen heeft op zich genomen!!!

Zie het Lam Gods dat de zonden der wereld wegneemt!!! Dat zei Johannes.

(ps ter info, Johannes was een zoon van Zacharias de priester, in de tijd van de romeinen heeft herodes zelf een hogepriester aangesteld niet uit het geslacht van levi)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 20:37

http://www.youtube.com/watch?v=DtsXEJOlKwU
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 137 138 139 140 141 142 143 ... 6194 Volgende
Pagina 140 van 6194