ChristianMatch

Forum

operatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 15:18

ERIKA129 schreef:
O meid wat vervelend nu weer Twijfelende smiley
Hoop dat ze er snel achter komen wat het is.
En dacht ik vandaag te komen maar moet ik je meedelen dat ik zelf weer eens migraine heb Gefrustreerde smiley sorry meid had ech teven graag die deodorant bijje gebracht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kan jij nog typen als je migraine hebt..
Ja, oke, als het niet is doorgezet of in de beginfase kan ik het ook net.

Josine, ik wist helemaal niet dat je in het ziekenhuis was, want ik kijk eigenlijk alleen bij de 1ste 2 onderwerpen, en heel nu en dan hier.

Sterkte!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 15:29

SHANITA130 schreef:

Josine, ik wist helemaal niet dat je in het ziekenhuis was, want ik kijk eigenlijk alleen bij de 1ste 2 onderwerpen, en heel nu en dan hier.

Sterkte!!!!!!

Dank je wel hoor! Gelukkig ben ik alweer ff thuis Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 16:48

SHANITA130 schreef:

Sterkte!!!!!!

Hey shanita je loopt ietsie achter meid Knipoog smiley dit was 1.5 week geleden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 17:58

Ja...beter laat dan nooit.....;)
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 18:01

SHANITA130 schreef:

Het gaat om de intentie toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 18:17

SHANITA130 schreef:

Ja dat is zeker waar Knipoog smiley
Maar als ik echt zware migraine heb kan ik ook niks hoor behalve liggen.
Maar als het even zakt dan zoek ik afleiding en dan is cm soms een hele goede Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:06

ERIKA129 schreef:
Ja dat is zeker waar Knipoog smiley
Maar als ik echt zware migraine heb kan ik ook niks hoor behalve liggen.
Maar als het even zakt dan zoek ik afleiding en dan is cm soms een hele goede Lachende smiley

Ja, dat had ik ook toen ik zware migraine had, meerdere keren. Dan kon ik niet eens een woord uitspreken van de pijn....

Ik hoop en werk eraan dat ik dát nooit meer krijg.

Zodra ik migraine voel komen opzetten, dat is een trucje dat werkt, ga ik gelijk liggen, raam open en gordijnen dicht. Ik kan dan geen licht en geluid verdragen. Frisse lucht is belangrijk dan. En aan rustgevende, veilige en mooie dingen denken. Soort van zelfhypnose denk ik.
Daarna val ik vaak in slaap. voor één of meerdere uren. als ik dan weer wakker wordt is de migraine weg!

Hoi Josine, ja, de intentie is goed!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:25

Weer ff de meute hier informeren Knipoog smiley ...want mijn hb is abnormaal gestegen, iets dat normaal gesproken binnen 2 weken niet zo kan, tenzij je epo gebruikt. En dat is iets dat ik toch echt niet gedaan heb Lachende smiley

En verder zijn de ontstekingswaarden heel geleidelijk aan het dalen, ook dat gaat de goede kant op Lachende smiley

Eindelijk eens echt goed nieuws Lachende smiley

Maar toch...ik kreeg de dringende waarschuwing vooral op te passen met het opbouwen van mijn conditie, om dit niet te snel te willen doen.

En dat laatste heb ik in het afgelopen weekend wel gemerkt. Ben naar een gedeelte van de gemeentedag geweest zaterdag en heb zondag weer meegedaan aan de sing-in met als gevolg enorme pijn in mijn buik en een abces dat weer groter geworden en weer meer draagt Boze smiley

Ook merkte ik gisteren in de kerk dat mensen nu alweer gaan denken dat ik alweer beter ben, omdat ik zowel op de gemeentedag was als ook weer mee deed aan de sing-in.
En daar schuilt ook voor mij een gevaar, nl...o, dat doe ik wel weer ff en de gevolgen merk ik thuis wel weer wanneer niemand mij ziet. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:28

JOSINA022 schreef:
Weer ff de meute hier informeren Knipoog smiley ...want mijn hb is abnormaal gestegen, iets dat normaal gesproken binnen 2 weken niet zo kan, tenzij je epo gebruikt. En dat is iets dat ik toch echt niet gedaan heb Lachende smiley

En verder zijn de ontstekingswaarden heel geleidelijk aan het dalen, ook dat gaat de goede kant op Lachende smiley

Maar toch...ik kreeg de dringende waarschuwing vooral op te passen met het opbouwen van mijn conditie, om dit niet te snel te willen doen.

En dat laatste heb ik in het afgelopen weekend wel gemerkt. Ben naar een gedeelte van de gemeentedag geweest zaterdag en heb zondag weer meegedaan aan de sing-in met als gevolg enorme pijn in mijn buik en een abces dat weer groter geworden en weer meer draagt Boze smiley

Ook merkte ik gisteren in de kerk dat mensen nu alweer gaan denken dat ik alweer beter ben, omdat ik zowel op de gemeentedag was als ook weer mee deed aan de sing-in.
En daar schuilt ook voor mij een gevaar, nl...o, dat doe ik wel weer ff en de gevolgen merk ik thuis wel weer wanneer niemand mij ziet. Zieke smiley

Fijn josina, da's goed nieuws! Doe rustig aan!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:31

COOTJE711 schreef:
Fijn josina, da's goed nieuws! Doe rustig aan!

Dank je wel en ik doe mijn best!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:02

JOSINA022 schreef:

Hoi Josine,

Ja, niet over je grenzen gaan. Dat geldt normaal al. Maar ja, nu moet je echt niet over grenzen gaan. Ook omdat de arts dat zegt.

Als ik teveel doe, stort ik ook in. maar dan psychisch. Dan moet ik rusten, anders stijgt mijn bloeddruk gevaarlijk hoog.

Goed je grenzen bewaken, dat geldt eigenlijk voor alles.

Misschien kan je tegen de mensen van de kerk zeggen dat je eigenlijk nog niet beter bent, maar het een en ander had geprobeerd. en dat dat weer meer pijn opleverde en de ontsteking ook weer groter is geworden daardoor. Dan heb je én een reden voor een praatje te maken. En je zet duidelijk je grenzen.

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:10

SHANITA130 schreef:
Hoi Josine,

Ja, niet over je grenzen gaan. Dat geldt normaal al. Maar ja, nu moet je echt niet over grenzen gaan. Ook omdat de arts dat zegt.

Als ik teveel doe, stort ik ook in. maar dan psychisch. Dan moet ik rusten, anders stijgt mijn bloeddruk gevaarlijk hoog.

Goed je grenzen bewaken, dat geldt eigenlijk voor alles.

Misschien kan je tegen de mensen van de kerk zeggen dat je eigenlijk nog niet beter bent, maar het een en ander had geprobeerd. en dat dat weer meer pijn opleverde en de ontsteking ook weer groter is geworden daardoor. Dan heb je én een reden voor een praatje te maken. En je zet duidelijk je grenzen.

Sterkte!

Dank je wel, Shanita!

Ik heb afgelopen weekend veel mensen gesproken en het ook aangegeven hoor, dus ze zijn wel op de hoogte en dat zal ik blijven doen zolang als dat het nodig is.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:19

JOSINA022 schreef:
Dank je wel, Shanita!

Ik heb afgelopen weekend veel mensen gesproken en het ook aangegeven hoor, dus ze zijn wel op de hoogte en dat zal ik blijven doen zolang als dat het nodig is.

Goed zo ;) ik heb toen ik 18 was ook 2 keer een abces gehad. toen woonde in nog in Amsterdam. en dat was toen nog gemakkelijk met de verzekering.

Ik liep gewoon, de 1ste keer een ziekenhuis binnen, en kon daar meteen blijven voor een operatie, zonder tussenkomst van de huisarts. Maar ja, een litteken, en dat vond ik niet leuk.

Na een tijdje kreeg ik weer een abces, op bijna dezelfde plek, ietsje verder. toen wou dat ziekenhuis mij weer opereren. Maar ja, ik had ondertussen gehoord dat het ook met antibiotica weg kan gaan.

Dus ik liep gewoon een ander ziekenhuis in, en daar kreeg ik antibiotica, en na een paar dagen was dat abces weg.

Dus ik had zoiets van voor niets geopereerd, alleen om een co-assitent te laten oefenen...

Gefrustreerde smiley

Want het was eenzelfde abces, alleen een klein stukje verderop dan de 1ste....Maar ja, die van mij, zaten vlak onder mijn huid en niet helemaal binnenin mijn lichaam.

Lees jij ook? Ik vind het heerlijk om te lezen, goede verhalen. Dan heb je als het ware 2 levens. je eigen leven en die in het boek. Er zijn zoveel goede boeken. en je kan ook iets kopen, waar je het boek inzet, een soort steun, voor als je (halfl) ligt.

Groetjes

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 september 2011, 13:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:43

Ik las het al op je profiel: eindtijd thrillers!

Die heb ik ook een tijd gelezen, hele series. Heel spannend, en ook wel geruststellend, omdat God er in voorkwam. Ik heb ze ook in het Engels gelezen. Met een woordenboek Engels-Engels. Dat is veel duidelijker dan een woordenboek Engels-Nederlands.
Want bij Engels-Engels krijg je in het Engels een hele duidelijke leesbare omschrijving van het woord. En bij Engels-Nederlands krijg je een synoniem van het woord. en ook: sommige grappen in het Engels zijn niet te vertalen, of heel slecht. als ik dan een boek in het Engels las, die ik al in het Nederlands had gelezen, ja, dan kwam in daarachter.

En zo'n woordenboek heb je alleen nodig bij maximaal 1/4 deel van het boek.
Dan niet meer, want dan worden er steeds dezelfde woorden gebruikt, en je hoeft ze maar 1 keer op te zoeken. Het leuke is, dat je dan ook in het Engels gaat denken na een tijdje.

Nou ja, ik zit even voor jou te denken, en wat ik zou doen als ik zolang in mijn huis zou zijn om rust te hebben ;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 22 september 2011, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:50

Zo, en nu even boodschappen doen, en dan mijn huishouden Zieke smiley

Ja, ik had een jaar iemand die dat voor mij deed, daar had ik een indicatie voor, die is nu ten einde...

Dus nu moet ik alles zelf doen...

En dan wacht er ook nog een stapeltje administratie Zieke smiley

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 13:51

SHANITA130 schreef:
Ik las het al op je profiel: eindtijd thrillers!

Die heb ik ook een tijd gelezen, hele series. Heel spannend, en ook wel geruststellend, omdat God er in voorkwam. Ik heb ze ook in het Engels gelezen. Met een woordenboek Engels-Engels. Dat is veel duidelijker dan een woordenboek Engels-Nederlands.
Want bij Engels-Engels krijg je in het Engels een hele duidelijke leesbare omschrijving van het woord. En bij Engels-Nederlands krijg je een synoniem van het woord. en ook: sommige grappen in het Engels zijn niet te vertalen, of heel slecht. als ik dan een boek in het Engels las, die ik al in het Nederlands had gelezen, ja, dan kwam in daarachter.

En zo'n woordenboek heb je alleen nodig bij maximaal 1/4 deel van het boek.
Dan niet meer, want dan worden er steeds dezelfde worden gebruikt, en je hoeft ze maar 1 keer op te zoeken. Het leuke is, dat je dan ook in het Engels gaat denken na een tijdje.

Nou ja, ik zit even voor jou te denken, en wat ik zou doen als ik zolang in mijn huis zou zijn om rust te hebben ;)

Ik lees idd graag en ook zeker de eindtijd-thrillers, maar ook de boeken van Frank Peretti zijn geweldig.
Maar helaas lukt het lezen nu niet goed, heb teveel moeite met mij te concentreren en word er dan nog moeier van dan dat ik al ben.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:04

JOSINA022 schreef:
Ik lees idd graag en ook zeker de eindtijd-thrillers, maar ook de boeken van Frank Peretti zijn geweldig.
ja, die heb ik ook allemaal gelezen, alleen de állernieuwste misschien nog niet. Héérlijk.
Quote:
Maar helaas lukt het lezen nu niet goed, heb teveel moeite met mij te concentreren en word er dan nog moeier van dan dat ik al ben.
Ja, dat kan. Gewoon genieten van je 'opgelegde' rust! Van de nood een deugd maken? En lekker denken over dingen?

Ik heb ook boeken van onder andere Tim La Haye, Randy Alcorn, en Bill Meyers gelezen ;)

Werken kan je je hele leven nog.

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 september 2011, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:15

JOSINA022 schreef:

Hey Josina,

Kijk aan zie er gebeuren altijd nog wonderen!
Maar idd houd jezelf in acht het is zo dat als mensen je zien dan ben je genezen of iniedergeval een stuk beter.
Bij hielp het toen ik door mijn predikant een stukje in de kerkbode liet plaatsen daardoor ben je open naar de mensen toe maar weten ze gelijk he we zien dr weer maar ze is er nog lang niet Knipoog smiley
En verder geniet van je rust en doe waar je zin in hebt het is nu geoorloofd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:23

ERIKA129 schreef:
Hey Josina,

Kijk aan zie er gebeuren altijd nog wonderen!
Maar idd houd jezelf in acht het is zo dat als mensen je zien dan ben je genezen of iniedergeval een stuk beter.
Bij hielp het toen ik door mijn predikant een stukje in de kerkbode liet plaatsen daardoor ben je open naar de mensen toe maar weten ze gelijk he we zien dr weer maar ze is er nog lang niet Knipoog smiley
En verder geniet van je rust en doe waar je zin in hebt het is nu geoorloofd Knipoog smiley

Er gebeuren idd nog steeds wonderen! Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten zien.

Mijn gemeente hou ik per mail op de hoogte en ik weet dat iedereen dat zeer waardeert.
Er waren gisteren ook wel mensen die het (gelukkig!) konden zien aan mij, aangezien ik nogal witjes was na de dienst Zieke smiley

En mijn rust neem ik zeker...genieten daarvan is een ander verhaal, maar ja, ik moet wel...wordt anders gelijk afgestraft Boze smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 19 september 2011, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 23:40

JOSINA022 schreef:
Er gebeuren idd nog steeds wonderen! Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten zien.

Mijn gemeente hou ik per mail op de hoogte en ik weet dat iedereen dat zeer waardeert.
Er waren gisteren ook wel mensen die het (gelukkig!) konden zien aan mij, aangezien ik nogal witjes was na de dienst Zieke smiley

En mijn rust neem ik zeker...genieten daarvan is een ander verhaal, maar ja, ik moet wel...wordt anders gelijk afgestraft Boze smiley

Sterkte meis, we blijven voor je bidden!!
Maar goed te lezen dat er vooruitgang in zit.
Take care of yourself
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 september 2011, 23:46

YELNIN491 schreef:
Sterkte meis, we blijven voor je bidden!!
Maar goed te lezen dat er vooruitgang in zit.
Take care of yourself

Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 00:19

JOSINA022 schreef:
Dank je wel!

Hoe is het verder na 1 week?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 13:13

HERMAN388 schreef:
Hoe is het verder na 1 week?

Het gaat, moet echt heel rustig aan doen. Ik merk dat ik al snel teveel doe, krijg dan behoorlijke pijn in mijn buik. Ben dan ook erg moe.

Niettemin merk ik wel dat het vooruitgaat, zij het dan héél langzaam. Maar het feit dat het de goede kant op gaat is wel heel erg fijn!

Hoe gaat het met jou nu?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 14:27

JOSINA022 schreef:
Het gaat, moet echt heel rustig aan doen. Ik merk dat ik al snel teveel doe, krijg dan behoorlijke pijn in mijn buik. Ben dan ook erg moe.

Niettemin merk ik wel dat het vooruitgaat, zij het dan héél langzaam. Maar het feit dat het de goede kant op gaat is wel heel erg fijn!

Hoe gaat het met jou nu?

Rustig aan met je herstel.

Ik krijg veel hulp van mijn kinderen voor huishuiding en eten maken.
Over 2 weken terugkomen of gripsvrij of nog 1 keer in het gips voor 6 weken daarna revalideren.
Er is geen kracht meer van dit hand na ruim 4 maanden in het gips.
Na vele bewegingen raakte de rechter arm snel moe en gaat tintelen.
Veel rust betekent sneller herstel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 18:21

HERMAN388 schreef:

Over 2 weken terugkomen of gripsvrij of nog 1 keer in het gips voor 6 weken daarna revalideren.

Ik hoop voor je dat je over 2 weken gipsvrij door het leven mag! En ondertussen idd rust nemen!

Ik heb gelukkig ook veel hulp met het bijhouden van mijn flatje. Tillen en bukken lukt bijna niet. En ook autorijden is nog niet aan de orde.

Maar ik heb zulke lieve vrienden om mij heen, dat ik bijna niets hoef te vragen. Ze regelen het onderling en iom mijn vader.

Vind het wel verschrikkelijk om zo afhankelijk te moeten zijn. Voor een tijdje ging het wel, maar naarmate het langer duurt, hoe moeilijker ik het vind.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 21:32

JOSINA022 schreef:
Ik hoop voor je dat je over 2 weken gipsvrij door het leven mag! En ondertussen idd rust nemen!

Ik heb gelukkig ook veel hulp met het bijhouden van mijn flatje. Tillen en bukken lukt bijna niet. En ook autorijden is nog niet aan de orde.

Maar ik heb zulke lieve vrienden om mij heen, dat ik bijna niets hoef te vragen. Ze regelen het onderling en iom mijn vader.

Vind het wel verschrikkelijk om zo afhankelijk te moeten zijn. Voor een tijdje ging het wel, maar naarmate het langer duurt, hoe moeilijker ik het vind.

Tjonge Josina.....alle berichten van jou eens rustig gelezen.
Meid.....t is allemaal niet niks.......er gaat niks boven je gezondheid, maar dat besef je pas als je wat mankeert he?
Ik wens je heel veel sterkte, rust, en herstel toe, en probeer het toch met zoveel mogelijk luisteren naar je lichaam.
Al zul je af en toe best met kromme tenen in je bed/bank toekijken hoe
een ander je huisje poetst!
Fijn joh....zoveel lieve mensen om je heen....

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 21:36

HERMAN388 schreef:

Nou Herman...het zit jou ook niet mee.
Ik was 3 jaar geleden het gips al na 4 weken zat!!
Gelukkig was ik het toen kwijt.
Sterkte hoor, en jij ook veel geduld toegewenst.
Vooral als je je verder niet ziek voelt, is het extra zwaar!

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 23:12

MARIANNE338 schreef:
Nou Herman...het zit jou ook niet mee.
Ik was 3 jaar geleden het gips al na 4 weken zat!!
Gelukkig was ik het toen kwijt.
Sterkte hoor, en jij ook veel geduld toegewenst.
Vooral als je je verder niet ziek voelt, is het extra zwaar!

Marianne

Bedankt Marianne en doe je de groeten aan mijn naamgenoot Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 23:14

MARIANNE338 schreef:
Tjonge Josina.....alle berichten van jou eens rustig gelezen.
Meid.....t is allemaal niet niks.......er gaat niks boven je gezondheid, maar dat besef je pas als je wat mankeert he?
Ik wens je heel veel sterkte, rust, en herstel toe, en probeer het toch met zoveel mogelijk luisteren naar je lichaam.
Al zul je af en toe best met kromme tenen in je bed/bank toekijken hoe
een ander je huisje poetst!
Fijn joh....zoveel lieve mensen om je heen....

Marianne

Dank je wel voor je lieve reactie!

Ja, het is al met al een heel verhaal geworden en dan besef je idd pas goed dat het een zegen is wanneer je goed gezond bent.
Gelukkig heb ik uitizicht dat het wel weer goed gaat komen, al duurt het lang.
En ik weet dat ook die kromme tenen weer eens recht zullen zijn!

En dan ook nog zulke lieve vrienden om mij heen!

Ondanks de beroerde situatie waarin ik mij bevind, mag ik mij toch een heel gezegend mens weten!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 08:47

Dit keer niet een bidpunt, maar een dankpunt...

Het is nu 6 weken geleden na de laatste operatie en ik ben inmiddels 5 weken thuis (eigenlijk morgen, maar ach..)

Zo lang achter elkaar ben ik, sinds mei, niet meer thuis geweest! Daarnaast ga ik vooruit, zij het wel heel langzaam en moet ik het echt nog rustig en voorzichtig aan doen, maar ik ben erg blij te merken dat er vooruitgang in zit!
En ook dat is voor het eerst sinds mei!

Gisteren kon ik voor het eerst 2x naar de kerk!

En vanaf vandaag mag ik ook weer autorijden, al zal dat nog niet makkelijk gaan, maar toch, het mag weer en dat kan ik dus ook weer gaan opbouwen!

Donderdag heb ik voor het eerst een afspraak met de bedrijfsarts om kennis te maken en te kijken waar en wanneer ik kan gaan reintegreren!

Ik realiseer mij heel goed dat ik dit alles niet aan mijzelf te danken heb, maar aan mijn lieve Hemelse Vader!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 Volgende
Pagina 14 van 17