Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 20:51
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoe kan dat, iemand die niet gelooft is alrede veroordeelt, die leeft dan toch in de duisternis, hoe goed zijn werken ook zijn?? Of heb je er een andere uitleg voor ?? |
Is die duisternis wel duisternis? Dat is denk ik de vraag die Mieke hier durft te stellen in haar opmerking. Daarmee volgt ze Paulus:
Paulus schreef: | Immers, wie buiten de Wet heeft gezondigd, zal ook verloren gaan buiten de Wet; en wie gezondigd heeft onder de Wet, zal worden geoordeeld volgens de Wet. Want niet zij, die de Wet horen, zijn rechtvaardig voor God; maar zij, die de Wet volbrengen, zullen gerechtvaardigd worden. Welnu, wanneer de heidenen, die de Wet niet bezitten, natuurlijkerwijze de voorschriften der Wet onderhouden, dan zijn ze zonder de Wet zichzelf tot wet. Ze tonen dan, dat de voorschriften der Wet in hun hart staan geschreven, en hun geweten legt dezelfde getuigenis af; zo ook hun gedachten, die beurtelings hen zullen aanklagen of vrijpleiten op de Dag, dat God de verborgen daden der mensen door Christus Jesus zal oordelen, naar mijn Evangelie Bron: Romeinen 2:12-16, Petrus Canisiusvertaling
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 20:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb een stukje uit jouw tekst rood gearceerd. hoe rijm je deze uitspraak met de uitspraak van Jezus dat " niemand tot de Vader kan komen, dan door de Zoon" |
Ik zie hier De Zoon gezinnebeeld als 'het lijden', door de lijdensweg te volgen die Christus aflegde komt een mens tot God, echter wij zijn niet in staat de hele weg te volgen zoals Christus deed. God komt ons tegemoet door zijn Genade en vergeving, barmhartigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:13
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8bEZSKpD7oM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Is die duisternis wel duisternis? Dat is denk ik de vraag die Mieke hier durft te stellen in haar opmerking. Daarmee volgt ze Paulus: |
Dat bedoel ik, Henk, dank je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:21
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Mijn vraag is: Wat is de gemeente van God? Welke Christelijke leer is nog niet door de poorten van de hel overweldigd? [let op: Ik heb het hier niet over het gedrag van individuele mensen of groepen, maar over de officiele leer van een kerk.] |
Het is lastig te bepalen welke kerk die leer heeft, de meesten vinden het van zich zelf. Mensen zoeken een kerk waar ze zich thuis voelen, ook wat betreft leer en opvattingen maar dat niet alleen. Charismatische gelovigen voelen zich thuis bij een geloofsbeleving waar ik moe en onrustig van word. Ik ben er ooit wel eens geweest en kan er niet goed tegen. Maar de preek van de voorganger was prima. Het is niet aan mij om te kunnen bepalen of de leer zuiver is. Veel mensen denken dat de leer zuiver is als de Statenbijbel wordt gebruikt, er op hele noten wordt gezongen en het vooral zo blijft als het vroeger was. Maar dat is geen theologie. Is dat dan fout? Welnee, zoals charismatische gelovigen zich bij een sfeer thuis voelen waar Gods aanwezigheid duidelijk wordt gevoeld en ervaren, zo voelen meer traditionele gelovigen zich thuis bij hun liturgie, rituelen en beleving. Heerlijk toch dat we kunnen kiezen uit een vorm die bij de eigen beleving en overtuiging past? Wie kiest er vandaag nog voor de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt omdat ze artikel 31 van de kerkorde onderhouden? Je voelt je er thuis of niet, je voelt je gevoed of niet en zo zijn er nog wel meer dingen belangrijk. De ware leer - lastig om met zekerheid vast te stellen hoor - kun je lezen in de Bijbel en kun je bij alle christenen ervaren en beleven als het goed is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 19 januari 2010, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:25
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ik zie hier De Zoon gezinnebeeld als 'het lijden', door de lijdensweg te volgen die Christus aflegde komt een mens tot God, echter wij zijn niet in staat de hele weg te volgen zoals Christus deed. God komt ons tegemoet door zijn Genade en vergeving, barmhartigheid. |
Tja... ik zal wel n stomme boer zijn... maar ik zie de Zoon als de Zoon. Niet als bijvoorbeeld een zinnebeeld of als een dochter of vul maar in. Wij hoeven helemaal geen lijdensweg te gaan, want Zijn genade is ons genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tja... ik zal wel n stomme boer zijn... maar ik zie de Zoon als de Zoon. Niet als bijvoorbeeld een zinnebeeld of als een dochter of vul maar in. Wij hoeven helemaal geen lijdensweg te gaan, want Zijn genade is ons genoeg. |
We gaan toch een bepaalde lijdensweg Pieter.... We dienen immers elke dag ons kruis op ons te nemen....en een kruis is geen pretje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tja... ik zal wel n stomme boer zijn... maar ik zie de Zoon als de Zoon. Niet als bijvoorbeeld een zinnebeeld of als een dochter of vul maar in. Wij hoeven helemaal geen lijdensweg te gaan, want Zijn genade is ons genoeg. |
Vaak wordt een verhaal dat in de bijbel wordt geschreven op een bepaalde manier bedoelt, niet echt letterlijk maar meer de moraal van het verhaal, zeg maar. Het zijn vaak metaforen die je kunt vertalen naar situaties zoals de dominee vaak doet in zijn of haar preken. Van De Zoon maak ik ook geen Dochter hoor. Ik zeg ook dat we de weg van Christus niet kunnen gaan maar wel zeggen de weg van Christus bereidt zijn na te volgen als we ons christen noemen voorzover dat ons mensen gegeven is en nogmaals God komt ons halverwege tegemoet en dat is in Zijn Genade en Barmhartigheid....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:40
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Vaak wordt een verhaal dat in de bijbel wordt geschreven op een bepaalde manier bedoelt, niet echt letterlijk maar meer de moraal van het verhaal, zeg maar. Het zijn vaak metaforen die je kunt vertalen naar situaties zoals de dominee vaak doet in zijn of haar preken. Van De Zoon maak ik ook geen Dochter hoor. Ik zeg ook dat we de weg van Christus niet kunnen gaan maar wel zeggen de weg van Christus bereidt zijn na te volgen als we ons christen noemen voorzover dat ons mensen gegeven is en nogmaals God komt ons halverwege tegemoet en dat is in Zijn Genade en Barmhartigheid.... |
Het is mij te allegorisch zoals je je dit voorstelt. Als Jezus zegt dat Hij de Weg is, dat betekent, dat we Hem daadwerkelijk moeten aannemen. Hij is niet alleen de wegwijzer, maar Hij is tevens de enige weg ter behoudenis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:44
|
|
|
@Mieke, ik denk dat je niet zondermeer verhalen uit de Bijbel enkel als zinnebeelden kunt zien. Natuurlijk kunnen er meer lagen in een verhaal zitten, maar dit betekent niet dat een historisch beschreven verhaal direct tot het rijk der fabelen moet worden gerekend. Ik denk dat je wel kunt stellen dat bepaalde historische verhalen een diepere les in zich hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:46
|
|
|
BEERTJE618 schreef: | Dat was idd een hele overwinning
Maaruhhh we missen de feestjes wel hoor |
ja lieverd, er komt een leuk feesie met die tukkers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 21:48
|
|
|
BEERTJE618 schreef: | Dat was idd een hele overwinning
Maaruhhh we missen de feestjes wel hoor |
Ga je toch gewoon weer thuis wonen. Heb je elke dag feest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:18
|
|
|
Sja..... verder vraag ik mij af wat het concreet oplevert om "te goed voor deze wereld te zijn." Volgens mij levert het nl. geen extra vriendschappen, geen aandacht, geen populariteit op...... Dus wat heeft het voor zin om te goed voor deze wereld te zijn?
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op dinsdag 19 januari 2010, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:40
|
|
|
Ok het is de koningin van het levenslied en zo, maar toch speciaal voor de woudfriezen die het dichtst bij Groningen wonen:
http://www.youtube.com/watch?v=jENoIlwRBV0&feature=related
Onverstaanbaar voor velen vrees, ik.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is mij te allegorisch zoals je je dit voorstelt. Als Jezus zegt dat Hij de Weg is, dat betekent, dat we Hem daadwerkelijk moeten aannemen. Hij is niet alleen de wegwijzer, maar Hij is tevens de enige weg ter behoudenis. |
Kan je uitleggen Chatuliem, wat je bedoelt met Hem daadwerkelijk moeten aannemen? Hoe kan je - niet allegorisch - uitleggen dat Hij de enige weg ter behoudenis is. Een mens (Jezus) is toch geen weg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:47
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Hoi Mieke, Wat bedoel je te zeggen met je opmerking (de rode zin), dat er niet-christenen zijn die leven in het Licht van Gods Liefde ?? Hoe kan dat, iemand die niet gelooft is alrede veroordeelt, die leeft dan toch in de duisternis, hoe goed zijn werken ook zijn ?? Of heb je er een andere uitleg voor ??
MIEKE364 schreef: | Omdat beste Crossroad, God van mensen houdt; van Zijn Eigen maaksel en vergeeft tot in het oneindige als we beseffen en beleiden dat we verkeerd zijn geweest, tot hen behoren ook mensen die leven naar hun geweten en oprecht goed willen doen. Mensen die leven zoals God het graag ziet en verder geen 'geloof' hebben kunnen dichter bij God zijn dan menig belijdende christen die in verstoktheid van hart blijft inhakken op mensen van goede wil die begrepen hebben wat Jezus bedoelt in hoe te leven, die graag de vinger leggen op wat ze maar kunnen vinden aan vermeende zonden en afbreken in plaats van opbouwen, met hun zogenaamde valse getuigenissen en brave uitspraken, hun hart is echter koud, hun uitspraken vol van verdachtmakingen en negativisme. Jezus kent ze niet, geloof me. |
Mieke, Ik ga mee in je verhaal, ten minste in de "rode" zin. Als mensen beseffen en beleiden dat ze verkeerd zijn geweest. Maar met de "blauwe" heb ik moeite, mensen die leven naar hun geweten en oprecht goed willen doen, zijn nog geen christenen..... God houdt van mensen, maar God is ook rechtvaardig. Als de mens voorbijgaat aan Jezus Christus, dan leeft die mens in de duisternis. Hun daden kunnen dan wel goed zijn, maar ze staan niet in het Licht van Hem. Het zijn eigen werken, en leiden tot niets. Je kunt dus wel goed doen, maar voor God bestaan je goede werken niet eens, voor Hem ben je alrede veroordeelt. Alleen door de Zoon kun je dus in het Licht komen. Satan doet zich ook voor als een engel des lichts, maar is hij daardoor het licht ?? NEE !! Je laatste zin gaat me echter veel te ver, over wie heb je het hier, over christenen ?? Het hart van een christen is m.i. nooit koud, als jij je hart aan Jezus hebt gegeven dan zal Hij daarin wonen. We moeten er echter wel voor waken dat we niet lauw of zouteloos worden. Maar Jezus zal de Zijnen altijd kennen, geloof me
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:52
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kan je uitleggen Chatuliem, wat je bedoelt met Hem daadwerkelijk moeten aannemen? Hoe kan je - niet allegorisch - uitleggen dat Hij de enige weg ter behoudenis is. Een mens (Jezus) is toch geen weg? |
Een mens kan dat niet, dat klopt. Maar de uitzondering is Jezus... Hij is Gods Zoon, dus almachtig om ook de WEG te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:53
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ok het is de koningin van het levenslied en zo, maar toch speciaal voor de woudfriezen die het dichtst bij Groningen wonen:
Thomas |
En dat wou ik graag zo houden!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:08
|
|
|
MARY052 schreef: Ik lees regelmatig in een profiel dat mensen aangeven christen te zijn om dan vervolgens te lezen dat mensen soms maar een paar keer per jaar naar een kerk gaan. Ik ben heel benieuwd wat daar de reden van kan zijn.........
eerlijk gezegd vind ik dit niet zón moeilijk antwoord hoor, punt 1 ik ben er van overtuigd dat je "geloof" een geschenk van God is ... je geloof erváár je van in hoeverre je vervult bent van de heiligen Geest als je weinig of niets daar van merkt ... zul je ook niét zón drang hebben om zondags naar de kerk te gaan ... je zegd dan, welnee joh ... die kerk is zo saai als wát ... niks spannends aan, en uuuh ... na een week hard werken draai ik mij op dat tijdstip nog wel een keer óm hoor ... héérlijk dat uitslapen ... er is toch geen mooiere dag dan op de zondag uitslapen? ... nee werken doen we op zondag niet , dat is ons niet geleerd, en is niét zón kunstje om je daar aan te houden ... sterker nog, het komt mij eigenlijk best goed uit zo op zondag ... niet dan? dit is dus het senario als je weing, nou ja weinig ... vervuld bent van de Heiligen Geest ... lieverds ... ik veroordeel niemand ... ik kan mij hééél sterk indenken in digene die dat zo ervaren, en kan er een boek over schrijven ... niks mis mee, en kom daar later op terug.
punt 2. stel ... je weet het allemaal érrg goed ... je bent zo opgevoed, je wortels spreken boekdelen, en tóch zegd het je allemaal maar weinig, en die keer dát je dan naar de kerk gaat, word je teleurgesteld door de mensen om je heen ... pffff denk je dan ... is dít het nou? ... wéér mis ... je vind het wel weer even genoeg... het uitslapen lonkt ... maar diep in je hart weet je wel beter ...
punt 3 vooraf zeg ik dat dit een hele sprong is ... voor menigen niet te bevatten, zijn daar best wel een beetje jaloers op, en denken van ... jeetje hoe kán dat nou ... iedereen zó blij ... waarom heb ik dat niet ... lieverds, voor iedereen die dat gevoel niét hebben zal ik vanavond voor bidden. als je écht vervuld bent van de Heiligen Geest, dan ga je juist gráág naar de kerk ... sterker nog ... dan kan je de dienst niet lang genoég duren je wil Gods dienaar horen spreken ... naar huis gaan met de zegen voor de komende week, het kerk gaan voed juist je geloof, en je wilt niets liever je wil niets liever dan je geloof delen met al die lieve mensen om je heen ... je ziet die mensen dan ook op een heel ándere manier ... dan dat je dat gevoel niét hebt ...
een voorbeeld uit mijn eigen leven ... oeps als jullie mijn profiel lezen dan zie je dat ik weduwnaar bent ... erg zat, vooral als je 4 kids om je heen heb mijn geloof was vóór het ziek worden van mijn allerliefste vrouw óók niet zo denderend hoor ... het was opppervlakkig ... waren dus niét zo vervult van de Heiligen Geest we deden onze dingen ... en dat wás het dan ook wel maar toén werd mijn vrouw érnstig ziek ... je wereld stort in ... en wat doe je dan? ... juist ... je weet dat ménsen je niet kunnen helpen, en je grijpt naar het állerhoogste, al wist ik diep in mijn hart dat ik helemaal niet zo met het geloof bezig was, maar had mijn opvoeding hé ... jéétje wie weet? nou luitjes ... en dát heb ik geweten ... God ging met ons een weg, pfffff niet te kort ... op een gegeven moment kon ik het wel van de daken schreeuwen ... wilde het met iedereen delen, en begon met mijn eigen familie. ik had écht het gevoel van dat doe ik even, er volgde gesprekken met mijn broer en zus ... maar kwam van een oude kermis thuis hoor hoe zeer ik ook mijn best deed, het lande niet ... ja, ik kon het delen met mijn moeder van 72. en dat was het dan ook wel ... snappen jullie nu dat ik héél erg begrijp wanneer iemand niet regelmatig of helemaal niét naar de kerk gaat? ... schaam je niet hoor ... alles wat uit Gods hand begon ... en de rest weten jullie zelf wel ...
lieve groet inka
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Ga je toch gewoon weer thuis wonen. Heb je elke dag feest |
hellúúúp ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN400
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:15
|
|
|
RELLOK036 schreef: | moet je bij johan400 en inka zijn die weten er meer van... maar feit blijft ik haal geen knelknietjes |
rel wees blij dat ik je niet voor een setje lucht ankers op pad stuurde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:20
|
|
|
RELLOK036 schreef: | lang verhaal heeft iets te maken met een klussie in eindhoven |
klussie in eindhoven? ... pfffff ... en toch heb ik het plezier gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:24
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ok het is de koningin van het levenslied en zo, maar toch speciaal voor de woudfriezen die het dichtst bij Groningen wonen:
Thomas |
Dit Thomas, gaat me veel te ver.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN400
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:26
|
|
|
INKA401 schreef: | klussie in eindhoven? ... pfffff ... en toch heb ik het plezier gedaan |
ja inka met een beetje normaal personeel was dat klussie binnen een weekje klaar geweest maar wie wou er iets speciaals van maken met wolkjes etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:31
|
|
|
mijn dag was vandaag wel érrrg druk ... half 6 de wekker ... op mijn werk véél te regelen ... daarna naar de supermarkt , lege kratten bier en lege flessen inleveren, en was een bedrag van 30 eurie's ... was om 17.30 thuis ... ff snel onder de douch en eten ... om 7 uur bij de fisio ... 19.45 thuis ... snel wat opruimen en om 8 uur huisbezoek van onze kerk ... was érg waardevol, maar ben nu wel een beetje moe ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 23:55
|
|
|
JOHAN400 schreef: | ja inka met een beetje normaal personeel was dat klussie binnen een weekje klaar geweest maar wie wou er iets speciaals van maken met wolkjes etc. |
heb jij wolkjes gezien dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN400
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 00:02
|
|
|
INKA401 schreef: | heb jij wolkjes gezien dan? |
nee geen wolkjes gezien maar wel onweerswolken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 00:52
|
|
|
Als ik zo jou tekst lees Inka dan begrijp ik het wel. Raar of apart is dat we vaak eerst iets erg moeten mee maken, willen wij naar God omkijken. Want God kijkt altijd naar ons om, alleen kan hij niks doen zonder onze toestemming. Wij hebben immers een vrije wil gekregen.
Ik moest altijd mee naar de kerk en als klein meisje leer je dan al dat je snoepjes krijgt als de preek begint en dan kijk je om je heen en vele zitten dan te slapen. Sommige met een ernstig gezicht en of met boze trekken. Hoedjes voor de dames de ene mooier dan de ander. Zwarte kousen aan dat moet. Om mij heen kijken zie ik alles donker. Donkere kleding, sombere gezichten en een opgelegde stilte die niet natuurlijk is. Naar huis toe kom je mensen tegen die mijn ouders bijna slaaf groeten. Dan de maandag kom je dezelfde mensen tegen en ze groeten je niet. Rare wereld denk je dan als kind.
Toch was de bijbel iets ongrijpsbaar voor me, dus las ik de bijbel, statenvertaling, stiekum in mijn bed onder de deken. Tot mijn verbazing las ik alleen over de liefde van Jezus voor ons mensen. Waarom zijn de mensen dan niet blij, dacht ik. Ik vroeg dat aan mijn vader, maar hij werd boos hierover. God straft en je komt in de hel was de boodschap die ik kreeg. Voor mij geen leuk vooruitzicht, ik had een goede voorstellingsvermogen en dat was niet mis. Daar wou ik zeker niet komen.
Ik bleef maar de liefde van Jezus lezen in de bijbel. Dus mijn conclusie was God is niet lief, God is een straffende God, maar Jezus is wel lief. Jezus geeft om de mensen en het maakt niet uit hoe of wat ze gedaan hebben, Jezus houd van ze. Voor mij was dit op mijn 9de een geweldige ontdekking. Maar ik hield dat maar goed voor mij. De Heilige Geest was ik nog niet mee bekent. Toch weet ik nu dat de Heilige Geest mij wel inzicht gaf wat ik las.
Toen ik 15 jaar was niet meer naar de kerk gegaan. Ik had ook duidelijk meegekregen dat de kerk waar mijn vader toe behoorde de enige goeie kerk was en dat de andere kerken heidense kerken waren. Die mensen kwamen allemaal in de hel. Dus een andere kerk uit proberen lokte mij het aller minst. Ik nam twee dingen mee die voor mij uit de bijbel sprongen en dat was en is :heb uw naasten lief, zoals u u zelf lief heeft en wat gij niet wilt wat u geschied doe dat ook een ander niet. Dat vond ik zo moeilijk dat ik daar wel naar wilde streven.
Toch een stap gewaagd en naar de geref kerk gegaan. Wat was dat nu voor een kerk, ik was zeer kritisch naar de mensen. Het viel me op dat ze wel vrolijker waren. Maar ook niet zo zwaar op de hand. Ik dacht dat kan nooit goed zijn, ze moeten toch weten dat ze naar de hel gaan. Hoe zit dat toch? Ik nam elke dag Jezus liefde mee diep in mijzelf. Tot dat ik op een punt kwam dat ik zei ik heb een wonder nodig. Ik ga nog maar een keer naar de kerk en als me dat niet bevalt dan ga ik noooooooooooooit meer. Ik ben toen naar een evangelische kerk gegaan en dat was gelijk bingo en raakte het mijn hart. Wat een blijdschap en vrolijkheid heerste daar. Ook zag ik mensen gewoon hardop huilen en die werden ook getroost. Keek mijn ogen uit. Ik voelde dit is echt, dit is wat Jezus wil. Zijn Liefde was daar tastbaar. Vanaf die tijd ga ik wanneer ik kan naar de kerk. Ik sla het niet graag over. Pas enkele jaren geleden ben ik er pas achter gekomen dat God de Vader ook Liefde is. Hij is mijn Papa, op Hem vertrouw ik. Shaloom Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op woensdag 20 januari 2010, 07:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 08:41
|
|
|
Als we het over politiek hebben, laten we dan eens over de staatsterreur hebben van dit kabinet. De regering heeft als taak betrouwbaar te zijn voor haar onderdanen. Deze regering oefent een macht uit over de zwaksten van de samenleving.
Een aantal voorbeelden uit de praktijk:
Mensen die al jarenlang zorgverlening hebben gehad, krijgen op dit moment niets meer. De manier waarop ze worden benaderd, is schrijnend. Vaak wordt er van tevoren van uit gegaan, dat mensen de zaak oplichten, de kans op ontzegging van zorg is groter dan dat je zorg gewoon doorgaat. Er zijn verhalen bekend, dat demente bejaarden ondervraagd worden of ze echt wel hulp nodig hebben, en vaak wordt deze hulp dan ook ontzegd.
Dan nog de ziekelijk controlezucht van de regering:
Als je bijstand ontvangt, ben je goed de pineut. Als je een vriendin hebt, moet je oppassen dat je niet doordeweeks bij haar blijft slapen, anders denken ze meteen dat je samenwoont. Als je over 10 jaar misschien over een erfenis kunt beschikken, moet je dat melden, anders pleeg je fraude. Als je een auto leent van een ander, moet je die niet voor je huis zetten, want dan zeggen ze dat je een auto hebt. Terwijl je in mijn ogen een auto hebt, als die op jouw naam staat, je de belasting ervoor betaalt en de onkosten ervoor. Maar voor deze mensen schijnen de gewone wetten niet meer te bestaan.
De zwaksten in de samenleving hebben te maken met staatsterreur, en staatswillekeur. En omdat ze niet in staat zijn voor zichzelf op te komen, wordt dit allemaal maar toegestaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 08:56
|
|
|
oei, arjan, dat klinkt me niet heel positief in de oren; moet het iets opleveren voor jezelf dan, wanneer je er bent voor een ander?? een afweging tussen kosten en baten? dat komt op mij vrij zakelijk over, joh! als eerste is het een uitvloeisel van een leven met God, denk ik. daarnaast levert het wel degelijk iets op; een open hart; een warm gevoel, dat je iets kon doen aan de situatie van een medemens... ik denk dat ik me leeg en koud zou voelen, wanneer ik geen oog meer zou hebben voor de belangen en noden van anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|