ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:29

Sex als lust is altijd verkeerd, het is een liefdesuiting....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:35

MARIO216 schreef:

Eh...waar wil je naartoe Mario Smiley die vol vragen zit
Volgens mij hebben we dit onderwerp al uitgebreid besproken ( eh...bedoel via het forum dan hè Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:55

CARIN303 schreef:
Eh...waar wil je naartoe Mario Smiley die vol vragen zit
Volgens mij hebben we dit onderwerp al uitgebreid besproken ( eh...bedoel via het forum dan hè Knipoog smiley )

Regeerde op Annette, geef niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 21:02

MARIO216 schreef:
Regeerde op Annette, geef niet Knipoog smiley

Whoops.....sorry, ben weer eens te snel Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 21:29

MARIO216 schreef:
Seks mag best wel lust zijn hoor, alleen maar met je partner....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 21:45

CHATULIEM619 schreef:
Seks mag best wel lust zijn hoor, alleen maar met je partner....

Ik mag hopen dat het dan nog steeds een liefdesuiting is, Chatuliem. Ja, er kan ook wel lust in zitten, maar enkel uit lust lijkt me echt niet oké. Daarvoor is het een te bijzonder geschenk!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:40

HENK710 schreef:
Ik mag hopen dat het dan nog steeds een liefdesuiting is, Chatuliem. Ja, er kan ook wel lust in zitten, maar enkel uit lust lijkt me echt niet oké. Daarvoor is het een te bijzonder geschenk!

pfff dus je mag je wettige partner eigenlijk geeneens een lekker ding vinden???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:34

HENK710 schreef:
Ik ben het met je eens, Henk. Maar wat ik wil benadrukken, is dat seksuele opwinding op zich niet zondig is. Eros is in mijn ogen ook heilige liefde, God heeft dat nl. ook in de mens gelegd.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat veel mensen op deze site een verkeerd beeld hebben van seksualiteit. Seks en liefde wordt door sommigen als hetzelfde gezien. Seks en geloof schijnen heel moeilijk samen te gaan. Ik denk dat menigeen zich eigenlijk niet kan voorstellen dat je ook van seks mag genieten.

Hiermee heb ik meteen het beeld bij sommigen bevestigd wat ze allang van me hebben. Boze smiley Boze smiley

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 26 juli 2010, 00:35
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 05:12

niet van sex genieten zou in strijd zijn met het Elfde Gebod Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 10:05

HENK710 schreef:

Ik vind het nu wel heeeeeel braaf worden hoor,wat is seks zonder lust???Dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden!Is een heel natuurlijk iets.

Seks zonder liefde is net een ijsje,zo op en snel vergeten,waardeloos Knipoog smiley
Een relatie zonder seks is een kale boterham.......

wel netjes gezegd toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 10:09

HENK710 schreef:
Ja, er kan ook wel lust in zitten, maar enkel uit lust lijkt me echt niet oké. Daarvoor is het een te bijzonder geschenk!

waar baseer je dat op dan henk?
ik moet zeggen dat ik het in deze wel eens ben met chatuliem en pieter.
waarom zou het per definitie verkeerd zijn, wanneer je er beiden van kunt genieten?
de bijbel is er denk ik vrij duidelijk in;
het huwelijksbed is onbevlekt.
dus binnen een huwelijk is alles prima, mits beiden zich er prettig bij voelen.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 26 juli 2010, 10:10
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 10:16

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 juli 2010, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 10:25

ANNETTE050 schreef:
Mee eens Hannah, maar lust gedragen door liefde is wat anders dan lust op zich. Lust geuit als een teken van liefde is toch m.i. wat anders dan als het de basis moet worden van een relatie.

Moet je dan binnen een huwelijk elke keer als je zin in sex met je partner hebt eerst gaan denken over waarom je daar zin in hebt Smiley die vol vragen zit
Volgens mij kan je ook teveel nadenken over dingen.Ik ben het met Hannah eens, als het binnen een huwelijk van beide komt is het toch gewoon prima. Zonder die lust in een huwelijk word het ook meer een verplichting die er nu eenmaal bijhoort lijkt me.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 10:37

.Nee,Annette792, dat bedoel ik helmaal niet!!!!

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 juli 2010, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:14

ANNETTE050 schreef:
Nee, joh, zo bedoel ik het niet...je hebt helemaal gelijk, hoort er absoluut en helemaal bij, je hebt helemaal gelijk!!!!!!
Maar ik doel echt op de basis van een huwelijk.
Heb teveel relaties kapot zien gaan....als je dan doorpraat en doorvraagt is er toch vaak een verkeerde basis...kan ook niet helpen dat 'k om raad word gevraagd... Knipoog smiley

Ga eens een poosje op 1 been staan.....dat ga je geen uren vol houden, dan ga je wankelen en omvallen.
Dat is met een huwelijk hetzelfde, dat heeft een brede basis nodig om stabiel te zijn. Als de basis op 1 punt rust gaat dat zeker wankelen.
Ik denk wel dat het een onderdeel van die basis is, als het op dat punt niet klikt gaat het best wankelen vermoed ik, gelukkig is er dan de rest van de basis nog om de boel weer stabiel te krijgen.

Ik denk ook niet dat relaties stranden op 1 punt waar het niet goed gaat, maar dat er meer onderdelen niet in orde moet zijn voor het echt misgaat.
Vaak een soort domino-effect, op 1 punt gaat mis en daardoor gaat ook het volgende onderdeel wankelen als je er niks aan doet om het op te lossen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:20

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 juli 2010, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:52

Draai het eens keertje om, stel je eens voor dat je je partner niet meer begeert. Dat het verlangen naar de ander verdwijnt, ik denk dat je dan veel verder van huis bent. Vaak is dat dan al het begin van het einde.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 26 juli 2010, 11:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:53

Ik zal ook maar even een zinnige bijdrage leveren.

Sex is heel erg belangrijk, en voor mannen ietsje belangrijker, denk ik.
Derhalve alléén sex is niet genoeg.
Er moet ook liefde zijn in een relatie, de man(de vrouw ook natuurlijk;) moet zich geliefd voelen, en voelen dat de liefde oprecht is, anders werkt het niet.

Alleen liefde zonder sex werkt ook weer niet natuurlijk, omdat sex de kroon is op de liefde, op een relatie, heb ik ergens gelezen.

Fijne Dag!!!!

Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:56

CHATULIEM619 schreef:
Draai het eens keertje om, stel je eens voor dat je je partner niet meer begeert. Dat het verlangen naar de ander verdwijnt, ik denk dat je dan veel verder van huis bent. Vaak is dat dan al het begin van het einde.

ja helemaal mee eens....ik begrijp best dat er wel eens perioden zijn dat de behoefte, verlangen aan sex minder is, maar als er geen enkel begeren, liefhebben, intimiteit meer is, dan wordt een relatie moeilijk.
Natuurlijk zijn er relaties waar dit niet voor geld, maar ik weet zeker dat iedereen die een relatie heeft gehad, dit onderschrijft.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 11:56

CHATULIEM619 schreef:

Dat geloof ik best, maar hoe komt het dat je partner je niet meer begeert?
Durf je in zo'n geval ook naar jezelf te kijken of is het simpeler die fout maar bij je partner te leggen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 12:12

SHANITA130 schreef:
Ik zal ook maar even een zinnige bijdrage leveren.

Sex is heel erg belangrijk, en voor mannen ietsje belangrijker, denk ik.
Derhalve alléén sex is niet genoeg.
Er moet ook liefde zijn in een relatie, de man(de vrouw ook natuurlijk;) moet zich geliefd voelen, en voelen dat de liefde oprecht is, anders werkt het niet.

Alleen liefde zonder sex werkt ook weer niet natuurlijk, omdat sex de kroon is op de liefde, op een relatie, heb ik ergens gelezen.

Fijne Dag!!!!

Shanita
Het is voor vrouwen net zo belangrijk, alleen is daar de behoefte denk ik een tikje anders. Het verlangen naar intimiteit, geborgenheid, een zijn met de ander. Allerlei aspecten die ook bij seksualiteit horen en waar de vrouw ook niet zonder kan.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 12:15

ANNETTE792 schreef:
Dat geloof ik best, maar hoe komt het dat je partner je niet meer begeert?
Durf je in zo'n geval ook naar jezelf te kijken of is het simpeler die fout maar bij je partner te leggen?

het niet meer begeren wat kwijt raakt in een relatie kan aan zoveel dingen liggen.

De hele sexuele beleving binnen een relatie is het mooiste intiemste wat je als man vrouw kan hebben. Als in andere facetten van de relatie dingen scheef gaan lopen, heeft dit consequenties voor alle andere dingen. Een goede relatie is een heel samenspel van factoren bij mekaar, waar je samen aan moet blijven werken, praten, open en eerlijk over zijn.

maar er zijn ook dingen waar jezelf op kan letten.

- aandacht aan je uiterlijk en verzorging blijven besteden
- complimenteer mekaar ook
- hou het spannend en leuk, besteed ook aandacht en tijd aan de ander
( hoe vaak hoor je het wel niet....man klaar en Slapende smiley )
Echt waar hoor mannen.....alle aandacht die je aan je vrouw geeft, is goed, t genieten ervan geeft alleen maar meer verlangen naar intimiteit. Maar dit is in alles zo wat betreft de relatie.
- zorg ervoor dat er geen sleur in komt.
- neem ook tijd voor mekaar, zo vaak zit je beiden vast in drukte, kinderen, werk, vermoeidheid etc....... Het kan anders echt waar....denk nog eens terug aan het begin van de relatie....toen had je een soort eindeloze energie, gevoed door verliefdheid. Praat daarover, bevraag mekaar.
- stuur eens een spannend smsje in de middag, verleid mekaar eens bijzonder...

weet je, je moet beiden t gevoel hebben dat je trots op de ander bent, graag naast die ander loopt, en dat heeft niet alleen met uiterlijk te maken hoor, respect en liefde.

een tijdje terug stond het topic Heiligheid in het huwelijk hier op CM.
Lees dat eens door..Een heel mooi stuk over het goed hebben in de relatie.

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=747
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 12:29

Wat ik bedoelde is, het is zo makkelijk iets of iemand de schuld te geven omdat er ergens iets mis gaat, of dat nou sex is of op een ander gebied.

Een relatie is gewoon werken,t gaat niet zomaar vanzelf. En zelfs dan gaat er wel eens wat mis, maar kijk dan beiden eerlijk naar jezelf, dan zijn veel problemen op te lossen. Ik krijg altijd de kriebels van al die schuldloos gescheiden mensen. Dat bestaat niet in mijn beleving.
Voor de buitenwereld ben ik schuldloos gescheiden, maar ik weet dat ook ik mn fouten in dat huwelijk gemaakt heb, de meesten ervan in mn eigen nadeel zelfs. Ik heb nadat ik mishandeld ben de scheiding aangevraagd, die mishandeling was de druppel om eindelijk de scheiding aan te vragen, maar er zat zoveel meer fout in dat huwelijk, waar ook ik mn fouten in had.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 12:34

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 juli 2010, 15:33
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 12:39

JONATHAN890 schreef:
het niet meer begeren wat kwijt raakt in een relatie kan aan zoveel dingen liggen.

De hele sexuele beleving binnen een relatie is het mooiste intiemste wat je als man vrouw kan hebben. Als in andere facetten van de relatie dingen scheef gaan lopen, heeft dit consequenties voor alle andere dingen. Een goede relatie is een heel samenspel van factoren bij mekaar, waar je samen aan moet blijven werken, praten, open en eerlijk over zijn.

Echt waar hoor mannen.....alle aandacht die je aan je vrouw geeft, is goed, t genieten ervan geeft alleen maar meer verlangen naar intimiteit. Maar dit is in alles zo wat betreft de relatie.
- neem ook tijd voor mekaar, zo vaak zit je beiden vast in drukte, kinderen, werk, vermoeidheid etc....... Het kan anders echt waar....denk nog eens terug aan het begin van de relatie....toen had je een soort eindeloze energie, gevoed door verliefdheid. Praat daarover, bevraag mekaar.

weet je, je moet beiden t gevoel hebben dat je trots op de ander bent, graag naast die ander loopt, en dat heeft niet alleen met uiterlijk te maken hoor, respect en liefde.

Heel mooi omschreven Jonathan!
En een liefdes relatie is iets heel puurs en waardevols Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SANDRA206

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 12:42

[quote=JONATHAN890]- zorg ervoor dat er geen sleur in komt.
Het kan anders echt waar....denk nog eens terug aan het begin van de relatie....toen had je een soort eindeloze energie, gevoed door verliefdheid.

..klopt,

en verliefdheid overkomt je en houden van is en blijft hard werken!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 12:45

Quote,en verliefdheid overkomt je en houden van is en blijft hard werken!

Dat kan je wel zeggen....zucht Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 12:47

JONATHAN890 schreef:

Wat gebeurt er als één van de partners het de ander onthoudt?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:08

HENK710 schreef:

Het is zeker een liefdesuiting, maar de prikkel die een man en vrouw doet verlangen naar elkaar, om sex te hebben dat is toch lust ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:17

HANNAH810 schreef:
waar baseer je dat op dan henk?
ik moet zeggen dat ik het in deze wel eens ben met chatuliem en pieter.
waarom zou het per definitie verkeerd zijn, wanneer je er beiden van kunt genieten?
de bijbel is er denk ik vrij duidelijk in;
het huwelijksbed is onbevlekt.
dus binnen een huwelijk is alles prima, mits beiden zich er prettig bij voelen.

Is dat zo, dat alles maar is geoorloofd zolang beide partners zich er prettig bij voelen ??
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 97 Volgende
Pagina 14 van 97