Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoe kleed een homo zich? |
In het geval van de gaypride dus roze...en wanneer je je dan op dezelfde manier kleed ben je voor een buitenstaander gelijk aan de homo's...en Chat vraagt zich af of je daar blij mee moet zijn.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 19 juli 2010, 11:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:39
|
|
|
Ach so!
Roze is een mooie kleur ;)
Bent er wel blij mee ;)
Fijne Dag,
Shanita
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 19 juli 2010, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:40
|
|
|
.dubbel
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 19 juli 2010, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:42
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zo ken ik ook verhalen chatuliem, over hetero's die kleine meisjes misbruiken, zodat ze op drie jarige leeftijd meer hebben meegemaakt dan de gemiddelde volwassene; zij hobbelen vaak van pleeggezin naar pleeggezin, en kunnen zich niets voorstellen bij een liefdevolle God. als je het hebt over misbruik, dan komt dat bij hetero's even zo goed voor! dit geld zowel binnen als buiten de kerkelijke gemeente. ik weet zelfs van mannen die ín het kerkgebouw zelf, zelfs onder het gebed hun dochter betast hebben. dus ook dat is al geen verschil met jouw verhaal, zij het dan dat het binnen een man/"vrouw" verhouding valt. ook zijn er dames genoeg, die tegen de betaling van drugs hun lichaam geven, ook daarin zie ik eerlijk gezegt geen verschillen.
Maar de verhalen die ik ken over hetero-seksualiteit sterken mij in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. en hoe verantwoordelijk voel je je dan wanneer er een hetero in je gemeente naar het evangelie zit te luisteren? in hoeverre hebben hetero's "het beest" onder controle denk ik dan; er zijn immers voldoende uitspattingen gaande!
dus wanneer je de homofiele mens uit de gemeente wilt verstoten, verstoot dan ook de pedofiele mens en de heterofiele mens. en ga dan boven op je preekgestoelte staan, en breng het evangelie aan allen die onder je gehoor zitten.
immers is het evangelie voor de grootsten der zondaren, want die gezond zijn, hebben de medicijnmeester niet nodig. | Ook wat betreft heteroseksuelen heb ik dezelfde maatstaf. Nl. datgene wat er in de bijbel staat. En mensen uitstoten uit een gemeente, dat is wel een hele strikte maatregel. In mijn ogen maakt de kerk met deze maatregel vreselijk misbruik van haar macht en dat is iets wat alleen in uiterste geval toegestaan is. Als Paulus het over deze maatregel heeft, heeft hij het over incest. Een man die zijn moeder als zijn vrouw genomen heeft. En de ergste kritiek is, dat de gemeente dit gedrag goedkeurt. In mijn ogen worden mensen voor heel wat minder de kerk uitgezet en lopen daarmee ernstige schade op. Zelf ben ik eens een keer de gemeente uitgezet omdat ik niet naar de voorganger wilde luisteren. Hij vond nl. dat mensen mij niet mochten ophalen voor de dienst. Ik vond dat ik dat zelf mocht uitmaken. Ik was niet meer welkom in de gemeente.......
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 19 juli 2010, 11:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:47
|
|
|
Quote Chatuliem: In mijn ogen worden mensen voor heel wat minder de kerk uitgezet en lopen daarmee ernstige schade op.
Dat denk ik zelf ook. Ben het niet zo met je eens in het algemeen. Hoeft ook niet. Meningen kunnen naast elkaar bestaan.
Hiero heb je wel een punt, vind ik.
Groet,
Shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:00
|
|
|
Quote Chatuliem: Zelf ben ik eens een keer de gemeente uitgezet omdat ik niet naar de voorganger wilde luisteren. Hij vond nl. dat mensen mij niet mochten ophalen voor de dienst. Ik vond dat ik dat zelf mocht uitmaken. Ik was niet meer welkom in de gemeente.......
Dan weet ik ook nog wel wat van die verhalen. Maar da's voor een ander topic.
Groet,
SHanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:50
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik ben het dit keer met Jolan eens...d.w.z. ik ben het vaak niet met Chat eens, maar hij heeft nou eenmaal zijn eigen mening en die word net zo min gerespecteerd als dat hij die van anderen respecteert. Iedereen staat voor zijn eigen mening, en dat is mooi om te zien... en ik kan me dit keer zeker in zijn mening vinden. Hoewel ik er zeker voor ben om iedereen te accepteren zoals hij is, vind ik de gaypride ook te ver gaan...dit is namelijk echt die tak van de homoscene die het obscene gedrag "promoot" en dat klopt niet! Twee "tong"zoenende mannen niet obsceen getverdegetver! Maar daar staat tegenover dat het net zo obsceen geweest zou zijn als het gewoon een man en een vrouw waren geweest Er zijn gewoon grenzen aan "normaal" gedrag, en het gedrag dat op die wagens daar word vertoont gaat te ver... Als er een leuk stel in datzelfde Amsterdam gewoon op een bankje zit is het wat anders, maar op een of andere wagen elkaar af gaan staan lebberen om de "gay"scene te promoten gaat toch echt te ver. Homoseksuelen steunen, en accepteren zoals ze zijn...omdat velen van hen net zo goed een monogame relatie nastreven is één ding, daarmee laten we ze namelijk zien dat ze als mens geaccepteerd worden, maar het gedrag wat door de vele homo's voorop vertoont word hier gaat echt richting het obscene! (ik zal me even netjes uitdrukken, de bijbel gebruikt er toch een iets andere bewoording voor) En...absoluut niet als sneer bedoeld of wat dan ook... Misschien Carin, moet je in het blauw gaan en een stapeltje strijdkreten mee nemen...kun je onder het steunen van je christenvrienden meteen God's werk doen...wie weet...hoeveel dat teweeg brengt |
Ik zou ook niet zo snel daarheen gaan...niks voor mij hoor, maar toch weet ik van het eo programma "jong" wat een keer een uitzending had over homo's, dat er 1 bootje tussen vaart met daarop "christenhomo's"... die willen er zijn om te laten zien dat ze homo zijn (durven daar voor uit te komen), maar ook om te laten zien dat ze christen zijn, geloven in de genade van Jezus.... (daar willen ze ook voor uitkomen !). je kunt zeggen dat het te provocerend is, maar als ze wegblijven omdat het niet zou kunnen tussen wat er voor de rest gebeurt is er ook de aandacht niet voor dat ene opvallende bootje... Veel christen homo's vallen figuurlijk buiten de boot en ik kan me indenken dat je als je èn homo (dat ben je) èn christen (daar kies je voor) bent je daarvoor uit wilt komen; beide is voor (die groep) homo's belangrijk... zowel het homo zijn als het christen zijn... !! Ze willen juist apart van de rest in die boot zitten en ik kan dat snappen...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 19 juli 2010, 17:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:57
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik zou ook niet zo snel daarheen gaan...niks voor mij hoor, maar toch weet ik van het eo programma "jong" wat een keer een uitzending had over homo's, dat er 1 bootje tussen vaart met daarop "christenhomo's"... die willen er zijn om te laten zien dat ze homo zijn (durven daar voor uit te komen), maar ook om te laten zien dat ze christen zijn, geloven in de genade van Jezus.... je kunt zeggen dat het te provocerend is, maar als ze wegblijven omdat het niet zou kunnen tussen wat er voor de rest gebeurt is er ook de aandacht niet voor dat ene opvallende bootje... Veel christen homo's vallen letterlijk buiten de boot en ik kan me indenken dat je als je èn homo èn christen bent je daarvoor uit wilt komen; beide is voor homo's belangrijk... zowel het homo zijn als het christen zijn... Ze willen juist apart van de rest in die boot zitten en ik kan dat snappen... |
Ik neem voor het gemak maar even aan dat deze christen-homo's elkaar dus niét af gaan zitten lebberen in dat bootje... Ze willen dan gewoon laten zien dat je bij God altijd welkom bent, en het dus ook anders kan. Dat vind ik een goed initiatief! Ik stelde niet voor niets voor dat Carin een stapel strijdkreten mee zou nemen...ik durf te wedden dat als Majoor Bosshardt nog had geleefd zij hetzelfde gedaan zou hebben. Zij ging de plekken af waar het meeste "verderf" te vinden was en verkondigde daar God's liefde en goedertierenheid...ze vertelde dat juist de mensen aan de schaduwkant van de maatschappij welkom zijn bij God, maar wel zonder ze te veroordelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:13
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik neem voor het gemak maar even aan dat deze christen-homo's elkaar dus niét af gaan zitten lebberen in dat bootje... Ze willen dan gewoon laten zien dat je bij God altijd welkom bent, en het dus ook anders kan. Dat vind ik een goed initiatief! Ik stelde niet voor niets voor dat Carin een stapel strijdkreten mee zou nemen...ik durf te wedden dat als Majoor Bosshardt nog had geleefd zij hetzelfde gedaan zou hebben. Zij ging de plekken af waar het meeste "verderf" te vinden was en verkondigde daar God's liefde en goedertierenheid...ze vertelde dat juist de mensen aan de schaduwkant van de maatschappij welkom zijn bij God, maar wel zonder ze te veroordelen |
En zo is het maar net. Majoor Bosschardt heeft overigens aan het eind van haar leven ook aangegeven dat ze nooit getrouwd was geweest omdat ze op vrouwen viel.
Thomas, die het triest vindt dat ze dit bijna haar hele leven heeft moeten verzwijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:01
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En zo is het maar net. Majoor Bosschardt heeft overigens aan het eind van haar leven ook aangegeven dat ze nooit getrouwd was geweest omdat ze op vrouwen viel.
Thomas, die het triest vindt dat ze dit bijna haar hele leven heeft moeten verzwijgen. |
Ik kende dit verhaal niet, maar mn respect voor haar neemt er door toe! Zij heeft, als een WARE christen, haar kruis gedragen en naar ik hoop zal zij daar in het eeuwige leven waarin zij zich nu bevind hiervoor beloont worden.
Pieter, die het triest vindt dat christenen het kruisdragen nu ook al triest vinden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:26
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik kende dit verhaal niet, maar mn respect voor haar neemt er door toe! Zij heeft, als een WARE christen, haar kruis gedragen en naar ik hoop zal zij daar in het eeuwige leven waarin zij zich nu bevind hiervoor beloont worden.
Pieter, die het triest vindt dat christenen het kruisdragen nu ook al triest vinden.. |
"Zij leeft als een ware christen" hoe komt het toch dat ik een cynische noot vind, tegenover homo's die zich niet kunnen onthouden van de praxis ? Hoe kan je als mens zeggen wie wel en niet een ware christen is ? wat weet je eigenlijk van diegene ? Ik vind het een gevaarlijke uitspraak...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 19 juli 2010, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:29
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | "Zij leeft als een ware christen" hoe komt het toch dat ik een cynische noot vind, tegenover homo's die dit niet kunnen ? Hoe kan je als mens zeggen wie wel en niet een ware christen is ? wat weet je eigenlijk van diegene ? Ik vind het een gevaarlijke uitspraak... |
waaraan herken je een christen??
praat, daad, gelaat en gewaad toch?(zoiets) majoor boshart straalde toch aan alle kanten uit dat ze een christen was? dus wat chynisch...nee toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:34
|
|
|
JOLAN931 schreef: | waaraan herken je een christen??
praat, daad, gelaat en gewaad toch?(zoiets) majoor boshart straalde toch aan alle kanten uit dat ze een christen was? dus wat chynisch...nee toch |
nee, niet cynisch t.o.v. majoor boshart... Ik bedoel Pieters reactie, omdat hij met hoofdletters WARE christen schrijft.... snap je ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:16
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | nee, niet cynisch t.o.v. majoor boshart... Ik bedoel Pieters reactie, omdat hij met hoofdletters WARE christen schrijft.... snap je ? |
en voor het woordje WARE staan de woordjes ALS EEN....
ik oordeel in die bijdrage niet of zij al dan niet een ware christen was, hoewel ik daar wel in geloof.
waar ik respect en bewondering voor heb, is hoe zij als lesbische vrouw haar conclusie heeft getrokken uit de bijbel en daarnaar geleefd heeft. hoe zwaar dat ook geweest mag zijn. levert eenheel stuk meer respect op dan lekker je gang gaan met als excuses wat uit hun verband getrokken bijbelteksten in de hedendaagse humanistische cultuur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | en voor het woordje WARE staan de woordjes ALS EEN....
ik oordeel in die bijdrage niet of zij al dan niet een ware christen was, hoewel ik daar wel in geloof. Nogmaals ik doelde niet op majoor Boshardt, maar ik meende eruit te lezen dat je het ook over anderen had die dat niet op kunnen brengen, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen
waar ik respect en bewondering voor heb, is hoe zij als lesbische vrouw haar conclusie heeft getrokken uit de bijbel en daarnaar geleefd heeft. hoe zwaar dat ook geweest mag zijn. levert eenheel stuk meer respect op dan lekker je gang gaan met als excuses wat uit hun verband getrokken bijbelteksten in de hedendaagse humanistische cultuur. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:24
|
|
|
ik zette haar inderdaad als een spiegel, dus als een voorbeeld, neer. dat heb je goed gelezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:33
|
|
|
Zullen we Chris gaan vragen of hij dit topic wil gaan sluiten? We blijven allemaal een andere mening houden ( wat ik juist ook erg boeiend vind) maar eruit komen doen we niet ! En als ik de reactie`s bekijk die ik nu krijg, meer positief dan negatief, lijkt het mij dat we vanaf nu alleen maar in herhaling vallen! Wat vinden jullie; Sluiten of doorgaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:35
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zullen we Chris gaan vragen of hij dit topic wil gaan sluiten? We blijven allemaal een andere mening houden ( wat ik juist ook erg boeiend vind) maar eruit komen doen we niet ! En als ik de reactie`s bekijk die ik nu krijg, meer positief dan negatief, lijkt het mij dat we vanaf nu alleen maar in herhaling vallen! Wat vinden jullie; Sluiten of doorgaan? |
Dit topic is een initiatief van Jonathan..dus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:36
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zullen we Chris gaan vragen of hij dit topic wil gaan sluiten? We blijven allemaal een andere mening houden ( wat ik juist ook erg boeiend vind) maar eruit komen doen we niet ! En als ik de reactie`s bekijk die ik nu krijg, meer positief dan negatief, lijkt het mij dat we vanaf nu alleen maar in herhaling vallen! Wat vinden jullie; Sluiten of doorgaan? |
van mij mag 't sluiten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:37
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Dit topic is een initiatief van Jonathan..dus... |
Dat klopt maar hij had al op de vorige pagina aangegeven dat tie wilde stoppen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:38
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dat klopt maar hij had al op de vorige pagina aangegeven dat tie wilde stoppen! |
Ja...dus 't is nu aan Chris...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:40
|
|
|
CARIN303 schreef: Eh...met prohomo bedoel ik dat het okay is zoals je bent! Weet je welke tekst ik vorig jaar kreeg via een landelijke dag van Contrario;
Ho-Bi-He God vind jou okè!
Elke mens is waardevol en niemand, echt he-le-maal niemand kiest ervoor om anders te zijn dan anderen. Neemt niet weg dat ,als je homo bent ,je er later blij mee kunt zijn omdat je jezelf kunt zijn, open en eerlijk over jouw geaardheid en weet je, dat is zo mooi als mensen dat kunnen zeggen; het is goed zoals ik ben ( en nee,dan heb ik het natuurlijk niet over het kruis dat een ieder van ons heeft gekregen in dit leven!)Allemaal hebben wij een doorn in ons vlees en alleen God kan ons helpen hiermee te leven maar dat neemt niet weg dat we anderen daar bij nodig hebben en hoe fijn is het als dat je mede broers en zussen kunnen zijn! Dus lieve homo broers en zussen, kom uit de kast, en zit niet bij de pakken neer als je negatieve reactie`s krijgt. Kijk maar eens naar de reactie`s op dit forum, altijd zullen er mensen zijn die een oordeel over je hebben maar ook altijd en ik bedoel dus ALTIJD zullen er mensen zijn die er voor jou willen zijn, *om te luisteren *samen te bidden *je helpen op weg te gaan *er voor je te zijn.
Ook toen God jou schiep zei Hij; Het is zeer goed
en voor meer informatie en steun;
www.contrario.nl
www.regenboogforum.nl
Laten we hier maar mee afsluiten....
CHRIS slotje graag.... ik heb m geopend en zou zo graag willen dat ik m nu zelf af kon sluiten, want deze tekst is goed !!
ik heb chris een mail gestuurd.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 19 juli 2010, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:48
|
|
|
Daar heeft Chris zn mening een paar pagina's terug zn mening al over gegeven:
LATEN WE DOORGAAN
CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC
[Edit: nee hoor, jullie leren maar op een nette manier met elkaar te discussiëren]
Laatst aangepast door CHRISTIANMATCH op maandag 19 juli 2010, 10:29
Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat een ander ergens anders over denkt, waarom moet je een andersdenkende perse overtuigen? Je hoeft het toch niet altijd eens te zijn?
En Jonathans laatste bijdrage krijg ik dan helemaal beetje raar gevoel bij: mag er een slotje op want deze tekst is goed......oftewel, jaknikken en tegenspraak verboden? (je zal het vast anders bedoelen maar zo komt het wel over.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:08
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Daar heeft Chris zn mening een paar pagina's terug zn mening al over gegeven:
LATEN WE DOORGAAN
[Edit: nee hoor, jullie leren maar op een nette manier met elkaar te discussiëren]
Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat een ander ergens anders over denkt, waarom moet je een andersdenkende perse overtuigen? Je hoeft het toch niet altijd eens te zijn?
En Jonathans laatste bijdrage krijg ik dan helemaal beetje raar gevoel bij: mag er een slotje op want deze tekst is goed......oftewel, jaknikken en tegenspraak verboden? (je zal het vast anders bedoelen maar zo komt het wel over.) |
zucht............het ging mij over de inhoud van wat daar stond.
en er is een verzoek van meerdere......en dat wat je aanhaalt is een reactie van chris van zaterdag..... Daarna heb ik al een keer een verzoek gedaan
en inderdaad waarom is het zo moeilijk....de meest niet zinvolle bijdragen zijn gelukkig verwijderd uit t topic.. en t werd nu toch constant van t zelfde.
dus please.............. heerlijk de website OuderAlleen waar je je eigen topic kan afsluiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:22
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Daar heeft Chris zn mening een paar pagina's terug zn mening al over gegeven:
LATEN WE DOORGAAN
En Jonathans laatste bijdrage krijg ik dan helemaal beetje raar gevoel bij: mag er een slotje op want deze tekst is goed......oftewel, jaknikken en tegenspraak verboden? (je zal het vast anders bedoelen maar zo komt het wel over.) |
jaknikken en tegenspraak verboden ? Sorry hoor, maar ik dacht toch dat Jonathan ons allen daarvoor ruimschoots gelegenheid voor gegeven heeft... dus snap die uitspraak niet... maar ja... topic gaat over homo's ff afwachten wat Chris gaat doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:36
|
|
|
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat we toch op een zinvolle manier van gedachten gewisseld hebben. Wat mij opvalt aan de discussie, tussen al het negatieve heen, is dat het eigenlijk een heel persoonlijk onderwerp is. En dat die persoonlijke factor voor een heel groot gedeelte bepaalt hoe je er in staat. Zelf heb ik alleen maar negatieve ervaringen ermee, ik sta er wat afstandelijker in. Anderen hebben mij erop geattendeerd dat de persoonlijke strijd heel heftig kan zijn. En uiteindelijk blijken beide waar te zijn.....
Hoe nu verder is mijn vraag? Hoewel mensen een grote persoonlijke strijd ervaren, zie ik geen mogelijkheid dan maar eraan toe te geven. Het is te tegenstrijdig met alles wat ik geloof en alles wat ik de mensen geleerd heb. Als het alleen een kwestie van geaardheid was, lag het wat anders, maar niet veel. Want dan zou je ook moeten leren strijden. Maar dan zou er wel meer begrip zijn en ook meer mensen er biddend om heen staan. ik geloof ten diepste dat God ook hier een oplossing voor heeft. Wat mij echter tegen de borst stuit zijn die uitwassen, waarin de seksuele drift centraal staat. Dan vind ik dat het antichristelijke karakter naar voren komt. Voor mij mag de discussie ook wel gesloten worden, omdat ik denk dat de argumenten wel uitgewisseld zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 03:35
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | "Zij leeft als een ware christen" hoe komt het toch dat ik een cynische noot vind, tegenover homo's die zich niet kunnen onthouden van de praxis ? Hoe kan je als mens zeggen wie wel en niet een ware christen is ? wat weet je eigenlijk van diegene ? Ik vind het een gevaarlijke uitspraak... |
Ja, haha. Hoe kan je nu zoiets zeggen van als 'een ware christen'.
Da's net zoiets als 'nat water'.
Alhoewel mij een tekst te binnen schiet van dat er ergens staat in de bijbel van dat 'ze zich christenen noemen en het niet zijn'. Zal die tekst later wel effe opzoeken.
Je hebt natuurlijk ook christenen die verdwaald zijn, net als met die vergelijkenis dat Jezus dat éne schaap gaat zoeken en de andere 99 achterlaat, zeg maar.
Ik hou ook niet zo van cynische noten :(
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, haha. Hoe kan je nu zoiets zeggen van als 'een ware christen'.
Da's net zoiets als 'nat water'.
Alhoewel mij een tekst te binnen schiet van dat er ergens staat in de bijbel van dat 'ze zich christenen noemen en het niet zijn'. Zal die tekst later wel effe opzoeken.
Je hebt natuurlijk ook christenen die verdwaald zijn, net als met die vergelijkenis dat Jezus dat éne schaap gaat zoeken en de andere 99 achterlaat, zeg maar.
Ik hou ook niet zo van cynische noten :( |
Waarom zou iemand niet een ware christen te noemen zijn Datzelfde stukje uit de bijbel dat jij aanhaalt is namelijk niets meer en niets minder dan een aanhaling van wat een ware christen is, en wie dus niet! Een ware Christen is een persoon die zijn of haar geloof en vertrouwen in de persoon van Jezus Christus geplaatst heeft en in het feit dat Hij stierf aan het kruis als afbetaling van zonden en het feit Hij op de derde dag opstond om de overwinning op de dood te behalen en om iedereen die in Hem geloofde eeuwig leven te geven. Johannes 1:12 vertelt ons: “Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden.” Een ware Christen is inderdaad een kind van God, een deel van God’s echte familie, en één die een nieuw leven is gegeven in Christus. Het teken van een ware Christen is liefde voor anderen en een gehoorzaamheid aan God’s woord (1 Johannes 2:4; 1 Johannes 2:10).
Als er iemand was die aan deze "eisen" voldeed was het Majoor Bosshardt wel! Denk dus niet dat de noot van Pieter zo cynisch was...maar vooral op waarheid berust...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:58
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Waarom zou iemand niet een ware christen te noemen zijn Datzelfde stukje uit de bijbel dat jij aanhaalt is namelijk niets meer en niets minder dan een aanhaling van wat een ware christen is, en wie dus niet! Een ware Christen is een persoon die zijn of haar geloof en vertrouwen in de persoon van Jezus Christus geplaatst heeft en in het feit dat Hij stierf aan het kruis als afbetaling van zonden en het feit Hij op de derde dag opstond om de overwinning op de dood te behalen en om iedereen die in Hem geloofde eeuwig leven te geven. Johannes 1:12 vertelt ons: “Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden.” Een ware Christen is inderdaad een kind van God, een deel van God’s echte familie, en één die een nieuw leven is gegeven in Christus. Het teken van een ware Christen is liefde voor anderen en een gehoorzaamheid aan God’s woord (1 Johannes 2:4; 1 Johannes 2:10).
Als er iemand was die aan deze "eisen" voldeed was het Majoor Bosshardt wel! Denk dus niet dat de noot van Pieter zo cynisch was...maar vooral op waarheid berust... |
Hoi Tessybear,
Ja.
Een ware Christen is een persoon die zijn of haar geloof en vertrouwen in de persoon van Jezus Christus geplaatst heeft en in het feit dat Hij stierf aan het kruis als afbetaling van zonden en het feit Hij op de derde dag opstond om de overwinning op de dood te behalen en om iedereen die in Hem geloofde eeuwig leven te geven. Johannes 1:12 vertelt ons: “Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden.” Een ware Christen is inderdaad een kind van God, een deel van God’s echte familie, en één die een nieuw leven is gegeven in Christus. Het teken van een ware Christen is liefde voor anderen en een gehoorzaamheid aan God’s woord (1 Johannes 2:4; 1 Johannes 2:10)
Een heel bemoedigend stukje bijbeltekst hierboven. Vooral dat eeuwige leven, wat eigenlijk nú al is begonnen he, vanaf het moment dat we tot geloof kwamen.
Fijne Dag!
Shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 20:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja hoihoihoi eindelijk een onderwerp dat hier nog niet uit en ten treure behandeld is |
Op maandag 5 juli plaatste ik deze sarcastische bijdrage. 14 pagina's en 14 dagen later durf ik rustig te concluderen dat deze niet misplaatst was, maar juist vooruitziend en zeer treffend.
De reacties op dit artikel hebben duidelijk gemaakt dat er in hoofdzaak 2 meningen zijn.
De ene is die van degenen die menen dat homosexualiteit een gruwel in Gods ogen is. Deze groep laat de homo als mens in ere maar keurt de zonde af. Helaas word deze groep gezien als middeleeuws en/of fascistisch....
De andere mening is de mening dat "het allemaal maar moet kunnen" Deze groep laat de homo niet alleen als mens in ere, maar erkent ook de zonde niet als zodanig.
Mijn mening over het topic is bekend... Bij deze, voor zover nodig, mn excuses aan degenen die ik onheus bejegend heb.
De conclusie is dat we er geen millimeter mee opgeschoten zijn, maar dat voorzag ik 2 weken geleden al. De herhaling van zetten heeft m.i. lang genoeg geduurd. Over een week of 10 valt dit onderwerp vanzelf op slot
Biertje, iemand?
|
|
Naar boven |
|
|