Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 17:27
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 17:29
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 17:32
|
|
|
[ Laatst hoorde ik op de radio, dat het helemaal niet zo gezond is om rigoreus van het roken af te haken, want daar kun je diabetes van krijgen......dit gold m.n. voor de oudere mens dacht ik....[/quote]
Wie echter al diabetes heeft, weet dat roken voor een diabeet hetzelfde is als bidden om complicaties, zoals de standaarduitdrukking bij internisten is. Als je dan toch doorrookt, kun je jezelf wel wijsmaken dat het stress doet afnemen en dat je geen onrust stookt maar het tast het lichaam wel veel sterker aan. Het valt me op dat mensen die erg strak zijn hier de nadelen van het roken wat bagatelliseren. Iedereen weet dat roken de gezondheid aantast en diabeten gewoon vernietigt doordat het alle factoren die complicaties veroorzaken slecht beinvloedt.
Roken ontspant en is opwekkend, een prettig effect, dat wel. Vandaag stond in de NRC of in Trouw dat matige drinkers het gelukkigst zijn dus vanavond neem ik er twee of zo van de drank die Jezus ooit van water maakte. Dan kan het toch niet ongezond zijn....javascript:emoticon('')
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 januari 2010, 17:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 17:55
|
|
|
Roken ontspant en is opwekkend, een prettig effect, dat wel. Vandaag stond in de NRC of in Trouw dat matige drinkers het gelukkigst zijn dus vanavond neem ik er twee of zo van de drank die Jezus ooit van water maakte. Dan kan het toch niet ongezond zijn....javascript:emoticon('')
Thomas[/quote]
Gelijk heb je, je mag zeker genieten van je wijntje. Een man mag er zelfs 2 op een avond nemen, een vrouw een. Ik heb ook een heerlijke Argentijnse staan, dus daar ga ik er vanavond ook eentje (misschien anderhalf ) van nemen. Lekker een toastje met brie erbij.....
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 16 januari 2010, 19:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 18:50
|
|
|
Vroeg ging mijn wekker tegen 7.30 uur af maar ging tegen 8.00 uur mn warme hollentje ut... Lekker ontbijten van chrosantje met jam jammie... Dan nog 2 snee brood voor mee... Want ja ging samen met mn zusje en haar kennis naar de Orchiedenhoeve in Luttelgeest... We kwamen tegen 10.30 uur aan... Heel veel kiekjes gemaakt van planten, bloemen, vlinders en orchiedeén echt zo prachtig mooi...Je bent niet uitgekeken je kan zo er weer heen dit is echter voor herhaling vatbaar...Mocht je nog geen uitje hebben bedacht of dat je binnenkort gaat trouwen of anders wat...Dan zeker hier naar toe gaan . Dus dat was mijn dagje voor vandaag nu lekker uitrusten en surfen op internet, wat chatten en muziek luisteren. Wens jullie allen een fijne avond toe en een gezegende zondag voor alvast... Groetjes, van mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 19:19
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Sinds wanneer is ongezond dan ook daadwerkelijk zonde?? Volgens mij is er verschil tussen zonde en ongezond.... |
Ik heb het over de verslaving die zondig is...niet over het feit dat het ongezond is.... Verslaving zorgt ervoor dat je het blijft doen en omdat je het blijft doen tast het je lichaam aan. Er staat in de bijbel meerdere malen aangegeven dat verslaving een zonde is en ons weg houd van het koninkrijk God's! Er word gesproken over (seksuele) ontucht en dronkenschap en alle andere dingen die ons afhangig kunnen maken. De enige reden dat er niet gesproken word over roken is dat het in die tijd nog niet bestond. Tabak werd pas in de 16e eeuw ontdekt als "rookwaar"...het waren de europeanen die van de indianen leerden wat je er allemaal mee kon doen. Jean Nicot stuurde in 1560 het 'geneeskrachtige wondermiddel tabak' naar de koningin Catharina Medici om haar van haar hoofdpijn af te helpen. Naar Jean Nicot is de tabaksplant nicotiana en later de nicotine vernoemd. Er word dus in de bijbel niet over roken gesproken omdat hier toen nog geen sprake van was, maar aangezien het hetzelfde effect heeft als ander genoemde verslavingen lijkt het mij net zo goed een zonde.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 16 januari 2010, 19:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 19:24
|
|
|
HENK710 schreef: | Een aantal alinea\'s uit een brief van Klaas Hendrikse. Hij is predikant binnen de PKN. Enige tijd terug in opspraak gekomen door het uitbrengen van een boek waarin hij God als Persoon ontkent. Nu loopt er een traject binnen de PKN om te beoordelen in hoeverre de boodschap van Hendrikse echt strijdig is met het belijden van de PKN. Dit traject wens Hendrikse niet verder te doorlopen, omdat voor hem de uitslag al vaststaat...als de Kerkorde etc letterlijk wordt gelegd naast zijn letterlijke tekst. Hij heeft daarom besloten de PKN een open brief te schrijven.
Het leek me wel aardig om een aantal dingen uit de brief uit te lichten om hier gewoon eens neer te leggen. Daarbij gaat het er niet om de PKN of Klaas Hendrikse eens lekker zwart te maken, maar gewoon onze eigen gedachten eens over een aantal algemene zaken te laten gaan.
- Hoe verhoudt zich de gedachte over Drieëenheid en Jezus, zoals verwoord in de eerste alinea, tot het christelijke gedachtengoed zoals jij dat belijdt?
- In de brief van Klaas Hendrikse maakt hij melding dat hij al 25 jaar dezelfde boodschap brengt. Pas na het verschijnen van zijn boek, waarin Hij het bestaan van de Persoon God ontkent, is er ophef ontstaan. Hoe kritisch zijn wij als gemeenteleden op de boodschap die voorgangers brengen?
- Herkennen jullie de desinteresse van de kerk/gemeente in haar leden?
Wordt bij jullie in de kerk/gemeente aandacht geschonken aan de vraagtekens van leden?
- Eenheid hoeft, zoals Hendrikse in de laatste alinea aangeeft, niet altijd gepaard te gaan met het altijd met elkaar eens zijn. Is een basaal eens zijn dan echt niet nodig, zoals hij eigenlijk stelt?
|
Dit is zeker interessante materie en een mooie kans om eens bij onszelf na te gaan hoe we hierin staan. Juist 'dissidenten' als deze Klaas Hendrikse houden de gemeenten met elkaar in gesprek en houden ons wakker en hebben mede daardoor een bindende werking. Ook juist een aantrekkingskracht voor mensen die twijfelen en al uit de kerk zijn getreden en nog zoekende zijn naar wie God nu eigenlijk is en waar vooral. Ongelofelijk dat God niet als Persoon erkennen een struikelblok is voor PKN. God kan nooit een Persoon zijn, een persoon is een interpretatie, een benoeming van een mens. God overstijgt de mens op alle fronten.
De drieëenheid is voor mij een begrip; een hulpmiddel om de werking van God min of meer te verbeelden, te kanaliseren of te benoemen, te karakteriseren wellicht, met als doel God min of meer begrijpelijk te maken. Het helpt. Wat is waarheid?
Dat je het als gemeente niet allemaal met elkaar eens hoeft te zijn vind ik een basisrecht van de mens. Je mag zijn wie je bent zoals God je heeft gemaakt, met je eigen referentiekader, je eigen persoonlijke ontwikkeling en daaruit voortvloeiende aan verandering onderhavige opvattingen en belevingen, ook op het gebied van je geloof. Juist die diversiteit, die pluriforme eenheid maakt ons gemeente, een levende gemeente van mensen die met elkaar leven.
Petje af voor Klaas Hendrikse en sterkte in deze turbulente fase in uw leven.
Denke we aan Huub Oosterhuis, ook een 'dissident'. Hoe ontzettend veel heeft hij betekend en betekent hij nog steeds voor vooral de intelligentia onder de gelovigen. Onze studentenekklesia zit vol met jongeren en moderndenkenden, Huub Oosterhuis wordt er wekelijks gezongen en geciteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 20:02
|
|
|
Er word dus in de bijbel niet over roken gesproken omdat hier toen nog geen sprake van was, maar aangezien het hetzelfde effect heeft als ander genoemde verslavingen lijkt het mij net zo goed een zonde.[/quote]
Toch vind ik dit lastig hoor. Als ik nou gemiddeld genomen gezond leef en neem wijn, eet me af en toe klem aan babipangang en beweeg te weinig, moet ik me dan een zondaar noemen? Dat kan, maar toch niet om die reden. We doen allemaal wel iets wat niet perfect is, je mag best leven en daarvan genieten hoor. Je moet elkaar met de Bijbel in de hand ook niet alle kleine geneugten ontzeggen, er is altijd wel ergens een tekst te vinden die je gedrag dan aanvalt. Pas als het je gezondheid (op den duur) bedreigt, moet je eens gaan nadenken of dit wel in overeenstemming is met de bedoeling als mens. Genieten is niet fout, verzuren en altijd leven in een hunkerbunker naar alles wat je graag zou willen en niet realiseert, is ongezonder denk ik.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 20:11
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Alle bijbelteksten ken ik niet uit mijn hoofd, ik citeerde vrij een stelling van Jezus. Het dichtste bij komt Johannes 4: 7-21. Elke avond na het eten las mijn vader ons een flink stuk tekst voor uit de bijbel, op enig moment kristalliseert zich dat in je karakter, in je persoonlijkheid in hoe je leeft. Ik ben niet perfect en pretendeer dat ook niet te zijn. Voor mij is duidelijk dat we niet hoog van de toren hebben te blazen tegen mensen die anders denken dan wij. Alles op deze aarde is geschapen door God met een bedoeling. Natuurlijk is het goed iemand met alle respect te wijzen op vermeende zonden. Ik ben daar terughoudend in. Als twee homofiele mensen als christen leven, gedoopt zijn en belijdenis hebben gedaan en als mensen vrijwel onberispelijk leven waar menigeen een voorbeeld aan kan nemen, is er geen haar op mijn hoofd die hen van zonden beticht omdat ze homofiel zijn. Begrijp je? |
Beste Mieke,
Wat reageer jij toch wonderlijk. Wie blaast er nou hier hoog van de toren....? Hoekom je er toch bij om dat zo te noemen. Niemand blaasst hjier hoog van de toren door proberen om datgene wat Jezus ons leert ook in de praktij te vbrengen. Integendeel, want als je Jezus wil volgen dan zul je net als Hij juist nederig moeten zijn.
Maar als jij leer van mensen....en dat vind ik, dat je hier verkondigd, voorrang laat hebben op de leer van de Heer, dan is dat niet een juiste leer.
Je probeert met alle liefde toch datgene, zoals jou het uitkomt, te laten prevaleren. Maar echte liefde is juist, dat ook al is dat misschien in jouw ogen hard, dat je toch iemand zegt, wat de leer van de Heer is....ook al zal dat misschien hard zijn voor iemand om te horen.
Heb je er iets aan om mensen maar in een levenswijze te laten zitten, die God niet wil? Help je daar mensen mee dan? Ik dacht toch van niet!
Weet je Mieke, ik ben heel erg ziek geweest. Was zwaar depressief, ben in psychotherapie geweest bij een hoogleraar, maar de man kon me niet helpen. Ik vond het wel allemaal interessant wat hij zei en ik was zelf ook zeer intensief met de psychologie bezig, maar dat kon me niet helpen omdat het leer van mensen is. En ook al wil iemand me nog zoveel liefdevols zeggen en begrip hebben voor mijn manier van leven, pas toen de Heer in mijn leven kwam en ik inzag, dat ik een zondig mens was, en ik met mijn zonden naar de Heer kon gaan....toen kreeg ik genezing en wel meteen. Er gebeurde daar iets, toen ik ALS ZONDAAR naar de Heer ging en vergeving vroeg voor mijn zonden. Ik werd direct op mijn gebed vervuld met de Heilige Geest en dat was een gelukzalige ervaring. Er is toen tot 3 x toe iets uit mij geflitst in totaal, dus ik denk ook dat ik gereinigd ben van onreine geesten en ik was meteen mijn hopeloze toestand kwijt, want ik wist toen, dat Jezus inderdaad leeft en ook nog geneest en dus NU nog Dezelfde is.
Kijk, wat heb ik aan alle begrip van mensen als ze niet datgene tegen me zeggen, wat voor God belangrijk is? NIETS.
Daarom ben ik er ook zo fel op, dat de leer van God alleen gezegd moet worden, want dan alleen zit je op de goede koers en anders wordt je met heel mooie woorden met een kluitje in het riet gestuurd. Daar heb je n.l. niet veel aan.
Met Jezus heb ik toen aan mijn herstel kunnen werken en daarvoor heb ik samen met de Heer jaaaaren lang moeten strijden in gebed. Dat was echt een strijd hoor. Maar gelukkig had ik toen de Heer. Bij iedere aanval van de duisternis in mijn leven wist ik....ik kan naar de Heer meteen en ik kon Hem aanroepen als ik weer aangevallen werd door de duisternis. En dat heeft mij geholpen, n.l. gehoorzaam te zijn aan datgene wat de Heer wil en niet aan datgene wat mensen willen.
Ik weet dus UIT ERVARING hoe belangrijk het is, dat je datgene doet wat God wil...ook al is het nog zo hard misschien. Maar het is wel de waarheid en de enige weg tot genezing en verder leven.
Dus ga mij niet vertellen, dat ik hoogmoedig ben of hoog van de toren blaas, want dat slaat nergens op. Integendeel ik heb juist moeten inzien, dat ik al mijn menselijke arrogantie en mijn zondige vrije leven op moest geven. En daar krijg je dan genezing van.
Dat is voor mij ook de kracht van de bijbel, dat ik zelf kan lezen, wat God wil en niet dat er een therapeut mij wel even kan en wil vertellen, wat volgens hem dan, een mens, volgens zijn menselijke maatstaven wel of niet acceptabel is. Te gek voor woorden gewoon.
Ik mag dus zeggen, dat ik een ervaringsdeskundige ben op dat gebied en dat doe ik niet uit hoogmoed maar juist uit nederigheid om God alle eer te geven en niet mensen. Want mensen konden mij niet helpen. Jezus wel.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 16 januari 2010, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 20:24
|
|
|
MIEKE364 schreef: | dames, dames, foei toch, de balk in eigen oog, de hand in eigen boezem en zo kunnen we nog jaaaaaren doorgaan...... |
Mieke....echt....ga eens goed de biijbel bestuderen....en ga de bijbel exact bestuderen....echt hoor, want je vaag iets kunnen herinneren, wat je vader, met alle respect, misschien vroeger uit de biijbel heeft voorgelezen en wat je je dus alleen maar ongeveer nog weet te herinneren is echt te weinig. Echt hoor...veel te weinig. Je moet het exact weten, want het komt er bij Jezus op aan. Hij heeft niet zo maar wat geroepen. Zijn woorden doen er echt toe en ook, dat je precies weet, wat Hij heeft gezegd en niet maar uit de losse pols met de bijbel om blijven gaan en vrij blijven citeren, dat is allemaal veel te vaag en te onexact.
Zijn woorden zijn geest en leven, dus ga daar voorzichtig mee om en ga daar exact en concentieus mee om, want anders onthou je jezelf in eerste instantie erg veel, zo niet alles, maar ook je medemens, die je dan niet naar behoren kan adviseren en helpen en anders doe je God te kort, jezelf en je medemens.
Dat is de enig goede raad, die ik je kan geven en dat doe ik niet uit hoogmoed, maar dat doe ik uit welgemeende zusterliefde t.o.v. jou.
Gods zegen!
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 16 januari 2010, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IKKE607
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 20:30
|
|
|
Hier moet ik echt even van mezelf op reageren..
JENNY524 schreef: Met die laatste zin bedoel ik:
vaak word binnensmonds of 'boers' praten niet vrouwelijk gevonden. Tenminste, dat heb ik kerels horen zeggen en ik kan mij er wat bij voorstellen. Zagen ze een hele mooie dame en dan kwam er ineens een onverstaanbaar boers accent uit. Nou dat was even schrikken. Dat idee. Het klinkt niet 'sierlijk'
JANNY weet je wat het probleem is met mensen zoals jij?? Gorter en intresanter voor doen dan ze zijn en te veel aantrekken wat mensen om je heen van je vinden, zo van oh praat ik wel kakkerig genoeg of zit mijn knoetje nog wel recht!! Ik ben blij dat ik niet elke dat die kant en klare uitlaatgassen snuif en lekker vrij kan wonen dan opgepropt in een flatje met geen m² om je kont te kunnen keren, This gewoon jalouzie. en het maakt niet uit, als je er maar voor uitkomt. Weet je wat er meer gedan moet worden?? Mensen respecteren zoals ze zijn, zo niet dan toch..
Zo hehe dat lucht op!! Fijne avond verder..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:05
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er word dus in de bijbel niet over roken gesproken omdat hier toen nog geen sprake van was, maar aangezien het hetzelfde effect heeft als ander genoemde verslavingen lijkt het mij net zo goed een zonde. |
Toch vind ik dit lastig hoor. Als ik nou gemiddeld genomen gezond leef en neem wijn, eet me af en toe klem aan babipangang en beweeg te weinig, moet ik me dan een zondaar noemen? Dat kan, maar toch niet om die reden. We doen allemaal wel iets wat niet perfect is, je mag best leven en daarvan genieten hoor. Je moet elkaar met de Bijbel in de hand ook niet alle kleine geneugten ontzeggen, er is altijd wel ergens een tekst te vinden die je gedrag dan aanvalt. Pas als het je gezondheid (op den duur) bedreigt, moet je eens gaan nadenken of dit wel in overeenstemming is met de bedoeling als mens. Genieten is niet fout, verzuren en altijd leven in een hunkerbunker naar alles wat je graag zou willen en niet realiseert, is ongezonder denk ik.
Thomas[/quote]
Het gaat om de verslaving hé, ook al eerder genoemd in dit topic!! Het niet meer zonder alcohol kunnen, elke dag moeten drinken, elk weekend je ongans zuipen, de dag niet doorkomen zonder die nicotine ... dat is wel wat anders dan genieten van goede dingen...Het voorbeeld dat je aanhaalde van het water dat Jezus veranderde in wijn op de bruiloft in Kana is een mooi voorbeeld van genieten.
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op zaterdag 16 januari 2010, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:07
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ongelofelijk dat God niet als Persoon erkennen een struikelblok is voor PKN. God kan nooit een Persoon zijn, een persoon is een interpretatie, een benoeming van een mens. God overstijgt de mens op alle fronten. | Ongelooflijk?
- Wij zijn geschapen naar Gods beeld.
- God wil relatie met ons.
- God introduceert zich aan ons als Vader, Zoon en Geest in mijn ogen toch zeker persoonlijk.
Dat God mensen overstijgt, oké. Maar hoe dat Hem ineens tot een non-persoon maakt is mij een raadsel.
MIEKE364 schreef: | Dat je het als gemeente niet allemaal met elkaar eens hoeft te zijn vind ik een basisrecht van de mens. Je mag zijn wie je bent zoals God je heeft gemaakt, met je eigen referentiekader, je eigen persoonlijke ontwikkeling en daaruit voortvloeiende aan verandering onderhavige opvattingen en belevingen, ook op het gebied van je geloof. Juist die diversiteit, die pluriforme eenheid maakt ons gemeente, een levende gemeente van mensen die met elkaar leven. | Scherp en alert houden van elkaar is inderdaad een van de mooie dingen van verschil in gedachtengang. Dat biedt een mens groeiruimte. Eenheid in de gemeente is wat mij betreft dus inderdaad ook iets anders als eenheidsworst.
Maar er is toch wel een bepaalde basis die we wel gelijk (dienen te) hebben in mijn ogen. En daar vind ik de gedachtengang van Klaas Hendrikse toch wat scheef gaan met het ontkennen van God. Het blijft wel bijzonder dat hij dit blijkbaar al 25 jaar verkondigt, terwijl er pas recent ophef over is ontstaan. Hoe dat komt...ik weet het niet...iemand een idee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:09
|
|
|
Veel huminitaire initiatieven blijken inderdaad gestart te worden door mensen vanuit christelijke hoek. Toch een aardig feitje. Er blijkt toch meer praktisch geloof aanwezig dan soms gedacht wordt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:13
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik heb het over de verslaving die zondig is...niet over het feit dat het ongezond is.... |
Toch wees je steeds op het roken op zich dat je lichaam kapot maakt en daarmee zonde zou zijn. Blij dat je nu in elk geval inziet dat het verslavingseffect het zondige is en niet de sigaret, net zo min als dat eten, of internet of noem maar op wat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:44
|
|
|
Een felicitatie voor onze arkbouwer: Marco van harte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:49
|
|
|
@ allen:
Toch is het m.i. allemaal niet juist.
Jezus leerde gewoon, wat IN en UIT HET HART komt, dat maakt de mens onrein....
Lees nog maar eens goed, wat Hij zei bijv. in Marcus 7 18 Hij zei tegen hen: ‘Begrijpen ook jullie het dan nog niet? Zien jullie dan niet in dat niets dat van buitenaf in de mens komt, hem onrein kan maken 19 omdat het niet in zijn h a r t, maar in zijn maag komt en in de beerput weer verdwijnt?’ Zo verklaarde hij alle spijzen rein. 20 Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. 21 Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22 overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; 23 al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’
En ook staat er exact in de bijbel, dat alleen ontucht het lichaam kan het lichaam aantasten VOOR GOD EN DAAR KOMT HET TOCH OP AAN...N.L. WAT VOOR GOD BELANGRIJK IS EN ZOALS HIJ DE DINGEN ZIET EN NIET WEER, ZOALS WIJ DE DINGEN BENADEREN EN WAARDEREN.
1 Kor 6,18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Leert Jezus ons niet zo in de bijbel hoe je moet lezen. Hij laat ons toch constant zien, dat wij mensen niet goed kunnen lezen.
Zo leerde Hij Zijn discipelen, dat God een God van levenden was, want er staat geschreven, zei Jezus: Hij IS de God van Abraham, Isaac en Jacob en zo heeft Hij meer dingen laten zien en ons willen leren om exact te lezen wat er staat in de bijbel.
Uit bovenstaande kan ik dus concluderen, dat roken niet naar de maatstaven van God ons lichaam aantast, want dat kan ALLEEN gebeuren door ONTUCHT.
God kijkt dus anders tegen de dingen aan dan wij, maar dat was ons eigenlijk al bekend, dat Zijn gedachten niet de onze zijn.
Ook als je rookt, bevuil je je hart niet met zondige gedachten of zondige gevoelens of intenties etc. niet in de zin van: slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid
1 Kor 6,18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 16 januari 2010, 22:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:53
|
|
|
JILL658 schreef: | Wie kan er nou niet van dieren houden? |
Kan ik me niet voorstellen, ik hou ontzettend van dieren! Ik eet zalm, koe, varken, tong, garnaal, kip en noem maar op! Heel lekker, er zat dood varken in mijn soep en goed gekruid.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN400
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee joh. das geen sneer... voor Henk zou productiewerk OOK ervaringsverbreding zijn. Ik heb zelf een productiebedrijf en ik vind het jammer dat productiewerk kennelijk zo laag aangeschreven staat. Een beetje tikken op een toetsenbord kan iedereen, maar om binnen een productiebedrijf de continue kwaliteit te behouden in combinatie met een acceptabele kwantiteit... daar komt meer bij kijken dan je zou denken. ( dan heb ik het nog niet eens over het instellen en afstellen van machines tot op 0,01mm nauwkeurig ) |
Een beetje tikken op een toetsenbord kan iedereen een beetje respect voor voor mij alstublieft dank u wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:24
|
|
|
JOHAN400 schreef: | Een beetje tikken op een toetsenbord kan iedereen een beetje respect voor voor mij alstublieft dank u wel. |
ik heb respect voor je Johan!!! je bent ene goeie loodgieter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:26
|
|
|
ach joh, over de definitie van ontucht zijn we het al niet eens... neem een biertje en blijf van kinderen, dieren en bejaarden af..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:27
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | @ allen:
Toch is het m.i. allemaal niet juist. | Er zijn hier al velen die de gedachte die je vervolgens beschrijfgt met je delen. Dus hoezo allemaal niet juist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:32
|
|
|
Als hij nu eens bij de oorzaak begint, wat voor boodschap vertelt hij de mensen nog? Waar gelooft hij zelf nog in? Het is toch geen wonder dat zijn kerk leegloopt als hij deze boodschap uitdraagt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:37
|
|
|
Het blijft wel bijzonder dat hij dit blijkbaar al 25 jaar verkondigt, terwijl er pas recent ophef over is ontstaan. Hoe dat komt...ik weet het niet...iemand een idee?[/quote]
Ik probeer me dat voor te stellen maar volgens mij kan dat haast niet. Ik luister doorgaans vrij oplettend naar preken en ik weet heel zeker dat dat er velen met me zijn die dat ook doen. Tussenzinnen of zinsconstructies kunnen al vragen oproepen. En dan vijfentwintig jaar iets verkondigen waar velen het niet mee eens zullen zijn? Het lijkt me haast ondenkbaar.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 januari 2010, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 22:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als hij nu eens bij de oorzaak begint, wat voor boodschap vertelt hij de mensen nog? Waar gelooft hij zelf nog in? Het is toch geen wonder dat zijn kerk leegloopt als hij deze boodschap uitdraagt? |
Datzelfde zegt hij dus heel duidelijk over het uitdragen van God als Persoon, Die aan de basis van ons leven heeft gestaan en nog staat. Voor Hem is dat ergens de basis van de leegloop: een vertekend beeld van God.
Ook is het niet enkel in zijn kerk, waar deze boodschap klinkt. Het door hem aangehaalde onderzoek onder voorgangers ging buiten kerkmuren om.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 16 januari 2010, 22:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 23:00
|
|
|
HENK710 schreef: | Toch wees je steeds op het roken op zich dat je lichaam kapot maakt en daarmee zonde zou zijn. Blij dat je nu in elk geval inziet dat het verslavingseffect het zondige is en niet de sigaret, net zo min als dat eten, of internet of noem maar op wat... |
Het effect op je lichaam word veroorzaakt door het roken, en zodoende is het roken in geval van de verslaving net zo goed zonde
Maar ik denk zomaar dat dit topic een "gebed zonder eind" word...ik denk doe wat je goed dunkt en respecteer dat een ander het daar wellicht niet mee eens is...uiteindelijk is er maar Eén die mag (en zal) oordelen...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 16 januari 2010, 23:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 00:21
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb respect voor je Johan!!! je bent ene goeie loodgieter |
Pieter............. Waar zit Rellepel toch, hij is toch niet op vakantie? Zou hij in de zon zitten op Mallorca?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 11:39
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Pieter............. Waar zit Rellepel toch, hij is toch niet op vakantie? Zou hij in de zon zitten op Mallorca? |
kijk, das nou het leuke van de man met meerdere gezichten, hij struint over de site hier, zoekende wie hij kan daten... in stilte maakt hij zijn plan, noemt zich afwisselend rellok, relloko, rellepel of rollo helemaal hoogte van dit fenomeen zullen wij, simpele zielen, nooit krijgen vrees ik mijn laatste, min of meer betrouwbare, info over zijn verblijfplaats is dat hij gisteren een date had in het pittoreske Hegelsom. 1 ding is echter zeker... hij zal zijn hoekie hier niet verzaken... hij komt terug !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 12:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het blijft wel bijzonder dat hij dit blijkbaar al 25 jaar verkondigt, terwijl er pas recent ophef over is ontstaan. Hoe dat komt...ik weet het niet...iemand een idee? |
Ik probeer me dat voor te stellen maar volgens mij kan dat haast niet. Ik luister doorgaans vrij oplettend naar preken en ik weet heel zeker dat dat er velen met me zijn die dat ook doen. Tussenzinnen of zinsconstructies kunnen al vragen oproepen. En dan vijfentwintig jaar iets verkondigen waar velen het niet mee eens zullen zijn? Het lijkt me haast ondenkbaar.
Thomas[/quote]
Idd Thomas ik kan het me ook niet voorstellen dat het niemand opgevallen is..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 12:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | kijk, das nou het leuke van de man met meerdere gezichten, hij struint over de site hier, zoekende wie hij kan daten... in stilte maakt hij zijn plan, noemt zich afwisselend rellok, relloko, rellepel of rollo helemaal hoogte van dit fenomeen zullen wij, simpele zielen, nooit krijgen vrees ik mijn laatste, min of meer betrouwbare, info over zijn verblijfplaats is dat hij gisteren een date had in het pittoreske Hegelsom. 1 ding is echter zeker... hij zal zijn hoekie hier niet verzaken... hij komt terug !!! |
Na gister meerdere smsje van hem te hebben ontvangen, moest ik melden dat hij vandaag gewoon weer terug komt Hij had gister even niet de beschikking over internet, Wel krijgt Carien een en een knuffel en de groetjes bij deze dus... En eeeh Carien is het willicht handig dat jij hem om zijn nummer vraaqt? Dan kan je zelf contact met hem zoeken als je hem mist
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|