ChristianMatch

Forum

slapeloosheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 6 november 2011, 21:24

[quote=GERRIT084]Dus je hebt toch een alternatief gevonden Smiley die vol vragen zit[/quote

Ikke Smiley die vol vragen zit
Wrom Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 6 november 2011, 21:31

[quote=ERIKA129]

of was het ikke Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
maar ikke snap het ook niet Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 6 november 2011, 22:29

[quote=YELNIN491]

Iets van in laten slapen door mannen of zoiets Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 6 november 2011, 22:33

[quote=GERRIT084]

Oepsie geloof dat in laten slapen iets anders is Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 6 november 2011, 23:03

[quote=YELNIN491]

Ja, uh twas iets met ons ras en bed, tja jij met je foto ook, tis zoooooo Gefrustreerde smiley verwarrend Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 00:08

[quote=GERRIT084]

ik snap er helemaal niets van, verwarrende foto, een rasbed, tjee, volgens mij zijn je hersens aan slaap toe. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 12:56

ERIKA129 schreef:
Deze topic open ik omdat er in een andere topic (yoga) in wordt gegaan over slapeloosheid.
Ik wil even in gaan op hetvolgende dat ik daar las:

Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook.
Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben.
Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker.
Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.

Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.

Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder.
God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?"
Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.

Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven.
Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.

Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!

Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt.
Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring. [color=8B0000]
[/color]
Ik ben in januari lichamelijk en psychische ingestort, na gesprekken met een vriend kwam het probleem slapen aan de orde toen ik goed na ging denken kwam ik erachter dat ik al 10 jaar niet meer dan 3 uur per nacht sliep en dan nog met tussenposen. In deze periode die nu al 8 maanden duurt is mijn geloof wat al heel veel voor mij betekende alleen maar versterkt, echter hoe ik me ook voel en leef in mijn geloof ik ging daar toch echt niet beter van slapen. Toen ik het hierboven staande stuk las gingen mijn haren dan ook een beetje omhoog staan, als ik dat zo lees zou ik me een ongelovige voelen want ik gebruik nu een aantal maanden slaapmedicatie omdat ik echt niet meer sliep. Ben ik dan geen goede christen? Ik probeer naar Gods wetten te leven en leg mijn leven in zijn handen de tegenslagen die ik steeds krijg mag ik overgeven hoe moeilijk ze ook zijn en God geeft mij hier rust in echter zonder medicatie kan ik op het moment niet slapen.

Blijft voor mij staan de vraag ben je een minder goede gelovige /christen als je slaapmedicatie gebruikt? Geef je je leven dan niet (genoeg) over aan God?
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Dit topic opende ik vorig jaar en toen kwamen er veel mooie en goede reacties...
Ondertussen ben ik aan het dokteren gegaan en zo op de slaappoli terecht gekomen, daar onderzoeken gehad met watjes kauwen om melatonine gehalte te meten en een slaaponderzoek...
De uitslag is dat ik totaal geen melatonine aanmaak en dat hormoon heeft een ieder nodig om in te slapen en door te slapen.. Ik heb dus wat ze noemen een in- en doorslaapstoornis!

Komt dit bij iemand bekent voor? zijn er meerderen hier met dit probleem? Ik heb nu melatonine tabletjes en slaap er wisselend op en ben doodmoe omdat mijn lichaam moet wennen aan weer te slapen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:41

Dit topic opende ik vorig jaar en toen kwamen er veel mooie en goede reacties...
Ondertussen ben ik aan het dokteren gegaan en zo op de slaappoli terecht gekomen, daar onderzoeken gehad met watjes kauwen om melatonine gehalte te meten en een slaaponderzoek...
De uitslag is dat ik totaal geen melatonine aanmaak en dat hormoon heeft een ieder nodig om in te slapen en door te slapen.. Ik heb dus wat ze noemen een in- en doorslaapstoornis!

Komt dit bij iemand bekent voor? zijn er meerderen hier met dit probleem? Ik heb nu melatonine tabletjes en slaap er wisselend op en ben doodmoe omdat mijn lichaam moet wennen aan weer te slapen Twijfelende smiley

Ja, ik herken, ik had ook een tijd dat ik niet meer sliep. elke nacht zat ik op, zag het 1 uur worden, 2 uur, 3 uur, 4 uur, en zag rond 5ven het licht opkomen was in de zomer 2 jaar terug.

Ik heb geen onderzoek gehad, maar ja, denk te weten en te voelen dat ik toen ook geen melatonine aanmaakte.
Ja, das een stofje, dat gaan werken zodra het donker buiten wordt, en zorgt ervoor dat je slaperig wordt.

Ja, en toen na 6!!! weken moest ik wel een slaappil nemen, ja het sloopt je, bij wijze van spreken als je dag in dag uit niet slaapt, of zoo licht dat je niet eens merkt dat je slaapt, ja, dat hoorde ik van iemand waar ik toen even in huis was, dat ik wel degelijk nu en dan sliep, maar ja, zooo licht dat het niet als slapen aanvoelt, meer als denken.

Ja, ik weet het is verslavend, maar ja als ik zolang niet slaap, jammer dan, ik moet en zal een slaappil hebben.

De rest zet ik even bij de Klaagmuur.........

Sterkte!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 12 januari 2013, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:59

ERIKA129 schreef:

Je moet even Googlen staat en hoop overslaapproblemen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 12:25

mijn slaap probleem is opgelost-
heel simpel de kleur van de kamer veranderd, rustgecreerd, meer licht in de kamer en een echte nesthoekje gemaakt!

nu is het gewoon mijn slaapkamertje !

Wat kan dit toch een ernorme druk geven in je leven, als je iemand kwijt raakt waar je zoveel van gehouden heb!

Zelfs je slaap is helemaal ontregelt geweest. eindenlijk kan ik weer slapen! Slapende smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op maandag 21 januari 2013, 12:26
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 15:10

JOANNIE702 schreef:
mijn slaap probleem is opgelost-
heel simpel de kleur van de kamer veranderd, rustgecreerd, meer licht in de kamer en een echte nesthoekje gemaakt!

nu is het gewoon mijn slaapkamertje !

Wat kan dit toch een ernorme druk geven in je leven, als je iemand kwijt raakt waar je zoveel van gehouden heb!

Zelfs je slaap is helemaal ontregelt geweest. eindenlijk kan ik weer slapen! Slapende smiley

Slaap lekker dan maar Lachende smiley
Kreeg net op de slaappoli een grafiek te zien van hoe ik sliep ehhhh... zeg maar dat ik dus niet sliep Verraste, verbaasde smiley Maar ja daarvoor kwam ik ook op de slaappoli Knipoog smiley
Ik blijk schrikbarend vond ik het zelf dus alleen tussen één en drie echt te slapen de rest was sluimeren en weer wakker worden... vind je het gek dat ik al jaaaaaren doodmoe ben Gefrustreerde smiley Lang leve het slaaphormoon in tabletvorm Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:29

ERIKA129 schreef:
Slaap lekker dan maar Lachende smiley
Kreeg net op de slaappoli een grafiek te zien van hoe ik sliep ehhhh... zeg maar dat ik dus niet sliep Verraste, verbaasde smiley Maar ja daarvoor kwam ik ook op de slaappoli Knipoog smiley
Ik blijk schrikbarend vond ik het zelf dus alleen tussen één en drie echt te slapen de rest was sluimeren en weer wakker worden... vind je het gek dat ik al jaaaaaren doodmoe ben Gefrustreerde smiley Lang leve het slaaphormoon in tabletvorm Lachende smiley

en nu hopen dat het ook goed gaat aan slaan en dan kan de moeheid ook minder worden, sterkte hoor erika Slapende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14
Pagina 14 van 14