Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 17:45
|
|
|
MARRY942 schreef: | Neemt u mij niet kwalijk hoogheid, voor de verkeerde woordtoepassing....jammer dat jij niet met Zeeland meeleeft....ze maakt iets verschrikkelijks mee en ik bid voor haar! En voor die buur |
Hoogheid he, pfff denk na zeg. En lezen is ook moeilijk zie ik, ik leef toch echt met dr mee maar ik zeg IK en niet WE!!!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 2 januari 2012, 17:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 17:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en marry voor zichzelf en haar je-weet-wel-poezen.... |
Het zijn nu "jeweetniet-poezen" Hannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 17:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoogheid he, pfff denk na zeg. En lezen is ook moeilijk ik leef toch echt met dr mee maar ik zeg IK en niet WE!!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 17:48
|
|
|
MARRY942 schreef: | Sorry Maris, ik dacht dat jij ook met haar meeleefde... |
Ik leef met iemand mee op mijn manier en hang dat niet aan de grote klok....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 17:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ontwrichte ogen??? Hoe doe je dat?
Wat is SEH? | op z'n belgisch: Sulke Eerst Helpe.....
ach ik overdrijf graag een beetje.... (heel soms... en maar een heel klein beetje) Enne marry, jij bent geslaagd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 17:53
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je spreekt vaak over we i.p.v. ik. Dat kan irritant worden. |
In de zorg kan dat soms ook leuk gaan.... Hoor collega's wel eens tegen een (vaak oudere) patiënt zeggen: Kom maar dan gaan we even douchen.... Zullen we naar bed gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 18:49
|
|
|
COOTJE711 schreef: | In de zorg kan dat soms ook leuk gaan.... Hoor collega's wel eens tegen een (vaak oudere) patiënt zeggen: Kom maar dan gaan we even douchen.... Zullen we naar bed gaan? |
Toch is deze...WE...wel te begrijpen ... Want ik neem aan dat die bewuste persoon de activiteit van dat moment...(douchen en naar bed gaan) niet alleen kan...of wel??? Dan moet je dat wel in de WE vorm zeggen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 18:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch is deze...WE...wel te begrijpen ... Want ik neem aan dat die bewuste persoon de activiteit van dat moment...(douchen en naar bed gaan) niet alleen kan...of wel??? Dan moet je dat wel in de WE vorm zeggen.... |
Nou Zeeland waar ik werk en werkte moeten we daar echt op letten. Niet we gaan naar bed maar Zal ik u even naar bed helpen/ brengen? Of ik kom u naar bed helpen/ brengen. En ik kom u helpen douchen klinkt toch al hel anders he
Maarre ben je al bij die buurvrouw geweest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 18:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch is deze...WE...wel te begrijpen ... Want ik neem aan dat die bewuste persoon de activiteit van dat moment...(douchen en naar bed gaan) niet alleen kan...of wel??? Dan moet je dat wel in de WE vorm zeggen.... |
Nee hoor, Zeeland. Wat je zou moeten vragen is: "Zal ik u helpen met ..." (vul maar in). Je gaat nl niet samen douchen of samen naar bed etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 19:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nou Zeeland waar ik werk en werkte moeten we daar echt op letten. Niet we gaan naar bed maar Zal ik u even naar bed helpen/ brengen? Of ik kom u naar bed helpen/ brengen. En ik kom u helpen douchen klinkt toch al hel anders he | kijk jij snapt ut.... LES 2 van omgangskunde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 19:44
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nee hoor, Zeeland. Wat je zou moeten vragen is: "Zal ik u helpen met ..." (vul maar in). Je gaat nl niet samen douchen of samen naar bed etc. | most nie gekker worden idd.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 20:03
|
|
|
COOTJE711 schreef: | most nie gekker worden idd..... |
Idd! Wij hadden op de afdeling een potje waar je, iedere keer wanneer je het zei en het viel iemand op, 50 cent in moest doen...het 1e jaar zat het potje zo vol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 20:09
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Idd! Wij hadden op de afdeling een potje waar je, iedere keer wanneer je het zei en het viel iemand op, 50 cent in moest doen...het 1e jaar zat het potje zo vol |
leuk idee! misschien een donatie voor ons 'stap avondje'?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 20:36
|
|
|
COOTJE711 schreef: | leuk idee! misschien een donatie voor ons 'stap avondje'? |
Jaa...leuk!!! Alleen ik doe geen oudjes naar bed, of zet ze op de wc.......ik praat niet in WE........ Dan hoef ik niet te doneren........das wel weer leuk..........nu ik dit lees over de werkzaamheden van jullie, besef ik dat ik morgen ook weer moet werken!!! MMmm.....slecht momentje..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 20:56
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Jaa...leuk!!! Alleen ik doe geen oudjes naar bed, of zet ze op de wc.......ik praat niet in WE........ Dan hoef ik niet te doneren........das wel weer leuk..........nu ik dit lees over de werkzaamheden van jullie, besef ik dat ik morgen ook weer moet werken!!! MMmm.....slecht momentje.. |
Gerechtigheid, moest er vandaag al vroeg uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 21:28
|
|
|
Oke...dames in... (of heet het uit) de zorg...ik snap alle gezegden.... Werk wel in de zorg maar deze dingen komen bij mij niet van pas..en moet zeggen dat ik er zo nog niet over had gedacht...(of nagedacht)
Dat van geld in een potje werkt misschien wel ja...al vind ik niet direkt dat iemand daar voor moet boeten....Gelukkig valt dit nog onder de overkomelijke zaken toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 21:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Oke...dames in... (of heet het uit) de zorg...ik snap alle gezegden.... Werk wel in de zorg maar deze dingen komen bij mij niet van pas..en moet zeggen dat ik er zo nog niet over had gedacht...(of nagedacht)
Dat van geld in een potje werkt misschien wel ja...al vind ik niet direkt dat iemand daar voor moet boeten....Gelukkig valt dit nog onder de overkomelijke zaken toch??? |
Dat ben ik niet met je eens...het benaderen van mensen die afhankelijk zijn van jou vind ik niet iets dat valt onder "overkomelijke zaken", maar is iets waar je je zeer bewust van moet zijn. En daar heeft dat potje prima voor gewerkt. Wij werden ons zeer bewust van hoe wij onze bewoners/cliënten benaderden en dat was het doel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 23:50
|
|
|
Amersfoort.......Kranenberg ........Visser gaat maar es emigreren naar Holland , denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 08:28
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat ben ik niet met je eens...het benaderen van mensen die afhankelijk zijn van jou vind ik niet iets dat valt onder "overkomelijke zaken", maar is iets waar je je zeer bewust van moet zijn. En daar heeft dat potje prima voor gewerkt. Wij werden ons zeer bewust van hoe wij onze bewoners/cliënten benaderden en dat was het doel. |
Oke...oke...ik kan er nog van leren.... Mijn collegas zie ik zelden...en de de zorg is ook op kleinere schaal... Ik doe ook geen mensen naar bed...ook niet douchen... Daar hebben we onze verplegende collegas voor. Niet minder interessant hoor!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 3 januari 2012, 08:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 08:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Amersfoort.......Kranenberg ........Visser gaat maar es emigreren naar Holland , denk ik. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 09:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Oke...oke...ik kan er nog van leren.... Mijn collegas zie ik zelden...en de de zorg is ook op kleinere schaal... Ik doe ook geen mensen naar bed...ook niet douchen... Daar hebben we onze verplegende collegas voor. Niet minder interessant hoor!!! |
Ha Zeeland, nooit te oud om iets te leren toch? Ben het volledig met Josina eens. Het gaat niet om die exacte woorden maar je hele benadering, beetje meer respect. Het zijn ook geen oudjes, mensjes, schatjes, omaatje... Soms hoor je dat ook zeggen. Ouderen 'slikken' dat omdat ze van een andere generatie zijn. Ze durven dit vaak niet aan te geven. Maar het zijn hele gewone mensen met allemaal hun interessante achtergrond. Vaak zijn de uitdrukkingen hèèl goed bedoeld maar....
In mijn vorige werk kregen we hier ook een cursus over, soort bewustwording. Enne die pot: ach da's gewoon voor de lol... èn om het onder de aandacht te houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 09:32
|
|
|
VISSER278 schreef: | Amersfoort.......Kranenberg ........Visser gaat maar es emigreren naar Holland , denk ik. |
Tuurlijk!! Maar de ID bewijzen zijn nu wèl duurder.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 10:38
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Tuurlijk!! Maar de ID bewijzen zijn nu wèl duurder..... |
Hij moet Holland maar eerst 's binnen zien te komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 12:54
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hij moet Holland maar eerst 's binnen zien te komen |
jaaah was waar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 13:48
|
|
|
COOTJE711 schreef: | jaaah was waar... |
Ehhhhh willen we dat ook wel dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 13:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhh willen we dat ook wel dan |
Vreemdelingendienst bellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 14:52
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Vreemdelingendienst bellen? |
Dat mag niet van Geert Wilders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 18:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhh willen we dat ook wel dan |
Hij komt w.s. toch de eerst komende jaren in een asielzoekerscentrum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 19:01
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Hij komt w.s. toch de eerst komende jaren in een asielzoekerscentrum... |
Ow ja das waar dan doen we groningen ken Yelnin oogie in het zeil houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 21:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ow ja das waar dan doen we groningen ken Yelnin oogie in het zeil houden |
Nee , laat maar .... visser heeft zich al bedacht. Toch nergens welkom.
|
|
Naar boven |
|
|