Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:14
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Tuurlijk!! Maar de ID bewijzen zijn nu wèl duurder..... |
Hallo Cootje
Die heeft hij niet nodig want hij heeft een fiets en dan ga je via de vlucht route . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:27
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Cootje
Die heeft hij niet nodig want hij heeft een fiets en dan ga je via de vlucht route . Sjalom. Martin |
Ik WIL al helemaal niet meer Martin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik WIL al helemaal niet meer Martin. |
Visser, als ik het mag zeggen.....ze doen wel een beetje lelijk tegen je........trek het je niet aan..... ik kom wel voor je op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Visser, als ik het mag zeggen.....ze doen wel een beetje lelijk tegen je........trek het je niet aan..... ik kom wel voor je op! |
Slijmbal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik WIL al helemaal niet meer Martin. |
Je hebt groot gelijk, Visser. We wonen wel in de dunst bevolkte CM-regio maar het zijn wel deftige en brave mensen en dat vind je niet in de rest van NL...tenzij dan die hele lieve dame uit Pietenstad...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je hebt groot gelijk, Visser. We wonen wel in de dunst bevolkte CM-regio maar het zijn wel deftige en brave mensen en dat vind je niet in de rest van NL...tenzij dan die hele lieve dame uit Pietenstad... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Visser, als ik het mag zeggen.....ze doen wel een beetje lelijk tegen je........trek het je niet aan..... ik kom wel voor je op! |
Kijk , met jou kan ik tenminste praten Willemijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Slijmbal |
Hoe dúrf je , om dát te zeggen tegen zo'n lieve vrouw die óók nog eens bijna 20 jaar ouder is dan jij. Schaam je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je hebt groot gelijk, Visser. We wonen wel in de dunst bevolkte CM-regio maar het zijn wel deftige en brave mensen en dat vind je niet in de rest van NL...tenzij dan die hele lieve dame uit Pietenstad... | Pas maar op je woorden Frank! De alleraardigste mensen wonen inmiddels hier.... Mijn invloed doet wonderen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoe dúrf je , om dát te zeggen tegen zo'n lieve vrouw die óók nog eens bijna 20 jaar ouder is dan jij. Schaam je! |
Ach de waarheid is hard, maar misschien had ze het íets tactiser kunnen omschrijven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:51
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Pas maar op je woorden Frank! De alleraardigste mensen wonen inmiddels hier.... Mijn invloed doet wonderen..... |
Oja? Ik merk er anders niet veel van...waarom komen die alleraardigste vrouwmensen dan eens niet aankloppen hier?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 23:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoe dúrf je , om dát te zeggen tegen zo'n lieve vrouw die óók nog eens bijna 20 jaar ouder is dan jij. Schaam je! |
sollyyyyyyyyyyyy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 23:04
|
|
|
Als ik W-tje en Erika zo bekijk zou ik niet durven schatten dat W-tje ouder is hoor Visser...ben je wel zeker van die leeftijden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 23:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Oja? Ik merk er anders niet veel van...waarom komen die alleraardigste vrouwmensen dan eens niet aankloppen hier? | Waar is hier....?? Den Bosch? Hoeven? de achtertuin van Visser?? de kartonnen laptopdoos?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 23:08
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Cootje heeft gisterenavond stiekumm het archief van de SEH van de afgelopen nacht doorgesnuffeld, {helaas ik ben sensatiebelust...}: alcoholintoxi, verbrijzelde voeten, verschroeide handen, ontwrichte ogen, snijwonden, zwartgeblakerde lichaamdelen, enne alcohol intoxi........ |
Nog steeds zie ik die beelden...en kwam vanmiddag mijn buurvrouwtje tegen...en kon zodoende gelijk vragen naar haar broer... ZE HADDEN HEM AL ONTSLAGEN!!!!!! Te weinig personeel....ze waren woest..Nu doe je daar niets tegen, maar is het niet erg??? Eerst dachten ze dat hij het licht in BEIDE ogen moest missen... Na een bezoek aan het oogziekenhuis in R-dam...gaf dat helderheid...want met 1 oog ziet hij weer. Het andere moet hij waarschijnlijk missen... Ze kunnen echter niets doen...want alles is dik en gezwollen. Over 3 weken plastische chirurgie( zei ze) Oog de oogkas en de neusbrug zijn gebroken. En heeft hij een fikse hersenschudding....
Bovendien is hij erg down...en moedeloos....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 23:45
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nog steeds zie ik die beelden...en kwam vanmiddag mijn buurvrouwtje tegen...en kon zodoende gelijk vragen naar haar broer... ZE HADDEN HEM AL ONTSLAGEN!!!!!! Te weinig personeel....ze waren woest..Nu doe je daar niets tegen, maar is het niet erg??? Eerst dachten ze dat hij het licht in BEIDE ogen moest missen... Na een bezoek aan het oogziekenhuis in R-dam...gaf dat helderheid...want met 1 oog ziet hij weer. Het andere moet hij waarschijnlijk missen... Ze kunnen echter niets doen...want alles is dik en gezwollen. Over 3 weken plastische chirurgie( zei ze) Oog de oogkas en de neusbrug zijn gebroken. En heeft hij een fikse hersenschudding....
Bovendien is hij erg down...en moedeloos.... |
je verhaal kan ik niet helemaal volgen.... ontslagen en ook in het oogziekenhuis? Waarschijnlijk gewoon doorverwezen....? Logisch dat het eerst moet genezen voordat ze operatief misschien iets kunnen.... Leve het vuurwerk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 07:36
|
|
|
[quote=ZEELAND736]Nog steeds zie ik die beelden...en kwam vanmiddag mijn buurvrouwtje tegen...en kon zodoende gelijk vragen naar haar broer... ZE HADDEN HEM AL ONTSLAGEN!!!!!! Te weinig personeel....ze waren woest..Nu doe je daar niets tegen, maar is het niet erg??? Eerst dachten ze dat hij het licht in BEIDE ogen moest missen... Na een bezoek aan het oogziekenhuis in R-dam...gaf dat helderheid...want met 1 oog ziet hij weer. Het andere moet hij waarschijnlijk missen... Ze kunnen echter niets doen...want alles is dik en gezwollen. Over 3 weken plastische chirurgie( zei ze) Oog de oogkas en de neusbrug zijn gebroken. En heeft hij een fikse hersenschudding....quote]
Potjandorie, met een ingegroeide teennagel blijf je langer in het ziekenhuis liggen...dit is toch geen hulpverlening meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 07:42
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Niet in Nederland Frank, de vader van een vriendin werd 4 dagen na het verwijderen van een hersentumor ook gewoon naar huis gestuurd. Patienten kosten geld he......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 08:33
|
|
|
Gelukkig heb ik niet vaak te maken met een ziekenhuis, maar in de afgelopen maanden wel.... Ik heb me ook verbaasd over alle dingen...
Ga deze jongen nu ook maar weer na... (voor alle duidelijkheid) Hij was gewoon hier in het ziekenhuis opgenomen, zelf zei hij niets te kunnen zien...Zijn ouders wilden echter een onderzoek in het oogziekenhuis.... Dat is gebeurd...en bij terugkomst hier in het zkh werd hij naar huis gestuurd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 08:39
|
|
|
Niet in Nederland Frank, de vader van een vriendin werd 4 dagen na het verwijderen van een hersentumor ook gewoon naar huis gestuurd. Patienten kosten geld he...... [quote=ANNETTE792]
Nu weet ik wel dat de operatie-technieken steeds beter worden maar toch moet er iets van controle of nazorg zijn na bepaalde zware ingrepen, zoals de hersenoperatie, of verwondingen, zoals het oog van die jongen. Je betaalt er elke maand een smak geld voor dus zou je toch verwachten er ook iets van kwaliteit in de plaats komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 09:36
|
|
|
[quote=FRANKT627]Niet in Nederland Frank, de vader van een vriendin werd 4 dagen na het verwijderen van een hersentumor ook gewoon naar huis gestuurd. Patienten kosten geld he......
Ligt kwaliteit dan in de lengte van je ziekenhuisopname? Vroeger bleef je een week in het ziekenhuis als je een blindedarm operatie had......Nu wordt je behandeld en vertrek je weer.....als het kan..... Jullie doen nu net of je half dood naar huis wordt gestuurd......niets is minder waar......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 09:53
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gelukkig heb ik niet vaak te maken met een ziekenhuis, maar in de afgelopen maanden wel.... Ik heb me ook verbaasd over alle dingen...
Ga deze jongen nu ook maar weer na... (voor alle duidelijkheid) Hij was gewoon hier in het ziekenhuis opgenomen, zelf zei hij niets te kunnen zien...Zijn ouders wilden echter een onderzoek in het oogziekenhuis.... Dat is gebeurd...en bij terugkomst hier in het zkh werd hij naar huis gestuurd.... |
tja, als er nu nog geen behandeling kan plaatsvinden, wat is dan het nut van een ziekenhuisbed bezet houden?? pijn lijden en zielig zijn kan thuis ook, hij hoeft toch niet aan de hartmonitor ofzo??? tegen de tijd dat er iets van operaties, plastische chirurgie of andere behandeling nodig is, is het vroeg genoeg om weer naar t ziekenhuis te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:07
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
De ziekenhuisopnamen van vroeger waren echt niet nodig denk ik. Maar dat je half dood naar huis gestuurd word heeft ook twee kanten. Vanuit het oogpunt van de arts is dit zeker niet zo. Ze laten je echt niet gaan als het niet veilig is thuis. maar voor de patiënt kan dit gevoelsmatig anders zijn. Er zijn wel mensen die naar huis gestuurd worden zonder dat ze weten hoe ze het moeten redden. Maar dit is denk ik meer psychisch als lichamelijk, en vanuit het ziekenhuis kun je de thuiszorg al geregeld hebben mocht dit nodig zijn, al moet je daar wel zelf achterheen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ligt kwaliteit dan in de lengte van je ziekenhuisopname? Verraste, verbaasde smiley Vroeger bleef je een week in het ziekenhuis als je een blindedarm operatie had......Nu wordt je behandeld en vertrek je weer.....als het kan..... Jullie doen nu net of je half dood naar huis wordt gestuurd......niets is minder waar...... | Ook mijn ervaring! Overal zullen ook wel eens inschattingsfouten gemaakt worden... Oud en nieuw is daarnaast ook druk, ondanks dat er al rekening mee gehouden wordt.... Wat denk je? zouden die ook niet graag vrij zijn geweest?
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op woensdag 4 januari 2012, 10:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, als er nu nog geen behandeling kan plaatsvinden, wat is dan het nut van een ziekenhuisbed bezet houden?? pijn lijden en zielig zijn kan thuis ook, hij hoeft toch niet aan de hartmonitor ofzo??? tegen de tijd dat er iets van operaties, plastische chirurgie of andere behandeling nodig is, is het vroeg genoeg om weer naar t ziekenhuis te gaan. |
Precies, als je bv in de bajes zit, onterecht, wil je ook naar huis, voor de zaak voorkomt vrijheid blijheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:18
|
|
|
Mensen genezen thuis vaak ook sneller. Waarom zou iemand met oogletsel langer een ziekenhuisbed moeten blijven? Het ZH kan niet meer doen dan tot de wond genezen is. Dus patient kan naar huis, want ook thuis kan het genezen.
Lopende patienten worden nou eenmaal sneller ontslagen dan liggende patienten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:19
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, als er nu nog geen behandeling kan plaatsvinden, wat is dan het nut van een ziekenhuisbed bezet houden?? pijn lijden en zielig zijn kan thuis ook, hij hoeft toch niet aan de hartmonitor ofzo??? tegen de tijd dat er iets van operaties, plastische chirurgie of andere behandeling nodig is, is het vroeg genoeg om weer naar t ziekenhuis te gaan. |
Ben het ermee eens. Als ik het zo lees moet eerst de zwelling volledig weg zijn willen ze wat kunnen zien en doen. Tja ik zou zelf dan eerlijk gezegt ook liever in mn eigen bed slapen dan in het ziekenhuis, maar dat kan persoonlijk zijn. Ik zelf lag er 10 jaar geleden gelukkig voor het laatst in maar ik had een operatieve ingreep gehad die niet helemaal goed was gegaan waardoor ik langer moest blijven. Ik mocht vrijdags 5 dagen later zelf aangeven het weekend over te willen blijven of naar huis ivm koorts nou thuis werdt ik lekker verzorgt door mn moeder en anderen en ik was super blij thuis in mn bedje te hangen dan in het ziekenhuis hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:19
|
|
|
JOLAN931 schreef: | De ziekenhuisopnamen van vroeger waren echt niet nodig denk ik. [b]Maar dat je half dood naar huis gestuurd word heeft ook twee kanten. Vanuit het oogpunt van de arts is dit zeker niet zo. Ze laten je echt niet gaan als het niet veilig is thuis. maar voor de patiënt kan dit gevoelsmatig anders zijn.[/b] Er zijn wel mensen die naar huis gestuurd worden zonder dat ze weten hoe ze het moeten redden. Maar dit is denk ik meer psychisch als lichamelijk, en vanuit het ziekenhuis kun je de thuiszorg al geregeld hebben mocht dit nodig zijn, al moet je daar wel zelf achterheen. | Mee eens, wat is half dood? wie bepaald dat? logisch dat patient/ familie/ omstanders geschrokken zijn.... Mijn ervaring is dat ze juist (soms) teveel onderzoeken doen om dingen uit te sluiten....
Jolan, werd dat niet geregeld dan? Volgens mij heeft ieder ziekenhuis personeel in dienst (Transfer) die dat regelt. Als je er tenminste voor in aanmerking komt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:32
|
|
|
Ik heb ruim ervaring met ziekenhuisopnames(van partner) en mijn ervaring is juist dat ziekenhuizen enorm zorgvuldig zijn in het naar huis sturen.Ik heb vaak moeten praten als brugman om hem thuis te krijgen,mijn huis is regelmatig gecontroleerd en hij mocht nooit naar huis voor alles geregeld was.
Maar iedere situatie is anders,thuiszorg houdt vast zijn wond goed in de gaten?Hij is natuurlijk onzeker over alles,ik hoop dat hij snel duidelijkheid krijgt over zijn toekomst en thuis een beetje bij kan komen van de schrik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:43
|
|
|
[quote=JOLAN931]Het is een beeld wat mensen hebben he? En dat is zo jammer..... Als jij het psychisch niet red thuis is dat dan een probleem van het ziekenhuis? nee, dan heb jij een probleem.....en niet het ziekenhuis.... Maar dan zegt men: nou, hij werd ook maar zo naar huis gestuurd..... Lees nu ook weer zoiets in het forum...Het ziekenhuis is voor een specifieke behandeling dat wordt nog weleens vergeten....het is geen rusthuis... Maar gevoelsmatig ligt dat vaak anders maar om dan het ziekenhuis de schuld te geven en te constateren: patienten kosten geld en daarom moeten ze snel weg??? Het zijn ook onze inkomsten .... En wat ik nu aan deze discussie zo jammer vind is dat je zo'n verkeerde beeldvorming krijgt.....want zo gaan de verhalen rond.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 4 januari 2012, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|