ChristianMatch

Forum

en hoe was jóu dag vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 18 januari 2010, 23:15

MARIJAN072 schreef:
En er zitten padden of paddestoelen in? Twijfelende smiley Jij weet het inmiddels! Lachende smiley

Hele grove paddestoelen zitten erin. Knipoog smiley Misschien nog een klein verdwaald padje kan ook nog, maar die proef je niet. Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op maandag 18 januari 2010, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 18 januari 2010, 23:24

MIEKE364 schreef:
Ik voel me niet geroepen door jou gewogen te worden, Solafide, dank je wel.

Goed in ieder geval bedankt voor je antwoord, want het was toch een antwoord, al was het niet het juiste. Dat je mijn vraag niet wil beantwoorden zegt n.l. ook al iets m.i..

In ieder geval Gods zegen, want Hij houdt van je, Mieke! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 00:10

INKA401 schreef:
ik was dit weekend bij mijn vriendin in hengelo ... de dag begon met een heerlijk ontbijt ... je kent dat wel, mmmm ... warme afbakbroodjes ... een ruime keus uit belég ... een gekookt eitje ... jusdorange, héérlijk met onze kids aan tafel ... en na genieten van een heerlijke koffie ...
daarna iedereen puchen om naar de kerk te gaan ... geef toe ... vinden de kids niet altijd even leuk hoor, en zal wel herkenbaar zijn ...
we waren deze keer best vroeg ... dat wil zeggen, wel 5 min. voor tijd hahaha, en is wel eens anders hoor...
aangekomen in de kerk worden we begroet door bekénden, en wensen ons een gezegende dienst ...
nou luitjes ... élke keer dat wij samen met onze kids daar zitten ... vind ik al zó bijzonder, dat het voor mij al niet meer stuk kan ...
mijn lieve anneke en ik zitten de hele dienst met de handen sámen ... ik kijk dan wel eens om mij heen of anderen dat óók doen ... en weet dat digene áchter mij zit óók doen ... maar moet dan ook wel constateren dat dat niet veel gedaan word ... jammer toch? ... tis zóó fijn om dát met je geliefde te ervaren ...
thuis gekomen ... koffie met wat lekkers ...de kids op de bank genietend
hopende dat ze maar iets van de dienst hebben mee gekregen, en dat proefde ik ook wel ...
waaauw , wát een zondag ... ik ben dankbaar...
s'middags zijn we samen wezen wandelen in de sneeuw ...
mmmm ... zóó romantisch ... en genoten van elkaar ...
eenmaal thuis gekomen, genieten van een glaasje wijn ... samen het avond eten bereiden ... en weer genieten van onze kids ...
en dan komt het afscheid ... is telkens weer zóó moeilijk ... maar het moét
ik rij naar huis ... een 160 km ... het lijkt idd vér ... en oeps ... moelijk hoor ... tis vér ja ... héél ver ... maar jullie moesten eens weten wat liefde voor elkaar kan betekenen ... afstand speeld dan totaal geen rol, jullie snap?
ik kijk uit wanneer mijn liefje volgende week weer naar mij toe komt ...
en verras haar dan alwéér met zón super weekend ...
mmmm ik kijk er naar uit ... sorry dat ik zo ópen bent ... thats me ...

Ik vind het geweldig dat je zó open bent enne...geen 'sorry' daarvoor zeggen hoor!
Ik zit in precies hetzelfde schuitje: Glenn, mijn vriend woont in Brabant en ik in Overijssel...elke keer weer zijn we blij en leven we naar het weekend toe... en élke keer is daar weer dat vervelende afscheid...om van te huilen gewoon.
Mooi ook hoe je beschrijft hoe je samen de kerkdienst beleefd, wij zijn ook zo van die mensen die elkaars hand vasthouden! (misschien willen we uit elke minuut het liefst een heel uur halen????) Ik vind het in elk geval heel normaal!

En dan komt die vréselijke maandag....dé meest depressieve maandag van het jaar? kan kloppen hoor, maar dan vind ik élke maandag een dráma! Op naar de dinsdag, óp naar het vólgende weekend!

Ariënne
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 00:25

MIEKE364 schreef:
Ik ken hem ook niet, Pieter, en het ontkennen van het bestaan van God onderschrijf ik absoluut niet. Er zijn echter dingen die hij schrijft die ik interessant vind om over na te denken. Hij durft aan de zelfgenoegzaamheid van sommige elementen in de PKN te schudden.
Ik ben het met hem eens als hij zegt dat het niet kan kloppen dat alleen christenen het recht hebben op Gods Licht, en alle niet christenen tot de duisternis gedoemd zijn. Ik ken mensen die nietchristen zijn en wel mooie, goede, gezonde, weldenkende, goedlevende, dienende mensen zijn, hoor, die gelukkig (in het Licht van Gods Liefde) leven.

Hoi Mieke,
Wat bedoel je te zeggen met je opmerking (de rode zin), dat er niet-christenen zijn die leven in het Licht van Gods Liefde ??
Hoe kan dat, iemand die niet gelooft is alrede veroordeelt, die leeft dan toch in de duisternis, hoe goed zijn werken ook zijn ??
Of heb je er een andere uitleg voor ??
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 08:55

RELLOK036 schreef:
nope ik haal ze niet meer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
tja als je niet weet wat knelknietjes zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 11:01

DANIEL777 schreef:
tja als je niet weet wat knelknietjes zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
sja weet ik wel maar haal ze niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 14:20

Voor alle duidelijkheid, stel dat je ze toch nog eens moet halen .......

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 17:01

CROSSROAD317 schreef:
Voor alle duidelijkheid, stel dat je ze toch nog eens moet halen .......

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Ow... is dat het?
Ik dacht dat het een soort kniebeschermers waren, die stratenmakers gebruiken Clown smiley haha
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 17:02

RELLOK036 schreef:
sja weet ik wel maar haal ze niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En waarom haal je ze niet Rel?
Geen goeie ervaring dr mee? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 17:50

LIESBETH326 schreef:
Als iemand tegen je zegt: 'je bent te goed voor deze wereld' is dat vaak bedoeld als compliment en/of troost. Goedbedoeld dus.
Toch, ik krijg steeds meer een hekel aan die opmerking. Het is de laatste tijd regelmatig tegen me gezegd. Niet omdat ik te sullig zou zijn, maar omdat mensen respect hebben voor de manier waarop ik met mensen wil omgaan: eerlijk en respectvol. (sorry, dit klinkt behoorlijk mezelf prijzend, maar echt.. zo is het niet bedoeld.)
Een opmerking met een zelfde soort strekking is 'je verdient het niet dat dat je overkomt'. Ook die is goedbedoeld, maar gaat me steeds meer tegenstaan. Ik kan er ook niks mee... Ik denk dan: aardig van je dat je vindt dat ik het niet verdien, maar het overkomt me mooi wel... Het gaat er niet om denk ik, wat ik wel of niet zou verdienen! Ik verdien helemaal niks, alles wat ik krijg is genade!

Hoewel ik het vreselijk vind om dit te schrijven, het klinkt zo op het arrogante af, lag het toch op m'n hart om het te doen. Ik ben namelijk benieuwd hoe jullie dit zien...

Je bent te goed voor deze wereld, maar te slecht voor de volgende wereld!
(mits je geen genade zou kennen, bedoel ik..)

Laatst aangepast door
LAURENS814
op dinsdag 19 januari 2010, 17:53
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 17:55

CARIEN982 schreef:
En waarom haal je ze niet Rel?
Geen goeie ervaring dr mee? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

moet je bij johan400 en inka zijn die weten er meer van... maar feit blijft ik haal geen knelknietjes Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 17:55

HENK710 schreef:
Als Zijn schepsel hebben we zeker rechten! Daarin ligt immers de scheppingsgedachte verborgen! Recht houdt echter niet in dat je het dan ook altijd ten volle krijgt. Daar is interactie voor nodig...en die hebben we, zo geloven wij, ten volle als we Jezus aannemen als onze Verlosser. Maar dat maakt nog niet dat we onszelf op de borst moeten kloppen dat wij wel 'ja' gezegd hebben en anderen niet. Immers, niet ieder die "Here, Here" zegt zal worden binnengehaald.
Ik denk dat we het in de kern wel eens zijn, maar dat ik je formuleringen onzuiver vind. Als schepsel hebben wij die rechten verspeeld met de zondeval. Vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om tot ons scheppingsdoel te komen. In Christus hebben we de genade ontvangen waardoor we weer aanvaard zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:03

Prachtige en o zo ware woorden Jonathan!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:04

Om alvast in de stemming te komen::

http://www.youtube.com/watch?v=GBna3YSG00c
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:06

Om de andere noorderlingen niet voor het hoofd te stoten

http://www.youtube.com/watch?v=1zNuRmfexMw
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:12

MARY052 schreef:
Ik lees regelmatig in een profiel dat mensen aangeven christen te zijn om dan vervolgens te lezen dat mensen soms maar een paar keer per jaar naar een kerk gaan.
Ik ben heel benieuwd wat daar de reden van kan zijn.........

GOD heeft de gemeente ingesteld en we hebben elkaar juist zo nodig als broers en zussen.............. Tegelijk wordt je toch ook weer elke keer bemoedigd en leer je steeds meer over de Bijbel..........op die manier kan je geloof en je relatie met JEZUS zich verdiepen.

Voor alle duidelijkheid: ik spreek geen oordeel hierover uit, maar ben wel benieuwd naar de redenen hiervan.

Groet Mary

Mijn vraag is: Wat is de gemeente van God?
Zijn dit de Jehova's, de Baptisten, de adventisten, de evangelisten, de calvinisten, lutheranen, de Rooms Katholieken, de Orthodoxen, de......[vul maar in].

Het zijn duidelijk niet dezelfde kerken, met dezelfde leer en dezelfde geloofspunten. Zelfs zaken als doop en communie zijn niet hetzelfde, en
dat zijn toch fundamentele geloofpunten.

Niet iedere kerk/gemeente is een ook gemeente van God. Dus hoe weet je waar je de volledige authentieke kerk kunt vinden, die de leer van Christus nog zuiver behoudt volgens de woorden: 'Op deze rots zal ik mijn kerk bouwen en de poorten van de hel zullen haar niet overweldigen'?
Welke Christelijke leer is nog niet door de poorten van de hel overweldigd?
[let op: Ik heb het hier niet over het gedrag van individuele mensen of groepen, maar over de officiele leer van een kerk.]
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:16

Deze speciaal voor Rel

http://www.youtube.com/watch?v=HieHPQKqVz4
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 18:32

RELLOK036 schreef:
moet je bij johan400 en inka zijn die weten er meer van... maar feit blijft ik haal geen knelknietjes Boze smiley

Had je soms kniebeschermers mee genomen van de sportwinkel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt of kniekousjes van de kousenboer? Gefrustreerde smiley hihi

Laatst aangepast door
CARIEN982
op dinsdag 19 januari 2010, 18:38
Naar boven

Auteur Bericht
BEERTJE618

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:08

INKA401 schreef:
vorig jaar geen christmasparty ... vond ik al heel wat Knipoog smiley

Dat was idd een hele overwinning Clown smiley

Maaruhhh we missen de feestjes wel hoor Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:18

http://www.youtube.com/watch?v=KxJzyEEcen0
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:19

http://www.youtube.com/watch?v=KxJzyEEcen0
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:28

PIETER649 schreef:
Deze vind ik al goed sinds 1980....
Eh Mario, kijk maar niet, straks ga je je weer ergeren Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=SGb7FBjW3fw

Heb stiekum wel gekeken, ach....kan het soms weleens waarderen
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:29

CARIEN982 schreef:
Had je soms kniebeschermers mee genomen van de sportwinkel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt of kniekousjes van de kousenboer? Gefrustreerde smiley hihi
lang verhaal heeft iets te maken met een klussie in eindhoven
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:30

MARIJAN072 schreef:
Die kende ik nog niet! Lachende smiley Clown smiley

Deze vind ik nog steeds grappig....

http://www.youtube.com/watch?v=OKlJsW3Lqh4

Voor 50% off-topic. hoort bij het het topic 'het beste van you tube'
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:53

SOLAFIDE630 schreef:
Goed in ieder geval bedankt voor je antwoord, want het was toch een antwoord, al was het niet het juiste. Dat je mijn vraag niet wil beantwoorden zegt n.l. ook al iets m.i..

In ieder geval Gods zegen, want Hij houdt van je, Mieke! Lachende smiley

Je probeert met je beleefdheid en zalvende uitspraken boven een ieder te staan, pathetisch. Ik heb jou niet nodig om te weten dat God van mij houdt. En je bepaalt niet of mijn antwoorden juist zijn. Wie denk je dat je bent? En wat je interpreteert over mijn zwijgen is voor je eigen conto en niet voor de mijne, laat dat duidelijk zijn. Van je insinuaties ben ik niet gediend.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 19:54

THOMAS968 schreef:
Persoonlijk drink ik wijn en rook niet maar snap wel dat mensen dat af en toe willen. Het is rustgevend en opwekkend en kennelijk hebben we die behoefte.

Toch is er wel een gradueel verschil. Iemand met diabetes die rookt breekt zijn lichaam wel snel af. Internisten hebben als kreet dat roken voor een diabeet gelijk staat aan bidden om complicaties. Als je dan als diabeet door blijft roken heb je wel een keus gemaakt voor snel verslechterende bloedvaten, geleidelijke blindheid en nieren die het opgeven. Dat is toch een verschil met mijn grootvader die elke zondagochtend na de preek een sigaar opstak. Een rokende diabeet kan zich wel wijsmaken dat hij geen onruststoker is, in een ontspannen sfeer gezelligheid om zich heen verzamelt en er andere dingen ook slecht zijn, hij neemt wel veel meer risico. En hoewel iedereen van het roken af kan komen, je moet het gewoon echt willen, maakt het wel uit hoe je rookt. Bij sommige ziektes rast roken de gezondheid op een onverantwoorde wijze aan en dat is toch anders dan af en toe eentje opsteken.

Thomas

Dank je wel voor deze waarschuwing Thomas, dit neem ik ter harte.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 20:00

morgen maar weer es met de kpn bellen.
ze hebben dit keer geen internet in rekening gebracht.
en er loopt nog steeds een wijziging.

welke wijziging?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 20:04

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Mieke,
Wat bedoel je te zeggen met je opmerking (de rode zin), dat er niet-christenen zijn die leven in het Licht van Gods Liefde ??
Hoe kan dat, iemand die niet gelooft is alrede veroordeelt, die leeft dan toch in de duisternis, hoe goed zijn werken ook zijn ??
Of heb je er een andere uitleg voor ??

Omdat beste Crossroad, God van mensen houdt; van Zijn Eigen maaksel en vergeeft tot in het oneindige als we beseffen en beleiden dat we verkeerd zijn geweest, tot hen behoren ook mensen die leven naar hun geweten en oprecht goed willen doen. Mensen die leven zoals God het graag ziet en verder geen 'geloof' hebben kunnen dichter bij God zijn dan menig belijdende christen die in verstoktheid van hart blijft inhakken op mensen van goede wil die begrepen hebben wat Jezus bedoelt in hoe te leven, die graag de vinger leggen op wat ze maar kunnen vinden aan vermeende zonden en afbreken in plaats van opbouwen, met hun zogenaamde valse getuigenissen en brave uitspraken, hun hart is echter koud, hun uitspraken vol van verdachtmakingen en negativisme. Jezus kent ze niet, geloof me.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 20:05

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat we het in de kern wel eens zijn, maar dat ik je formuleringen onzuiver vind. Als schepsel hebben wij die rechten verspeeld met de zondeval. Vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om tot ons scheppingsdoel te komen. In Christus hebben we de genade ontvangen waardoor we weer aanvaard zijn.

Vooral de laatste zin van Henk is zo waar.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 20:51

SUSANNAH475 schreef:

Ik mag toch zeggen als ik ergens geen zin in heb ? 't Wordt een keer tijd dat ik voor mezelf leer op te komen ... ik ben van mening dat God ook dat belangrijk vindt.
En die man heb ik inmiddels geblokkeerd ... wordt gek van zijn uitspraken ... Woedende smiley

Uiteraard mag je dat. Als mensen bijbelteksten voor hun eigen doeleinden of eigen gelijk misbruiken is dat ook een vorm van ijdel gebruik, lijkt me. Veel christenen hebben er een handje van, dat blijkt wel meer. Ik heb nog nooit iemand geblokkeerd maar kan het me voorstellen dat je dat doet, er is sprake van Suzanne lastigvallen.

Thomas
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 ... 6194 Volgende
Pagina 127 van 6194