ChristianMatch

Forum

'Te goed voor deze wereld'
Ga naar pagina Vorige 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 15:42

JILL658 schreef:
Weet je Liesbeth Jezus vraagt niks van je. Als je Jezus lief hebt dan doe je vrijwillig wat Jezus graag zou willen. Jezus legt je niks op. Je hoeft niets te doen om zijn liefde te ontvangen. Hij geeft het om niet.
Het enige wat jij en ik moeten doen is Hem aannemen als de Zoon van God de Vader en dat Hij voor onze zonden aan het kruis is gegaan. Gestorven en begraven . Weder opgestaan is uit de dode en zittende aan de rechterhand van God de Vader.
Shaloom Jill

Jill, volgens mij bedoelen we hetzelfde.
Jezus vraagt wel degelijk wat van ons, alleen is ons (schamele) antwoord voor Hem geen voorwaarde om ons Zijn liefde en genade te geven. Gode zij dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 15:44

JILL658 schreef:
LIESBETH326 schreef:
Het volgen van Jezus is denk ik idd heel divers. Maar dat is niet omdat ieder mens zelf bepaalt in welke mate hij/zij Jezus volgt. Jezus vraagt van ieder van ons ons hele hart en totale gehoorzaamheid.
Nee, God heeft ieder mens uniek geschapen, met eigen liefhebberijen, zwakheden, gedachten, gevoelens, etc. Dat maakt denk ik dat het volgen van Jezus per persoon kan verschillen. Nauw contact met de Schepper is nodig om te weten wat het voor jou als individu betekent om Jezus te volgen.

Weet je Liesbeth Jezus vraagt niks van je. Als je Jezus lief hebt dan doe je vrijwillig wat Jezus graag zou willen. Jezus legt je niks op. Je hoeft niets te doen om zijn liefde te ontvangen. Hij geeft het om niet.
Het enige wat jij en ik moeten doen is Hem aannemen als de Zoon van God de Vader en dat Hij voor onze zonden aan het kruis is gegaan. Gestorven en begraven . Weder opgestaan is uit de dode en zittende aan de rechterhand van God de Vader.
Shaloom Jill

Hier ben ik het volkomen mee eens Jill. Jezus legt ons nergens in de bijbel dwang op, tenminste ik kan het nergens lezen.

Het heeft m.i. natuurlijk wel consequenties, wanneer we Hem niet willen volgen m.i., maar dat is een andere zaak.

Jezus had ook eens een paar melaatsen genezen, maar er kwam er maar 1 terug om de eer aan God te geven bijv..

Jezus roept wel steeds op om Hem volledig te volgen en zegt ook herhaaldelijk, dat wie Hem niet op de eerste plaats wil zetten, boven vader, moeder, vrouw, man of kind, dat diegene Hem dan niet waardig is. Maar dat is meer een waarschuwing dan een opgelegde dwang van de Heer m.i..

Hij laat ons volkomen vrij om Hem te volgen of niet. Die vrije keuze mogen we voor ]Hem maken.

Hij roept ons en het ligt er maar net aan....HOE wij antwoorden. Dat is dan aan ons!

De rijke jongeling ging ook bedroefd heen en gaf ook geen gehoor aan het verzoek van de Heer om Hem te volgen....en wat was het gevolg daarvan....? Jezus zei toen, dat het nog makkeijker was, dat een kameel door het oog van de naald kroop, dan dat een rijke in het Koninkrijk van God binnen zou gaan. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 22 januari 2010, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 17:06

SUSANNAH475 schreef:

Ik mag toch zeggen als ik ergens geen zin in heb ? 't Wordt een keer tijd dat ik voor mezelf leer op te komen ... ik ben van mening dat God ook dat belangrijk vindt.
En die man heb ik inmiddels geblokkeerd ... wordt gek van zijn uitspraken ...

Goedzo Susannah, je mag wel degelijk opkomen voor jezelf, Knipoog smiley je moet zo denken eigen woorden heeft hij dan niet als alleen maar bijbelteksten Clown smiley
Zoals Thomas al zei je wordt lastig gevallen en dat is een kwalijke zaak.
Andere optie is dat je er ook een melding van kan maken naar cm, misschien hebben andere ook last van hem Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 17:29

MARY052 schreef:
Wat is nu weer een gelukskoekje???

die brengen geluk... pas maar op, hartstikke occult joh.
ik hoorde pas van iemand die zich er in verslikte en stierf!!
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 17:35

JILL658 schreef:
Johan schreef:
daar hou ik je aan Inka, in Rotterdam hebben ze sloop huizen ik bedoel opknap huizen die je voor een eurotje kan kopen.
Die mag jij helemaal onder tot boven moderniseren en op mijn aanwijzingen vanuit de luie stoel helemaal netjes aanpassen.
Uiteraard zonder de Witte wolkjes op het plafond.
hebben we een deal

Nou Johan wat mij betreft zie ik het wel zitten om zo`n sloophuis voor een eurotje te kopen...... Knipoog smiley enneh opknapen tja...... Boze smiley dat zien we dan Lachende smiley met blinkend witte tanden wel

sja euhm het cm klus team he Clown smiley dus johan inka en me Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 18:08

ik mis de valentijnskaarten bij de e cards
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 18:12

Lida...van harte gefeliciteerd!!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 18:32

JOLAN931 schreef:
ik mis de valentijnskaarten bij de e cards
dan koop je er toch een Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 19:05

INKA401 schreef:
daten? Coole smiley met zonnebril

Jij ben al bezet Inka ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 19:15

SUSANNAH475 schreef:
Jij ben al bezet Inka ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

echt????? is er 1 ingetrapt dan???? Verraste, verbaasde smiley
de wondren zijn de wereld nog niet uit Sus, dus schrijf je maar in voor Idols of Popstars!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 19:31

PIETER649 schreef:

Haha ja hoor Pieter..............
Naar boven

Auteur Bericht
ILJA654

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 19:39

Ik zou het wel prettig vinden als er binnen de site aangegeven kan worden dat je aan het privéchatten bent met iemand daar het regelmatig gebeurd dat je in een goed gesprek bent met iemand op de chat en dan komen er 1 of 2 andere tussen door en die geven vaak niet zo snel op Twijfelende smiley. Misschien een optie om net als op msn aan te geven dat je bezet bent ofzo.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 20:15

[quote=JILL658]CHATULIEM619 schreef:
De kracht van de gemeente ligt nl. ook in pastoraat, tucht en gezag.

Tucht, zoals dat vroeger ging, is veelal verdwenen. Mensen laten zich meestal niet onder de tucht stellen en gaan dan naar een andere gemeente en ik kan me dat goed voorstellen. Het is beter pastoraal bezig te zijn en proberen invloed uit te oefenen. En Chat, je spreekt over gezag, maar vraag me af of je macht bedoelt. Gezag is aanvaarde macht en dat is heel wat anders. Een pastoraal gesprek van iemand die in staat is dat te voeren, werkt beter dan tucht. De kracht van een gemeente ligt in verkondiging, pastoraat, geloofservaring en diakonie in mijn ogen. De kracht van de geloofsgemeenschap hangt wel samen met de aanwezigheid van naastenliefde en betrokkenheid, als je die niet ervaart kan het ongeloofwaardig worden. Maar als een gesprek niet helpt, werkt de tucht zeker niet. Gemeenteleden zijn tegenwoordig ook ontwikkeld en de tijd dat gemeenteleden de voorgangers klakkeloos volgden zijn ook in de christelijke gemeenschappen echt voorbij.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 22 januari 2010, 20:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 20:44

JILL658 schreef:
Of nog een pc aanschaffen Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Clown smiley

Voor een Zeeuwse ben je niet zuunig hoor. Op mijn Apple kun je ook gewoon een PC draaien, nog goedkoper.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 20:53

Van harte gefeliciteerd Lida.
Naar boven

Auteur Bericht
DENISE761

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 21:03

Nog een idee; we kunnen ook gaan skypen met elkaar Coole smiley met zonnebril kunnen we elkaar zien!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 21:12

HENK710 schreef:
Wat bij jou niet werkt, kan bij anderen nog wel werken! En nee, het is niet enkel theorie, maar praktijk van alledag voor meerdere christenen. Christenen die van harte meezingen met het volgende lied:

Het eerste couplet geeft een belangrijke essentie weer van waar het in gemeente-zijn om gaat, wat niet persé aan kerkmuren gebonden hoeft te zijn, zoals ook het tweede couplet benadrukt met de laatste 2 regels. God gaat door met Zijn werk, met het doen groeien en ontwikkelen van Zijn Kinderen tot Levende Bouwstenen van Zijn Huis. Dat doet Hij niet maar op 1 enkele manier, bijvoorbeeld via de kerkelijke samenkomsten, maar Hij kijkt en werkt breder. Hij wil ons als mensen ten volle benutten voor Zijn werk! Hij zal erover waken dat het gebeurt, ook als we door menselijke teleurstellingen het contact met een kerkgemeente verliezen! God gaat door met ons, want Hij wil ons blijven gebruiken als Levende Bouwstenen!

Mooi verwoord vind ik dit, Henk, ik kan me er volledig in vinden, niet alleen uit overtuiging maar vooral ook uit ervaring. Heel bemoedigend.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 21:16

PIETER649 schreef:

De tekst was wellicht minder occult:
Het leven is mij sterven, het sterven gewin Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 21:32

KLAPROOS940 schreef:
Ongeveer een jaar geleden ben ik verhuisd. Met als gevolg dat ik nu zo'n 20 minuten moet rijden als ik naar de kerk ga. En dat brengt me bij een dilemma. Want op 5 min fietsen is wel een bijbelgetrouwe kerk. Alleen daar voel ik me niet zo thuis omdat deze kerk een andere achtergrond en daardoor andere gebruiken en regelmatig een andere benadering/ visie heeft.

k Vraag me alleen af of ik me daardoor moet laten leiden. Kun je niet juist meer voor de buurt waarin je woont betekenen als je in je eigen buurt naar de kerk gaat? En moet ik me door mijn gevoel/ gedachten hierover laten leiden?

k Ben benieuwd of andere cm-leden wel eens voor eenzelfde keuze gestaan hebben.
Voor de duidelijkheid het gaat me dus niet om een discussie over waarom de ene gemeente/ kerk(genootschap) beter zou zijn als de andere. Dergelijke discussies vind ik niet echt opbouwend.

Met het laatste ben ik het helemaal eens, daar voel ik me ook heel ongemakkelijk bij. Er zijn gelukkig veel gemeenten, ieder met een eigen karakter waar mensen naartoe kunnen gaan die zich daar prettig voelen, dat is juist heel goed, vind ik.
Ik kerk zelf regelmatig in een gemeente waarin ik me prettig voel, nadat ik me met veel moeite heb losgemaakt van een gemeente waar ik jarenlang heb gekerkt en veel vrijwilligerswerk heb gedaan maar waar ik me steeds minder thuis voelde en zelfs ongelukkig was.
Langzamerhand heb ik de overstap gemaakt en tenslotte ben ik naar deze gemeente overgegaan, dat is een heel goede keuze geweest.
Het is beter voor jezelf om in een gemeente te participeren waarin je jezelf kunt zijn, waar je welkom bent en waar je je thuis voelt. Het heeft niet veel zin om eerst aan anderen te denken waardoor je jezelf verwaarloost of je eigen welzijn ondergeschikt maakt aan dat van een groep, dat hou je niet vol. Van de ander houden zoals je van jezelf houdt betekent dat het goed is eerst goed voor jezelf te zorgen.
Als je kunt geven en ontvangen in een gemeente die niet echt in je buurt is kan je daar gevoed worden en voeden, dat is toch prima?
Sterkte met het maken van je keuze.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 21:34

IMRE695 schreef:
Het kiezen van een nieuwe gemeente mag maatwerk zijn. Op jou toegespitst. Hoe jij je geloof vorm en inhoud wil geven. Waar je je 'thuis' voelt bij God.

Dat is althans mijn voortschrijdend inzicht.

Mooie, doorleefde wijsheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 21:37

Jaren '80 sentiment:

http://www.youtube.com/watch?v=U4QRm786nLE
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 21:54

LAURENS814 schreef:
Las net op een internet een leuke verhaal van een katholiek die zijn ervaring met een evagelis uiteenzet over de betekenis van het woord 'rots'. Ik wil hierbij niet zeggen dat hij gelijk heeft maar vond het wel aardig om hier te posten:
http://verbond.blogspot.com/2009/07/petrus-en-deze-petra.html

Ik vind het een interessant artikel Laurens. En ja....de bijbel is geen simplistisch boek. Het lezen moet nauwgezet gebeuren m.i..

Soms hebben we geloof ik geen oog voor de nuanceringen van de Heer, misschien heeft dat ook te maken met onze geestelijke (on)rijpheid van een bepaalde fase/ogenblik waarin we zitten? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 22:13

http://www.youtube.com/watch?v=N4oSXmnkPUU
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 22:24

MARIO216 schreef:
Jaren '80 sentiment:

http://www.youtube.com/watch?v=U4QRm786nLE

Nou, idd. Lachende smiley Hier nog eentje....

http://www.youtube.com/watch?v=K_JxD0l2uPo
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 22:47

een slot

'k heb onlangs op mijn hart
een stevig slot gemaakt
laatst heeft men met geweld
mijn binnenste gekraakt
het allermooiste goed
waar'k veel voor heb betaald
op 'n onbewaakt moment
zo uit mijn hart gehaald!

als wat ik bij me droeg
waarin ik heb geloofd
werd listig opgepakt
en uit mijn hart geroofd
het kleinood van de vreugd
die God me rijk'lijk gaf
mijn hoop, mijn kracht en lust
nam men in één keer af!

'k ben een gewaarschuwd mens
en het gebeurt niet meer
dat men nog listig rooft
de rijkdom van mijn Heer
ik raad een ieder, neem
desnoods een goed alarm
want ben je nog zo rijk
in één klap ben je arm!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 22:49

fouten recht
te praten
moet je nooit
proberen

fouten recht
te maken
kun je
wellicht
leren
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 23:23

JOHAN400 schreef:
daar hou ik je aan Inka, in Rotterdam hebben ze sloop huizen ik bedoel opknap huizen die je voor een eurotje kan kopen.
Die mag jij helemaal onder tot boven moderniseren en op mijn aanwijzingen vanuit de luie stoel helemaal netjes aanpassen.
Uiteraard zonder de Witte wolkjes op het plafond.
hebben we een deal Lachende smiley

deal, kom maar op.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:04

HENK710 schreef:
Wat bij jou niet werkt, kan bij anderen nog wel werken! En nee, het is niet enkel theorie, maar praktijk van alledag voor meerdere christenen. Christenen die van harte meezingen met het volgende lied:

Het eerste couplet geeft een belangrijke essentie weer van waar het in gemeente-zijn om gaat, wat niet persé aan kerkmuren gebonden hoeft te zijn, zoals ook het tweede couplet benadrukt met de laatste 2 regels. God gaat door met Zijn werk, met het doen groeien en ontwikkelen van Zijn Kinderen tot Levende Bouwstenen van Zijn Huis. Dat doet Hij niet maar op 1 enkele manier, bijvoorbeeld via de kerkelijke samenkomsten, maar Hij kijkt en werkt breder. Hij wil ons als mensen ten volle benutten voor Zijn werk! Hij zal erover waken dat het gebeurt, ook als we door menselijke teleurstellingen het contact met een kerkgemeente verliezen! God gaat door met ons, want Hij wil ons blijven gebruiken als Levende Bouwstenen!

Ten eerste ik heb het niet over wat bij mij werkt. Je kunt een gemeente niet vervangen met een bidstond/bijbelstudie onder broeders en zusters. De gemeente is nu eenmaal de plek waar mensen zijn, die het Woord van God spreken omdat ze daarvoor aangesteld zijn. Die je kunnen bemoedigen en geestelijk leiden, omdat ze door God daar geplaatst zijn.
Juist als je bouwsteen wilt zijn, zou je je in een huis moeten voegen. Een losse steen heeft immers geen functie, pas in een huis krijgt het zijn waarde. Een lichaamsdeel heeft ook geen waarde als het niet verbonden is met de rest van het Lichaam.
Gezag heeft niet alleen te maken met macht, maar veel meer met geestelijke bescherming. Een goede gemeente zorgt voor die geestelijke bescherming.

Tevens wil ik het volgende opmerken. De bijbel kent een hele hoge waarde toe aan de gemeente. En vaak zie je ook gebeuren dat mensen dit niet zo belangrijk vinden. Maar als mensen zich buiten een gemeente stellen, zie je dat dat invloed heeft op hun geestelijke groei. In veel gevallen valt men terug in zonde en kan het zelfs zover gaan, dat ze hun geloof de rug toe keren. In de vorige bijdrage heb ik de tekst aangehaald in de Hebreeenbrief. Het hele thema van deze brief is nl. val niet terug in je oude leven, want het leven met Christus is veel beter dan het leven zonder. Het is dus niet vrijblijvend, maar het gaat heel erg ver.
De eerste stap tot terugval is vaak niet meer naar de gemeente gaan. Dat kun je misschien opvangen door een bijbelstudie te volgen, maar uiteindelijk is het doel, dat je je voegt in een gemeente, zodat je gevormd kunt worden als een levende bouwsteen.
Naar boven

Auteur Bericht
MUSICMAN770

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:10

Morgen ga ik met vrienden naar een concert van een Christelijke (glam) hardrock band "Stryper", ben geen fan maar hou wel van het hardere werk!

23 Januari Utrecht-Tivoli
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:20

ANITA324 schreef:
fouten recht
te praten
moet je nooit
proberen

fouten recht