Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 13:26
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nou willemijn dat juist wilde ik je vertellen...maar t kom nie over he? |
Zolang jij nog iedere dag tig van die slechte momenten hebt komt het inderdaad niet over....bewust niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 14:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zolang jij nog iedere dag tig van die slechte momenten hebt komt het inderdaad niet over....bewust niet... |
iedere dag tig.......
ik heb inderdaad rond deze tijd slechte momenten....maar tig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 15:18
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn slechtste moment....de wekker loopt af.....en je realiseren: oh...het is kerst.... en dat je ook deze kerst weer alleen naar de kerk moet (eh....mag!)..... Bij het naarbuitengaan speelde de organist het Halleluja van Handel.... zo majestueus, zo juichend! (We zongen ook nog mijn favoriete psalm: Geloof zij God met diepst ontzag....) Hij kan en wil en zal in nood, zelfs bij het naderen van de dood, volkomen uitkomst geven. In mijn opstandige, bruisende koppie is het weer effe rustig! Merry Christmas everybody! |
Ik kan me nog goed de jaren herinneren dat ik vreselijk eenzaam was met kerst, ook al werd ik wakker naast iemand, renden er kinderen door mn huis en zat ik met 10 personen aan tafel voor de kerst maaltijd.
Toen ik gisteravond in mn bed lag bedacht ik me dat ik voor het eerst in jaren niet met een rotgevoel naar kerst toegeleefd heb. De herinneringen aan de vreselijke kerst van de laatse jaren van mn 1e huwelijk zaten zo diep dat ik er zelfs de jaren na de scheiding nog een rotgevoel van kreeg.
Soms bekruip het gevoel me hier wel eens dat het samen zijn met kerst wel heel erg wordt verheerlijkt. Want in hoeveel gezinnen vliegen de kersballen niet door de kamer op deze dagen? Ik heb misschien makkelijk praten, ik vier vandaag kerst met mijn hele gezin, ik werd wakker naast de man waar ik van hou en de kersballen hangen hier nog allemaal rustig in de boom, maar ook ik heb kerst in mn eentje gevierd, en dat was nog altijd een heel stuk beter dan de kerst daarvoor.
Owja, het enige slechte moment deze dag was dat ik finaal ingemaakt ben met Risk door mijn man en mijn 8 jarige dochter
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zondag 25 december 2011, 15:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 20:26
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik kan me nog goed de jaren herinneren dat ik vreselijk eenzaam was met kerst, ook al werd ik wakker naast iemand, renden er kinderen door mn huis en zat ik met 10 personen aan tafel voor de kerst maaltijd.
Toen ik gisteravond in mn bed lag bedacht ik me dat ik voor het eerst in jaren niet met een rotgevoel naar kerst toegeleefd heb. De herinneringen aan de vreselijke kerst van de laatse jaren van mn 1e huwelijk zaten zo diep dat ik er zelfs de jaren na de scheiding nog een rotgevoel van kreeg.
Soms bekruip het gevoel me hier wel eens dat het samen zijn met kerst wel heel erg wordt verheerlijkt. Want in hoeveel gezinnen vliegen de kersballen niet door de kamer op deze dagen? Ik heb misschien makkelijk praten, ik vier vandaag kerst met mijn hele gezin, ik werd wakker naast de man waar ik van hou en de kersballen hangen hier nog allemaal rustig in de boom, maar ook ik heb kerst in mn eentje gevierd, en dat was nog altijd een heel stuk beter dan de kerst daarvoor.
Owja, het enige slechte moment deze dag was dat ik finaal ingemaakt ben met Risk door mijn man en mijn 8 jarige dochter |
Het naast iemand wakker mogen worden ken ik niet en misschien is dat helaas misschien ook niet. Ik zeg altijd ik romantiseer een Huwelijk niet en ik roamntiseer kinderen niet maar alleen is maar alleen! En ik ben liever in mijn eentje gelukkig dan met twee ongelukkig! Gelukkig verheerlijk ik de kerst niet dat het met meerderen beter is dan alleen, ik ben vanavond alleen in huis en kan genieten van een muziekje naar mijn keuze en de kaarsjes aan! Ben het dus met Annette eens dat er mensen zijn die het verheerlijken. Denk aan wat ik een tijdje geleden hoorde in een preek.
Een dominee vroeg eens aan zijn gemeenteleden om een kruis buiten te zetten van hoe groot het kruis was dat zij droegen, die maandag ging de dominee door de wijk heen en zag overal een kruis de een heel klein de ander weer groter, bij een huis stond echter niks, de dominee belde aan en vroeg aan het gemeentelid waarom die geen kruis had staan, ach dominee zei de man ons kruis is zo groot die kan niet door de deur! Hiermee bedoelend dat je niet weet hoe groot het kruis is achter elke voordeur, denk dat we daar wel eens meer bij stil mogen staan ipv bij ons eigen kruis!!! Hoop dat iedereen gezegende Kerstdagen mag hebben!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 20:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het naast iemand wakker mogen worden ken ik niet en misschien is dat helaas misschien ook niet. Ik zeg altijd ik romantiseer een Huwelijk niet en ik roamntiseer kinderen niet maar alleen is maar alleen!
|
En dat klopt ook, en daar mag je nog van balen ook en het hardop zeggen is ook moet ook kunnen. Enkel als je er al weken van te voren hele dagen mee bezig bent, dan denk ik dat je je af moet vragen waarom kerst zo erg is. Ook al verkeer je misschien in een situatie die je graag anders gezien had, net als met andere dingen in het leven is het vaak net wat je er zelf van maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 21:09
|
|
|
Ik vraag me af waarom het met kerst alleen zijn vaak erger word ervaren als op andere dagen?
Als alleenstaande word je iedere ochtend alleen wakker. Sommigen van ons hebben tijden meegemaakt dat er altijd iemand naast ze lag.
Ik neem de dingen zoals ze zijn. Ik heb het aanvaard dat ik alleenstaand ben.
Als alleenstaande kijk ik naar de voordelen van het alleengaand zijn.
En ik heb deze dag die ik aleen doorbracht niet als een slechts moment van de dag gevonden.
De dag is gegaan zoals ik dacht dat ie moest gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 21:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het naast iemand wakker mogen worden ken ik niet en misschien is dat helaas misschien ook niet. Ik zeg altijd ik romantiseer een Huwelijk niet en ik roamntiseer kinderen niet maar alleen is maar alleen! En ik ben liever in mijn eentje gelukkig dan met twee ongelukkig! Gelukkig verheerlijk ik de kerst niet dat het met meerderen beter is dan alleen, ik ben vanavond alleen in huis en kan genieten van een muziekje naar mijn keuze en de kaarsjes aan! Ben het dus met Annette eens dat er mensen zijn die het verheerlijken. Denk aan wat ik een tijdje geleden hoorde in een preek.
Een dominee vroeg eens aan zijn gemeenteleden om een kruis buiten te zetten van hoe groot het kruis was dat zij droegen, die maandag ging de dominee door de wijk heen en zag overal een kruis de een heel klein de ander weer groter, bij een huis stond echter niks, de dominee belde aan en vroeg aan het gemeentelid waarom die geen kruis had staan, ach dominee zei de man ons kruis is zo groot die kan niet door de deur! Hiermee bedoelend dat je niet weet hoe groot het kruis is achter elke voordeur, denk dat we daar wel eens meer bij stil mogen staan ipv bij ons eigen kruis!!! Hoop dat iedereen gezegende Kerstdagen mag hebben!! |
Daar is ook een mooi liedje van Erika.....
http://youtu.be/EeH9-YBD60M
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 10:10
|
|
|
Het is zo heeeeeeeeerlijk alleen zijn met kerst, en ook zo besparend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 10:55
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het is zo heeeeeeeeerlijk alleen zijn met kerst, en ook zo besparend |
Als je het zo heeeerlijk vind waarom zet je het dan bij het slechtste moment? Ja Gerrit, ben er nog even ......je merkt het gelijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 11:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je het zo heeeerlijk vind waarom zet je het dan bij het slechtste moment? Ja Gerrit, ben er nog even ......je merkt het gelijk.... |
Ik heb mooiere momenten, maar dat mag hier weer niet he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 13:28
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het naast iemand wakker mogen worden ken ik niet en misschien is dat helaas misschien ook niet. Ik zeg altijd ik romantiseer een Huwelijk niet en ik roamntiseer kinderen niet maar alleen is maar alleen! En ik ben liever in mijn eentje gelukkig dan met twee ongelukkig! Gelukkig verheerlijk ik de kerst niet dat het met meerderen beter is dan alleen, ik ben vanavond alleen in huis en kan genieten van een muziekje naar mijn keuze en de kaarsjes aan! Ben het dus met Annette eens dat er mensen zijn die het verheerlijken. Denk aan wat ik een tijdje geleden hoorde in een preek.
Een dominee vroeg eens aan zijn gemeenteleden om een kruis buiten te zetten van hoe groot het kruis was dat zij droegen, die maandag ging de dominee door de wijk heen en zag overal een kruis de een heel klein de ander weer groter, bij een huis stond echter niks, de dominee belde aan en vroeg aan het gemeentelid waarom die geen kruis had staan, ach dominee zei de man ons kruis is zo groot die kan niet door de deur! Hiermee bedoelend dat je niet weet hoe groot het kruis is achter elke voordeur, denk dat we daar wel eens meer bij stil mogen staan ipv bij ons eigen kruis!!! Hoop dat iedereen gezegende Kerstdagen mag hebben!! | Een heel mooi verhaal...ik kende het.... Ik kreeg het zelf eens van een moeder uit een gezin die een zwaar gehandicapte zoon heeft... Ik was 1x in de maand een nacht bij deze jongen...en zag dit zwaar gehandicapte mensenkind.... Maar toen ze afwist van mijn verdriet...kreeg ik dit van haar...en toen moest ik zwijgen.....Immers ik voelde wat ze bedoelde...want zij bracht het in haar verdriet bij God...terwijl ik eigenlijk klaagde...
Toen moest ik zwijgen....immers mijn verdriet verdween in het niets...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 13:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mensen suggereren graag en vullen aansluitend erg voor de ander in....en verspreiden dat vervolgens in hun onschuld waarschijnlijk......zich niet realiserend dat ze daar andere mensen pijn en verdriet mee doen en er meer stuk mee maken dan ze zich ooit zullen bedenken.....Zo werkt het nu eenmaal.....en soms hoor je dan dingen die je eignelijk helemaal niet wilt en hoort te weten....Maar ik zal mij daar zelf hoogstwaarschijnlijk ook wel schuldig aan maken dus het is een opmerking en geen kritiek. Dus voor allle duidelijkheid: Visser en ik vinden elkaar gewoon aardig, niets meer en niets minder.... |
Ben het helemaal met je eens W-tje.... mensen suggereren graag. Hoort men iets , moet er gelijk van een mug een olifant gemaakt worden. Soms lijkt het wel of er een taboe heerst over het praten van vriendschap. Waarom? M'n vader zei vroeger altijd : Vrienden die verdien je door er zelf een te zijn. En dan vind ik het zo geweldig mooi he , net als gisteren ..... denk je bij jezelf een hele dag alleen te zijn , belt er 's middags om 16.00 uur iemand op : Ben je alleen? Spring in je auto en kom hier lekker mee eten . Ben vanharte op de uitnodiging ingegaan , heerlijk gegeten en een hele gezellige avond gehad.
En W-tje...... we blijven vrienden hè?
http://www.youtube.com/watch?v=6JHR62tZo_8&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 13:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben het helemaal met je eens W-tje.... mensen suggereren graag. Hoort men iets , moet er gelijk van een mug een olifant gemaakt worden. Soms lijkt het wel of er een taboe heerst over het praten van vriendschap. Waarom? M'n vader zei vroeger altijd : Vrienden die verdien je door er zelf een te zijn. En dan vind ik het zo geweldig mooi he , net als gisteren ..... denk je bij jezelf een hele dag alleen te zijn , belt er 's middags om 16.00 uur iemand op : Ben je alleen? Spring in je auto en kom hier lekker mee eten . Ben vanharte op de uitnodiging ingegaan , heerlijk gegeten en een hele gezellige avond gehad.
http://www.youtube.com/watch?v=6JHR62tZo_8&feature=related |
Een trouwe vriend is een machtige schutsmuur; wie hem vindt, heeft een schat gevonden. Een trouwe vriend is niet te betalen: het heeft een waarde waar niets tegen opweegt. Een trouwe vriend is een levenskruid;
Sir 6, 14-16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 14:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Een trouwe vriend is een machtige schutsmuur; wie hem vindt, heeft een schat gevonden. Een trouwe vriend is niet te betalen: het heeft een waarde waar niets tegen opweegt. Een trouwe vriend is een levenskruid;
Sir 6, 14-16 |
Sirach heeft heel veel van die mooie teksten Frank..... Jammer dat het in de protestantse kerken zelden gebruikt wordt....
Staat er ook niet zoiets in van: Verspil je krachten niet aan zaken die je niet aangaan? er is je al meer getoond dan je als mens kan bevatten..... dit even naar aanleiding dat mensen zo gauw iets vinden.....
Citeer even uit mijn hoofd dus het kan wel iets anders zijn.....
Deze wijze woorden horen eignelijk niet bij het slechtste moment van de dag frank......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 26 december 2011, 14:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 14:17
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben het helemaal met je eens W-tje.... mensen suggereren graag. Hoort men iets , moet er gelijk van een mug een olifant gemaakt worden. Soms lijkt het wel of er een taboe heerst over het praten van vriendschap. Waarom? M'n vader zei vroeger altijd : Vrienden die verdien je door er zelf een te zijn. En dan vind ik het zo geweldig mooi he , net als gisteren ..... denk je bij jezelf een hele dag alleen te zijn , belt er 's middags om 16.00 uur iemand op : Ben je alleen? Spring in je auto en kom hier lekker mee eten . Ben vanharte op de uitnodiging ingegaan , heerlijk gegeten en een hele gezellige avond gehad.
http://www.youtube.com/watch?v=6JHR62tZo_8&feature=related |
Wij wel Visser....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 16:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Sirach heeft heel veel van die mooie teksten Frank..... Jammer dat het in de protestantse kerken zelden gebruikt wordt....
Staat er ook niet zoiets in van: Verspil je krachten niet aan zaken die je niet aangaan? er is je al meer getoond dan je als mens kan bevatten..... dit even naar aanleiding dat mensen zo gauw iets vinden.....
Citeer even uit mijn hoofd dus het kan wel iets anders zijn.....
Deze wijze woorden horen eignelijk niet bij het slechtste moment van de dag frank...... |
22 Richt je op hetgeen je opgedragen is, waarom zou je met verborgen dingen bezig zijn? 23 Verspil je krachten niet aan zaken die je niet aangaan, er is je al meer getoond dan een mens kan bevatten. 24 Immers, velen zijn door hun eigen ideeën misleid, loze vermoedens hebben hun denkkracht ontwricht.
sir3, 22 - 24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 16:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wij wel Visser.... |
In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen. Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten.
Sint Augustinus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 18:56
|
|
|
Alle postings van dagen lezen om te vergeten dat er nog een slechter moment van de dag is geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 18:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen. Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten.
Sint Augustinus |
Mooie woorden Frank, maar weet je wat ik nu altijd een beetje denk? Schrijven dit nu mensen die ook midden in de maatschappij staan of mensen die een religieus leven leiden en denken dat het zo hoort te zijn maar zich niet realiseren hoe de realiteit is? Denk ik ook als ik boeken van bv Anselm Grun lees....Snap je wat ik bedoel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 20:56
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Alle postings van dagen lezen om te vergeten dat er nog een slechter moment van de dag is geweest |
Mis je iets of iemand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mis je iets of iemand |
PFFFF JIJ WEER
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:07
|
|
|
YELNIN491 schreef: | PFFFF JIJ WEER |
Yups ikke weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mooie woorden Frank, maar weet je wat ik nu altijd een beetje denk? Schrijven dit nu mensen die ook midden in de maatschappij staan of mensen die een religieus leven leiden en denken dat het zo hoort te zijn maar zich niet realiseren hoe de realiteit is? Denk ik ook als ik boeken van bv Anselm Grun lees....Snap je wat ik bedoel? |
zoals wel weet leefde Augustinus in de 4de en 5de eeuw. Hij was een groot schrijver, een wijs man, een bekeerling en zoveel meer. Dat was zijn zicht op vriendschap en daar kan ik me heel goed in vinden. Het heeft niet zozeer te maken met in de realiteit staan maar wel hoe je iets beziet of waar je van droomt. Nu kan je zeggen dat dromen niet realistisch zijn maar je weet best wat ik bedoel.
Anselm Grun heb ik al enkele malen ontmoet, hij is een Benedictijn, en zijn boeken heb ik ook wel eens gelezen, we maakte ooit eens een studie over een boek van hem, maar ik vind het een beetje te zweverig. Soms wekt het irritatie op binnen zijn orde. Hij heeft door zijn uitlatingen al veel last gekend met zijn directe overste en met de abt-generaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Yups ikke weer |
ben ik er es weer en ga je weer zo doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:13
|
|
|
YELNIN491 schreef: | ben ik er es weer en ga je weer zo doen |
ikke Ben zo;n lief meidje Maar troost je moet zo toch naar bed toe Wel een heel slecht moment vroeg naar bed moeten
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 26 december 2011, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ikke Ben zo;n lief meidje Maar troost je moet zo toch naar bed toe Wel een heel slecht moment vroeg naar bed moeten |
jaja ik ben ook eg wel !! ach slecht moment ook voor mij dat je er zo vroeg in moet, wie kan ik dan nog plagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:17
|
|
|
YELNIN491 schreef: | jaja ik ben ook eg wel !! ach slecht moment ook voor mij dat je er zo vroeg in moet, wie kan ik dan nog plagen |
Tja zoek thuis effe verder he Offe bel effe naar..... ja naar wie eigenlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | zoals wel weet leefde Augustinus in de 4de en 5de eeuw. Hij was een groot schrijver, een wijs man, een bekeerling en zoveel meer. Dat was zijn zicht op vriendschap en daar kan ik me heel goed in vinden. Het heeft niet zozeer te maken met in de realiteit staan maar wel hoe je iets beziet of waar je van droomt. Nu kan je zeggen dat dromen niet realistisch zijn maar je weet best wat ik bedoel.
Anselm Grun heb ik al enkele malen ontmoet, hij is een Benedictijn, en zijn boeken heb ik ook wel eens gelezen, we maakte ooit eens een studie over een boek van hem, maar ik vind het een beetje te zweverig. Soms wekt het irritatie op binnen zijn orde. Hij heeft door zijn uitlatingen al veel last gekend met zijn directe overste en met de abt-generaal. |
Maar wat vind je dan het verschil tussen het schrijven van Anselm Grun en Augustinus......behalve dat Augustinus een wijzer man was.....die ook wel eens strenge dingen schreef.... Enne hoe is Anselm in het echt Ik weet het typisch een vrouwenvraag maar toch...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 26 december 2011, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja zoek thuis effe verder he Offe bel effe naar..... ja naar wie eigenlijk |
naar apeldoorn zeker, pfff die zijn al gesloten, maybe alleen open voor spoedjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:20