ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 122 123 124 125 126 127 128 ... 191 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 12:50

ZEELAND736 schreef:
Ik geniet inderdaad op volle toeren...
Ben een lichtmens...
Als de blaadjes vallen...gaat dat wat minder...
Daarom....buiten het plaatsje opgeruimd...de tuintafel...met een vrolijk kleedje...bloemetje erop...
Vanmorgen de krant...met koffie...en vanmiddag ...even om mijn moeder en om een zoon...die hier komen eten...en wat nu nog buiten kan...voor je het weet komt draait het weer om!!!!

Iedereen vandaag en morgen...veel zon...en een fijn weekeind!!!

Yep , Roelande treft het wel hè in onze provincie. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:25

HERMAN388 schreef:
Op mijn laatste CMdag is vandaag prachtig weer en veel zon. Coole smiley met zonnebril
Hoe is bij het noorden?

IN het noorden is het ook heerlijk weer!! Mooie blauwe lucht, en een lekker zonnetje Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:27

VISSER278 schreef:

Het is gewoon waar...de meeste zonuren!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:29

ZEELAND736 schreef:
Het is gewoon waar...de meeste zonuren!!!!

Oke, dan is er dus toch nog IETS wat het leven in Zeeland dragelijk maakt....
Knipoog smileyKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:49

STEENTJE178 schreef:
Oke, dan is er dus toch nog IETS wat het leven in Zeeland dragelijk maakt....
Knipoog smileyKnipoog smiley

Clown smiley Clown smiley
IK blijf wel lekker in het midden des lands wonen...
Heerlijk weertje hier en denk dat wij de minste regen hebben gehad hier dus tja wat is nu de mooiste provincie Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:52

ERIKA129 schreef:
Clown smiley Clown smiley
wat is nu de mooiste provincie Engeltje smiley

Fryslân, as ever..... Knipoog smiley
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 16:56

STEENTJE178 schreef:
Fryslân, as ever..... Knipoog smiley

Gefrustreerde smiley Verkeerd Utrecht natuurlijk Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:08

Mooie eilanden met brede stranden, het Wad, de mooiste meren, elf prachtige steden en vooral de mooiste taal. Inderdaad: veel Noord-Afrikaanse criminelen uit de randstad maar die zitten allemaal in een hele grote gevangenis in Leeuwarden - en nauwelijks daarbuiten. Er zijn hier gemeentes waar in 2011 geen enkel crimineel vergrijp is geweest. Vriendelijke mensen die je niet meteen gaan uitschelden als ze eens gefrustreerd zijn en een voetbalstadion met eredivisievoetbal waar je rustig met kleine kinderen naar toe kan. De beste schaatsers en de beste turners en waar het kerkelijk nog redelijk gaat ook. Ik zou niet weten wat er in het westen beter is, behalve de economie, dat wel. Ze spreken zelfs Nederlands.....

Thomas, er is maar één echte elfstedentocht.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 8 september 2012, 17:11
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:11

THOMAS968 schreef:
Mooie eilanden met brede stranden, het Wad, de mooiste meren, elf prachtige steden en vooral de mooiste taal. Inderdaad veel Noord-Afrikaanse criminelen uit de randstad maar die zitten allemaal in een grote gevangenis in Leeuwarden. Er zijn hier gemeentes waar in 2011 geen enkel crimineel vergrijp is geweest. Vriendelijke mensen die je niet meteen gaan uitschelden als ze eens gefrustreerd zijn en een voetbalstadion met eredivisievoetbal waar je rustig met kleine kinderen naar toe kan. De beste schaatsers en de beste turners en waar het kerkelijk nog redelijk gaat ook. Ik zou niet weten wat er in het westen beter is, behalve de economie, dat wel.

Thomas

Duitsland ligt meer naar t oosten Thomas.
Je weet wel, de kant waar de wijzen vandaan kwamen Coole smiley met zonnebril

en de hunnen, maar daar praten we niet over nu.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:17

1962: De havenmeester van Grou had een beetje ruzie over het gedrag van een van onze oosterburen. Die was midden in de nacht gaan liggen en weigerde te betalen. De havenmeester kwam naar hen toe met de uitspraak dat er een tijdje geleden ook nogal wat Duitsers midden in de nacht kwamen en dat was hem nadien niet zo goed bevallen.

In het Fries klinkt het leuker, en bedenk dat ze met veel understatement spreken.

Thomas, die helaas moet toegeven dat hij wel graag in Duitsland is. Gezelliger dan de wat arrogante delen van Nederland, lol.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:34

ERIKA129 schreef:
Gefrustreerde smiley Verkeerd Utrecht natuurlijk Engeltje smiley

Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:40

VISSER278 schreef:

Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:44

THOMAS968 schreef:
Mooie eilanden met brede stranden, het Wad, de mooiste meren, elf prachtige steden en vooral de mooiste taal. Inderdaad: veel Noord-Afrikaanse criminelen uit de randstad maar die zitten allemaal in een hele grote gevangenis in Leeuwarden - en nauwelijks daarbuiten. Er zijn hier gemeentes waar in 2011 geen enkel crimineel vergrijp is geweest. Vriendelijke mensen die je niet meteen gaan uitschelden als ze eens gefrustreerd zijn en een voetbalstadion met eredivisievoetbal waar je rustig met kleine kinderen naar toe kan. De beste schaatsers en de beste turners en waar het kerkelijk nog redelijk gaat ook. Ik zou niet weten wat er in het westen beter is, behalve de economie, dat wel. Ze spreken zelfs Nederlands.....

Ik ga je gewoon gelijk geven, lijkt mij het beste.

Jans, een westerling die hard werkt om de economie voor het gehele land, inclusief de meest noordelijke streken, op peil te houden.

maar om on-topic te komen: Gelukkig laat God zijn zon opgaan over noorderlingen en westerlingen (vrij vertaald naar Mattheus)

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 8 september 2012, 18:07
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:12

JANS221 schreef:
Ik ga je gewoon gelijk geven, lijkt mij het beste.

Jans, een westerling die hard werkt om de economie voor het gehele land, inclusief de meest noordelijke streken, op peil te houden.

maar om on-topic te komen: Gelukkig laat God zijn zon opgaan over noorderlingen en westerlingen (vrij vertaald naar Mattheus)

Helemaal mee eens.....
En sterker nog: niet alleen over Noorderlingen en Westerlingen, maar zelfs ook over Zuiderlingen, Oosterlingen, Eigenwijzen uit het Germaanse Oosten en andere ontwikkelingslanden......
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:14

GERRIT603 schreef:

Dat is de stad Utrecht he daar woon ik natuurlijk niet Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:17

ERIKA129 schreef:
Dat is de stad Utrecht he daar woon ik natuurlijk niet Engeltje smiley

al dat asbest is nu onderhand door de hele provincie gewaaid Knipoog smiley

gelukkig hebben wij de grens Utrecht/ZH met ouwe kranten dichtgeplakt Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:46

THOMAS968 schreef:

Sjonge t wurdt tied dat jem aan de grens entreegeld gaan heffen Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:54

GERRIT603 schreef:

Ik moet eerlijk zeggen.......het plaatsen van plaatjes lukt je al aardig , Gerrit. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:04

VISSER278 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen.......het plaatsen van plaatjes lukt je al aardig , Gerrit. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

het heeft lang geduurd maar ik was toch niet te oud om te leren Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:10

[quote=JANS221]Ik ga je gewoon gelijk geven, lijkt mij het beste.

Jans, een westerling die hard werkt om de economie voor het gehele land, inclusief de meest noordelijke streken, op peil te houden.t

[i]Dat doen we zelf wel. Jouw bijdrage aan de economie, levert omdat je in het westen woont, niets meer op dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Je opmerking geeft precies aan waar de schoen voor ons qua opvatting en instelling wringt. Dat de mainports Schiphol en Groot-Rotterdam in het westen liggen, betekent nog niet dat de doorsnee-westerling met zijn baan meer bijdraagt aan de economie als geheel. Er is geen enkele reden tot arrogantie. Groningen is in theorie vanwege de hoge prijs van het aardgas ook een van de rijkste provincies van Nederland maar profiteert daar nauwelijks van. Zelfs de schade van aardverschuivingen wil men vanuit de Randstad niet betalen. Groningers hebben niet zo'n grote mond he. En het werkschuwe, dan wel criminele deel in de grote steden daar betalen wij ook aan mee.

maar om on-topic te komen: Gelukkig laat God zijn zon opgaan over noorderlingen en westerlingen (vrij vertaald naar Mattheus)[/i][/quote}

Gelukkig maar, over ons schijnt dezelfde Zon, waar we ook zijn. Dank voor je reactie, ik hou daar wel van. Mooi weer om even naar de eilanden te gaan.

Thomas, was in zijn opsomming bos, heide en de filevrije snelwegen nog vergeten. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 8 september 2012, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:18

CARMEN073 schreef:
Sjonge t wurdt tied dat jem aan de grens entreegeld gaan heffen Lachende smiley met blinkend witte tanden

Je kunt zelfs een Fries paspoort kopen. Erg populair onder de randstedelingen want het levert nogal wat korting op, lol

Thomas, het entreegeld aan de grens bij een parkeergarage in Amsterdam is aanmerkelijk hoger.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:19

GERRIT603 schreef:
het heeft lang geduurd maar ik was toch niet te oud om te leren Lachende smiley

Zelfs ik kan dat niet...kun je nagaan dat mannen toch slimmer zijn!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:35

[quote=THOMAS968]Jouw bijdrage aan de economie, levert omdat je in het westen woont, niets meer op dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Je opmerking geeft precies aan waar de schoen voor ons qua opvatting en instelling wringt. Dat de mainports Schiphol en Groot-Rotterdam in het westen liggen, betekent nog niet dat de doorsnee-westerling met zijn baan meer bijdraagt aan de economie als geheel. Er is geen enkele reden tot arrogantie. Groningen is in theorie vanwege de hoge prijs van het aardgas ook een van de rijkste provincies van Nederland maar profiteert daar nauwelijks van. Zelfs de schade van aardverschuivingen wil men vanuit de Randstad niet betalen. Groningers hebben niet zo'n grote mond he. En het werkschuwe, dan wel criminele deel in de grote steden daar betalen wij ook aan mee.

Gelukkig maar, over ons schijnt dezelfde Zon, waar we ook zijn. Dank voor je reactie, ik hou daar wel van. Mooi weer om even naar de eilanden te gaan.

Thomas, was in zijn opsomming bos, heide en de filevrije snelwegen nog vergeten.

Laat ik dat nu ook niet geschreven hebben, dat mijn bijdrage aan de economie meer oplevert dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Dus qua opvatting en instelling hoeft de schoen niet te wringen. En kom ik zo arrogant over, of heb je het over de westerlingen in het algemeen?

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 8 september 2012, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:04

't Zonnetje gaat van ons scheiden, maar wat is het nog heerlijk buiten!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:15

[quote=JANS221]

Friezen zijn altijd wat ingenomen met hun eigen provincie he? Wij denken gewoon wat breder en nationaler........ Knipoog smiley
Wij kijken over de provinciegrenzen heen moet je maar denken....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:34

JANS221 schreef:
Laat ik dat nu ook niet geschreven hebben, dat mijn bijdrage aan de economie meer oplevert dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Dus qua opvatting en instelling hoeft de schoen niet te wringen. En kom ik zo arrogant over, of heb je het over de westerlingen in het algemeen?
In de ogen van Amsterdammers zijn we reserve Duitsers...Maar die denken net als Atheners vroeger, je hebt A'dam en dan de boeren...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:44

CHATULIEM619 schreef:
In de ogen van Amsterdammers zijn we reserve Duitsers...Maar die denken net als Atheners vroeger, je hebt A'dam en dan de boeren...

Welnee, hoe kom je daar nu weer bij? Ik ben opgegroeid in Amsterdam en heb het nog nooit gehoord.....dus spreek voor jezelf en niet voor alle Amsterdammers...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:56

Je komt bij mij totaal niet als arrogant over. Wel als intelligent als ik je stukken lees. Ik had ook gedacht dat je de laag eronder er wel uit zou pakken. Het gaat feitelijk over de vooroordelen die in het westen leven over mensen buiten de Randstad. Dat loopt soms de spuigaten uit en ik heb er persoonlijk niet zo veel last van, ik ben verbaal vrij sterk, maar het is een bijna universeel gegeven in de houding westerlingen dat ze zich als vanzelfsprekend superieur beschouwen. Een sterk staaltje speelde zich af toen men een vrouw in Den Haag vroeg waarom ze niet naar Friesland kon verhuizen. Ze zei: dat kan niet want mijn zoon zit op het Atheneum.

Nou, daar zal ze zelf in ieder geval niet gezeten hebben.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 8 september 2012, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:51

THOMAS968 schreef:

Je komt bij mij totaal niet als arrogant over. Wel als intelligent als ik je stukken lees. Ik had ook gedacht dat je de laag eronder er wel uit zou pakken. Het gaat feitelijk over de vooroordelen die in het westen leven over mensen buiten de Randstad. Dat loopt soms de spuigaten uit en ik heb er persoonlijk niet zo veel last van, ik ben verbaal vrij sterk, maar het is een bijna universeel gegeven in de houding westerlingen dat ze zich als vanzelfsprekend superieur beschouwen. Een sterk staaltje speelde zich af toen men een vrouw in Den Haag vroeg waarom ze niet naar Friesland kon verhuizen. Ze zei: dat kan niet want mijn zoon zit op het Atheneum.

Nou, daar zal ze zelf in ieder geval niet gezeten hebben.

Thomas

Ik denk toch dat het vooroordeel van randstedelingen ten aanzien van de ontwikkelingen in het noorden wel meevalt onder degenen die zich een boot kunnen veroorloven.....die komen - zoals je weet )) - en masse naar het mooie Friese en verhalen over al dat wat je opsomt, niets dan loftuitingen en warme gevoelens....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:50

ZEELAND736 schreef:
Zelfs ik kan dat niet...kun je nagaan dat mannen toch slimmer zijn!!!

het doet een beetje pijn maar ik moet eerlijk zijn; het lukt dankzij Leanne die ff geduld met mij had Knipoog smiley
als ik het kan moet jij het zeker kunnen (leren) Zeeland Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 122 123 124 125 126 127 128 ... 191 Volgende
Pagina 125 van 191