Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik vond deze heel erg leuk... wel afkijken he
http://www.youtube.com/watch?v=GVQSzJFx52Q |
Maar Pieter, dit is toch geen lied Nu ga je wel heel erg offtopic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:50
|
|
|
HENK710 schreef: | Klinkt als "ik voel me verplicht te stemmen, maar eigenlijk vind ik het maar niks" |
sjuust in mijn ogen zeggenze allemaal het zelfde beloven veel maar doen weinig... snapie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:51
|
|
|
laat dat nou precies zijn waar ik ook tegen aan loop, lies; daarbij nog de tips om van je af te bijten en eigen rechter te gaan spelen en t plaatje is compleet. ik kreeg laatst van verschillende kanten te horen; je krijgt wat je verdient, nav een gebeds verhoring... mijn antwoord was; niet verdiend; wel gekregen. naar Gods maatstaven heb je t leven nog niet eens verdiend, dus laat staan meer dan dat; wat je al zegt; alles is genade, tot de adem die je inademd aan toe... dus zelfs bij een overdosis tegenslag, en voor je gevoel niets meer over hebben, krijg je nog altijd meer dan je verdiend hebt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:51
|
|
|
laat ik ook maar eens knuffelen dan euhm ff kijken does en henk ene knuffel euhm carien jij ook euhm syl jij ook wel en pieter ook een net als annet inka jij ook knuffel nah vooruit iedereen die ik op cm ken dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:53
|
|
|
twee keer t zelfde bericht is wellicht iets "overdone"
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 15 januari 2010, 18:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 00:26
|
|
|
leuke topic! maar ik twijfel of ik zal schrijven...mijn dagen zijn veelal hetzelfde... Na de hectiek van élke morgen: 4 kinderen op tijd de deur uit zien te krijgen -en dat is niet zo simpel want ochtendmensen zijn ze geen van allen...- begon mijn rustmomentje: stille tijd houden. Daarna wat huishoudelijke klussen, waaronder die ééuwige was! (mag je gerust zeggen hoor Inka: ik vind er ook niks an, 't houdt nóóit eens op, die wasmanden vol vuile...schone...vuile... was!grrrr!) Gelukkig was (het is inmiddels over twaalven als ik dit schrijf) het woensdag, dus een vrije middag voor Christel, de andere drie zitten allemaal nog (braaf?) op school. Samen met haar ben ik naar het park geweest om de eendjes te voeren. Normaal gesproken zitten, liggen of zwemmen deze beestjes verspreid over het hele park maar nu zit alles op een kluitje bijeen en dat wáren er toch veel! Leuk gezicht wel, al die beestjes die over elkaar heen duikelen om een stukje brood te bemachtigen! Gelukkig rijd ik op een scootmobiel zodat ik, met Christel op schoot, me al toeterend, een weg kon banen door al die hongerige eenden en ganzen! Daarna heb ik met Rinze, één van mijn zoons, de kranten van zijn wijk opgehaald, t is alleen aan de andere kant van ons dorp, dus kwamen we verkleumd aan. Ik had het zó koud gekregen dat ik meer zin had in erwtensoep dan in krantenlopen...(nou ja? lópen? ik neem de luie variant: ik ríjd de kranten naar de deuren...tsss...verschil moet er zijn toch? Rinze lóópt....en ik rijdt! 't is tenslotte zíjn wijk...!)dus de mensen hebben niet vandaag hun weekkrantje gekregen, zoals eigenlijk had gemoeten, maar krijgen die morgen...als we weer helemaal warm zijn en vol nwe. energie zitten... Tot slot vanavond nog het haar geknipt van mijn oudste zoon: Harm, hij blij, ik ook...want 't scheelt weer centjes! Nu maar eens slapen...die .....piep..... kranten liggen er nog, mórgen kom ik er écht niet onderuit! Welterusten allemaal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 01:14
|
|
|
www.bijbelsdagboek.nl
13 januari
„Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen.” Ef.4:31a
Lezen: Psalm 73:21-28 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 13 januari Lezen: Psalm 73: 21-28
Vertaling 1951
21 Toen mijn hart verbitterd was, en ik in mijn nieren geprikkeld werd, 22 toen was ik een grote dwaas en zonder verstand, ik was een redeloos dier bij U. 23 Nochtans zal ik bestendig bij U zijn, Gij hebt mijn rechterhand gevat; 24 Gij zult mij leiden door uw raad, en daarna mij in heerlijkheid opnemen. 25 Wie heb ik (nevens U) in de hemel? Nevens U begeer ik niets op aarde; 26 al zou mijn vlees en mijn hart bezwijken, mijns harten rots en mijn erfdeel is God voor eeuwig. 27 Want zie, wie verre van U zijn, gaan te gronde, Gij verdelgt al wie overspelig U verlaat, 28 maar mij aangaande, het is mij goed nabij God te zijn, de Here HERE heb ik tot mijn toevlucht gesteld, en ik wil al uw werken vertellen.
De Nieuwe Bijbelvertaling
gekwetst van binnen, 22 dom en dwaas, was ik bij u als een redeloos dier. 23 Maar nu weet ik mij altijd bij u, u houdt mij aan de hand 24 en leidt mij volgens uw plan. Dan neemt u mij weg, met eer bekleed. 25 Wie buiten u heb ik in de hemel? Naast u wens ik geen ander op aarde. 26 Al bezwijkt mijn hart en vergaat mijn lichaam, de rots van mijn bestaan, al wat ik heb, is God, nu en altijd. 27 Wie ver van u blijven, komen om, wie u ontrouw zijn, verdelgt u. 28 Bij God te zijn is mijn enig verlangen, mijn toevlucht vind ik bij God, de HEER. Van al uw daden zal ik verhalen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Er zijn mensen die zo heel dierbaar over God kunnen praten, maar ondertussen erg onbetrouwbaar blijken te zijn in het zakenleven. Hierdoor wordt het heel begrijpelijk dat mensen die de Here nog niet kennen, heel argwanend tegenover het Christendom staan! Als wij het Schriftgedeelte voor vandaag lezen, zullen we met het eerste gedeelte geen moeite hebben: „Toen mijn hart verbitterd was”. Dat verbitterd zijn kennen we allemaal wel. Dat is een vreselijk iets, wat het hele leven kan uithollen! Maar velen hebben geleerd om met een verbitterd hart te leven, want zij weten vaak niet beter! Asaf, de schrijver van deze Psalm, weet hoe vreselijk het is om verbitterd te zijn: „toen was ik een grote dwaas en zonder verstand, ik was een redeloos dier bij U”. Wij vinden het misschien heel gewoon om verbitterd te zijn en misschien ook heel redelijk, maar Asaf besefte dat God er heel anders over dacht. „Bij U” betekent: in Gods oog. Wie vindt dat hij recht en reden heeft om verbitterd te zijn, handhaaft zichzelf en wil niet gehoorzaam worden aan de Here die zegt dat alle bitterheid uit ons midden gebannen moet worden! Als wij onze bitterheid als zonde gaan belijden, gaan we Gods vrede ervaren als Zijn antwoord op ons belijden. Dat is zo’n rijkdom, dat we dan ook niets meer nevens Hem (buiten Hem om) op aarde begeren. Wie dit geloofsgeheimenis gaat ervaren, beseft dat het echt geen geloofsprestatie, geen offer is om niets meer buiten Hem om te begeren. Neen, het geluk om Zijn vrede diep in ons hart, verlost van alle bitterheid, te ervaren, is zo kostbaar dat het dwaas wordt om daarnaast nog wat anders te begeren.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 14 januari 2010, 01:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 01:20
|
|
|
hoi rell ... ik weet dat je naar werk zoekt ... geef mij even de tijd en misschien zit er wel een werk voor je aan te komen ... het is in amsterdam ... interesse? ... hoor het graag van je ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 07:42
|
|
|
Balkenende IV is voorlopig weer gered, dankzij de vasthoudendheid van vice-premier Bos.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 09:17
|
|
|
RELLOK036 schreef: | laat ik ook maar eens knuffelen dan euhm ff kijken does en henk ene knuffel euhm carien jij ook euhm syl jij ook wel en pieter ook een net als annet inka jij ook knuffel nah vooruit iedereen die ik op cm ken dan |
Rel.... een vette knuffel terug van mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 10:51
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Rel.... een vette knuffel terug van mij. | en vette nogwel??? dankje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MATTHI636
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 12:40
|
|
|
In het geval van een overspelige vrouw (johannes8vers1tot11) komen de farizeeen en schriftgeleerden naar Jezus en hebben een vrouw op heterdaad op overspel betrapt. En ze vertellen dat in de wet van mozes staat dat zo iemand moet worden gestenigd en ze vragen hem wat hij er van zegt. Beslist dat ze dachten aan ((leviticus20v10 En een man, die echtbreuk pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster.)) En dan zegt Jezus : "wie van u zonder zonde is, laat die als eerste een steen op haar werpen". De enigste die kon zeggen dat hij zonder zonde is, is Jezus zelf en hij heeft geen steen geworpen. We moeten hierbij bedenken dat voor God een zonde erger is dan ik misschien wel alle zonden in de wereld vind. Dan gaan alle personen die om haar heen staan weg van haar, totdat Jezus alleen met haar is. Jezus zegt tegen haar :"waar zijn ze heeft niemand u veroordeeld" vrouw:"niemand" Dan zegt Jezus:"ik veroordeel u ook niet; ga heen, zondig voortaan niet meer". Hier zien we wat het doel van Jezus is, hij is gekomen om het oordeel weg te nemen. Deze wereld is al veroordeeld ((romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods,)) de apostel paulus zegt dit over de wet (romeinen4v15 De wet immers bewerkt toorn; waar echter geen wet is, is ook geen overtreding) dat betekend dat op ons allen zoals we waren het oordeel van God is, daarom zei Jezus ook laat hij die zonder, zonde is de eerste steen werpen. De enigste mens die niet onder het oordeel stond is Jezus zelf ((romeinen3vers19 Nu weten wij, dat de wet, bij al wat zij zegt, tot hén spreekt, die onder de wet zijn, opdat alle mond gestopt en de gehele wereld strafwaardig worde voor God,)) die onder de wet staan, staan dus ook onder het oordeel ervan. En dan staat hier ((romeinen3vers28 Want wij zijn van oordeel, dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.)) Dat is precies de manier hoe goed werkt, door het geloof in Jezus word iemand niet meer veroordeeld. Dat betekend dat degene die Jezus negeren zichzelf veroordelen maar degene die in hem gelooft, wordt geen oordeel uitgesproken. Maar hij wil ook niet dat de situatie zo blijft, pas als de veroordeling is weggenomen, kan God je helpen de zonde de rug toe te keren. Jezus zei immers tegen haar " ga heen, zondig voortaan niet meer". De vraag die ik me stel bij wat zou Jezus doen is, mag je een broeder/zuster aanspreken op de zonden, antwoord is denk ik ja.((galaten6vers1 Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen. 2 Verdraagt elkanders moeilijkheden; zó zult gij de wet van Christus vervullen.)) als een broeder/zuster in een overtreding valt mag je hem erop aanspreken in zachtmoedigheid, de reden is omdat het jou zelf ook weleens kan gebeuren. Wat ik me meer afvroeg is hoe breng ik de naastenliefde in de praktijk, zonder water bij de wijn te doen. Zonde is zonde maar hoe ging Jezus ermee om ((matteus9vers13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.)) Jezus zegt het wel vaker tegen de farizeen, ga heen en leert barmhartigheid. Als je zelf weet dat het puur genade is dat God je heeft gegeven, kun je ook barmhartig naar anderen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 13:39
|
|
|
Knuffels zijn natuurlijk altijd wel kom nog vrijwilligers?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 14:15
|
|
|
RELLOK036 schreef: | en vette nogwel??? dankje |
Euh...Rel als ik iets doe...............dan doe ik het goed haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 14:30
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Euh...Rel als ik iets doe...............dan doe ik het goed haha | ooooooooooow zeg dat dan krijg je er nog 1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 17:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | naar Gods maatstaven heb je t leven nog niet eens verdiend, dus laat staan meer dan dat; wat je al zegt; alles is genade, tot de adem die je inademd aan toe... dus zelfs bij een overdosis tegenslag, en voor je gevoel niets meer over hebben, krijg je nog altijd meer dan je verdiend hebt.... |
Da's waar Hannah. Alleen met je laatste zin heb ik moeite. Iets krijgen wat je niet verdiend hebt, is genade. Maar ik zou tegenslag geen genade willen noemen... Wat ik probeerde te omschrijven was het gevoel dat ik wel eens krijg dat mensen vinden dat je goede omstandigheden verdient als je 'goed' probeert te leven (naar menselijke maatstaven dan). Ik betrap mezelf er overigens ook op dat ik geneigd ben dat te denken. Zou het niet beter te zijn om te zeggen 'ik gun het je niet dat dat je overkomt ' ipv 'dat verdien je niet'?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKJAN473
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 19:06
|
|
|
Noem Het kundig. Voor de zoveelste keer komt Balkenende weer ijzersterk uit een crisis. Ik Stem meestal ChristenUnie want voel me daar het meest thuis qua mening en achtergrond. Al blijft het natuurlijk wel politiek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 19:22
|
|
|
[quote=MARTHA725]Dank aan Hem
Heer, ik kom tot U met blijdschap in mijn hart, U ziet de noden , de smart Ik wil U danken nu
U kent Uw kinderen door en door en hoort ons aan, Maar vaak gaan de noden voor en zien we u niet staan
Met Uw liefdevolle ogen, klopt u aan ons hart "kind, bidt tot mij, Ik heb mededogen en leidt je uit de smart"
Vergeef ons Vader, wij zijn zo zwak geef ons kracht om U te vragen U te danken voor het dragen U geeft rust, en gemak.
U maakt ons ziend, we zijn vaak zo blind U leert ons Uw woorden te verstaan, U zegt" Mijn lieve kind, laten we altijd samen verder gaan"
Dank voor Uw liefde en gena dank voor Uw woord en trouw, Heilig zijt Gij, Groot bent U, Amen Heer, Amen, Hallelujah!
( Joke van der Lelie)
Hoi allemaal,
We zitten echt in de koude winter, velen hebben problemen met auto die niet wil starten, of aanrijdingen door gladheid. Bejaarden, en zwakkeren kunnen niet naar buiten, ik denk ook aan de daklozen, wat is dat zwaar voor hun. Dieren die proberen te overleven.
Laten we voor hen bidden. Ook in de gebedsroom zullen we hiervoor in gebed gaan, je bent welkom om mee te doen. ook welkom om eens te kijken wat gebedsroom precies inhoudt, sommigen blijven heel even, anderen blijven het hele uur, erg fijn Samen bidden en danken, samen Hem lofprijzen met liederen, ja, dat kan ook in gebedsroom, we typen de woorden in, en zingen hardop daarbij, we merken en ervaren veel zegen. genezingen, uitkomst in bepaalde moeilijke zaken, en meer.
Je kan gebedsroom vinden als je de Chatbox aanklikt, dan daarop rechts naar beneden gaan, dan verder gaan, en gebedsroom aanklikken.
We houden gebedsroom elke donderdagavond van 19.30 tot 20.30
Lieve groet, en Gods zegen,
Martha ook namens Eva, die tijdelijk afwezig is van cm
Laten we ook bidden voor de slachtoffers en familie van de aardbeving, voor de mensen in ons land die onder de minima zitten, waardoor sommigen van hen hun hoge energierekening niet kunnen voldoen.
Dank aan Hem, die ons hoort en antwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 19:34
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Da's waar Hannah. Alleen met je laatste zin heb ik moeite. Iets krijgen wat je niet verdiend hebt, is genade. Maar ik zou tegenslag geen genade willen noemen... Wat ik probeerde te omschrijven was het gevoel dat ik wel eens krijg dat mensen vinden dat je goede omstandigheden verdient als je 'goed' probeert te leven (naar menselijke maatstaven dan). Ik betrap mezelf er overigens ook op dat ik geneigd ben dat te denken. Zou het niet beter te zijn om te zeggen 'ik gun het je niet dat dat je overkomt ' ipv 'dat verdien je niet'? |
Een duidelijke stelling Liesbeth. Daar zit een wereld van verschil in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 19:49
|
|
|
HENKJAN473 schreef: | Noem Het kundig. Voor de zoveelste keer komt Balkenende weer ijzersterk uit een crisis. Ik Stem meestal ChristenUnie want voel me daar het meest thuis qua mening en achtergrond. Al blijft het natuurlijk wel politiek. |
Tot dusver heeft dit kabinet de juiste koers gevaren zowel w.b. de crisis als nu ook in de Irak-kwestie. Partijen die in de oppositie zitten kunnen makkelijk (snoeiharde) kritiek leveren. De geschiedenis heeft bewezen dat regeringsverantwoordelijkheid dragen heel wat anders is dan oppositie leveren. Ik moet nog zien of de PVV met z'n one-issue-politiek en zijn vaak uiterst eenzijdige standpunten wel in staat is tot een goed regeerbeleid. De LPF heeft tot dusver alleen op enkele plekken laten zien dat ze tot regeren in staat is en dat het regeerbeleid goed gaat.
Ik vraag me wel af of deze regering voldoende aandacht aan het milieu besteedt. Het lijkt er soms op dat Europa groener is dan ons land! Al dat extra asfalt is leuk voor de ondernemers en voor diverse andere mensen. Maar we weten ook dat méér asfalt leidt tot méér verkeer en dat méér verkeer leidt tot méér asfalt. De opvatting dat door al dat extra asfalt het milieu beter wordt is dus klinkklare onzin. Immers: op korte termijn levert het wellicht even wat minder benzinedampen op, maar op langere termijn - door de uitgelokte snel groeiende verkeersstroom - levert het per saldo méér benzinedampen op.
Ach ja... wat zal ik me ook druk maken..... als de mensheid alleen maar aan het eigen belang denkt en de aarde grenzeloos uitput en beschadigt, dan komt de uiteindelijke rekening voor dit egoïstische gedrag vanzelf. Vroeger leerde ik al deze wijsheid over de politiek: "Als het kalf verdronken is, dempt men de put." Maar als men déze wijsheid toepast op de omgang met de aarde dan kan dat wellicht onherstelbare gevolgen voor de aarde hebben.....
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op donderdag 14 januari 2010, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 19:53
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dat bedoel ik maar.... Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën. Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster. |
Tja, de farriazeer die op elke hoek.........en de ........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:01
|
|
|
IMRE695 schreef: | Balkenende IV is voorlopig weer gered, dankzij de vasthoudendheid van vice-premier Bos. |
ik heb een andere mening... het kabinet is gered doordat alle 3 de coalitiepartners, terecht, op een historisch dieptepunt staan. bij een val van het kabinet zouden deze partijen de rekening gepresenteerd krijgen voor een periode van wanbeleid. jammer dus, gemiste kans op betere toekomst voor Nederland.
volgens de overlevering sprak Willem van Oranje, bij zijn overlijden, de historische woorden: Mijn God, weest dit arme volk genadig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:06
|
|
|
HENK710 schreef: | - Wat is het plan van de Schepper?
- Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?
|
Wie is de "schepper" volgens de Paus en/of vaticaan??? Is de paus niet de vertegenwoordiger zgn van god en heeft de wetten van de ware schepper veranderd????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:10
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Beste Chatuliem, Zeker zal de Heilige Geest je leiden als je Hem toelaat in je leven, in hart, geest en ziel. Ik zie in mijn eigen omgeving, zorgzame, liefdevolle mensen die al de helft van hun leven trouw samen leven, beiden werken in de zorg die het christenzijn leven op een manier waar menige hetero zich aan zou kunnen optrekken, geloof me. De mensen die ik beschrijf zijn homofielen. En zo ken ik nog een stel en (twee) andersgeaarden die leven als christenen zonder partner. De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered. Excessief gedrag veroordeel ik want daar schaadt je je lichaam, geest en ziel mee en dat van degenen met wie je liederlijk gedrag deelt, buiten kijf. |
Twee dingen: ten eerste geloof ik niet dat je mensen moet veroordelen. Je kunt wel hun gedrag veroordelen, dat geldt voor iedereen. Het is een feit dat homoseksualiteit sterk veroordeeld wordt in de Bijbel, dus je kunt niet zomaar gedrag toepraten wat rechtstreeks tegen Gods Woord in gaat. Dat wil niet zeggen, dat je ze als mens maar moet veroordelen.Wat ik pertinent onjuist vind, is om zonde maar weg te poetsen onder het mom van liefde. Echte liefde is vertellen van verlossing van zonde. Als je het gedrag van mensen goedpraat blokkeer je deze weg. Ik geloof dat God mensen van zonde overtuigt, en daarom sluiten wij als gemeente nooit de deuren voor welke zondaar dan ook. Maar daarom is het onze taak mensen bij God te brengen, En het goedpraten van zond vormt een belemmering voor Gods werk
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 14 januari 2010, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb een andere mening... het kabinet is gered doordat alle 3 de coalitiepartners, terecht, op een historisch dieptepunt staan. bij een val van het kabinet zouden deze partijen de rekening gepresenteerd krijgen voor een periode van wanbeleid. jammer dus, gemiste kans op betere toekomst voor Nederland.
volgens de overlevering sprak Willem van Oranje, bij zijn overlijden, de historische woorden: Mijn God, weest dit arme volk genadig. |
Mijn God, mijn God, heb medelij met mij en met dit arme volk. Maar genadig zijn kan heel goed zijn bedoeld in dit verband.
Letterlijk:
Mon Dieu, mon Dieu, ayez pitie de moi et de ce peur peuple.
Willem sprak Frans. Of hij echter jouw politieke keuze zou delen, daar kun je niks van zeggen Het wordt overigens niet als overlevering maar als een historisch feit beschouwd
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:16
|
|
|
geen vraagskes of anders spul waar je mee zit of weet ik veel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:17
|
|
|
Quote: | De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered. |
Kom eens met bijbel teksten waar God de schepper dit zegt!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 14 januari 2010, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:23
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Als iemand tegen je zegt: 'je bent te goed voor deze wereld' is dat vaak bedoeld als compliment en/of troost. Goedbedoeld dus. Toch, ik krijg steeds meer een hekel aan die opmerking. Het is de laatste tijd regelmatig tegen me gezegd. Niet omdat ik te sullig zou zijn, maar omdat mensen respect hebben voor de manier waarop ik met mensen wil omgaan: eerlijk en respectvol. (sorry, dit klinkt behoorlijk mezelf prijzend, maar echt.. zo is het niet bedoeld.) | Je bent te goed voor deze wereld is voor mij nog wel een compliment. Het getuigt immers van een soort van anders zijn die je juist mooi kunt gebruiken door te getuigen van de kracht die je van God mag ontvangen om blijkbaar anders te zijn dan anderen.
LIESBETH326 schreef: | Een opmerking met een zelfde soort strekking is 'je verdient het niet dat dat je overkomt'. Ook die is goedbedoeld, maar gaat me steeds meer tegenstaan. Ik kan er ook niks mee... Ik denk dan: aardig van je dat je vindt dat ik het niet verdien, maar het overkomt me mooi wel... Het gaat er niet om denk ik, wat ik wel of niet zou verdienen! Ik verdien helemaal niks, alles wat ik krijg is genade! | Dit is inderdaad wel zo'n gemakkelijk gemaakte opmerking die niet geheel recht doet aan de werkelijkheid zoals wij die kennen. Hoe goed bedoeld ook, en ja, er zijn mensen die er troost uit weten te putten, het lijkt een beetje een blijmakertje met een dode mus. Ook al omdat het enkel oog heeft voor het verleden en heden en niet gericht is op de toekomst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:34
|
|
|
INKA401 schreef: | hoi rell ... ik weet dat je naar werk zoekt ... geef mij even de tijd en misschien zit er wel een werk voor je aan te komen ... het is in amsterdam ... interesse? ... hoor het graag van je ... | waarom zoooo verweg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:37
|
|
|
Ja heb wel een vraagje Je zit met het probleem dat je geen werk hebt... En ja das idd zwaar balen... Maar hoe hard baal je daar nu eigenlijk van??
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|